Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Info-marketing – takové zaklínadlo, které v mém případě způsobilo, že jsem nejen nastartoval celou svoji kariéru, vytvořil a vybudoval svoji firmu, několik milionových značek, ale vůbec vnímám, že obrovský trend info-marketingu v dnešní době může udělat velký rozdíl pro mnoho podnikatelů, pro živnostníky a firmy vůbec.

Když vezmeme spojení těchto dvou slov, info, informace a marketing, tak marketing je pro mě komunikace. Komunikace vedoucí k prodeji. Takže když spojíme slovo informace a slovo komunikace, dostaneme se do oblasti, kdy sdílíte, komunikujete své informace, své know-how, s někým sdílíte to, co víte.

A dostáváme se do velmi, velmi zajímavé oblasti prodeje, které se říká selling by teaching. Vaši lidé kupují na základě toho, že je něco učíte. Skrz to, že někoho něco učíte, něco někomu vysvětlujete, s něčím někomu pomáháte, můžete zároveň velmi efektivně prodávat.

Jestliže pochopíte, že vaše obyčejná práce, činnost ve firmě, živnosti, podnikání může být propagována tím, že učíte další lidi o tom, co víte, v čem jste experti, a začnete jednoduše sdílet, jak děláte to, co je pro vás běžnou denní praxí, co vy už ani nevidíte, a uvědomíte si, že vlastně můžete být pro někoho dalšího učitelem, tak tohle je velká věc na poli propagace. Propagace vašeho byznysu i velká příležitost, jak lépe prosperovat v podnikání.

My často kupujeme reklamy, hledáme na internetu, budujeme webové stránky a podobně, ale často jenom stačí, abychom sdíleli to, co víme. Abychom vytvářeli informační články, informační videa, abychom se naučili více sdílet informace a komunikovat to, co nám připadá přirozené.

Využijte info-marketing ve svém byznyse. Učte se více o info-marketingu a o tom, jak ho dělat, jak dneska publikovat online a jak si tím zjednodušit život.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Miluju knížky. A teď nemyslím beletrii nebo prózu, ale knížky, které vás něco naučí. Myslím, že se jim říká naučná literatura. Jsou to všemožné knihy, které vás v něčem posouvají, něco vás učí, učí vás nějaké postupy, metody, strategie, jak něco, ve všemožných oblastech života, dělat. A knihy jsou s námi odjakživa a vlastně to byl prostředek, takové médium, skrz které se k nám dostávaly informace.

Ale s přístupem internetu se i kniha mění a informace se dostávají na internet online a skrz to vzniká nový trend – online vzdělávání, online learning industry. Je to obrovská věc a taky obrovská příležitost pro všechny z nás, protože dříve, když někdo něco věděl, někdo něco znal, tak to mohl sdílet s nějakou úzkou skupinou lidí, ve svém kmenu, ve své vesnici, ve svém městě, nebo mohl někam vycestovat. Ovšem pokud dneska někdo něco ví a umí na druhém konci světa, tak se to můžete dozvědět během několika minut.

Internet nás spojil tou svou online sítí a umožnil nám sdílet to, co dřív bylo k dispozici vybraným, se všemi. Každý teď můžeme sdílet to nejlepší know-how, sledovat nejlepší experty, sledovat nejlepší postupy, jak něco v životě dělat. Tohle je trend online vzdělávání.

A byť možná tyhle věci děláme přirozeně a ani tomu online vzdělávání neříkáme, tak zároveň je online vzdělávání něco, do čeho můžete vstoupit vy jako člověk, jako někdo, kdo chce s ostatními sdílet své know-how, můžete vstoupit do něčeho, čemu se dneska říká expert business. A tohle je online vzdělávání a velká příležitost pro všechny z nás, kteří chceme sdílet své know-how, postupy, techniky, strategie, jak jsme něčeho ve svém životě dosáhli, uvědomili jsme si a teď to chceme učit další lidi.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Vy jste milionové impérium. Možná vám tohle spojení úplně nezní. Možná máte pocit, že je příliš nabubřelé. Možná se vám jednoduše nezdá. Mnoha lidem se nezdálo v roce 2012, kdy jsem takhle pojmenoval svůj nový program – Milionové impérium.

