Budovat podnikání a přitom být stále zaměstnaný není jednoduché. V týdnu přijdete domů po dlouhém dni v práci, strávíte trochu času s rodinou a přáteli, a než jdete spát, ještě narychlo uděláte pár věcí, aby se vaše podnikání posunulo alespoň o krůček dál.

Víkendy vám naproti tomu umožní udělat mnohem více práce ve větších celcích. Ale jak z nich vymáčknout maximum? A jakou strukturu by vlastně měl produktivní víkend mít?

Přepněte do jiného módu

První věc, kterou je třeba změnit, je způsob, jak přemýšlíte o svých víkendech.

Co děláte v průběhu týdne, by vám mělo pomoci k tomu, abyste udělali více práce o víkendu. Nepoužívejte své víkendy k tomu, aby podpořily věci, které děláte v týdnu. Místo toho se ujistěte, že kdykoli přijdete domů z práce a začnete pracovat na svém vlastním businessu, tak tím podporujete to, co máte v plánu dělat o víkendu.

Například pokud se chystáte přes víkend řešit online prodejní nástroj pro váš web, tak v týdnu vytvořte webovou stránku, kam později umístíte objednávkový formulář, vyberte vhodný online prodejní nástroj a rozmyslete si, jak bude vypadat vaše produktová nabídka. Díky tomu se pak můžete o víkendu soustředit na nejdůležitější úkol – implementaci e-shopu na váš web.

Jak v týdnu podpořit aktivity, které budete dělat o víkendu

Kdykoliv vám na mysl přijde nějaký úkol nebo nápad, ale nezvládnete si na něj udělat čas během týdne, přidejte si ho na seznam „dalších akcí“. Pokud máte seznam věcí, které chcete pro své podnikání udělat, podpoří vás to v rychlejším a jasnějším rozhodování.

Jak strukturovat svůj víkend

Pátek

Vzhledem k tomu, že v pátek nemáte čas udělat tolik práce jako v sobotu nebo v neděli, je to dobrá příležitost popřemýšlet nad tím, čeho jste během týdne dosáhli a co máte v plánu na víkend.

Zamyslete se

Než začnete plánovat svůj pracovní čas, je dobré se na pět minut posadit a zamyslet se nad tím, co vám jde dobře a co ne.

Neudělat si pravidelně čas na reflexi toho, kde jste šlápli vedle a kde jste na dobré cestě, může velmi zpomalit váš růst jako podnikatele. Vaše firma poroste jen tehdy, když porostete vy. Každý týden se sami sebe zeptejte na tyto otázky:

Plán útoku

Nyní je čas naplánovat časové úseky pro každý úkol a seřadit si priority.

Vezměte si k ruce kalendář, ze seznamu „dalších akcí“ vytáhněte úkoly s nejvyšší prioritou a začněte si je plánovat v čase. Pokud máte nějaký úkol, který můžete udělat do 5 minut, tak ho udělejte hned (ano hned, zatímco si plánujete čas), namísto toho, abyste ho nechávali na víkend.

Tady je příklad, jak může váš plán na víkend vypadat:

Snímek obrazovky 2015-08-29 v 14.32.26

Obecně platí, že nejprve budete řešit nejtěžší nebo časově nejnáročnější úkoly. Nejvyšší prioritu mají úkoly, které musí být hotovy ihned nebo mají okamžitý dopad na vaše podnikání.

Sobota

Využijte vzrušení a motivaci z páteční reflexe a plánování a začněte řešit nejdůležitější sobotní úkoly.

„Airplane Mode“

Klíč k tomu, abyste z víkendů získali maximum, je „fokus“. Zní vám to povědomě?

Přepněte se do „Airplane Mode“, podobně jako přepínáte svůj telefon. To vám umožní odstřihnout věci, které by vás mohly od práce rušit.

Řekněte své rodině, co máte v plánu a od kdy do kdy jim nebudete k dispozici. Vytvořte si takový pracovní prostor, kde vás nebude nikdo rušit, a vypněte si telefon, pokud je to třeba.

Ačkoli je dost nepravděpodobné, že v dnešní době toho mnoho uděláte bez internetu, internet a jeho lákadla jsou právě jednou z věcí, které vás mohou od efektivní práce odvádět. Existují ale nástroje, které vám v této prokrastinaci mohou zabránit.

StayFocused – Blokuje stránky, které vás okrádají o čas (třeba Facebook :-)), a vy tak můžete pracovat na tom, co je podstatné.

Neděle

Je škoda ztrácet dynamiku práce, kterou jste vytvořili v pátek a sobotu, ale každý asi chápeme, že existují i jiné věci, které je třeba o víkendu dělat. 🙂 Od toho je tu neděle.

