Stále se setkáváme s dotazy typu:

V tomto článku se zaměříme právě na poslední otázku. Nabídneme vám osvědčené předměty e-mailů, díky kterým příjemci neodolají a váš e-mail rozkliknou!

Budeme vycházet z toho, že vás příjemci určitým způsobem znají. Pokud budou vědět, od koho daný e-mail přichází, stoupne šance, že si jej otevřou a přečtou.

Pokud podnikáte v oblasti obchodu, bude váš e-mailový marketing pravděpodobně zaměřen na prodej. Ať již prodáváte své vlastní produkty, nebo produkty jiných výrobců či poskytovatelů, budete se pravděpodobně věnovat oznamování novinek, sezónních nabídek a slev. Vaším cílem je, aby příjemci na sdělení reagovali co nejrychleji – proto se snažte navodit dojem urgence. K tomu můžete využít pobídky k akci nebo časová omezení nabídek.

Jak sami uvidíte, příklady předmětů, které v článku níže uvádíme, jsou poněkud vágní, jako například „Exkluzivní nabídka speciálně pro Vás“, nicméně samozřejmě bude lepší, pokud budete hovořit o specifických produktech. To si již budete muset otestovat sami v rámci svých kampaní.

50 rychlých tipů, které zatraktivní předměty vašich e-mailů

Pojďme si tedy projít příklady efektivních předmětů:

Nabídka, nabídka, nabídka

Chytlavé a kreativní

 

BONUS – 19 doporučení, jak ještě více zlepšit
předměty vašich e-mailů

19 doporučení, jak ještě více zlepšit předměty vašich e-mailůVaši odběratelé budou e-maily hodnotit hned, jakmile uvidí jejich předměty. Přestože jde jen o malou část zpráv, jsou předměty velice důležité a ovlivňují zájem příjemců.

Předměty e-mailů totiž vytváří první dojem. Proto je třeba na nich trochu zapracovat a dosáhnout tak zvýšení míry otevření a přečtení e-mailů. Připravili jsme pro vás 19 skvělých tipů, se kterými jednoduše vylepšíte předměty svých e-mailů.

Tip #1: Buďte struční. Předmět by měl mít maximálně 50 znaků. Někdy může být náročné dosáhnout zkrácení předmětů, ale vyplatí se to.

Tip #2: Nikdo nemá rád automatické zprávy od robota. Stalo se vám, že jste volali do nějaké společnosti a místo člověka vám odpověděl automat? Bylo to frustrující, že? Přesně tak se cítí lidé, kteří čtou automatizované e-maily. Nikdy nepoužívejte e-mail „neodpovidat@[nazevfirmy].cz“. Opravdu ne. Nejen že s takovým odesílatelem e-mail působí neosobně (takže příjemce e-mail nejspíš neotevře), ale navíc to povede k tomu, že si lidé e-mailovou adresu nepřidají do kontaktního seznamu.

Tip #3: Buďte osobní. Používejte v předmětech e-mailů oslovení – jméno. Každý má rád, když se o něm mluví. Pokud příjemce v e-mailu narazí na své jméno, bude mít pocit, že s firmou navázal bližší vztah. Používejte věty jako: „Pane Nováku, tohle Vám prostě musíme říct!“

Tip #4: Přidejte náhledy e-mailu hned do úvodu. V některých e-mailových klientech se poblíž předmětu e-mailu zobrazí i začátek samotného obsahu. Hned na začátek tedy dejte zajímavý náhled obsahu, který budete odběratelům v daném e-mailu sdělovat. Ať to stojí za to!

Tip #5: Někdy je jednoduchá komunikace lepší než komplexní, barvité sdělení. Cíl e-mailu by měl být jasný, pokud není vaším záměrem zaujmout odběratele zvláštním jazykem.

Tip #6: Nesnažte se donutit odběratele k otevření e-mailu na základě falešných sdělení. Tím byste dosáhli jedině toho, že by se čtenáři naštvali a dost možná by přestali vaše e-maily odebírat.

