Pokud je web vaše téma, tohle by vás mohlo zajímat. Jak si otestovat, jestli je vaše současná stránka responzivní? Jak na webu pracovat s barvami? Nebo zahrnuje-li vaše strategie blogování, kde rychle a snadno načerpat inspiraci pro další články? Na tyto otázky vám pomohou odpovědět 3 chytré a zábavné nástroje, které byste neměli na internetu minout.

 

Je váš web responzivní?

Již delší dobu průzkumy ukazují, jak důležité je (a ještě bude) mít stránky optimalizované pro mobilní zařízení. A pozor, opravdu jde do tuhého, protože už se nejedná jen o to, jestli si váš web někdo prohlédne na mobilu nebo ne. Důležité je, že podstatná část prodejů se uskutečňuje z tabletu a mobilu. Jedna z mnoha studií v USA například nedávno ukázala, že 69% lidí nakupovalo v posledních 30ti dnech pouze přes tablet.

Je tedy pravděpodobné, že pokud se vaše stránky odmítají přizpůsobit jiným zařízením, právě teď přicházíte o značnou část tržeb.

Než začnete panikařit a volat svému webmasterovi, podívejte se na aplikaci, která vám zdarma a během několika sekund nejen otestuje responzivitu vašeho webu, ale ještě vám ji krásně zobrazí tak, jak se zobrazuje vašim návštěvníkům.

0

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

 

Vyvinul ji Google, který právě před nedávnem ohlásil, že bude v organickém hledání zvýhodňovat responzivní weby. Dobrou zprávou je, že většina moderních nástrojů a šablon pro tvorbu webu s responzivitou počítá a weby na nich vytvořené fungují automaticky na všech zařízeních bez problémů.

 

Zatočte s barvami vašeho webu

Pokud jste zrovna ve fázi tvoření webu (nebo jste se web rozhodli předělat třeba právě proto, že není responzivní ;), určitě přemýšlíte kromě obsahu a struktury také o jeho barevném ladění. Tato infografika vám pomůže ve výběru barev podle toho, jak barvy působí na psychologii návštěvníka.

Pokud jste si tedy vybrali dominantní barvu, skrz kterou byste chtěli působit na emoce návštěvníků, jste na dobré cestě. Stačí už jen vybrat 2 doplňkové barvy, které na webu použijete. Doporučuje se barvy používat v poměru 60/30/10 – dobrou paralelou je pánský oblek (60% postavy “zabere” oblek samotný, 30% košile, 10% vázanka 😉

K výběru správné skladby barev můžete použít aplikaci od dalšího IT giganta – firmy Adobe – “barevné kolo”. Zvolíte-li například kombinaci “triad”, systém vám automaticky vyhledá příslušnou sadu barev. Zkuste si sami točit kolečkem – je to zábava. Kódy barev pak můžete poslat vašemu grafikovi, případně je rovnou vložit do vašeho systému pro tvorbu webu.

 

Dokonce si můžete koupit mobilní aplikaci, kterou namíříte na cokoliv barevného co vás inspiruje a aplikace barvu vyhodnotí a vygeneruje zbylé barvy

0 (2)

Marně hledáte témata a nadpisy článků?

Do třetice něco pro ty z vás, kteří už design webu neřešíte a pilně blogujete.

Taky se vám stalo, že vám došla inspirace? Dali jste si závazek publikovat článek každých 14 dní, ale došli jste do bodu, kdy si říkáte “O čem mám sakra zase psát”? A i když máte inspirace na dalších pět životů, kdo má pořád vymýšlet ty headliny, že?

Tuto magickou aplikaci využijí sice jen angličtináři, ale opravdu stojí za to.

Vložte do pole “Subject” to, co prodáváte nebo o čem blogujete, a klikejte postupně na zatočenou šipku. Stránka automaticky generuje nejen nadpisy článků, ale v bublinách i různé “hinty” k obsahu. Stačí si mezi návrhy vybrat a přeložit je do češtiny.

 

Ne všechny návrhy budou v češtině znít přirozeně, ale minimálně vám to dá dobrou inspiraci, jak nadpisy tvořit.

Zkusil jsem zadat slovíčko “diet” (programy ani přípravky na hubnutí sice neprodávám, ale nic lepšího mě zrovna nenapadlo 😉 a získal jsem celou škálu titulků od konzervativnějších, jako

“12 způsobů, jak může držení diety zvýšit vaši produktivitu”

“16 mýtů o dietách, které všichni považují za dané”

 

přes lehce kontroverzní, jako

“Proč by držení diety mělo být jedním ze sedmi smrtelných hříchů?”

“Proč nikdy neuspějete s držením diety?”

“Proč je držení diety sexy?”

 

až po několik takových, které vám procvičí bránici, jako třeba

“Jak držení diety zabilo Kennyho (Bastardi…)”

0 (1)

https://www.portent.com/tools/title-maker

 

Pokud jsme vás dnes inspirovali, sdílejte tento článek s přáteli. Nebo nám napište, jaké free aplikace využíváte vy.

„Co by mělo být to hlavní při prodeji online?“ vrtá hlavou mnohým prodejcům. Odpověď skloňujeme každý den nesčetněkrát. Je to promyšlená cesta zákazníka ukončená konverzí. Proces, kterého se zákazník účastní, než vykoná svou objednávku. Víte, čím vším musí váš zákazník projít, aby u vás nakoupil? Je to cesta trnitá plná svízelu anebo procházka růžovým sadem?

banner_mioweb_clanek

Naučte se klást tyto otázky: Čím můžu pomoci svému zákazníkovi tak, že bude nakupovat rád? A co mu mohu dát, aby byl nadšený a nakupoval jako divý? Čeho bych se měl vyvarovat, aby nevzal nohy na ramena? Otazníků už máme spoustu, pojďme se pověnovat odpovědím. Je jich plný článek, plus 10 praktických tipů navrch.

Konverze může nabývat mnoha podob.

Může se jednat například o:

a podobně.

Na internetu za konverzi považujeme situaci, kdy návštěvník našich webových stránek vykoná námi žádanou akci, většinou takovou, která má pro nás nějaký užitek. Dá se tak obrazně říci, že návštěvníka obracíme na svou víru – přejeme si, aby v nás věřil, měl v nás důvěru. Věrný návštěvník se stává zákazníkem.

Co je konverzní poměr?

Konverzní poměr vyjadřuje procento návštěvníků, kteří na webu vykonají námi požadovanou akci (například se přihlásí k odběru novinek).

Na úspěšně konvertující web se můžeme dívat jako na obrovský trychtýř na návštěvníky, který usměrní a profiltruje veškerý ruch a dopravu na webu a svede ji do jednoho cílového místa. Část webových návštěv se zachytí na hrubém sítu – přišla na stránku náhodou, a tak ji většinou opustí. Patří sem lidé všech věkových i zájmových kategorií, nedá se na ně tedy přesně cílit. Zbytek návštěvnosti proteče trychtýřem a je složen z uživatelů, kteří již hledali související produkt anebo byli na web odkázáni z jiné stránky. Mohou se také dívat po koupi, kterou nabízíte. A tento „uživatelský filtrát“ je naše nejdrahocennější alchymistická substance, kterou konverze promění na zlato.

Tipy, jak zvýšit konverzní poměr

Stavebním kamenem vysoké konverze je správné použití slova. A konkrétně toho, které skloňují zájemci o vaše služby. Vyzkoušejte si bleskurychlou anketu mezi vašimi příznivci a klienty – jaká slova byste zadali do vyhledávače, kdybyste hledali mé služby/zboží? Výsledkem budou „keywords“, klíčová slova. Pokud je získáte přímo od svých zájemců a zákazníků v různých podobách a obměnách, budou o to klíčovější.

Keywords zahrňte do textů na své stránce.

V internetových vlnách se brouzdá nespočet zájemců, a věřte, dychtí po vašich službách a produktech. Dveře k nim odemykají klíčová slova.

Co dále tedy nejvíce ovlivňuje konverzní poměr vaší prodejní stránky?

1. Nadpis

Titulní text přitahuje, chytá pozornost. Koneckonců je to jeho účel – známe ho z novin, časopisů, knih a článků – takže by měl koukat ho splnit. Velmi dobrý nadpis vás chytne a ještě popíchne k chroustání následujících řádků. Namotivuje vás.

Nadpis by se měl blýsknout svou poutavostí. Pár slovy zaujme a předejme to, co v písmenech přijde dál. Následující podmínka zní humorně, ale je totálně nezbytná – nadpis musí být čitelný. Když není, není nadpisem.

Mezi často používané „chytlavé“ fráze nadpisů patří:

Nadpis našeho článku se také chlubí deseti tipy.

2. Prodejní tlačítko

Prodejní tlačítko konvertuje spolehlivě, neboť jde přímo k cíli. Velké tlačítko „Buy Now“ nebo „Add to Cart“ se osvědčuje jak v USA, tak i v české mutaci u nás, což potvrzují i mnohé průzkumy. Existuje dokonce konkrétní typ tlačítka, tzv. „Belcher Button“, které jeho „tvůrce“ Perry Belcher nechal testovat v desítkách tisících transakcí a které v testech porazilo všechna ostatní tlačítka o 35 % až 320 % (!). Zde je příklad jeho tlačítka s popisem:

 

belcherb

„The Belcher Button“

Taky se divíte? Primitivní vzhled drásá duši všem vizuálně citlivým. Design, až by nejeden grafik uronil slzu… A právě díky tomu vděčí za své prvenství. Nestane se, že byste jej přehlédli, právě naopak. Hrozí nebezpečí, že vám tlačítko udělá do oka vryp…

Podrobný návod, jak na to nejlepší tlačítko, najdete v našem článku Vytuňte svoje tlačítka a začněte díky nim prodávat.

