Retence_akvizice nástroje-2

V minulém článku jste se dozvěděli, že komplexní online marketingová strategie zahrnuje jak akvizici, tak retenci, a zejména jakou z nich byste měli pro své podnikání aktuálně zvolit. Nyní se můžeme podívat na konkrétní nástroje a na to, jak je začlenit do vašeho podnikání.

 

Útočné strategie (Akvizice)

Google AdWords

Výhodou AdWords je, že vám umožní přizpůsobit vaše marketingové sdělení velmi specifické skupině lidí. To vám pomůže udržet váš marketingový rozpočet na uzdě, protože míříte pouze na lidi, kteří jsou součástí vaší cílové skupiny zákazníků.

 

Sociální média a reklamy na nich

Sociální média jsou fantastické nástroje, jak přilákat zákazníky. Nejenže budete mít přístup k vaší vlastní skupině klientů a fanoušků, ale můžete skrze ně oslovit i okruh jejich přátel.

Experimentujte s různými sociálními kanály a zjistěte, které z nich přinášejí vašemu podnikání výsledky. Výběr je široký – Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, LinkedIn, Instagram, YouTube, Vimeo… Jakmile budete vědět, které z nich jsou nejúčinnější, můžete na nich svůj business podpořit placenou reklamou.

 

Obsahový marketing (info-marketing)

Obsahový marketing má často pro online prodejce podružnou roli, protože nemá okamžité výsledky jako AdWords nebo reklamy na sociálních médiích. Nicméně, pokud se do obsahového marketingu pustíte, budete svědky úžasných výsledků.

Kvalitní informace utvářejí vaši značku a oslovují komunitu lidí, kteří mají o vaši práci opravdu zájem. Pomohou vám vybudovat status experta a řekněme si upřímně, kdo by nechtěl nakupovat od nejlepšího v oboru? Finanční investice do něj jsou oproti reklamám zanedbatelné.

Obsahový marketing je skvělý způsob, jak získat zákazníky, pro ty z vás, kteří jste ochotni přijmout určitou výzvu. Abyste díky obsahovému marketingu uspěli, musíte mu věnovat čas a být trpěliví. Je třeba pravidelně publikovat a zaměřit se na kvalitu sdílených informací. Publikovat můžete v různých formách: články, videa, audia, infografiky…

 

Jak jsme již řekli v předchozím článku, akviziční strategie jsou jen polovinou online marketingové rovnice. Ta musí být doplněna správným množstvím retenčních technik.

 

Obranné strategie (retence)

Retenční e-maily

Retenční e-maily jsou jednou z nejjednodušších retenčních taktik, s nimiž můžete začít. Většina e-shopů již má nějakou formu e-mail marketingového řešení a retenční e-maily mohou být do tohoto řešení zahrnuty. Typicky se retenční e-maily zaměřují na zvyšování frekvence nákupu a znovuzískání „ztracených“ zákazníků.

Zákazníky můžete motivovat k častějšímu nákupu tím, že jim zasíláte nabídky, které je nabádají k návratu na váš web a nákupu dříve, než jaká by byla frekvence jejich průměrného opakovaného nákupu. Zákazníkům, kteří u vás nenakoupili mnohem déle, než je tato průměrná doba, můžete posílat e-maily s velmi výhodnou nabídkou. E-maily „ztraceným“ zákazníkům mohou být vaším posledním pokusem o to, získat je zpět.

Retenční e-maily můžete začít vytvářet například díky naší aplikaci SmartEmailing. Ta vám pomůže automatizovat celý proces a vy ho tak hravě zvládnete.


Věrnostní programy

Věrnostní programy jsou ve světě online podnikání velmi silným retenčním nástrojem. Nejenže podporují opakovaný nákup, ale obvykle jsou také použity jako odměna například za registraci účtu nebo referenci dalšímu potencionálnímu klientovi.

Věrnostní body fungují jako jakási pomyslná pojistka proti tomu, aby klient nekupoval u konkurence. Pro zákazníka je těžší nakupovat jinde, protože se tím vzdává přidané hodnoty, kterou mu poskytujete. Vaši zákazníci získají větší hodnotu pokaždé, když se vrátí, a vy máte užitek z jejich opakovaného nákupu.

 

Podpůrné systémy

Podpůrné systémy vytvářejí podmínky pro to, abyste mohli efektivně komunikovat se svými zákazníky a poskytovat jim podporu, kterou potřebují. Systém podpory může pomoci jak před, tak po prodeji tím, že vám umožní jasnou komunikaci se zákazníkem.

Live chat nebo help desk mohou zákazníkovu otázku proměnit v prodej. Účinně vyřešená stížnost nebo problém může často nespokojeného zákazníka proměnit na loajálního klienta, který kupuje opakovaně.

