Proč je CRM užitečný systém asi všichni dobře víme. Mít přehled mezi svými klienty a vyvarovat se tak trapné situaci, že někomu pošlete dvakrát stejnou nabídku nebo někoho oslovíte špatným jménem, je základ. A když už máte všechno krásně na jednom místě, je škoda, aby se vám vaši zákazníci rozutekli poté, co konečně nakoupí. Udržet jejich pozornost ale nebývá jednoduché. Pomoct vám k tomu mohou například členské sekce.

Co jsou členské sekce?

Všichni máme rádi exkluzivní místo, kde nám nabídnou něco navíc. Členské sekce slouží jako nástavba ke klasickým produktům nebo službám, kde můžete zákazníkům poskytnout bonusový obsah, podporu, návody, slevové poukázky a spoustu dalšího. Důležité je, že daný obsah má skutečně přidanou hodnotu nad rámec toho, co běžně nabízíte. Členské sekce mohou fungovat v několika plánech.

a) Za pravidelný (měsíční, čtvrtletní, roční) poplatek

b) Jednorázový poplatek

c) K nákupu vašich produktů nebo služeb

d) Zdarma

Propojení členských sekcí se CRM systémem

Dáme vám jednoduchý příklad, ať si dokážete užití členských sekcí lépe představit. Jednou z funkcí Anabixu jsou například štítky, kterými roztřídíte své kontakty do různých skupin či segmentů. Hodí se to skvěle, pokud nabízíte více produktů. Členské sekce mají tu výhodu, že v nich můžete vytvořit několik úrovní a do nich umístit odlišný obsah (zákazníkovi, který si koupí zahradní sekačku, nabídnete jiný bonusový obsah, než zákazníkovi, který si koupí motorovou pilu a podobně). Podle CRM systému tedy budete vědět, kterým klientům poskytnout jakou část vaší členské sekce tak, aby v ní našli přesně to, co potřebují.

Další skvělou možností, jak udržet kontakt se svými věrnými zákazníky, jsou samozřejmě akce, na které je pozvete, ať už to bude výroční happening, školení nebo online webinář (prodejní samozřejmě), který v rámci členské sekce jednoduše zprovozníte. Anabix vám zase pomůže pohlídat, zda jste o události dali vědět všem, koho se to týká. Jednoduše si k ní přiřadíte všechny klienty-účastníky, poznačíte si datum školení nebo prodeje a evidujete si proběhlou komunikaci.

Členské sekce nabízejí využití i interně. Poslouží totiž k práci s vaším obchodním či poradenským týmem. Je to prostor, kde se mohou online sdružovat, komunikovat a postupně dostávat přístup k obsahu, který si za svou práci zaslouží a výhodám, které je budou motivovat k lepším výsledkům.

Systémy si rozumí i po technické stránce

Možností provázání se nabízí spoustu. Na závěr je ještě nutné zmínit, že systémy si spolu rozumí i technicky, neboť Anabix používá stejně jako například členské sekce od MioWebu aplikace, jako jsou FAPI, SmartEmailing, AffilBox a další.

Způsob, jakým se do toho pustíte, je už na vás. Určitě přijdete na spoustu možností, které vašemu podnikání přinesou výhody a nasměrují ho novou cestou, která přiláká další zákazníky a ti současní si vás ještě více oblíbí.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Rád bych se s vámi podělil o jednu zkušenost, kterou jsem si v posledních pár měsících zažil na vlastní kůži. Řekl bych, že existuje taková naprosto běžná logika, že čím více práce dáme, tím více peněz dostaneme. Čím více budeme pracovat, tím více budeme mít peněz. Čím více se budeme dřít, tak odměnou za to bude více peněz. Mám však pocit, že to takhle vůbec není. Práce samozřejmě má vliv na to, jaká je vaše odměna, jaká je výše vašeho konta, ale v úplně jiné logice, než si myslíme.

Na jednoduchém grafu vám ukážu, co jsem si sám zjistil. Myslím si, že když se rozhlédnete kolem sebe ve svém vlastním životě, zjistíte, že graf, který teď nakreslím, se možná bude hodně rovnat i tomu vašemu.

