Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Dostáváme se do zajímavé etapy vývoje marketingové komunikace. Marketing je mrtev, ať žije marketing. Tak zní název tohoto článku a také fáze v evoluci marketingové komunikace, jak ji v současné době vnímám.

Existují totiž dva velké světy. Ty dva velké světy proti sobě stojí, navzájem se inspirují, kopírují od sebe, přitom každý z těch světů je úplně jiný. Mluvím o marketingu pro velké firmy, velké společnosti a korporace a marketingu pro malé firmy, podnikatele, střední firmy a živnostníky. Tyhle dva světy od sebe často kopírují. Především ty malé firmy se dívají na ty velké a někdy vědomě, někdy spíše nevědomě přebírají techniky, postupy a způsoby, jak dělají marketing a reklamu právě ti velcí.

Bohužel pro ty malé je to tak trošku cesta do pekel. Oni totiž nemají marketingové oddělení, nemají ani rozpočty, které mají velké firmy, nemají všechno to pozadí a možnosti, které umožňují dělat tzv. neefektivní marketing ve velkém stylu.

A proto je velké neštěstí, když vidím malé firmy a podnikatele, jak si kupují billboardy, jak investují do tradičních reklamních ploch, jak kupují na internetu bannery a dělají ty věci, které samozřejmě kolem sebe vidí. A není se čemu divit, protože dnes a denně to vidí ve městě, v televizi, na internetu a snaží se jenom napodobovat to, co kolem sebe vnímají.

Je však třeba pochopit, jak funguje evoluce marketingu, a pochopit velký rozdíl mezi těmito dvěma světy. Velké firmy si tak trošku žijí svůj vlastní život. Ale my menší se potřebujeme chytře zorientovat v tom, jak funguje byznys, jak funguje marketing, jak funguje psychologie prodeje.

A tak vnímám evoluci v tom smyslu, že je důležité, abychom opustili ten starý způsob. Starý způsob je, že jste křičeli do světa: hej, kupte si moje věci. Dnešní marketing funguje jinak. Je potřeba přidat mezi naši snahu získávat návštěvnost, v našem případě na internetu, a prodávat některé mezikroky.

Souhlasný marketing

Jen získávat návštěvnost a okamžitě prodávat už není platný způsob prodeje na internetu. Potřebujete mezi tyhle dvě věci vložit něco, čemu se říká souhlas. Seth Godin tohle nazývá souhlasným marketingem. Naprosto souhlasím. Pokud totiž budete jenom plošně šířit mezi vaše potenciální zákazníky vaši informaci, bude to drahé, nedoplatíte se a na konci nevyjdete v černých číslech.

Je důležité, abyste z těch všech klientů tam venku vybrali přesně ty, které váš byznys zajímá. Potřebujete udělat to, aby lidé zvedli ruku a přihlásili se a řekli: ano, vy mě zajímáte, od vás chci informaci, řekněte mi víc, s vámi chci spolupracovat. To je ten souhlas, který potřebujete jako firma získat. Souhlas znamená jinak řečeno to, že budujete databázi kontaktů. Budovat databázi kontaktů znamená získávat souhlas od vašich potenciálních klientů, abyste s nimi mohli komunikovat.

A tak pokud vložíte dovnitř mezi tyhle dvě věci, získávat návštěvnost a prodávat, vaši schopnost budovat databázi e-mailů, budovat souhlasnou databázi, se kterou můžete následně komunikovat, získáváte obrovskou výhodu. Výhodu budovat důvěru a budovat vztah.

Budování vztahu a důvěry s klientem

Jako chytrý podnikatel totiž víte, že prodat můžete jenom ve chvíli, kdy máte dostatečnou důvěru a dostatečný vztah s vaším klientem. A to se neděje při první schůzce, první informaci, prvním setkání. Statistiky říkají, že se to děje u pátého, sedmého kontaktu, a tak potřebujete zůstat ve spojení, potřebujete se připomínat a na to potřebujete souhlas, na to potřebujete databázi vašich potenciálních kontaktů, abyste s nimi mohli komunikovat dál a dál.

Opusťte tedy ten starý marketing velkých firem. Opusťte přístup, který vypadá líbivě a lákavě, ale buduje spíše značku a povědomí o značce, než že by vám přinášel peníze do vaší banky. Vy totiž jako menší a střední podnikatelé potřebujete vydělávat peníze, potřebujete prodávat. Vaším úkolem není budovat světovou značku, která bude mít hodnotu miliardu dolarů. Pro vás je mnohem důležitější získat klienta, který přijde do vaší prodejny nebo na vaše stránky a tam si něco koupí. A to je rozdíl mezi marketingem staré a nové generace.

Marketing nové generace podnikatelů

Marketing nové generace vede k tomu, aby vedl maximálně k prodeji, abyste vedli váš kontakt cestou zákazníka ideálně k tomu, že se o vás na jedné straně dozví a chytře si ho provedete tak, aby na druhé straně od vás koupil. Nejde tak o brand a o značku, ale jde o to, abyste dodali dobrou službu a užitek vašemu klientovi a tím vydělali peníze.

Pokud totiž jenom násilím budete kupovat reklamní prostor a komunikovat, prodávat skrz tradiční kanály, možná je to důvod, proč utrácíte mnohem více peněz, než byste museli.

Věnujte myšlenku této evoluci v marketingu, v online komunikaci a zeptejte se sami sebe, zda byste se nemohli s touto evolucí posunout dál, možná k výsledkům, které i ve vaší firmě čekáte.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Existuje oblast, která není vůbec kompatibilní s byznys obchodním světem. Přesto je to oblast, které musí každý, kdo chce prodávat, podnikatel, byznysmen, firma, věnovat obrovskou pozornost. Proč se jmenuje tento článek Nebuďte chladní čumáci? Protože právě tahle oblast má vliv na to, jak ve vašem byznysu prodáváte. Pokud tahle oblast je přítomná ve vaší marketingové komunikaci, pak se můžete k vašim klientům přiblížit. Jestliže tahle oblast chybí, pak je to možná důvod, proč jste vzdálení od vašich klientů a nemůžete se s nimi tak řečeno potkat.