Pokud máte v neděli čas, dokončete z plánovaných aktivit, co je potřeba. Pokud čas nemáte, přesuňte nedokončené úkoly zpět na seznam „příštích akcí“, nebo je jednoduše přeplánujte na následující víkend.

Naplánujte si úkoly na následující týden

Díky plánování na nadcházející týden budete přesně vědět, co byste měli dělat, až se vrátíte domů z práce, a nebudete tak mrhat časem. Prostě přijdete domů a uděláte to.

Stanovte si cíle

Pokud jste to ještě neudělali, tak vám doporučuji, abyste si napsali a sledovali týdenní cíle vašeho podnikání. Tady jsou příklady cílů:

Sepsání cílů vám pomůže získat jasnost v tom, co děláte, a být akčnější.  

Opakování matka moudrosti

Návod, jak plánovat svou práci, už máte. Teď je vše jen otázka opakování a schopnosti operativně si návod přizpůsobit aktuální situaci.

Věřte, že všechny vaše snahy začnou časem přinášet ovoce, a než se nadějete, můžete mít vaše vlastní online prodejní impérium.

Retence_akvizice nástroje-2

Blahopřejeme! Máte někoho, kdo od vás chce koupit… Co teď?

Máte 2 možnosti:

  1. Necháte ho projít nákupem tak, jako to dělají ostatní konkurenti…, nebo
  2. úplně ho ohromíte tím, jak věnujete pozornost detailům a umíte z nákupu udělat zábavu a skvělou zkušenost s vaší značkou.

Která z nich myslíte, že bude mít dopad na zvýšení pravděpodobnosti, že od vás klient opakovaně koupí?

Srovnávací studie říkají, že průměrný internetový obchod získá až 43 % svých příjmů z opakovaných nákupů. Ale nepředbíhejme. Získat klienta k tomu, aby od vás koupil podruhé, začíná u jeho zkušenosti s prvním nákupem.

 

Pohrajte si s „Děkovací“ stránkou

Co se stane hned poté, co klient dokončí zaplacení?

Vidí stránku, jako je tato…

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 11.59.51

Samozřejmě na této stránce není nic špatného. Ukazuje logo značky a říká „děkuji“. Ale mohlo by to být mnohem lepší.

Ačkoli je věta „Děkujeme za váš nákup!“ v pořádku, nemusí ani zdaleka odrážet atmosféru vaší značky. Přitom jednoduchá úprava může změnit nudný text ve skvělý zážitek a posunout klienta od nákupu k dalšímu kroku.

Co třeba přidat produktovou fotku na oživení, nebo fotku vašeho týmu a produkt tak personalizovat a propojit ho s těmi, kdo za ním stojí? A co takhle doporučit další produkt videem a kontinuálně tak budovat vaši značku? Nebo klienta odkázat na Facebook a blog, aby mohl sledovat, co je u vás nového?

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 15.06.45

FAPI – eshop nové generace nabízí dvě možnosti, jak s „Děkovací“ stránkou pracovat. Buď použijete předpřipravenou šablonu přímo ve FAPI, kam umístíte fotku a krátký text.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 12.28.14

Nebo si vytvoříte vlastní děkovací stránku ve vašem webovém editoru a do FAPI vložíte URL stránky. Tady můžete být více kreativní a opravdu klientovu zkušenost posunout o několik levelů výš.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 12.32.28

Objednávka se nezdařila? Chybová stránka

Uuuups. Něco se pokazilo.

Není to příjemná situace, ale může se stát, že se klientovi objednávka z nějakého důvodu nepodaří dokončit. Nezoufejte, i takto nepříjemnou situaci můžete pomocí dobře udělané chybové stránky zvrátit ve váš prospěch.

Co je třeba na chybovou stránku umístit, abyste neztratili klientovu trpělivost a důvěru nadobro? Samozřejmě omluvu a vysvětlení, že se jeho objednávku nepodařilo zpracovat. Klíčové ale je umístit na ni link, který klienta přesměruje zpět do prodejního formuláře, aby mohl znovu vyplnit své údaje a objednávku odeslat.

Chybová stránka je přesně tím místem, kde můžete uplatnit svůj humor. Namísto toho, abyste klienta naštvali technickou chybou, ho rozesmějete vtipným designem. Tady je pár inspirativních příkladů chybových stránek 404.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 14.28.46

        Chybová stránka firmy Titleist prodávající golfové vybavení.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 14.29.57

         Na chybové stránce Blue Fountain Media si můžete zahrát hru Pac-Man.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 14.30.07

       Roztomilá chybová stránka firmy Lego.

Ve FAPI můžete při nezdařilém zpracování objednávky opět volit mezi dvěma možnostmi.

