Mnoho podnikatelů stále neumí s e-mail marketingem pracovat. Když se řekne e-mail marketing, někteří lidé si mohou představit slovo „spam“. Jak ale posílat e-maily, které nebudou vaše čtenáře obtěžovat, ale budou je naopak očekávat se zájmem a nadšením? Co v e-mailu posílat? Jaký má váš e-mail cíl? Víte, jak měřit, kdo otevírá a kliká na vaše e-maily? Co musí obsahovat váš e-mail, abyste neporušovali zákon? Přečtěte si 10 zlatých pravidel e-mail marketingu.
A když budete chtít, podělte se s námi v komentářích pod infografikou, jaké pravidlo v e-mail marketingu vám přináší úspěchy a čím se řídíte. 🙂
Vizuální obsah je v současnosti z hlediska vzbuzení zájmu důležitější než kdykoliv předtím – měli byste tedy s jeho tvorbou začít co nejdříve. Nemáte žádné obrázky? Vytvořte si je. To je velice důležité zejména pro podniky, které nenabízí fyzické výrobky, ale spíše služby, a nemají tak k dispozici moc fotografií.
Tvorba vlastních obrázků je také výbornou taktikou pro opětovné využití textového obsahu – můžete ho přetvořit na zajímavé obrazové materiály. Máme pro vás několik příkladů: Z nabídek udělejte zajímavé prezentace, pozvánku na událost udělejte v hezké obrazové formě, statistiky převeďte do poutavých grafů, vytvořte infografiku o historii vašeho podnikání, navrhněte zajímavý obrazový náhled pro vaše video a podobně. Popusťte uzdu vaší fantazii.
Jak přesně se obsah po internetu šíří? Sociální média jsou výborným odrazovým můstkem. Abychom porozuměli tomu, jak probíhá distribuce obsahu po sociálních sítích, pojďme se podívat na některé statistiky:
V tomto článku jsme pro vás připravili seznam 10 našich nejoblíbenějších, snadno použitelných nástrojů pro tvorbu vizuálního obsahu, abychom vám pomohli s vytvářením obrázků, které si získají zájem vašeho publika. Pojďme se na ně podívat. 🙂
Canva je jednoduchý nástroj pro tvorbu obrázků, který je zdarma, a práce s ním je zábavná. Proto se nedivte, pokud vás Canva hned pohltí a nebudete se moci od práce s tímto programem odtrhnout. V jeho nabídce je mnoho velikostí a typů obrázků, včetně formátů pro fotografie a záhlaví na Facebook, Twitter, Instagram a Pinterest. Můžete si vybrat z různých pozadí, rozvržení, bannerů, šablon, fontů a podobně. Několik obrázků je zdarma, můžete si nahrát vlastní anebo si v aplikaci obrázky koupit – cena je 1 dolar za kus.
Infografiky jsou super, ale kdo má po ruce designéra? Vy od teď ano, a pozor, jste to vy sami! Díky programům Piktochart nebo Infogr.am můžete sami poměrně rychle vytvořit zajímavou infografiku.
Piktochart i Infogr.am mají v nabídce šablony zdarma. Infogr.am je nejlepší pro přeměnu velkého množství dat na grafy. Piktochart vám zase dává možnost vytvořit si vlastní infografiku s několika obrázky nebo grafy zdarma, případně přejít na profesionální verzi za 29 dolarů měsíčně a získat tak více šablon, možnost nahrávání a kontrolu soukromí. Verze zdarma vkládá do dolní části obrázků vodoznaky. Jen tak mezi námi… je možné je vyříznout.
Chcete vaši stránku, výrobek nebo službu předvést v akci? Využijte Placeit. Tento nástroj vám umožní nahrát obrázek nebo vytvořit snímek obrazovky přímo pomocí URL, a následně ho umístit do formátu pro iPhone, laptop nebo tablet. Po stažení zdarma získáte rozměr 300 x 400 pixelů a možnosti úprav. Větší obrázky začínají na 8 dolarech.