3. Font

Styl vašeho písma také drží svou sféru vlivu. Font by měl být snadno čitelný a měl by hezky zapadat do celkového vzhledu stránky. Je smyslem písma šokovat a uchvacovat? Rozhodně ne! Kratochvílí všech amatérů „rychlodesignérů“ je přehnaná hra s fonty.

Raději dejte důraz na jednoduchost a čitelnost. S vědomím a využitím selského rozumu můžete samozřejmě najít nový styl písma zkrášlující nadpisy a podnadpisy, ale nebude to váš hlavní úkol. Cílem fontu je čitelnost a úhledná forma.

Nejrozšířenější a zároveň nejlépe čitelné jsou tyto druhy písma:

Velikost písma by se měla pohybovat v klasickém rozmezí 12–14 pt. Takto velké písmo je ideální k tomu, aby se četlo pohodlně. Toto pravidlo však platí pouze pro text odstavců a popisků, nadpis si samozřejmě může dovolit větší rozlet nad webovými poli…

4. Obrázek

Doporučení: Používejte obrázky související s vaším produktem nabízeným na vaší stránce. Kroutíte hlavou, jaké jiné obrázky bych měl přece používat? Mnozí z nás však děláme to samé – dáme zavděk rychlému řešení a obrázky ulovíme z online webových galerií. To by bylo v pořádku, pokud by si fotografie držely kvalitu i kontext. Při nesprávné volbě může náš zákazník fotce nerozumět, vnímat ji jen jako záplatu, či hůř, odhalit její cizí původ. A to v něm značně podrývá důvěru. Nám jde o opak. Oslnit návštěvníkovy oči v maximálním kontextu a originalitě. Snažme se tedy o nejvyšší možnou formu relevance – souvislost obrázku s naší nabídkou.

Zde pár příkladů excelentního využití obrázků:

pasted image 0

Česká a světová slacklinerka Anna Kuchařová vás o(c)hromí ihned při vstupu na její stránku. Více vypovídající a působivé fotografie už snad ani nešlo vybrat.

pasted image 0 (1)

Ukázka z nabídky prodejce Markol na Fler.cz. Maximálně ilustrující fotka. Celá nabídka je skvěle postavená a působí velmi důvěryhodně.

5. Detaily produktu

Prodejní stránka by měla mít spád, a to krom vizuálu zajistí hlavně skvěle napsané čtivé texty. Do nich patří i detailní popis produktu. Po jejich přečtení má zákazník přesnou představu o nabídce. Na posledním obrázkovém příkladu se pod namlsanou fotografií tyčinky dočteme přesné složení a místo výroby. Vidíme taky profil prodejce Markol s počtem zobrazení a udělených srdíček.

6. Zaměření

Prodejní stránka by se měla zacílit na produkt. Rozhodně se vyplatí vyvarovat se roztříštěného obsahu stránky, reklamám a prvkům, které by odvedly pozornost návštěvníka. Představte si, že prodáváte e-book a vaše prodejní stránka má všechny informace, které návštěvník potřebuje k tomu, aby koupil. Mezitím, co tyto informace nasosává a už už se schyluje k tomu, aby klikl na tlačítko „Koupit“, si všimne reklamy v postranní liště, která ho zaujme. Klikne na ni, začte se do jiné nabídky nebo článku, a na vaši stránku mezitím zapomene.

7. Cílená návštěvnost

Nárůst návštěvnosti ocení snad každý web. Zvyšuje se šance dalších nákupů, registrací a objednávek. To, co je však doopravdy uskuteční, je až konkrétní čin lidí rozhodnutých pro koupi vašeho produktu. Nejlepší roli v tomto boji o návštěvnost sehraje reklama cílená. Přitáhne surfaře s konkrétním zájmem odpovídajícím vašim klíčovým slovům. A když jim vmžiku odpovíte na jejich otázku – jaké řešení mého problému váš produkt nabízí – máte vyhráno.

Necílená reklama je čirým plýtváním, zejména pokud platíte za její zobrazení. Drtivá většina náhodných kolemsurfujících zase odpluje nebo se zachytí na prvním sítu zmíněného trychtýře, vaše téma je logicky nezajímá, pokud si jej sami nenašli.

Facebook dnes nabízí neskutečné možnosti cílení. Od pohlaví, věku, vzdělání, přes výši příjmů až po fanoušky konkrétních stránek, nebo dokonce na lidi, kteří se chovají podobně jako vámi definovaný „avatar“.

8. Reference

Zákazníci přirozeně důvěřují nezávislému hodnocení druhých lidí. To, co vychvaluje majitel firmy, je samozřejmě nezajímá tolik jako ohlasy jiných zákazníků. Reference spokojených klientů jsou tak skvělým potvrzením dobrého jména firmy. Pokud tedy máte k dispozici ohlasy, obohaťte jimi svou prodejní stránku.

Chcete-li se inspirovat a naučit se, jak využívat ohlasy a komentáře druhých lidí při prodeji online, přečtěte si článek Zvyšte konverzi webu díky „Social Proof.

9. Cena

Výzkum o vlivu číslic ukázal, že cena končící na číslo 5 nebo 9 zvyšuje konverzní poměr. Zmíněné tři částky jsou skoro stejné, avšak lépe bude konvertovat první a druhá:

Umíte-li aspoň trochu anglicky, tento článek o efektivní cenotvorbě byste neměli minout!

10. Omezená nabídka

Jedna z nejrozšířenějších marketingových taktik je omezení nabídky (scarcity). Při prodeji hmotného zboží můžete uvést počet zbývajících kusů, vznikne tak dojem a obava, že při dalším čekání už na vás nemusí zbýt.

Jak na to prakticky? V MioWebu ve spolupráci se SmartEmailingem si nastavíte element umožňující automaticky sledovat počet prodaných kusů a odečítat ho od maximálního množství, které je k dispozici:

ebX

Výsledek na webu je potom tento:

eb

Krom množstevního omezení můžete využít i to časové.

Co dodat na závěr? Vědět znamená konat. A pak taky testovat, testovat, testovat. Zkuste si tedy zmíněných deset rad v praxi, a sami uvidíte, jak to promění vaše stránky a jejich účinnost. Pokud máte jakékoli připomínky a další tipy, oceníme je, napište nám je do komentářů hned pod blogem.

Nebo rovnou pokračujte na free trénink mimo jiné o tom, jaké další 4 stránky na svém webu potřebujete mít kromě těch prodejních.

 mioweb-banner-2-clanek

Výzva k akci („Call to Action“, CTA) bývá přes svůj ohromný potenciál často opomíjena, obzvláště u nováčků. Škoda, že na její pravou sílu zapomínají i zkušení weboví designéři. Část z nich vnímá výzvu k akci jako doplněk stránky, nikoli jako základ, kolem kterého by se mělo vše točit. Pokud totiž chcete, aby váš web prodával (případně plnil jinou úlohu, jako je registrace, odeslání dotazu, poptávky, stáhnutí ceníku, e-booku atd.), výzva k akci se musí stát nezbytnou součástí designu webu.

0

Dokonalá výzva k akci je kouzelný drahokam a zároveň základní kámen webu. Provádí návštěvníky tam, kde je chcete mít. Správné umístění a podoba tlačítka není žádná věda. Stačí se zamyslet a přizpůsobit tlačítko tak, aby dostatečně upoutalo. Nabídnout čtenářům to nejlepší v dokonalém kabátku.

Když budete tlačítko vytvářet a přidávat na vaše stránky, sami si jej vyzkoušejte. Pracujte s několika variantami. Která vás nejvíce vybízí ke kliknutí a zapojení se? Hrajte si, použijte humor. Statistiky ukazují, že originální a vtipné výzvy k akci mají dvakrát větší poměr konverze než ty suché. Přitáhnou ke kliknutí dvakrát více lidí.

Hlavním účelem každého byznysu je vydělávat. Dává tedy smysl věnovat CTA maximální pozornost – je to právě tlačítko s výzvou, které provádí návštěvníky vaším webem a ukazuje jim to, co nabízíte.

A právě ty nejlepší weby se blyští tím pravým klenotem – do dokonalosti vybroušenou výzvou k akci.

Vyšperkování tlačítka

Vizuálně nejlepší je tlačítko dostatečně velké, aby chytilo pozornost a zároveň hezky zapadlo do celkového designu stránky. Příliš velké tlačítko je většinou nedůvěryhodné, velmi malé se ztratí na stránce s dalšími elementy. Střední cesta je zlatá.

buttony2

A co dále umožní našemu vyzývavému prvku stát na výsluní?

Barva

Je skvělým a prostým nástrojem.

Čtenářům webu naservírujte příjemně barevný chod, po kterém rádi sáhnou… či v našem případě spíše – kliknou. Snažte se, aby barva hezky zapadla do celkového vzhledu stránky. Příliš křiklavé barvy působí jako pěst na oko, jemné tóny zase zanikají.

I tak by barva tlačítka měla být dostatečně jasná, což naopak neplatí pro jeho stín. Se stínem je třeba nakládat opatrně (Pamatujete ještě na weby z devadesátých let? Koukněte na stránky Seznamu z roku 1997 – takto prosím ne. ;)). Pokud je však vaše stránka dostatečně jednoduchá a „plochá“, jemné použití stínu u tlačítka zvýrazní právě to, co má smysl zvýraznit.

Výzva musí být vidět – pochlubte se jí, představte ji jako významného člena vaší internetové prezentace. Buďte sebevědomí a čitelní, ale nevnucujte se násilným, barevně excentrickým vizuálem.

Návodné obrázky

V okolí tlačítek můžete na některých webech často vidět obrázky, které jakoby „navádějí“ uživatele ke kliku. Pokud je tato technika prováděna jemně a neodvede tak pozornost od samotného tlačítka, může být velmi efektivní.