Jednodušší, kdy si nastavíte stránku přímo ve FAPI, použijete obrázek a krátký text.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 14.46.11

Nebo pokud chcete mít víc prostoru a být tvořivější, jako například Blue Fountain Media, která na svou chybovou stránku umístila hru Pac-Man, vytvořte si vlastní webovou chybovou stránku a do FAPI umístěte její URL.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 14.46.22

Napište skvělý e-mail potvrzující objednávku

Po úspěšném objednání by měl váš klient obdržet e-mail s potvrzením objednávky a daňovým dokladem. Tradičně jsou tyto e-maily pěkně nudné a většinou nestojí za otevření, mám pravdu?

S prvním nákupem se to ale má tak, že chcete nového zákazníka nadchnout a posílit jeho důvěru, že nákup u vás byla dobrá volba. Už s e-mailem potvrzujícím objednávku klienta trénujete k tomu, aby vaše budoucí e-maily otevíral, nebo je ignoroval. Nenechávejte tyto e-maily jen tak a místo toho vtáhněte klienta ještě víc do srdce vaší značky.

Do e-mailu můžete zahrnout:

I kdyby představení sebe a své značky bylo to jediné, co prostřednictvím tohoto e-mailu chcete docílit, udělejte to zajímavě a s humorem. I tohle může být místo, kde se odlišíte od konkurence, klient si vás zamiluje a bude s radostí otvírat i jakékoli další e-maily od vás.

Ve FAPI si můžete vytvořit šablonu takového e-mailu a FAPI ji za vás bude automaticky zasílat s každou realizovanou objednávkou.

Co z toho vyplývá?

Nepodceňujte malé detaily.

Existuje mnoho malých nejistot a pochybností, které přicházejí s nákupem u neznámého obchodníka. A vy jste v té nejlepší pozici, abyste překročili klientova očekávání a nadchli ho něčím nečekaným.

Každý detail má tu moc, změnit obyčejného klienta v evangelistu, který se nemůže dočkat, až přijdete s novým produktem a on znovu objedná.

V minulém článku jste se dozvěděli, že komplexní online marketingová strategie zahrnuje jak akvizici, tak retenci, a zejména jakou z nich byste měli pro své podnikání aktuálně zvolit. Nyní se můžeme podívat na konkrétní nástroje a na to, jak je začlenit do vašeho podnikání.

 

Útočné strategie (Akvizice)

Google AdWords

Výhodou AdWords je, že vám umožní přizpůsobit vaše marketingové sdělení velmi specifické skupině lidí. To vám pomůže udržet váš marketingový rozpočet na uzdě, protože míříte pouze na lidi, kteří jsou součástí vaší cílové skupiny zákazníků.

 

Sociální média a reklamy na nich

Sociální média jsou fantastické nástroje, jak přilákat zákazníky. Nejenže budete mít přístup k vaší vlastní skupině klientů a fanoušků, ale můžete skrze ně oslovit i okruh jejich přátel.

Experimentujte s různými sociálními kanály a zjistěte, které z nich přinášejí vašemu podnikání výsledky. Výběr je široký – Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, LinkedIn, Instagram, YouTube, Vimeo… Jakmile budete vědět, které z nich jsou nejúčinnější, můžete na nich svůj business podpořit placenou reklamou.

 

Obsahový marketing (info-marketing)

Obsahový marketing má často pro online prodejce podružnou roli, protože nemá okamžité výsledky jako AdWords nebo reklamy na sociálních médiích. Nicméně, pokud se do obsahového marketingu pustíte, budete svědky úžasných výsledků.

Kvalitní informace utvářejí vaši značku a oslovují komunitu lidí, kteří mají o vaši práci opravdu zájem. Pomohou vám vybudovat status experta a řekněme si upřímně, kdo by nechtěl nakupovat od nejlepšího v oboru? Finanční investice do něj jsou oproti reklamám zanedbatelné.

Obsahový marketing je skvělý způsob, jak získat zákazníky, pro ty z vás, kteří jste ochotni přijmout určitou výzvu. Abyste díky obsahovému marketingu uspěli, musíte mu věnovat čas a být trpěliví. Je třeba pravidelně publikovat a zaměřit se na kvalitu sdílených informací. Publikovat můžete v různých formách: články, videa, audia, infografiky…

 

Jak jsme již řekli v předchozím článku, akviziční strategie jsou jen polovinou online marketingové rovnice. Ta musí být doplněna správným množstvím retenčních technik.