Na začátku to funguje

Na začátku, když se pustíte do nějakého projektu nebo do nějaké činnosti, do nějakého byznysu a podnikání, tak samozřejmě investovaná energie je nějak rovna tomu, kolik vyděláváte peněz. Je třeba ty věci nastartovat, vydáváte více a více energie a roste práce a rostou příjmy. Jenže existuje nějaká špička, na které se najednou ten výdělek zastaví. Vy pořád víc pracujete, sedíte u počítače, pořád se hodně snažíte, dřete, dřete, a ty peníze nepřibývají. Naopak začnou klesat. Začnou klesat, aby se ustálily na nějaké konstantní, fixní hladině, na které pak zůstávají. A i když vydáváte více a více energie, pracujete a dřete, tak více peněz nepřichází.

Čím to je? A je vůbec možné tohle nějak změnit? Co se s tím dá udělat? Myslím si, že princip toho, že věci máme dělat s radostí, s lehkostí, že je máme dělat ve flow, je vám asi známý. Také si myslím, že má něco společného i s tímto konceptem. Protože pokud je té vydané energie najednou už moc, ty věci prostě netečou. My se to ale snažíme takzvaně urvat, když to nejde velkou silou, půjde to ještě větší silou. Na tohle právě energie peněz a vůbec věcí kolem skvěle funguje. Není totiž možné věci urvat, protože váš život pak bude stát za houby.

Jak tedy udělat, abychom mohli pracovat tak akorát a vydělávat tak akorát? Myslím si, že je třeba do toho zapojit jeden koncept, kterému říkám oblíbeným, respektive naprosto běžným slovem spolu-práce.

Můžete samozřejmě pracovat, že zvýšíte vaši sazbu, zvýšíte vaši odměnu za to, jak pracujete, a tím zvýšíte svoji hodnotu. Zase se však dostanete na nějaký limit a dál nepůjdete. Takže pokud najdete tu vaši optimální úroveň, ve které se s vydanou energií vůči penězům chcete pohybovat, jak pak ty věci akcelerovat dál? Odpovědí je spolu-práce.

Pak je potřeba začít spolu-pracovat

Takže peníze rozhodně nerovná se práce, ale peníze = práce × práce druhých. Možná to zní pro některé z vás příliš ostře, napadne vás: aha, já budu vydělávat na práci druhých. Naopak, je důležité začít spolu-pracovat. Tedy zaměřte se na to, co vám jde, a najděte si na jiné věci někoho dalšího, kdo vám s tím pomůže.

Například na internetu v online byznyse nemůžete dělat všechno. Jsou lidé, kteří se snaží natáčet si videa, udělat si svůj web, napsat si svoje texty, pak ty věci chtějí dokonce naprogramovat na internetové stránky, všechno si provozovat a podobně. Ano, mnoho věcí se zjednodušuje a zjednodušuje a můžeme si je dělat sami. Jenže pak vám asi nezůstává čas na to, kde máte největší flow, kde máte největší sílu, kde vám to nejvíc teče a co jsou vaše silné stránky.

Zapojte do vaší práce, do vašich aktivit spolupráci s jinými lidmi. Řekněte si, co už fakt dál dělat nechcete. U čeho se dřete. Kde vydáváte více energie, než se vám vrací. Přesně tohle jsou ta místa, která je potřeba identifikovat a předat, delegovat ty činnosti dalším lidem. Najít si někoho, kdo je na to skvělý. Pokud vás nebaví účetnictví, proč se každý rok trápíte s tím, abyste si doplnili daný Excel? Možná čas, který uvolníte, můžete dát do něčeho mnohem smysluplnějšího.

Uvědomte si, že skutečně dřina není to, co by zvyšovalo množství peněz na vašem účtu. Začněte nad věcmi přemýšlet, a především začněte spolupracovat s druhými a využijte silné stránky jiných lidí.

penize-prace-spoluprace

Dnešní doba je přeplněná informacemi a ne vždy nás baví číst nekonečně dlouhé texty. Nejen na webech. Ale s videem… to je jiná!

