Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

To, co v podnikání a byznyse často způsobuje AHA, nějakou přelomovou myšlenku, přelomový koncept nebo přelomový zlom v tom, jak věci děláte, je důležité k tomu, abyste si v tom, co děláte, zjednodušili život.

Pokud chcete začít něco dělat jinak, chcete mít jiný výstup, je třeba změnit vstup. K tomu by vám dneska mohl pomoct jednoduchý trojúhelník. Dívá se totiž na byznys, na podnikání, na to, co děláme, z jiného úhlu. Vždycky je dobré podívat se na naše činnosti, které dnes a denně opakujeme, z jiného úhlu. Jiná perspektiva dělá to, co nakonec znamená rozdíl nebo dobré výsledky v podnikání.

Podívejte se jinou perspektivou, jak fungujete v byznyse a v podnikání. Nahoře na trojúhelníku je to hlavní – člověk – . Je to člověk jako vy, který se snaží něco ve světě konat. Na každé časti trojúhelníku je třeba se ptát základní otázky. Základní sada otázek je: Proč? Co? Kdo? Kdy? Jak? Pokud si položíme tyhle otázky ve všech částech toho trojúhelníku, hodně se nám uleví.

Dostáváme se na část . Tady je potřeba si postupně zodpovědět ty jednotlivé otázky. Proč dělám právě to, co dělám? Proč chci dělat tuhle práci? Proč chci dělat tohle podnikání? Proč se chci zabývat právě tímto? Proč chci být s tímto člověkem?

Jenom položením těchto otázek se dostanete k sebereflexi, jak to teď v životě máte. Identifikujete toho, kdo v životě jste, v tom našem myšlenkovém světě. Položíte si otázku a dostanete odpověď na to, jak se vám v té dané oblasti daří.

Pokud si odpovíte, proč jednotlivé věci děláte, proč jste s jednotlivými lidmi, můžete se dostat dál k otázce: Aha, pokud v tomhle jsem z toho a toho důvodu, tak co je věc, která mě k tomu dovede? Co je to, co mi umožní, abych naplnil to svoje proč?

Ve chvíli, kdy vím co a znám proč, můžu se ptát otázku: Ha, kdo mi s tím pomůže? Kdo mi může pomoct na té cestě? Kdo mi může poradit? Kdo mi může dát nějaký nový vhled? A dostáváme se k otázce kdo.

A ve chvíli, kdy vím kdo, tak už je třeba se rozhodnout, kdy ty věci dělat, a teprve na poslední části je to o tom, jak ty věci dělat.

Byznys

Ten trojúhelník JÁ pokračuje, protože vedle já je náš BYZNYS, naše firma například, naše podnikání. A stejné otázky je potřeba aplikovat na váš byznys. Tedy, proč máte vaši firmu? Proč prodáváte zrovna tyhle vaše produkty a vaše služby? Proč vůbec existuje tahle firma a co dodává na trh? Proč existuje byznys, který jste stvořili? Jakou má vizi, jaké má poslání? Jaký má důvod, že existuje? Pokud znáte tohle proč, ten důvod existence, můžete se ptát otázku co.

Co je tím předmětem podnikání? Co skutečně dodáváte? Co je to, za co vám lidé platí? A pak pokračujete opět dál. Kdo. Kdo jsou vaši zákazníci, kteří jsou právě pro tenhle byznys vhodní? No a kdy je jim nejlépe prodávat a jakým způsobem? A roztáčíte samozřejmě celý ten podnikatelský systém, jak vytvářet byznys a dělat obchod.

Produkt

A třetí částí trojúhelníku je PRODUKT. Pokud máte nějaké podnikání nebo firmu a nějaké portfolio produktů, měli byste si teď klást otázku pro každý váš produkt. Protože každý ten produkt může mít svoje proč, svoje co, kdo, kdy a jak.

