A možná by to mohlo být i „Přišly – pomohly – zvítězily“. Pomáhání nám totiž dává smysl. Začít není nikdy dost brzo, a tak jsme začali  v adventním čase.
Dvě ženy – jedna výzva. Přijaly ji a pokořily – tak nějak něžně… vánočně… žensky.

Jeden prosincový den strávily dvě projektové manažerky Firmy 2.0 daleko daleko od počítačů, aplikací, emailů a celkově se prostě odpojily od sítě a napojily se na úplně jinou síť. Stanuly tváří tvář výzvě pomáhat… Když jsem se ze nimi vypravila, abych udělala pár fotek a „obhlídla situaci“, musím říct, že jim to tam ve stánku mooooc slušelo. Usmívaly se, hýřily dobrou náladou a vlídným slovem, prostě byla radost u nich spočinout.

Na stánku Motýlka

Věřím, že tohle byla jen část jejich úspěchu. A tak potvrzuji na svou vlastní čest: „Nejsou z cukru!“. Jedno je ale jisté: nejen, že strávily den užitečně, ale i produktivně, protože z kuloárů jsem se dozvěděla, že prý snad udělaly prodejní rekord! A to potěší dvakrát. Proto jsem jim položila dvě skoro zásadní otázky, abych z nich nenápadně dostala něco, co se bude hodit nám všem.

 

Jaké to je prodávat tváří tvář?

Katka Fišerová Katka Fišerová: „Super. Připadala jsem si jako Ježíšek:)

Každému, kdo nakoupil, jsem ze svého taky přidala nějakou drobnost pro radost.
Mám to ráda. Usmíváte se na lidi, oni se usmívají na vás. Letos jsem se nějak pořád nemohla dostat do vánoční atmosféry a prodej na stánku mě do ní dostal perfektně :)“

 

Petra Svobodová Petra Svobodová: „Pro mě osobně je prodávání tváří v tvář ještě lepší než online. Mám ráda osobní kontakt s klientem, kdy mohu vnímat člověka všemi smysly
a promluvit si s ním o tom, co se mu líbí a nelíbí, co by si přál apod. Pokud věřím ve službu nebo produkt, kterou nabízím, tak je pro mě prodej daleko příjemnější.

Popravdě propagovat něco, čemu nevěřím, bych stejně nedokázala. Mohu říct, že mám to štěstí, že se mohu postavit za produkty Firmy 2.0 sebevědomě a s dobrým pocitem. Se stejným dobrým pocitem se mi prodávalo (pomáhalo) na vánočním stánku, kde jsme byly s mojí kolegyňkou Kačkou Fišerovou jako dobrovolnice pro neziskovou organizaci Motýlek.“

 

Zkusily jste nějaké on-line triky a jak fungovaly?

Katka Fišerová Katka Fišerová: „Triky:) no nevím, jestli jsou to triky, ale uvědomila jsem si pár věcí.

Když jsem přišla na stánek a pracovnice Motýlku mi říkala, co všechno se neprodává, a že to tedy zlevnila, měla jsem nutkavou potřebu všechny ceny vynásobit dvěma a zdražit je:) A tím jsem taky začala. V průběhu odpoledne jsme pak vyzkoušely akce tipu jedna svíčka za 60 Kč při koupi dvou a více jedna jen za 35 Kč.

Také jsme zkusily 2 za cenu 1, škrtnutí původní ceny a zobrazení nové „jako že levnější“. Brala jsem to jako hru, ve které nebylo co zkazit. Takhle vnímám online prodej i offline svět. Je to život = hra, která nemá pravidla. Ty si vytváříme pořád jen my ve své hlavě.

A jak to dopadlo? Skvěle! Fungovaly všechny akce 🙂 Prodaly jsme plnou krabici dárkových balíčků se svíčkou, které prý nebylo možné vyprodat 🙂 Paráda.“

 

Petra Svobodová Petra Svobodová: „Zkusily jsme si vytipovat dle nás nejzajímavější produkt a skrz ten přitahovat lidi ke stánku. Umístily jsme ho doprostřed stánku a nabízely ho jako první, když někdo chtěl nějaký pěkný dáreček za dobrou cenu.