(Pokračování textu…)

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

V roce 2010 jsem o e-mail marketingu nevěděl vůbec nic. A 2010 byl pro mě ten rok, kdy se mi otevřel úplně nový svět toho, co je možné na internetu díky e-mailu a e-mail marketingu dělat, co je možné dosáhnout, jak je možné akcelerovat a rozrůst váš vlastní byznys, pokud pochopíte principy korektního, poctivého a chytrého e-mail marketingu. Tehdy jsem už deset let pracoval jako manažer e-shopů, ale otevřel se mi úplně nový svět toho, co je díky e-mailu možné.

Dneska se chci zastavit jenom u malinké věci, ale možná o to důležitější. Jsou to tři jednoduché věci, které poté, co mi prošlo tisíce lidí tréninkem EmailAcademy, považuji za nejdůležitější v tom, abyste nedělali chybu v rozesílání e-mailů.

Jak zaručeně pokazit e-mail. Podíváme se na tři možná primitivní věci, ale sami si udělejte takový test a podívejte se na váš poslední newsletter nebo e-mail, zda se náhodou tyhle nešvary u vás neobjevují.

Neosobní styl

Jaká je ta první věc, na kterou je třeba dbát, abyste nepokazili e-mail? Tou první věcí je neosobní styl. Pokud odesíláte e-maily neosobně, takovým tím tradičním korporátním způsobem, kdy oslovujete: Vážení zákazníci a tatatata, pak samozřejmě jen těžko vyjdete z řady a vystoupíte z těch desítek e-mailů, které každý z nás dostává denně do své e-mailové schránky.

Je potřeba vytvořit svůj vlastní styl. Osobitý, možná zábavný, možná v něčem neotřelý, ale především se pokuste něčím odlišit. Pokud posíláte e-mail vašemu kamarádovi, kolegovi z práce nebo vašemu tátovi, jak vypadá tento e-mail? Možná to zní divně, ale já vám doporučuji, abyste následovali tento styl e-mailů, pokud to jen trošičku jde, i ve vaší obchodní komunikaci.

Pokud totiž váš e-mail bude neosobní, o to méně osobní bude i váš obchodní vztah. Čím více se vám podaří do e-mailu dostat jakousi osobitost, privátnost, velmi intimní rozměr v komunikaci mezi vámi a vaší databází, o to silnější vztah vytvoříte s vaší komunitou a o to efektivnější bude vaše e-mail komunikace.

Proto si dejte pozor na řekněme ten tradiční korporátní styl e-mailové komunikace. Zkuste se alespoň trošičku odlišit od tohoto stylu a přidat více svých osobních věcí, trošku více emocí, vašich osobních příběhů a zkušeností z vaší firmy. Čím více se vám to podaří, o to méně budete posílat e-maily, které jsou tzv. pokažené.

Složitý design

Jaká je druhá věc? Druhou věcí je složitý design. Pokud máte složitý design vašich e-mailů, jsou obrovsky nepřehledné. Složitost, komplikovanost, přílišná komplexnost e-mailových šablon způsobuje to, že ve chvíli, kdy člověk od vás dostane e-mail, je tzv. ztracen.

Možná víte, že lidé e-maily nečtou, ale spíše je skenují a během dvou tří vteřin zjistí, zda v tom e-mailu pro ně něco je, nebo není. Jestliže je šablona e-mailu s několika sloupci, mnoha obrázky, je komplikovaná a složitá, stejně jako například složitá webová stránka, nefunguje. Lidé mají rádi jednoduché věci.

Vždycky si vzpomeňte na nejdražší a nejvýnosnější stránku na internetu. Jaká je ta stránka a jak vypadá? Zadejte si www.google.cz. A vidíte naprosto primitivní a jednoduchou stránku a je to nejlepší inspirace pro to, když budete vytvářet váš web anebo v tomto případě budete vytvářet vaši novou e-mailovou šablonu nebo styl komunikace, který budou následovat vaše newslettery a e-maily.

Složitost designu zkomplikuje pak i to, aby se ta zpráva, kterou chcete, dostala k vašemu příjemci. Potřebuje ji najít okamžitě a potřebuje být jasná. Takže nepřehánějte to s příliš složitými korporátními firemními šablonami.

Mnoho zajíců

A třetí věcí, na kterou je třeba si dát pozor, abyste nepokazili váš e-mail, je, abyste v e-mailu neměli mnoho zajíců. Co tím myslím? Mnoho zajíců znamená, že často se do jednoho e-mailu snažíme dát mnoho věcí. Chápu. Chceme sdělit spoustu informací našim klientům, chceme jim prodat všechny naše produkty, chceme jim říct o téhle akci a o tom, že mají přijít sem a koupit si ještě něco.