 

Obranné strategie (retence)

Retenční e-maily

Retenční e-maily jsou jednou z nejjednodušších retenčních taktik, s nimiž můžete začít. Většina e-shopů již má nějakou formu e-mail marketingového řešení a retenční e-maily mohou být do tohoto řešení zahrnuty. Typicky se retenční e-maily zaměřují na zvyšování frekvence nákupu a znovuzískání „ztracených“ zákazníků.

Zákazníky můžete motivovat k častějšímu nákupu tím, že jim zasíláte nabídky, které je nabádají k návratu na váš web a nákupu dříve, než jaká by byla frekvence jejich průměrného opakovaného nákupu. Zákazníkům, kteří u vás nenakoupili mnohem déle, než je tato průměrná doba, můžete posílat e-maily s velmi výhodnou nabídkou. E-maily „ztraceným“ zákazníkům mohou být vaším posledním pokusem o to, získat je zpět.

Retenční e-maily můžete začít vytvářet například díky naší aplikaci SmartEmailing. Ta vám pomůže automatizovat celý proces a vy ho tak hravě zvládnete.


Věrnostní programy

Věrnostní programy jsou ve světě online podnikání velmi silným retenčním nástrojem. Nejenže podporují opakovaný nákup, ale obvykle jsou také použity jako odměna například za registraci účtu nebo referenci dalšímu potencionálnímu klientovi.

Věrnostní body fungují jako jakási pomyslná pojistka proti tomu, aby klient nekupoval u konkurence. Pro zákazníka je těžší nakupovat jinde, protože se tím vzdává přidané hodnoty, kterou mu poskytujete. Vaši zákazníci získají větší hodnotu pokaždé, když se vrátí, a vy máte užitek z jejich opakovaného nákupu.

 

Podpůrné systémy

Podpůrné systémy vytvářejí podmínky pro to, abyste mohli efektivně komunikovat se svými zákazníky a poskytovat jim podporu, kterou potřebují. Systém podpory může pomoci jak před, tak po prodeji tím, že vám umožní jasnou komunikaci se zákazníkem.

Live chat nebo help desk mohou zákazníkovu otázku proměnit v prodej. Účinně vyřešená stížnost nebo problém může často nespokojeného zákazníka proměnit na loajálního klienta, který kupuje opakovaně.

Svou roli hraje i prodejní nástroj, který chcete pro svůj online business používat. Pro klienta by měl být nákup rychlý a co nejjednodušší. FAPI – e-shop nové generace – vám nabízí plnou automatizaci celého procesu od přijetí objednávky přes zprostředkování platby, zaslání daňového dokladu, spárování platby s fakturou a odeslání produktu. Vše spolehlivě a rychle, bez toho, abyste museli cokoli odbavovat sami ručně. Vy můžete klidně spát nebo třeba odjet na dovolenou a nechat FAPI, aby za vás klienty obsluhovalo samo.

Internet je plný článků a tipů na to, jak vydělat peníze online. Mnohé z nich jsou banální a otřepané a většina z nich dělá z online prodeje velkou vědu. Podnikání online přitom není nic jiného než jednoduchá rovnice:

Úspěch online prodeje = nápad + web + prodejní nástroj

 fapi-clanek-5-top-cest-jak-bez-velkych-investic-vydelat-super-penize-online_banner

Nápad je to nejcennější, co máte. Je to vaše vstupenka do online světa, do světa podnikání, kde jste svým vlastním pánem. Web a prodejní nástroj jsou vaším dopravním prostředkem, který dnes již opravdu můžete pořídit s minimální investicí a který vás a vaši vizi dopraví na druhý břeh.

Až 90 % lidí chodí na internet proto, aby tam našli informace, které jim zpříjemní nebo zjednoduší život. A přesně to může být váš zlatý důl. Každý z nás má nějakou oblast, v níž je expertem na slovo vzatým. Všichni vlastníme informace, o něž se můžeme podělit, po kterých je poptávka, které mají svého kupce.

Jak tedy bez velkých investic začít prodávat informace online? Tady je několik tipů, jak rozjet váš vlastní info-marketing, který vydělává.


Online vzdělávání

Online vzdělávání začaly nejprve propagovat univerzity, které tak udaly tón nové formě vzdělávání. Dnes už naštěstí nepotřebujete složité aplikace a systémy, abyste mohli jít s kůží na trh.

Dveřmi ke klientovu srdci a peněžence je kvalitní obsah a přidaná hodnota. Něco, co dokáže transformovat jeho život. Pokud jste nashromáždili dostatek informací na dlouhodobý trénink, skvělé, pokud ne, nevadí. Životní změnu může přinést i jedno jediné kvalitně strukturované a obsažné video.

Máte obsah? Pořiďte si kameru a dobrý mikrofon a pusťte se do toho. K videím můžete na vaše stránky připravit i dotazníky, prezentace nebo pracovní listy. Fantazii se meze nekladou. Pod videa určitě vložte sekci, kde mohou lidé vkládat komentáře či otázky.

