Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Nedávno jsem byl v Londýně na akci Rogera Hamiltona Fast Forward Your Business a Roger tam použil úžasnou pomůcku pro avatara, pro vašeho ideálního zákazníka. Je to koncept, o který se teď s vámi chci podělit, protože ten princip, kdy znáte, komu prodáváte, kdo je váš cílový klient, cílový zákazník je zásadní pro to, abyste lépe, efektivněji a účinněji prodali. Pokud nemáte jasno, komu váš byznys slouží, komu chcete pomáhat, tak je to ono známé – prodáváte všem a nikomu. Je důležité přesně se zaměřit na to, kdo je váš klient.

Princip, který Roger použil, je otázka: Jaké ryby lovíte?

Jaké ryby teď lovíte? Pokud jsou ryby vaši klienti, vaši zákazníci, odpovězte si, jaké klienty a zákazníky chodíte aktuálně lovit. Jakou máte návnadu na tyhle ryby? Lovíte malé rybičky, nebo velké, obrovitánské ryby? Chodíte lovit na řeku, nebo sedíte u rybníka, nebo jdete na moře a lovíte někde na širém moři? Jaké je to místo, kde se nacházejí ryby, které chcete lovit? A co ty ryby, které chcete lovit, jedí? Na co slyší? Co je zajímá? Co mají rády ryby, které chcete lovit? Znáte odpovědi na tyhle otázky?

Pokud víte, kde žijí, kde se pohybují ty ryby, které chcete lovit, připravili jste se a zjistili jste, co mají rády, na co mají chuť, co potřebují, jakou potřebu chtějí uspokojit, tak v tu chvíli najednou začnete vidět místa, kde se pohybují přesně ty vaše ryby, ti vaši ideální zákazníci, a můžete tam jít. Můžete tam jít se správnou udicí, se správnými nástroji, se správným náčiním. Můžete jít na správné místo, kde se ty ryby skutečně nacházejí, a tam začít lovit.

Bohužel většina lidí, většina podnikatelů, byznysmenů nejen že loví naprosto jiné ryby, než by lovit měli, ale často je loví na místech, kde nikdy takové ryby nežily a nikdy ani žít nebudou. Nebo loví ryby na návnady, které jim vůbec nechutnají. Vůbec neznají principy, kterými se loví daná ryba. Anebo mají naprosto nedostatečné nástroje na to, aby mohli lovit ryby.

A tak použijte tuhle analogii lovení ryb s lovením vašich zákazníků, respektive se získáváním vašich zákazníků s tím, aby se o vás vaši zákazníci dozvěděli. Ti správní zákazníci, avataři, fanoušci avataři, vaše ideální ryby.

David Kirš_prodej_zákazník_avatar

Audio:

Spojit nespojitelné je naše přirozená dovednost. Černá a bílá jsou jen zdánlivě jiné barvy. Muž a žena jsou jen zdánlivě jiní lidé. Teplo a chlad jsou jen zdánlivě jiné energie. Vše je jedno a zázraky se dějí ve spojení. My jsme spojeni a obsahujeme vše, na co pomyslíte.

Každý z nás obsahuje sílu muže samuraje, který v pravý okamžik míří na cíl a stíná hlavu. Každý z nás obsahuje lásku bohyně, která hýčká, léčí a přijímá vše. Ve spojení se rodí nový život. Ve spojení vznikají velké věci. Ve spojení jsme šťastní. Ve spojení jsme super-hero s našimi magickými schopnostmi.

Není jedna pravda. Ve spojení jsou všechny pravdy. Každý má svou pravdu a naším cílem je spojení. Uctěme bílou a černou, uctěme západ i východ. Spojme se.

Strategický podnikatel touží po spojení. A zažívá ho pokaždé, kdy do svého života integruje těchto 10 dovedností.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

10_StrategickyPodnikatel_Spojeni_DavidKirs3

Audio verze

Nadšení boří hranice a rozpouští ledy. Nadšení přináší vzrušení. Nadšení aktivuje zvědavost. Nadšení je naše vnitřní motivace věci dělat. Náš vnitřní život je naše nadšení. Kde je nadšení je živost. Kde je nadšení je flow. Kde je nadšení, tam se věci dějí.