Tato aplikace je pojmenovaná velice výstižně. Jedná se o rozšíření prohlížeče, který vám umožní zachytit cokoliv, co je na vaší obrazovce vidět, nebo i to, co je na pozadí. Po získání snímku ho můžete upravovat, ořezávat, přidat k němu text, tvary a mnoho dalších vylepšení. Je to velice užitečný nástroj pro tvorbu větších obrázků (například pro e-mailové newslettery). Podívejte se sami:
Skitch je nástroj služby Evernote, nicméně nemusíte být nutně jejím uživatelem, abyste mohli využívat jeho výhod. Jedná se o aplikaci, kterou je možné stáhnout a následně s její pomocí tvořit snímky obrazovky, ty pak upravovat a přidávat komentáře, a to vše v jednom okně. Pokud nejste uživatelem Evernote, obrázek uložíte kliknutím na File a pak na Export.
Kdo chce tvořit interaktivní obrázky pro odkazy na sociálních médiích? Určitě vy! ThingLink vám umožní nahrávat obrázky, přidávat ikony, které se zobrazí po najetí myší na obrázek nebo video, a následně z těchto ikon vytvářet odkazy na různé části vašich stránek. Jedná se o užitečný nástroj, jenž je snadno použitelný.
Tohle by vás nemělo překvapit, ale ano, Photoshop je skutečně drahý! Navíc je práce s ním poměrně náročná, pokud člověk přesně neví, co má dělat. Pixlr, BeFunky a PicMonkey vám nabízí podobné (ovšem snadněji použitelné) funkce jako Photoshop, ale bez toho, abyste museli cokoliv stahovat nebo platit.
S těmito 10 nástroji pro tvorbu nebo úpravy obsahu byste měli být schopni vytvořit a sdílet mnoho zajímavých obrázků. Máte i vy nějaké oblíbené nástroje na tvorbu vizuálního obsahu? Podělte se o tipy dole v komentářích.
Zdroj: http://www.verticalresponse.com/blog/13-easy-to-use-tools-for-creating-killer-visual-content/
Tenhle článek ne a ne vzniknout. Vždy přišlo něco důležitějšího – jako třeba poctivý spánek v obležení mých dětí. S tím prostě nelze bojovat (rodiče vědí!). A tak se mám v měsíci lásky ráda hlavně já sama, tak jak to učíme naše ženy, a říkám si, že tenhle článek prostě vznikne až bude ten správný čas: „Věř více procesu, že věci se dějí přesně tak, jak mají!“
Možná to taky znáte, a jestli s tím právě teď bojujete, třeba byste mohli na chvíli přestat. A než vám nepokoj duše nedá nepokračovat, začtěte se do toho nejlepšího, co na blogu Ženy ženám zaznělo během dubnových dní.
Každý máme nějaké své e-mailové rituály. Někdo posílá e-maily brzy ráno, někdo naopak pozdě v noci. Někdo vytváří šíleně dlouhé předměty e-mailů a někdo naopak žádné nebo velmi krátké. Každý zkrátka preferujeme něco jiného. Chtěli byste ale vědět, co opravdu funguje v e-mail marketingu a co jsou jen mýty?
Yesware, což je společnost se sídlem v Bostonu, která měří a vyhodnocuje e-mailové informace, studovala více než 500.000 e-mailů, aby rozeznala skutečné, nebo falešné e-mailové mýty.
Společnost Yesware zjistila, že míra e-mailové reakce (otevření e-mailu, kliknutí na odkaz, odpověď na e-mail) je skutečně podstatně vyšší o víkendu. Je to pravděpodobně proto, že lidé jsou o víkendu více v klidu a mají více času na odpověď. Během týdne byla míra e-mailové reakce skoro stejná každý den.
Podívejte se na infografiku – Nejlepší a nejhorší čas na posílání vašich e-mailů.
Proč tedy neposílat e-maily v pondělí? Protože je to na začátku pracovního týdne. Lidé dohánějí resty z minulého týdne a do toho se jim v poště hromadí jiné povinnosti od kolegů, obchodních partnerů, dodavatelů apod. Toto je obecné doporučení. Samozřejmě je třeba brát ohled na vaše cílové publikum. Pokud posíláte e-maily přes nějakého chytrého klienta (nejznámější zahraniční je například MailChimp nebo český nejznámější e-mail klient SmartEmailing), můžete si pomocí statistik zjistit, jak lidé reagují na vaše e-maily v průběhu jednotlivých hodin, dnů, měsíců apod.