 

E-book

Mým dalším favoritem je e-book. Je to vlastně kniha v elektronické podobě, nejčastěji ve formátu PDF. Nelekejte se, nemusíte napsat 100stránkovou bibli, stačí 10–15 stran. Cílem e-booku je vybudovat s klientem vztah a získat jeho důvěru.

E-book můžete buď prodávat, nebo ho klientům poskytnout zdarma výměnou za jejich e-mailovou adresu. Tím si začnete budovat databázi, na niž můžete později zasílat nabídky svých dalších produktů.

E-book by měl řešit jeden nebo více problémů, kvůli kterým lidé navštívili váš web. Nabídněte v něm klientovi komplexní informace na dané téma a seznamte ho s řešením, které mu nabízíte. Ukažte mu, že právě vy jste expertem v daném oboru. Dejte čtenářům vždy něco navíc, buďte zajímaví a lákejte čtenáře k dalšímu čtení. A nezapomeňte dodat e-booku šťávu pěknou grafikou a obrázky.

Online life coaching, konzultace, poradenství

Pokud máte zkušenosti s koučováním a poradenstvím nebo s ním chcete začít, není nic jednoduššího než dělat ho online. Osobní konzultace mají své kouzlo a opodstatnění, bohužel ne každý bude chtít cestovat desítky kilometrů, aby se s vámi setkal, zejména pokud vaši práci zatím nezná.

Díky nástrojům jako Google Hangouts, Skype nebo jiným webinářovým platformám můžete bez problémů koučovat jednoho klienta nebo třeba celou skupinu. Dosah vaší služby tak překoná hranice města, ve kterém bydlíte, a vy můžete své know-how předávat komukoli a odkudkoli.


Členské sekce a placený obsah

Další šampion info-marketingu je placený obsah nebo také členská sekce. Princip spočívá ve vytvoření členské sekce na vašem webu, kam umístíte atraktivní informace – články, prezentace, videa. Následně pak každý měsíc poskytujete nové užitečné a konkrétní informace komunitě lidí, která se o vaše téma zajímá.

Lidé prospívají z vaší expertizy a platí vám měsíčně, aby měli i nadále přístup k dění v komunitě a jejím zdrojům. Krása tohoto modelu je v tom, že prodáte jednou a dostáváte za to zaplaceno každý měsíc.

Nápad máte! A co web a prodejní nástroj?

Nadchli jste se pro info-marketing a chcete šířit své know-how? Nenechte se brzdit technikou. Vytvořit webové stránky je dnes už maličkost. Teď ještě potřebujete chytrý a finančně dostupný prodejní nástroj. My ve Firmě 2.0 používáme k prodeji našich info produktů FAPI – e-shop nové generace. Udělá za nás všechnu administrativu a my tak máme prostor na vymýšlení nových produktů, kreativitu a kvalitu.

 

Peníze, nebo vášeň

Cesta, která vás naplňuje, nemusí zákonitě znamenat velké množství peněz, které tečou na váš účet, ty stejně přijdou samy, pokud to uděláte dobře.

Mohou to být i e-maily, které dostanete od zákazníka o tom, jak jste změnili jeho život, nebo osobní setkání s klientem, který je vděčný, že se díky vám splnily jeho sny. Klíčem k úspěchu v info-marketingu je vášeň. Naprosté zapálení pro to, co děláte, a láska ke sdílení kvalitních informací, které mění osudy lidí.
Je to úžasný pocit a přála bych vám, abyste ho zažili také.

cta_fapi

cta_fapi2

Pokud jste majiteli malého businessu, pravděpodobně jste již začali nesnášet slovo „očekávání“ více než jakékoli jiné. Zákazníci mají spousty představ o tom, co jim váš produkt a s ním jdoucí servis může přinést, a je velmi snadné je zklamat.

V online světě to platí dvojnásob a termíny jako „cloud“ klientova očekávání rozhodně nezmírňují. Vždyť mraky jsou magické nadýchané věci, které se vznášejí a dokáží na sebe vzít milióny podob, ne? Nelze se divit, že klienti mají pocit, že v tomto odvětví je možné všechno.

Ve chvíli, kdy máte na své podnikání vymezený určitý rozpočet, je jasné, že není možné splnit každý zákazníkův rozmar. Součástí odpovědnosti za to, že jste pánem svého vlastního businessu, je naučit se nastavit a pak hlavně splnit očekávání klientů.

Přilákejte správné klienty

Jako hlas vašeho produktu máte jedinečnou moc přitáhnout si právě ten druh zákazníků, který chcete. Vše začíná u budování vaší značky.