Tou oblastí je oblast emocí a pocitů. Emoce, emotion, pohyb znamená, že v obchodní komunikaci potřebujete přidat živost. Pokud totiž nemáte emoce ve vaší komunikaci, ve vašich e-mailech, na vaší webové stránce, ve vašich letácích, jestliže tam nemáte něco, s čím se může váš potenciální klient identifikovat, ale jdete takovou tou tradiční cestou, kdy máte ve vašich materiálech pouze informace, fakta, logická čísla, data a praktické a užitečné informace, je to samozřejmě velmi důležitá součást vaší komunikace, ale nesmíte zapomenout na oblast emocí. Emoce totiž rozhodují v prvém případě o tom, jestli zákazník udělá rozhodnutí, koupí si, nebo řekne ne.

Emoce vs. logika

Máme pocit, že se rozhodujeme racionálně, máme pocit, že se rozhodneme na základě plusů a minusů a výsledek je, zda kupujeme, nebo nekupujeme. Zdá se, dle posledních výzkumů, že celá situace je mnohem, mnohem složitější, že o tom rozhodnutí je často dáno mnohem dříve, než si myslíme, že to rozhodnutí je dáno někde v našem podvědomí a je založeno primárně na tom, jak se cítíme, jak funguje náš emoční systém. A tak pracujte s tímto vědomím ve vaší marketingové komunikaci.

Proč jsou tak úspěšné filmy? Proč celý průmysl Hoollywoodu je na tak obrovské vlně a chodíme do kina, koukáme na filmy, koukáme na televizi? Je to proto, že se bavíme. Je to proto, že ve chvíli, kdy se díváme na film, jsme na vlně emocí. Je to proto, že jsme chvilku šťastní a radostní a za chvíli pláčeme, jsme smutní a rozčílení. Tahle schopnost hýbat se nahoru dolů vlastně znamená, že prožíváme, že žijeme, je to součást našeho života.

Aby vám zákazník rozuměl

A tak pokud se vám podaří tuhle součást, tyhle emoce, tuhle schopnost vyprávět příběhy dostat do vaší byznys komunikace, do vašeho newsletteru, na vaše stránky, váš potenciální zákazník se s vámi mnohem lépe identifikuje, mnohem lépe se na vás naladí a bude vám mnohem více rozumět. Bude vám taky mnohem více naslouchat. Možná znáte frázi, která říká: More personal means more general. Znamená to, že čím více vyprávíte o svých zážitcích, o svých potřebách, o svých emocích, o svých pocitech, tím lépe se může člověk na druhé straně identifikovat s vámi.

Pokud mluvíte jenom obecně v teoriích nebo o někom druhém, je to fajn, ale vztah dvou lidí tímhle příliš nevznikne. Vzpomeňte si na vaši poslední schůzku, kdy jste byli s kamarádem, nebo na rozdíl, jak vypadá rozhovor, když jste s vaším blízkým přítelem, a jak vypadá rozhovor, když jste na obchodní schůzce s vaším partnerem. Hloubka tohoto rozhovoru definuje vztah, který máte. A na základě hloubky tohoto vztahu se pak bude rozhodovat i o tom, jaká velikost čísel bude fungovat v tomhle byznyse.

Alespoň v mém případě to takhle často funguje. Jestliže mám s obchodním partnerem úzký vztah, nebojíme se mezi sebou sdílet, pak to znamená, že je i větší ochota s tímhle partnerem dělat byznys. A zároveň když posílám e-mail a nebojím se do toho e-mailu vložit nějakou moji osobní zkušenost, co jsem zažil, co se mi stalo, co si myslím, jaký je můj názor, jak přemýšlím, to všechno vytváří mnohem zajímavější rezonanci a emoční prostředí, se kterým se mí potenciální klienti, v tomhle případě lidé v mé databázi, mohou mnohem lépe identifikovat. A to má pak vliv i na to, jak následně prodáváte.

Podívejte se na váš následující newsletter nebo e-mail, který budete posílat, na váš nový článek, který chystáte na váš blog, a odpovězte si na otázku, kolik je tam informací, faktů a jasných dat a kolik je tam věcí spojených s příběhem, s nějakými emocemi vašich pocitů, názorů a vašich osobních myšlenek. Možná tohle může rozhodnout o tom, aby se váš další kus na internetu šířil mnohem virálněji než doposud.

 

Pokud se člověk vydá na podnikatelskou cestu, znamená to také zažít havárky a bouračky. Zažít si ty menší a poučit se z nich je fajn. Být v těch, které znamenají smrt, bankrot, už tak fajn není.

Podívejme se na pět oblastí, kde k bouračkám dochází často. Pokud navíc bouráte v těchto několika oblastech najednou, pak se blíží vaše celkem jistá podnikatelská smrt.

Omlouvám se za dnes trošku morbidnější úvod, ale myslím, že vy stejně jako já víte, že podnikání není jen úspěch a nekonečný zisk. Také díky těmto bouračkám jsem se hodně naučil a díky bohu zatím smrt nezažil 🙂

Zde je 5 oblastí, kde David Kirš dříve sám havaroval.

To, že jsem jim dal pozornost a napravil je v posledních letech, dostalo moje podnikání z průměru a šedi. Přeji vám to samé.

Projdeme si podrobně všech pět:

  1. Prodej, bez procesu “očkování”
  2. Útěk poté, co slyšíte NE
  3. Chybějící automatický marketingový proces
  4. Nulová ROI z reklamy
  5. Žádná List-Building strategie

 

1. Prodej, bez procesu “očkování”

Co znamená očkování v byznyse? Kdo znáte mou mantru – Cestu zákazníka (Vědět, Věřit, Koupit, Doporučit) víte, že pokud některou část cesty přeskočíte, neprodáte a nevyděláte.

Vědět
A. Když o vás nikdo neví, jak můžete někomu představit, co pro něj máte?

Věřit
B. Když vám nikdo nevěří, jak vám pak může dát své peníze?

Koupit
C. Když se bojíte prodat, nebo prodávate špatně, jak pak můžete prosperovat?

Doporučit
D. Když vás nikdo nedoporučí dál, tak se jednou marketingově uhoníte k smrti.

A očkování znamená spojení A.+ B.  Dát o sobě vědět takovým způsobem, aby si vás lidé všimli a hned v druhé části si k vám vybudovali vztah a získali důvěru.