Prodávaly jsme jej výhodněji při koupi dvou a více kusů. Tato technika nám dobře fungovala a prodaly jsme všechny kusy tohoto dárečku, takže jsme pak musely určit jiného favorita, kterého jsme vyzdvihovaly.

Žádné online techniky jsme neuplatňovaly, vsadily jsme na náš milý úsměv, příjemné popovídání s lidmi a na to, že lidé rádi podpoří dobrou věc a zároveň získají originální dáreček z dílny organizace Motýlek.“

Ještě pár fotek, pro dokreslení atmosféry 🙂

… mám jeden vhled, který jsem si uvědomila. Absolutně jsem nezaznamenala „pocit konkurence“. Stánků tady bylo hafec. Vedle nás dokonce prodávali stejné svíčky jako my, resp. my měli jeden typ a oni jich měli asi 20 🙂 … ale stejně jsme byli všichni na jedné lodi.

Když si potřeboval někdo odskočit, pohlídali jste mu stánek. Dostala jsem palačinku a kafíčko z vedlejšího stánku a vzájemně jsme si nakoupili u okolních stánků drobnosti pro radost. Rozhodně jsem si celý ten den dokonale užila.

A právě ten vhled o (ne)konkurenci bych ráda přenesla do online světa.
Jak? To zatím absolutně nevím 🙂

– Kateřina Fišerová

Přestože počasí za okny vůbec nepřipomíná prosinec z obrázků Josefa Lady a teploměr viděl mrazíky maximálně tak v televizi, přesto všechno, ať chceme či ne, za 8 dní tu máme Štědrý den. Jak štědrý bude, možná přemýšlíte už nějaký ten pátek. A možná už jste v koncích, protože nevím jak vy, ale čím jsem starší, tím míň si toho přeju od Ježíška, a víc si toho chci nadělit sama kdykoliv jen to je možné. Zkrátka prožívat takové vánoce po celý rok.

Když hledám tip, čím bych podarovala ženy a dívky ve svém okolí, nechám se inspirovat podobně naladěnými lidmi a tak si vždycky uvědomím, že ty neskutečné vánoce  nejsou nic nedosažitelného a že je to jen o tom, vědět co kdo chce a pak se nebát to plnit do té míry, jak je to jen možné. A to nejen na vánoce.

Pro inspiraci a tip jaký vánoční dárek vybrat pro ženu,  jsem oslovila ženskou část týmu Firmy 2.0 s otázkou:

Co by vám na vánoce udělalo skutečně neskutečnou radost?

Katka FišerováKatka Fišerová

Skutečně neskutečnou radost by mi udělala spokojenost našich zákazníků.
Teď před Vánoci jsme pro ně připravili novou verzi aplikace se spoustou nových funkcí a já bych byla moc šťastná, kdyby si ji dokázali užít.
Kdyby její přednosti vyzkoušeli ještě před Ježíškem a mohli si tak vychutnat klidné svátky. Celý tým, a především jeho vývojová část, pracovala na jejím spuštění dnem i nocí. A my všichni z ní máme skutečně neskutečnou radost.

Moc bych si přála, aby stejný pocit ochutnali i naši klienti.

 

Markéta DanišováMarkéta Danišová

Týden na chaloupce v horách, off, zasněžená tak, že se nikam nedostanu autem, jsem tam SAMA, jen se sebou a bez výčitek svědomí, maluju, tvořím rukama, čtu si a přemýšlím… a chci tam pec a saunu a svoje kočky 🙂

 

Alice KiršAlice Kirš

Letošní Vánoce, víc než kdy jindy, vnímám důležitost vztahů. Je to proto, že poslední dva měsíce je v mém životě opět můj tatínek, se kterým jsem se 5 let neviděla.

A skutečně neskutečnou radost (byť mi to ještě úplně nedošlo) mi udělalo právě dnešní setkání. Potkali jsme se u tatínka v nemocnici celá rodina: bratr, sestra i maminka. Cítila jsem velkou vděčnost za tuhle byť jen krátkou chvíli. Mám fakt Veselé Vánoce 🙂

 

Markéta MálkováMarkéta Málková

Úspěšně dokončené věci, které mám ještě přes sebou, a jít do Nového roku s čistým stolem.

