Asi každý z nás by chtěl mít nějaké eso v rukávu, které může vytáhnout a poté mu raketově vzrostou konverze. 100% úspěch zaručit nemůžeme, ale ve většině případů tato funkce zabrala. O čem se bavíme? No přece o pop-up oknech nebo česky o vyskakovacích oknech.

Ukážeme si význam vyskakovacího okna, jeho strategie, a mimo jiné také použití v praxi a dopad na konverze. Připraveni? Tak jdeme na to! 🙂

Co je pop-up?

Stručně by se dalo říci, že jde o vyskakovací okna, která nabízejí obsah navíc, respektive obsah, na který chceme upozornit. Jejich využívání má pozitivní dopad na zvýšení zájmu o propagovaný produkt nebo službu.

„Vyskakovací okna se mohou objevit kdekoliv na stránce.“

Zamyslete se sami, když jste na nějakých stránkách a najednou vám přes obrazovku vyskočí okno, kde je vám nabízen produkt zdarma za vložení e-mailu nebo poskytnutí nějakých tipů. Přečtete si to? Věřím, že většina z vás tuto nabídku minimálně začala číst. To, zda návštěvníka stránek zaujme nebo nikoliv, už záleží na vašem pojetí pop-upu a jestli ho uděláte dostatečně přitažlivě.

 

Na co a jak použít vyskakovací okna?

Jak už jsem předeslal výše, pop-upy se používají pro propagování různých služeb nebo produktů. Jde  o strategický tah, kdy chcete návštěvníka upozornit na nějaký váš produkt, speciální nabídku nebo službu, kterou chcete „vystavit v popředí“. V souvislosti s MioWebem, tak nejčastěji využijete pop-up pro:

 

Strategie Pop-up oken

pop-up

Zdroj: www.ziskamdobroupraci.cz

 

Všeobecně vzato, pop-up okna nejsou mezi návštěvníky příliš oblíbena. Ale proč tomu tak je? Jednoduše proto, že na navštěvovaných stránkách tato okna vyskakovala až nepřiměřeně často a to je prostě špatně. Časté zobrazování pop-upů má totiž opačný účinek než je ten chtěný – na něco upozornit a více se dostat do povědomí návštěvníků.

„Pop-upem chcete návštěvníky nalákat, a ne otrávit. Věnujte dostatek času jeho přípravě!“

Pokud totiž necháte zobrazovat tyto okna často, návštěvníci po chvíli vzdají jakékoliv snažení na vašich stránkách něco hledat a odejdou pryč, například ke konkurenci, a to přece nechcete! Je tedy důležité, abyste byli opatrní při používání pop-up oken a zbytečně tak nedráždili návštěvníka.

 

Špatná strategie

Zabrousíme teď trochu do praxe. Jsme v kamenném obchodě a vy hrajete prodejce. Představte si, že přijdete do krámu a prodejce vám neustále podstrkuje leták. Co myslíte, že se stane? Po chvíli vám dojde trpělivost a obchod již nikdy nenavštívíte. V tomto případě jde o přehnanou propagaci, která se otočila v prodejcův neprospěch. A to samé se děje i s vyskakovacími okny. Pop-up je totiž jako leták… V kamenném obchodě byste jej taky nestrkali stále někomu před oči, tak to nedělejme ani on-line.

Správná strategie

A nyní druhá strana mince. Správná strategie se od té špatné v off-line prodeji liší tak, že například v krámě vyvěsíte do výlohy leták s akční nabídkou. Ti zákazníci, co je leták zajímá, nabídku zaregistrují a popřípadě ji využijí. Ti, co ne, jednoduše přejdou a nic se nestane. Vy jste zaujali zákazníky, kteří mají případný zájem a ostatní se vrátí třeba jindy. Vidíte ten rozdíl?

Zobrazování pop-upů je ideální nastavit tak, aby každého návštěvníka „oslovilo“ maximálně jednou denně. V tomto ohledu platí pravidlo méně, někdy znamená více, a toho se držte.