Tehdy jsem se chtěl se světem podělit o to, že v každém z nás je nějaký dar, že každý z nás má uvnitř sebe takové malé vnitřní volání, kterému někteří lidé naslouchají a v nějaké fázi života ho vyslyší a pak vyrazí do světa a začnou křičet: „Hej, jsem tady. Mám něco, o co se s vámi chci podělit.“ Část lidí toto udělá, ale pak je tady velká, velká část lidí, kteří to za celý svůj život neudělají. A potom se říká, že člověk na smrtelné posteli leží a lituje některých věcí, do kterých nešel.

A tak tohle spojení pro mě skutečně znamenalo, že každý by měl v sobě objevit to milionové impérium, že každý z nás je milionové impérium. Každý se také může rozhodnout, zda své milionové impérium zpeněží. Máme tuhle možnost, neboť dneska existují na internetu, v byznyse, v podnikání příležitosti, jak své dary, jak své vnitřní volání skutečně přeměnit na prosperující, smysluplný a užitečný byznys.

A byť doba milionového impéria už skončila a některé věci vidím jinak, tak význam toho slova, té hodnoty, kterou každý nosíme a skrz kterou můžeme posloužit, zůstává.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Když se podívám na svůj životní příběh před deseti lety a na svůj příběh před pěti lety, vidím velký rozdíl, ke kterému došlo, a tím je, že jsem se naučil lépe prodávat svůj talent. A uvědomil jsem si, že moje schopnost, kterou jsem se naučil vlastně celkem nedávno, je inspirovat k tomuto i další lidi. Pomoci dalším lidem, aby uviděli, co je jejich talent, co je ta oblast, ve které můžou pomoct dalším lidem.

A tak jsem si začal lámat hlavu nad tím, jak bych mohl tyhle své zkušenosti a svůj talent zabalit a nabídnout ostatním, abych jim pomohl. A objevil se nový název – Prodej svůj talent. Vytvořil jsem sérii kurzů, vzdělávacích nástrojů, vzdělávacích informačních produktů, ať už online na internetu, nebo taky ve formě živé akce, kterou připravuji už brzo, k tomu, aby se lidé lépe podívali na to, co jim jde, v čem jsou dobří, co umí, co znají, zabalili svůj talent a naučili se ho prodávat.

My lidé jsme totiž často pod cenou svých schopností. Svou cenu neumíme dost dobře vidět, neumíme ji uchopit a tu hodnotu neumíme nabídnout mnoha lidem tam venku.

Moje zkušenost je, že tam venku je mnoho lidí, kteří jsou teď ochotni a mají připraveny peníze k tomu, aby zaplatili za váš talent. Jediná věc je, že o vašem talentu neví. Neví, že existujete a v čem jim můžete pomoct.

A právě k tomuhle vede můj nový program a nový projekt Prodej svůj talent a já vás do něj srdečně zvu.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Pokud se rozhodnete prodávat informační produkty, tedy zabalit to, co znáte, umíte a děláte, své zkušenosti, svůj životní příběh, do produktů a ty produkty začít prodávat na internetu, pak potřebujete projít nějakým jednoduchým systémem, kdy vám dojde, že máte něco, co pro druhé tam venku má obrovskou hodnotu. Ten systém je velmi jednoduchý a má tři kroky.

První je uvědomění, kdo jste, co jste se za život naučili, jakým životním příběhem jste prošli, začínáte si uvědomovat sami sebe. Uvědomění je první krok k tomu, abyste mohli pokračovat dál.

Pokud si uvědomíte a jste si vědomí sami sebe, začnete přirozeně vidět své talenty. Uvidíte své talenty, dary, to, co vám buď bylo dáno shůry, anebo co jste se za svůj život prostě naučili, to, k čemu jste se vytrénovali, co vám už teď jde přirozeně a už na to nemusíte ani myslet.

Ve chvíli, kdy jste si vědomí sami sebe a vidíte svoje talenty a dary, může přijít třetí krok, kdy se rozhodnete tyto talenty a dary uchopit a zabalit je. Zabalit je do informačních produktů.

Informační produkty jsou tady vlastně odpradávna. Informační lidé byli dříve šamani v kmenech. Lidé, kteří jako stařešinové předávali informace, vzdělávali mladé lidi v kmenu, aby se naučili lovit, najít vodu a rozdělat oheň.