Svou roli hraje i prodejní nástroj, který chcete pro svůj online business používat. Pro klienta by měl být nákup rychlý a co nejjednodušší. FAPI – e-shop nové generace – vám nabízí plnou automatizaci celého procesu od přijetí objednávky přes zprostředkování platby, zaslání daňového dokladu, spárování platby s fakturou a odeslání produktu. Vše spolehlivě a rychle, bez toho, abyste museli cokoli odbavovat sami ručně. Vy můžete klidně spát nebo třeba odjet na dovolenou a nechat FAPI, aby za vás klienty obsluhovalo samo.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

V roce 2010 jsem o e-mail marketingu nevěděl vůbec nic. A 2010 byl pro mě ten rok, kdy se mi otevřel úplně nový svět toho, co je možné na internetu díky e-mailu a e-mail marketingu dělat, co je možné dosáhnout, jak je možné akcelerovat a rozrůst váš vlastní byznys, pokud pochopíte principy korektního, poctivého a chytrého e-mail marketingu. Tehdy jsem už deset let pracoval jako manažer e-shopů, ale otevřel se mi úplně nový svět toho, co je díky e-mailu možné.

Dneska se chci zastavit jenom u malinké věci, ale možná o to důležitější. Jsou to tři jednoduché věci, které poté, co mi prošlo tisíce lidí tréninkem EmailAcademy, považuji za nejdůležitější v tom, abyste nedělali chybu v rozesílání e-mailů.

Jak zaručeně pokazit e-mail. Podíváme se na tři možná primitivní věci, ale sami si udělejte takový test a podívejte se na váš poslední newsletter nebo e-mail, zda se náhodou tyhle nešvary u vás neobjevují.

Neosobní styl

Jaká je ta první věc, na kterou je třeba dbát, abyste nepokazili e-mail? Tou první věcí je neosobní styl. Pokud odesíláte e-maily neosobně, takovým tím tradičním korporátním způsobem, kdy oslovujete: Vážení zákazníci a tatatata, pak samozřejmě jen těžko vyjdete z řady a vystoupíte z těch desítek e-mailů, které každý z nás dostává denně do své e-mailové schránky.

Je potřeba vytvořit svůj vlastní styl. Osobitý, možná zábavný, možná v něčem neotřelý, ale především se pokuste něčím odlišit. Pokud posíláte e-mail vašemu kamarádovi, kolegovi z práce nebo vašemu tátovi, jak vypadá tento e-mail? Možná to zní divně, ale já vám doporučuji, abyste následovali tento styl e-mailů, pokud to jen trošičku jde, i ve vaší obchodní komunikaci.

Pokud totiž váš e-mail bude neosobní, o to méně osobní bude i váš obchodní vztah. Čím více se vám podaří do e-mailu dostat jakousi osobitost, privátnost, velmi intimní rozměr v komunikaci mezi vámi a vaší databází, o to silnější vztah vytvoříte s vaší komunitou a o to efektivnější bude vaše e-mail komunikace.

Proto si dejte pozor na řekněme ten tradiční korporátní styl e-mailové komunikace. Zkuste se alespoň trošičku odlišit od tohoto stylu a přidat více svých osobních věcí, trošku více emocí, vašich osobních příběhů a zkušeností z vaší firmy. Čím více se vám to podaří, o to méně budete posílat e-maily, které jsou tzv. pokažené.

Složitý design

Jaká je druhá věc? Druhou věcí je složitý design. Pokud máte složitý design vašich e-mailů, jsou obrovsky nepřehledné. Složitost, komplikovanost, přílišná komplexnost e-mailových šablon způsobuje to, že ve chvíli, kdy člověk od vás dostane e-mail, je tzv. ztracen.

Možná víte, že lidé e-maily nečtou, ale spíše je skenují a během dvou tří vteřin zjistí, zda v tom e-mailu pro ně něco je, nebo není. Jestliže je šablona e-mailu s několika sloupci, mnoha obrázky, je komplikovaná a složitá, stejně jako například složitá webová stránka, nefunguje. Lidé mají rádi jednoduché věci.

Vždycky si vzpomeňte na nejdražší a nejvýnosnější stránku na internetu. Jaká je ta stránka a jak vypadá? Zadejte si www.google.cz. A vidíte naprosto primitivní a jednoduchou stránku a je to nejlepší inspirace pro to, když budete vytvářet váš web anebo v tomto případě budete vytvářet vaši novou e-mailovou šablonu nebo styl komunikace, který budou následovat vaše newslettery a e-maily.

Složitost designu zkomplikuje pak i to, aby se ta zpráva, kterou chcete, dostala k vašemu příjemci. Potřebuje ji najít okamžitě a potřebuje být jasná. Takže nepřehánějte to s příliš složitými korporátními firemními šablonami.

Mnoho zajíců

A třetí věcí, na kterou je třeba si dát pozor, abyste nepokazili váš e-mail, je, abyste v e-mailu neměli mnoho zajíců. Co tím myslím? Mnoho zajíců znamená, že často se do jednoho e-mailu snažíme dát mnoho věcí. Chápu. Chceme sdělit spoustu informací našim klientům, chceme jim prodat všechny naše produkty, chceme jim říct o téhle akci a o tom, že mají přijít sem a koupit si ještě něco.

