„Hlavu jsem měl přimáčknutou ke karimatce a funěl jsem vysílením…“

V té chvíli mysl vypíná a vy vidíte svět jinak. To byl můj zážitek z nedávného cvičení s trénérem. Které je, jak jinak, vždy tak 5x náročnější, než když cvičím sám. Vlastní hranice si sami totiž nastavujeme mnohem blíž, než je skutečně máme. A kdo ví, zda vůbec nějaké máme.

Ale o tom dnes mluvit nechci. Když jsem tak ležel s hlavou u země, položil jsem si otázku. Co je pro můj byznys fakt důležité? Na co bych se teď měl zaměřit?

A odpověď? Byla naprosto jasná:

1. Na skvělý produkt.
2. Skvělý prodej.
3. A skvělou podporu.

Klasika? Nemyslím. Najednou jsem viděl, jak často běháme zmateně kolem, od jedné věci k druhé, přeskakujeme z břehu na břeh. Ale málokdy jdeme k podstatě. Jak to myslím?

Skvělý produkt

Jste si opravdu jistí, že váš produkt je skvělý? Kdyby to tak opravdu bylo, měli byste opravdu problém s prodejem? Opravdu se za váš produkt můžete postavit? Pro jaké zákazníky je to ten “nej” produkt, který jim zjednodušší život. Jak vypadá ideální klient, před kterého, pokud byste postavili váš produkt, okamžitě by kupoval. Jaké potřeby uspokojuje a čím slouží váš produkt? Ne na povrchu. Jděte dál. Položte si otázku, proč lidé kupují vaše produkty a služby. A pak znova, proč opravdu? Proč, co je za tím? Proč?

Klaďte si jako podnikatel otázku: “Jak můžu dnes vylepšit můj produkt, aby byl pro jistou skupinu lidí okamžitou volbou a já častěji slyšel, kupuji.”

Skvělý prodej

Marketing znamená sadu činností, kterou děláte proto, abyste nemuseli prodávat. Pokud máte:

A. skvělý, úžasný a excelentní produkt
B. znáte přesně skupinu lidí, zákazníků, která po takovém produktu prahne

Jak pak myslíte, že je těžké dělat marketing? Vůbec. Prostě to jde přirozeně samo a vy nemusíte studovat tisíce pouček a technik z marketingových knih. Prostě jen říkáte, jak produkt slouží, co umí, dokáže a jaký má pro člověka přínos. A říkáte to pořád dokola a na co nejvíce místech vašim ideálním zákazníkům. To je marketing, ze kterého pramení automaticky skvělý prodej.

Skvělá podpora

A nakonec zbývá podpora. Podržet zákazníka ve chvíli, kdy koupí. Nadchnout ho. Úplně ho vyvést z míry, aby si sedl na zadek a řekl, tak toto jsem nečekal. Váš produkt je skvělý. Vy jste skvělí. Tím získáte zákazníka na celý život.

Že tohle ve vaší oblasti nejde? Že váš produkt je jiný? Není. Změňte oblast. Vytvořte jiný produkt.

Tohle je podnikání. S nadšením tvořit skvělé produkty, skvěle je prodávat a poskytovat skvělou podporu. Možná k tomuto stavu nikdy nedojdeme, ale alespoň se o to musíme s radostí a nadšením snažit. Pak to má smysl. Pak nás bude podnikání bavit.

– David

PS: A semtam si nezapomeňte fyzicky zacvičit, abyste vypli chytré podnikatelské hlavy