A jak jsme postupem času šli a šli a šli, našli jsme nové způsoby, jak si předávat zkušenosti, know-how a informace. Přidali jsme knihy a s novými technologiemi se tyhle věci převedly na internet. V digitálním světě už se nepředávají informace jen skrz semináře, živá setkání a mluvení, ale skrz digitální technologie, skrz e-booky, online kurzy, videa, blogy, články a podobně. A z nich můžete vytvořit právě informační produkty.

Pokud znáte celý ten systém, kterému se dneska říká expert byznys, můžete tyto informace zabalit a prodávat je dalším lidem, a tím nejen vytvořit skvělé živobytí pro sebe, ale také pomáhat mnoha dalším lidem v tom, co umíte, v čem jste dál.

Přeji vám a držím vám palce, abyste se v té první fázi alespoň odhodlali podívat se na to, co ve svém životě umíte, co děláte a jestli byste i vy nemohli informační produkty začít vytvářet.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Myslím, že expert economy je jenom další část v evoluci a vývoji toho, jak funguje celá společnost a lidstvo. Po průmyslové revoluci přišla revoluce technologická. Po technologické revoluci jsme teď všichni v době informační revoluce. Ale to, co vnímám, že je expert economy, je vyšší fáze po informacích, kdy existují na světě lidé, experti, mentoři, vědomí lidé, kteří uchopili informace, data, podívali se na svůj životní příběh, na to, co v životě dokázali, co ví a znají, a vytvořili z toho rady, které mohou pomoct někomu dalšímu.

Zjednodušili proces, zrychlili cestu a řekli: „Hele, nemusíte se učit tohle všechno, stačí se naučit těchto pět kroků, následovat tenhle postup, tenhle systém, tenhle řád věcí, a tím můžete dojít do cíle rychleji.“ Těmhle lidem říkám experti. A tihle lidé jsou součástí expert economy. Ekonomie, kdy vytváříte informační produkty, online kurzy, e-booky, vytváříte možnosti, skrz které se lidé mohou vzdělávat primárně na internetu.

Každý den miliony a milinovy nových lidí, kteří ještě včera nebyli připojeni na internetu, jsou dneska online a hledají informace. Jinak řečeno, hledají řešení na své problémy. A vy jste možná někdo, kdo je tím expertem, jste někým, kdo zná odpověď na otázku, kterou teď někdo hledá na internetu a Googluje.

Na Googlu je spousta informací a spousta dat, ale řešení je něco jiného. To si vyžaduje experta, vědomí a nějakou hloubku znalostí, a proto si myslím, že expert economy je velká příležitost pro všechny lídry, lidi, kteří se uvnitř cítí jako lídři a chtějí inspirovat další lidi.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Mám raději pojem expertní byznys (expert byznys) než výrazy jako info-podnikání, info-produkty, info-marketing, protože to všechno není jen o prodeji informací, o informačních produktech.

Každopádně se ale nacházíme v tomto oboru, v oboru vzdělávání, v oblasti, kde my jako lidé sdílíme svůj životní příběh, své zkušenosti, know-how, dary a talenty. Sdílíme je s někým, kdo není na té cestě tak daleko jako my. A tím, že mu vstoupíme do života jako mentor, jako někdo, kdo ho vede jako jeho trenér a kouč, mu můžeme v životě pomoci.

V tomhle vidím obrovskou příležitost info-podnikání, expert byznysu, expertního podnikání, protože skrz tohle se můžeme všichni učit mnohem rychleji a mnohem jednodušeji. Můžeme nalézt svou cestu, kterou teď možná hledáme, ale taky můžeme v různých oblastech života jenom najít rychlé řešení, protože expert byznys je postaven na řešení problémů, které v životě existují.

A to ve všemožných oblastech, v maličkatých věcech, jak se něco naučit, jak umět dobře sportovat, jak umět lépe byznys, dělat marketing, prodávat, jak se naučit lépe klikat v Excelu. Je jedno, jaká oblast života to je. Existuje někdo, kdo mi může pomoct. A expert byznys ukazuje na lidi, kteří se rozhodli pomáhat lidem v té své oblasti, v té své expertize, tím svým talentem.

Čím více budeme tohle mezi sebou dělat, čím více budeme každý z nás mezi sebou sdílet to, co umíme, tak nejenže skrz to můžeme vydělávat peníze, ale navzájem si můžeme pomoci.