To se udělá jen tak, že znáte svého ideálního zákazníka. Víte, kdo je naproti vám a podle toho vedete rozhovor. Budování vztahu a důvěry není nic jiného než rozhovor. Nejlepší očkování je rozhovor, při kterém:

  1. vzbudíte zájem
  2. poskytnete informace, radu, vzdělání, nějakou formu řešení a know-how, které okamžitě pomáhá
  3. prezentujete svou kredibilitu
  4. ukážete další krok

Co dělá většina firem a byznysů? NEočkuje. Hned prodává. Tlačí. Přesvědčuje. Jenže tímhle procesem se pak diví, že prodá velmi málo, snaží se pak zlepšovat produkt, snaží se snížit cenu, ale to vše jen stojí další peníze a přitom chyba se děje před procesem vlastního prodeje, při přípravě na prodej, v očkování.

 

2. Utěk poté, co slyšíte NE

I pokud očkujete, uslyšíte od zákazníků NE. To je v pořádku, to je totiž součástí hry. Obchodník se musí naučit slyšet ne, resp. s ním dál pracovat.

Většina obchodníků slyší ne a odchází. Nebuďte takoví. Vzpoměňte na všechny ty moudrosti, že prodej se děje až po sedmém kontaktu, že šálek důvěry se naplňuje pomalu a nikdy nevíte, kdy přeteče. Prostě vytrvejte.

„67 % zákazníků, kteří vám dnes řekli ne, jsou ochotni nakoupit do roka.“
Gartner Research

Najděte způsob, jak se nenaštvat a nezanevřít na někoho, kdo vám řekl ne. Jak se usmát, poděkovat (živě nebo online) a brzy se vrátit a připomenout se. Hrát znovu.

 

3. Chybějící automatický marketingový proces

Zde se láme chleba, protože pokud se pustíte do očkování a nechcete odejít po prvním NE, pak potřebujete najít způsob, jak to udělat, aby to nestálo majlant a abyste to vůbec zvládli zůstat dále v kontaktu a připomínat se.

A to dělá marketingová komunikační automatizace.

Pokud vám teď neběží v pozadí automatizovaný prodejní proces, pak jste něco v podnikání přehlédli. Pokud vám přes web nevcházejí do náruče noví klienti, se kterými pak emailem komunikujete, někde jste na něco pozapomněli.

A. Aktivujte si SmartEmailing.cz nebo jinou službu na email marketing a začněte komunikovat.
B. Budujte fanouškovskou základnu na vašich sociálních sítích, kde se můžete připomínat.
C. Pokud děláte obchod přes obchodníky, vytvořte systém, jak se pravidelně připomínat, volat, navštěvovat.

 

4. Nulová ROI z reklamy

Inzerce, reklama, propagace. Na internetu se tomu říká způsoby, jak získat návštěvnost na váš web. Z nějakého důvodu je mysl podnikatelů nastavena tak, že ji nezajímá, zda se výdaje do reklamy vrací. Měl jsem to stejně. Dostal jsem dříve nabídku na super nákup bannerů, inzerci v časopise, nebo super PR článek. Má mysl zacítila příležitost být vidět, šup a vydal jsem peníze. Kolik mi dané bannery vydělaly peněz zpět? Kolik klientů přitáhla inzerce v časopise? Kolik kontaktů do databáze mi přinesl PR článek? To jsem už nevěděl. A tak David Kirš prodělával peníze.

Běžnou havárií tak je nikoliv nulová ROI (návratnost investice), ale záporná. Proděláváme nevhodnou investicí do špatné reklamy, která cílí na špatné publikum přes špatný kanál a tím proděláváme peníze.

Tomu se vyhněte.

A. Vždy vytvořte systém, který vám umožní vyhodnotit úspěšnost reklamy.
B. Jasně definujte na koho cílíte a proč, co cílovou skupinu trápí a k tomu upravte sdělení.
C. Vyberte kanál, kde se taková cílová skupina nachází a ve správný čas ji oslovte.
D. Udělejte test takové kampaně s minimem prostředků, až poté, co vám vydělá, zvyšte vaši investici.

 

5. Žádná List-Building strategie

Poslední pátou oblastí je kritické místo. Databáze. Je to smrt pro mnoho byznysů. Nemít databázi je smrt. Nemít komu prodávat je smrt podnikání. Nemít komu sloužit je slepá podnikatelská cesta. Služba potřebuje příjemce služby.

Databáze je v dnešní době email. To je adresa vašeho zákazníka. Jakou teď máte strategii budování databáze (List-Building)? Jak vzbudíte důvěru, aby vám někdo poskytl emailový kontakt? Co hodnotného poskytnete, abyste zaujali pozornost návštěvníka stránky? Co vyměníte za email? Informace, slevu, dárek, vzorek, část vašeho know-how? Pro každý byznys je to něco jiného. Co máte vy?

A. Vyberte, na jakých místech, web stránkách, prodejně, výstavě atd. budete získávat kontakty na potenciální zákazníky.
B. Co se pak stane s takovým kontaktem, kde ho uchováte a jak s ním budete dále v kontaktu.
C. Jak můžete budování databáze automatizovat použitím web formulářů na webu.
D. Jak velká bude vaše databáze za 3 měsíce. Za rok. Rozhodněte se.

 

SOS při havárii…

Existuje více míst, kde lze v bynyse havarovat. Ale těchto pět je za mne klíčových. A způsobují z mé zkušenosti nejvíce škody podnikatelům, kteří mají skvělé produkty, dávají do podnikání srdce a přitom se jim nedostává výsledků.

Pokud se vám nějaká havárie a bouračka už děje, zastavte se. Nesypte si popel na hlavu, ale klidně si vyberte jednu oblast a na tu se další měsíc zaměřte.

David Kirš

PS: Pokud vás oblasti zaujaly a chcete jít dále doporučuji videa na webu EmailAcademy nebo se naučte jak postavit Miliónový web zde.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

V e-mail marketingu mám heslo, které je se mnou posledních pět let. Je to heslo: Pomáhej, pak prodávej. Rád bych vám vysvětlil, jak se týká e-mail komunikace a jaký má vliv na to, jak e-mailem dneska prodáváte.