Pokud se prezentujete jako full-service, který vede zákazníka za ručičku od začátku do konce, je třeba, abyste takoví opravdu byli, a to od samého začátku. Pokud neposkytujete tak komplexní služby, budete atraktivní spíše pro klienty, kteří nepotřebují dokonalou péči a zvládnou se o sebe postarat více méně sami. Komunikujte, kdo jste, a držte se toho.

Když za vámi lidé přicházejí se špatnou představou o tom, kdo jste a jaké služby jste schopni poskytnout, znamená to, že o sobě nekomunikujete dostatečně jasně.

Porozumějte svým klientům

Jakmile zákazníka zaujmete, hra na očekávání skutečně začíná. Jistě získáte klienty, kteří vás budou milovat. Mimochodem, už máte jejich reference? Ale bezesporu i takové, kteří vás opravdu rádi mít nebudou.

S těmi druhými zacházejte jako s případovými studiemi. Nechte je ventilovat jejich rozhořčení. Zjistěte, co se pokazilo. Tito lidé vám pomohou růst víc než vaši největší fanoušci, a to i přesto, že od vás navzdory všemu, co uděláte, už nikdy nekoupí!

Kousnout se do rtu a opravdu upřímně se ptát: „Kde jsme pohořeli?“, to zákazníky uklidní a vás skutečně poučí. Pravidelná komunikace, ať už online (třeba prostřednictvím zpětnovazebního pop-up), nebo osobní, dává zákazníkům pocit, že byli vyslyšeni, a vám poskytne průběžný pohled na to, jak se vám daří.

Transformujte váš vztah

Příště, až narazíte na „obtížného“ klienta, budete vědět, odkud přišel a co byste mohli udělat, aby byl šťastnější. Nejde to ale vždy, smiřte se s tím, že vám někteří zákazníci proklouznou mezi prsty bez ohledu na to, jak dokonalý prodejní nástroj máte k dispozici a jak skvělou zákaznickou péči jste vybudovali.

Častěji se ale stává, že jsou lidé ochotni změnit názor na vaši značku, když jim k tomu dáte šanci. Začněte tím, že se do nich vcítíte, a skončete tím, že je přetáhnete na svou stranu.

Vyslechněte je a pak jim řekněte, co přesně uděláte, aby své rozhodnutí změnili. Nevytvářejte ještě větší očekávání, než už mají. Dejte jim realistická řešení, o nichž jste si jisti, že je splníte. Tím, že převezmete kontrolu a předestřete, jak by mohl váš obchodní vztah vypadat, jej začnete přetavovat v něco, co vy i klient chcete.

 

Zlepšujte, zlepšujte, zlepšujte

Když ztratíte zákazníka, berte to jako příležitost k přilákání někoho lepšího. Vyzbrojeni novými poznatky o tom, komu chcete a nechcete prodávat, se můžete vrátit k budování vaší značky, prodejních nástrojů a proaktivní komunikace.

My všichni sníme o tom, být v pozici, kdy si můžeme dovolit odmítnout zákazníky, kteří jsou pro nás nevhodní. Většina z nás v takové pozici ale není. Nevadí. Namísto toho se můžete na své klienty pro příště lépe připravit a své služby průběžně zlepšovat.

A jak si při všech těch milionech věcí a problémů, které musíte v podnikání řešit, udělat ještě čas na vyslechnutí vašich zákazníků a plnění jejich očekávání?

Třeba tím, že si pořídíte prodejní nástroj, který vás osvobodí od náročné administrativy. 24 hodin denně, 365 dní v roce vmžiku a kvalitně obslouží vaše klienty. Přijme objednávku, vystaví fakturu, zprostředkuje platbu, spáruje ji s fakturou a zašle klientům produkt. Vy můžete rozvíjet své nápady a zkvalitňovat své služby, vše ostatní za vás udělá eShop nové generace – FAPI.

WebJe tak snadné koupit, a přesto může být tak složité přilákat klienty, aby to udělali. Z jakéhokoli důvodu – cena; načasování; nejsou si jisti, zda váš produkt je právě pro ně – ještě neudělali krok k tomu, aby se z nich stali platící zákazníci.

Opravdu aktivně prodávat je přitom jediný způsob, jak dostat svůj produkt na oči lidem, kteří z něj budou mít prospěch. A není to o tom, tlačit je ke koupi něčeho, co nechtějí, ale poskytnout jim hodnotu, kterou potřebují.

Dnes se podíváme na dva způsoby, jak můžete více propagovat své produkty. Přemýšlejte o nich jako o praktických nástrojích, které vám pomohou přilákat do vašeho světa nové zákazníky, vést je správným směrem a v ideálním případě s nimi vybudovat dlouhodobý vztah.