A proto myslím, že expert byznys má obrovský smysl. Je to velká příležitost pro lidi, kteří cítí, že chtějí pomáhat, že se chtějí stát inspirací pro druhé lidi.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Nedávno jsem byl v Londýně na akci Rogera Hamiltona Fast Forward Your Business a Roger tam použil úžasnou pomůcku pro avatara, pro vašeho ideálního zákazníka. Je to koncept, o který se teď s vámi chci podělit, protože ten princip, kdy znáte, komu prodáváte, kdo je váš cílový klient, cílový zákazník je zásadní pro to, abyste lépe, efektivněji a účinněji prodali. Pokud nemáte jasno, komu váš byznys slouží, komu chcete pomáhat, tak je to ono známé – prodáváte všem a nikomu. Je důležité přesně se zaměřit na to, kdo je váš klient.

Princip, který Roger použil, je otázka: Jaké ryby lovíte?

Jaké ryby teď lovíte? Pokud jsou ryby vaši klienti, vaši zákazníci, odpovězte si, jaké klienty a zákazníky chodíte aktuálně lovit. Jakou máte návnadu na tyhle ryby? Lovíte malé rybičky, nebo velké, obrovitánské ryby? Chodíte lovit na řeku, nebo sedíte u rybníka, nebo jdete na moře a lovíte někde na širém moři? Jaké je to místo, kde se nacházejí ryby, které chcete lovit? A co ty ryby, které chcete lovit, jedí? Na co slyší? Co je zajímá? Co mají rády ryby, které chcete lovit? Znáte odpovědi na tyhle otázky?

Pokud víte, kde žijí, kde se pohybují ty ryby, které chcete lovit, připravili jste se a zjistili jste, co mají rády, na co mají chuť, co potřebují, jakou potřebu chtějí uspokojit, tak v tu chvíli najednou začnete vidět místa, kde se pohybují přesně ty vaše ryby, ti vaši ideální zákazníci, a můžete tam jít. Můžete tam jít se správnou udicí, se správnými nástroji, se správným náčiním. Můžete jít na správné místo, kde se ty ryby skutečně nacházejí, a tam začít lovit.

Bohužel většina lidí, většina podnikatelů, byznysmenů nejen že loví naprosto jiné ryby, než by lovit měli, ale často je loví na místech, kde nikdy takové ryby nežily a nikdy ani žít nebudou. Nebo loví ryby na návnady, které jim vůbec nechutnají. Vůbec neznají principy, kterými se loví daná ryba. Anebo mají naprosto nedostatečné nástroje na to, aby mohli lovit ryby.

A tak použijte tuhle analogii lovení ryb s lovením vašich zákazníků, respektive se získáváním vašich zákazníků s tím, aby se o vás vaši zákazníci dozvěděli. Ti správní zákazníci, avataři, fanoušci avataři, vaše ideální ryby.

David Kirš_prodej_zákazník_avatar

K mikrofonu jsem si dnes pozval klientku, která začala používat FAPI už před více než 2 lety a která šíří osvětu v oblasti, která je ještě u mnoha lidí a v mnoha rodinách tabu. Jaké tabu? Nechám to na ní, ať jej uvede. Umí to moc hezky :).

Sofi, jaké je vlastně téma tvého podnikání?

dana_mmTéma mého podnikání je pro naprostou většinu běžných lidí tabu. Já totiž učím lidi o menstruaci. I když tomu raději říkám cykličnost, protože to je přesnější název. Menstruace je jen jednou částí mého tématu. Cykličnost je o tom, že my ženy se v rámci měsíce, v rámci našeho menstruačního cyklu, pravidelně proměňujeme. Tyto proměny mají svá určitá pravidla a je možné je poznat a začít je využívat k tomu, abychom se lépe cítily ve svém těle, byly jsme kreativnější a efektivnější – nebo taky pohodovější a příjemnější na své okolí. 🙂

Všechno to začalo překladem knihy Cyklická žena od Mirandy Gray, kterou jsem vydala v roce 2013 ve svém nakladatelství OSULE. Tahle kniha uvedla v život celý stejnojmenný projekt, který neustále dále roste. Dnes máme mnoho dalších cyklických produktů, rozrůstající se e-shop, poradnu pro ženy i pro muže, velmi rozsáhlý blog – a od dubna 2015 také knihu o cykličnosti pro muže, kterou jsem napsala se svým mužem Erikem Hutterem a která se jmenuje příznačně Návod na ženy.

A celé toto naše podnikání funguje hodně na principech infopodnikání.

cyklicka-zena-3d-smaller

Zůstaňme ještě chvíli u menstruace. Jak na toto kontroverzní téma reaguje okolí?