Podívejte se na svoji e-mailovou schránku. Jaké zprávy, newslettery a obchodní informace tam jsou? Většina e-mailů, které máte teď ve své schránce, je obchodní prodejní spam. Možná je to škaredé spojení, ale myslím, že přesně vypovídá o tom, co se teď nachází v našich schránkách. Je to totiž e-mail, který je z 90 % prodejní. Většina firem ve chvíli, kdy komunikuje se svými kontakty, se svými zákazníky, a teď mluvím především o e-shopech, tak jejich komunikace je prodejní.

To znamená, že každý týden, každých 14 dní vygenerují nový e-mail, který pošlou na svoji databázi, a snaží se v něm nabídnout nový produkt, nový set produktů, chtějí ukázat svoje akce, slevy, to, co se aktuálně děje, jinak řečeno, prodávají. Tohle je standardní přístup a e-mailová komunikace většiny současných firem.

Jiný přístup k prodeji

Doporučuji, abyste zvážili jiný přístup. Tento přístup mluví o tom, že nejdříve je třeba pomáhat, abyste pak mohli prodávat. A v e-mail komunikaci to znamená, abyste začali střídat e-maily, které jsou tzv. prodejní a tzv. neprodejní.

Co jsou to neprodejní e-maily? Jak vystavět, napsat a odeslat e-mail, který primárně neprodává, ale spíše pomáhá vaší databázi, vzdělává ji, informuje, baví? Tohle je styl a tohle jsou e-maily, které byste měli také zařadit do vaší komunikace.

Pokud totiž posíláte jenom prodejní e-maily, je to tzv. tvrdé tlačení, neustále a dokola. Co se stane na druhé straně? Člověk si zvykne na tento váš styl a jeho pozornost klesá. Jeho zájem o tyhle prodejní a obchodní informace vlastně opadne. A je velká pravděpodobnost, že tyto e-maily už od vás dále číst nebude.

Co poskytnout odběrateli vašich emailů

Jestliže však mezi tyto vaše tradiční prodejní e-maily občas vložíte e-mail, který odkazuje na zajímavý článek, odkazuje na zajímavý e-book, kde jste popsali nějakou situaci, nebo odešlete e-mail s odkazem na váš YouTube kanál, kde je zajímavé video nebo nějaká případová studie vašeho klienta, nebo začnete vkládat další užitečné věci, někdy něco zábavného, někdy návody, postupy, někdy více jemnější obsah a materiály, tak tohle způsobí u vašich příjemců mnohem větší zájem a vznikne tzv. rozmanitost, kterou budou vaši příjemci vítat. Nebudou tak hned očekávat, co bude váš další e-mail příští týden. Budou se tak trošičku těšit na to, co zase připravíte, co zajímavého pošlete.

Jak komunikovat emailem

Perioda, se kterou posíláte, je na vás, zda to bude týden, 14 dní. Záleží, jak často jste schopni takovýto obsah vygenerovat. Ale rozhodněte se pracovat s tou myšlenkou, že jenom posílat prodejní e-maily není způsob, který by byl aktuálně in. Vzpomeňte na heslo pomáhat, pak prodávat. Začněte do vašich prodejních e-mailů integrovat jemnější část komunikace. E-maily, které jenom pomáhají a až ve druhé části prodávají.

Existuje několik teorií, které nám říkají něco o tom, jak dlouho trvá, než návštěvník opustí vaše stránky. Jedna z nich, která vychází z průzkumu Nielsen Norman Group, udává, že velká většina lidí stráví na vašich stránkách méně než 59 sekund (upřímně, více výzkumů mluví o číslech, která jsou spíše zlomkem tohoto). Říkejme tomu pravidlo 59 sekund. V praxi to znamená, že nezaujmete-li do minuty, pravděpodobně nezaujmete vůbec 😉

 

Jak to ale udělat? Jak zaujmout?

Podívejme se na důvody, které vedou lidi k opuštění webu, a samozřejmě taky na to, jak jejich pozornost udržet.

 

1. Uživatel odchází, když nedostane to, co očekával

Znáte web Nissan.com?
Schválně si na něj klikněte (nebojte, nevybuchne vám počítač nebo tak něco ;)). Teď mi řekněte: co jste očekávali, že tam najdete? Většina lidí očekává, že najde hlavní stránku výrobce aut Nissan. To dává smysl. Namísto toho jste se ocitli na stránkách prodejce počítačů, že? Takže pokud jste si chtěli koupit auto, zůstali byste na těchto stránkách, abyste si vybrali nějaký díl k počítači? Odpověď je ne. Mám pravdu?
Dokládá to průměrná doba strávená na stránkách Nissan.com, která osciluje někde kolem půl minuty. Naopak „opravdová“ stránka amerického Nissanu (www.Nissanusa.com) zaujme návštěvníky průměrně na 4 minuty (podle amerického statistického webu Alexa.com).

 

Smutnou pravdou je, že většina návštěvníků stránek Nissan.com prostě chce nové auto. Vůbec je nezajímají počítače. V tomto případě je Nissan jméno člověka, který založil počítačovou společnost v USA. Je proto přirozené, že si pan Nissan doménu chce nechat (i přesto, nebo možná právě proto, že se s ním slavný výrobce aut o ni soudí ;)). Z pohledu byznysu mu však toto zmatení spíše ubližuje, než že by mu pomáhalo.

Jaké z toho plyne ponaučení?

 

Dejte uživateli to, co očekává.

Nechtějte jej vědomě zmást tím, že se vydáváte za někoho, kým nejste. Ohlídejte si, že jak doména, tak titulek stránky, ale i poslední kousek obsahu je v souladu se zaměřením vašich stránek! Uživatel totiž není blbec. Uživatel ví. 😉

 

2. Návštěvník stránku opouští, pokud neví, co má dělat

Běžným nešvarem (nejen) českých webů je poskytovat příliš mnoho informací najednou. Zní to divně, že? Přirozeně totiž tíhneme k tomu, dát lidem veškeré informace, aby se na jejich základě mohli rozhodnout, zda koupí, či ne. To ale ve webové realitě funguje jen zřídkakdy.