Audio verze tohoto článku:

Upsell: Klasický manévr

Definice: Upselling jednoduše znamená, že v momentě, kdy od vás klient něco kupuje, mu k nákupu nabídnete další, související produkt.

Upsell je klasický tah, který vidíte všude kolem sebe, ať už si toho všímáte, nebo ne. Hračkářství vám při nákupu auta na dálkové ovládání nabízí baterie. Při koupi tiskárny vám nabídnou prodlouženou záruku. Kadeřník vám po ostříhání nabídne foukanou.

Efektivní upsell musí nastat v okamžiku prodeje. Proč? Protože v ten moment již má klient otevřenou peněženku. Je již v režimu „Teď si něco koupím“. Nedává přece smysl nabízet někomu baterie do autíčka na dálkové ovládání den nebo týden poté, co ho koupil. Upsell je něco, co zákazník potřebuje TEĎ.

Upsellovaný výrobek musí mít souvislost s prvotně nakupovaným produktem. Proč by vám v hračkářství nabízeli baterie, když kupujete čtvrtky, že? Pokud klientům nabídnete něco, co v nějakém smyslu doplňuje kupovaný produkt, máte velkou šanci, že to koupí. Zamyslete se prostě spíše nad tím, co vaši klienti potřebují, co jim prospěje a co využijí, než že byste nabízeli něco jen proto, abyste se toho zbavili.

Upsell je také fantastická příležitost, jak využít data, která jste nashromáždili o nákupním chování vašich stávajících zákazníků. Pokud víte, jaké produkty se v minulosti prodávaly společně, můžete předvídat, co upsellovat novým klientům. Je to stejné kouzlo, kterým vám Amazon doporučuje výrobky, které by vás mohly zaujmout.

Jak byste měli upsellovat svým zákazníkům?

Ideální je nechat klienta dokončit nákup prvního produktu a nabídnout mu několik dalších ihned poté, co odešle objednávku. V případě, že se rozhodne dodatečný produkt koupit, zahrne se do celkového prodejního procesu. Klient kliknutím odsouhlasí, že si upsellovaný produkt zakoupí, a za všechny produkty pak zaplatí dohromady a na všechny mu bude vystaven jeden daňový doklad.

Vše by mělo být rychlé a snadné: vaši klienti by měli být schopni přidat upsell do svého nákupního košíku na jeden klik. Tak řeší upsellování produktů například aplikace FAPI.

Snímek obrazovky 2015-06-11 v 13.55.15

 

Snímek obrazovky 2015-06-08 v 15.00.02

 

FAPI za vás navíc udělá všechnu špinavou administrativní práci – přijme objednávku, vystaví daňový doklad, spáruje platbu s fakturou, upomene nesplacené pohledávky a zašle klientovi váš produkt.

DOWN-SELL: Lákavá nabídka

Definice: Down-selling nabízí produkty nižší ceny zákazníkovi, který z nákupního košíku odešel, aniž by cokoli koupil.

Všichni jsme někdy nakupovali on-line a zastavili se těsně před tím, než jsme dokončili objednávku. To se děje z několika důvodů: nenašli jste to, co hledáte; nesedí vám cena; nemůžete se rozhodnout, co vlastně chcete.

Když nabízíte produkt novému klientovi a on odejde bez jeho zakoupení, může to vyvolat dojem, že jste ho ztratili navždy. Down-sell vám dává další příležitost postavit se před zákazníka s tím, že mu nabídnete produkt, na který je snazší říci „ano“.

Počkejte den nebo týden poté, co zákazník opustil svůj nákupní košík, a pošlete mu e-mail s nabídkou, která je odlišná od té, kterou původně zavrhl. Nepokoušejte se o down-sell, když je ještě v režimu „Ne, toto koupit nechci!“. Počkejte pár dní a pokud na vaši nabídku nezareagoval, zašlete mu ještě jeden, maximálně dva další e-maily s připomenutím down-sellovaného produktu.

Pro down-sell prostřednictvím e-mailu můžete využít tzv. autoresponder, který pro daný prodej bude e-maily rozesílat automaticky za vás. Jednoduše nastavíte podmínky, kdy se má e-mail s nabídkou odeslat, a naformulujete text, vše ostatní za vás udělá automat. Zkusit můžete například naši aplikaci SmartEmailing.

Jednu věc je třeba mít na paměti: nenabízejte levnější produkty pokaždé, když zákazník odejde z nákupního košíku, nebo začne podceňovat vaši přidanou hodnotu.

A co je cílem upsellu a down-sellu? Celoživotní hodnota.