Tohle téma je kontroverzní jen ve chvíli, kdy s ním nejsem ztotožněna já sama.

Proč se asi děti naučí tak rychle sprostá slova? Protože je dospělí často vyslovují s velmi silným emočním nábojem, který děti zaujme. Nejde o to slovo samotné, ale právě o tu emoci a energii, která je s ním spojena. A totéž platí pro slovo „menstruace“. Ve chvíli, kdy je pro mě slovo „menstruace“ stejně běžné slovo jako „chleba“, pak jsem o něm schopna mluvit kdykoli a kdekoli. A díky tomu, že se tímto tématem zabývám už pěknou řádku let, tak je to opravdu pro mne něco tak běžného, že už vůbec nevnímám, že je to pro ostatní tabu. Vidím to až na přednáškách… Pokaždé, když toto slovo poprvé vyslovím, tak se lidé začnou ošívat, protože ho možná slyšeli naposledy v sedmé třídě v biologii.

Já ho ale často vyslovuju schválně, protože menstruační cyklus je nedílnou součástí našich životů, ovlivňuje nás každý den, každou hodinu, každou minutu. Hladiny našich hormonů se totiž neustále proměňují a nelze se tomu nijak vyhnout (dokonce ani hormonální antikoncepce to nevyřeší). A tyhle proměny samozřejmě výrazně ovlivňují i životy mužů kolem nás.

Já tedy vždycky vyslovím ono kontroverzní slovo „menstruace“, ale hned pak navážu vysvětlením principu ženských proměn, a na to většina lidí už reaguje velmi pozitivně, protože se to týká opravdu každého. I když jste muži a cyklus nemáte, pořád jsou kolem vás ženy, které ho mají. A jak jejich cyklus ovlivňuje jejich život, ovlivňuje i vás, pokud jste s nimi v kontaktu. A pro muže je nakonec toto téma dost možná ještě zajímavější než pro ženy, protože muži ve skutečnosti touží poznat pravidla ženských proměn a porozumět jim. Rozklíčovat je. A já jim skutečně nabízím jasný návod, jak mohou ženám lépe porozumět a díky tomu výrazně zlepšit své vztahy s nimi, ať už jsou to vztahy partnerské, nebo třeba v zaměstnání.

O tom, jak může poznání cykličnosti pomoci mužům a ženám v jejich vzájemných vztazích, jste napsali s tvým mužem Erikem knížku, už zmiňovaný Návod na ženy.

Ano. Ta kniha vznikla tak, že jsem dělala kurzy pro ženy, na které přicházeli i jejich muži, protože je zajímalo, jak to ty jejich ženy vlastně mají. A ti muži se ptali, kde si o tom můžou něco přečíst. Kde to dostanou nějak strukturovaně, stručně popsáno tak, aby tomu porozuměli. Já jsem tento impuls nosila nějakou dobu v hlavě a už jsme měla i něco rozepsáno, ale teprve až když přišel do mého života Erik, se mohla tahle kniha opravdu narodit. Já jsem jí dala své ženské cyklické know-how a ženskou příběhovost a Erik přidal své mužské cyklické know-how a mužskou strukturu, jednoduchost a srozumitelnost.

Nicméně tato kniha není jenom pro muže, i ženy v ní najdou spoustu podnětných informací. Popisujeme v ní nejprve detailně čtyři fáze ženského menstruačního cyklu, jak ženy během nich fungují a co je pro tyto fáze typické jak v osobním životě ženy, tak v partnerství a v zaměstnání. Jednotlivé nejběžnější projevy jsou pak přehledně shrnuty do závěrečných odrážkových přehledů, aby muži jasně poznali, kdy je žena právě v této fázi. A v úplném závěru každé kapitoly najdou informace, co mají v které fázi dělat a co rozhodně nedělat. 🙂

Máme tam také kapitolu o tom, jak je možné se ženou v každé fázi komunikovat, protože i to se mění, a jak ji naladit na sex každý den v měsíci. A pak jsme ještě doplnili jednu veledůležitou kapitolu o antikoncepci a kapitolku rozhovorů s „cyklickými muži“, tedy s muži, kteří žijí s cyklickými ženami a aplikují cyklické znalosti jak ve svém osobním životě, tak v podnikání. A poslední kapitola je takovým shrnutím jednotlivých fází právě pro ženy, které třeba nečetly Cyklickou ženu a se svou měsíční proměnlivostí se teprve seznamují.

obalka_bez_pozadi

Jak dlouho už podnikáš?