Jenže na to není e-mail stavěn. V e-mailu potřebujete jasně definovat jednu klíčovou věc, jeden hlavní záměr vašeho e-mailu a na ten se zaměřte. Nikdy nedávejte více odkazů na různé věci do vašeho e-mailu. Zaměřte se vždycky na jednu hlavní věc a na tu umístěte více odkazů, ale mějte vždycky jasno, co je ta první, nejhlavnější věc, na kterou chcete, aby lidé proklikli a dostali se z vašeho e-mailu.

Je to jako s těmi zajíci. Pokud honíte tři zajíce, nejspíš nechytnete ani jednoho. A tak se soustřeďte na to, co v daném e-mailingu, v daném newsletteru je pro vás to nejdůležitější, na co se chcete zaměřit. Tenhle jeden odkaz nebo jedna věc ve více odkazech je to, na co se v dalším e-mailu zaměřte.

Snad vám tyhle tři věci pomůžou k tomu, aby váš další e-mailing byl trošku jednodušší, efektivnější a úspěšnější. Držím vám v tom palce.

 ZivotaFirma20_30_JakPokazitEmail_DavidKirs3

Víte, že email je stále nejvýkonnější kanál pro prodej na internetu? Znáte kouzlo email marketingu? Pokud ne, tak v této nadupané infografice se dozvíte vše, co potřebujete vědět, abyste mohli i Vy začít úspěšně prodávat skrze email.

SE_infografika_JakProdavatPresEmail

EmailvsSocialniSite_new

Jak udělat prvních 100 prodejů-4

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

V e-mail marketingu mám heslo, které je se mnou posledních pět let. Je to heslo: Pomáhej, pak prodávej. Rád bych vám vysvětlil, jak se týká e-mail komunikace a jaký má vliv na to, jak e-mailem dneska prodáváte.

Podívejte se na svoji e-mailovou schránku. Jaké zprávy, newslettery a obchodní informace tam jsou? Většina e-mailů, které máte teď ve své schránce, je obchodní prodejní spam. Možná je to škaredé spojení, ale myslím, že přesně vypovídá o tom, co se teď nachází v našich schránkách. Je to totiž e-mail, který je z 90 % prodejní. Většina firem ve chvíli, kdy komunikuje se svými kontakty, se svými zákazníky, a teď mluvím především o e-shopech, tak jejich komunikace je prodejní.

To znamená, že každý týden, každých 14 dní vygenerují nový e-mail, který pošlou na svoji databázi, a snaží se v něm nabídnout nový produkt, nový set produktů, chtějí ukázat svoje akce, slevy, to, co se aktuálně děje, jinak řečeno, prodávají. Tohle je standardní přístup a e-mailová komunikace většiny současných firem.

Jiný přístup k prodeji

Doporučuji, abyste zvážili jiný přístup. Tento přístup mluví o tom, že nejdříve je třeba pomáhat, abyste pak mohli prodávat. A v e-mail komunikaci to znamená, abyste začali střídat e-maily, které jsou tzv. prodejní a tzv. neprodejní.

Co jsou to neprodejní e-maily? Jak vystavět, napsat a odeslat e-mail, který primárně neprodává, ale spíše pomáhá vaší databázi, vzdělává ji, informuje, baví? Tohle je styl a tohle jsou e-maily, které byste měli také zařadit do vaší komunikace.

Pokud totiž posíláte jenom prodejní e-maily, je to tzv. tvrdé tlačení, neustále a dokola. Co se stane na druhé straně? Člověk si zvykne na tento váš styl a jeho pozornost klesá. Jeho zájem o tyhle prodejní a obchodní informace vlastně opadne. A je velká pravděpodobnost, že tyto e-maily už od vás dále číst nebude.