Nadšení přitahuje pozornost a magnetizuje okolí. Nadšení zvedá energii. Nadšený hlas nelze neposlouchat. Nadšeného lídra nelze nenásledovat. Nadšeného podnikatele nelze ignorovat. Nadšeného člověka nelze nevidět. Nadšení podpaluje každý den a tahá z postele. Nadšení hoří zvědavostí a hýří energií.

Strategický podnikatel je nadšený z toho, co dělá a své nadšení šíří dál.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

9_StrategickyPodnikatel_Nadseni_DavidKirs4

Audio verze

Nikdy nejste sami. Osamělost neexistuje pokud si ji nevymyslíte. Spolupracovat je přirozené. Nikdo nedosáhl velkých věcí sám. Nebýt druhých, nejsme na tomto světě. Nebýt druhých, nenajedli bychom se. Nebýt druhých, nemělo by smysl pracovat, nebylo by komu sloužit.

Pracovat spolu znamená sdílet a poskytnou to, co umím nejlépe. Pracovat spolu znamená naslouchat svým dovednostem a silným stránkám. Ty pak lze nabídnout ke spolupráci. Spolupracovat znamená hledat, co mi chybí, hledat, kdo mi může asistovat, hledat s kým si můžeme navzájem prospět. Spolupráce je podnikání, firma je spolupráce. Se zákazníky je nutné spolupracovat, partneři potřebují spolupráci.

Strategický podnikatel ví, že spolupráce je páka. Páka na výsledky a přínos. Páka tam, kde jedna síla nestačí.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

8_StrategickyPodnikatel_Spoluprace_DavidKirs4

Audio verze

 

Moc slova je zprostředkována skrz moc hlasu. Hlas z nás vychází. Skrz hlas vycházíme my. Náš hlas jsme my. Naše slova zvučí a tím ovlivňují ostatní. Náš hlas rozhodne o našem vlivu. Náš hlas rozhodne, zda lidé reagují nebo ne.

Jak autentický je váš hlas? Jak pravdivé je to, co říkáte? Je hlas jen prodloužení vašeho myšlení? Hrajete hru nebo říkáte, co si myslíte? Jste skutečně hlasem, který z vás vychází? Hlas má moc měnit životy. Inspirovat a motivovat. Hlas je dech. Inspirovat znamená dýchat. Dýchat znamená rozeznít váš hlas. Buďte vědomým lídrem, který má hlas. Buďte hlasem, který má energii. Buďte hlasem, který šíří vizi.

Buďte strategickým podnikatelem, který zná sílu hlasu a využívá jeho vliv.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

7_StrategickyPodnikatel_Hlas_DavidKirs3

Audio verze

Je to pnutí, které nelze zastavit. Je to touha, která nám nedá spát. Je to síla, která nás zve do věcí a my nevíme proč. Zvědavost otevírá dveře, zvědavost objevuje nová místa, poznává nepoznané. Zvědavost je sestra růstu a pokroku. Zvědavost nás posiluje a dává nám výdrž tam, kde ostatní krachuje.

Skrz zvědavost jsme se zamilovali, skrz zvědavost jsme se učili, skrz zvědavost jsme se dostali až sem. Co nás čeká dál? Jste zvědaví? Nebyli byste na tomto světě, pokud by ne. Zvědavost nás drží při životě. Jakmile vyprchá, vyprchá život sám.

Strategický podnikatel je přirozeně zvědavý, zvídavý, neposedný a hravý, zajímá se o nové věci, zkouší, padá a znova se zvedá, je zvědavý, jak to pokaždé dopadne.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

6_StrategickyPodnikatel_Zvedavost_DavidKirs4

Audio verze

Kreativní síla nás vytvořila. Zrodili jsme se z ničeho. A tak funguje kreativita. Je to nejsilnější síla, síla Života. Tvoří z ničeho cokoliv a cokoliv vrací do ničeho. Je to nekonečný běh věcí, který z energie myšlenky tvoří hmotu, který z myšlenky tvoří realitu. Nelze nebýt kreativní. Lze jen zamezit přístupu k této síle. Lze zablokovat tuto energii omezením vlastní mysli. Odpojením se.