Firmu jsem založila v roce 2010 a vznikla primárně jako nakladatelství, ale podnikáním bych to v té době ještě nenazývala. To byly opravdu jen začátky podnikání. Mému synovi bylo v té době 5, byla jsem s ním sama, takže tyhle začátky byly velmi pomalé. Změna k „opravdovému“ podnikání přišla až někdy na konci roku 2012, kdy jsme vydali třetí knížku, kterou byla právě Cyklická žena.

Cyklickou ženou začala chodit i spousta objednávek, a tak přišel čas některé věci automatizovat. Vystavovat ručně takové množství faktur už nebylo možné. Takže jsme hledali něco, co by nám s tím pomohlo, a objevili jsme FAPI. No a když jsme navíc zjistili, že FAPI není jen fakturační systém, ale zároveň objednávkový, hned jsme po něm skočili a používáme ho dodnes. Nejprve jsme měli jen jednotlivé formuláře na stránkách s produkty, dnes se k tomu přidalo propojení s kompletním e-shopem.

Jaké největší překážky tě čekaly při vstupu do online byznysu?

Já si myslím, že při vstupu do jakéhokoli byznysu, ať je online, nebo offline, jsou největší překážky vždycky v naší hlavě a v tom, že si myslíme, že nějaká oblast není pro nás, anebo že se to nemůžeme naučit, anebo že to je příliš divné nebo příliš složité.

Což můžu ilustrovat i na svém příkladu: V určitou chvíli jsem už měla spoustu znalostí z online podnikání, už jsem používala třeba FAPI jako fakturační a objednávkový systém a SmartEmailing na rozesílání e-mailů do pomalu rostoucí databáze, ale ještě pořád to nebylo tak, že bych to dokázala využívat nějak skutečně efektivně. V létě roku 2013 jsem odjela na Bali na infopodnikatelský kurz k Rogeru Hamiltonovi, autoru Dynamiky bohatství, který mě tam učil vlastně v podstatě tytéž věci, co jsem znala už z Čech, například od Davida Kirše a podobně.

Ale přestože jsem to teoreticky znala, když nás tam učili, jak dělat webinář, tak jsem si vůbec neuměla představit, že bych si tu techniku dokázala doopravdy osedlat tak, že bych webináře mohla dělat nějak pravidelněji. Ale po návratu jsem se hecla a udělala první webinář.

Byl tehdy s Bohdanou Kabátovou (na téma cykličnosti, jak jinak) a naštěstí jsme měly super technickou podporu v podobě tebe, Kamile, takže jsme to daly všechno dohromady, webinář se vyvedl a já jsem najednou zjistila, že ty webináře jsou vlastně strašně jednoduché a že není třeba se ničeho bát a že to zvládne prostě i holka, která má úplně normální IT vzdělání. Když umím používat Facebook nebo e-mail, zvládnu i Google Hangout a jiné aplikace.

IMG_3667_mm

Od té doby jsem natočila těch webinářů už pěknou řádku a přijde mi to naprosto běžné – a trochu se směju té holce, co seděla na Bali v přednáškové místnosti a měla pocit, že se spíš zboří svět, než ona udělá první webinář. A tohle mě pak povzbudilo k dalšímu využívání prvků online podnikání. Začala jsem psát víc blogových článků a pravidelně je pomocí SmartEmailingu posílat své databázi, která tak díky hodnotnému obsahu dál rostla – už o dost rychleji.

Nejhorší byl tedy ten první krok, kdy jsem se musela přesvědčit, že to dám, že to zvládnu. Protože hned vzápětí jsem zjistila, že je to všechno vlastně velmi triviální. A pak následovaly kroky další. Ale není třeba hned mít velkou databázi nebo dokonalé produkty nebo dokonalé weby. Každý nějak začíná a věci pak vylepšuje postupně. I já jsem psala blogové články nejdřív nepravidelně, teď téměř každý týden (a mailingy jdou pravidelně každý týden v neděli a ještě někdy v týdnu přidávám další). Před rokem bych vůbec netušila, že to zvládnu, dnes je to naprosto a úplně běžné… 😉

A pochopitelně, jak se vyvíjím a vyvíjíme s celým naším podnikáním, tak postupně vylepšujeme i weby, aby byly zajímavější pro čtenáře a zákazníky a lépe odpovídaly principům online podnikání, ale je to také postupný proces – nemáme všechno dokonalé a nikdy ani mít nebudeme, protože svět infopodnikání se bude stále vyvíjet. A to je inspirace i pro ostatní – klidně začít s tím, co už mají, i když je to nedokonalé.