Proč nezkusit zapojit pár šipek, nebo dokonce obrázek člověka dívajícího se ve směru tlačítka?

buttony3

Hádejte, co se stane, když si doprostřed náměstí stoupne člověk a začne okázale pozorovat třeba oblohu. Naše instinkty zabezpečí, že většina lidí se podívá stejným směrem, aby zjistila, co je předmětem takového zájmu. A přesně tohoto efektu se někdy využívá v designu stránek.

buttony4

Najděte si svou formu CTA, nebojte se toho. Protněte nápad a originalitu s brandem vaší společnosti. Finální vzhled by měl odrážet i vás, vaši firmu.

Hotovou stránku s výzvou si následně vyzkoušejte sami jako návštěvník. Nasbírejte i zpětnou vazbu od vašich spolupracovníků. Ve finále můžete využít A/B testování. Návštěvníkům vašeho webu se budou střídavě zobrazovat varianty stránky a vy budete sledovat, která je efektivnější. Toto je ideální a profesionální postup.

Síla slova

buttony5

CTA má ráda stručnost, jasnost, pochopitelnost. Správná výzva je rychle čitelná a ve zlomku sekundy návštěvníkovi řekne to, co je třeba.

Zde se nebojte být direktivní, přímí. Rozvitá souvětí se vám na tlačítko nevejdou. Často používané výrazy jsou např. Klikněte zde, Přihlaste se, Zavolejte nám, Registrujte se a Odebírejte novinky, můžete si však vymyslet i vlastní výzvu v kontextu obsahu vašeho webu. Přitom kombinace vtipu a stručnosti většinou vyhrává.

Pověnujte se i velikosti fontu. Text výzvy by měl být znatelně větší než text zbytku stránky. Vše do té míry, aby působil v celkovém dojmu kontrastně, stále si však zachoval příjemnost a čitelnost.

Prozraďte, co bude po kliku

buttony6

Návštěvníkům taky můžete prozradit malé tajemství – kam se po kliknutí na CTA dostanou. Předjímáte tak další postup. Je to opět krok k jasné komunikaci. Být transparentní je důvěryhodné. Popis, co očekávat, je většinou používaný u nabídky typu stáhnutí e-booku zdarma, popř. vyzkoušení nabízené aplikace na omezenou dobu.

Mějte na zřeteli váš cíl, a i když k vaší nabídce přidáte ještě něco extra, komunikujte to hlavní. Dostaňte se do jádra sdělení.

Umístění tlačítka

Je logické umístit CTA v přibližném středu, těžišti úvodní stránky. Existují i výjimky, například při nabídce dražších seminářů a akcí, kde se nejdříve vyjmenují benefity a přínos a až později přijde na řadu nabídka s cenou.

Jak dole, tak nahoře. Designérská finta. Zkuste umístit tlačítko jak nahoře, tak úplně dolů. Samozřejmě jen v případě, že je vaše stránka delší a vyžaduje si zascrollování dolů – toto se většinou využívá u single page prodejních stránek, které mají svoji danou strukturu a vyprávějí „prodejní příběh“.

A jak zaručit, aby vám návštěvníci věřili a rádi klikli? Referencemi. Lehkou vizuální formou ozdobte váš web ohlasy zákazníků a logy firem využívajících vaše služby.

Síla čistého prostoru

buttony7

A teď se podívejme na CTA v širším kontextu stránky. Máte vyšperkované tlačítko. A co prostor kolem něj, jaký má vliv? Není leckdy ještě důležitější než samotná výzva? Jaké pozadí zvolit, aby podpořilo výzvu k akci?

Čím více volnosti výzvě dáte, tím víc vynikne. Pohled bude přirozeně nasměrován právě na ni.

Vytvořte pocit naléhavosti

buttony8

Pocit naléhavosti a časového omezení působí silně motivačně. Dává jasné hranice. A to je v dnešním bezbřehém světě plném surfařů často nezbytné.

Naším hlavním cílem je přimět webové surfaře najet na naši vlnu, inspirovat je k akci. A to s co nejmenším úsilím.

K tomu nám dopomůže inspirace minimalismem: osekat vše zbytečné. Nedáme tak našim návštěvníkům šanci se zastavit a dlouze přemýšlet, zda kliknout, či ne, a kam. Internet je místo, které se pohybuje velmi rychle, a vy musíte držet krok (možná spíše poklus) s ním. Máte maximálně 59 sekund na to, přeměnit anonymního návštěvníka v potenciálního zákazníka.

Dobrá výzva k akci zprostředkovává pocit naléhavosti: jediná příležitost je právě teď! Proto jsou časově omezené nabídky prostě skvělé. Návštěvník musí mít pocit, že když neudělá akci teď, o něco přijde.

Rychlé nabídky a omezení fungují nejlépe u levnějších položek, zboží, vstupenek atd. Těm cenově vyšším sluší více volnosti a prostoru. V obou dvou případech jsou vymezené hranice užitečné, použijte je ke svému prospěchu. Jen netlačte na prodej moc, při stavění hranic se nezapomeňte poradit se svým selským rozumem.

V MioWebu nabízíme několik elementů, které vám k vytvoření pocitu naléhavosti pomohou. Jedním z nich je odpočet času:

buttony9

Shrnutí na závěr

Ať už prodáváte nebo nabízíte cokoliv, vězte, že výzva k akci je to, kolem čeho se váš web musí točit. Je to kmenová buňka vašeho prodejního organismu. Chcete své návštěvníky rozhýbat, zapojit? Jedno malé tlačítko to zvládne. Jedna malá výzva dokáže mít velkou moc. Nelekněte se jí, naučte se s ní pracovat a využijte ji ve svůj prospěch!

A jak tuníme tlačítka my?

V MioWebu na pár kliků:

Pokud chcete nejen vyšperkovaná tlačítka, zadejte svůj e-mail na této stránce a my vám pošleme zdarma třídílný návod na to, jak vytvořit web, který prodává. A nebojte, není to o moc složitější než nastavit tlačítko.

mioweb-banner-2-clanek

Svět internetu otevřel nový prostor podnikání. Díky němu vzniklo mnoho firem a e-shopů, které dnes stojí před novou výzvou – utužováním vztahů s klienty. Prioritou se stává firemní kredibilita, důvěryhodnost podniku a jeho služeb. Jedna z cest, jak to udělat online, je využít potvrzení třetí stranou (tzv. „Social Proof“) jako marketingového nástroje.

Mnoho lidí se rozhoduje o koupi produktu či služby čistě dle toho, co o ní říkají druzí. Dojem návštěvníka webu velmi silně ovlivňuje to, co jiní návštěvníci o webu napsali a jakou s ním mají zkušenost. A tahle skutečnost může být přelomová a velmi výhodná pro mnoho podniků, obzvláště pokud jsou na trhu nové.

 

Co je Social Proof a jak souvisí s frontou na jídlo?

Přihlašovací stránka CRM software Highrise s referencí spokojeného klienta

Přihlašovací stránka CRM software Highrise s referencí spokojeného klienta

 

Social Proof (nejen) na internetu má jednoduchý koncept, který říká, že člověk začne důvěřovat službě a produktu na základě potvrzení druhých lidí, často se zkušenostmi nebo znalostmi v daném oboru.

Když procházíte kolem přeplněné restaurace, ve které jste nikdy v životě nebyli, a vidíte, jak je tam živo, řeknete si: ,,Tam musí vařit fakt dobře! Musí to být skvělý podnik.“ Za rohem pak objevíte opuštěnou restauraci. Ta vám naopak podvědomě dává varovný signál – tady není něco v pořádku! Vylidněný podnik působí hodně znejisťujícím dojmem.

 

V dnešní éře moderních technologií je potvrzení třetí stranou mocným marketingovým nástrojem. Je to totiž sociální vazba a emoce, co prodává, nejsou to jen holá fakta. Pokud surfař ve svém hledání připluje na stránku e-shopu působící nejistým dojmem, bude se snažit najít důkaz, že je důvěryhodná. Bez referencí, důkazu a hodnocení raději odpluje na stránku jinou, tam, kde dostane pocit bezpečí a jistoty.

 

Fotografie známých osobností čtoucí Stáninu knihu na pozadí přihlášení do jejího infoproduktu

Fotografie známých osobností čtoucí Stáninu knihu na pozadí přihlášení do jejího infoproduktu

 

Správné používání Social Proof tak může velmi pozitivně ovlivnit chování vašeho zákazníka a prudce zvýšit váš konverzní poměr.

Reference zákazníků

 ref3

Mnoho společností žádá své klienty, aby jim napsali svůj pozitivní ohlas s nabízeným produktem či službou, a ten dávají na web. Tím sázejí semínka důvěry do řádku svého webového pole. Naopak firmy, jež vychvalují své služby bez viditelného ohlasu zvenčí, působí nedůvěryhodně jako neoraná zem porostlá plevelem.

Při dnešní konkurenci je absolutní nezbytností sázet semínka důvěry z referencí. A jak budete růst spolu s nimi, začnete sklízet plody. Vychválit své služby umí každý, ale mít reference, ideálně velkých osobností a značek, už je záležitost jiná. Z velkých a dobrých jmen a jejich ohlasů vám vyrostou statné stromy, o které se ve vašem podnikání a marketingu budete moct naplno opřít. Lidé si váží ohlasů druhých, o to víc pak osob, s nimiž mají sami nějaký vztah.

 

Jak na správnou referenci

Dát dohromady skvělou referenci může být pěkný oříšek. Měla by být specifická, schopná vytvořit emocionální vazbu a měla by hezky zapadnout do celkového pocitu z webu a firemní značky. Vyhněte se obloukem tuctovým prohlášením typu „Tohle je skvělý produkt!“ a kráčejte směrem jasného a určitého ohlasu, např. ,,Tenhle produkt používám už pátým rokem a přinesl mi to a to. Zatím jsem s ním měl jen samé pozitivní zkušenosti.“

Neplýtvejte svým časem na tvorbu samostatné stránky „reference“, většinou tím jen vytvoříte slepou uličku. Vaše ohlasy umístěte na různá místa hned vedle souvisejících produktů a služeb. Tak zajistíte relevanci referencí a zvýšíte jejich efektivitu. Ohlas dopadne na úrodnou půdu.

