Zajímalo vás někdy, jak je možné, že někteří lidé si neustále užívají život a přitom mají pořád dost peněz? Myslíte si, že peníze se vydělávají úsilím a pokud chcete být finančně svobodní, musíte tomu hodně obětovat? Myslíte si, že na to nemáte? To jsou jen některá přesvědčení, která doslova ovládají životy miliónů lidí. A to víc, než  si myslíte. A stojí je to spoustu peněz i času. Víc, než si myslíte. Pravda je taková, že každý může být bohatý! 

 

Možná už jste četli skvělou knihu Jak myslí milionáři od Harva T. Eckera, ve které se ty nejdůležitější principy rozebírají, a tak víte, že v každé kapitole její autor doporučuje jediné. Pojeďte na můj seminář Millionaire mind a změní vám to život.  Pár takových příběhů opravdu známe, a proto jsme se jako firma rozhodli, že se do Londýna vydáme a nainstalujeme do našich hlav opravdovou Millionaire mind!

 

blankblank IMG_7929

 

Vyzpovídali jsme kolegy z Firmy 2.0, aby nám sdělili své pocity, myšlenky a akční kroky, které si ze semináře odnesli:

Bohdanu Kabátovou, Davida Kirše, Radima Topiče, Lucii Stříbrskou a Viktora Šabackého.

bohdana-kabatova-2-150x150david-kirs-2-150x150radim_topicluckaviktor-sabacky-150x150

 

1) Zažil/a jsi při semináři nějaké AHA momenty, nějaká zásadní životní uvědomění?

2) Která jedna myšlenka/aktivita na semináři pro tebe byla zásadní?

3) Naplánoval/a jsi si už nějaké akční kroky, které se ti zrodily v hlavě, že chceš udělat?

thumbnail (1)thumbnail (2)thumbnail (5)

 

 

 

 

 

Viktor Šabacký:
Myšlenek je spousta, které utkvěly, ale vyčnívá mi z toho všeho momentálně jeden krátký příměr.

Představte si, že máte čtyřletého chlapečka a jdete s ním na zmrzlinu. Dítě je rádo že jde, což mu ale nebrání v tom, aby si cestou z cukrárny – oblizujíc se až za ušima – pyšně neslo svůj jeden kopeček zmrzliny.
Po deseti metrech chůze z cukrárny mu zmrzlina přepadne z kornoutu a skončí na zemi. Ouha. Velký křik, a tak jako správný rodič jdete zpátky do cukrárny to napravit. Najednou si chlapeček všimne reklamního plakátu, který vyobrazuje tři obří kopečky (přečtete si, že cukrárna nabízí štědrou akci 2+1 zdarma), a začne se sladké porce dožadovat. Vytáhnete peněženku a objednáváte 2+1…

Otázka na tělo nejen pro rodiče malých dětí: CO JE NA TÉHLE SITUACI ŠPATNĚ???
Odpověď tentokrát v kontextu peněz: Dokud nedokážete vesmíru, že zvládnete uřídit málo, nikdy vám nepošle víc.

 

A protože jsme se toho naučili opravdu hodně a chceme vám život nejen zjednodušovat, ale také doslova obohacovat, budeme vám v následujících týdnech předávat myšlenky a postřehy, které vás posunou dál, ať už jste milionáři nebo ne. Každý může být bohatý!

Jak už jsme si říkali v minulém článku, prodejní stránka je jednou z pěti, které je dobré mít na vašem webu, pokud chcete opravdu vydělávat peníze.

Stojíte na křižovatce důležitého rozhodnutí. Chcete webem informovat, nebo prodávat? Pokud chcete mít web, který informuje, vydáte se tou první a nejvíce obvyklou cestou. Zařadíte se do davu 99,9 % podnikatelů, kteří jen utrácejí své peníze za úpravy a optimalizace webů, aniž by se jejich investice reálně zhodnotila. 

U nás ve Firmě 2.0 máme mnoho prodejních webů, které nám generují desítky milionů ročně. Trvalo to pár let, než jsme přišli na to, jak efektivně prodávat online, a nyní značnou část našeho „know-how“ předáváme dalším podnikatelům. Tento článek je návodem, jak na to, a pomůže vám proniknout do reality prodeje na webu. Dostat se čtenáři do hlavy.

 

Pracovat správně s psychologií prodeje je základ.
Cílem je „dostat se vašemu potenciálnímu klientovi do hlavy“:

1. Zaujmout ho titulkem, který zabrnká na jeho strach či touhu.

2. Hned v úvodu mu dát motivaci k tomu, aby četl dál.

3. Nabídnout mu řešení jeho problému a příležitost, kterou třeba dosud neviděl.

4. Ujistit ho o vaší věrohodnosti, kvalitě produktu.

5. Dát mu nabídku včetně bonusů, které nemůže odmítnout.

6. Odhalit cenu.

7. Nakonec zrekapitulovat v jedné větě, co dostane a co mu to přinese.

8. Dát mu garanci vrácení peněz a vůbec ho zbavit všech pochybností, které může mít.

 

Přitom neustále pracujte s představivostí čtenáře, zároveň však i s jeho racionální částí.

Emoce sice prodávají, to ví každý dobrý markeťák nebo prodejce, ve finále to je ale často hlava, která rozhodnutí zablokuje např. námitkou: „Tady něco nesedí, co všechno tedy vlastně kupuji?“ nebo „Je tento člověk opravdu expert, nebo to o sobě jen tvrdí?“

Potřebujete strukturované odpovědi pro hlavu. 😉

Nejdůležitější na celém procesu tvorby je zodpovědět maximum potenciálních otázek a námitek, které se budoucímu zákazníkovi honí hlavou. Pokud to uděláte, máte vyhráno.