Jenže na to není e-mail stavěn. V e-mailu potřebujete jasně definovat jednu klíčovou věc, jeden hlavní záměr vašeho e-mailu a na ten se zaměřte. Nikdy nedávejte více odkazů na různé věci do vašeho e-mailu. Zaměřte se vždycky na jednu hlavní věc a na tu umístěte více odkazů, ale mějte vždycky jasno, co je ta první, nejhlavnější věc, na kterou chcete, aby lidé proklikli a dostali se z vašeho e-mailu.

Je to jako s těmi zajíci. Pokud honíte tři zajíce, nejspíš nechytnete ani jednoho. A tak se soustřeďte na to, co v daném e-mailingu, v daném newsletteru je pro vás to nejdůležitější, na co se chcete zaměřit. Tenhle jeden odkaz nebo jedna věc ve více odkazech je to, na co se v dalším e-mailu zaměřte.

Snad vám tyhle tři věci pomůžou k tomu, aby váš další e-mailing byl trošku jednodušší, efektivnější a úspěšnější. Držím vám v tom palce.

 ZivotaFirma20_30_JakPokazitEmail_DavidKirs3

WebJe tak snadné koupit, a přesto může být tak složité přilákat klienty, aby to udělali. Z jakéhokoli důvodu – cena; načasování; nejsou si jisti, zda váš produkt je právě pro ně – ještě neudělali krok k tomu, aby se z nich stali platící zákazníci.

Opravdu aktivně prodávat je přitom jediný způsob, jak dostat svůj produkt na oči lidem, kteří z něj budou mít prospěch. A není to o tom, tlačit je ke koupi něčeho, co nechtějí, ale poskytnout jim hodnotu, kterou potřebují.

Dnes se podíváme na dva způsoby, jak můžete více propagovat své produkty. Přemýšlejte o nich jako o praktických nástrojích, které vám pomohou přilákat do vašeho světa nové zákazníky, vést je správným směrem a v ideálním případě s nimi vybudovat dlouhodobý vztah.

Audio verze tohoto článku:

Upsell: Klasický manévr

Definice: Upselling jednoduše znamená, že v momentě, kdy od vás klient něco kupuje, mu k nákupu nabídnete další, související produkt.

Upsell je klasický tah, který vidíte všude kolem sebe, ať už si toho všímáte, nebo ne. Hračkářství vám při nákupu auta na dálkové ovládání nabízí baterie. Při koupi tiskárny vám nabídnou prodlouženou záruku. Kadeřník vám po ostříhání nabídne foukanou.

Efektivní upsell musí nastat v okamžiku prodeje. Proč? Protože v ten moment již má klient otevřenou peněženku. Je již v režimu „Teď si něco koupím“. Nedává přece smysl nabízet někomu baterie do autíčka na dálkové ovládání den nebo týden poté, co ho koupil. Upsell je něco, co zákazník potřebuje TEĎ.

Upsellovaný výrobek musí mít souvislost s prvotně nakupovaným produktem. Proč by vám v hračkářství nabízeli baterie, když kupujete čtvrtky, že? Pokud klientům nabídnete něco, co v nějakém smyslu doplňuje kupovaný produkt, máte velkou šanci, že to koupí. Zamyslete se prostě spíše nad tím, co vaši klienti potřebují, co jim prospěje a co využijí, než že byste nabízeli něco jen proto, abyste se toho zbavili.

Upsell je také fantastická příležitost, jak využít data, která jste nashromáždili o nákupním chování vašich stávajících zákazníků. Pokud víte, jaké produkty se v minulosti prodávaly společně, můžete předvídat, co upsellovat novým klientům. Je to stejné kouzlo, kterým vám Amazon doporučuje výrobky, které by vás mohly zaujmout.

Jak byste měli upsellovat svým zákazníkům?

Ideální je nechat klienta dokončit nákup prvního produktu a nabídnout mu několik dalších ihned poté, co odešle objednávku. V případě, že se rozhodne dodatečný produkt koupit, zahrne se do celkového prodejního procesu. Klient kliknutím odsouhlasí, že si upsellovaný produkt zakoupí, a za všechny produkty pak zaplatí dohromady a na všechny mu bude vystaven jeden daňový doklad.

Vše by mělo být rychlé a snadné: vaši klienti by měli být schopni přidat upsell do svého nákupního košíku na jeden klik. Tak řeší upsellování produktů například aplikace FAPI.

Snímek obrazovky 2015-06-11 v 13.55.15

 

Snímek obrazovky 2015-06-08 v 15.00.02

 

FAPI za vás navíc udělá všechnu špinavou administrativní práci – přijme objednávku, vystaví daňový doklad, spáruje platbu s fakturou, upomene nesplacené pohledávky a zašle klientovi váš produkt.

DOWN-SELL: Lákavá nabídka

Definice: Down-selling nabízí produkty nižší ceny zákazníkovi, který z nákupního košíku odešel, aniž by cokoli koupil.