Zasněžené Vánoce, lehký mrazík, procházky v přírodě, hodně pohádek u vyhřátého krbu, postavený sněhulák se synem a pracovna zamčená na 2 západy :))

 

Bohdana KabátováBohdana Kabátová

Když se zasním, tak skutečně neskutečnou radost by mi udělalo, kdybych si na Štědrý den mohla vychutnat teplo z ohně rozdělaného v domácím krbu. Ten je zatím v našich hlavách a postupně se začíná zhmotňovat, tak to asi nestihneme. Ale kdyby to nějakým mávnutím kouzelného proutku šlo, představa rozbalování dárků s mými milovanými u rozehřátého krbu se mi opravdu líbí 🙂

A když tak o tom píšu, tak jsem dostala nápad, který zrealizuji. Až přijde okamžik prvního zatopení v krbu, připravím pro každého doma u této příležitosti na oslavu nějaký malý dáreček. Tím svou představu naplním, byť v jiném termínu 🙂

 

Katka SvobodováKatka Svobodová

Neskutečnou radost mi udělá, pokud všechno do vánoc zvládnu a dosyta se před Štědrým dnem vyspím. A doufám, že se dobře prospím i pár dní potom, abych načerpala tak dlouhodobě chybějící energii… a inspiraci. Na letošní svátky mi udělá radost dobře ustlaná postel 🙂

 

A co by udělalo ty vaše vánoce neskutečné?

Rozvoji byznysu a online podnikání se věnujeme už nějaký ten pátek. Živí nás a jsme v něm fakt dobré. Ano, píši dobré. Tento článek totiž píšu za ženy z Firmy 2.0. Daří se nejen nám, ale i našim klientům, kterým pomáháme. Baví nás to.

Rozhodly jsme se to tentokrát zkusit i jinak.

 

Vyrazíme do offline světa

Budeme prodávat výrobky, které nejsou ani aplikace ani info produkty. Budeme prodávat krásné věci, na které si můžete sáhnout, a které s námi nemají nic společného.

A to bychom nebyly my, kdybychom jen prodávaly. My při tom totiž budeme především POMÁHAT.

V pondělí 15.12.2014 od 8:00 do 19:00 najdete projektové manažerky SmartEmailingu a MioWebu – Katku FišerovouPetru Svobodovou – prodávat společně na vánočních trzích v Praze na Náměstí míru ve stánku neziskové organizace Komunitní centrum Motýlek.

Výzva - pomáháme neziskovkám

Proč? To není ta správná otázka. Lepší otázkou je: „Proč ne :-)“

Přijďte si užít nefalšovanou předvánoční atmosféru a vybavit se na Ježíška na jednom z nejkrásnějších pražských trhů! Ve stánku s číslem 28 😉 kromě nás najdete kouzelné výrobky dětí, rodičů a dobrovolníků komunitního centra. Medové svíčky, svíčky s potiskem, malé keramické ozdoby, ozdobičky z korálků, papírové taštičky a spousty drobných dárečků, které potěší.

Každý, kdo podpoří Motýlek, od nás dostane dárek!

Vážně nás baví dělat radost. Přijďte a zažijete to na vlastní kůži. Co myslíte, dáme to? Nebo jsme holky z cukru, co to v drsném offlinu nedají? 😀

Přijďte, těšíme se na vás! Najdete nás u stánku č. 28.
ec9e5d4418cddeb916f54861fa51abb5_XL

 

Komunitní centrum Motýlek je pražská nezisková organizace, která sídlí na Černém mostě a věnuje se několika oblastem. Především pomáhá rodinám dětí s handicapy žít normální a pohodový život bez omezení. Provozuje nízkoprahový klub pro děti a podporuje sociálně slabé rodiny s dětmi na Černém mostě.