U e-mailů odeslaných mezi 6. hodinou a 7. hodinou ranní bylo zjištěno, že mají rychlé odpovědi. Nicméně zhruba 40 % e-mailů odeslaných večer okolo 20. hodiny dostalo také rychlou odpověď. Opět platí, že pokud vaše publikum dobře znáte, určitě se rozhodnete správně, kdy jim odeslat e-mail a kdy můžete čekat na odpověď. U maminek na mateřské to bude jiné než třeba u manažerů firem.
Předmět je něco jako titulek v novinách – musí vás zaujmout v prvních vteřinách, abyste e-mail otevřeli. Avšak údaje společnosti Yesware ukazují, že délka předmětu e-mailu neměla skutečný dopad na míru otevření a odpovědí. To ale na druhou stranu neznamená, že by váš předmět měl být román. Víte, jaký byl v Americe jeden z nejúspěšnějších e-mailových předmětů všech dob? Jen slovo „Hej“ poslal Barack Obama při re-volební kampani v loňském roce. Jeho jednoduchost byla vítězným tahem celé kampaně.
Podívejte se na 50 rychlých tipů, které zatraktivní předměty vašich e-mailů.
Odolejte nutkání zahltit pole příjemce. To, že jste poslali e-mail na více lidí, neznamená, že budete mít více odpovědí. Údaje společnosti Yesware ukazují, že uvedení jedné osoby v poli příjemce a dalšího příjemce v kopii má o 10 % vyšší míru odpovědi.
Když to uděláte, jedna osoba je povinna reagovat, protože je příjemce. Tím, že dáte dalšího člověka do kopie, tak příjemce ví, že není jediný, kdo e-mail dostal, a jeho snaha reagovat je vyšší. Především pokud tím člověkem v kopii je například jeho nadřízený. 🙂
Společnost Yesware zjistila, že příjemci na 90 % e-mailů odpovídají ten den, kdy je dostanou, pokud je zrovna zachytíte u vyřizování e-mailů. Později nebo další dny je reakce stále méně pravděpodobná. Ale nezoufejte – připomínající e-mail dává 21% šanci na získání odpovědi.
A jaké máte vy zkušenosti s posíláním e-mailů vašim klientům? Podělte se o ně v komentářích pod článkem.
Zdroj: http://mashable.com/2014/11/24/email-myths/
Smutnou pravdou je, že většina návštěvníků stránek Nissan.com prostě chce nové auto. Vůbec je nezajímají počítače. V tomto případě je Nissan jméno člověka, který založil počítačovou společnost v USA. Je proto přirozené, že si pan Nissan doménu chce nechat (i přesto, nebo možná právě proto, že se s ním slavný výrobce aut o ni soudí ;)). Z pohledu byznysu mu však toto zmatení spíše ubližuje, než že by mu pomáhalo.
Nechtějte jej vědomě zmást tím, že se vydáváte za někoho, kým nejste. Ohlídejte si, že jak doména, tak titulek stránky, ale i poslední kousek obsahu je v souladu se zaměřením vašich stránek! Uživatel totiž není blbec. Uživatel ví. 😉
>Nezapomeňte: Dejte jim to, co chtějí. Zjednodušujte. Dbejte na pocit bezpečí.
(přeloženo z http://blog.crazyegg.com/2013/07/19/why-users-leave-a-website/)
Při rozesílání e-mailů stávajícím nebo potenciálním zákazníkům byste měli pamatovat na to, že každá část sdělení nemusí fungovat jako návnada k nákupu produktů nebo služeb. Kvalitní obchodní vztahy je třeba již od prvního e-mailu budovat na důvěře. Takže jak vlastně onu důvěru vybudujete? Tím, že si budete vážit času svých zákazníků, budete jim poskytovat profesionální rady a tipy, nabídnete jim něco, co pro ně bude skutečně prospěšné, a hlavně budete upřímní.