Všichni jsme někdy nakupovali on-line a zastavili se těsně před tím, než jsme dokončili objednávku. To se děje z několika důvodů: nenašli jste to, co hledáte; nesedí vám cena; nemůžete se rozhodnout, co vlastně chcete.

Když nabízíte produkt novému klientovi a on odejde bez jeho zakoupení, může to vyvolat dojem, že jste ho ztratili navždy. Down-sell vám dává další příležitost postavit se před zákazníka s tím, že mu nabídnete produkt, na který je snazší říci „ano“.

Počkejte den nebo týden poté, co zákazník opustil svůj nákupní košík, a pošlete mu e-mail s nabídkou, která je odlišná od té, kterou původně zavrhl. Nepokoušejte se o down-sell, když je ještě v režimu „Ne, toto koupit nechci!“. Počkejte pár dní a pokud na vaši nabídku nezareagoval, zašlete mu ještě jeden, maximálně dva další e-maily s připomenutím down-sellovaného produktu.

Pro down-sell prostřednictvím e-mailu můžete využít tzv. autoresponder, který pro daný prodej bude e-maily rozesílat automaticky za vás. Jednoduše nastavíte podmínky, kdy se má e-mail s nabídkou odeslat, a naformulujete text, vše ostatní za vás udělá automat. Zkusit můžete například naši aplikaci SmartEmailing.

Jednu věc je třeba mít na paměti: nenabízejte levnější produkty pokaždé, když zákazník odejde z nákupního košíku, nebo začne podceňovat vaši přidanou hodnotu.

A co je cílem upsellu a down-sellu? Celoživotní hodnota.

Upsells a down-sell vám pomohou prodávat, ale nepřemýšlejte o nich prosím jako o způsobech, jak napravit nefungující obchodní strategii, nastartovat vaše zisky nebo dosáhnout týdenních cílů. Vaším záměrem není zvýšení krátkodobých prodejů, ale poskytování dlouhodobé hodnoty vašim klientům.

Proč se zaměřovat na dlouhodobou hodnotu namísto krátkodobých prodejů? Protože navázání skutečného vztahu s vašimi zákazníky je dělá šťastnými, a hlavně zvyšuje váš obchodní potenciál.

Untitled Infographic-2

E-mail je naším nejdůležitějším komunikačním nástrojem. S ohledem na efektivitu snad neexistuje lepší metoda komunikace v digitálním marketingu. Přinášíme vám proto seznam snadno aplikovatelných tipů pro profesionální tvorbu e-mailů.

 

Interní e-maily

Při rozesílání interních e-mailů se držte následujících zásad:

Buďte pochopitelní: Ujistěte se, že použitý předmět e-mailu jasně definuje úkol a je úzce propojen s obsahem – tím usnadníte nalezení e-mailu, pokud se někdy budou hledat zprávy související s určitým tématem.

Buďte struční: Snažte se, aby e-maily byly krátké a výstižné.

Buďte korektní: Vždy buďte slušní a používejte správnou gramatiku.

Buďte profesionální: E-maily mohou být přátelské, ale pište je profesionálně a neodbočujte od tématu.

Buďte realističtí: Urgence používejte pouze výjimečně.

 

Externí e-maily

Při posílání e-mailů mimo váš podnik se držte následujících zásad:

Předmět: Vždy používejte vhodný předmět e-mailu, který bude souviset s obsahem e-mailu.

email_1

Důraz na detail: Snažte se používat správnou gramatiku a vyhýbejte se zkratkám.

Tón e-mailu: Celý e-mail by měl působit pozitivně. Nepoužívejte negativní obraty a vyhněte se obviňování.

Buďte osobní: Dělejte si poznámky o jednání s klienty a v budoucnu je zužitkujte při komunikaci, abyste vytvořili silnější pouto.

Formátování: Používejte správné fonty a velikost a barvu textu, a to v celém e-mailu. Budete tak působit konzistentně a zlepšíte čitelnost.

email_2

Prolomení ledů: Oslovujte příjemce přímo a nezapomeňte na vhodný pozdrav. Například: „Ahoj Petře, doufám, že se ti daří dobře.“ nebo „Ahoj Petře, děkuji ti za zprávu.“

Účel: Jasně definujte účel e-mailu již v první větě. Například: „Reaguji na zveřejněná doporučení SEO týmu.“

Nabídněte řešení: To je velice důležité a dodá to vaší konverzaci smysl. Poskytování komplexnějších řešení může ovšem vyžadovat komunikaci prostřednictvím telefonu nebo osobního kontaktu, na což je dobré v e-mailu upozornit.