Máte-li svůj produkt, možná si teď říkáte: „To je všechno hezké, ale jak to teď dostanu na web?“

Na to se zaměříme právě teď. Podívejme se nyní na konkrétní elementy prodejní stránky v MioWebu. Ukázky jsou postaveny na webu Petry Mikuláškové, která prodává elektronickou knihu pro majitele e-shopů, ale stejný postup můžete aplikovat na prodej jakéhokoliv jednoduchého produktu, ať už videa, nebo i fyzických věcí. Princip je totiž stále stejný.

Elementy, bez kterých se na vaší prodejní stránce neobejdete

Platí, že obrázky prodávají. Čím hezčí bude obrázek vašeho produktu, tím více budete mít prodejů. Podíváte-li se na velké e-shopy, zjistíte, že máte možnost si jejich produkty prohlížet pod lupou ze všech možných úhlů a v různých barevných kombinacích. Musíte uznat, že byste se v tom také cítili dobře. Přehánět to však nemusíte, úplně postačí, když umístíte na svou prodejní stránku alespoň jednu profesionální fotku vašeho produktu.

I v případě infoproduktu je vizuál velice podstatný. Vytvořte si obrázek, tzv. „cover“, vašeho e-booku a zvyšte tak návštěvníkův pocit „hmatatelnosti“.

jak_na_vydelecnou_prodejni_stranku

Existují služby, např. http://www.boxshotking.com/ nebo http://www.myecovermaker.com/, kde si takovou 3D grafiku vyrobíte sami bez grafických znalostí a často i zdarma.

Pak už stačí fotku nahrát do galerie MioWebu, potom zvolit element „obrázek“ a MioWeb se postará o to, aby se správně nadimenzoval na velikost bloku, do kterého ho vkládáte.

Sociální tlačítko pod fotkou produktu je dobré mít z toho důvodu, že vám pomůže virálně šířit produkt skrz Facebook a jiné sítě. Když na něj uživatel klikne, má možnost okomentovat váš produkt a dalším klikem jej poslat na svoji zeď, kde tuto informaci uvidí jeho přátelé.

I toto tlačítko je funkcí MioWebu. Stačí uvést adresu vaší Facebook stránky a o zbytek se postará MioWeb.

2. Tlačítko vedoucí na stránku s objednávkou

Tlačítko obsahující výzvu k akci (Call to Action) je na vaší prodejní stránce nezbytností. Jak jinak byste totiž chtěli návštěvníka odvést na objednávku?

Tlačítko by z designu vaší stránky mělo výrazně vystupovat, tj. ideálně jinou barvou než okolí, nebo jej aspoň udělat veliké. Dáte-li mu stín, případně změnu barvy po najetí myši, tím lépe. Existují různé testy, jaké barvy konvertují nejlépe, výsledky se nedají zobecnit – stačí se řídit pravidlem „výrazné = lepší“. Extrém v podobě kombinací křiklavé růžové, červené a fialové však dojem profesionality rozhodně nevytvoří. 😉

Stejnou písničkou je i výzva k akci. MioWeb obsahuje funkci A/B testování, tj. můžete měřit, která varianta výzvy k akci konvertuje nejlépe.

Tlačítko v MioWebu lze nastavit na pár kliků. Definujete si barvu, velikost, tvar, textový obsah i jeho font, URL, kam má odkazovat, a pak už stačí jen uložit. Pokud používáte více tlačítek na jedné stránce, což doporučuji, je možné tlačítka duplikovat, abyste je nemuseli definovat víckrát.

Podívejte se na krátké video, jak jednoduše lze v MioWebu přizpůsobit stránku tak, aby vypadala podle vašich představ. Stačí zvolit vhodnou šablonu a zbytek už je „klikačka“.

3. Blok o autorovi

Informace o vás jako autorovi produktu jsou něčím, co zvyšuje vaši kredibilitu a tím pomáhá prodeji. Ideální je blog, dostačující je umístit na svůj prodejní web jednoduchý element s vaší fotkou a krátkým textem o vás.

V MioWebu tento element najdete pod názvem Autor/lidé:

obr1-autor-lide

4. Vlastnosti produktu

Výčet vlastností produktu v MioWebu zobrazíte díky elementu Vlastnosti.

Celý design včetně ikonek je již pro vás připravený v rámci šablony stránky, kterou jste si zvolili. Stačí jen vepsat nadpisy, krátký popis vlastností a zvolit předdefinovanou ikonku, která danou vlastnost opticky ilustruje. Pokud by náhodou 270 ikonek nestačilo, můžete si vložit vlastní:

obr2-vlastnosti

5. Fotogalerie – náhled vašeho produktu

Fotogalerie je běžným jevem dnešních webů. Vy ji však můžete využít i netradičně – uložte si do ní náhledy vašeho (elektronického) produktu. Čtenáři to tak usnadní rozhodování, zda je váš produkt pro něj, či ne. Získá tak totiž dobrý přehled o obsahu a formě toho, co nabízíte.

Pokud máte video o vás a vašem produktu, tohle je jedno z možných míst, kam jej uložit. Stačí jen zadat adresu vašeho videa na YouTube či Vimeo do elementu Video, případně omezit jeho šířku, a máte hotovo:

obr3-fotogalerie

6. Reference

Dle průzkumu Nielsen Norman Group vám uvěří až 70 % návštěvníků, uvedete-li reference jiných lidí (a to překvapivě i těch, o kterých vaši potenciální klienti nikdy neslyšeli). Proto byste tento blok rozhodně neměli vynechat.