Kreativita jsou vhledy, nápady, aha momenty, sny a touhy. Kreativita je hledat tam, kde nic není, hledat cesty, které neexistují. Kreativita tvoří nemožné. „Je to vlastně zábavné, tvořit nemožné.“, řekl Walt Disney.

Strategický podnikatel dělá zázraky, tvoří nemožné, protože je spojen se svou kreativitou, s nekonečnou tvořivou silou Života. Tvoří každý den.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

5_StrategickyPodnikatel_Kreativita_DavidKirs3

Audio verze

 

Být lídrem. Vést. Skutečný lídr potřebuje dvě věci. Potřebuje vizi a potřebuje energii vést. Vede sebe a tím vede druhé. Skrz silnou vizi inspiruje další lidi a ti ho mohou následovat, nechat se vést. Ne každý je lídr, ne každý chce být lídr. Ne každý má vizi lídra, ne každý má energii na to, být lídrem. Berte věci tak, jak jsou. Ale pokud cítíte, že lídr uvnitř na vás ťuká, dejte mu prostor, dejte mu vizi a energii a on se projeví.

Veďte sebe silně a vědomě, tím povedete druhé. Lídr následuje hlas svého srdce. Nemůže si pomoci a dělá věci tak, jak považuje za správné. Někdy si ťukají na hlavu, někdy ho zrazují, někdy ho omezují. To vše je součást hry. Lídra to nezastaví.

Strategický podnikatel má schopnosti lídra.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

4_StrategickyPodnikatel_Leadership_DavidKirs3

Audio verze

 

Jsme z ní stvořeni. Jsme energie. Jsme malá továrna na elektřinu a životní energii. Zpracováváme energie mnoha věcí, abychom ji použili pro náš život. Jak a co zpracujeme rozhodne o množství energie, kterou máme. Jak zpracováváme a vážně bereme naše myšlenky a to, co se nám honí hlavou ovlivňuje naši energii. Jak se stravujeme a jíme a jak kvalitní jídlo zpracováváme ovlivňuje o naší energii. Jak cvičíme naše tělo a trénujeme jeho sílu, výdrž a vitalitu rozhoduje o množství životní energie, kterou máme k životu. Jak dodržujeme pitný režim a co pijeme ovlivňuje míru naši energie dělat věci. Bez energie nelze nic.

Strategický podnikatel dbá a pečuje o svou energii, pečuje o energii svého těla, pečuje o energii své mysli. Udržuje a zvyšuje proud své energie.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

3_StrategickyPodnikatel_Energie_DavidKirs3

Audio verze

Co vidíte? Kam jdete? Jaký máte směr? A kdo jde s vámi? Přežíváte v „Každodni“, slovy Jana Procházky? Nebo máte vizi a problémy všedních dní jsou jen zastávkami za vašimi sny, přáními a touhami? Jsou ve vašem životě problémy proto, abyste je řešili a zabývali se jimi nebo proto, abyste jimi procházeli za něčím větším? Za něčím co vás skutečně přitahuje, co má vaši pozornost, za čím jdete. Mějte vizi. Malou nebo velkou. To je jedno, ale dovolte si ten luxus vidět na obzor. Nemusíte znát cestu, stačí jen vědět, kam vede. Vesmír se pak otočí, aby vám pomohl. A v tu chvíli nepůjdete sami, k vaši vizi se přidají další s podobnou vizí a pak už nejdete nikdy sami. Jste pak součástí větší vize, vize Života.

Strategický podnikatel má vizi. Tu sdílí se zákazníky a skrz tu slouží. Skrz tu je v kontaktu, skrz jeho vizi, jeho proč totiž skutečně prodává.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

2_StrategickyPodnikatel_Vize_DavidKirs4