Otázky: Když se někoho na něco ptáte, nebo žádáte o informace, poskytněte nejprve všechny relevantní informace a potom se přímo zeptejte. Například: „Je toto něco, o co byste měli zájem?“ nebo „Až se vám to bude hodit, můžete to prosím poslat?“

Odpovídání na otázky: Na otázky odpovídejte přímo. Je užitečné tuto příležitost využít a hned poskytnout odpovědi i na případné budoucí dotazy. Například: „Pokud jde o on-page SEO, podle SEO týmu je důležité…“

Závěr: E-maily zakončujte výzvou k další komunikaci. Například: „V případě jakýchkoliv otázek nebo připomínek mě prosím kontaktujte.“

email_3

Řetězce e-mailů: Pokud píšete odpověď na e-mail, ujistěte se, že odpovídáte na řetězec e-mailů. Díky tomu bude mít příjemce sdělení přehled o předchozí komunikaci. Pro nová témata ovšem vytvářejte zcela nové e-maily, aby nedocházelo k nedorozuměním.

Kopie e-mailů: Pokud vám přišel e-mail a v záhlaví je uvedeno, že kopie e-mailu byla zaslána i někomu jinému, nezapomeňte této osobě poslat také kopii vaší odpovědi.

Vysoká priorita: Občas můžete použít nastavení vysoké priority, ale snažte se vyhnout urgentnímu nastavení nebo výzvám v předmětech, že se jedná o důležitá sdělení. Nikdy nevíte, jak moc je daný e-mail důležitý pro příjemce.

Kontrola e-mailu: Vždy si po sobě e-mail zkontrolujte ještě před tím, než ho odešlete.

Další užitečný tip: Snažte se nevyplňovat políčko, kam se uvádí příjemce e-mailu, ještě před závěrečnou kontrolou. Někdy se vám totiž může stát, že po dopsání e-mailu reflexivně kliknete na tlačítko pro odeslání.

V dalším článku tento týden se můžete těšit na konkrétní videonávod, ve kterém si prakticky ukážeme, jak má vypadat správná struktura vašeho e-mailu.

V tomto příspěvku vám dáme praktický návod, jak pomocí pěti prodejních strategií získat první zákazníky. Pro každou strategii jsme připravili plán, takže se nemusíte bát, prvních sto objednávek vám na stole přistane jedna dvě.

Kromě získání prvních zákazníků bude vaším úkolem pochopit, jak pro vás a vaši značku každý z prodejních kanálů funguje, a odhalit úroveň jejich obtížnosti.

Váš cíl…

… je získat dvacet prodejů prostřednictvím každé z následujících metod.

 

Strategie č. 1: E-mail na databázi kontaktů

A pak měřte, měřte, měřte.

 

Strategie č. 2: Prodej přátelům a rodině osobně

Cílem této strategie je získat kvalitní zpětnou vazbu na váš produkt, marketing a online prodejní nástroj. Pokud zatím žádný prodejní nástroj nemáte, zkuste se podívat, co vám může nabídnout FAPI – e-shop nové generace.

Co o vašem produktu, marketingu a prodejním nástroji přátelé řekli?

Snímek obrazovky 2015-05-27 v 9.29.52

 

Strategie č. 3: Soutěž nebo něco zdarma

 

Strategie č. 4: Strategický prodej přátelům přes sociální sítě

 

Strategie č. 5: Placená reklama na Facebooku

A opět měřte, měřte, měřte.

 

U každé strategie si nezapoměňte odpovědět dvě důležité otázky. 

Snímek obrazovky 2015-05-27 v 14.09.08

Když začínáte podnikat, jsou vaše první prodeje jedny z nejdůležitějších. Přinesou vám nejen další chuť do práce, ale hlavně vám pomohou vyladit marketingovou, provozní a zákaznickou strategii. Ukážeme si několik cest, jak oslovit zákazníky a získat vaše úplně první objednávky. Roztlačíte jimi těžký vlak, na kterém jste měsíce pracovali, a konečně se rozjedete.
Jste připraveni začít? Jdeme na to.

Zašlete e-mail na svou databázi kontaktů

Tvorba e-mailové databáze je důležitým prvním krokem, když spouštíte nový business. Databázi můžete vybudovat například tak, že na svou webovou stránku umístíte sběrný formulář.

„Nabídněte lidem výměnou za e-mail něco hodnotného zdarma – e-book, článek nebo třeba video.“

Fapi – e-shop nové generace například nabízí zdarma e-book, jak za 15 minut udělat z webových stránek prodejní automat.

 Snímek obrazovky 2015-05-10 v 19.25.52

Pokud jste si list kontaktů již vytvořili, je načase na něj zaslat první zprávu. Udělejte to dříve, než použijete jakoukoli jinou prodejní taktiku. Lidé na vašem seznamu jsou totiž vašimi nejpravděpodobnějšími zákazníky. Sami přece vyjádřili zájem o to, vědět o vašich produktech více.

K vytvoření a rozeslání e-mailů na vaši databázi můžete použít jednu ze šikovných online aplikací.

 

Prodávejte svým přátelům a rodině osobně

Nejjednodušší způsob, jak uskutečnit několik prvních objednávek, je získat na svou stranu rodinné příslušníky nebo přátele. To neznamená, že chudáka maminku vmanipulujete do koupě něčeho, co nikdy nevyužije!