Můžete mít produkty, které plní jiné proč než některý jiný produkt. Také jinými způsoby můžete naplňovat vizi vaší firmy, protože budete mít jiný produkt, to je to CO pro firmu, kterou dostáváte na trh a prodáváte vašim zákazníkům. A taky každý produkt může mít jiného cílového klienta, avatara, který rezonuje s tím produktem. Pokud jste si neudělali jasno v tom, pro jakého klienta je produkt určen, kde ti klienti pobývají, jak jim nejlépe prodávat, možná to je ten důvod, proč se některé produkty ve vašem portfoliu vůbec neprodávají, nebo možná máte produkty, které byste už dávno neměli mít a je čas se jich zbavit.

Vracejte se k tomuhle trojúhelníku jednou za kvartál, jednou za rok. Udělejte si check list, jak to máte s vaší vizí, s vaší sérií otázek, s vaším posláním a místem tady na zemi, vaší identitou. A jak to má váš byznys, vaše firma se svou identitou. Jak má jasno v tom, kam chce jít. Jak se pohybuje s odpověďmi na ty otázky. A jak je to s vašimi produkty, jak vypadá vaše aktuální portfolio a jak ty produkty naplňují vizi vašeho byznysu a jak váš byznys naplňuje vizi vašeho života.

Držím vám palce, aby tohle všechno bylo v souladu a skvěle to fungovalo dohromady.

David Kirš_Trojice já byznys produkt

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Nedávno jsem v jednom videu viděl zajímavou otázku. Když se podíváte na měsíc zpět, jste naprosto spokojení s přínosem, který jste poskytli vašim klientům, s hodnotou, kterou jste předali vašim zákazníkům, a zároveň jste naplno v souladu a spokojení s tím, jak jste odpočívali, jak vypadaly vaše dny, jaký jste měli životní styl? Byli jste sami sebou? Cítili jste v posledním měsíci svobodu a pohodu?

Z vlastní zkušenosti jsem si často na tyhle dvě otázky odpověděl ne a ne. Vlastně jsem měl pocit, že můžu a chci dát víc, že to můžeme v byznyse udělat lépe, že můžeme ještě něco vylepšit, že to ještě není dost dobré. A zároveň jsem v té práci seděl více, než jsem chtěl, a možná jsem se dřel více, než jsem chtěl. Neměl jsem pocit, že životní styl, který žiju, je přesně to, co bych si přál.

Dneska bych se u těchto dvou oblastí rád zastavil. Jestli teď přemýšlíte nad svým podnikáním, jste majitelem firmy, máte nějakou živnost, pracujete na sebe, nebo přemýšlíte, že začnete podnikat, tak je vždycky důležité, když plánujete nějakou kampaň, plánujete začít něco prodávat nebo vůbec přemýšlíte nad tím, co bude váš obchodní proces v dalších obdobích, dívat se na obě tyhle strany. Protože my všichni bychom se na nějaké úrovni rádi rozdali, rádi bychom sloužili, rádi bychom dávali… Dáváme a dáváme, a pak zjistíme, že jsme obrovsky unavení, že už nemůžeme a že náš životní styl, vztahy, rodina a podobně, není ono.

Přínos pro klienty

A tak když teď přemýšlíte nad tím, co ještě pro klienty vymyslíte, jestli uděláte další akci, další produkt, zda budete vyvíjet něco nového, nebo přidáte další hodnotu, další bonus, další dárky, zamyslete se také, co všechno to bude znamenat pro váš životní styl. Pokud chcete klientům obrovsky moc dát, možná vám potom nezbyde čas na životní styl, jaký byste si přáli.

Myslete i na svůj životní styl

Proto když přemýšlíte a plánujete váš čas, vaše podnikání, vždycky važte, co je ten přínos pro vaše klienty, co je ve vašem podnikání to, co lidé skutečně oceňují a co chtějí, co je to nejhlavnější, proč vám dávají peníze, a to jim dejte. A nechte si prostor na to, abyste se mohli ohlédnout a dopřát si čas na sebe, dopřát si čas na to, co vás baví mimo práci, dopřát si čas na odpočinek, na regeneraci, protože v tuhle chvíli přicházejí i krásné nápady, inspirace a další věci, které nakonec mohou být i přínosem pro klienty.

Poslední měsíce se hodně pohybuji právě v těchto dvou oblastech, a když přemýšlím nad novým projektem, vždycky se snažím mít ty věci v souladu. Sám jsem si vyzkoušel, že životní styl může velmi trpět na úkor přínosu pro klienty, tak vy na to nezapomeňte.