Proč jste si vybrali právě FAPI jako fakturační a objednávkový systém?

Jak už jsem říkala, původně jsme hledali systém, který by nám usnadnil fakturaci, a u FAPI nás nadchlo, že nám navíc dodá i ten pro nás také důležitý prvek objednávkového systému. Bylo to super, že jsme najednou nemuseli řešit kromě fyzického odeslání balíčku vůbec nic ručně. A navíc nám FAPI umožnilo rovnou zasílat naše e-knihy, a to zcela bez doteku lidské ruky. To bylo fakt úžasné.

FAPI v té době vybrala moje kolegyně Katka, a když mi ho představila, moje intuice hned řekla, že je to ono a že to bereme. Nejsem si jistá, jestli v té době existovalo něco jiného, co by bylo na stejné úrovni finanční dostupnosti a zároveň nabízelo to, co chceme. Možná to byla jen šťastná náhoda, která nás k FAPI přivedla, ale rozhodně můžu říct, že od té doby jsme velmi spokojení a i do našeho komplet nového e-shopu, který jsme nazvali Pro vědomý život.cz, jsme FAPI implementovali.

A kdybys měla FAPI popsat třemi slovy?

:-)) Jasně. Budou to slova: zjednodušení, přehlednost a automatizace!

Dana-Sofie Šlancarová – vystudovala češtinu a angličtinu a dlouho působila na volné noze jako překladatelka, korektorka, fotografka a novinářka. Majitelka nakladatelství OSULE a zakladatelka projektu Cyklická žena®. Spolu se svým mužem Erikem Hutterem založila firmu Vědomý svět, která provozuje e-shop s produkty pro tvůrce svého života: provedomyzivot.cz.

Miluje cykličnost a vědomý život – to znamená, že tak žije a zároveň tyto principy předává dál. Ve firmách učí cyklický time management, koučuje a konzultuje, a také pořádá „menstruační večírky“, což jsou populární večerní workshopy určené pro ženy i muže, které odpovídají na všechny otázky ohledně toho, co „kdy chtěli vědět o menstruaci, ale báli se zeptat“.

Její vášní je psaní a fotografování. Autorka knih Balijský deník Cyklické ženy, 7 návyků efektivní Cyklické ženy a spoluautorka knihy o cykličnosti pro muže nazvané Návod na ženy, kterou napsala spolu se svým mužem Erikem Hutterem. Autorka projektu Cesty vášně.

www.dana-sofie.cz / www.cyklickazena.cz / www.navodnazeny.cz / www.cestyvasne.cz

Budovat podnikání a přitom být stále zaměstnaný není jednoduché. V týdnu přijdete domů po dlouhém dni v práci, strávíte trochu času s rodinou a přáteli, a než jdete spát, ještě narychlo uděláte pár věcí, aby se vaše podnikání posunulo alespoň o krůček dál.

Víkendy vám naproti tomu umožní udělat mnohem více práce ve větších celcích. Ale jak z nich vymáčknout maximum? A jakou strukturu by vlastně měl produktivní víkend mít?

Přepněte do jiného módu

První věc, kterou je třeba změnit, je způsob, jak přemýšlíte o svých víkendech.

Co děláte v průběhu týdne, by vám mělo pomoci k tomu, abyste udělali více práce o víkendu. Nepoužívejte své víkendy k tomu, aby podpořily věci, které děláte v týdnu. Místo toho se ujistěte, že kdykoli přijdete domů z práce a začnete pracovat na svém vlastním businessu, tak tím podporujete to, co máte v plánu dělat o víkendu.

Například pokud se chystáte přes víkend řešit online prodejní nástroj pro váš web, tak v týdnu vytvořte webovou stránku, kam později umístíte objednávkový formulář, vyberte vhodný online prodejní nástroj a rozmyslete si, jak bude vypadat vaše produktová nabídka. Díky tomu se pak můžete o víkendu soustředit na nejdůležitější úkol – implementaci e-shopu na váš web.