Mačety netřeba! Panika je zbytečná!
19.11.2014 proběhla historicky první konference on-line marketingu v ČR s jasným cílem: podívat se na zoubek on-line marketingu v širším měřítku a zorientovat se v té spletité džungli s přehledem a lehkostí.

Na INTERNET JUNGLE 2014 v Praze vystoupilo 20 řečníků ve čtyřech blocích – sociální média, kampaně & reklama, obsah (je král!) a inspirace. A my tam byli taky! Okolo oběda všichni hladověli po informacích, a tak to Kateřina Fišerová vzala pěkně od podlahy a ukázala jak randit se zákazníky.

 

„Velké množství firem se honí za neustále novými trendy a postupy, jak díky e-mailingu více prodávat. Zvláště pokud naslouchají některým reklamním agenturám, které se právě novými trendy živí, a na rozdíl od klientů, mají čas je sledovat a tvořit…

90 % českých firem nezvládá základy e-mailingu. A bez znalostí „e-mailingové základky“ Vám budou nejdokonalejší a nejpromyšlenější cool strategie jednoduše k ničemu…“

Tak to je!

Jak to změnit? Jak se zařadit mezi těch 10% firem a posunout své podnikání?
Právě o tom byla Katky prezentace, kde odpověděla na nejpalčivější PROČ.
A abyste o nic nepřišli, vše najdete v novém článku 5+1 důvod, proč jsou české firmy single!

Atmosféru konference můžete načerpat z krátkého videa
„Naše 3 vteřiny slávy“ si užijete v 1:19 😀

foto by Blue Events

Je 11. 10. 2011 a mně zvoní budík. Je mi zima a nikam se mi nechce. Dnes ale pořádá v Praze celodenní seminář e-mail marketingu David Kirš.  E-mail marketing je mojí doménou a na přednášku Davida jsem opravdu zvědavá. Akce „konkurentů“ navštěvuji celkem pravidelně. David mojí konkurencí beze sporu je, ačkoli jsem ho tak nikdy nebrala. Ve spojení s ním mě napadá spíš slovo inspirace…

E-mail marketingu se věnuji již několik let. Pro klienty vytvářím strategie a pomáhám jim díky newsletterům více prodávat. Připravuji pro ně i samotné kampaně a především sama pro jednu přední českou agenturu, specializující se na internetové obchody, e-mail marketing školím. Nepředpokládám, že bych se dozvěděla něco přelomového. Před týdnem mi ale nadšeně volala kamarádka, že chce na seminář jít, a díky akci 1+1 dostane vstupenku zdarma. Tak, že bych mohla jít s ní a případně jí na vstupné přidat. Proč ne:)

Akce začíná: tak trochu jiný seminář

Na akci je něco kolem dvaceti účastníků. Zatím nic neobvyklého. Na stole je pro každého připravený pracovní sešit. Nakouknu do něj a přichází moje první překvapení. Doplňovačky v textu? V celém sešitě jsou věty, ve kterých chybí slova? Chyba tisku? Záměr? Takhle přece podklady pro školení nevypadají. Musíte mít slidy prezentace pěkně pod sebou a vedle toho možnost doplňovat si své poznámky. Nebo ne?

Stačilo pár listů, abych pochopila, jak cenné tyhle díry jsou. Udrží pozornost, vedou mě k přemýšlení nad vlastními projekty a ze suchého zápisu ze školení vytváří můj individuální návod, který nezaložím hned po akci na hromadu jiných podkladů na stole. Je mi jasné, že k těmhle poznámkám se budu vracet.

katka-fiserova

 

Klíčová otázka: Co já to vlastně dělám?

Dalším milým překvapením školení bylo prokládání bloky pro sdílení s ostatními účastníky. (Zapomněla jsme vizitky. Už zase.) Ale nevadí. Tenhle prostor pro sdílení měl totiž daleko vyšší hodnotu než kontakt na potenciálního klienta. Poskytl mi zpětnou vazbu k tomu, jak srozumitelné je moje sdělení, které do světa šířím skrze e-mailing. Jak pochopitelný je pro ostatní můj e-mailový projev. Pomohli mi stanovit si core message. A tak vznikl emotivní marketing. To je interní pojmenování, které jsem začala používat pro to, co dělám.