Tip #7: Když už jsme u těch slibů, pokud si návštěvník vašich stránek stáhl nějakou nabídku a vy ji doručíte prostřednictvím e-mailu, může být užitečné dát do předmětu něco ve smyslu „Vaše nová e-kniha je připravena ke stažení!“ nebo „Váš průvodce čeká na stažení!“ Bude to mnohem efektivnější, než kdybyste do předmětu uvedli jen „Děkujeme“. Odběratelům bude jasné, že na ně v e-mailu něco čeká.

Tip #8: A/B testování je užitečné. Měli byste ho aplikovat na většinu svého obsahu, tedy i na předměty e-mailů.

Tip #9: Efektivní metodou pro zaujetí odběratelů je navození pocitu naléhavosti. Použitím jasných vymezení jako například „Pouze dnes“ nebo „24hodinová akce“ pobídnete čtenáře k tomu, aby neváhali a jednali ihned. Každé odložení vykonání akce totiž zvyšuje riziko, že na ni odběratel zapomene.

Tip #10: Co čtenáři váš e-mail přinese? Dejte mu to jasně najevo. Například „Zvyšte konverzní poměr o 50 % ještě dnes“ bude mnohem poutavější než „Jak zvýšit konverzní poměr“.

Tip #11: Vyvarujte se nudných detailů. Je to ztráta cenných slov. Pokud například posíláte potvrzení objednávky, bude lepší uvést „Vaše objednávka se zpracovává“, místo „Objednávka #32546425234 se zpracovává“.

Tip #12: Odeslání e-mailu ve správný čas a se správným předmětem je receptem na úspěch. Skvělým příkladem je rozeslání akční nabídky happy hour okolo páté, kdy lidé jdou z práce domů.

Tip #13: Využívání čísel v předmětech e-mailů je efektivní. Lidé milují číselně organizované přehledy. Pokud se někde objeví číslo, ve čtenáři se vždy probudí zájem. Dobrý příklad je „7 chyb, které děláte při psaní“.

Tip #14: Čtenáře zaujmete také pomocí otázek. Zaujměte je tím, že jim přímo v předmětu e-mailu položíte otázku jako „Děláte tyto chyby v SEO?“ nebo „Víte, jakou máte na webu chybu?“

Tip #15: Pokud nemůžete nebo neumíte využívat v předmětech personalizované tokeny se jmény uživatelů, uveďte alespoň oslovení jako „Vy“ nebo „Váš“. Předmět tak bude stále působit osobně.

Tip #16: Využijte informace o tom, co již o vašich odběratelích víte. Jaké formuláře vyplnili? V jaké oblasti podnikají? Pomocí těchto informací proveďte zacílení.

Tip #17: Další taktikou, která využívá osobní přístup, je přizpůsobení předmětu e-mailu pomocí lokality, ve které se odběratel nachází. Slevové servery v tom excelují. Nabídky ušité na míru podle místa bydliště budou zcela jistě dosahovat lepšího výkonu.

Tip #18: Dopřejte vašim čtenářům pocit, že jsou výjimeční. Využití předmětů e-mailů ve stylu „Pouze pro naše milované zákazníky“ může být velice efektivní.

Tip #19: Nepřehánějte to s velkými písmeny. Řiďte se především gramatickými pravidly. Předměty jako „OTEVŘETE NYNÍ A ZÍSKEJTE SLEVU“ pravděpodobně nepovedou k přečtení, ale spíše k opaku.

Pamatujte na to, že můžete mít sebelepší sdělení pro své odběratele, ale pokud si e-mail neotevřou, bude k ničemu. Máte skvělý obsah, který bude lidi zajímat? Tak jim to dejte najevo už pomocí předmětu.

Doufáme, že tyto tipy podpořily vaši kreativitu. Pokud máte svoje vlastní oblíbené předměty e-mailů, které se vám osvědčily, dejte nám o nich prosím vědět dole v komentářích.

Zdroj:
http://blog.hubspot.com/marketing/improve-your-email-subject-line
http://www.verticalresponse.com/blog/50-all-time-great-subject-lines-that-work/