Co poskytnout odběrateli vašich emailů

Jestliže však mezi tyto vaše tradiční prodejní e-maily občas vložíte e-mail, který odkazuje na zajímavý článek, odkazuje na zajímavý e-book, kde jste popsali nějakou situaci, nebo odešlete e-mail s odkazem na váš YouTube kanál, kde je zajímavé video nebo nějaká případová studie vašeho klienta, nebo začnete vkládat další užitečné věci, někdy něco zábavného, někdy návody, postupy, někdy více jemnější obsah a materiály, tak tohle způsobí u vašich příjemců mnohem větší zájem a vznikne tzv. rozmanitost, kterou budou vaši příjemci vítat. Nebudou tak hned očekávat, co bude váš další e-mail příští týden. Budou se tak trošičku těšit na to, co zase připravíte, co zajímavého pošlete.

Jak komunikovat emailem

Perioda, se kterou posíláte, je na vás, zda to bude týden, 14 dní. Záleží, jak často jste schopni takovýto obsah vygenerovat. Ale rozhodněte se pracovat s tou myšlenkou, že jenom posílat prodejní e-maily není způsob, který by byl aktuálně in. Vzpomeňte na heslo pomáhat, pak prodávat. Začněte do vašich prodejních e-mailů integrovat jemnější část komunikace. E-maily, které jenom pomáhají a až ve druhé části prodávají.

E-mail je v současném podnikání nejčastěji využívaný komunikační nástroj. Práce s ním je snadná a rychlá a umožňuje vám komunikovat s ostatními, když jste mimo kancelář. Navíc je méně rušivý než telefonování nebo SMS, takže můžete zprávy posílat pohodlně. Většině z nás chodí denně stovky e-mailů, a stejně tak i našim zákazníkům. To je ten hlavní důvod, proč některé zprávy mohou v záplavě ostatních sdělení zůstat nepovšimnuty. Přinášíme vám 10 tipů, jejichž dodržování vám umožní udělat dobrý dojem a zvýšit pravděpodobnost, že vaše e-maily nebudou bez odezvy.

 

TIP č. 1: Předměty vašich e-mailů by měly být specifické.

Tak, jako se pro přečtení článku na internetu rozhodnete podle jeho nadpisu, se příjemci vašeho e-mailu podle jeho předmětu rozhodnou, jak moc je pro ně důležitý. Předmět e-mailu by měl být stručný, relevantní a specifický. Když někomu posílám první e-mail, vždy se snažím do předmětu uvést jméno příjemce, a také informaci o tom, odkud danou osobu znám. Například předmět „Ahoj Petře, seznámili jsme se na večírku v sobotu“ je mnohem zajímavější než „Reaguji na naši schůzku“ nebo „Rád jsem Vás poznal“.

TIP č. 2: Buďte struční.

Lidé většinou nemají moc času a také neradi čtou dlouhé a nudné e-maily. Držte se proto vašeho tématu. Pokud toho máte na srdci hodně, ušetřete raději čas a využijte telefon. V případě neformální komunikace je efektivní využívat pouze právě předmět e-mailu, jako například „Máš zítra čas na oběd?“.

TIP č. 3: Využívejte odrážky.

Vždy, když chcete někomu položit více otázek, zkuste použít odrážky. Díky tomu budou vaše e-maily přehlednější a usnadníte vašemu protějšku tvorbu odpovědí.

TIP č. 4: Vychvalte příjemce.Young group of people giving the thumb's up

Pokud píšete e-mail někomu, koho moc neznáte, nebo nějaké známé osobnosti, je vhodné uvést, kde jste se setkali, kdo vás doporučil nebo jak daného člověka znáte. Pokud mi například přijde e-mail s předmětem „Moc se mi líbí Váš blog. Prosím, pošlete mi informace o vašich seminářích“, zareaguji určitě spíše, než pokud mi přijde zpráva s předmětem „Prosím o informace o vašich seminářích“.

TIP č. 5: Uklidněte se.

Je důležité, abyste dobře zapůsobili. Někdy je dobré se držet rčení „mluviti stříbro, mlčeti zlato“. Jinými slovy, raději si vaši zprávu dvakrát promyslete, abyste nevyzněli nepříjemně. Pokud jste naštvaní nebo rozladění, nejprve se uklidněte. Pamatujte na to, že si příjemce vaši zprávu může uložit, vytisknout nebo ji někomu přeposlat, proto neposílejte nic, čeho byste mohli litovat.

TIP č. 6: Dejte si pozor na chyby.

