„Jak by asi vypadal můj život, kdybych se měla už v 18 ráda? A kdybych věděla, že se mám mít ráda…“ zdánlivě řečnická otázka může znamenat rozdíl, který si možná ani nedokážete představit, ale udělá opravdu hodně!

Začátky jsou různé. Některé působí snadně, jiné jsou bolestivé a zdlouhavé. A často ty „skutečné“ začátky našich rozhodnutí, jsou mnohem dál než tušíme. Ale abychom došli, nebo spíš vůbec vyšli na cestu ke svým snům, musíme začít změnou sebe sama. V tom jsou si všechny začátky podobné.

(Pokračování textu…)

Nepatrný krok pro lidstvo, obrovský krok pro Firmu 2.0 a její zákazníky.

Fapi opět silnější

Už od prosince je FAPI – jedna z našich aplikací, která zjednodušuje vaše internetové placení – překvapení za překvapením.

Jen pár dní před Štědrým dnem, přesně jak tým slíbil, spatřila světlo světa nová verze FAPI, verze 1.2. Nebylo to jen tak. Jsou v tom tisíce řádků kódu, stovky řádků nápovědy a desítky velkých či malých změn. Probdělých nocí a hodin za monitorem je nespočítaně.

Kromě vizuálních změn – třeba přehlednější vzhled menu aplikace nebo výmluvnější popisky v platebním formuláři, který se zobrazuje na webu, přibyly například další platební metody, funkce Akce, možnosti dalších exportů, anebo nejen kosmetické úpravy v zobrazování roku, které vám usnadní přehlednost hlavně na přelomu období.
Fapi je navíc opět gramotnější a umí cizí řeč – anglicky a slovensky.
A aby to bylo kompletní – optimalizovali jsme procesy a tak je Fapi opět o něco rychlejší!

Co přesně a jak se změnilo najdete v tomto článku na blogu Fapi.

Vrcholný (po)krok na nový rok

Jestli i pro vás byl Amazon ještě donedávna jen synonymem obrovského internetového obchoďáku, tak věřte, že je to jen špička ledovce.

Počátkem roku 2015 jsme se rozhodli pro zásadní změnu. Přenášíme FAPI na infrastrukturu Amazon AWS (Amazon Web Services).

AWS je celosvětově nejuznávanější cloudové řešení pro webové služby a největší světový poskytovatel výpočetního výkonu. FAPI tím poskytne vysokou míru stability a dostupnosti a konstantní rychlosti přes mnoho serverů po celém světě.

A co to znamená pro vás, naše zákazníky?
Vyšší spolehlivost, konstantní rychlost a dostupnost prodejních formulářů na vašich webech.

 

Vize aplikace snů je zas o kousek víc naplněna.

 

Poslední dny mě inspiruje knížka „Zen a hotovo“ od Lea Babauty.
Ještě před několika týdny jsem na sobě cítila, že jsem během pracovního dne rozlítaná a přemýšlela jsem, co dělat dříve (emaily, tvořit, telefonáty) apod.

Leovo minimalistický systém deseti jednoduchých návyků na zlepšení produktivity a osobní rovnováhy mi fakt pomáhá! Konečně mám prázdné všechny inboxy, vše má své místo, všechny mé myšlenky, nápady, úkoly jdou okamžitě na papír (do mého malého notýsku, který nosím stále u sebe…. díky tomu mám čistější hlavu a více klidu na srdci 🙂

Jaké že jsou ty návyky zjednodušeně?

1) zvykněte si na neustálé zaznamenávání úkolů, nápadů, projektů – mějte u sebe vždy malý notýsek a kdykoliv Vás něco napadne, napište si to. Budete tak mít čistější hlavu. Vaše myšlenky jsou důležité a zaslouží si být zaznamenány 🙂

2) třiďte pravidelně položky ve Vašich inboxech ( a emailech) – rozhodujte se o nich rychle a neodkládejte je (vyhoďte je, delegujte, založte, vykonejte – pokud je to do 2 minut práce, pokud ne, napište si je do seznamu úkolů na následující dny)

3) plánujte – každý den si stanovte 1-2 nejdůležitější úkoly dne a těmi začněte Váš den. Jsou to ty velké klíčové úkoly, do kterých se nám moc nechce, ale které nás posouvají k našim cílům. Ty malé nechte na zbytek dne 🙂

4) dělejte v danou chvíli vždy jen jednu věc a nenechte se vyrušovat. Odstraňte všechny rušivé vlivy (vypněte tel, skype, emaily…) a koncentrujte se 100% na jeden daný úkol. Stop multitaskingu.

5) udržujte si jednoduché seznamy úkolů a ty denně kontrolujte. Můžete si vytvořit seznam podle kontextů: např. práce, doma, telefony, čekám na… Tak jak Vám to bude vyhovovat.

6) uspořádejte si věci doma i v práci. Naučte se vše dávat na své místo. Dávejte věci tam kam patří, namísto jejich kupení k pozdějšímu zpracování.

7) jednou týdně revidujte Váš systém a cíle. Během týdenní revize byste měli zhodnotit, co se Vám tento týden povedlo, zhodnotit, jak Vás to posunulo k Vašim měsíčním, ročním cílům. Určete si pro následující týden nejdůležitější úkoly dne (1-2 na každý den).

8) snižte počet svých cílů a úkolů na nejnutnější minimum. Ujistěte se, že Vaše projekty a úkoly jsou v souladu s Vašimi měsíčními, ročními a celkově životními plány 🙂

9) zaveďte si určité návyky (rutiny) – například ranní rutina (5 minut meditace, 30 minut cvičení či zvládnutí nejdůležitějšího úkolu dne), udělejte si tvořící den, den pro rodinu, vytvořte si určité rutiny pro sportování, zábavu apod.

10) najděte svou Vášeň! Najděte si takovou práci, pro kterou se dokážete nadchnout, kterou prostě jen tak neodložíte – budete ji milovat a chtít dělat pořád 🙂 Udělejte si revizi toho, co Vás baví a nebaví a udělejte ze svého celoživotního zaměstnání svou vášeň 😉

Zkuste to taky! A jaké jsou vaše návyky pro produktivní den?