Potřebujete příklady? Přinášíme vám tipy na šest e-mailů, které přispějí k vybudování důvěry.
První e-mail, který zákazníkovi odešlete, funguje podobně jako podání ruky – zapracujte tedy na tom, aby byl příjemný. Buďte struční. Pozdravte nové čtenáře, poděkujte jim za to, že se přihlásili k odběru, představte jim vaše podnikání a také sdělte, jak často se budete ozývat.
Můžete také přidat stručný seznam toho, o čem vlastně e-maily budou. Nezapomeňte odběratele e-mailů požádat, aby si vaši e-mailovou adresu přidali do seznamu kontaktů. Vaše zprávy tak nebudou padat do složky pro spam.
E-mailová upozornění je dobré posílat pouze ve chvílích, kdy se to opravdu hodí. Pokud jste například alergolog, můžete rozeslat e-mail s pylovými mapami. Cestovní kancelář by zase mohla poslat upozornění o změnách počasí. Logistická společnost pak může zákazníkům posílat informace o očekávaných termínech doručení zásilek. E-mailová upozornění by měla být dobře načasovaná a informativní. Budou tak efektivně přispívat k budování kvalitních vztahů se zákazníky.
Každý rozeslaný newsletter přispěje ke zlepšení informovanosti odběratelů o vašem podnikání a současně pomůže budovat důvěru. Cílem newsletterů není jen zvýšení prodejů, ale především informování o zajímavém hodnotném obsahu, který může odběratelům vašich e-mailů opravdu pomoci.
Je dobré si zvyknout na pravidelné rozesílání newsletterů, aby vaši zákazníci již dopředu věděli, kdy je mají očekávat. Newslettery fungují podobně jako schůzky. Pomocí těchto virtuálních setkání můžete se svými zákazníky udržovat kontakt.
Víte, jaký je nejlepší a nejhorší čas na posílání e-mailů zákazníkům?
Udělali jste chybu? Pokud ano, přiznejte to. Omluvte se za chybnou nabídku, nepřesná fakta nebo nefunkční odkaz. Každá chyba je příležitostí pro budování důvěry. Přiznejte, že jste udělali chybu, a vysvětlete, jak jí budete v budoucnosti předcházet.
Připomínejte svým čtenářům, proč jste skutečný odborník, a to tak, že jim budete posílat krátké články, videa nebo infografiky, jež je budou zajímat. Podle Barometru důvěry 2015 společnosti Edelman jsou odborníci dvakrát důvěryhodnější než ředitelé společností. Využijete toho a zaujměte své klienty (a získejte si jejich důvěru) pomocí vašich znalostí a expertízy.
Pokud vaše společnost něco rozdává, dejte o tom svým příznivcům vědět pomocí e-mailu. Nyní máme na mysli věci a služby, které jsou skutečně zdarma, bez jakýchkoliv hvězdiček. Zahradní architekt by například mohl zdarma rozdat 20 lístků na veletrh o domácnosti a zahradě. Můžete zdarma nabídnout členství nebo konzultace, které se týkají vašich služeb. Mnoho firem v odvětví B2B rozdává zdarma obsah, například e-knihy.
Jaké e-maily pro podpoření důvěry posíláte svým odběratelům vy?
Podělte se o ně s námi v komentářích níže.
Zdroj: http://www.verticalresponse.com/blog/build-customer-trust-by-sending-these-6-emails/
Když jsem potkala Markétu Pařízkovou, můj pohled na koně a přístup k nim se totálně změnil. Díky ní jsem pochopila, že koně nejsou jen sportovním náčiním, jak tomu často bývá v konvenčních stájích, ale že jsou našimi UČITELI. Učiteli, kteří nám nastavují pravdivé zrcadlo a to především v oblasti vedení – leadershipu.