Nemáte-li reference, stačí si o ně napsat vašim současným klientům. Pokud jste jim dobře posloužili, věřte, že to pro vás udělají rádi. 😉 Dejte jim za úkol max. dvěma větami popsat největší přínos vašeho produktu a takovou referenci s fotkou potom zveřejněte. (Nebojte se referenci vhodně stylisticky upravit.)

Na webu to uděláte jednoduše pomocí elementu Reference, kde vložíte fotky lidí, jejich citace, jména, případně pozici a firmu, zvolíte si jeden z definovaných vzhledů a uložíte. Víc není třeba:

obr4-reference

7. Bonusy

Každá správná nabídka by měla obsahovat bonusy, a to ideálně natolik lákavé, aby si návštěvník koupil hlavní produkt už kvůli nim. 😉

Bonusy je dobré popsat, a to včetně jejich přínosů (nikoliv jen jejich vlastnosti), ideálně vložit jejich náhled jako obrázek, a nezapomeňte taky uvést jejich finanční hodnotu. Vysoký součet cen bonusů je vždycky fajn a nějakým způsobem „ospravedlňuje“ cenu vašeho hlavního produktu. Není cílem cenu hlavního produktu uměle nafouknout, spíše maximalizovat celkovou vnímanou hodnotu celého setu.

Bonusy můžete vložit v MioWebu např. pomocí elementu Obrázek s textem. Je možné zvolit nejen umístění obrázku vpravo, či vlevo od textu, ale taky proporci textové části vůči obrázku:

obr5-bonusy

8. Garance vrácení peněz

Ostřílení weboví prodejci doporučují umístit pod poslední „nákupní“ tlačítko na stránce krátký text s garancí ubezpečující nakupující, že se nemusí bát o své peníze. Věrohodnost této části s garancí vrácení peněz zvýšíte „pečetí“, která je pro vás v MioWebu připravena hned v několika provedeních. Stačí si zvolit tu, která vám designově sedí nejvíce, případně si můžete vložit svůj vlastní vzhled pečeti pomocí už známého elementu Obrázek:

obr6-garance

Závěr

Pokud jste rozhodnutí prodávat přes web, jenž generuje peníze, zatímco vy spíte, jste na pláži, s dětmi nebo třeba v kině, tento článek je jednoduchým výčtem toho, co byste měli mít na vaší prodejní stránce.

Další informace o tom, jak postavit prodejní web a začít vydělávat dokonce bez investic do návštěvnosti, najdete v třídílném tréninku zdarma.

V jiném článku přinášíme rozhovor s Petrou, odbornicí na e-shopy, která provozuje již několik prodejních stránek na MioWebu a generuje tak tisíce Kč měsíčně pasivního příjmu. Dozvíte se, co jí funguje, co ne, a jak se se vším prakticky vypořádává.

mioweb-banner-2-clanek

Znáte ty chvíle „zrychleného žití“ kdy chytáte jen ozvěny událostí? Tak přesně takhle bláznivě, občasně i příjemně volně, se poslední dny cítím. Nebylo proto divu, že od brzkého rána byly věci jinak. Přestože jsem ještě po půlnoci nespala a dodělávala, co bylo třeba (klasika!), ráno jsem vstala svěží a přesně podle plánu i odešla – ano, neběžela jsem s jazykem na vestě! – na nádraží a na informačních tabulích jsem ještě před svým spojem viděla i dalších pět, které odjížděly dřív. To jsem ještě nezažila. Neuvěřitelné!

Jeli jsme v tandemu s Michalem, viděli svítání a byla to příjemně strávená cesta, přesně taková, která uteče a vy ani nevíte, že to byly 3 hodiny. Cestou na Nálepku nás provázelo slunce a já prvně zažila ten pocit, kdy někam přijdete a jste to pak VY, kdo všechny vítá. No ano, byli jsme tam zkrátka první!

 

Škatulata, přesedněte

První výzva dnešního dne byla sednout si jinam, než kde vždy sedíme. Nejet v automatu, nezískávat stále stejný pohled na podobné události. Tento přístup – změna úhlu pohledu – se hodí na cokoliv, ale často si nevšimneme, že přišel čas to udělat. Váš automat převzal komplet vedení a pak je fajn to nabourat a nezapomínat, kdo je tvůrce! První sdílecí kolečko o tom, co se od posledního setkání stalo a jak se máme, předčilo má očekávání. Jako mluvící předmět jsme si posílali nádherně vymalovaný pyj z Bhútánu, který na nás dokonce velmi něžně valil očka 🙂 Přestože to bylo veselé, musím zmínit, že držet ho dávalo opravdu neskutečnou energii. Každý v tu chvíli nepřehlédnutelně pookřál, byl přítomnější a prozářenější.

Setkání 2.0: s kapkou bhútánské radosti

 

Téma dnešního setkání opět navazovalo na ta předchozí a nádherně korespondovalo s vizí ekonomické prosperity pro letošní rok – PENÍZE! A protože zážitek, osobní zkušenost je to, co člověku dává ty nejcennější vhledy, měl pro nás David několik úkolů s energií peněz a tak jsme je na sebe nechali působit. Určitě doporučuji! Nic nehodnotit, jen sledovat své pocity a myšlenky. Zajímavé také bylo bytí s penězi, které běžně v peněžence nenosíme. Mě třeba stačila jedna petitisícovka a musím říct, že se Oldřichovi (budiž mu kreslířské nebe lehké!) moc povedla a překvapilo mne, jak hodně jsou výrazné prvky pro slepce. To jsem si vážně nikdy nevšimla, vy ano?