Před tím, než kliknete na „odeslat“, si raději text e-mailu zkontrolujte. Zaměřte se na chyby v gramatice a typografii. Důležité e-maily si klidně přečtěte nahlas a ujistěte se, že sdělují přesně to, co máte na mysli. Špatně strukturovaný e-mail o vás může vytvořit dojem, že jste neprofesionální, ledabylí či nevzdělaní.

TIP č. 7: Chraňte e-mailové adresy.

Pokud musíte rozeslat e-maily větší skupině lidí, dbejte na to, aby byla zajištěna ochrana soukromí příjemců. V případě, že se dané osoby neznají, používejte možnost „slepá kopie“. Tak se jednotlivým příjemcům zobrazí jen váš e-mail.

TIP č. 8: Nepřehánějte to s používáním tlačítka „odpovědět všem“.

Tato funkce sice může být užitečná, ale tak může vést k frustraci těch, kdo o odpověď nestojí. Odpovídejte jenom těm, kdo odpověď potřebují.


TIP č. 9: Před tím, než někomu pošlete velkou přílohu, ho požádejte o svolení.man working with tablet pc at home

Lidem často vadí, když mají e-mailovou schránku zaplněnou fotografiemi a velkými přílohami. Získejte si proto svolení, nebo použijte služby pro sdílení dokumentů, jako jsou například Dropbox.com nebo Leteckaposta.cz.

TIP č. 10: Dejte příjemcům e-mailů čas na odpověď.

Někteří lidé si e-mail nekontrolují vícekrát za den. Pokud potřebujete získat odpověď rychle, použijte telefon nebo do předmětu e-mailu uveďte slova jako „Prosím, přečtěte si tento e-mail“ nebo „Urgentní“, abyste tak pomohli uživateli snadno rozlišit důležité zprávy.

Především ale buďte slušní. Ty nejdůležitější věci se můžeme naučit od dětí. Když o něco žádáte, používejte slůvko „prosím“. Pokud pro vás někdo něco udělá nebo vám něco poskytne, řekněte „děkuji“. Vaše on-line reputace je součástí vaší osobní značky. Proto je „zlaté pravidlo“ stále tak důležité: chovejte se k ostatním tak, jak byste chtěli, aby se oni chovali k vám.

Říkají, že ho dělají, ale nefunguje jim. Jak je to možné? Možná ho prostě nedělají. 🙂 CO? Ne, nezbláznila jsem se. Hned vám vysvětlím, jak to myslím. Firmy se dají bez problémů rozdělit na tři skupiny. První skupinou jsou ty, které nedělají vůbec nic: nesbírají kontakty, nepracují se zákazníkem, nic neposílají. Jejich opakem jsou firmy, které dělají efektivní e-mail marketing. (Dnes o nich záměrně mluvit nebudu.) Tou poslední, nejrozšířenější skupinou jsou ty firmy „tak nějak uprostřed“. Říkají, že dělají e-mailing, ale nefunguje jim. Proč? Co mají společného?

1. chyba: Posílají spam = e-maily nejen bez souhlasu, ale i bez hodnoty.

Jaké první slovo se vám vybaví, když řeknu e-mailing? Je to SPAM? Tuhle otázku pokládám na všech svých přednáškách. Mezi prvními se vždy spam objeví. Jak je to možné? Jak se vám do té hlavy dostal? Bez ohledu na to, jaká je zákonná definice, většinu našich e-mailových schránek zaplňují e-maily bez přidané hodnoty.

„Neznám větší absurditu, než je posílání spamu. Kromě toho, že je protizákonný, odesílatel se vystavuje značnému riziku postihu, je ještě k tomu neefektivní a nefunguje.“

2. chyba: Posílají newslettery.

Tady možná opět nechápete. Newsletter je přece formou e-mail marketingu. Tak co se mi zase nelíbí?
Sám o sobě je prodejní newsletter k ničemu. Pokud posíláte newsletter s každou nabídkou nového zboží z e-shopu (a neposíláte nic jiného), nebo používáte newsletter jako bič sami na sebe s tím, že každých 14 dní prostě těm zákazníkům musí něco odejít…, neděláte e-mail marketing.