To, o co vám jde, je najít blízkého člověka, který by váš produkt skutečně ocenil. Zkontaktujte ho osobně, představte mu svůj produkt a zeptejte se na dojmy z vašeho webu, prodejního procesu a samozřejmě z vašeho produktu. Získáte tak nejen objednávku, ale i neocenitelnou zpětnou vazbu.

 

Uspořádejte soutěž nebo poskytněte něco zdarma

Buďme upřímní, ZDARMA je kouzelné slovíčko, které otevírá jakékoli dveře. Nabídnout něco zdarma je skvělý způsob, jak upoutat pozornost na váš nový produkt. Pokud to uděláte dobře, může například soutěž přilákat plno zvědavců a rozšířit povědomí o vás.

„Nabídněte něco zdarma lidem, kteří o vás šíří informace na sociálních sítích.“

 

Strategicky prodávejte přátelům, přes sociální sítě

Už jste si vyzkoušeli, jaké to je, prodávat přátelům osobně. Možná jste je odchytli na večírku nebo je pozvali na kávu, nyní je načase smočit prsty v sociálních sítích a oslovit širší publikum.

Před tím, než na Facebooku vykřičíte, že jste zbrusu novými online podnikateli, zamyslete se, jak byste to mohli udělat chytřeji a lépe cílit na své koncové zákazníky.

Pomocí Facebook vyhledávání můžete mezi svými přáteli najít lidi, které váš produkt nejpravděpodobněji zaujme a koupí si jej. Uděláte to pomocí klíčových slov, která se s produktem pojí.

„Když takové lidi najdete, pošlete jim OSOBNÍ zprávu a představte jim, na čem právě pracujete.“

Dalším krokem je připravit vlastní facebookovou stránku, začít psát o produktech na svou zeď a získat tak širší skupinu fanoušků.

Zkuste placenou reklamu na Facebooku

Facebook je jedním z nejpřesnějších a nejcílenějších prodejních nástrojů vůbec. Je to reklamní kanál, který by měli vyzkoušet všichni online podnikatelé.

Abyste svou reklamou skutečně oslovili správnou skupinu zákazníků, je třeba se poctivě zamyslet nad tím, kdo jsou vaši klienti, jaký mají životní styl, co mají a naopak co nemají rádi. Jedině pak bude vaše reklama fungovat.

„Měřte úspěšnost své reklamy a neustále ji vylepšujte. Upravujte cílovou skupinu, měňte magnety (nadpisy a obrázky), experimentujte, buďte vynalézaví a živelní.“

První prodeje nejsou o zisku

Pamatujte, vaše první prodeje nejsou o zisku. Jsou o tom, nalézt své místo na trhu a dovést do dokonalosti marketing, zákaznickou péči a celkově vymazlit zákazníkův dojem z prodejního a poprodejního servisu.

Jedna věc je přilákat klienty na vaši webovou stránku a druhá je provést je prodejním procesem tak, aby ani nemrkli a už k jejich rukám putoval váš zbrusu nový produkt.

K tomu potřebujete nejen super marketing, ale i super online prodejní nástroj, který v ideálním případě obslouží klienta 365 dní v roce. Ať jste v práci, spíte, jste na pláži, věnujete se dětem, nebo houbaříte.

FAPI – e-shop nové generace spojuje budoucnost s přítomností. Přijímá objednávky, vystavuje faktury, páruje platby, upomíná klienty, když nezaplatí, a automaticky zasílá (online) produkty. Myslíte, že sníte? Podívejte se sami, jak vám FAPI zjednoduší podnikání a život!!!

E-mail je v současném podnikání nejčastěji využívaný komunikační nástroj. Práce s ním je snadná a rychlá a umožňuje vám komunikovat s ostatními, když jste mimo kancelář. Navíc je méně rušivý než telefonování nebo SMS, takže můžete zprávy posílat pohodlně. Většině z nás chodí denně stovky e-mailů, a stejně tak i našim zákazníkům. To je ten hlavní důvod, proč některé zprávy mohou v záplavě ostatních sdělení zůstat nepovšimnuty. Přinášíme vám 10 tipů, jejichž dodržování vám umožní udělat dobrý dojem a zvýšit pravděpodobnost, že vaše e-maily nebudou bez odezvy.

 

TIP č. 1: Předměty vašich e-mailů by měly být specifické.

Tak, jako se pro přečtení článku na internetu rozhodnete podle jeho nadpisu, se příjemci vašeho e-mailu podle jeho předmětu rozhodnou, jak moc je pro ně důležitý. Předmět e-mailu by měl být stručný, relevantní a specifický. Když někomu posílám první e-mail, vždy se snažím do předmětu uvést jméno příjemce, a také informaci o tom, odkud danou osobu znám. Například předmět „Ahoj Petře, seznámili jsme se na večírku v sobotu“ je mnohem zajímavější než „Reaguji na naši schůzku“ nebo „Rád jsem Vás poznal“.