Jak sami sebe vedete svým životem? Jste spokojení? A jak vedete druhé? Možná je to právě tohle ušlechtilé a čisté zvíře, které vám s vedením může pomoci…
Přečtete si rozhovor, který připravila naše zapálená redaktorka Katka. Vyzpovídala Markétu Pařízkovou, zakladatelku společnosti Horsense s.r.o. v rámci které pořádá nejen kurzy leadershipu >>>
– Alice Kirš
Ona to vlastně nebyla cesta od architektury ke koním, spíše se obě tyto věci nesou mým životem vedle sebe. První dům jsem „navrhla“ v 9 letech a můj první kůň byl křeček zapřažený ve vozíčku, víc se na balkon v sedmém patře nevešlo… 🙂
Ke koním mě to táhlo odjakživa, od 11 let jsem s přestávkami navštěvovala různé stáje, ale pořád to nějak nebylo ono. Měla jsem pořád pocit, že se s koňmi musí jít domluvit i jinak. Až jsem narazila v časopisech na přístup, který mi dával smysl. Šlo o přirozenou komunikaci s koňmi, která byla založena na myšlence, že pokud se chcete domluvit s pěti Angličany, tak je jednodušší naučit se anglicky, než každého Angličana učit zvlášť česky. Takže když po koních něco chceme, tak bychom jim měli vyjít vstříc, 80 % by se měl naučit člověk a jenom 20 % kůň. Člověk by si řekl, že to je přece logické. Jenže v prostředí konvenčního ježdění, kde se dodnes nasedá na koně zleva, aby nám při tom nepřekážela šavle, to byla zvláštní novota.
Naživo jsem do přirozené komunikace pronikla na farmě manželů Bednářových, od kterých mám i svého prvního koně.
Během vysoké se mi podařilo seznámit s několika zajímavými přístupy. Jedním z nich bylo učení se zážitkem, ke kterému jsem se díky spolužačce Jance Rutrlové dostala.
Zážitková pedagogika staví na tom, že se člověk naučí více z vlastní zkušenosti, než z příruček. A zacházení s koňmi přirozenou komunikací? U toho se bez práce na sobě prostě neobejdete. Takže jednotlivé složky metody tady již byly.
Když pak Robert Pik přišel s Horse Assisted Education (HAE), v našich hlavách zapadly části na svá místa a bylo rozhodnuto. Janka sestavila tým a v roce 2008 pod záštitou Instruktorů Brno vznikl první kurz projektu Spirit Horse. Byl týdenní, experimentální a vyzkoušeli jsme v něm metodu, jak se říká „na lidech“. Metoda nás nadchla a vznikly další kurzy, tentokrát 4 denní, zaměřené přímo na vedení lidí.
A z tohoto neziskového projektu vznikl Horsense, s.r.o. Vznikl hlavně zásluhou Dana France, který je velmi přesvědčivý motivátor a stal se naším poradcem, mentorem a přítelem na telefonu.
To je těžké říct, hodně záleží na člověku. Někdo má raději kurzy typu Expedice, kde se většina kurzu odehrává v otevřené krajině. Tyto kurzy mívají pomalejší tempo a hojně v nich využíváme prvek putování na koni a s koňmi.
Někdo zase upřednostňuje kurz Leadership, který je kratší, intenzivnější, v rychlejší tempu a bývá v kryté hale s plným zázemím. Obě skupiny mají mají své příznivce, hodně záleží na naturelu člověka. Zrovna teď je o něco větší zájem právě o Leadership.
V úvodu se účastníci seznámí s námi, mezi sebou, s koňmi a základní bezpečností pro sebe a své okolí.
Většina kurzu spočívá v řešení různých úkolů společně s koněm a následné práci s prožitky formou společného sdílení a diskuzí.
Cílem každého úkolu je vysvětlit koni, co má udělat a namotivovat ho ke splnění. Je na člověku, jakou cestou toho dosáhne. Většina lidí nemaje návod používá, co je jim blízké a na co jsou zvyklí. A na to jim koně poskytnou okamžitou zpětnou vazbu.
Většinu dne se pracuje ve dvojicích, kdy jeden plní úkol s koněm a druhý jej podporuje, tím se ke zpětné vazbě od koně přidá i lidská. Průběh a výsledek každého úkolu je pak společně rozebrán se zkušenými lektory – kouči, s důrazem na přenos získaných zkušeností do praxe.