 

David Kirš_přínos_klienti_životní_styl

Audio:

Spojit nespojitelné je naše přirozená dovednost. Černá a bílá jsou jen zdánlivě jiné barvy. Muž a žena jsou jen zdánlivě jiní lidé. Teplo a chlad jsou jen zdánlivě jiné energie. Vše je jedno a zázraky se dějí ve spojení. My jsme spojeni a obsahujeme vše, na co pomyslíte.

Každý z nás obsahuje sílu muže samuraje, který v pravý okamžik míří na cíl a stíná hlavu. Každý z nás obsahuje lásku bohyně, která hýčká, léčí a přijímá vše. Ve spojení se rodí nový život. Ve spojení vznikají velké věci. Ve spojení jsme šťastní. Ve spojení jsme super-hero s našimi magickými schopnostmi.

Není jedna pravda. Ve spojení jsou všechny pravdy. Každý má svou pravdu a naším cílem je spojení. Uctěme bílou a černou, uctěme západ i východ. Spojme se.

Strategický podnikatel touží po spojení. A zažívá ho pokaždé, kdy do svého života integruje těchto 10 dovedností.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

10_StrategickyPodnikatel_Spojeni_DavidKirs3

Audio verze

Nadšení boří hranice a rozpouští ledy. Nadšení přináší vzrušení. Nadšení aktivuje zvědavost. Nadšení je naše vnitřní motivace věci dělat. Náš vnitřní život je naše nadšení. Kde je nadšení je živost. Kde je nadšení je flow. Kde je nadšení, tam se věci dějí.

Nadšení přitahuje pozornost a magnetizuje okolí. Nadšení zvedá energii. Nadšený hlas nelze neposlouchat. Nadšeného lídra nelze nenásledovat. Nadšeného podnikatele nelze ignorovat. Nadšeného člověka nelze nevidět. Nadšení podpaluje každý den a tahá z postele. Nadšení hoří zvědavostí a hýří energií.

Strategický podnikatel je nadšený z toho, co dělá a své nadšení šíří dál.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

9_StrategickyPodnikatel_Nadseni_DavidKirs4

Audio verze

Nikdy nejste sami. Osamělost neexistuje pokud si ji nevymyslíte. Spolupracovat je přirozené. Nikdo nedosáhl velkých věcí sám. Nebýt druhých, nejsme na tomto světě. Nebýt druhých, nenajedli bychom se. Nebýt druhých, nemělo by smysl pracovat, nebylo by komu sloužit.

Pracovat spolu znamená sdílet a poskytnou to, co umím nejlépe. Pracovat spolu znamená naslouchat svým dovednostem a silným stránkám. Ty pak lze nabídnout ke spolupráci. Spolupracovat znamená hledat, co mi chybí, hledat, kdo mi může asistovat, hledat s kým si můžeme navzájem prospět. Spolupráce je podnikání, firma je spolupráce. Se zákazníky je nutné spolupracovat, partneři potřebují spolupráci.

Strategický podnikatel ví, že spolupráce je páka. Páka na výsledky a přínos. Páka tam, kde jedna síla nestačí.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

8_StrategickyPodnikatel_Spoluprace_DavidKirs4

Audio verze

 

Moc slova je zprostředkována skrz moc hlasu. Hlas z nás vychází. Skrz hlas vycházíme my. Náš hlas jsme my. Naše slova zvučí a tím ovlivňují ostatní. Náš hlas rozhodne o našem vlivu. Náš hlas rozhodne, zda lidé reagují nebo ne.

Jak autentický je váš hlas? Jak pravdivé je to, co říkáte? Je hlas jen prodloužení vašeho myšlení? Hrajete hru nebo říkáte, co si myslíte? Jste skutečně hlasem, který z vás vychází? Hlas má moc měnit životy. Inspirovat a motivovat. Hlas je dech. Inspirovat znamená dýchat. Dýchat znamená rozeznít váš hlas. Buďte vědomým lídrem, který má hlas. Buďte hlasem, který má energii. Buďte hlasem, který šíří vizi.