Správně použité reference mají vliv, posílí důvěryhodnost vašeho webu a zvýší váš konverzní poměr.

 

Fotky lidí

Nejlepší způsob, jak maximalizovat efekt reference, je doplnit fotku toho, kdo vám ji dal. Čtenář vám tak spíše uvěří, že reference není vymyšlená, a navíc tím podpoříte emocionální vazbu.

Portréty vašich zákazníků vystavujte ideálně ve vysoké kvalitě a ujistěte se, že je jejich výraz přátelský. 😉 Vedle nich pak můžete umístit výzvu typu „Volejte ihned“ nebo „Stavte se k nám dnes“.

 

Ohlasy vlivných lidí

Uznání od experta či celebrity má velmi pozitivní vliv na zákazníkovo jednání. Psychologickým vysvětlením je halo efekt – přirozená tendence lidí vytvořit si svůj názor na základě prvního dojmu.

Není žádným překvapením, že společnosti vyhledávají pro svou reklamu velmi známé odborníky v oboru anebo slavné osobnosti. Nemusíte ale chodit tak daleko, abyste využili síly tohoto kolektivního vnímání. Pokud jste například webový designér a známý módní návrhář pochválí vaši práci, prudce vám to zvedne reputaci a bude se o vás mluvit.

Buďte však obezřetní a dodržujte pravidlo relevance. Pokud najdete známou osobnost, které padne vaše značka a vizuál webu jako ušité, dojem z takovéhoto ohlasu bude ryzí, pravdivý a tedy maximálně efektivní. Posílí to váš brand. Když však spojení celebrity a vaší firmy bude postrádat jakoukoli přímou souvislost, budete působit jako zoufalá firma bez vlastní identity, která se schovává za známou tvář, aby prodala. Perfektní způsob, jak ztratit důvěryhodnost.

 

Loga zákazníků a firem, které vyzkoušely váš produkt

 ref4

Jednou z cest, jak zvýšit konverzní poměr vašeho webu, je zobrazovat loga vašich zákazníků, speciálně pak těch, kteří jsou známí. Tento sociální důkaz jasně ukazuje vaši kredibilitu a zvedá vaši reputaci v očích čtenářů.

Je taky možné použít loga vašich oficiálních partnerů a dodavatelů. Pokud jste za svou kariéru dostali nějaká ocenění, akreditace a záruky kvality, tady je pro ně prostor.

Loga by měla být zobrazena tam, kde jsou snadno viditelná pro návštěvníky – tedy na boku stránky, popř. v záhlaví či zápatí úvodní strany vašeho webu.

 

Počítadla

ref5

Tahle forma Social Proof je příkladem „moudrosti davu“. Působí jednoduše – čím víc lidí se přihlásí např. k odběru novinek, tím je vyšší pravděpodobnost, že vám přibudou další kontakty v databázi. Pokud jste zatím nevybudovali velkou základnu zákazníků, vyzdvihněte pozitivum a přínos, který by potencionální odběratelé mohli ocenit. Každý musí nějak začít.

Lidé samozřejmě nejvíc inklinují k přihlášení k odběru, pokud je pro ně stránka důvěryhodná a oni ví, že jejich informace budou chráněné. Ochrana osobních údajů by měla být vidět během přihlašovacího procesu.

Kromě počítadla odběrů novinek můžete zobrazovat i jiná zajímavá čísla – namátkou počet stažení eBooku, počet prodejů, počet aktivních uživatelů vaší služby apod. Například v MioWebu existuje element Čísla, který si můžete napojit na seznamy SmartEmailingu a přenášet tato čísla zcela automaticky na váš web. Výsledek pak může vypadat takto:

 ref6

Nebo třeba takto:

 ref7

Widgety sociálních sítí

Sociální sítě jsou skvělým nástrojem. Díky nim můžete část vašich návštěvníků nasměrovat na Twitter a Facebook, kde jim ukážete jiný pohled na vaši firmu včetně ohlasů vašich zákazníků.

Čtenáři také ocení živost vašeho webu, pokud na něm umístíte facebookové komentáře. Ty se zobrazují jak na vašem FB profilu, tak na webu. Vytvoříte tím dojem, že se stále něco děje, a to je dobře. Vzpomeňte si na příklad s vylidněnou restaurací. 🙂

Současným trendem je umisťovat na weby ikony sociálních sítí. Jimi se ihned prokliknete na vybranou síť, nasdílíte odkaz vašeho webu, napíšete o firmě komentář. Výzvy typu „dejte nám like“ rostou v online světě jako houby po dešti. U sdílení platí, že čím vytvoříte hodnotnější a zajímavější obsah, tím více se bude šířit. Často se tak sdílejí skvělé tipy, poutavé příběhy, zajímavé projekty, netradiční užití produktů atd.

Pozitivní komentář vašeho webu či značky na sociálních mediích může způsobit velkou vlnu, na které vám připluje spousta nových webových surfařů. Čím více lidí doporučí vaši stránku, tím více si jich bude prohlížet váš web. Chytněte svou sítí pozornost, vytvářejte opravdu zajímavý a hodnotný obsah, který byste sami chtěli číst. Dejte druhým to, co byste sami chtěli dostat.

 ref8

Sociální tlačítka a další sociální „elementy“ jsou součástí MioWebu. Stačí si jen element propojit s vaší FB stránkou a umístit na vhodné místo vašeho webu:

 ref11

„Pečetě“ a ověření

Nejčastější použití webových „pečetí“ najdete u e-commerce webů na jejich úvodní stránce, případně na stránce s formulářem. Zkrátka kdekoliv, kde dochází k finančním nebo jiným transakcím. Postrachem mnoha uživatelů totiž bývá zneužití osobních údajů. Jméno, adresa, telefon, to jsou velmi citlivé informace, které se přímo dotýkají našich životů. A nikdo z nás by dnes už snad nevyplnil číslo kreditní karty na webu zcela neznámé nebo nedůvěryhodné společnosti.

 ref9

 ref10

Na závěr

Paleta sociálních nástrojů je opravdu bohatá. Když výsledek namícháte do pestrých barev, efektivně a s citem pro relevanci, postupně přitáhnete návštěvníky na své stránky a navýšíte svou konverzi. Velký pozor si však dejte jak na růžové, tak na černobílé brýle, a raději se na svůj web dívejte očima návštěvníka. Nevyladěné anebo přehnané používání výše zmíněných prvků může způsobit naopak negativní či nesoudržný efekt.

Používání sociálních prvků vyžaduje cvik a praxi. Pokud však hledáte cesty, jak propagovat váš nový produkt a službu online, sociální prvky jsou tím nejlepším a nejlevnějším marketingovým nástrojem.

Sociální prvky také zajišťují dnes tak důležitou interakci se zákazníky, která může přerůst do nového vztahu s vaší firmou.

Tak jako pro jakýkoli jiný marketingový nástroj i zde platí, že účinek bude jistý pouze v případě, že váš produkt je kvalitní a že dodržujete to, co jste při jeho nabízení slíbili.

 

Posbírejte tedy zpětnou vazbu od svých blízkých spolupracovníků a největších fandů vašich služeb. S tou pak dále pracujte. Zpětná vazba se obzvláště dobře sbírá skrz sociální sítě, kde navíc můžete s vašimi „následovateli“ dále pracovat.

Celkově vzato, kombinace správných produktů, a k nim dobře zapadajících sociálních prvků, vám zajistí zviditelnění vaší společnosti na trhu a vybuduje vám ty pravé základy pro podnikání.

A protože k úspěšnému podnikání potřebujete i úspěšné nástroje, připravili jsme pro vás nástroj pro tvorbu webů, který v ČR nemá obdoby. Kromě toho ještě další trénink „Jak postavit ziskový web a vyhnout se chybám amatérů“ zdarma.

Naposledy jsme mluvili o tom, jak postavit prodejní stránku, která za vás bude prodávat ve dne v noci. Příklady jsme prezentovali na stránce Petry Mikuláškové a tu dnes vyzpovídáme, abychom se dozvěděli, jak jí stránky fungují v praxi.

Petra Mikulášková je specialistka na e-shoppetra5y. Pomáhá podnikatelům s uvedením e-shopu do provozu a jeho praktickým provozem. Na toto téma vydala dokonce knihu a několik elektronických publikací včetně placeného online kurzu. Aby na vlastní kůži zažila to, co jiní e-shopaři, provozuje také e-shop Palelo.cz.

Máme rádi specialisty, experty a obecně lidi, kteří učí jiné lidi své know-how. Po internetu se pak jejich značka šíří jako nezadržitelná vlna ať už přes PPC, sociální sítě, skrze emaily, nebo „pouhým“ doporučením.

Petra je první z několika podnikatelů, které vyzpovídáme, abychom zjistili, jak se vůbec stalo, že je tam, kde dnes je, co jí to přináší dobrého i špatného, jaké aplikace a strategie používá, co jí funguje a co ne.

Petro, jaký je váš expertní příběh?
Srdcem i povoláním jsem pedagog. Proto ráda lidem pomáhám. K e-shopům jsem se dostala před více jak 4 roky. Původně jsem řešila spíše weby, projektové řízení výstavby, tvorbu obsahu. Sem tam se vyskytl i nějaký e-shop. Ty jsou jiné, zajímavější, kreativnější. Přerostlo to částečně do marketingu. Plně se e-shopům věnuji téměř tři roky.