TIP č. 2: Buďte struční.

Lidé většinou nemají moc času a také neradi čtou dlouhé a nudné e-maily. Držte se proto vašeho tématu. Pokud toho máte na srdci hodně, ušetřete raději čas a využijte telefon. V případě neformální komunikace je efektivní využívat pouze právě předmět e-mailu, jako například „Máš zítra čas na oběd?“.

TIP č. 3: Využívejte odrážky.

Vždy, když chcete někomu položit více otázek, zkuste použít odrážky. Díky tomu budou vaše e-maily přehlednější a usnadníte vašemu protějšku tvorbu odpovědí.

TIP č. 4: Vychvalte příjemce.Young group of people giving the thumb's up

Pokud píšete e-mail někomu, koho moc neznáte, nebo nějaké známé osobnosti, je vhodné uvést, kde jste se setkali, kdo vás doporučil nebo jak daného člověka znáte. Pokud mi například přijde e-mail s předmětem „Moc se mi líbí Váš blog. Prosím, pošlete mi informace o vašich seminářích“, zareaguji určitě spíše, než pokud mi přijde zpráva s předmětem „Prosím o informace o vašich seminářích“.

TIP č. 5: Uklidněte se.

Je důležité, abyste dobře zapůsobili. Někdy je dobré se držet rčení „mluviti stříbro, mlčeti zlato“. Jinými slovy, raději si vaši zprávu dvakrát promyslete, abyste nevyzněli nepříjemně. Pokud jste naštvaní nebo rozladění, nejprve se uklidněte. Pamatujte na to, že si příjemce vaši zprávu může uložit, vytisknout nebo ji někomu přeposlat, proto neposílejte nic, čeho byste mohli litovat.

TIP č. 6: Dejte si pozor na chyby.

Před tím, než kliknete na „odeslat“, si raději text e-mailu zkontrolujte. Zaměřte se na chyby v gramatice a typografii. Důležité e-maily si klidně přečtěte nahlas a ujistěte se, že sdělují přesně to, co máte na mysli. Špatně strukturovaný e-mail o vás může vytvořit dojem, že jste neprofesionální, ledabylí či nevzdělaní.

TIP č. 7: Chraňte e-mailové adresy.

Pokud musíte rozeslat e-maily větší skupině lidí, dbejte na to, aby byla zajištěna ochrana soukromí příjemců. V případě, že se dané osoby neznají, používejte možnost „slepá kopie“. Tak se jednotlivým příjemcům zobrazí jen váš e-mail.

TIP č. 8: Nepřehánějte to s používáním tlačítka „odpovědět všem“.

Tato funkce sice může být užitečná, ale tak může vést k frustraci těch, kdo o odpověď nestojí. Odpovídejte jenom těm, kdo odpověď potřebují.


TIP č. 9: Před tím, než někomu pošlete velkou přílohu, ho požádejte o svolení.man working with tablet pc at home

Lidem často vadí, když mají e-mailovou schránku zaplněnou fotografiemi a velkými přílohami. Získejte si proto svolení, nebo použijte služby pro sdílení dokumentů, jako jsou například Dropbox.com nebo Leteckaposta.cz.

TIP č. 10: Dejte příjemcům e-mailů čas na odpověď.

Někteří lidé si e-mail nekontrolují vícekrát za den. Pokud potřebujete získat odpověď rychle, použijte telefon nebo do předmětu e-mailu uveďte slova jako „Prosím, přečtěte si tento e-mail“ nebo „Urgentní“, abyste tak pomohli uživateli snadno rozlišit důležité zprávy.

Především ale buďte slušní. Ty nejdůležitější věci se můžeme naučit od dětí. Když o něco žádáte, používejte slůvko „prosím“. Pokud pro vás někdo něco udělá nebo vám něco poskytne, řekněte „děkuji“. Vaše on-line reputace je součástí vaší osobní značky. Proto je „zlaté pravidlo“ stále tak důležité: chovejte se k ostatním tak, jak byste chtěli, aby se oni chovali k vám.

Je přirozené, že se všichni chceme s někým srovnávat. Díky tomu totiž můžeme získat informace o tom, jak dobře si vedeme a jestli máme něco zlepšit.

V případě marketingu jsou některá srovnání jednodušší než jiná. Pokud budete chtít zjistit, kolik fanoušků na Facebooku mají vaši konkurenti, prostě navštívíte jejich profily a zjistíte si to. Pokud chcete získat přehled o celkovém výkonu internetového marketingu, můžete využít on-line nástroje pro hodnocení propagace webů, jako je marketing.grader.com. Nebo pokud budete chtít zjistit, jaké články na blozích vašich konkurentů mají největší úspěch, snadno si to zjistíte pomocí dalšího nástroje – buzzsumo.com

S jinými srovnáními je to ale těžší, například v oblasti e-mailového marketingu. Vezměte si třeba míry otevření e-mailu a prokliku – většina firem takové údaje nepublikuje. A tak, pokud právě teprve začínáte investovat do e-mailového marketingu, nemůžete mít žádný přehled o tom, jakého výkonu by vlastně vaše e-mailové kampaně měly dosahovat.