Pomáhám internetových obchodům komunikovat se svými zákazníky tak, aby se rádi vraceli.

Bez strachu ptát se. Znovu a znovu a znovu.

Celý seminář probíhal v pohodové atmosféře. Miluji speakery, kteří dokáží předávat své znalosti bez toho, aniž by se vyvyšovali nebo si o sobě moc mysleli. V takovém prostoru se totiž nikdo nebojí na cokoli zeptat. A od toho podle mě školení a semináře jsou.

Těšila jsem se domů, až budu moct uplatnit nové postřehy k e-mailingu mých klientů a hlavně využít ten příval energie a chuti do práce, který ve mně zůstal – jako dozvuk semináře…

15.10.2014 – o tři roky později…

Chcete vidět výsledky? Jasně a kdo by nechtěl.
Při ohlédnutí zpátky mohu jen obtížně říct, co vše zapříčinil tenhle jediný seminář. Posouzení nechám na vás. Řeknu vám co vše se událo a kde jsem dnes.
Odešla jsem z reklamní agentury a pustila se na volnou nohu. Pomohla jsem rozjet e-mail marketing od nuly více než 47 e-shopům a firmám, s dalšími 27 jsem spolupracovala na pravidelných kampaních.
Od června 2014 jsem členem Firmy 2.0, od září projektovou manažerkou SmartEmailingu.

To, kde jsem dnes, je výsledkem řady rozhodnutí a upřímně vám říkám, že nic z toho jsem neplánovala. Více méně se to tak nějak stalo. Nemyslím si, že by 8 kroků vysoce efektivního e-mail marketingu (tak se seminář jmenoval) mohl přímo za to, že dnes pracuji ve SmartEmailingu. Vím ale, že změnil (rozšířil víc než jsem si dokázala do té doby představit) moje vnímání e-mail marketingu. Ukázal mi nový pohled, díky kterému se mi podařilo resuscitovat e-mail marketing v několika eshopech, které to již chtěli zabalit, a vybudovat od píky několik desetitisícových databází jiným klientům.

Bez nadsázky tedy říkám, že jedna vstupenka zdarma mi umožnila předávat know-how a pomoci téměř padesátce českých firem a e-shopů rozjet e-mailing.

47 firem dodnes těží
z jediné vstupenky zdarma

Chtěla jsem vám ukázat, kolik e-mail marketing mým klientům za tu dobu vydělal. Upřímně jsem ale líná počítat a čísla nejsou moji zálibou. Vybrala jsem tedy dvě různé hodnoty od dvou různých klientů, kteří mi dovolili čísla zveřejnit, ovšem nepřáli si být jmenováni přímo a já to respektuji.

Největší nárůst databáze

Největší databáze jednoho z mých klientů je 71 798 kontaktů.
Začínali jsme na deseti tisících cca před 14 měsíci a před třemi jsme spolupráci ukončili. Nastavené automatické kampaně však běží dále.

Nejúspěšnější e-mailová kampaň

Nejúspěšnější e-mailová kampaň pro internetový obchod, kterou jsem realizovala, vydělala na položkách v průměrné hodnotě 500 Kč celkem 617 457 Kč. (Jedná se o obrat. Je to cca 3x více než vydělával klient před začátkem naší spolupráce ve stejném období.)

David Kirš podniká srdcem

Bude mít tenhle příběh šťastný konec i pro vás?

Tenhle článek se jmenuje Příběh o vstupence. Ačkoli to není pohádka, má šťastný konec, a může ho mít i pro vás. S Davidem Kiršem jsme se rozhodli tento seminář začít opakovat. Ten příští se bude konat v Praze 11.3.2015 a stále ještě můžete sehnat vstupenky.

Chcete i Vy bezbolestně nakopnout svůj byznys? Získat 2x více zákazníků a 5x větší návratnost investic?
Přihlaste se na seminář 8 kroků vysoce efektivního e-mail marketingu. Stejně jako před třemi roky – i dnes dostane jednu vstupenku pro svého kolegu nebo známého zdarma…

Více informací o semináři >>