Co byste řekla ve dvou větách o sobě a o vašem podnikání? V čem pomáháte lidem?
Pomáhám e-shopům vydělávat. Ovšem pozor! Neberte to tak, že přijdu a za dva týdny má e-shop o 100% vyšší tržby. Takhle to nefunguje. Nemohu posunout e-shop z bodu A do bodu C, když chybí bod B. A zde je problém většiny e-shopů (stejně tak podnikání) – neuspějí, protože ten bod B odmítají řešit. Vyžadují rovnou bod C. Bod B může být cokoliv – neschopní podřízení lidé, málo financí, přehnaná očekávání (ta tomu dominují snad nejvíce), vysoce konkurenční prodejní sortiment a další.

Při rozhovoru s Tomášem Horkým, správcem e-shopu www.hsport.cz.

Při rozhovoru s Tomášem Horkým, správcem e-shopu www.hsport.cz.

 

Představila byste nám portfolio vašich webů a jak spolu weby souvisí?

e-book-99tipu-212x300Mám osobní prezentační web na www.petramikulaskova.cz. Historicky prvním webem s placeným produktem je www.99tipu.cz. Mladší pak je www.eshopkurz.cz. Na MioWebu ještě běží mimo těchto 3 webů také www.knihaoeshopech.cz.

Proč jste si vybrala MioWeb jako platformu pro vaše weby?
Dříve jsem měla WordPress v kombinaci s Optimizepressem a práce s ním nebyla nejjednodušší (občasná nefunkčnost, komplikované nastavení, sem tam mě potrápila angličtina). Kombinace WordPressu a MioWebu je jednodušší, zejména editace stránek a propojení dalších aplikací (Fapi.cz, Affilbox.cz). Nemusím již tak moc zapojovat a platit programátora, protože většinu věcí řeším s technickou podporou. S MioWebem je to výrazně rychlejší a pro mě pohodlnější.

Zaznamenala jste nějaké komplikace při tvorbě vašich produktů? Co byste doporučila někomu, kdo by chtěl jít vaší cestou?
Má-li to být rozumný a přínosný produkt s jistou mírou kvality, stojí to dost času. Současně platí, že i když najdete plno zájemců, vždy mezi nimi budou tací, kterým váš produkt nic nedá. Zde pozoruji dvě skupiny lidí – ta první to, co poskytujete, zná a prostě je na vyšším levelu. Proto váš produkt nepotřebují. Ta druhá si zase domnívá, že je na vyšším levelu, ale není. To jsou přesně ti, co odmítají řešit bod B (paradoxně jsem jich potkala hodně). Některé z nich jsem poznala podle toho, že využili garance odstoupení od smlouvy, ale jejich e-shop vykazoval plno chyb (často i velmi zásadních), na které ve svých produktech upozorňuji.

Napadá vás, jak by se daly naše aplikace zlepšit, aby lépe posloužily vašemu podnikání?
No osobně se domnívám, že vaši technickou podporu neustále zahlcuji vychytávkami (respektive můj kolega). Jsou to technické drobnosti, které nacházíme při práci s vašimi aplikacemi. Co bych ale více uvítala, jsou propracovanější statistiky.

Pojďme se nyní pověnovat krátce jednomu z vašich produktů, kterým je 99tipu.cz – placený eBook. Jaký je účel 99tipů?
Poskytnout provozovateli e-shopu 99 námětů pro zlepšení výkonu jeho e-shopu. Není to jen o 99 tipech, ale také o bonusových materiálech, kde jsou další tipy a vychytávky na zlepšení. Tipy pokrývají různé oblasti – marketing, právo, obsah e-shopu, provoz, zákaznický servis. Ohlasy jsou takové, že každý e-shop v tomto produktu najde něco, co použije.

Říkáte, že prodejem eBooku vygenerujete tržby v řádu tisíců měsíčně – jak získáváte návštěvnost?
Hodně návštěvnosti generují Smart kampaně. Tzn. většina návštěvnosti plyne primárně z www.petramikulaskova.cz. Zde si návštěva stáhne zdarma eBook 33 tipů pro e-shopy. Pak v e-mailingové kampani, která se spustí po stažení, dostává sérii různých e-mailů. V některých upozorňuji na 99 tipů. Něco málo jde i z odkazů na jiných webech, z vyhledávání na Googlu či Seznamu. Podstatná část prodejů je i na základě spolupráce s partnery.

Vyskakovací POP UP okno, za kontakt obdrží příjemce ebook 33 tipů pro e-shopy.

Vyskakovací POP UP okno, za kontakt obdrží příjemce ebook 33 tipů pro e-shopy.

 

Co se přesně stane, když si někdo stáhne váš eBook 33tipů zdarma?
Spustí se série Smart kampaní. Kontakt dostává postupně sérii e-mailových sdělení od představení mě samotné a mé činnosti, až po upozornění na 99 tipů. Mimo tyto automatizované kampaně posílám kontaktům běžný newsletter, zpravidla 1x měsíčně. Díky nim mi z databáze neodchází tolik kontaktů. Lidé si cení informací mimo tyto automatizované e-maily. Když se s některými seznámím, tak slyším věty typu „Tvoje newslettery jsou jediné, které fakt čtu celé.“

Všiml jsem si, že máte na prodejní stránce 99tipů vyskakovací okno se zlevněnou časově omezenou nabídkou. Jak vám funguje tato strategie?
Výborně, lidi reagují na časovou tíseň impulzivně. A když k tomu přidáte slevu, jsou výsledky zajímavé. Jenže tato strategie má i svou odvrácenou stránku – je tu více těch, co fakturu nezaplatí včas a musím je doslova uhánět. Naštěstí, ale první vlnu upomínek řeším automatizovaně přes Fapi. Pokud uživatel nereaguje na automatizované zprávy, tak již píši osobně, případně volám.

POP UP okno, které se objeví při odchodu z prodejní stránky.

POP UP okno, které se objeví při odchodu z prodejní stránky.

 

Dole na stránce máte umístěn online chat. Jak moc jej lidi využívají a jak to pomáhá prodejům?
Nežli prodejům samotného produktu, tak více přímým zakázkám. S lidmi projdu konkrétně jejich e-shop a ti pak chtějí se mnou dále spolupracovat. Často je také nasměruji i na jiné weby, kde hledat informace. Nehraji si na člověka, který všechno ví a vše ihned vyřeší. Proto často odkazuji i jinam. Protože jsem v tomto ohledu nezávislá a netlačím ryze jedno doporučení, lidé si toho cení.

On-line chat na stránkách umí zvýšit konverze.

On-line chat na stránkách umí zvýšit konverze.

 

Perličku mám z období prosince 2014, kdy jsem použila kampaň typu „Odšťavňovač“. Na svoji databázi v krátkém čase jsem poslala akční nabídku s krátkou dobou na její získání. Poslední hodiny kampaně jsem chatovala i se třemi lidmi naráz. Musela jsem současně ve stejném čase odpovídat více lidem na otázky, zdali si produkt koupit nebo ne. Díky chatu dopadla kampaň na výbornou a o desítky procent vzrostl prodej.

Posíláte lidi, kteří koupí 99 tipů, na nějaký další prodej, případně s jakým výsledkem?
V tuto chvíli ne. Aktuálně dostávají pouze můj pravidelný měsíční newsletter.

Jak se změnil váš život a business od té doby, co prodáváte svoje know-how takto „na automat“?
Příjem z prodejů je další zajímavý zdroj peněz. Příjmy pokrývám náklady na tuto oblast businessu, na inovace a placená školení. Takže vše, co dostanu, zase zpět vracím do podnikání.

Na Nekonferenci Zboží 2015 v Brně.

Na Nekonferenci Zboží 2015 v Brně.

 

Co dobrého, případně co špatného to přineslo?
Jedním slovem, bez práce nejsou koláče. Budování kredibility je časově náročné a bez toho vám nikdo nedá ani korunu. Osobně se domnívám, že to je takhle správně. Prodávat na internetu info-produkty by neměl každý, ale jen ti, kteří jsou fakt dobří v tom, co dělají.

Je něco, co byste udělala jinak, když se podíváte zpět na začátky svého podnikání?
Nejspíše ne (minimálně si na nic tak zásadního nevzpomínám). Potíže a trable si podle mě musí prožít každý, protože bez nich člověk není tam, kde je teď.

Děkujeme za odpovědi.

Pokud se chcete dozvědět, co všechno vám MioWeb a naše další aplikace (SmartEmailing a FAPI) mohou přinést do vašeho podnikání, přejděte na bezplatný trénink Jak postavit Milionový web.

Jak už jsme si říkali v minulém článku, prodejní stránka je jednou z pěti, které je dobré mít na vašem webu, pokud chcete opravdu vydělávat peníze.

Stojíte na křižovatce důležitého rozhodnutí. Chcete webem informovat, nebo prodávat? Pokud chcete mít web, který informuje, vydáte se tou první a nejvíce obvyklou cestou. Zařadíte se do davu 99,9 % podnikatelů, kteří jen utrácejí své peníze za úpravy a optimalizace webů, aniž by se jejich investice reálně zhodnotila. 

U nás ve Firmě 2.0 máme mnoho prodejních webů, které nám generují desítky milionů ročně. Trvalo to pár let, než jsme přišli na to, jak efektivně prodávat online, a nyní značnou část našeho „know-how“ předáváme dalším podnikatelům. Tento článek je návodem, jak na to, a pomůže vám proniknout do reality prodeje na webu. Dostat se čtenáři do hlavy.

 

Pracovat správně s psychologií prodeje je základ.
Cílem je „dostat se vašemu potenciálnímu klientovi do hlavy“:

1. Zaujmout ho titulkem, který zabrnká na jeho strach či touhu.

2. Hned v úvodu mu dát motivaci k tomu, aby četl dál.

3. Nabídnout mu řešení jeho problému a příležitost, kterou třeba dosud neviděl.

4. Ujistit ho o vaší věrohodnosti, kvalitě produktu.

5. Dát mu nabídku včetně bonusů, které nemůže odmítnout.

6. Odhalit cenu.

7. Nakonec zrekapitulovat v jedné větě, co dostane a co mu to přinese.

8. Dát mu garanci vrácení peněz a vůbec ho zbavit všech pochybností, které může mít.

 

Přitom neustále pracujte s představivostí čtenáře, zároveň však i s jeho racionální částí.