Buďte strategickým podnikatelem, který zná sílu hlasu a využívá jeho vliv.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

7_StrategickyPodnikatel_Hlas_DavidKirs3

Audio verze

Je to pnutí, které nelze zastavit. Je to touha, která nám nedá spát. Je to síla, která nás zve do věcí a my nevíme proč. Zvědavost otevírá dveře, zvědavost objevuje nová místa, poznává nepoznané. Zvědavost je sestra růstu a pokroku. Zvědavost nás posiluje a dává nám výdrž tam, kde ostatní krachuje.

Skrz zvědavost jsme se zamilovali, skrz zvědavost jsme se učili, skrz zvědavost jsme se dostali až sem. Co nás čeká dál? Jste zvědaví? Nebyli byste na tomto světě, pokud by ne. Zvědavost nás drží při životě. Jakmile vyprchá, vyprchá život sám.

Strategický podnikatel je přirozeně zvědavý, zvídavý, neposedný a hravý, zajímá se o nové věci, zkouší, padá a znova se zvedá, je zvědavý, jak to pokaždé dopadne.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

6_StrategickyPodnikatel_Zvedavost_DavidKirs4

Audio verze

Kreativní síla nás vytvořila. Zrodili jsme se z ničeho. A tak funguje kreativita. Je to nejsilnější síla, síla Života. Tvoří z ničeho cokoliv a cokoliv vrací do ničeho. Je to nekonečný běh věcí, který z energie myšlenky tvoří hmotu, který z myšlenky tvoří realitu. Nelze nebýt kreativní. Lze jen zamezit přístupu k této síle. Lze zablokovat tuto energii omezením vlastní mysli. Odpojením se.

Kreativita jsou vhledy, nápady, aha momenty, sny a touhy. Kreativita je hledat tam, kde nic není, hledat cesty, které neexistují. Kreativita tvoří nemožné. „Je to vlastně zábavné, tvořit nemožné.“, řekl Walt Disney.

Strategický podnikatel dělá zázraky, tvoří nemožné, protože je spojen se svou kreativitou, s nekonečnou tvořivou silou Života. Tvoří každý den.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

5_StrategickyPodnikatel_Kreativita_DavidKirs3

Audio verze

 

Být lídrem. Vést. Skutečný lídr potřebuje dvě věci. Potřebuje vizi a potřebuje energii vést. Vede sebe a tím vede druhé. Skrz silnou vizi inspiruje další lidi a ti ho mohou následovat, nechat se vést. Ne každý je lídr, ne každý chce být lídr. Ne každý má vizi lídra, ne každý má energii na to, být lídrem. Berte věci tak, jak jsou. Ale pokud cítíte, že lídr uvnitř na vás ťuká, dejte mu prostor, dejte mu vizi a energii a on se projeví.

Veďte sebe silně a vědomě, tím povedete druhé. Lídr následuje hlas svého srdce. Nemůže si pomoci a dělá věci tak, jak považuje za správné. Někdy si ťukají na hlavu, někdy ho zrazují, někdy ho omezují. To vše je součást hry. Lídra to nezastaví.

Strategický podnikatel má schopnosti lídra.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

4_StrategickyPodnikatel_Leadership_DavidKirs3

Audio verze

 

Jsme z ní stvořeni. Jsme energie. Jsme malá továrna na elektřinu a životní energii. Zpracováváme energie mnoha věcí, abychom ji použili pro náš život. Jak a co zpracujeme rozhodne o množství energie, kterou máme. Jak zpracováváme a vážně bereme naše myšlenky a to, co se nám honí hlavou ovlivňuje naši energii. Jak se stravujeme a jíme a jak kvalitní jídlo zpracováváme ovlivňuje o naší energii. Jak cvičíme naše tělo a trénujeme jeho sílu, výdrž a vitalitu rozhoduje o množství životní energie, kterou máme k životu. Jak dodržujeme pitný režim a co pijeme ovlivňuje míru naši energie dělat věci. Bez energie nelze nic.

Strategický podnikatel dbá a pečuje o svou energii, pečuje o energii svého těla, pečuje o energii své mysli. Udržuje a zvyšuje proud své energie.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

3_StrategickyPodnikatel_Energie_DavidKirs3