 

Posviťme si na vzdělávání

S úžasným nudličkovým vývarem jsme se ve skupince sešli na zahradě, abychom probrali pokračování sebeláskové revoluce. Po fenomenálním úspěchu knížky Lucky Kolaříkové Učebnice sebelásky nás čekají nejen videa zdarma, dva živé webináře, ale hlavně vytuněná, a naprosto nádherná, Škola sebelásky na Miowebu.
Celou tu slávu pak završí velká živá Sebeláska v Brně na konci června. Je na co se těšit!
Současně to samé chystáme i s jiným legendárním programem, ale na to si ještě musíte počkat, tvoření vrcholí, přípravy jsou v plném proudu….

Odpoledne se neslo v duchu vzdělávání, ale hlavně sebevzdělávání. Jak to máme, jak využíváme dané možnosti a jaké způsoby vzdělávání jsou pro nás zajímavé a proč? Kdo nás už trochu znáte, víte, že ve firmě máme ke vzdělávání spoustu příležitostí. Kromě firemní knihovny i nesčetné online programy, a to nejen vlastní výroby. Kromě toho je právě v běhu Boží koučink přímo na míru 2.0 a nedávno proběhlo první EduCircle, jehož cílem je předávat si vzájemně užitečné znalosti napříč pozicemi a získávat tak větší přehled z různých oblastí. Já byla nadšena, protože jsem se dozvěděla spoustu pro sebe užitečných věcí ohledně publikování a reklam.

Po vyřešení otázky s přijímacím ceremoniálem do firmy (jo, být s námi není jen tak a ještě nás není dost, stále někoho hledáme!) se opět dostala do popředí právě ta vzdělávací a to: Čím by měli projít noví členové týmu Firmy 2.0 a co by měli umět? V té souvislosti vzniká speciální firemní rozcestník, kde, kromě důležitých informací o nás, budeme mít možnost sdílet postřehy na vzdělávací programy, akce a knihy. Tak na to se moc těším…

Setkání 2.0: s kapkou bhútánské radosti

 

Hlavní je potkat se

Někdy není třeba vyřešit spoustu věcí. Někdy je jedno, co se řeší a zda se to vyřeší, protože pokud každý pracujeme někde jinde, to nejlepší a nejužitečnější pro nás je potkat se. Vidět se tváří tvář a být spolu, nasávat atmosféru, ujistit se, že tohle je to, co chceme.

Asi jsme všichni pracovali tak zapáleně, že právě na tohle jsme zapomněli. Duben byl měsíc nesetkávání. Většině z nás se nepodařilo v rámci individuálních setkání domluvit se a prožít společný nepracovní čas a lépe se poznat. Za sebe musím říct, že jsem se alespoň nemusela cítit tolik provinile se svým čtyřměsíčním setkávacím skluzem. V květnu je tak nová šance pro všechny a navíc online pracovní čtveřice mají mnohem větší šanci a mohly by být uskutečněny.

 

***

Jedeme do Prahy. Oblohu postupně halí červánky a my si povídáme o tom, co nás zrovna napadne. Tyhle cesty domů v autě s Kačenkou za volantem prostě miluju. Nevím proč, a můžu sedět kdekoliv v autě, ale vždy mám pocit, že je to ta nejlepší jízda života. Ta nejlepší tečka, kdy si věci postupně sednou a vy máte nad čím přemýšlet….

 

Je to už rituál: jít spát hodně pozdě, vlastně k ránu, a pak jen o prsa stihnout vlak. Nechci vás, ani sebe, zklamat a tak ani tentokrát tomu nebylo jinak. Noční příprava článku a posty na fejs, pak koupit lístek do Kolína, i když už jsou všechny kasy zavřený (vychytaná záležitost), a před tím vším se dozvědět, že nakonec pojedu sama. Tak si dáme jeden ženský tandem směr Brno.

(Pokračování textu…)

Před týdnem proběhlo letošní první firemní setkání. Přestože jsem se těšila jak malé dítě, nákup lístků jsem stále úspěšně odkládala. „Čtvrteční noc to jistí“, říkala jsem si, ale jako by tomu osud chtěl, ještě než jsem se k tomu dopracovala, vykrystalizovala naprosto nečekaně jízda autem. A nakonec jedeme ve třech…
Pro mne to znamená jediné: v pátečním ránu nemusím spěchat a díky společné jízdě si mohu přispat skoro hodinu a půl oproti trochu zběsilému vstávání na vlak. A to jsem fakt ráda.

Na Čerňáku se tentokrát setkávám s Honzou, jako jeden z nových členů týmu míří na setkání prvně, a společně s Karlem (a jeho vozem) vyrážíme směr Brno. V jednu chvíli nás na cestě nečekaně zahaluje mlha, to akorát, když řešíme mužské a ženské kruhy a jak to vlastně s tou polaritou v naší společnosti je, tak možná „nějak zamlženě“…

 

Na Nálepce je už veselo

Přicházíme jako jedni z posledních, tudíž už na nás čeká pěkná fronta, se kterou se postupně vítáme. Nikoho neodbývám, a myslím, že to neděláme nikdo, takže vítání vždy trvá stráááášně dlouho. Ale abych byla upřímná, přesto nemám dost!

Setkání 2.0: Smělá čísla a magické plány

Po přivítání začíná klasické sdílecí kolečko. Moc toho nenamluvím, cítím únavu, a snažím se držet při vědomí. Vlastně možná mne už nedrží moje energie, ale energie celého týmu.
První Davidův vstup se stáčí k myšlenkám, a tomu, jak si díky nim vytváříme realitu. A taky k důležitosti být tady a teď. Možná se usmíváte, ale mozek je prevít a jeho myšlenkové hry vás každou chvíli mohou od přítomnosti odvést a vy si toho ani nevšimnete. Umění být tady a teď je tedy i o tom, že vím, kdo jsem já sám v tu konkrétní chvíli. A to nelze jinak než zastavením se a sledováním sebe sama. Přesně jak to dělá příroda.