Jak v týdnu podpořit aktivity, které budete dělat o víkendu

Kdykoliv vám na mysl přijde nějaký úkol nebo nápad, ale nezvládnete si na něj udělat čas během týdne, přidejte si ho na seznam „dalších akcí“. Pokud máte seznam věcí, které chcete pro své podnikání udělat, podpoří vás to v rychlejším a jasnějším rozhodování.

Jak strukturovat svůj víkend

Pátek

Vzhledem k tomu, že v pátek nemáte čas udělat tolik práce jako v sobotu nebo v neděli, je to dobrá příležitost popřemýšlet nad tím, čeho jste během týdne dosáhli a co máte v plánu na víkend.

Zamyslete se

Než začnete plánovat svůj pracovní čas, je dobré se na pět minut posadit a zamyslet se nad tím, co vám jde dobře a co ne.

Neudělat si pravidelně čas na reflexi toho, kde jste šlápli vedle a kde jste na dobré cestě, může velmi zpomalit váš růst jako podnikatele. Vaše firma poroste jen tehdy, když porostete vy. Každý týden se sami sebe zeptejte na tyto otázky:

Plán útoku

Nyní je čas naplánovat časové úseky pro každý úkol a seřadit si priority.

Vezměte si k ruce kalendář, ze seznamu „dalších akcí“ vytáhněte úkoly s nejvyšší prioritou a začněte si je plánovat v čase. Pokud máte nějaký úkol, který můžete udělat do 5 minut, tak ho udělejte hned (ano hned, zatímco si plánujete čas), namísto toho, abyste ho nechávali na víkend.

Tady je příklad, jak může váš plán na víkend vypadat:

Snímek obrazovky 2015-08-29 v 14.32.26

Obecně platí, že nejprve budete řešit nejtěžší nebo časově nejnáročnější úkoly. Nejvyšší prioritu mají úkoly, které musí být hotovy ihned nebo mají okamžitý dopad na vaše podnikání.

Sobota

Využijte vzrušení a motivaci z páteční reflexe a plánování a začněte řešit nejdůležitější sobotní úkoly.

„Airplane Mode“

Klíč k tomu, abyste z víkendů získali maximum, je „fokus“. Zní vám to povědomě?

Přepněte se do „Airplane Mode“, podobně jako přepínáte svůj telefon. To vám umožní odstřihnout věci, které by vás mohly od práce rušit.

Řekněte své rodině, co máte v plánu a od kdy do kdy jim nebudete k dispozici. Vytvořte si takový pracovní prostor, kde vás nebude nikdo rušit, a vypněte si telefon, pokud je to třeba.

Ačkoli je dost nepravděpodobné, že v dnešní době toho mnoho uděláte bez internetu, internet a jeho lákadla jsou právě jednou z věcí, které vás mohou od efektivní práce odvádět. Existují ale nástroje, které vám v této prokrastinaci mohou zabránit.

StayFocused – Blokuje stránky, které vás okrádají o čas (třeba Facebook :-)), a vy tak můžete pracovat na tom, co je podstatné.

Neděle

Je škoda ztrácet dynamiku práce, kterou jste vytvořili v pátek a sobotu, ale každý asi chápeme, že existují i jiné věci, které je třeba o víkendu dělat. 🙂 Od toho je tu neděle.

Pokud máte v neděli čas, dokončete z plánovaných aktivit, co je potřeba. Pokud čas nemáte, přesuňte nedokončené úkoly zpět na seznam „příštích akcí“, nebo je jednoduše přeplánujte na následující víkend.

Naplánujte si úkoly na následující týden

Díky plánování na nadcházející týden budete přesně vědět, co byste měli dělat, až se vrátíte domů z práce, a nebudete tak mrhat časem. Prostě přijdete domů a uděláte to.

Stanovte si cíle

Pokud jste to ještě neudělali, tak vám doporučuji, abyste si napsali a sledovali týdenní cíle vašeho podnikání. Tady jsou příklady cílů:

Sepsání cílů vám pomůže získat jasnost v tom, co děláte, a být akčnější.  

Opakování matka moudrosti

Návod, jak plánovat svou práci, už máte. Teď je vše jen otázka opakování a schopnosti operativně si návod přizpůsobit aktuální situaci.

Věřte, že všechny vaše snahy začnou časem přinášet ovoce, a než se nadějete, můžete mít vaše vlastní online prodejní impérium.