Upsells a down-sell vám pomohou prodávat, ale nepřemýšlejte o nich prosím jako o způsobech, jak napravit nefungující obchodní strategii, nastartovat vaše zisky nebo dosáhnout týdenních cílů. Vaším záměrem není zvýšení krátkodobých prodejů, ale poskytování dlouhodobé hodnoty vašim klientům.

Proč se zaměřovat na dlouhodobou hodnotu namísto krátkodobých prodejů? Protože navázání skutečného vztahu s vašimi zákazníky je dělá šťastnými, a hlavně zvyšuje váš obchodní potenciál.

Vytrénujte klienty-3

online_prodej_musi_byt_sprint_na_100m_ne_prekazkova_drahaNení důležité, zda jste v podnikání začátečník, nebo mazák s lety praxe. Porozumět psychologii prodeje a vyvarovat se chyb, kterými můžete zákazníka od koupě na internetu odradit, je evergreen.

Pravidlem číslo 1 úspěšných online podnikatelů je uvědomění, že online prodej není překážkový běh, ale sprint na 100 metrů. Jinými slovy, že klientovi musíte připravit takové podmínky, aby cílovou páskou – platbou za váš produkt – proběhl bez průtahů, co nejrychleji a nejhladčeji. Podívejme se společně na to, jak zvýšit pravděpodobnost, že od vás klienti koupí.

 

Všechny cesty veďte do Říma

Nenechte zákazníka, aby se prokousával nabubřelou webovou architekturou. Veďte ho co nejpřímější cestou tam, kam ho chcete dostat – K NÁKUPU A PLATBĚ.

Nefunkční odkazy nebo nepromyšlené přesměrování budou pouze hatit vaše těžce získané obchodní příležitosti. Zjednodušte strukturu webu a zefektivněte všechny kanály, kterými se zákazník dostává do nákupního košíku nebo prodejního formuláře. Docílíte tak toho, že už nebude na vašem webu jen lelkovat, ale opravdu koupí.

 

Umožněte koupi bez požadavku na zřízení účtu

Vážně vaši klienti potřebují další přihlašovací údaje a heslo, které si musí zapamatovat? Pochybuji. Proč byste jim tedy stavěli zbytečnou zeď, kterou musí na cestě k získání vašeho produktu překročit. Vynucovat zřízení účtu je pro klienta, který u vás nakupuje poprvé, více než dotěrné. Je to jedna z věcí, která dokáže zákazníka dokonale znechutit a vám na konci roku pokazit pěknou výsledovku.

Lidé mají ze zřizování účtů strach, protože očekávají, že je zahrnete hromadou reklamních materiálů. Především to ale znamená, že musí vyplnit několik dalších polí navíc, a to celý proces prodlužuje a zvyšuje šanci, že si klient nákup rozmyslí.

 

Požadujte pouze ty nejnutnější informace

Nic nezabíjí prodeje více než vyplňování polí formuláře, která jsou pro nákup naprosto zbytečná. Dlouhým formulářem plným polí zákazníkovi jen hazíte klacky pod nohy. Výzkumy ukazují, že až 10 % zákazníků upouští od online nákupu proto, že je od nich požadováno příliš mnoho informací.

 

Neodvádějte klientovu pozornost

Asi není třeba zdůrazňovat, že platba je posledním krokem prodejního procesu. V dnešní době, kdy jsou lidé schopni udržet svou pozornost pouhých několik vteřin, je klíčové, aby je od dokončení platby absolutně nic nevyrušovalo.

To znamená, v žádném případě na stránku, kde klienti platí, nevkládejte reklamu!

Tady je vaším cílem dovést lidi co nejrychleji k zaplacení, a ne jim prodávat další produkty nebo je upozorňovat na jiné informace. To si nechte na jindy.

 

Především ale…

Potřebujete prvotřídní a spolehlivý prodejní nástroj, který vašim klientům umožní bez průtahů objednat a zaplatit. Postará se o přijetí objednávky, automaticky klientovi vystaví a okamžitě odešle daňový doklad, nabídne mu širokou paletu platebních možností, spáruje došlou platbu s fakturou, a pokud prodáváte elektronické produkty, zašle mu i váš produkt.

FAPI, e-shop nové generace, je doslova revoluce v online prodeji. Vložit jej můžete jednoduše, bez programátora, do jakéhokoli webu, za méně než 60 minut. Obslouží vaše klienty automaticky za vás, klient tak nemusí na nic čekat a jeho zážitek z koupě je doslova magický. Navíc za vás udělá i špinavou práci, jako je upomínání pohledávek.

Přesvědčte se sami, jak si můžete s FAPI zjednodušit život. Dáme vám ho na 30 dní zdarma. Bez smlouvy, bez závazků, bez placení. 🙂