Následně společně řešíme i pocit nepostradatelnosti a schopnost dělat chyby a poučit se z nich. A to není jen tak – spojená nádoba má nálepku strach. A často je to právě strach, co nám nedovoluje dostatečný pokrok. Je řešením nebrat si to osobně? Možná, ale někdy to jde těžko, když vaše chyba ovlivňuje spoustu věcí okolo.

Před obědem ještě velká firemní událost interně nazvaná Miminko 2.0. Naši účetní Janičku dělí od života 2v1 jen pár týdnů a tak jsme jí na setkání nachystali stylové překvapení, čímž jsme ji ještě naposledy značně dojali a potěšili. Bylo to supr… Následný oběd jím v polospánku. Oči držím silou vůle a kdyby mi víčka držely sirky, asi bych si už tahala třísky z pod víček… Doslova padám únavou. Jen co dojím svou misku vynikající polévky, neodolám volání sedacího vaku v rohu u okna. Žuchnu do něj a s myšlenkou „jen si trochu zavřu bolavý oči“, během chvilky sladce usínám. Nelze se bránit, příjemné ševelení lidí kolem mne ukolébá raz dva.

Setkání 2.0: Smělá čísla a magické plány

Odpoledne plné čísel

Odpolední část setkání je o číslech uplynulého roku a nejen pro mě je zde spousta WOW efektů. A tak postupně, projekt po projektu, dostáváme nálož úspěchu, který si takhle můžeme společně vychutnat a společným potleskem ocenit. Ostatně začátek roku je ideální: nejen, že se pokocháme dosaženými úspěchy, ale můžeme si dát další výzvy a zkusit spoustu věcí líp, jinak, nově.

V novém roce máme několik novinek. Například den před setkáním oficiálně vznikl úplně nový vymazlený koncept vývojového týmu DEV 2.0. Nevadí, že tomu nerozumíte, důležité je, že plánování a systém práce má novou strukturu a jak jsem postřehla, má to jistou analogii s hrou. Takže si prostě budeme hrát. A vy díky tomu budete mít od nás lepší a profesionálnější aplikace 🙂
Další novinkou je zhmotnění vize vzájemného vzdělávání. Edu Circle 2.0 je prostor pro předávání a načerpání znalostí. Zkrátka, chceme být lepší, aniž bysme nad vším trávili hodiny času. Každý, kdo projeví zájem, dostane svých 15 minut slávy, aby předal co ví a rozšířil tak znalosti ostatním…

Tečkou odpoledne, jako již tradičně, bylo vyhlášení Superfirmáků. Za leden jsou to Kačka Fišerová a Alička Kirš. Obě totálně šťastné přebraly zlatou sošku s ruměncem ve tváři. Losujeme nové dvojičky, navzdory tomu, že spousta z nás se ještě nesetkala (ehm, vy víte kdo!). A potom taky oslavit Karlovy narozeniny, který měl štěstí, že jsme je vyhlašovali hned po jídle, a tak šikovně, ale jen o vlásek, unikl pořádnýmu hoblu. Ale kdo ví!

Setkání 2.0: Smělá čísla a magické plány

Vrcholným číslem setkání je, že máme firmu jako obrázek 🙂 Vlastně přesněji „máme naše foto ve zlatém rámečku“ 😀 Zkrátka si všichni odvážíme domů naší firemní jantru, luxusně zapaspartovanou ve zlatém rámečku, prostě krásnou. Doma si ji směle zavěsíme vedle té naší (kterou třeba teprve budeme dělat!) a můžeme posilovat záměr na rok 2015…

* * *

Dnešek končí pozdě. Vyrážíme za tmy.
Spousta objetí a těšení na příště…

 

P.S.: Čím víc píšu, tím hůř fotím, ale snad se to časem poddá 😉

Je pátek, devět hodin ráno, spousta práce přede mnou – facebook, články atd… Navíc nemám sbaleno, napečeno, nejsem vyspalá, ale po poledni hodím batoh na záda, dojedu ke KFC na Čerňáku, nasednu do auta a všechny starosti nechám tady, doma. Ty dva dny v Polsku si chci maximálně užít. To je můj jediný plán na vánoční víkend Firmy 2.0.

(Pokračování textu…)

Na dvoudenní živé akci Pavla Říhy a Tomáše Lukavce: Totální zlom – Rozhodnutí koupit, jsme měli tu čest zasednout úplně vzadu. Ne snad proto, že bychom nechtěli být vidět. Naopak! Přijeli jsme předvést on-line nástroje, které každý podnikatel, bez ohledu na to, zda prodává služby či produkty, potřebuje, pokud o něm má být na internetu vědět.

Dvakrát měř a jednou řež!

Přípravy probíhaly v hektickém stylu, neboť kontakt na milou organizátorku Alenu jsme dostali až pár dní před akcí.

Večer před odjezdem nebylo tak úplně jasné, zda se mi podaří složit naši reklamní stěnu. Zvládnout to v jednom není tak úplně easy task, a tak jsem musel povolat na devátou večerní posilu v podobě své čtyřleté dcery, která šikovně lepila magnetické příčky, a kolegyni Jitku, se kterými jsem generálku nakonec úspěšně zvládl.