Emoce sice prodávají, to ví každý dobrý markeťák nebo prodejce, ve finále to je ale často hlava, která rozhodnutí zablokuje např. námitkou: „Tady něco nesedí, co všechno tedy vlastně kupuji?“ nebo „Je tento člověk opravdu expert, nebo to o sobě jen tvrdí?“

Potřebujete strukturované odpovědi pro hlavu. 😉

Nejdůležitější na celém procesu tvorby je zodpovědět maximum potenciálních otázek a námitek, které se budoucímu zákazníkovi honí hlavou. Pokud to uděláte, máte vyhráno.

Máte-li svůj produkt, možná si teď říkáte: „To je všechno hezké, ale jak to teď dostanu na web?“

Na to se zaměříme právě teď. Podívejme se nyní na konkrétní elementy prodejní stránky v MioWebu. Ukázky jsou postaveny na webu Petry Mikuláškové, která prodává elektronickou knihu pro majitele e-shopů, ale stejný postup můžete aplikovat na prodej jakéhokoliv jednoduchého produktu, ať už videa, nebo i fyzických věcí. Princip je totiž stále stejný.

Elementy, bez kterých se na vaší prodejní stránce neobejdete

Platí, že obrázky prodávají. Čím hezčí bude obrázek vašeho produktu, tím více budete mít prodejů. Podíváte-li se na velké e-shopy, zjistíte, že máte možnost si jejich produkty prohlížet pod lupou ze všech možných úhlů a v různých barevných kombinacích. Musíte uznat, že byste se v tom také cítili dobře. Přehánět to však nemusíte, úplně postačí, když umístíte na svou prodejní stránku alespoň jednu profesionální fotku vašeho produktu.

I v případě infoproduktu je vizuál velice podstatný. Vytvořte si obrázek, tzv. „cover“, vašeho e-booku a zvyšte tak návštěvníkův pocit „hmatatelnosti“.

jak_na_vydelecnou_prodejni_stranku

Existují služby, např. http://www.boxshotking.com/ nebo http://www.myecovermaker.com/, kde si takovou 3D grafiku vyrobíte sami bez grafických znalostí a často i zdarma.

Pak už stačí fotku nahrát do galerie MioWebu, potom zvolit element „obrázek“ a MioWeb se postará o to, aby se správně nadimenzoval na velikost bloku, do kterého ho vkládáte.

Sociální tlačítko pod fotkou produktu je dobré mít z toho důvodu, že vám pomůže virálně šířit produkt skrz Facebook a jiné sítě. Když na něj uživatel klikne, má možnost okomentovat váš produkt a dalším klikem jej poslat na svoji zeď, kde tuto informaci uvidí jeho přátelé.

I toto tlačítko je funkcí MioWebu. Stačí uvést adresu vaší Facebook stránky a o zbytek se postará MioWeb.

2. Tlačítko vedoucí na stránku s objednávkou

Tlačítko obsahující výzvu k akci (Call to Action) je na vaší prodejní stránce nezbytností. Jak jinak byste totiž chtěli návštěvníka odvést na objednávku?

Tlačítko by z designu vaší stránky mělo výrazně vystupovat, tj. ideálně jinou barvou než okolí, nebo jej aspoň udělat veliké. Dáte-li mu stín, případně změnu barvy po najetí myši, tím lépe. Existují různé testy, jaké barvy konvertují nejlépe, výsledky se nedají zobecnit – stačí se řídit pravidlem „výrazné = lepší“. Extrém v podobě kombinací křiklavé růžové, červené a fialové však dojem profesionality rozhodně nevytvoří. 😉

Stejnou písničkou je i výzva k akci. MioWeb obsahuje funkci A/B testování, tj. můžete měřit, která varianta výzvy k akci konvertuje nejlépe.

Tlačítko v MioWebu lze nastavit na pár kliků. Definujete si barvu, velikost, tvar, textový obsah i jeho font, URL, kam má odkazovat, a pak už stačí jen uložit. Pokud používáte více tlačítek na jedné stránce, což doporučuji, je možné tlačítka duplikovat, abyste je nemuseli definovat víckrát.

Podívejte se na krátké video, jak jednoduše lze v MioWebu přizpůsobit stránku tak, aby vypadala podle vašich představ. Stačí zvolit vhodnou šablonu a zbytek už je „klikačka“.

3. Blok o autorovi

Informace o vás jako autorovi produktu jsou něčím, co zvyšuje vaši kredibilitu a tím pomáhá prodeji. Ideální je blog, dostačující je umístit na svůj prodejní web jednoduchý element s vaší fotkou a krátkým textem o vás.

V MioWebu tento element najdete pod názvem Autor/lidé:

obr1-autor-lide

4. Vlastnosti produktu

Výčet vlastností produktu v MioWebu zobrazíte díky elementu Vlastnosti.

Celý design včetně ikonek je již pro vás připravený v rámci šablony stránky, kterou jste si zvolili. Stačí jen vepsat nadpisy, krátký popis vlastností a zvolit předdefinovanou ikonku, která danou vlastnost opticky ilustruje. Pokud by náhodou 270 ikonek nestačilo, můžete si vložit vlastní:

obr2-vlastnosti

5. Fotogalerie – náhled vašeho produktu

Fotogalerie je běžným jevem dnešních webů. Vy ji však můžete využít i netradičně – uložte si do ní náhledy vašeho (elektronického) produktu. Čtenáři to tak usnadní rozhodování, zda je váš produkt pro něj, či ne. Získá tak totiž dobrý přehled o obsahu a formě toho, co nabízíte.

Pokud máte video o vás a vašem produktu, tohle je jedno z možných míst, kam jej uložit. Stačí jen zadat adresu vašeho videa na YouTube či Vimeo do elementu Video, případně omezit jeho šířku, a máte hotovo:

obr3-fotogalerie

6. Reference

Dle průzkumu Nielsen Norman Group vám uvěří až 70 % návštěvníků, uvedete-li reference jiných lidí (a to překvapivě i těch, o kterých vaši potenciální klienti nikdy neslyšeli). Proto byste tento blok rozhodně neměli vynechat.

Nemáte-li reference, stačí si o ně napsat vašim současným klientům. Pokud jste jim dobře posloužili, věřte, že to pro vás udělají rádi. 😉 Dejte jim za úkol max. dvěma větami popsat největší přínos vašeho produktu a takovou referenci s fotkou potom zveřejněte. (Nebojte se referenci vhodně stylisticky upravit.)

Na webu to uděláte jednoduše pomocí elementu Reference, kde vložíte fotky lidí, jejich citace, jména, případně pozici a firmu, zvolíte si jeden z definovaných vzhledů a uložíte. Víc není třeba:

obr4-reference

7. Bonusy

Každá správná nabídka by měla obsahovat bonusy, a to ideálně natolik lákavé, aby si návštěvník koupil hlavní produkt už kvůli nim. 😉

Bonusy je dobré popsat, a to včetně jejich přínosů (nikoliv jen jejich vlastnosti), ideálně vložit jejich náhled jako obrázek, a nezapomeňte taky uvést jejich finanční hodnotu. Vysoký součet cen bonusů je vždycky fajn a nějakým způsobem „ospravedlňuje“ cenu vašeho hlavního produktu. Není cílem cenu hlavního produktu uměle nafouknout, spíše maximalizovat celkovou vnímanou hodnotu celého setu.

Bonusy můžete vložit v MioWebu např. pomocí elementu Obrázek s textem. Je možné zvolit nejen umístění obrázku vpravo, či vlevo od textu, ale taky proporci textové části vůči obrázku:

obr5-bonusy

8. Garance vrácení peněz

Ostřílení weboví prodejci doporučují umístit pod poslední „nákupní“ tlačítko na stránce krátký text s garancí ubezpečující nakupující, že se nemusí bát o své peníze. Věrohodnost této části s garancí vrácení peněz zvýšíte „pečetí“, která je pro vás v MioWebu připravena hned v několika provedeních. Stačí si zvolit tu, která vám designově sedí nejvíce, případně si můžete vložit svůj vlastní vzhled pečeti pomocí už známého elementu Obrázek:

obr6-garance

Závěr

Pokud jste rozhodnutí prodávat přes web, jenž generuje peníze, zatímco vy spíte, jste na pláži, s dětmi nebo třeba v kině, tento článek je jednoduchým výčtem toho, co byste měli mít na vaší prodejní stránce.

Další informace o tom, jak postavit prodejní web a začít vydělávat dokonce bez investic do návštěvnosti, najdete v třídílném tréninku zdarma.

V jiném článku přinášíme rozhovor s Petrou, odbornicí na e-shopy, která provozuje již několik prodejních stránek na MioWebu a generuje tak tisíce Kč měsíčně pasivního příjmu. Dozvíte se, co jí funguje, co ne, a jak se se vším prakticky vypořádává.

mioweb-banner-2-clanek

Taky jste už někde slyšeli, že byste měli investovat do návštěvnosti na webu? Návštěvnost je dnes mantra internetu. Stejně jako PPC, SEO, Facebook – stačí si jen vybrat způsob, jak utratit peníze tak, aby vás bylo více vidět. Vtip je v tom, že „být viděn“ vám úspěch nezaručí. Sama návštěvnost vám peníze nevydělá. Je pro vás lepší, když na váš web připluje 100 surfařů týdně a zase odplují? Anebo vás více potěší 10 solidních jmen, z nichž každý udělá týdenní tučnou objednávku? Druhá varianta je výsledkem úspěšné konverze, proměny ledabylých surfařů na nakupující zákazníky. A co je k tomu třeba?