Méně v tomto případě JE opravdu více. Takže ač to zní divně, nedávejte lidem příliš mnoho možností po přistání na svých stránkách. Řiďte se heslem „Zmatená mysl nikdy nekoupí“ (John Childers).
Podívejte se například na tuto stránku:
pravidlo_59_sekund_3_duvody_proc_lide_odchazeji_z_vasich_stranek
Vypadá šíleně, že? A podívejte se, kolik je tam aktivních odkazů. Napočítal jsem 297.
A to nepočítám hledací políčka (3x). To je přesně 300 možností (!)

 

Tip pro vás: Zjednodušujte!

Nezapomeňte, že „zmatená mysl nikdy nekoupí“. Takže zjednodušujte a veďte návštěvníka vaším webem za ruku.
Výzva k akci by měla být VELMI zřetelná a dostupná. Například pokud chcete, aby se vám lidi přihlásili do mailing listu (což doporučuji), měla by tato výzva být vidět jako jedna z prvních věcí na stránce. Prostě vyberte jejich jméno a e-mail rychle a máte vystaráno.
Udělejte to tak, aby návštěvník dostal to, co chce, a potom i vy dostanete to, co chcete od něj. A věřte tomu, že v dnešní záplavě přeplácaných webů bude ten váš opravdu vyčnívat (v pozitivním slova smyslu).

 

3. Uživatel stránku opouští, pokud vás podezírá z toho, že nejste opravdoví

Tohle je v on-line světě opravdu kritické. Web si dnes teoreticky dokáže udělat každý včetně podvodníků. Z tohoto důvodu to první, co návštěvník udělá, je, že začne vaši stránku kriticky zkoumat. Často jen podvědomě. Bude hledat dva důkazy:

 

Důkaz toho, že váš web je legitimní a důvěryhodný.
Důkaz toho, že není.

 

Předpokládám, že váš web je legitimní a že vaše pohnutky jsou čisté. Otázkou ale je, zda tento fakt jasně komunikujete směrem k vašemu publiku a zda lidem dáváte šanci, aby vás poznali lépe. Pokud zrovna nejste značka, jakou je Škoda, Plzeňský prazdroj nebo Ikea, budete muset vybudovat důvěru jinak.

 

Podívejte se na stránky jedné americké firmy poskytující nástroje pro SEO:

 

pravidlo_59_sekund_3_duvody_proc_lide_odchazeji_z_vasich_stranek2

 

Tohle je legitimní stránka, o které jste asi nikdy neslyšeli. Podle Alexa.com je průměrná doba strávená návštěvníkem 15 minut. Lidé jí pravděpodobně věří, protože jinak by na ní netrávili takovou dobu.

Jak to ti lidé dokázali? Jak je možné vygenerovat takovou důvěru v případě, že vás nebo vaši službu nikdo nezná?

Odpovědí je potvrzení (validace) třetí stranou. Web obsahuje „pečeť“, že je „Ověřený a bezpečný podle GoDaddy.com“.Je celkem jedno, jestli jste někdy slyšeli o firmě GoDaddy (jedna z nejuznávanějších amerických internetových firem), nebo ne – to, co se počítá, je potvrzení třetí strany – ověření z vnějšího, nezávislého zdroje.
Dalším prvkem podporujícím důvěru je napojení na sociální média. V sidebaru najdete odkazy na Facebook, Google a Twitter. Tyto zdroje jsou ověřitelné a web tak demonstruje, že nemá co skrývat. Jedná se totiž o web aktivní na sociálních sítích a to zní věrohodně. 😉

 

Taky si všimněte hned několika způsobů, jak se může uživatel dovolat pomoci: v patičce, v hlavním menu a nakonec i v boční sekci. Výsledkem je pocit jistoty, že mohu někoho kontaktovat, budu-li cokoliv potřebovat. Také to naznačuje, že lidé schovaní za tímto webem mi opravdu chtějí pomoct. Nakonec si všimněte možnosti přihlásit se do členské sekce v navigační liště. To nám říká něco o tom, že webová stránka má svoje příznivce, respektive komunitu lidí.

Tip pro vás: Dbejte na pocit bezpečí!
Opatřete váš web validačními prvky a buďte vidět na všech důležitých sociálních sítích, stejně jako na webu samotném (zveřejníte-li svůj obličej a obličeje svého týmu, tím lépe).

Jen 59 sekund. To je čas, který máte.

 

Tento článek si zdaleka nedělá ambice být úplným výčtem toho, co je třeba udělat, aby návštěvníka váš obsah na webu zaujal. Ukazuje to, jak je důležité vzbudit zájem RYCHLE.
Nakonec 59 sekund je zatraceně krátká doba.

>Nezapomeňte: Dejte jim to, co chtějí. Zjednodušujte. Dbejte na pocit bezpečí.

Chcete se dozvědět, kterých 5 stránek musíte mít na webu, pokud chcete, aby váš web nejen zaujal, ale také prodával? Sledujte třídílný trénink zdarma.

 

 

(přeloženo z http://blog.crazyegg.com/2013/07/19/why-users-leave-a-website/)

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Dnes si ukážeme velmi jednoduchou strategii, aby se věci staly, aby náš TO-DO list byl vždycky prázdný. Běžný přístup totiž je, že si na náš TO-DO list napíšeme věci a pak je děláme. Ovšem pokud je začnete dělat, ale použijete tenhle princip, kterému říkám TO-DO trojúhelník, tak se pro vás mnoho věcí nejspíš změní.

TO-DO trojúhelník má tři úrovně. My se však v běžném dni, v běžné práci zapomínáme na tenhle trojúhelník dívat právě jako na trojúhelník, který má tři části, ale díváme se jenom na jednu jeho část, a to je právě část TO-DO, což je dělání, je to výkonná část, je to ta nejširší základna trojúhelníku, je to část, kde věci skutečně děláme, kde jdeme do výkonu.

Řízení času

Jenže ta výkonná část není jediná součást celé hry k tomu, abychom TO-DO list měli prázdný. Zapomínáme totiž na dvě další velmi důležité části. Tou druhou částí je TO-MANAGE, respektive, jak věci řídit, jak věci organizovat. Často je to odpověď na otázku, jak udělat věci v té spodní základně. Jak udělat věci, které se musí stát, které se musí vykonat, které musí být hotové.

