Tajemství Petry Mikuláškové – které triky používá pro svůj prodejní automat?

Naposledy jsme mluvili o tom, jak postavit prodejní stránku, která za vás bude prodávat ve dne v noci. Příklady jsme prezentovali na stránce Petry Mikuláškové a tu dnes vyzpovídáme, abychom se dozvěděli, jak jí stránky fungují v praxi.

Petra Mikulášková je specialistka na e-shoppetra5y. Pomáhá podnikatelům s uvedením e-shopu do provozu a jeho praktickým provozem. Na toto téma vydala dokonce knihu a několik elektronických publikací včetně placeného online kurzu. Aby na vlastní kůži zažila to, co jiní e-shopaři, provozuje také e-shop Palelo.cz.

Máme rádi specialisty, experty a obecně lidi, kteří učí jiné lidi své know-how. Po internetu se pak jejich značka šíří jako nezadržitelná vlna ať už přes PPC, sociální sítě, skrze emaily, nebo “pouhým” doporučením.

Petra je první z několika podnikatelů, které vyzpovídáme, abychom zjistili, jak se vůbec stalo, že je tam, kde dnes je, co jí to přináší dobrého i špatného, jaké aplikace a strategie používá, co jí funguje a co ne.

Petro, jaký je váš expertní příběh?
Srdcem i povoláním jsem pedagog. Proto ráda lidem pomáhám. K e-shopům jsem se dostala před více jak 4 roky. Původně jsem řešila spíše weby, projektové řízení výstavby, tvorbu obsahu. Sem tam se vyskytl i nějaký e-shop. Ty jsou jiné, zajímavější, kreativnější. Přerostlo to částečně do marketingu. Plně se e-shopům věnuji téměř tři roky.

Co byste řekla ve dvou větách o sobě a o vašem podnikání? V čem pomáháte lidem?
Pomáhám e-shopům vydělávat. Ovšem pozor! Neberte to tak, že přijdu a za dva týdny má e-shop o 100% vyšší tržby. Takhle to nefunguje. Nemohu posunout e-shop z bodu A do bodu C, když chybí bod B. A zde je problém většiny e-shopů (stejně tak podnikání) – neuspějí, protože ten bod B odmítají řešit. Vyžadují rovnou bod C. Bod B může být cokoliv – neschopní podřízení lidé, málo financí, přehnaná očekávání (ta tomu dominují snad nejvíce), vysoce konkurenční prodejní sortiment a další.

Při rozhovoru s Tomášem Horkým, správcem e-shopu www.hsport.cz.

Při rozhovoru s Tomášem Horkým, správcem e-shopu www.hsport.cz.

 

Představila byste nám portfolio vašich webů a jak spolu weby souvisí?

e-book-99tipu-212x300Mám osobní prezentační web na www.petramikulaskova.cz. Historicky prvním webem s placeným produktem je www.99tipu.cz. Mladší pak je www.eshopkurz.cz. Na MioWebu ještě běží mimo těchto 3 webů také www.knihaoeshopech.cz.

Proč jste si vybrala MioWeb jako platformu pro vaše weby?
Dříve jsem měla WordPress v kombinaci s Optimizepressem a práce s ním nebyla nejjednodušší (občasná nefunkčnost, komplikované nastavení, sem tam mě potrápila angličtina). Kombinace WordPressu a MioWebu je jednodušší, zejména editace stránek a propojení dalších aplikací (Fapi.cz, Affilbox.cz). Nemusím již tak moc zapojovat a platit programátora, protože většinu věcí řeším s technickou podporou. S MioWebem je to výrazně rychlejší a pro mě pohodlnější.

Zaznamenala jste nějaké komplikace při tvorbě vašich produktů? Co byste doporučila někomu, kdo by chtěl jít vaší cestou?
Má-li to být rozumný a přínosný produkt s jistou mírou kvality, stojí to dost času. Současně platí, že i když najdete plno zájemců, vždy mezi nimi budou tací, kterým váš produkt nic nedá. Zde pozoruji dvě skupiny lidí – ta první to, co poskytujete, zná a prostě je na vyšším levelu. Proto váš produkt nepotřebují. Ta druhá si zase domnívá, že je na vyšším levelu, ale není. To jsou přesně ti, co odmítají řešit bod B (paradoxně jsem jich potkala hodně). Některé z nich jsem poznala podle toho, že využili garance odstoupení od smlouvy, ale jejich e-shop vykazoval plno chyb (často i velmi zásadních), na které ve svých produktech upozorňuji.

Napadá vás, jak by se daly naše aplikace zlepšit, aby lépe posloužily vašemu podnikání?
No osobně se domnívám, že vaši technickou podporu neustále zahlcuji vychytávkami (respektive můj kolega). Jsou to technické drobnosti, které nacházíme při práci s vašimi aplikacemi. Co bych ale více uvítala, jsou propracovanější statistiky.

Pojďme se nyní pověnovat krátce jednomu z vašich produktů, kterým je 99tipu.cz – placený eBook. Jaký je účel 99tipů?
Poskytnout provozovateli e-shopu 99 námětů pro zlepšení výkonu jeho e-shopu. Není to jen o 99 tipech, ale také o bonusových materiálech, kde jsou další tipy a vychytávky na zlepšení. Tipy pokrývají různé oblasti – marketing, právo, obsah e-shopu, provoz, zákaznický servis. Ohlasy jsou takové, že každý e-shop v tomto produktu najde něco, co použije.