Prodejní newsletter je efektivním nástrojem jen tehdy, pokud přijde ve správný čas. Potřebujete mít stanovenou cestu zákazníka od chvíle, kdy vám dá svůj kontakt, až po objednávku a ještě dál. Objednávkou to ale nekončí. Mít připravené retenční e-maily je prostě základ.

puzzle

3. chyba: Neprodávají ve správný čas.

Pro prodej je třeba důvěra. Nemáte důvěru, neprodáváte. Nic složitého. Řada firem však nerespektuje model (vědět – důvěřovat – nakoupit – doporučit), a neustále se snaží prodávat při prvním kontaktu.
ANO, tohle vážně nefunguje. 🙂 Neposílejte newslettery těm, které jste ještě neprovedli cestou zákazníka a nejsou připraveni.

4. chyba: Neříkají si o kontakt.

67 % zákazníků, kteří vám řekli napoprvé ne (= přišli na váš web, ale okamžitě nenakoupili), je připraveno nakoupit do roka. Většina firem však neumí s tímto NE zacházet. Vzdají to moc brzy. A teď trocha matematiky… Pokud potřebuji oslovit klienta pro získání důvěry alespoň 4x, aby měl šanci při 5. oslovení nakoupit, je nutné poslat pět kampaní. 🙂 Ne, opravdu nestačí poslat jen tu první a poslední. Neexistují zkratky. Možností, jak si říct o kontakt, je spousty. Nezaujala je vaše nabídka? Nabídněte jim pomoc a zajímavý obsah výměnou za e-mail. (Okénko „Přihlásit se k odběru newsletteru“ schované na konci stránky není to pravé ořechové. :-D)

50 rychlých tipů, které zatraktivní předměty vašich e-mailů

5. chyba: Podceňují první rande.

Vzpomenete si na své poslední rande? Dali jste si záležet s přípravou? Prostě jste toužili udělat maximální první dojem? Nemohli jste se ho dočkat? Zkuste se podívat na první e-mail, který od vás odběratelé dostanou. Jak jste si dali s jeho přípravou záležet? (Nevypadá náhodou jako sdělení: „Váš e-mail byl zařazen k odběru novinek“?) A co načasování? Velmi častou chybou je, že firmy získají kontakt, zařadí ho do databáze a tam kontakt čeká, čeká a čeká, než nastane čas další pravidelné kampaně. Není vám to povědomé?

6. chyba: Neznají skutečnou hodnotu svého zákazníka.

ROI – návratnost investic aneb poměr vydělaných peněz ku penězům investovaným sice sleduje stále více firem, ale…

Víte, jaká je životnost vašeho zákazníka? Není důležitá jen výše první objednávky. Prvním nákupem to přece nekončí. Následuje péče. Když jdete na první rande, asi vás taky nenapadne, kolik strávených nocí, společných Vánoc, rodinných večeří, podaných teploměrů, dětí, vypraného prádla a vyžehlených košil vám vztah přinese… Se zákazníkem je to stejné. Pokud ho zaujmete a budete si váš vztah hýčkat, u jednoho nákupu to neskončí. Kolik energie teď můžete věnovat tvorbě strategie?

7. chyba: Házejí špagety na stěnu…

Představte si čerstvě uvařené špagety a bílou stěnu. Hodíte je proti ní a doufáte, že se jich co nejvíce přilepí. Možná se jedna dvě uchytí, ale to je všechno. Stejné je to s koupenou databází a necílenou obchodní nabídkou. Věnujete energii, čas na přípravu i peníze na nákup a ve výsledku je to jen velké plýtvání. Koupě a využití cizí databáze bez rozmyslu je bohužel velmi častou chybou českých podnikatelů. Ušetřete svůj čas, peníze a hlavně chuť podnikat a věnujte se raději vytvoření koncepce a postupným krokům. Pokud nemáte na své stránce magnet za kontakt (viz chyba č. 4), placená rozesílka vážně nemá význam.

Našli jste se v tomto článku? Nezoufejte, není to jen vaše chyba. Začít s posíláním newsletteru byl trend, stejně jako umístit si okénko odběr novinek, prostě to byl váš první krok. Teď je na čase udělat další a podívat se na e-mail marketing jako na celkový koncept budování vztahu. Držíme vám palce! 🙂