Pokud děláme věci v té spodní základně, ale vlastně nevíme, jaký je ten nejrychlejší, nejefektivnější způsob, tak tady možná ztrácíme obrovské množství energie. Možná zde dělají vaši lidé ve vaší práci, ve vašem týmu věci, které by vůbec dělat neměli, nebo je dělají způsobem, kterým by je dělat neměli. K tomu je potřeba se aspoň párkrát za den přesunout do úrovně TO-MANAGE, k tomu, abyste řídili sebe.

Vedení

Můžete si to představit jako firemní strukturu, kde je část lidí, kteří řídí, jak se věci dělají, a část lidí, kteří primárně ty věci dělají. Ale představte si to i u sebe jako váš jednoduchý den, kdy věci děláte, pak řídíte sebe, jakým způsobem věci děláte, a nesmíte zapomenout na třetí část, na špičku toho trojúhelníku, což je TO-LEAD – vedení, vést sebe, vést druhé. Tady je naše vize, tady je naše proč. Proč věci vůbec děláme? A proč je děláme tímhle způsobem? Pokud totiž zapomenete na tuhle vyšší úroveň, tak za chvíli zapomenete, proč se vůbec věci dějí, proč ve vaší firmě ty věci děláte, taky zapomenete na to, jestli je děláte efektivně, jestli byste je náhodou už neměli dělat nějakým jiným způsobem, nějakým mnohem jednodušším způsobem.

Tohle jsou tři úrovně, které vám dávají celkový obraz. Zvu vás k tomu, abyste se každý den ráno zastavili na úrovni VÉST – kam dnešní den směřuje, kam dnešní den vede, kam směřuje vaše práce, vaše kroky? Které věci na vašem TO-DO listu vedou k vaší vizi, k vašemu cíli, k vašemu proč? Jakým způsobem je budete realizovat, jakým způsobem je budete manažovat, budete je řídit, jakým způsobem je budete vykonávat? A pak je budete muset vykonat. Potom nezbude než to dělání, než vykonání toho skutečného úkolu.

Aplikujte tenhle TO-DO trojúhelník nejen na svoji práci, aplikujte ho samozřejmě pro řízení týmu, aplikujte ho ve firmě, aplikujte ho ve spolupráci. Tenhle pohled, kdy se u různých úrovní díváte na to, co potřebujete udělat, je něco, co vám obrovsky poslouží. Mně to slouží velmi dobře.

 ZivotaFirma20_18_ToDoStrategie_DavidKirs1

Bylo nebylo… Za devatero horami žila máma dvou dětí, manželka a podnikatelka Martina. Podnikala už několik let, ale kolikrát měla pocit, že je to snad větší dřina, než kdyby někam chodila od devíti do čtyř do zaměstnání, jako její kamarádky z gymplu. Přesto měla ale pořád velkou touhu dělat věci jinak, pomáhat svými produkty lidem a najít ve svém podnikání svobodu, radost a prostředek k tomu, aby žila život svých snů.

Je pátek, deštivé zářijové odpoledne. Mohlo by to vypadat jako jakýkoli jiný začínající víkend s rodinou, ale není. Martina přenechává byt i děti manželovi s pevnou vírou v to, že dva dny bez její přítomnosti přežijí a sedá na vlak. K večeru přijíždí do Prahy, plná očekávání a natěšená tak, že se v noci nervózně převaluje z boku na bok a nemůže ani dospat rána…

A pak je to tady, sobota ráno, Martina jede na Prahu 6 a vstupuje do sálu, který se postupně plní spoustou dalších žen, které si povídají, těší se, přemýšlejí, jaké to bude a co se nového dozví. Je 9:30 a na pódium přichází Alice Kirš, autorka projektu Ženy ženám, která organizuje tento seminář, na který Martina přijela, seminář s názvem Milionová žena. A Martina má takové tušení někde unvitř, že právě ona tou milionovou ženou je a když se rozhlédne kolem, tak vidí, že v tom není sama.

Sama není ani Alice na pódiu a hned v úvodu ji doplní David Kirš, Bohdana Kabátová a Stanislava Mrázková. Ti všichni teď Martinu a dalších 199 žen provedou zákoutími toho, jak dělat podnikání v dnešní době jinak, jak k tomu využít chytré nástroje internetu, online marketingu a info-marketingu a jak to vše skloubit tak, aby jí podnikání přinášelo radost, peníze, čas pro sebe, splněné sny.

O 33 hodin později v neděli večer Martina odchází ze semináře, hlavu má nacpanou nově nabytými vědomostmi k praskuntí, poznámky si střeží v kabelce pečlivě přitisknuté na těle jako vzácný poklad a hlavou jí běží nápady, do čeho se zítra ráno pustí jako první. Myšlenek je hodně a je těžké si je utřídit, musí se z toho vyspat a nechat vše uležet a vytáhnout z poza trička zlaté konfety 🙂

2014_Milionovazena_175

Ale jedno ví s neochvějnou jistotou. Její podnikání se od dnešního dne dělí na dvě období – na období před seminářem Milionová žena a po semináři Milionová žena. A to nové období právě začíná.

Slovo autorky 🙂

Sedím tady a přemýšlím, proč jsem právě dopsala příběh očima imaginární Martiny, když bych o semináři Milionová žena měla psát spíše očima svýma, coby lektorky. Pravdou je, že mě to na chvíli vtáhlo o čtyři roky zpátky do roku 2010, kdy jsem sama byla na semináři T.Harv Ekera v Londýně, který pro mě znamenal životně-podnikatelský průlom a tak nějak podobně, jako příběh Martiny, tenkrát vypadal příběh můj.

A teď je neděle večer, 21. září 2014 a já tady stojím s Davidem, Alicí a Bohdanou na pódiu, hraje hudba a probíhá závěrečná oslava, pod pódiem je rozzářených 200 žen a já vím, že pro ně už nebudou ode dneška věci stejné. Že půjdou domů a postupně, krok za krokem, začnou do svého podnikání implementovat to všechno, co jsme je za ty dva dny naučili.

A že toho bylo požehnaně.