Příprava reklamní stěny

I proto jsme den na to byli s Radimem trochu nemile překvapeni, když v sále bylo tak málo místa, že jsme se ani neobtěžovali vytahovat stěnu z auta 😉 V druhém hotelu, dvoudenní akce se totiž konala každý den na jiném místě v Praze, už však svoje uplatnění našla, a my ji postavili, za obdivného potlesku kolemjdoucích, kteří nic takového dosud neviděli, za rekordních 10 minut! Výsledek zaujal natolik, že první vizitky jsme rozdali právě proto, že se někteří zajímali kolik taková věc stojí a kde se dá sehnat 😉
Kdoví, možná náš příští podnikatelský záměr? 😉

 

Rozbalili jsme to

Náš prodejní stánek se stěnou, novým roll-upem made by Dolo a Jitčiným iMacem na kecpultu, kde běžela animovaná prezentace Platformy, budil suverénně největší pozornost v sále – samozřejmě až po Tomáši Lukavci, který na pódiu opravdu zářil.

(Příběh téhle prezentace bych nerozmazával, vydal by na samotný článek. Za vše mluví, že jen hodinu jsem zjišťoval, co kde jak v aplikaci funguje :D)

Samotný obsah semináře byl nad má očekávání. Pavel předal hodně praktických informací a Tomáš dělal dobrou show. Musím říct, že oba kluci se výborně doplňují.
V sobotu Pavel navíc skvěle propagoval naše produkty (díky!), a tak na nás s Radimem, při druhém coffee breaku, stála fronta.

On-line vstup měl i David Kirš z Ameriky, se kterým se, přes technické potíže, podařilo po delším čase spojit, aby nám však definitivně vypadl zrovna v momentě, kdy prezentoval Platformu. I tak ale stihl předat spoustu inspirace a zájem o naše produkty už jsme s Radimem zvládli sami.

Náš stánek na akci Totální zlom

 

Závěrem

Jsme tým a není to výjimka ani na akci, kde prezentujeme Firmu 2.0 zdánlivě jen ve dvou. Všem, kteří přispěli svou pomocí, radou, prací a zůstali „neviditelní“ patří pár slov díků – jmenovitě:

Největší dík patří Radimovi Topičovi za obětavé vyzvednutí roll-upu na nádraží i přes sádru na ruce (na kterou jsem zapomněl) a megapodporu na akci.

A speciální dík firmě Amos Repro za jejich vytištění a doručení nočním expresem do Prahy na Hl.n a organizačnímu týmu akce Totální Zlom, který byl moc vstřícný (všech 15 (!!!) organizátorek a hostesek se na nás mile usmívalo)…

A díky patří i skvělé slečně fotografce Petře Hanákové 😉

Říjen je transformační měsíc. Pociťuji to až do morku kostí už nějaký ten pátek. Nejinak je na tom naše dvounulácká parta. Vím to, protože minulý pátek proběhlo pravidelné setkání Firmy 2.0 v naší brněnské základně.  Bylo to tak supr, že jsem úplně zapomněla fotit – paparazzi fotky budou příště 😉

Cesta byla trochu divoká. O tom, jak dlouho jsem spala, pomlčím. Díky překážce na trati se z půlhodinové cesty do Kolína stal 80minutový elaborát. A tohle zpoždění se s námi táhlo až do cíle. Korunu tomu nasadilo počasí – Brno nás přivítalo silným deštěm. Kdekoho by to mohlo rozházet, ale jak poznamenala Katka Fišerová: „Nás nezastaví nic!

Sešli jsme se v hojném počtu a hned z kraje jsme se vzájemně přesvědčili, že výtahy našich životů s námi hrají nekalou hru. Bez výjimek! Do sklepa sjíždíme se zběsilou pravidelností… ale jinak se máme „fajn“. Alespoň teď, v tuhle chvíli, kdy víme, že jsme na tom podobně. Tak mne napadá, že pokud tyhle naše jízdy budou s neochvějnou pravidelností končit ve sklepě, nebude to zas tak zlý, jak jsem se obávala: můžeme udělat pěknou párty 🙂

S odvahou sdílet svůj strach

Po úvodním kolečku a malé pauze, kde jsme se hlavně my opozdilci mohli přivítat s týmem, se slova ujal první host. Pozvání přijala Lucie Kolaříková – expertka na sebelásku a práci se strachem, a právě odvaha a strach bylo téma, o kterém jsme si nejen povídali, ale aktivně s ním pracovali. Odhalili jsme biče našich vnitřních poháněčů a rozpětí našeho vlivu. Ve skupinkách jsme přiznali své obavy a strachy a vytvořili z nich pak žebříček toho, co nás pálí, tedy straší 😉 . Kromě jiného jsme dostali několik skvělých návodů pro práci se strachem!

Dopolední program vyvrcholil neskutečně silným úkolem: „Napište to nejodvážnější, co jste v životě udělali.“ A aby to nebylo málo, měli jsme napsat „kvalitu, kterou se světem zatím nesdílíme“. Největší challenge ale nastal v moment, kdy nás Lucie vyzvala, abychom odpovědi úkolu prezentovali před celou skupinou a navíc na čestném místě u flipchartu. Nechala čistě na nás, jak a kdy vystoupíme. Uuuf. Přiznám se, nebylo to jednoduché. Byla to síla. A taky spousta překvapení a kopec odvahy. Výdech, nádech – dali jsme to všichni, yes!

setkani_rijen

Jdi výš a ukaž kdo jsi!

Po úžasné polévce a uzobávání koláčů jsme si udělali pracovní chlubírnu. Každý jsme se pochlubili se svými pracovními úspěchy a současně jsme sdíleli na co si brousíme drápky a tím jsme ladně získali přehled o dění v celé firmě skrz naskrz. Vyhlásili jsme i superfirmáka – byli dokonce dva a popřáli oslavencům. A došlo i na hobla – guru hobla 😀 !