Ač se to některým lidem může zdát divné, koně mají podobný model vedení, jako lidé. Rádi předají vedení a zbaví se tím odpovědnosti, ale pečlivě si vybírají komu. Je to logické, v přírodě na tom závisí jejich život. Bohužel jsme se naučili koně brát jako čtyřnohou motorku a zapomněli, co všechno nám mohou nabídnout.
Výhoda dorozumění se s koněm je v tom, že pro ně není důležitá verbální komunikace, na kterou jsme se naopak naučili spoléhat my. Koně prostě, na rozdíl od lidí, neukecáte. Je třeba použít řeč těla, prostorovou představivost, předem si rozmyslet, co chcete sdělit a jak. Zároveň být čitelný a motivovat koně, protože odtáhnout nejde, váží totiž přes 300 kg. Stanovit hranice a být důsledný v jejich dodržování, kreativní ve vymýšlení nových strategií „jak na to“ a v neposlední řadě je také důležité umět koně ve správnou chvíli ocenit a pochválit.
To jsou dovednosti, které využijete i mezi lidmi denně, takže komunikace s koněm (nejen pro nás lektory) představuje úžasný prostor pro práci na sobě. To je to, co nás na HAE tolik inspiruje. Koně mají vyšší sociální a emoční inteligenci než lidé, až jim to někdy závidím.
Často jsou to lidé, kteří mají před sebou výzvu vedoucí pozice a chtějí se na ní připravit. Nebo se setkáváme s těmi, kteří vedou a chtějí se ve vedení zdokonalit, podívat se na sebe z jiného úhlu. Někdy jsou to lidé na životní křižovatce, kteří hledají inspiraci. Často jsou to také lidé, které práce na sobě baví, jsou zvědaví na tuto metodu a chtějí se o sobě dozvědět něco nového.
Klidně může přijet, nebude to poprvé… A taky to nebude to poprvé, co odjede o jeden „strach“ lehčí. Těžíme z toho, že na kurzu máme také koně, které si lidé se slabším zrakem občas pletou se psy. Když člověk kouká koni z očí do očí, tak už ze samé podstaty necítí takovou hrůzu.
Co teprve, když mu kouká z očí do uší 🙂
Ale teď vážně. Setkáváme se s tím poměrně často. Respekt ke zvířeti, které nás převyšuje velikostí i silou, je zcela přirozený. Navíc kůň má vlastní hlavu a návod k němu nedostanete. Většinou se nám správným výběrem koně k takovém člověku podaří během pár hodin posunout respekt ke koni na příjemnou úroveň.
Občas přijedou lidé se špatnou zkušeností s koněm, po úrazech, u těch to trvá déle, ale ještě se nám nestalo, že bychom nenašli cestu, jak takovému člověku pomoci.
Napadá mě jeden příklad za všechny – z jednoho z prvních testovacích kurzů, který probíhal pod širým nebem a dva dny před tím pršelo. Bylo pozváno několik manažerů a lidí, které metoda zajímala. Mezi nimi bylo jedno „velké zvíře“, známý leader, a ostatní po něm po očku pokukovali.
Při jednom cvičení měl s koněm přeskočit překážku, běželi spolu a těsně před překážkou se otočil, aby se podíval na koně, zakopl a padl obličejem přímo do toho největšího bahna. Všichni jsme zatajili dech. Poté, co jsme ho očistili, vypadal nějaký zamyšlený a moc nemluvil. O chvíli později byl rozbor a když došla řada na něj, řekl: „To bylo přesně to, co dělám zaměstnancům. Zadám někomu práci a místo toho, abych ho nechal ji dokončit, tak ho neustále kontroluji a tím mu v práci překážím.“
Teď máme Horsense Outdoors (17. – 19. 6. 2016)
Je to víkend, ve kterém se snoubí rozvoj a poznání sebe sama s putováním krajinou Moravského krasu. Těžiště kurzu spočívá v kráse a přirozenosti bytí – s koňmi na vlastní kůži – kde nic není „jako“, vše je reálné. Pomáhá otevřít dveře při vedení lidí a budování důvěry, při zvládání obav a nalézání sebejistoty.
Více o akci Horsense Outdoors >>>