Jak najít svou vášeň, talent, budovat svou milionovou značku pomocí příběhu, vytvářet milionový obsah a využívat k tomu všechny nástroje online marketingu, blog, email marketing, ebooky, sociální sítě, video, jak prodávat své produkty a služby na internetu, jak funguje cesta zákazníka, co všechno je potřeba na internetu udělat pro to, aby webové stránky prodávaly a jak to celé skloubit s tím, že máme rodinu a jsme ženy, což skvěle doplnila svým vstupem i Dana-Sofie Šlancarová.

Nebude to lehká cesta. To mimo jiné v sobotu odpoledne sdílí na pódiu i podnikatelka a autorka projektu Strollering Edita Berková ve svém strhujícím příběhu k podnikatelskému úspěchu, který je plný klopýtnutí a překážek. Připomenutí toho, že být milionovou ženou neznamená probudit se o dva dny později a mít na účtě miliony. Znamená to vzít všechny nabyté vědomosti a pustit se do akce.

2014_Milionovazena_66

A tak společně s Davidem, Alicí a Bohdanou přejeme všem účastnicím, ať jim vydrží zápal a nadšení a zároveň ať mají otevřenou mysl a statečné srdce na cestě za svými sny.

2014_Milionovazena_177

– Stáňa Mrázková

Autorka fotografií www.fotograf-ka.cz Kateřina Petrů

 

PS: A jeden osobní zážitek navíc… S předstihem jsem si nechala vytisknout a na seminář jsem dovezla prvních 100 kusů mé knihy Podnikání z pláže, byť oficiálně vychází až 17. listopadu, a poprvé v životě jsem zažila to, že jsem mohla podepisovat své knihy. To je pro mě takový osobní happy end jedné z pohádek o Milionové ženě 🙂 Těším se na další díly, které mi přinese život.

Víte, co mají společného kluk, který ve svých 21 letech píše pohádky, několik úspěšných info-podnikatelů, živnostníci, kteří dělají, co je baví, majitelé prosperujících firem a česká zbrojovka? Překvapivě jednu věc ano 🙂 Všichni používají ve svém podnikání email marketing. 17 podnikatelů se rozhodlo pustit do akce a napsat svůj příběh s email marketingem v rámci červnové hry o iPad s názvem SmartStory.

17-statecnych

Kdo z nich vyhraje? To je ve vašich rukách!

V červnové hře SmartEmailingu o iPad vyhraje ten, kdo získá nejvíce „To se mi líbí“ pod svým příběhem. A proto je celá hra v rukách vás, čtenářů. Projděte si jednotlivé příběhy a klikněte na „To se mi líbí“ pod těmi, které se vám budou líbit nejvíce. Nemusí to být jen jeden příběh, můžete „dát like“ pod více příspěvky.

Všech 17 příběhů najdete tady >>

Hra končí 30. června 2014 a 1.7. putuje iPad ke svému novému majiteli. Pomůžete svému favoritovi vyhrát?

A co to přinese vám?

Inspiraci.

Velké firmy, menší firmy, živostníci. Klasické podnikání i info-podnikání. Možná si v tom svém oboru neumíte email marketing představit a nebo jej už děláte, ale potřebujete nové vhledy a nápady, aby se Vaše podnikání zase pohlo o kus dále.

My lidé se učíme nejvíce příběhy a motivují nás k akci příběhy, ve kterých někdo jako my uspěl. Možná proto jako děti máme rádi pohádky o obyčejném Honzovi, který – stejný jako my – se vydal do světa a přišel k půlce království a celé princezně a Popelkách – stejných jako my – které objevily svého prince, opustily svůj těžký život a nastěhovaly se do zámku. Jsou to ale pohádky, řekneme si na konec.

Tady máte 17 příběhů, které pohádkami nejsou. Některé z nich jsou teprve na začátku, jiné už pěkně rozběhlé. Tak či tak jsou to příběhy z reálného života a podnikání, které inspirují a ukazují, jak reálně využívat email marketing tak, aby byl člověku a firmě přínosem.

Všech 17 příběhů najdete tady >>

Příjemné čtení a inspiraci přeji.

Neděle tráví většina lidí relaxací, avšak v Brně v Jundrově se dne 15.6. poprvé oficiálně konal Workshop MioWebu 2.0, kterého se zúčastnilo téměř 50 lidí – klientů Platformy 2.0, kteří si mohli zakoupit nový MioWeb 2.0 mezi prvními a k tomu se zúčastnit tohoto praktického workshopu.

První uživatele MioWebu 2.0 provedl jeho funkcemi jeho tvůrce Martin Dolenský, který krok za krokem ukázal, jak v prostředí MioWebu 2.0 pracovat, kde a jak jej propojit se Smartemailingem, FAPI, Affilboxem či Google Analytics velmi snadno a uživatelsky přívětivě a další funkce tohoto nástroje pro tvorbu webových stránek.

martin-dolensky

V jednotlivých hodinových blocích představil nejprve to, jak funguje nový vylepšený grafický editor, ve kterém je radost stránky vytvářet. Dále návštěvníkům workshopu detailně představil jednotlivé moduly MioWebu 2.0 – klasický web, blog, kampaně a členskou sekci.

Akce je mnohem poučnější, než pasivní poslouchání, a tak…

Účastníci si měli na workshop připravit zaregistrovanou doménu a hosting, mít nainstalovaný WordPress a MioWeb 2.0, to proto, aby jen pasivně nesledovali, co Martin Dolenský říká, ale aby se mohli sami zapojit a vše si následně zkusit tvořit přímo na svém webu, jelikož je jasné, že si člověk více zapamatuje, nejen když něco sleduje, ale především, když si to hned i sám zkusí.