Říkáte, že prodejem eBooku vygenerujete tržby v řádu tisíců měsíčně – jak získáváte návštěvnost?
Hodně návštěvnosti generují Smart kampaně. Tzn. většina návštěvnosti plyne primárně z www.petramikulaskova.cz. Zde si návštěva stáhne zdarma eBook 33 tipů pro e-shopy. Pak v e-mailingové kampani, která se spustí po stažení, dostává sérii různých e-mailů. V některých upozorňuji na 99 tipů. Něco málo jde i z odkazů na jiných webech, z vyhledávání na Googlu či Seznamu. Podstatná část prodejů je i na základě spolupráce s partnery.

Vyskakovací POP UP okno, za kontakt obdrží příjemce ebook 33 tipů pro e-shopy.

Vyskakovací POP UP okno, za kontakt obdrží příjemce ebook 33 tipů pro e-shopy.

 

Co se přesně stane, když si někdo stáhne váš eBook 33tipů zdarma?
Spustí se série Smart kampaní. Kontakt dostává postupně sérii e-mailových sdělení od představení mě samotné a mé činnosti, až po upozornění na 99 tipů. Mimo tyto automatizované kampaně posílám kontaktům běžný newsletter, zpravidla 1x měsíčně. Díky nim mi z databáze neodchází tolik kontaktů. Lidé si cení informací mimo tyto automatizované e-maily. Když se s některými seznámím, tak slyším věty typu “Tvoje newslettery jsou jediné, které fakt čtu celé.”

Všiml jsem si, že máte na prodejní stránce 99tipů vyskakovací okno se zlevněnou časově omezenou nabídkou. Jak vám funguje tato strategie?
Výborně, lidi reagují na časovou tíseň impulzivně. A když k tomu přidáte slevu, jsou výsledky zajímavé. Jenže tato strategie má i svou odvrácenou stránku – je tu více těch, co fakturu nezaplatí včas a musím je doslova uhánět. Naštěstí, ale první vlnu upomínek řeším automatizovaně přes Fapi. Pokud uživatel nereaguje na automatizované zprávy, tak již píši osobně, případně volám.

POP UP okno, které se objeví při odchodu z prodejní stránky.

POP UP okno, které se objeví při odchodu z prodejní stránky.

 

Dole na stránce máte umístěn online chat. Jak moc jej lidi využívají a jak to pomáhá prodejům?
Nežli prodejům samotného produktu, tak více přímým zakázkám. S lidmi projdu konkrétně jejich e-shop a ti pak chtějí se mnou dále spolupracovat. Často je také nasměruji i na jiné weby, kde hledat informace. Nehraji si na člověka, který všechno ví a vše ihned vyřeší. Proto často odkazuji i jinam. Protože jsem v tomto ohledu nezávislá a netlačím ryze jedno doporučení, lidé si toho cení.

On-line chat na stránkách umí zvýšit konverze.

On-line chat na stránkách umí zvýšit konverze.

 

Perličku mám z období prosince 2014, kdy jsem použila kampaň typu „Odšťavňovač“. Na svoji databázi v krátkém čase jsem poslala akční nabídku s krátkou dobou na její získání. Poslední hodiny kampaně jsem chatovala i se třemi lidmi naráz. Musela jsem současně ve stejném čase odpovídat více lidem na otázky, zdali si produkt koupit nebo ne. Díky chatu dopadla kampaň na výbornou a o desítky procent vzrostl prodej.

Posíláte lidi, kteří koupí 99 tipů, na nějaký další prodej, případně s jakým výsledkem?
V tuto chvíli ne. Aktuálně dostávají pouze můj pravidelný měsíční newsletter.

Jak se změnil váš život a business od té doby, co prodáváte svoje know-how takto “na automat”?
Příjem z prodejů je další zajímavý zdroj peněz. Příjmy pokrývám náklady na tuto oblast businessu, na inovace a placená školení. Takže vše, co dostanu, zase zpět vracím do podnikání.

Na Nekonferenci Zboží 2015 v Brně.

Na Nekonferenci Zboží 2015 v Brně.

 

Co dobrého, případně co špatného to přineslo?
Jedním slovem, bez práce nejsou koláče. Budování kredibility je časově náročné a bez toho vám nikdo nedá ani korunu. Osobně se domnívám, že to je takhle správně. Prodávat na internetu info-produkty by neměl každý, ale jen ti, kteří jsou fakt dobří v tom, co dělají.

Je něco, co byste udělala jinak, když se podíváte zpět na začátky svého podnikání?
Nejspíše ne (minimálně si na nic tak zásadního nevzpomínám). Potíže a trable si podle mě musí prožít každý, protože bez nich člověk není tam, kde je teď.

Děkujeme za odpovědi.

Pokud se chcete dozvědět, co všechno vám MioWeb a naše další aplikace (SmartEmailing a FAPI) mohou přinést do vašeho podnikání, přejděte na bezplatný trénink Jak postavit Milionový web.

 

Viktor Šabacký

Ve Firmě 2.0 se starám o marketing a prodej Platformy 2.0 - Nejvýkonnějšího obchodníka na internetu.

Komentáře

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole.