Proč je CRM užitečný systém asi všichni dobře víme. Mít přehled mezi svými klienty a vyvarovat se tak trapné situaci, že někomu pošlete dvakrát stejnou nabídku nebo někoho oslovíte špatným jménem, je základ. A když už máte všechno krásně na jednom místě, je škoda, aby se vám vaši zákazníci rozutekli poté, co konečně nakoupí. Udržet jejich pozornost ale nebývá jednoduché. Pomoct vám k tomu mohou například členské sekce.

Co jsou členské sekce?

Všichni máme rádi exkluzivní místo, kde nám nabídnou něco navíc. Členské sekce slouží jako nástavba ke klasickým produktům nebo službám, kde můžete zákazníkům poskytnout bonusový obsah, podporu, návody, slevové poukázky a spoustu dalšího. Důležité je, že daný obsah má skutečně přidanou hodnotu nad rámec toho, co běžně nabízíte. Členské sekce mohou fungovat v několika plánech.

a) Za pravidelný (měsíční, čtvrtletní, roční) poplatek

b) Jednorázový poplatek

c) K nákupu vašich produktů nebo služeb

d) Zdarma

Propojení členských sekcí se CRM systémem

Dáme vám jednoduchý příklad, ať si dokážete užití členských sekcí lépe představit. Jednou z funkcí Anabixu jsou například štítky, kterými roztřídíte své kontakty do různých skupin či segmentů. Hodí se to skvěle, pokud nabízíte více produktů. Členské sekce mají tu výhodu, že v nich můžete vytvořit několik úrovní a do nich umístit odlišný obsah (zákazníkovi, který si koupí zahradní sekačku, nabídnete jiný bonusový obsah, než zákazníkovi, který si koupí motorovou pilu a podobně). Podle CRM systému tedy budete vědět, kterým klientům poskytnout jakou část vaší členské sekce tak, aby v ní našli přesně to, co potřebují.

Další skvělou možností, jak udržet kontakt se svými věrnými zákazníky, jsou samozřejmě akce, na které je pozvete, ať už to bude výroční happening, školení nebo online webinář (prodejní samozřejmě), který v rámci členské sekce jednoduše zprovozníte. Anabix vám zase pomůže pohlídat, zda jste o události dali vědět všem, koho se to týká. Jednoduše si k ní přiřadíte všechny klienty-účastníky, poznačíte si datum školení nebo prodeje a evidujete si proběhlou komunikaci.

Členské sekce nabízejí využití i interně. Poslouží totiž k práci s vaším obchodním či poradenským týmem. Je to prostor, kde se mohou online sdružovat, komunikovat a postupně dostávat přístup k obsahu, který si za svou práci zaslouží a výhodám, které je budou motivovat k lepším výsledkům.

Systémy si rozumí i po technické stránce

Možností provázání se nabízí spoustu. Na závěr je ještě nutné zmínit, že systémy si spolu rozumí i technicky, neboť Anabix používá stejně jako například členské sekce od MioWebu aplikace, jako jsou FAPI, SmartEmailing, AffilBox a další.

Způsob, jakým se do toho pustíte, je už na vás. Určitě přijdete na spoustu možností, které vašemu podnikání přinesou výhody a nasměrují ho novou cestou, která přiláká další zákazníky a ti současní si vás ještě více oblíbí.

david_videomiorecenze3
Pořídili jste si MioWeb pro tvorbu webových stránek, vymazlili jste svůj nový web a teď už máte hotovo?  
Jste zvědaví, co na něj říkají odborníci? Pak čtěte dál.

Poznáváte se? 😉

Jak vám můžeme pomoci:

V online prostředí umíme tak dobře chodit, neboť využíváme synergie týmu odborníků na různé dílčí oblasti. Proto dokážeme z hezkého vytvořit krásné, z dobrého skvělé a z jakž-takž funkčního bezchybně šlapající.

 

Připraveni jsou pro vás specialisté na grafiku a design, zákaznickou zkušenost, copywriting, online marketing jako takový a mnoho dalších. My všichni se na váš web podíváme a dáme vám konstruktivní nápady a podněty, jak web ještě vylepšit a posunout o úroveň výš. A to vše zdarma.

 

Láká vás to?
Překonejte strach ukázat se se svým dílem a dovolte si být ještě lepší!

 

Co teď?

 

 

První kolo přihlášek je uzavřeno. Přihlášky jsme přijímali do 27.9. 2015.

 

A co bude dál?

Z přihlášených webů vybereme několik šťastných zákazníků, jejichž web si vezmeme na paškál. Ty pak projdou důkladným pohledem našich expertů a z nasbíraných podnětů uděláme videorecenze, které budou postupně publikovány na našem blogu.

Nezoufejte, pokud nevybereme právě váš web. Videa vás budou jistě inspirovat a upozorní vás na věci, kterých jste si na svém webu nevšimli nebo si neuvědomovali, že jsou špatně. A naopak se utvrdíte ve věcech, které fungují a děláte je správně. Chceme vás inspirovat a pomáhat v konkrétních dalších krocích a možných zlepšeních!
 

Posuňte vaše online podnikání o krok dopředu, vyplňte dotazník výše a nechte si zdarma poradit od profesionálů v oboru.
Za posledních 5 let jsme postavili desítky vlastních prodejních webů a viděli stovky klientských webů. Teď je čas postavit funkčně i váš web.

 

Těšíme se na spolupráci na vašich webech 🙂

 

Tereza Kramerová je infopodnikatelkou v oblasti osobního rozvoje. Valnou část toho, co dříve dělala osobně, teď dělá „na automat“ – pomocí chytrého webu. Je jedna věc, kterou by od ní mohl okoukat kdekterý podnikatel, a to je její využití blogu pro budování důvěry. Přečtěte si, jak lze získat tisíce lidí do databáze, stovky prodejů eBooků, a to s minimálními investicemi do návštěvnosti.

Terezo, můžete krátce popsat, čím se zabýváte?
Učím lidi pracovat se svojí myslí tak, aby ona sloužila jim a ne oni jí, a aby uměli zacházet se svými strachy. Pomáhám také těhotným ženám nalézt důvěru v sebe, své tělo, dítě i vnitřní hlas. Podporuji rodiče, aby porozuměli svým dětem a žilo se jim spolu dobře.

Se zatajeným dechem jsem četl váš příběh na webu. Zajímá mě, jak jste se dostala k poznání, že se o své dary máte dělit s lidmi přes internet.
Já jsem k tomu vlastně byla donucena okolnostmi. Žila jsem s manželem na francouzsko-švýcarském pohraničí, měla malou dceru, ale neměli jsme přátele s dětmi. Zoufale mi chyběly sociální kontakty s podobně naladěnými lidmi. A tak jsem založila web Vědomé mateřství a začala psát články. Kupodivu si brzy získaly širokou oblibu. Lidé, tedy převážně ženy, se mi začaly svěřovat a já se stala neplacenou poradnou pro mateřské i osobní bolístky. To byl rok 2008.

Od té doby jsem své pomáhání pěkně „vytunila“ 🙂 Vlastně až letos, díky kurzu Podnikání z pláže, a potažmo díky možnostem MioWebu v kombinaci s dalšími podpůrnými programy, jsem dostala příležitost uchopit svoji touhu dělit se o poklady, které jsem dostala, profesionálněji. Ne se stovkami, ale s tisíci lidmi.

Všiml jsem si, že máte webů několik, pravděpodobně až ten poslední je postavený na MioWebu. Jak spolu weby souvisí a jaká je jejich historie?

tk-full webPrvní web Vědomé mateřství jsem si postavila na veřejně dostupné šabloně. V té době mi to přišlo naprosto skvělé! Po přestěhování z Francie jsem potřebovala profesní web, kde bych nabízela své osobní služby – tak vznikl Vědomý porod.

Za pár měsíců se šuškandou rozneslo, co dělám, a ženy se na mě začaly obracet i s jinými záležitostmi. A tak jsem si založila web do třetice, s vizí, že ten už bude finální a všeobsahující – Vědomý život.

A pak bum. Přišla Stáňa Mrázková a její kurz Podnikání z pláže a ani jsem se nenadála a dávala jsem dohromady další web. Konečně na MioWebu a konečně s opravdu maximálním záběrem témat. Až díky Stáně mi totiž došlo, že to, co nabízím, nespojuje vědomý přístup, jak jsem se znažila vecpat do každého názvu, ale nějaká Tereza Kramerová. Tedy já!

V současnosti pracuji na tom, aby se všechny tři původní weby přestěhovaly pod křídla toho nového – www.terezakramerova.cz

Takže jste už s tvorbou webu měla nějaké zkušenosti?
Měla jsem zkušenosti se šablonou (Webnode). Můžu říct, že jsem se díky tomu leccos naučila, ale vnímám to jako takové webové jesličky. Školka a škola přišla až s MioWebem. Pevně doufám, že se s ním časem propracuji i na střední a vysokou 🙂

Můžete krátce popsat své „magnety“ a produkty? Co lidem dáváte zdarma, co prodáváte a jaký je mezi tím vztah?
Můj zatím nejúspěšnější magnet je eBook zdarma Lékárnička v hlavě. Díky němu se již téměř 3000 lidí naučilo pracovat se svojí myslí tak, aby si během malé chvíle dokázali pomoci. Je v něm velká část mého, přes deset let sbíraného, know-how. Hned druhý den po zveřejnění jsem musela navyšovat tarify u Smart Emailingu 🙂 Lidé byli a jsou nadšeni.

TK-lekarnicka

Záhy vznikl další eBook zdarma Barevný dech pro hladký porod, který jsem vybavila i řízenou meditací v mp3. Nabídla jsem v něm svoji techniku, která je velmi funkční a přitom snadná.

tk-dech

V tuto chvíli je předposledním magnetem řízená meditace Spočinutí v Duchovním srdci, kterou jsem uveřejnila zdarma ke stažení teprve nedávno. I ta má už přes 800 stažení a příběhy změn, které se lidem odehrály v životě po jejím poslechu, jsou ještě dojemnější.

Naprostou novinkou je zatím poslední magnet, který jsem vytvořila ve spolupráci s projektem ProsímSpinkej. Je to eBook Uspávání podle 5 smyslů, ke kterému jsem natočila meditaci, díky které se maminky mohou naladit na svoje dítě a pochopit, co potřebuje k tomu, aby mohlo v klidu a s důvěrou usínat. Během dvou dnů má eBook přes 600 stažení, takže to vypadá, že se mu také bude dobře dařit.

Mým doposud nejkomplexnějším eBookem je Mystický porod. To je již placené dílo, obsahující 4 řízené meditace, 13 transformačních cvičení a 3 hodnotné bonusy. Napsala jsem ho z toho důvodu, že musím mnoho klientek, které se chtějí vědomě připravit na porod, odmítat. Mystický porod je tedy takový průvodce vnitřním světem ženy, který ji provede různými tématy k důvěře. A protože jsem chtěla, aby to bylo co nejosobnější, dala jsem jako jeden z bonusů osobní telefonickou konzultaci. Což se ukázalo jako skvělý nápad.

Mystický

Jaká je role blogu a jak s ním pracujete?
Díky němu si mě mohou čtenáři „očmuchat“ a zjistit, jestli se mnou chtějí mít i nadále něco společného. Přes něj mi přichází mnoho klientek. A co si budeme povídat, po úspěšném a na FB sdíleném článku se vždy zvedne statistika stahování magnetů a nakonec i u prodeje je to znát.

Proč jste si vybrala MioWeb jako platformu pro své weby? Jak se vám s ním pracovalo?
Já se řídím intuicí. Intuitivně jsem se přihlásila do Podnikání z pláže, aniž bych vůbec tušila, že se tam budou psát nějaké eBooky a že si postavím celý nový web. Se Stániným kurzem přišlo i doporučení na MioWeb. Neměla jsem důvod jí nevěřit. Ač se mi moc nechtělo investovat další peníze, rozhodla jsem se pro svoji vizi něco opravdu udělat a pořídila jsem si Plážovou platformu (MioWeb, Smart Emailing a FAPI).

S MioWebem se mi pracuje skvěle. Začátky byly krušnější. Ovšem za pár týdnů jsme se sžili a jde nám to spolu pěkně 😀 Svůj podíl na tom má vaše skvělá podpora a množství polopatických návodů, kam se obracím o pomoc.

Jaké bylo vaše podnikání před MioWebem a po něm?
Před MioWebem jsem dávala veškerý obsah zdarma a moje podnikání spočívalo jen v osobních konzultacích a fyzicky konaných akcích. V databázi jsem měla 300 klientek, které u mě byly v průběhu 5 let na osobním sezení či prošly nějakým seminářem.

S MioWebem mám za necelý půlrok databázi dvanáctkrát větší. Mohu mnohem efektivněji sdílet svoje poznání a navíc už nejde šipka jen jedním směrem – ode mě ven. Ono se to dokonce i vrací!

Již se mi zaplatily náklady na plážové podnikání a každá další objednávka je pro mě důvodem k radosti a pocitu zadostiučinění. Je to důkaz, že to, co dělám, má hodnotu nejen pro mě, ale že i ostatní ji v tom vidí a jsou ochotni za mé osobní vedení zaplatit.

Obligátní otázka – jak/kde sháníte návštěvnost?
Nesháním. Píšu zajímavé a neotřelé články a ona se návštěvnost děje „sama“. Obsah zdarma ke stažení jsem podpořila reklamou za pár stovek na Facebooku.

Jakou máte strategii pro přeměnu návštěvníků na platící zákazníky? (Používáte sběr kontaktů na webu? Co s nimi děláte?)
Ano, tvořím si databázi, a když mám zajímavý obsah, upozorním na to e-mailem. Je zajímavé, že dost lidí mi na něj odpovídá. Asi se mi opravdu daří udržet si osobní kontakt.

Všechny články mám prolinkované na magnety i placený eBook. Pro zvýšení povědomí o Mystickém porodu jsem využila i možnosti FB soutěže, která mi přinesla poměrně dost nových fanoušků na fanpage. A když se to hodí, dělám slevové akce.

tk-blog

Co vám MioWeb přinesl?
MioWeb mi přinesl možnost tvořit si svůj web podle mých preferencí a potřeb. Také mi přinesl možnost oslovit velké množství lidí s tím, co dělám a co mi dává velký smysl. Dává mi příležitost podnikat srdcem. To se mi zatím dařilo jen v malém provedení – v mikro světě fyzického kontaktu. S MioWebem jsem se dostala do makro světa virtuálu. A můžu upřímně říct, že mě to také velmi baví.

Děkujeme za inspirativní rozhovor 🙂

Michala Měřínská, průvodkyně na cestě za ženskou krásou, dělá divy nejen se ženami, ale kupodivu i na internetu. Její příběh je zajímavý nejen tím, že dokázala ladně skloubit infopodnikání s poskytováním služeb, které je její vášní, ale také tím, že svoje podnikání dokázala vybudovat po večerech a víkendech. Pokud se stále vymlouváte, že musíte chodit do zaměstnání, a proto nemůžete začít podnikat, tento článek raději nečtěte.

Provedu vás Osobní stránka Michala MěřínskáOsobní stránka Michala Měřínská

Video, kterým vítám svoje návštěvníky na webu

Michalo, jak byste vysvětlila to, co děláte, muži, který z pochopitelných důvodů nemá moc vztah k líčení? 😉 Co to vlastně děláte se ženami?
Když vám, Viktore, odpovím, že provázím ženy světem ženské krásy, tak vám to asi moc neřekne, tak to zkusím jinak. Předpokládám, že jako muž se rád ohlédnete za pěknou ženou a že máte rád, když žena vypadá přirozeně, vkusně upraveně, elegantně a žensky. Takové ženy se líbí hlavně sobě a následně i vám, mužům. No a já ženy učím, jak na to. Jak se umět vkusně nalíčit a obléknout tak, aby to podtrhlo celkovou přirozenou krásu, nebylo to příliš a žena se prostě cítila skvěle.

Dá se něco tak osobního jako líčení přenést na internet? Co tedy přesně díky vašemu webu nabízíte za produkty / služby?
Ne zcela. Samozřejmě, že když líčím ženy na významné události v jejich životě, ať to jsou svatby, focení s dětmi nebo jakákoli jiná příležitost, musím se s nimi vidět. Ale díky mému webu se mi daří s ženami pracovat i na dálku, inspirovat je k jinému přemýšlení o sobě a své kráse.

Snažím se ve svých článcích sdílet i základní techniky, triky a novinky v líčení nebo stylingu. Napsala jsem pro ženy dva eBooky zdarma. Jeden je o Rituálech k dokonalé pleti, protože dokonalá pleť je základem líčení. Ten druhý je shrnutím zásad ženské krásy, které každé ženě pomohou se rozzářit během několika málo minut. Jsem moc ráda, že mají mezi čtenářkami úspěch.

eBook ZDARMA 5 Rituálů k dokonalé pleti

Upoutávka na magnet (eBook) „Rituály k dokonalé pleti“ s přihlašovacím formulářem a počítadlem stažení

 

Na webu nabízím samozřejmě možnost objednat se na osobní konzultaci, objednat si svatební líčení nebo fotomake-up či služby související se stylingem, jako jsou asistované nákupy nebo revize šatníku. A jsem také strašně šťastná, že se mi podařilo pro ženy připravit i eBook Dokonalé líčení krok za krokem, kde jsem shrnula nejen postupy, jak se o svou pleť starat, ale i jednotlivé kroky v líčení tak, aby ženy měly vše pohromadě na jednom místě a mohly se vyvarovat zbytečných chyb.

S čím vám pomůžu Osobní stránka Michala MěřínskáOsobní stránka Michala Měřínská

Detail stránky mého webu – rubrika „Nabízím“. Po kliku na rozcestník se návštěvník dostane na stránku s popisem služby, kde může vyplnit nezávaznou objednávku. Sem posílám čas od času svoji databázi, která se mi automaticky tvoří díky mým magnetům.

 

Jak vám funguje podpora prodeje vašich služeb díky šíření vašeho know-how po internetu (zdarma, ale i placeného)?
Jsem hodně překvapená, jaký je internet mocný nástroj. Sama vidím, že čím víc se snažím dávat, psát články a inspirovat ženy, tím častěji se čtenářky na můj web pro inspiraci vrací. Samozřejmě, že líčení na svatbu nebo focení není služba, kterou žena využije každý den. Stejně tak si ženy nenechají radit s výběrem oblečení každý týden.

Ale na vlastní kůži zažívám, že se mi začínají ozývat ženy, které mě už delší dobu sledují a nyní právě přišla chvíle, kdy potřebují pomoc. Budou se vdávat, chtějí letní foto s dětmi, nebo zhubly a chtějí svoji změnu podtrhnout i slušivým oblečením. Takže internet a správnou prezentaci sebe sama doporučuji všem! A to i těm, kteří si zdánlivě myslí, že veškeré služby mohou poskytovat pouze osobně (i já jsem si to před časem myslela).

Díval jsem se na vaše weby http://michalamerinska.cz/http://www.makeupforyou.cz/ – oba jsou na MioWebu a oba vypadají profesionálně. Dělala jste si je sama?
Děkuji za pochvalu. Zvlášť právě proto, že jsem si je dělala sama. Předtím, než jsem potkala MioWeb, jsem si absolutně neuměla představit, že bych něco takového dokázala. I když mám dlouholeté pracovní zkušenosti z projektového řízení, kde jsem se musela naučit trochu rozumět kolegům IT-kům a naučit se chápat jejich mluvu a základy v SQL přemýšlení, nikdy bych si nemyslela, že já, jako holka, dokážu sama postavit web. Proto mě každá pochvala strašně hřeje u srdce!

web1

Titulní stránka www.michalamerinska.cz

 

Už jste někdy nějaký web stavěla?
Nene, jsou to moje prvotiny. Začala jsem s projektem www.makeupforyou.cz loni na podzim a stavěla ho opravdu intuitivně s pomocí návodových videí. V noci jsem seděla u počítače, zastavovala video kousek po kousku a klikala jako „opička“, která jen opakuje, co vidí. A časem jsem pochopila a zautomatizovala činnosti, takže moje osobní stránky www.michalamerinska.cz, které jsem spustila na jaře tohoto roku, jsem dělala rychleji a s větší jistotou.

web2

www.makeupforyou.cz – titulní stránka. Oba weby mám navzájem prolinkované a oba obsahují na titulce upoutávku na magnety

 

Jak se vám s MioWebem pracovalo? Weby prý vznikly hodně rychle, jak jsem se někde dočetl. Jak se vám podařilo v tak krátké době postavit 2 funkční moderní weby, za které by si agentura účtovala desítky tisíc?

Výborně! MioWeb je zlatý nástroj a je jako skládačka puzzle. Všechno je intuitivní a krásně do sebe zapadá. Nejhorší asi je snad jen doladit grafiku, protože těch možností, jaké MioWeb nabízí je taková spousta, že když je člověk tvořivec jako já, tak neví, pro co se má rozhodnout. Jaká barva, jaký font písma, kolik sloupců, jak krásné chce tlačítko… tak zkouší a zkouší.

Ano, weby vznikly hodně rychle. Jak se mi to podařilo? Prostě mě to nadchlo! Když vidíte, jak vám roste pod rukama něco, co jste si v životě nepředstavoval, že dokážete, je to obrovská dávka energie, která vás nakopává dopředu. Musím přiznat, že jsem byla s každou další vytvořenou stránkou pyšnější.

Tvoření s MioWebem mě nadchlo tak, že jsme s partnerem asi před měsícem vytvořili další stánky pro naši společnou vášeň, kterou je cestování. Takže MioWeb už nám skvěle slouží i na stránkách www.michalaatomas.cz , kde se s námi už první cestovatelé vydali na daleké cesty. Takže už jsme doma na skládání puzzle na webu dva. Což je paráda.

Dozvěděl jsem se o vás, že kromě podnikání jste i zaměstnaná. Jak vypadal váš pracovní život před MioWebem a jak vypadá dnes?
Ano, jsem zaměstnaná a všechny weby jsem tvořila ve volném čase po práci nebo o víkendech. Mám pocit, že v pracovním životě se toho tolik nezměnilo (stále ráno vstávám a vracím se nejdříve po 8,5 hodinách), ale v tom volném čase se věci změnily hodně. Za prvé jsem totálně propadla tvoření a vzdělávání se. Takže například televizi (kterou jsem dříve sem tam zapínala alespoň pro sledování dokumentů) v podstatě můžu prodat.

Raději čtu, tvořím a píšu články. A přibylo mi daleko více zakázek na osobní schůzky a líčení, takže se bavím tím, jak se kolečka pomalu roztáčejí a jak se setkávám s inspirativními lidmi. Mám před sebou teď navíc mateřskou dovolenou a tak jsem opravdu ráda, že se mi podařilo najít způsob, díky kterému si mě za prvé mohou klientky najít na internetu samy a za druhé jim můžu ukazovat cestu ke kráse i na dálku.

Během prvních několika měsíců jsem prodala eBooky a vyfakturovala si na návazných službách za několik desítek tisíc navíc k mému platu, za což jsem moc vděčná.

Nějaké pikanterie související s procesem tvorby?
Tak teď jsem se musela pousmát. Měla jsem si ty pikanterie od začátku sepisovat, protože jich rozhodně nebylo málo. Asi si to umíte představit. Žena a počítač. Prostě se někdy nedomluvíme. Takže si vzpomínám na chvíle, kdy jsem ho opravdu prosila, ať se se mnou baví, až po slzy, kdy jsem prostě něco chtěla a nejspíš jsem mu dávala špatné pokyny. Nebo když jsem oslavovala spuštění eBooku zdarma a první kontakty v databázi, ale zapomněla jsem aktivovat Smartkampaň. A kontakty k mé radosti přibývaly a eBook neodcházel. Takže jsem potom v Kostarice (kam jsem odletěla první den po spuštění webu www.makeupforyou.cz) řešila, kde jsem udělala chybu.

Krásné na tom je, že i když to zpočátku vypadá jako katastrofa, klienti chyby promíjí a vy se tím hodně učíte. Co jsem si vyzkoušela teď na vlastní kůži je stav, kdy se váš počítač rozhodne umřít. Když pominu svoji hloupost s tím, že jsem si nedělala zálohy (naštěstí jsem po dvou měsících díky šikovným lidem přišla konečně zpět k datům), zjistila jsem, že s MioWebem a aplikacemi SmartEmailing a FAPI můžete pracovat odkudkoli a na jakémkoli počítači.

Takže se nemusíte hroutit, že jste bez svého počítače neflexibilní. Tato zkušenost mi hodně pomohla a hlavně uklidnila, že mám své online pracovní nástroje v podstatě k dispozici neustále. Stačí jen vědět přihlašovací hesla. Nicméně i tak všem doporučuji, zálohujte pravidelně 😉

„Co by mělo být to hlavní při prodeji online?“ vrtá hlavou mnohým prodejcům. Odpověď skloňujeme každý den nesčetněkrát. Je to promyšlená cesta zákazníka ukončená konverzí. Proces, kterého se zákazník účastní, než vykoná svou objednávku. Víte, čím vším musí váš zákazník projít, aby u vás nakoupil? Je to cesta trnitá plná svízelu anebo procházka růžovým sadem?

banner_mioweb_clanek

Naučte se klást tyto otázky: Čím můžu pomoci svému zákazníkovi tak, že bude nakupovat rád? A co mu mohu dát, aby byl nadšený a nakupoval jako divý? Čeho bych se měl vyvarovat, aby nevzal nohy na ramena? Otazníků už máme spoustu, pojďme se pověnovat odpovědím. Je jich plný článek, plus 10 praktických tipů navrch.

Konverze může nabývat mnoha podob.

Může se jednat například o:

a podobně.

Na internetu za konverzi považujeme situaci, kdy návštěvník našich webových stránek vykoná námi žádanou akci, většinou takovou, která má pro nás nějaký užitek. Dá se tak obrazně říci, že návštěvníka obracíme na svou víru – přejeme si, aby v nás věřil, měl v nás důvěru. Věrný návštěvník se stává zákazníkem.

Co je konverzní poměr?

Konverzní poměr vyjadřuje procento návštěvníků, kteří na webu vykonají námi požadovanou akci (například se přihlásí k odběru novinek).

Na úspěšně konvertující web se můžeme dívat jako na obrovský trychtýř na návštěvníky, který usměrní a profiltruje veškerý ruch a dopravu na webu a svede ji do jednoho cílového místa. Část webových návštěv se zachytí na hrubém sítu – přišla na stránku náhodou, a tak ji většinou opustí. Patří sem lidé všech věkových i zájmových kategorií, nedá se na ně tedy přesně cílit. Zbytek návštěvnosti proteče trychtýřem a je složen z uživatelů, kteří již hledali související produkt anebo byli na web odkázáni z jiné stránky. Mohou se také dívat po koupi, kterou nabízíte. A tento „uživatelský filtrát“ je naše nejdrahocennější alchymistická substance, kterou konverze promění na zlato.

Tipy, jak zvýšit konverzní poměr

Stavebním kamenem vysoké konverze je správné použití slova. A konkrétně toho, které skloňují zájemci o vaše služby. Vyzkoušejte si bleskurychlou anketu mezi vašimi příznivci a klienty – jaká slova byste zadali do vyhledávače, kdybyste hledali mé služby/zboží? Výsledkem budou „keywords“, klíčová slova. Pokud je získáte přímo od svých zájemců a zákazníků v různých podobách a obměnách, budou o to klíčovější.

Keywords zahrňte do textů na své stránce.

V internetových vlnách se brouzdá nespočet zájemců, a věřte, dychtí po vašich službách a produktech. Dveře k nim odemykají klíčová slova.

Co dále tedy nejvíce ovlivňuje konverzní poměr vaší prodejní stránky?

1. Nadpis

Titulní text přitahuje, chytá pozornost. Koneckonců je to jeho účel – známe ho z novin, časopisů, knih a článků – takže by měl koukat ho splnit. Velmi dobrý nadpis vás chytne a ještě popíchne k chroustání následujících řádků. Namotivuje vás.

Nadpis by se měl blýsknout svou poutavostí. Pár slovy zaujme a předejme to, co v písmenech přijde dál. Následující podmínka zní humorně, ale je totálně nezbytná – nadpis musí být čitelný. Když není, není nadpisem.

Mezi často používané „chytlavé“ fráze nadpisů patří:

Nadpis našeho článku se také chlubí deseti tipy.

2. Prodejní tlačítko

Prodejní tlačítko konvertuje spolehlivě, neboť jde přímo k cíli. Velké tlačítko „Buy Now“ nebo „Add to Cart“ se osvědčuje jak v USA, tak i v české mutaci u nás, což potvrzují i mnohé průzkumy. Existuje dokonce konkrétní typ tlačítka, tzv. „Belcher Button“, které jeho „tvůrce“ Perry Belcher nechal testovat v desítkách tisících transakcí a které v testech porazilo všechna ostatní tlačítka o 35 % až 320 % (!). Zde je příklad jeho tlačítka s popisem:

 

belcherb

„The Belcher Button“

Taky se divíte? Primitivní vzhled drásá duši všem vizuálně citlivým. Design, až by nejeden grafik uronil slzu… A právě díky tomu vděčí za své prvenství. Nestane se, že byste jej přehlédli, právě naopak. Hrozí nebezpečí, že vám tlačítko udělá do oka vryp…

Podrobný návod, jak na to nejlepší tlačítko, najdete v našem článku Vytuňte svoje tlačítka a začněte díky nim prodávat.

3. Font

Styl vašeho písma také drží svou sféru vlivu. Font by měl být snadno čitelný a měl by hezky zapadat do celkového vzhledu stránky. Je smyslem písma šokovat a uchvacovat? Rozhodně ne! Kratochvílí všech amatérů „rychlodesignérů“ je přehnaná hra s fonty.

Raději dejte důraz na jednoduchost a čitelnost. S vědomím a využitím selského rozumu můžete samozřejmě najít nový styl písma zkrášlující nadpisy a podnadpisy, ale nebude to váš hlavní úkol. Cílem fontu je čitelnost a úhledná forma.

Nejrozšířenější a zároveň nejlépe čitelné jsou tyto druhy písma:

Velikost písma by se měla pohybovat v klasickém rozmezí 12–14 pt. Takto velké písmo je ideální k tomu, aby se četlo pohodlně. Toto pravidlo však platí pouze pro text odstavců a popisků, nadpis si samozřejmě může dovolit větší rozlet nad webovými poli…

4. Obrázek

Doporučení: Používejte obrázky související s vaším produktem nabízeným na vaší stránce. Kroutíte hlavou, jaké jiné obrázky bych měl přece používat? Mnozí z nás však děláme to samé – dáme zavděk rychlému řešení a obrázky ulovíme z online webových galerií. To by bylo v pořádku, pokud by si fotografie držely kvalitu i kontext. Při nesprávné volbě může náš zákazník fotce nerozumět, vnímat ji jen jako záplatu, či hůř, odhalit její cizí původ. A to v něm značně podrývá důvěru. Nám jde o opak. Oslnit návštěvníkovy oči v maximálním kontextu a originalitě. Snažme se tedy o nejvyšší možnou formu relevance – souvislost obrázku s naší nabídkou.

Zde pár příkladů excelentního využití obrázků:

pasted image 0

Česká a světová slacklinerka Anna Kuchařová vás o(c)hromí ihned při vstupu na její stránku. Více vypovídající a působivé fotografie už snad ani nešlo vybrat.

pasted image 0 (1)

Ukázka z nabídky prodejce Markol na Fler.cz. Maximálně ilustrující fotka. Celá nabídka je skvěle postavená a působí velmi důvěryhodně.

5. Detaily produktu

Prodejní stránka by měla mít spád, a to krom vizuálu zajistí hlavně skvěle napsané čtivé texty. Do nich patří i detailní popis produktu. Po jejich přečtení má zákazník přesnou představu o nabídce. Na posledním obrázkovém příkladu se pod namlsanou fotografií tyčinky dočteme přesné složení a místo výroby. Vidíme taky profil prodejce Markol s počtem zobrazení a udělených srdíček.

6. Zaměření

Prodejní stránka by se měla zacílit na produkt. Rozhodně se vyplatí vyvarovat se roztříštěného obsahu stránky, reklamám a prvkům, které by odvedly pozornost návštěvníka. Představte si, že prodáváte e-book a vaše prodejní stránka má všechny informace, které návštěvník potřebuje k tomu, aby koupil. Mezitím, co tyto informace nasosává a už už se schyluje k tomu, aby klikl na tlačítko „Koupit“, si všimne reklamy v postranní liště, která ho zaujme. Klikne na ni, začte se do jiné nabídky nebo článku, a na vaši stránku mezitím zapomene.

7. Cílená návštěvnost

Nárůst návštěvnosti ocení snad každý web. Zvyšuje se šance dalších nákupů, registrací a objednávek. To, co je však doopravdy uskuteční, je až konkrétní čin lidí rozhodnutých pro koupi vašeho produktu. Nejlepší roli v tomto boji o návštěvnost sehraje reklama cílená. Přitáhne surfaře s konkrétním zájmem odpovídajícím vašim klíčovým slovům. A když jim vmžiku odpovíte na jejich otázku – jaké řešení mého problému váš produkt nabízí – máte vyhráno.

Necílená reklama je čirým plýtváním, zejména pokud platíte za její zobrazení. Drtivá většina náhodných kolemsurfujících zase odpluje nebo se zachytí na prvním sítu zmíněného trychtýře, vaše téma je logicky nezajímá, pokud si jej sami nenašli.

Facebook dnes nabízí neskutečné možnosti cílení. Od pohlaví, věku, vzdělání, přes výši příjmů až po fanoušky konkrétních stránek, nebo dokonce na lidi, kteří se chovají podobně jako vámi definovaný „avatar“.

8. Reference

Zákazníci přirozeně důvěřují nezávislému hodnocení druhých lidí. To, co vychvaluje majitel firmy, je samozřejmě nezajímá tolik jako ohlasy jiných zákazníků. Reference spokojených klientů jsou tak skvělým potvrzením dobrého jména firmy. Pokud tedy máte k dispozici ohlasy, obohaťte jimi svou prodejní stránku.

Chcete-li se inspirovat a naučit se, jak využívat ohlasy a komentáře druhých lidí při prodeji online, přečtěte si článek Zvyšte konverzi webu díky „Social Proof.

9. Cena

Výzkum o vlivu číslic ukázal, že cena končící na číslo 5 nebo 9 zvyšuje konverzní poměr. Zmíněné tři částky jsou skoro stejné, avšak lépe bude konvertovat první a druhá:

Umíte-li aspoň trochu anglicky, tento článek o efektivní cenotvorbě byste neměli minout!

10. Omezená nabídka

Jedna z nejrozšířenějších marketingových taktik je omezení nabídky (scarcity). Při prodeji hmotného zboží můžete uvést počet zbývajících kusů, vznikne tak dojem a obava, že při dalším čekání už na vás nemusí zbýt.

Jak na to prakticky? V MioWebu ve spolupráci se SmartEmailingem si nastavíte element umožňující automaticky sledovat počet prodaných kusů a odečítat ho od maximálního množství, které je k dispozici:

ebX

Výsledek na webu je potom tento:

eb

Krom množstevního omezení můžete využít i to časové.

Co dodat na závěr? Vědět znamená konat. A pak taky testovat, testovat, testovat. Zkuste si tedy zmíněných deset rad v praxi, a sami uvidíte, jak to promění vaše stránky a jejich účinnost. Pokud máte jakékoli připomínky a další tipy, oceníme je, napište nám je do komentářů hned pod blogem.

Nebo rovnou pokračujte na free trénink mimo jiné o tom, jaké další 4 stránky na svém webu potřebujete mít kromě těch prodejních.

 mioweb-banner-2-clanek

top_5_webtrendu

mioweb-banner-2-clanek

Responsivni design

mioweb-banner-2-clanek

Výzva k akci („Call to Action“, CTA) bývá přes svůj ohromný potenciál často opomíjena, obzvláště u nováčků. Škoda, že na její pravou sílu zapomínají i zkušení weboví designéři. Část z nich vnímá výzvu k akci jako doplněk stránky, nikoli jako základ, kolem kterého by se mělo vše točit. Pokud totiž chcete, aby váš web prodával (případně plnil jinou úlohu, jako je registrace, odeslání dotazu, poptávky, stáhnutí ceníku, e-booku atd.), výzva k akci se musí stát nezbytnou součástí designu webu.

0

Dokonalá výzva k akci je kouzelný drahokam a zároveň základní kámen webu. Provádí návštěvníky tam, kde je chcete mít. Správné umístění a podoba tlačítka není žádná věda. Stačí se zamyslet a přizpůsobit tlačítko tak, aby dostatečně upoutalo. Nabídnout čtenářům to nejlepší v dokonalém kabátku.

Když budete tlačítko vytvářet a přidávat na vaše stránky, sami si jej vyzkoušejte. Pracujte s několika variantami. Která vás nejvíce vybízí ke kliknutí a zapojení se? Hrajte si, použijte humor. Statistiky ukazují, že originální a vtipné výzvy k akci mají dvakrát větší poměr konverze než ty suché. Přitáhnou ke kliknutí dvakrát více lidí.

Hlavním účelem každého byznysu je vydělávat. Dává tedy smysl věnovat CTA maximální pozornost – je to právě tlačítko s výzvou, které provádí návštěvníky vaším webem a ukazuje jim to, co nabízíte.

A právě ty nejlepší weby se blyští tím pravým klenotem – do dokonalosti vybroušenou výzvou k akci.

Vyšperkování tlačítka

Vizuálně nejlepší je tlačítko dostatečně velké, aby chytilo pozornost a zároveň hezky zapadlo do celkového designu stránky. Příliš velké tlačítko je většinou nedůvěryhodné, velmi malé se ztratí na stránce s dalšími elementy. Střední cesta je zlatá.

buttony2

A co dále umožní našemu vyzývavému prvku stát na výsluní?

Barva

Je skvělým a prostým nástrojem.

Čtenářům webu naservírujte příjemně barevný chod, po kterém rádi sáhnou… či v našem případě spíše – kliknou. Snažte se, aby barva hezky zapadla do celkového vzhledu stránky. Příliš křiklavé barvy působí jako pěst na oko, jemné tóny zase zanikají.

I tak by barva tlačítka měla být dostatečně jasná, což naopak neplatí pro jeho stín. Se stínem je třeba nakládat opatrně (Pamatujete ještě na weby z devadesátých let? Koukněte na stránky Seznamu z roku 1997 – takto prosím ne. ;)). Pokud je však vaše stránka dostatečně jednoduchá a „plochá“, jemné použití stínu u tlačítka zvýrazní právě to, co má smysl zvýraznit.

Výzva musí být vidět – pochlubte se jí, představte ji jako významného člena vaší internetové prezentace. Buďte sebevědomí a čitelní, ale nevnucujte se násilným, barevně excentrickým vizuálem.

Návodné obrázky

V okolí tlačítek můžete na některých webech často vidět obrázky, které jakoby „navádějí“ uživatele ke kliku. Pokud je tato technika prováděna jemně a neodvede tak pozornost od samotného tlačítka, může být velmi efektivní.

Proč nezkusit zapojit pár šipek, nebo dokonce obrázek člověka dívajícího se ve směru tlačítka?

buttony3

Hádejte, co se stane, když si doprostřed náměstí stoupne člověk a začne okázale pozorovat třeba oblohu. Naše instinkty zabezpečí, že většina lidí se podívá stejným směrem, aby zjistila, co je předmětem takového zájmu. A přesně tohoto efektu se někdy využívá v designu stránek.

buttony4

Najděte si svou formu CTA, nebojte se toho. Protněte nápad a originalitu s brandem vaší společnosti. Finální vzhled by měl odrážet i vás, vaši firmu.

Hotovou stránku s výzvou si následně vyzkoušejte sami jako návštěvník. Nasbírejte i zpětnou vazbu od vašich spolupracovníků. Ve finále můžete využít A/B testování. Návštěvníkům vašeho webu se budou střídavě zobrazovat varianty stránky a vy budete sledovat, která je efektivnější. Toto je ideální a profesionální postup.

Síla slova

buttony5

CTA má ráda stručnost, jasnost, pochopitelnost. Správná výzva je rychle čitelná a ve zlomku sekundy návštěvníkovi řekne to, co je třeba.

Zde se nebojte být direktivní, přímí. Rozvitá souvětí se vám na tlačítko nevejdou. Často používané výrazy jsou např. Klikněte zde, Přihlaste se, Zavolejte nám, Registrujte se a Odebírejte novinky, můžete si však vymyslet i vlastní výzvu v kontextu obsahu vašeho webu. Přitom kombinace vtipu a stručnosti většinou vyhrává.

Pověnujte se i velikosti fontu. Text výzvy by měl být znatelně větší než text zbytku stránky. Vše do té míry, aby působil v celkovém dojmu kontrastně, stále si však zachoval příjemnost a čitelnost.

Prozraďte, co bude po kliku

buttony6

Návštěvníkům taky můžete prozradit malé tajemství – kam se po kliknutí na CTA dostanou. Předjímáte tak další postup. Je to opět krok k jasné komunikaci. Být transparentní je důvěryhodné. Popis, co očekávat, je většinou používaný u nabídky typu stáhnutí e-booku zdarma, popř. vyzkoušení nabízené aplikace na omezenou dobu.

Mějte na zřeteli váš cíl, a i když k vaší nabídce přidáte ještě něco extra, komunikujte to hlavní. Dostaňte se do jádra sdělení.

Umístění tlačítka

Je logické umístit CTA v přibližném středu, těžišti úvodní stránky. Existují i výjimky, například při nabídce dražších seminářů a akcí, kde se nejdříve vyjmenují benefity a přínos a až později přijde na řadu nabídka s cenou.

Jak dole, tak nahoře. Designérská finta. Zkuste umístit tlačítko jak nahoře, tak úplně dolů. Samozřejmě jen v případě, že je vaše stránka delší a vyžaduje si zascrollování dolů – toto se většinou využívá u single page prodejních stránek, které mají svoji danou strukturu a vyprávějí „prodejní příběh“.

A jak zaručit, aby vám návštěvníci věřili a rádi klikli? Referencemi. Lehkou vizuální formou ozdobte váš web ohlasy zákazníků a logy firem využívajících vaše služby.

Síla čistého prostoru

buttony7

A teď se podívejme na CTA v širším kontextu stránky. Máte vyšperkované tlačítko. A co prostor kolem něj, jaký má vliv? Není leckdy ještě důležitější než samotná výzva? Jaké pozadí zvolit, aby podpořilo výzvu k akci?

Čím více volnosti výzvě dáte, tím víc vynikne. Pohled bude přirozeně nasměrován právě na ni.

Vytvořte pocit naléhavosti

buttony8

Pocit naléhavosti a časového omezení působí silně motivačně. Dává jasné hranice. A to je v dnešním bezbřehém světě plném surfařů často nezbytné.

Naším hlavním cílem je přimět webové surfaře najet na naši vlnu, inspirovat je k akci. A to s co nejmenším úsilím.

K tomu nám dopomůže inspirace minimalismem: osekat vše zbytečné. Nedáme tak našim návštěvníkům šanci se zastavit a dlouze přemýšlet, zda kliknout, či ne, a kam. Internet je místo, které se pohybuje velmi rychle, a vy musíte držet krok (možná spíše poklus) s ním. Máte maximálně 59 sekund na to, přeměnit anonymního návštěvníka v potenciálního zákazníka.

Dobrá výzva k akci zprostředkovává pocit naléhavosti: jediná příležitost je právě teď! Proto jsou časově omezené nabídky prostě skvělé. Návštěvník musí mít pocit, že když neudělá akci teď, o něco přijde.

Rychlé nabídky a omezení fungují nejlépe u levnějších položek, zboží, vstupenek atd. Těm cenově vyšším sluší více volnosti a prostoru. V obou dvou případech jsou vymezené hranice užitečné, použijte je ke svému prospěchu. Jen netlačte na prodej moc, při stavění hranic se nezapomeňte poradit se svým selským rozumem.

V MioWebu nabízíme několik elementů, které vám k vytvoření pocitu naléhavosti pomohou. Jedním z nich je odpočet času:

buttony9

Shrnutí na závěr

Ať už prodáváte nebo nabízíte cokoliv, vězte, že výzva k akci je to, kolem čeho se váš web musí točit. Je to kmenová buňka vašeho prodejního organismu. Chcete své návštěvníky rozhýbat, zapojit? Jedno malé tlačítko to zvládne. Jedna malá výzva dokáže mít velkou moc. Nelekněte se jí, naučte se s ní pracovat a využijte ji ve svůj prospěch!

A jak tuníme tlačítka my?

V MioWebu na pár kliků:

Pokud chcete nejen vyšperkovaná tlačítka, zadejte svůj e-mail na této stránce a my vám pošleme zdarma třídílný návod na to, jak vytvořit web, který prodává. A nebojte, není to o moc složitější než nastavit tlačítko.

mioweb-banner-2-clanek

Svět internetu otevřel nový prostor podnikání. Díky němu vzniklo mnoho firem a e-shopů, které dnes stojí před novou výzvou – utužováním vztahů s klienty. Prioritou se stává firemní kredibilita, důvěryhodnost podniku a jeho služeb. Jedna z cest, jak to udělat online, je využít potvrzení třetí stranou (tzv. „Social Proof“) jako marketingového nástroje.

Mnoho lidí se rozhoduje o koupi produktu či služby čistě dle toho, co o ní říkají druzí. Dojem návštěvníka webu velmi silně ovlivňuje to, co jiní návštěvníci o webu napsali a jakou s ním mají zkušenost. A tahle skutečnost může být přelomová a velmi výhodná pro mnoho podniků, obzvláště pokud jsou na trhu nové.

 

Co je Social Proof a jak souvisí s frontou na jídlo?

Přihlašovací stránka CRM software Highrise s referencí spokojeného klienta

Přihlašovací stránka CRM software Highrise s referencí spokojeného klienta

 

Social Proof (nejen) na internetu má jednoduchý koncept, který říká, že člověk začne důvěřovat službě a produktu na základě potvrzení druhých lidí, často se zkušenostmi nebo znalostmi v daném oboru.

Když procházíte kolem přeplněné restaurace, ve které jste nikdy v životě nebyli, a vidíte, jak je tam živo, řeknete si: ,,Tam musí vařit fakt dobře! Musí to být skvělý podnik.“ Za rohem pak objevíte opuštěnou restauraci. Ta vám naopak podvědomě dává varovný signál – tady není něco v pořádku! Vylidněný podnik působí hodně znejisťujícím dojmem.

 

V dnešní éře moderních technologií je potvrzení třetí stranou mocným marketingovým nástrojem. Je to totiž sociální vazba a emoce, co prodává, nejsou to jen holá fakta. Pokud surfař ve svém hledání připluje na stránku e-shopu působící nejistým dojmem, bude se snažit najít důkaz, že je důvěryhodná. Bez referencí, důkazu a hodnocení raději odpluje na stránku jinou, tam, kde dostane pocit bezpečí a jistoty.

 

Fotografie známých osobností čtoucí Stáninu knihu na pozadí přihlášení do jejího infoproduktu

Fotografie známých osobností čtoucí Stáninu knihu na pozadí přihlášení do jejího infoproduktu

 

Správné používání Social Proof tak může velmi pozitivně ovlivnit chování vašeho zákazníka a prudce zvýšit váš konverzní poměr.

Reference zákazníků

 ref3

Mnoho společností žádá své klienty, aby jim napsali svůj pozitivní ohlas s nabízeným produktem či službou, a ten dávají na web. Tím sázejí semínka důvěry do řádku svého webového pole. Naopak firmy, jež vychvalují své služby bez viditelného ohlasu zvenčí, působí nedůvěryhodně jako neoraná zem porostlá plevelem.

Při dnešní konkurenci je absolutní nezbytností sázet semínka důvěry z referencí. A jak budete růst spolu s nimi, začnete sklízet plody. Vychválit své služby umí každý, ale mít reference, ideálně velkých osobností a značek, už je záležitost jiná. Z velkých a dobrých jmen a jejich ohlasů vám vyrostou statné stromy, o které se ve vašem podnikání a marketingu budete moct naplno opřít. Lidé si váží ohlasů druhých, o to víc pak osob, s nimiž mají sami nějaký vztah.

 

Jak na správnou referenci

Dát dohromady skvělou referenci může být pěkný oříšek. Měla by být specifická, schopná vytvořit emocionální vazbu a měla by hezky zapadnout do celkového pocitu z webu a firemní značky. Vyhněte se obloukem tuctovým prohlášením typu „Tohle je skvělý produkt!“ a kráčejte směrem jasného a určitého ohlasu, např. ,,Tenhle produkt používám už pátým rokem a přinesl mi to a to. Zatím jsem s ním měl jen samé pozitivní zkušenosti.“

Neplýtvejte svým časem na tvorbu samostatné stránky „reference“, většinou tím jen vytvoříte slepou uličku. Vaše ohlasy umístěte na různá místa hned vedle souvisejících produktů a služeb. Tak zajistíte relevanci referencí a zvýšíte jejich efektivitu. Ohlas dopadne na úrodnou půdu.

Správně použité reference mají vliv, posílí důvěryhodnost vašeho webu a zvýší váš konverzní poměr.

 

Fotky lidí

Nejlepší způsob, jak maximalizovat efekt reference, je doplnit fotku toho, kdo vám ji dal. Čtenář vám tak spíše uvěří, že reference není vymyšlená, a navíc tím podpoříte emocionální vazbu.

Portréty vašich zákazníků vystavujte ideálně ve vysoké kvalitě a ujistěte se, že je jejich výraz přátelský. 😉 Vedle nich pak můžete umístit výzvu typu „Volejte ihned“ nebo „Stavte se k nám dnes“.

 

Ohlasy vlivných lidí

Uznání od experta či celebrity má velmi pozitivní vliv na zákazníkovo jednání. Psychologickým vysvětlením je halo efekt – přirozená tendence lidí vytvořit si svůj názor na základě prvního dojmu.

Není žádným překvapením, že společnosti vyhledávají pro svou reklamu velmi známé odborníky v oboru anebo slavné osobnosti. Nemusíte ale chodit tak daleko, abyste využili síly tohoto kolektivního vnímání. Pokud jste například webový designér a známý módní návrhář pochválí vaši práci, prudce vám to zvedne reputaci a bude se o vás mluvit.

Buďte však obezřetní a dodržujte pravidlo relevance. Pokud najdete známou osobnost, které padne vaše značka a vizuál webu jako ušité, dojem z takovéhoto ohlasu bude ryzí, pravdivý a tedy maximálně efektivní. Posílí to váš brand. Když však spojení celebrity a vaší firmy bude postrádat jakoukoli přímou souvislost, budete působit jako zoufalá firma bez vlastní identity, která se schovává za známou tvář, aby prodala. Perfektní způsob, jak ztratit důvěryhodnost.

 

Loga zákazníků a firem, které vyzkoušely váš produkt

 ref4

Jednou z cest, jak zvýšit konverzní poměr vašeho webu, je zobrazovat loga vašich zákazníků, speciálně pak těch, kteří jsou známí. Tento sociální důkaz jasně ukazuje vaši kredibilitu a zvedá vaši reputaci v očích čtenářů.

Je taky možné použít loga vašich oficiálních partnerů a dodavatelů. Pokud jste za svou kariéru dostali nějaká ocenění, akreditace a záruky kvality, tady je pro ně prostor.

Loga by měla být zobrazena tam, kde jsou snadno viditelná pro návštěvníky – tedy na boku stránky, popř. v záhlaví či zápatí úvodní strany vašeho webu.

 

Počítadla

ref5

Tahle forma Social Proof je příkladem „moudrosti davu“. Působí jednoduše – čím víc lidí se přihlásí např. k odběru novinek, tím je vyšší pravděpodobnost, že vám přibudou další kontakty v databázi. Pokud jste zatím nevybudovali velkou základnu zákazníků, vyzdvihněte pozitivum a přínos, který by potencionální odběratelé mohli ocenit. Každý musí nějak začít.

Lidé samozřejmě nejvíc inklinují k přihlášení k odběru, pokud je pro ně stránka důvěryhodná a oni ví, že jejich informace budou chráněné. Ochrana osobních údajů by měla být vidět během přihlašovacího procesu.

Kromě počítadla odběrů novinek můžete zobrazovat i jiná zajímavá čísla – namátkou počet stažení eBooku, počet prodejů, počet aktivních uživatelů vaší služby apod. Například v MioWebu existuje element Čísla, který si můžete napojit na seznamy SmartEmailingu a přenášet tato čísla zcela automaticky na váš web. Výsledek pak může vypadat takto:

 ref6

Nebo třeba takto:

 ref7

Widgety sociálních sítí

Sociální sítě jsou skvělým nástrojem. Díky nim můžete část vašich návštěvníků nasměrovat na Twitter a Facebook, kde jim ukážete jiný pohled na vaši firmu včetně ohlasů vašich zákazníků.

Čtenáři také ocení živost vašeho webu, pokud na něm umístíte facebookové komentáře. Ty se zobrazují jak na vašem FB profilu, tak na webu. Vytvoříte tím dojem, že se stále něco děje, a to je dobře. Vzpomeňte si na příklad s vylidněnou restaurací. 🙂

Současným trendem je umisťovat na weby ikony sociálních sítí. Jimi se ihned prokliknete na vybranou síť, nasdílíte odkaz vašeho webu, napíšete o firmě komentář. Výzvy typu „dejte nám like“ rostou v online světě jako houby po dešti. U sdílení platí, že čím vytvoříte hodnotnější a zajímavější obsah, tím více se bude šířit. Často se tak sdílejí skvělé tipy, poutavé příběhy, zajímavé projekty, netradiční užití produktů atd.

Pozitivní komentář vašeho webu či značky na sociálních mediích může způsobit velkou vlnu, na které vám připluje spousta nových webových surfařů. Čím více lidí doporučí vaši stránku, tím více si jich bude prohlížet váš web. Chytněte svou sítí pozornost, vytvářejte opravdu zajímavý a hodnotný obsah, který byste sami chtěli číst. Dejte druhým to, co byste sami chtěli dostat.

 ref8

Sociální tlačítka a další sociální „elementy“ jsou součástí MioWebu. Stačí si jen element propojit s vaší FB stránkou a umístit na vhodné místo vašeho webu:

 ref11

„Pečetě“ a ověření

Nejčastější použití webových „pečetí“ najdete u e-commerce webů na jejich úvodní stránce, případně na stránce s formulářem. Zkrátka kdekoliv, kde dochází k finančním nebo jiným transakcím. Postrachem mnoha uživatelů totiž bývá zneužití osobních údajů. Jméno, adresa, telefon, to jsou velmi citlivé informace, které se přímo dotýkají našich životů. A nikdo z nás by dnes už snad nevyplnil číslo kreditní karty na webu zcela neznámé nebo nedůvěryhodné společnosti.

 ref9

 ref10

Na závěr

Paleta sociálních nástrojů je opravdu bohatá. Když výsledek namícháte do pestrých barev, efektivně a s citem pro relevanci, postupně přitáhnete návštěvníky na své stránky a navýšíte svou konverzi. Velký pozor si však dejte jak na růžové, tak na černobílé brýle, a raději se na svůj web dívejte očima návštěvníka. Nevyladěné anebo přehnané používání výše zmíněných prvků může způsobit naopak negativní či nesoudržný efekt.

Používání sociálních prvků vyžaduje cvik a praxi. Pokud však hledáte cesty, jak propagovat váš nový produkt a službu online, sociální prvky jsou tím nejlepším a nejlevnějším marketingovým nástrojem.

Sociální prvky také zajišťují dnes tak důležitou interakci se zákazníky, která může přerůst do nového vztahu s vaší firmou.

Tak jako pro jakýkoli jiný marketingový nástroj i zde platí, že účinek bude jistý pouze v případě, že váš produkt je kvalitní a že dodržujete to, co jste při jeho nabízení slíbili.

 

Posbírejte tedy zpětnou vazbu od svých blízkých spolupracovníků a největších fandů vašich služeb. S tou pak dále pracujte. Zpětná vazba se obzvláště dobře sbírá skrz sociální sítě, kde navíc můžete s vašimi „následovateli“ dále pracovat.

Celkově vzato, kombinace správných produktů, a k nim dobře zapadajících sociálních prvků, vám zajistí zviditelnění vaší společnosti na trhu a vybuduje vám ty pravé základy pro podnikání.

A protože k úspěšnému podnikání potřebujete i úspěšné nástroje, připravili jsme pro vás nástroj pro tvorbu webů, který v ČR nemá obdoby. Kromě toho ještě další trénink „Jak postavit ziskový web a vyhnout se chybám amatérů“ zdarma.

Jak už jsme si říkali v minulém článku, prodejní stránka je jednou z pěti, které je dobré mít na vašem webu, pokud chcete opravdu vydělávat peníze.

Stojíte na křižovatce důležitého rozhodnutí. Chcete webem informovat, nebo prodávat? Pokud chcete mít web, který informuje, vydáte se tou první a nejvíce obvyklou cestou. Zařadíte se do davu 99,9 % podnikatelů, kteří jen utrácejí své peníze za úpravy a optimalizace webů, aniž by se jejich investice reálně zhodnotila. 

U nás ve Firmě 2.0 máme mnoho prodejních webů, které nám generují desítky milionů ročně. Trvalo to pár let, než jsme přišli na to, jak efektivně prodávat online, a nyní značnou část našeho „know-how“ předáváme dalším podnikatelům. Tento článek je návodem, jak na to, a pomůže vám proniknout do reality prodeje na webu. Dostat se čtenáři do hlavy.

 

Pracovat správně s psychologií prodeje je základ.
Cílem je „dostat se vašemu potenciálnímu klientovi do hlavy“:

1. Zaujmout ho titulkem, který zabrnká na jeho strach či touhu.

2. Hned v úvodu mu dát motivaci k tomu, aby četl dál.

3. Nabídnout mu řešení jeho problému a příležitost, kterou třeba dosud neviděl.

4. Ujistit ho o vaší věrohodnosti, kvalitě produktu.

5. Dát mu nabídku včetně bonusů, které nemůže odmítnout.

6. Odhalit cenu.

7. Nakonec zrekapitulovat v jedné větě, co dostane a co mu to přinese.

8. Dát mu garanci vrácení peněz a vůbec ho zbavit všech pochybností, které může mít.

 

Přitom neustále pracujte s představivostí čtenáře, zároveň však i s jeho racionální částí.

Emoce sice prodávají, to ví každý dobrý markeťák nebo prodejce, ve finále to je ale často hlava, která rozhodnutí zablokuje např. námitkou: „Tady něco nesedí, co všechno tedy vlastně kupuji?“ nebo „Je tento člověk opravdu expert, nebo to o sobě jen tvrdí?“

Potřebujete strukturované odpovědi pro hlavu. 😉

Nejdůležitější na celém procesu tvorby je zodpovědět maximum potenciálních otázek a námitek, které se budoucímu zákazníkovi honí hlavou. Pokud to uděláte, máte vyhráno.

Máte-li svůj produkt, možná si teď říkáte: „To je všechno hezké, ale jak to teď dostanu na web?“

Na to se zaměříme právě teď. Podívejme se nyní na konkrétní elementy prodejní stránky v MioWebu. Ukázky jsou postaveny na webu Petry Mikuláškové, která prodává elektronickou knihu pro majitele e-shopů, ale stejný postup můžete aplikovat na prodej jakéhokoliv jednoduchého produktu, ať už videa, nebo i fyzických věcí. Princip je totiž stále stejný.

Elementy, bez kterých se na vaší prodejní stránce neobejdete

Platí, že obrázky prodávají. Čím hezčí bude obrázek vašeho produktu, tím více budete mít prodejů. Podíváte-li se na velké e-shopy, zjistíte, že máte možnost si jejich produkty prohlížet pod lupou ze všech možných úhlů a v různých barevných kombinacích. Musíte uznat, že byste se v tom také cítili dobře. Přehánět to však nemusíte, úplně postačí, když umístíte na svou prodejní stránku alespoň jednu profesionální fotku vašeho produktu.

I v případě infoproduktu je vizuál velice podstatný. Vytvořte si obrázek, tzv. „cover“, vašeho e-booku a zvyšte tak návštěvníkův pocit „hmatatelnosti“.

jak_na_vydelecnou_prodejni_stranku

Existují služby, např. http://www.boxshotking.com/ nebo http://www.myecovermaker.com/, kde si takovou 3D grafiku vyrobíte sami bez grafických znalostí a často i zdarma.

Pak už stačí fotku nahrát do galerie MioWebu, potom zvolit element „obrázek“ a MioWeb se postará o to, aby se správně nadimenzoval na velikost bloku, do kterého ho vkládáte.

Sociální tlačítko pod fotkou produktu je dobré mít z toho důvodu, že vám pomůže virálně šířit produkt skrz Facebook a jiné sítě. Když na něj uživatel klikne, má možnost okomentovat váš produkt a dalším klikem jej poslat na svoji zeď, kde tuto informaci uvidí jeho přátelé.

I toto tlačítko je funkcí MioWebu. Stačí uvést adresu vaší Facebook stránky a o zbytek se postará MioWeb.

2. Tlačítko vedoucí na stránku s objednávkou

Tlačítko obsahující výzvu k akci (Call to Action) je na vaší prodejní stránce nezbytností. Jak jinak byste totiž chtěli návštěvníka odvést na objednávku?

Tlačítko by z designu vaší stránky mělo výrazně vystupovat, tj. ideálně jinou barvou než okolí, nebo jej aspoň udělat veliké. Dáte-li mu stín, případně změnu barvy po najetí myši, tím lépe. Existují různé testy, jaké barvy konvertují nejlépe, výsledky se nedají zobecnit – stačí se řídit pravidlem „výrazné = lepší“. Extrém v podobě kombinací křiklavé růžové, červené a fialové však dojem profesionality rozhodně nevytvoří. 😉

Stejnou písničkou je i výzva k akci. MioWeb obsahuje funkci A/B testování, tj. můžete měřit, která varianta výzvy k akci konvertuje nejlépe.

Tlačítko v MioWebu lze nastavit na pár kliků. Definujete si barvu, velikost, tvar, textový obsah i jeho font, URL, kam má odkazovat, a pak už stačí jen uložit. Pokud používáte více tlačítek na jedné stránce, což doporučuji, je možné tlačítka duplikovat, abyste je nemuseli definovat víckrát.

Podívejte se na krátké video, jak jednoduše lze v MioWebu přizpůsobit stránku tak, aby vypadala podle vašich představ. Stačí zvolit vhodnou šablonu a zbytek už je „klikačka“.

3. Blok o autorovi

Informace o vás jako autorovi produktu jsou něčím, co zvyšuje vaši kredibilitu a tím pomáhá prodeji. Ideální je blog, dostačující je umístit na svůj prodejní web jednoduchý element s vaší fotkou a krátkým textem o vás.

V MioWebu tento element najdete pod názvem Autor/lidé:

obr1-autor-lide

4. Vlastnosti produktu

Výčet vlastností produktu v MioWebu zobrazíte díky elementu Vlastnosti.

Celý design včetně ikonek je již pro vás připravený v rámci šablony stránky, kterou jste si zvolili. Stačí jen vepsat nadpisy, krátký popis vlastností a zvolit předdefinovanou ikonku, která danou vlastnost opticky ilustruje. Pokud by náhodou 270 ikonek nestačilo, můžete si vložit vlastní:

obr2-vlastnosti

5. Fotogalerie – náhled vašeho produktu

Fotogalerie je běžným jevem dnešních webů. Vy ji však můžete využít i netradičně – uložte si do ní náhledy vašeho (elektronického) produktu. Čtenáři to tak usnadní rozhodování, zda je váš produkt pro něj, či ne. Získá tak totiž dobrý přehled o obsahu a formě toho, co nabízíte.

Pokud máte video o vás a vašem produktu, tohle je jedno z možných míst, kam jej uložit. Stačí jen zadat adresu vašeho videa na YouTube či Vimeo do elementu Video, případně omezit jeho šířku, a máte hotovo:

obr3-fotogalerie

6. Reference

Dle průzkumu Nielsen Norman Group vám uvěří až 70 % návštěvníků, uvedete-li reference jiných lidí (a to překvapivě i těch, o kterých vaši potenciální klienti nikdy neslyšeli). Proto byste tento blok rozhodně neměli vynechat.

Nemáte-li reference, stačí si o ně napsat vašim současným klientům. Pokud jste jim dobře posloužili, věřte, že to pro vás udělají rádi. 😉 Dejte jim za úkol max. dvěma větami popsat největší přínos vašeho produktu a takovou referenci s fotkou potom zveřejněte. (Nebojte se referenci vhodně stylisticky upravit.)

Na webu to uděláte jednoduše pomocí elementu Reference, kde vložíte fotky lidí, jejich citace, jména, případně pozici a firmu, zvolíte si jeden z definovaných vzhledů a uložíte. Víc není třeba:

obr4-reference

7. Bonusy

Každá správná nabídka by měla obsahovat bonusy, a to ideálně natolik lákavé, aby si návštěvník koupil hlavní produkt už kvůli nim. 😉

Bonusy je dobré popsat, a to včetně jejich přínosů (nikoliv jen jejich vlastnosti), ideálně vložit jejich náhled jako obrázek, a nezapomeňte taky uvést jejich finanční hodnotu. Vysoký součet cen bonusů je vždycky fajn a nějakým způsobem „ospravedlňuje“ cenu vašeho hlavního produktu. Není cílem cenu hlavního produktu uměle nafouknout, spíše maximalizovat celkovou vnímanou hodnotu celého setu.

Bonusy můžete vložit v MioWebu např. pomocí elementu Obrázek s textem. Je možné zvolit nejen umístění obrázku vpravo, či vlevo od textu, ale taky proporci textové části vůči obrázku:

obr5-bonusy

8. Garance vrácení peněz

Ostřílení weboví prodejci doporučují umístit pod poslední „nákupní“ tlačítko na stránce krátký text s garancí ubezpečující nakupující, že se nemusí bát o své peníze. Věrohodnost této části s garancí vrácení peněz zvýšíte „pečetí“, která je pro vás v MioWebu připravena hned v několika provedeních. Stačí si zvolit tu, která vám designově sedí nejvíce, případně si můžete vložit svůj vlastní vzhled pečeti pomocí už známého elementu Obrázek:

obr6-garance

Závěr

Pokud jste rozhodnutí prodávat přes web, jenž generuje peníze, zatímco vy spíte, jste na pláži, s dětmi nebo třeba v kině, tento článek je jednoduchým výčtem toho, co byste měli mít na vaší prodejní stránce.

Další informace o tom, jak postavit prodejní web a začít vydělávat dokonce bez investic do návštěvnosti, najdete v třídílném tréninku zdarma.

V jiném článku přinášíme rozhovor s Petrou, odbornicí na e-shopy, která provozuje již několik prodejních stránek na MioWebu a generuje tak tisíce Kč měsíčně pasivního příjmu. Dozvíte se, co jí funguje, co ne, a jak se se vším prakticky vypořádává.

mioweb-banner-2-clanek