HubSpot zpracoval data od více než 11 500 zadavatelů e-mailových kampaní. Níže uvádíme statistiky, které vám pomohou určit, jak vypadá dobrá míra otevření e-mailu a míra prokliku v závislosti na tom, kolik e-mailových kampaní měsíčně rozešlete, a podle toho, v jaké oblasti podnikáte a jak velká je vaše firma.

mira_otevreni

 

Kolik e-mailových kampaní měsíčně rozešlete?

Všichni chceme vědět, kolik přesně cílených kampaní bychom měli měsíčně rozeslat. Je dobré myslet na to, aby na nás (potenciální) zákazníci nezapomněli, ale současně se krotit, abychom je častými e-maily neotravovali.

Od jaké úrovně je e-mailing příliš častý? Zjistili jsme, že společnosti, které měsíčně rozešlou více než 30 e-mailových kampaní, začnou brzy vykazovat klesající míry otevření e-mailu a prokliku. (Poznámka: Jedná se o kampaně, které jsou cílené a využívají individuální e-maily rozesílané jen části publika – nejedná se o masové e-maily rozesílané všem.)

Optimální intenzity je dosaženo v intervalu 10 – 20 e-mailových kampaní měsíčně. Společnosti, které se v tomto intervalu pohybují, dosahují více než 2x větší míry prokliku než ty, které posílají jen dvě kampaně měsíčně nebo méně. V případě tohoto optimálního intervalu vykazují společnosti medián míry otevření e-mailu 32,4 % a medián míry prokliku 6,5 %.

 

Jak sledované metriky závisí na velikosti společnosti?

Navzdory tomu, že 10–20 e-mailů rozeslaných měsíčně je celkové optimum, v případě segmentace podle velikosti společností dojdeme k poněkud jiným číslům.

Společnosti s 1–10 zaměstnanci a 26–200 zaměstnanci: Jejich výsledky odpovídají tomu, co vyplývá z tabulky nahoře – míry otevření a prokliku dosahují maxima v případě 10–20 cílených e-mailových kampaní měsíčně. Společnosti s 1–10 zaměstnanci mají typicky medián míry otevření 35,3 % a medián míry prokliku 6,9 %. Společnosti s 26–200 zaměstnanci dosahují mediánu míry otevření 32,3 % a mediánu míry prokliku 6,3 %.

Společnosti s 11–25 zaměstnanci: Míra otevření e-mailu je v případě kampaní společností s tímto počtem zaměstnanců obvykle nejvyšší, pokud rozešlou 21 a více e-mailů měsíčně. Při takové frekvenci dosahují mediánu míry otevření 32,4 %. Ale tato frekvence není optimální pro maximalizaci počtu prokliků – pro dosažení tohoto cíle je ideální, pokud rozesílají 16–30 e-mailů měsíčně, a medián míry prokliku pak činí 6,7 %.

Společnosti s více než 201 zaměstnanci: Optimální frekvence pro tyto firmy je mnohem nižší, než je tomu u společností jiných velikostí. Nejvyšší medián míry otevření (32,2 %) byl nalezen pro interval 3–5 e-mailových kampaní za měsíc a nejvyšší medián míry prokliku (7 %) odpovídá frekvenci 6–15 e-mailů za měsíc.

Jaké z toho všeho plyne poučení? Měsíční četnost rozesílání e-mailů byste měli přizpůsobovat velikosti své společnosti.

 

Jak se míry otevření a prokliku liší pro B2B a B2C?

Data jsme segmentovali i podle druhu podnikání – B2B nebo B2C.

V případě B2B jsou míry otevření poměrně stabilní – pohybují se okolo 30 %. Pro B2C se ovšem interval této metriky nachází mezi 30,5 % až 34,9 %. Horní okraj intervalu platí pro B2C společnosti, které rozesílají 10 – 20 e-mailingových kampaní měsíčně.

B2C společnosti sice dosahují lepších měr otevření e-mailů, B2B společnosti mají naproti tomu ale lepší míru prokliku. Platí také, že čím více B2B e-mailů bylo odesláno, tím lepší míry prokliku je dosahováno. B2B společnosti, které rozesílají 10–20 e-mailů měsíčně, mají nejvyšší medián míry prokliku na úrovni 6,0 %.

Pro B2C firmy je podle našich dat nejlepší, pokud rozesílají 10–20 kampaní měsíčně – v takovém případě bude dosaženo mediánu míry prokliku 5,6 %.

 

Tak, a je to – teď už máte přehled o tom, jaký výkon je možné od e-mailingu očekávat podle toho, jak často e-mailové kampaně rozesíláte, jaká je velikost vaší společnosti a jaký je váš podnikatelský model. Co teď? Využijte tyto informace a zapracujte na svých kampaních.

 

Zdroj: http://blog.hubspot.com/marketing/email-open-click-rate-benchmark