Na odpoledne přijel Jan Polák – mentor a průvodce Dynamiky bohatství. Profily v Dynamice bohatství všichni dobře známe a ve firmě na tom stavíme svou spolupráci i přínos jednotlivce. Spektrum bohatství je taková „hra“ o růstu v nás a našem talentu, ale i v celku, ke kterému můžeme směřovat. Je to o inspiraci, úhlu pohledu a možnostech výhledu, který si poskytneme…

Spousta podnětů k zamyšlení nad vlastním talentem a tím, jak ho sdílíme, či nesdílíme se světem, jak ho kultivujeme, rozvíjíme a zda ho projevujeme dostatečně v roli, kterou máme v týmu, vyvrcholila šikovným úkolem. Měli jsme oslovit ty, s nimiž přímo spolupracujeme, a položit prostou otázku: „Co mohu udělat, aby se ti lépe pracovalo?“ Skvělá studnice postřehů a zpětné vazby. Supr.
Mne se rozhodně bude pracovat líp a stačila k tomu jediná otázka!

A pak už jen losování dvojiček, loučení a deštivá cesta domů…

Doléhá na mne únava a v hlavě mi doznívají poslední Davidova slova:

„Jsme jako orchestr. Každý máme svůj nástroj a hrajeme. Jde o to, kde chceme hrát – jestli sami někde na ulici, nebo s orchestrem v obrovském koncertním sále…“

Co fakt chci? Já to vím…
A co vy?

Bylo nebylo… Za devatero horami žila máma dvou dětí, manželka a podnikatelka Martina. Podnikala už několik let, ale kolikrát měla pocit, že je to snad větší dřina, než kdyby někam chodila od devíti do čtyř do zaměstnání, jako její kamarádky z gymplu. Přesto měla ale pořád velkou touhu dělat věci jinak, pomáhat svými produkty lidem a najít ve svém podnikání svobodu, radost a prostředek k tomu, aby žila život svých snů.

Je pátek, deštivé zářijové odpoledne. Mohlo by to vypadat jako jakýkoli jiný začínající víkend s rodinou, ale není. Martina přenechává byt i děti manželovi s pevnou vírou v to, že dva dny bez její přítomnosti přežijí a sedá na vlak. K večeru přijíždí do Prahy, plná očekávání a natěšená tak, že se v noci nervózně převaluje z boku na bok a nemůže ani dospat rána…

A pak je to tady, sobota ráno, Martina jede na Prahu 6 a vstupuje do sálu, který se postupně plní spoustou dalších žen, které si povídají, těší se, přemýšlejí, jaké to bude a co se nového dozví. Je 9:30 a na pódium přichází Alice Kirš, autorka projektu Ženy ženám, která organizuje tento seminář, na který Martina přijela, seminář s názvem Milionová žena. A Martina má takové tušení někde unvitř, že právě ona tou milionovou ženou je a když se rozhlédne kolem, tak vidí, že v tom není sama.

Sama není ani Alice na pódiu a hned v úvodu ji doplní David Kirš, Bohdana Kabátová a Stanislava Mrázková. Ti všichni teď Martinu a dalších 199 žen provedou zákoutími toho, jak dělat podnikání v dnešní době jinak, jak k tomu využít chytré nástroje internetu, online marketingu a info-marketingu a jak to vše skloubit tak, aby jí podnikání přinášelo radost, peníze, čas pro sebe, splněné sny.

O 33 hodin později v neděli večer Martina odchází ze semináře, hlavu má nacpanou nově nabytými vědomostmi k praskuntí, poznámky si střeží v kabelce pečlivě přitisknuté na těle jako vzácný poklad a hlavou jí běží nápady, do čeho se zítra ráno pustí jako první. Myšlenek je hodně a je těžké si je utřídit, musí se z toho vyspat a nechat vše uležet a vytáhnout z poza trička zlaté konfety 🙂

2014_Milionovazena_175

Ale jedno ví s neochvějnou jistotou. Její podnikání se od dnešního dne dělí na dvě období – na období před seminářem Milionová žena a po semináři Milionová žena. A to nové období právě začíná.

Slovo autorky 🙂

Sedím tady a přemýšlím, proč jsem právě dopsala příběh očima imaginární Martiny, když bych o semináři Milionová žena měla psát spíše očima svýma, coby lektorky. Pravdou je, že mě to na chvíli vtáhlo o čtyři roky zpátky do roku 2010, kdy jsem sama byla na semináři T.Harv Ekera v Londýně, který pro mě znamenal životně-podnikatelský průlom a tak nějak podobně, jako příběh Martiny, tenkrát vypadal příběh můj.

A teď je neděle večer, 21. září 2014 a já tady stojím s Davidem, Alicí a Bohdanou na pódiu, hraje hudba a probíhá závěrečná oslava, pod pódiem je rozzářených 200 žen a já vím, že pro ně už nebudou ode dneška věci stejné. Že půjdou domů a postupně, krok za krokem, začnou do svého podnikání implementovat to všechno, co jsme je za ty dva dny naučili.

A že toho bylo požehnaně.

Jak najít svou vášeň, talent, budovat svou milionovou značku pomocí příběhu, vytvářet milionový obsah a využívat k tomu všechny nástroje online marketingu, blog, email marketing, ebooky, sociální sítě, video, jak prodávat své produkty a služby na internetu, jak funguje cesta zákazníka, co všechno je potřeba na internetu udělat pro to, aby webové stránky prodávaly a jak to celé skloubit s tím, že máme rodinu a jsme ženy, což skvěle doplnila svým vstupem i Dana-Sofie Šlancarová.