Naučit se principům konverze.
Nemá přece smysl, abyste platili za nové a nové návštěvníky bez viditelného efektu. A to se děje, pokud nemáte na webu vytvořenou cestu zákazníka, která konvertuje. Konverze je klíč k tomu, abyste začali na webu vydělávat peníze. Jakmile má váš web cestu, která mění návštěvníka na zákazníka, váš prodej prudce stoupne.

 

Z vlastní zkušenosti víme, že 95–98 % návštěvníků z webu odchází, pokud je něčím nezaujmete a nechytíte jejich pozornost. 

Co je to tedy konverze?

Jakákoliv změna stavu, kterou chceme, aby návštěvník prošel. A tato změna může být jak krátkodobá – během jedné návštěvy webu, tak dlouhodobá, v rámci několika týdnů či měsíců. Někdy není třeba spěchat a méně znamená více. Nicméně ty nejčastější akce, jež marketingoví profesionálové chtějí po návštěvnících webu, jsou tyto dvě:

K tomu, aby konverze nastala, je nutné mít správnou anatomii webu. Ta zabezpečuje, aby každý návštěvník, který se na vašem webu objeví, prošel cestou, na jejímž konci je dříve nebo později nákup.

 5_stranek_ktere_na_vasem_webu_nesmeji_chybet_pokud_nechcete_prodelat_kabat

Co je k tomu potřeba?
Těchto 5 stránek provede návštěvníka webem chytře a s kýženým efektem:

  1. Úvodní
  2. Obsahová
  3. Prodejní
  4. Objednávací
  5. Děkovací

 

1. Úvodní stránka

Je to první stránka, na které se ocitne váš návštěvník. Je tak nezbytně důležité, aby upoutala a působila důvěryhodně, jinak svého surfaře okamžitě ztrácíte. V tomto článku se dočtete, že na to máte přibližně 59 vteřin. A to je dost málo na to, abyste ten čas proplýtvali.

Anglicky se tomuto druhu stránky říká „landing page“, přistávací stránka, často se setkáme se specifičtější stránkou, tzv. „squeeze page“, která má za úkol „vymáčknout“ z návštěvníka jeho e-mailovou adresu.

Pokud v momentě přistání svého potenciálního klienta nezaujmete a neubezpečíte, pak jste ho ztratili. Naopak, když s ním budou rezonovat vaše texty a nadpisy, rád bude pokračovat dál.

Uvědomte si, komu svou zprávu píšete. Co by zaujalo vás na jeho místě? Inspirujte se následujícím přehledem:

Úvodní výrazný nadpis – např.:

  1. Chcete se naučit opravdu mluvit anglicky bez nudného memorování slovíček?
  2. Chcete mít přirozeně silnou imunitu tak, že nedostanete chřipku ani nachlazení?
  3. Chcete si půjčit peníze, ale bojíte se, že naletíte podvodníkům?

PRO KOHO. Oslovení konkrétního čtenáře s vypíchnutím jeho problému.

  1. Taky vás nebaví nudná gramatika a biflování slovíček? Rádi byste se učili s lehkostí a zábavně?
  2. Trápíte se častými „rýmičkami“, které vám berou vaši životní energii? Toužíte ztratit strach z toho, že se někde můžete nakazit? Chcete mít silnou obranyschopnost?
  3. Potřebujete větší obnos, ale bojíte se vysokých úroků, kreditních karet a lichvářských společností?

 

PROČ. Co přínosného můžete čtenáři nabídnout? Co dostane, když bude pokračovat?

  1. Pošlu vám jedinečný postup s metodologií, díky které mě studium angličtiny začalo vážně bavit a za 3 měsíce jsem se naučil jazyk tak, že jsem se konečně nebál v zahraničí promluvit.
  2. Obdržíte návod na vědecky ověřený „dobrozvyk“, silně posilující imunitu a zvyšující zdraví.
  3. 10 tipů, jak si bezpečně a co nejvýhodněji půjčit peníze.

 

JAK. Webový formulář neboli magnet

Formulář je místo, kde získáte kontakt potenciálního klienta výměnou za váš cenný materiál (video, e-book, PDF report atd.). Ten by měl řešit část problému vašeho možného zákazníka. Měl by se setkat s jeho potřebou. Když tento krok vynecháte, ztratíte to nejcennější – kontakt. Surfař odpluje pryč a bez nového lákadla se už nevrátí.

 1. Úvodní stránka

2. Obsahová stránka

– informuje, vzdělává, baví

Zde se musí návštěvník velmi mile překvapit a zažít „AHA“ moment. Musí zjistit něco, co ještě neví a co má pro něj velkou hodnotu. Dejte mu něco, o čem řekne: Tohle je totální bomba – to jsem neznal. A moc se mi to hodí! Obsahová stránka by měla předat hodnotný materiál lehce stravitelnou formou a ještě vzbudit pozitivní emoce.

Vaším „info magnetem“ může být článek, video, PDF, audio. Popřemýšlejte, co by vaší cílové skupině lahodilo nejvíce. Úkolem obsahové stránky je získat si svého surfaře, vybudovat v něm důvěru a posílit kredibilitu vás jako odborníka.

2. Obsahová stránka

3. Prodejní stránka

Jednoduché pravidlo říká – pokud chcete prodávat, musí jít vidět, že prodáváte. Do této stránky tedy zahrňte tyto body:

PROČ ČÍST? Proč bych měl ztrácet svůj drahocenný čas čtením této stránky?

PRO KOHO? Čím lépe „zamíříte na terč“ své cílové skupiny, tím líp.

PROBLÉM? Co je to, co je trápí?

PROČ VY? V čem jste jedineční (jiní než ostatní)? Jaké máte zkušenosti? Co vše umíte? Jak můžete lidem pomoct?

ŘEŠENÍ? V čem je vaše nabízené řešení nejlepší/rychlé/pohodlné?

CO DÁL? Předznamenejte a popište zákazníkův další krok. Jasně a s lehkostí.

 Ukázku prodejní stránky naleznete zde.

Clipboard01

4. Objednávací stránka

Objednávací stránka občas bývá součástí té prodejní. V praxi jsou vidět obě řešení a každé má svá pro a proti. Podrobněji o tom někdy příště – teď jen to, co je nejdůležitější.

Objednávka by měla jít co nejsnadněji vyplnit. Je to koncovka, která musí být pro uživatele samozřejmostí. Je to přece ten důležitý moment, kdy se váš návštěvník posouvá v evoluci o jednu úroveň výše – na platícího zákazníka.

Nabízí se zde analogie se supermarketem: žádného zákazníka nepotěší, musí-li stát desítky minut ve frontě, aby pak zjistil, že na jednom z produktů chybí čárový kód, který musí pokladní vytelefonovávat. Aby toho nebylo málo, doma potom zjistí, že mu započítali jedno zboží dvakrát.

Faktem je, že jsme pohodlní a rádi šetříme čas. Další nezbytností je tedy platba kartou a expresní platba přes účet. Málokomu se dnes chce přepisovat číslo účtu a variabilní symbol z e-mailu do elektronického bankovnictví. Kromě toho každou takovou akcí, kterou necháte své zákazníky dělat, riskujete chybu lidského faktoru. Výsledkem je, že vyděláte méně.

4. Objednávací stránka

5. Děkovací stránka

Nejvíce podceňovaná stránka je ta poslední. Mám už přece vrabce v hrsti, směje se vlastník webu. Usnout však tímto způsobem na vavřínech je velká škoda. Ve chvíli, kdy si od vás člověk poprvé nakoupí, potřebuje podpořit a utvrdit v tom, že udělal dobře. 

Touto větou rozhodně nezabodujete: „Děkujeme za objednávku, informace jsme poslali do e-mailu.“

Buďte kreativní. Napište, co se bude dít dál. Ukažte, že máte radost. Natočte krátké video.

 

Osvěžující příklady:

 5. Děkovací stránka

Nezapomeňte – napřed konverze a až potom návštěvnost. Těchto 5 stránek vám vytvoří kompletní prodejní cestu na vašem webu. Doporučuji vám ji vytvořit dříve, než se toho chopí vaše konkurence.

Více informací o tom, jak a proč pracovat s anatomií webu a jak postavit web, který prodává, najdete zde: www.mioweb.cz/trenink

mioweb-banner-2-clanek

Existuje několik teorií, které nám říkají něco o tom, jak dlouho trvá, než návštěvník opustí vaše stránky. Jedna z nich, která vychází z průzkumu Nielsen Norman Group, udává, že velká většina lidí stráví na vašich stránkách méně než 59 sekund (upřímně, více výzkumů mluví o číslech, která jsou spíše zlomkem tohoto). Říkejme tomu pravidlo 59 sekund. V praxi to znamená, že nezaujmete-li do minuty, pravděpodobně nezaujmete vůbec 😉

 

Jak to ale udělat? Jak zaujmout?

Podívejme se na důvody, které vedou lidi k opuštění webu, a samozřejmě taky na to, jak jejich pozornost udržet.

 

1. Uživatel odchází, když nedostane to, co očekával

Znáte web Nissan.com?
Schválně si na něj klikněte (nebojte, nevybuchne vám počítač nebo tak něco ;)). Teď mi řekněte: co jste očekávali, že tam najdete? Většina lidí očekává, že najde hlavní stránku výrobce aut Nissan. To dává smysl. Namísto toho jste se ocitli na stránkách prodejce počítačů, že? Takže pokud jste si chtěli koupit auto, zůstali byste na těchto stránkách, abyste si vybrali nějaký díl k počítači? Odpověď je ne. Mám pravdu?
Dokládá to průměrná doba strávená na stránkách Nissan.com, která osciluje někde kolem půl minuty. Naopak „opravdová“ stránka amerického Nissanu (www.Nissanusa.com) zaujme návštěvníky průměrně na 4 minuty (podle amerického statistického webu Alexa.com).