Někteří účastníci nebyli 100% připraveni tak, aby hned mohli na svém webu tvořit – někomu chyběl hosting, WordPress a někomu MioWeb 2.0, ale to nás nezastavilo a společnými silami jsme vše na začátku pomohli účastníkům dokončit tak, aby měli svůj web připravený, mohli držet krok s ostatními a zkoušet si všechny zajímavé prvky v šabloně. Kdo my? No přece my žluťásci Firmy 2.0 ☺

workshop-mioweb-vasek-rut  workshop-mioweb-petra-svobodova

První uživatelé jsou zároveň ti, kdo pomáhají MioWeb 2.0 vylepšit

Tento workshop měl za cíl představit prvním uživatelům MioWebu 2.0 všechny jeho funkce a zároveň získat zpětnou vazbu přímo od klientů. Ono totiž, „zajťáčtělý“ člověk bere jako samozřejmost pojmy jako „otagovat něco“, „defaultní nastavení“, „API“ apod. Laik pak kroutí hlavou a připadá si jako v cizí zemi.

tvorba-webovych-stranek-workshop

Našim cílem však je, aby tvorba webových stránek a ovládání nového MioWebu 2.0, bylo pro naše klienty intuitivní a jednoduché, proto jsme rádi za jejich zpětnou vazbu a tipy pro zlepšení. I když návštěvníci workshopu nevstřebali vše na 100% za ten jeden den školení (což je přirozené), jejich reakce i tak byly skvělé a lidé byli z nového MioWebu 2.0 nadšeni! ☺

Pro zopakování a připomenutí si všech nastavení jsme pro klienty, kteří byli na workshopu (a nejen pro ně) připravili videozáznam celodenní přednášky, který bude umístěn v členské sekci na www.mioweb.cz (videonávody budou dostupné pro všechny uživatele MioWebu 2.0).

A pokud jste spíše vizuální typ, nasajte atmosféru workshopu z tohoto fotoalba

Fotograf: David Mitáš

Zajímá vás blíže MioWeb 2.0?

Pokud jste ještě neměli možnost nahlédnout pod pokličku nového Mio Webu 2.0 nezoufejte, již brzy spustíme prodej pro širokou veřejnost a budete si moci i Vy vyzkoušet tuto revoluční metodu tvorby jak klasického webu, tak i kampaní pro info-podnikání, členských sekcí či blogu a to vše i bez znalostí jakéhokoliv programování.

Pokud chcete být u toho a mít všechny novinky týkající se MioWebu 2.0, zaregistrujte se na stránce www.mioweb.cz a my Vás budeme informovat.

Těším se až i Vám nový Mio Web 2.0 představíme a že tvorba webu už nebude Vaší noční můrou ☺

Možná už to víte, ale možná taky ne – SmartEmailing to na prázdniny se svými klienty rozjíždí 🙂 Kreativní tým kolem aplikace SmartEmailing dal hlavy dohromady a vymyslel na teplé letní dny hned dvě akce. Jednu jako poděkování stávajícím klientům za jejich dlouhodobou věrnost a druhou jako usnadnění rozjezdu, třeba právě v prázdninových dnech, klientům novým.

Tu první bych přiblížila stručně asi takto:

Podělte se, inspirujte a získejte iPad

Jak na to? Od 1-15.června nám posílejte vaše úspěchy, příběhy, výsledky, prostě Success stories – úspěšné příběhy – na téma email marketing a SmartEmailing. Následovat bude facebooková soutěž a autor příběhu, který získá nejvíce palců nahoru, vyhraje iPad.

Takže pokud jste klientem SmartEmailingu, neváhejte a pusťte se do tvoření! Detaily k akci najdete tady >>

iPad se na prázdninové dny hodí náramně, coby propagátor podnikání z pláže bych vám o tom mohla vyprávět hodiny 🙂 Ale budu stručná. Jen si představte, jak ležíte na pláži, sem tam zašátráte v batohu, zkontrolujete přicházející objednávky a pak si jdete zařádit s dětmi nebo kamarády do moře…

Kolegové ze SmartEmailingu mají v představě využití jasno a Markéta Danišová měla co dělat, aby pro vás výhru pohlídala!

IMG_6198

Takže hurá do toho, těšíme se na vaše příběhy!

A ta druhá akce? Tu bych stručně popsala těmito slovy:

Nasedněte do Ferrari a rozjeďte to na prázdniny

Tím Ferrari tady myslím právě aplikaci SmartEmailing. Jak by totiž řekl klasik, když je cesta k úspěchu rovná, šlápněte na plyn a rozjeďte to naplno.

To, že email marketing je jedna z nejlepších a nejsnáze aplikovatelných metod online marketingu, to už možná víte (a pokud ne, podívejte se na videa zdarma v EmailAcademy). Ovšem žádná teorie nefunguje a zázraky se nestanou, když se člověk nepustí do akce a nemá k tomu ty správné nástroje.

A tak pokud už nějakou dobu koketujete s myšlenkou profesionálního emailmarketingu, nebo jej už dávno děláte, jen k tomu nemáte ten správný nástroj, který vám pomáhá nejen se správou kontaktů, ale taky s automatizací, prodejem, statistikami a dalšími vychytávkami, máte teď jedinečnou možnost nasednout do tohoto vozu a navíc se ho naučit řídit.

Více o neobvyklých podmínkách pro nové klienty najdete tady >>

Jak to teda můžete rozjet?

S aktivací účtu SmartEmailing dostanete navíc vstup na několikahodinový workshop jako dárek od nás, kde vše pro váš email marketing pod dohledem nastavíte, abyste mohli o prázdninách klidně odpočívat.

Proč? Příměr bych mohla zase udělat na tom Ferrari, nebo jiném sexy voze 🙂

Když jsem loni na jaře měla možnost na pár dní jezdit v James-Bondovském Aston Martinu, po usednutí za volant jsem měla pocit, že sedím za volantem poprvé v životě. Teorii jsem znala, ale auto bylo tak dokonalé, že jsem vlastně nevěděla, co s ním. Musela jsem se pár věcí naučit.

2013-04-30-899

A se SmartEmailingem je to podobné. Může být pro vás úžasným pomocníkem a nástrojem, bez kterého si časem nebudete umět představit život a podnikání.

Bude dnem i nocí pracovat pro vás a vydělávat vám peníze – sbírat nové kontakty do databáze, komunikovat s nimi, rozesílat vašim klientům emaily, novinky z vašeho webu či blogu, prodávat, pomáhat s budováním důvěry, ale musíte se naučit, jak se ovládá a vyhradit si čas na to, abyste jednotlivé procesy nastavili.

Proto to s námi můžete rozjet na léto pohodlně a s jistotou – vše si nastavit pod dohledem na workshopu a navíc mít prázdniny zdarma.

Více o této akci si přečtěte tady a rozjeďte to na prázdniny >>