Nebude to lehká cesta. To mimo jiné v sobotu odpoledne sdílí na pódiu i podnikatelka a autorka projektu Strollering Edita Berková ve svém strhujícím příběhu k podnikatelskému úspěchu, který je plný klopýtnutí a překážek. Připomenutí toho, že být milionovou ženou neznamená probudit se o dva dny později a mít na účtě miliony. Znamená to vzít všechny nabyté vědomosti a pustit se do akce.

2014_Milionovazena_66

A tak společně s Davidem, Alicí a Bohdanou přejeme všem účastnicím, ať jim vydrží zápal a nadšení a zároveň ať mají otevřenou mysl a statečné srdce na cestě za svými sny.

2014_Milionovazena_177

– Stáňa Mrázková

Autorka fotografií www.fotograf-ka.cz Kateřina Petrů

 

PS: A jeden osobní zážitek navíc… S předstihem jsem si nechala vytisknout a na seminář jsem dovezla prvních 100 kusů mé knihy Podnikání z pláže, byť oficiálně vychází až 17. listopadu, a poprvé v životě jsem zažila to, že jsem mohla podepisovat své knihy. To je pro mě takový osobní happy end jedné z pohádek o Milionové ženě 🙂 Těším se na další díly, které mi přinese život.

Je pátek ráno a já právě celá uřícená dosedám do hebké modré sedačky vlaku EuroCity směr Brno. Je pátek a já jedu vstříc exkluzivnímu setkání exkluzivních klientů Firmy 2.0. Jen Ti nejvěrnější se s námi dnes mohou setkat a zažít co ještě nezažili 🙂 A my s nimi.

Dostávám nové firemní tričko. Je lehce přiléhavé a v sexy černé barvě. Má i nový slogan. Wow. Cítím se mezi všemi těmi tvářemi, které z větší části znám z internetu skrz jejich projekty a blogy, trochu nepatřičně. Oni jsou „ti byznysmeni“. Přesto si jako správná Hvězda umím užít svých 10 vteřin pozornosti – stačí si oblékat tričko trochu dýl a pak se v něm před zraky celé skupiny předvést, než si vyhlédnu to pravé místo v kruhu, dosednu a užiji si společného přivítání a otevření dnešního dne z úst Davida Kirše. Nepochybuji, že to bude magic.

VIP Day 2014

Jsme plni očekávání – bez rozdílu

Po vzoru Indiánů máme speciální hůlku pro mluvení. Kdo ji má – mluví. Kdo nic nedrží, nejen že mlčí, ale hlavně naslouchá.To je totiž to hlavní, o co bychom se měli snažit, abychom z dnešního dne získali maximum.
„Vykročte z komfortní zóny“ vyzývá nás Tereza Kalinová, jenž nás spolu s Martinem Černohorským bude provázet programem. Společně s nimi se o rozproudění všech mozkových závitů postará ještě Vladimír Smutný. Skvělá kombinace profíků. A jsou jen pro nás!

Hůlka putuje na první okružní jízdu. Já začínám… Uf, jsem upovídaná, takže dnes krátce. A hned poslouchat ostatní. Seznamovací kolečko dá poznat s kým kdo má tu čest. Je to neuvěřitelné – velmi zajímavá směska tradičních i info podnikatelů a s nimi jejich příběhy, změny a vize i vítězství. Nejednoho firmáka v tuhle chvíli hřeje u srdíčka slyšet jak jim naše nástroje pomáhají v byznyse. Jak ulehčují a zrychlují komunikaci s jejich zákazníky a dávají podnikání řád, přehlednost a hlavně zjednodušení. Každým dalším sdílením cítím, že vize o Šťastném Česku, kterou David zmiňoval na začátku, snad opravdu začíná právě dnes a tady.
A je v tom báječné souznění očekávání i bázně.

VIP Day Firmy 2.0

Sdílej a naslouchej!

Během dne vzniká několik kruhů, ze kterých si každý vybírá to, k čemu ho srdce táhne. Ať už jde o Vědomé podnikání, Psychologii prodeje či Ženskou energii v podnikání… Po obědě si vybíráme témata z vlastních návrhů a už jen ten proces je neuvěřitelně zajímavý. Vidět co koho „trápí“ a oslovuje, a pak se v tu správnou chvíli rozhodnout, co se chci skutečně dozvědět a ustoupit z vlastních představ silnějším tématům…

Proces volného sdílení vlastní poznatků a naslouchání probíhal vždy v kruhu, mezi nimiž se dalo volně přecházet, tak jak témata plnila naše očekávání. A přestože jsme se ještě před několika hodinami neznali, proudily k nám od ostatních velmi výživné a neuvěřitelně trefné reflexe a sdělení, která nejednoho zasáhly mnohem hlouběji než jen do sféry byznysu. To je autentická síla kruhu, jsme naladěni. Je to opravdu výjimečný den.

I takové dny ale jednou končí.
V pozdním odpoledni se přesouváme k volné zábavě ven nad vonící prasátko. Živě diskutujeme, dolaďujeme svá přátelství nebo spolupráci, a necháváme doznívat tichou vlnu inspirace, do které jsem se během dne zapředli.

 

***

Dnes sice prší, ale letmá myšlenka na páteční setkání mi vyvolává úsměv na tváři a zvláštní spokojenost v srdíčku. Pokud něco podobného zažívá byť jen polovina těch, kteří se na VIP Day 2.0 potkala, tak je to přesně to MAGIC, o které se chceme dělit a nekonečně ho duplikovat.

Díky za skvělé setkání…

Díky, že jste v tom s námi…