 

Smutnou pravdou je, že většina návštěvníků stránek Nissan.com prostě chce nové auto. Vůbec je nezajímají počítače. V tomto případě je Nissan jméno člověka, který založil počítačovou společnost v USA. Je proto přirozené, že si pan Nissan doménu chce nechat (i přesto, nebo možná právě proto, že se s ním slavný výrobce aut o ni soudí ;)). Z pohledu byznysu mu však toto zmatení spíše ubližuje, než že by mu pomáhalo.

Jaké z toho plyne ponaučení?

 

Dejte uživateli to, co očekává.

Nechtějte jej vědomě zmást tím, že se vydáváte za někoho, kým nejste. Ohlídejte si, že jak doména, tak titulek stránky, ale i poslední kousek obsahu je v souladu se zaměřením vašich stránek! Uživatel totiž není blbec. Uživatel ví. 😉

 

2. Návštěvník stránku opouští, pokud neví, co má dělat

Běžným nešvarem (nejen) českých webů je poskytovat příliš mnoho informací najednou. Zní to divně, že? Přirozeně totiž tíhneme k tomu, dát lidem veškeré informace, aby se na jejich základě mohli rozhodnout, zda koupí, či ne. To ale ve webové realitě funguje jen zřídkakdy.

Méně v tomto případě JE opravdu více. Takže ač to zní divně, nedávejte lidem příliš mnoho možností po přistání na svých stránkách. Řiďte se heslem „Zmatená mysl nikdy nekoupí“ (John Childers).
Podívejte se například na tuto stránku:
pravidlo_59_sekund_3_duvody_proc_lide_odchazeji_z_vasich_stranek
Vypadá šíleně, že? A podívejte se, kolik je tam aktivních odkazů. Napočítal jsem 297.
A to nepočítám hledací políčka (3x). To je přesně 300 možností (!)

 

Tip pro vás: Zjednodušujte!

Nezapomeňte, že „zmatená mysl nikdy nekoupí“. Takže zjednodušujte a veďte návštěvníka vaším webem za ruku.
Výzva k akci by měla být VELMI zřetelná a dostupná. Například pokud chcete, aby se vám lidi přihlásili do mailing listu (což doporučuji), měla by tato výzva být vidět jako jedna z prvních věcí na stránce. Prostě vyberte jejich jméno a e-mail rychle a máte vystaráno.
Udělejte to tak, aby návštěvník dostal to, co chce, a potom i vy dostanete to, co chcete od něj. A věřte tomu, že v dnešní záplavě přeplácaných webů bude ten váš opravdu vyčnívat (v pozitivním slova smyslu).

 

3. Uživatel stránku opouští, pokud vás podezírá z toho, že nejste opravdoví

Tohle je v on-line světě opravdu kritické. Web si dnes teoreticky dokáže udělat každý včetně podvodníků. Z tohoto důvodu to první, co návštěvník udělá, je, že začne vaši stránku kriticky zkoumat. Často jen podvědomě. Bude hledat dva důkazy:

 

Důkaz toho, že váš web je legitimní a důvěryhodný.
Důkaz toho, že není.

 

Předpokládám, že váš web je legitimní a že vaše pohnutky jsou čisté. Otázkou ale je, zda tento fakt jasně komunikujete směrem k vašemu publiku a zda lidem dáváte šanci, aby vás poznali lépe. Pokud zrovna nejste značka, jakou je Škoda, Plzeňský prazdroj nebo Ikea, budete muset vybudovat důvěru jinak.

 

Podívejte se na stránky jedné americké firmy poskytující nástroje pro SEO:

 

pravidlo_59_sekund_3_duvody_proc_lide_odchazeji_z_vasich_stranek2

 

Tohle je legitimní stránka, o které jste asi nikdy neslyšeli. Podle Alexa.com je průměrná doba strávená návštěvníkem 15 minut. Lidé jí pravděpodobně věří, protože jinak by na ní netrávili takovou dobu.

Jak to ti lidé dokázali? Jak je možné vygenerovat takovou důvěru v případě, že vás nebo vaši službu nikdo nezná?

Odpovědí je potvrzení (validace) třetí stranou. Web obsahuje „pečeť“, že je „Ověřený a bezpečný podle GoDaddy.com“.Je celkem jedno, jestli jste někdy slyšeli o firmě GoDaddy (jedna z nejuznávanějších amerických internetových firem), nebo ne – to, co se počítá, je potvrzení třetí strany – ověření z vnějšího, nezávislého zdroje.
Dalším prvkem podporujícím důvěru je napojení na sociální média. V sidebaru najdete odkazy na Facebook, Google a Twitter. Tyto zdroje jsou ověřitelné a web tak demonstruje, že nemá co skrývat. Jedná se totiž o web aktivní na sociálních sítích a to zní věrohodně. 😉

 

Taky si všimněte hned několika způsobů, jak se může uživatel dovolat pomoci: v patičce, v hlavním menu a nakonec i v boční sekci. Výsledkem je pocit jistoty, že mohu někoho kontaktovat, budu-li cokoliv potřebovat. Také to naznačuje, že lidé schovaní za tímto webem mi opravdu chtějí pomoct. Nakonec si všimněte možnosti přihlásit se do členské sekce v navigační liště. To nám říká něco o tom, že webová stránka má svoje příznivce, respektive komunitu lidí.

Tip pro vás: Dbejte na pocit bezpečí!
Opatřete váš web validačními prvky a buďte vidět na všech důležitých sociálních sítích, stejně jako na webu samotném (zveřejníte-li svůj obličej a obličeje svého týmu, tím lépe).

Jen 59 sekund. To je čas, který máte.

 

Tento článek si zdaleka nedělá ambice být úplným výčtem toho, co je třeba udělat, aby návštěvníka váš obsah na webu zaujal. Ukazuje to, jak je důležité vzbudit zájem RYCHLE.
Nakonec 59 sekund je zatraceně krátká doba.

>Nezapomeňte: Dejte jim to, co chtějí. Zjednodušujte. Dbejte na pocit bezpečí.

Chcete se dozvědět, kterých 5 stránek musíte mít na webu, pokud chcete, aby váš web nejen zaujal, ale také prodával? Sledujte třídílný trénink zdarma.

 

 

(přeloženo z http://blog.crazyegg.com/2013/07/19/why-users-leave-a-website/)

Na dvoudenní živé akci Pavla Říhy a Tomáše Lukavce: Totální zlom – Rozhodnutí koupit, jsme měli tu čest zasednout úplně vzadu. Ne snad proto, že bychom nechtěli být vidět. Naopak! Přijeli jsme předvést on-line nástroje, které každý podnikatel, bez ohledu na to, zda prodává služby či produkty, potřebuje, pokud o něm má být na internetu vědět.

Dvakrát měř a jednou řež!

Přípravy probíhaly v hektickém stylu, neboť kontakt na milou organizátorku Alenu jsme dostali až pár dní před akcí.

Večer před odjezdem nebylo tak úplně jasné, zda se mi podaří složit naši reklamní stěnu. Zvládnout to v jednom není tak úplně easy task, a tak jsem musel povolat na devátou večerní posilu v podobě své čtyřleté dcery, která šikovně lepila magnetické příčky, a kolegyni Jitku, se kterými jsem generálku nakonec úspěšně zvládl.

Příprava reklamní stěny

I proto jsme den na to byli s Radimem trochu nemile překvapeni, když v sále bylo tak málo místa, že jsme se ani neobtěžovali vytahovat stěnu z auta 😉 V druhém hotelu, dvoudenní akce se totiž konala každý den na jiném místě v Praze, už však svoje uplatnění našla, a my ji postavili, za obdivného potlesku kolemjdoucích, kteří nic takového dosud neviděli, za rekordních 10 minut! Výsledek zaujal natolik, že první vizitky jsme rozdali právě proto, že se někteří zajímali kolik taková věc stojí a kde se dá sehnat 😉
Kdoví, možná náš příští podnikatelský záměr? 😉

 

Rozbalili jsme to

Náš prodejní stánek se stěnou, novým roll-upem made by Dolo a Jitčiným iMacem na kecpultu, kde běžela animovaná prezentace Platformy, budil suverénně největší pozornost v sále – samozřejmě až po Tomáši Lukavci, který na pódiu opravdu zářil.

(Příběh téhle prezentace bych nerozmazával, vydal by na samotný článek. Za vše mluví, že jen hodinu jsem zjišťoval, co kde jak v aplikaci funguje :D)

Samotný obsah semináře byl nad má očekávání. Pavel předal hodně praktických informací a Tomáš dělal dobrou show. Musím říct, že oba kluci se výborně doplňují.
V sobotu Pavel navíc skvěle propagoval naše produkty (díky!), a tak na nás s Radimem, při druhém coffee breaku, stála fronta.

On-line vstup měl i David Kirš z Ameriky, se kterým se, přes technické potíže, podařilo po delším čase spojit, aby nám však definitivně vypadl zrovna v momentě, kdy prezentoval Platformu. I tak ale stihl předat spoustu inspirace a zájem o naše produkty už jsme s Radimem zvládli sami.

Náš stánek na akci Totální zlom

 

Závěrem

Jsme tým a není to výjimka ani na akci, kde prezentujeme Firmu 2.0 zdánlivě jen ve dvou. Všem, kteří přispěli svou pomocí, radou, prací a zůstali „neviditelní“ patří pár slov díků – jmenovitě:

Největší dík patří Radimovi Topičovi za obětavé vyzvednutí roll-upu na nádraží i přes sádru na ruce (na kterou jsem zapomněl) a megapodporu na akci.

A speciální dík firmě Amos Repro za jejich vytištění a doručení nočním expresem do Prahy na Hl.n a organizačnímu týmu akce Totální Zlom, který byl moc vstřícný (všech 15 (!!!) organizátorek a hostesek se na nás mile usmívalo)…

A díky patří i skvělé slečně fotografce Petře Hanákové 😉