 

Jak by měl pop-up vypadat?

pop-up2

Vyskakovací okna nemají žádnou definici toho, jak by měla či neměla vizuálně vypadat. Avšak všechna fungující vyskakovací okna splňují tato tři pravidla:

  1. lákavý nadpis a doprovodný text
  2. ilustrační obrázek
  3. tlačítko nebo formulář pro kontakt

Pokud jedno z těchto pravidel vynecháte, máte jen velmi malou šanci uspět s vaším pop-upem.

Víte, na jaká slova lidé v Česku nejvíce reagují? – ZDARMA a AKCE. Už to máme u sebe v hlavě asi nějak zakódované, ale když se někde tato slova objeví, většinou je spatříme daleko dříve než jiná slova a věnujeme jim naši pozornost. Tím jsem chtěl naznačit, že je důležité dbát na to, jaký zvolíme nadpis.

Pokud tedy do nadpisu pop-upu napíšeme například „E-book zdarma“, pop-up nezavřeme, ale minimálně si ho přečteme. A ono je to logické, protože nadpis „30 stránkový e-book za e-mail“ je sice ve finále to samé, ale nemáme tu žádné lákadlo. Nadpis je tím nejdůležitějším bodem pro zachycení zákazníka, pomocí textu a obrázku ho poté „přinutíte“ vložit e-mail nebo provést akci, kterou chcete.

 

Pop-upy v MioWebu

Tím se dostáváme k využití pop-upu v MioWebu. Naše šablona nabízí vložení tohoto vyskakovacího okna kdekoliv na webu ve dvou variantách:

Při vytváření si můžete zvolit, zda chcete použít pop-up, když návštěvník vstoupí na stránku, nebo když z ní chce odejít. Využíváte tedy dva druhy vyskakovacích oken:

 

„Uvítací“ pop-up poté ještě můžete nechat zobrazit se zpožděním, po odskrolování na nižší část stránky nebo při dosažení určité pozice elementu.

„MioWeb nabízí několik šablon pro vyskakovací okna. Ušetří vám tak plno času s laděním, které je často o nervy…“

V nastavení si volíte, kromě pozadí kolem pop-upu, šířky a zakulacení rohů, také po kolika dnech má být pop-up každému návštěvníkovi zobrazen. Výchozím nastavením jsou dva dny, což znamená, že návštěvník, který odklikne pop-up, může na web přijít třeba 100x a pop-up se mu zobrazí znovu až po dvou dnech.Pokud nastavíte nulu, pop-up se bude zobrazovat při každé návštěvě.

Jestliže máte vše nastaveno, stačí uložit, vybrat daný pop-up a vše je hotové. Takto jednoduchým způsobem lze vytvářet pop-up okna s MioWebem za pár minut.

 

7 ukázek formulářů a zajímavých pop-up oken

Kam umístit webový formulář je jedna z nejčastějších otázek, kterou si patrně položíte i vy v moment, kdy se rozhodnete využívat možnosti e-mail marketingu naplno. Pokud už máte jasno, co kontaktům za vyplnění e-mailu nabídnete, je načase vymyslet umístění webového formuláře.  Více o magnetech a o tom, co můžete nabídnout výměnou za e-mail, se dozvíte v článku Michala Koláře: 7 způsobů budování kvalitní databáze.

1 pohled zmůže více než 1000 slov …

Udělali jsme pro Vás pár screenů magnetů a formulářů, které jsme našli na českých webech, připadají nám zajímavé a přidali jsme své komentáře.  Není náhodou, že většina z nich má podobu vyskakovacích pop-up oken.

amplion 7 ukázek formulářů a zajímavých pop up oken

Zdroj: Amplion.cz – Magnet: Sleva 50 Kč na první nákup

 

Pop-up okna se vyznačují nadprůměrným konverzním poměrem, a to i přesto že jejich vyskočení okamžitě po vstupu na stránky může některé  uživatele odradit. Varianta Amplionu se slevou na první nákup se nám líbí. (V případě slevového portálu je lepší, než lákání na „odběr akčních nabídek“. Kromě slevových serverů může být tento typ vhodný také pro e-shopy.)

form bonami 7 ukázek formulářů a zajímavých pop up oken

Zdroj: Bonami.cz – Líbí se nám jednoduchost a líbivost grafiky, oceňujeme použití Facebooku

 

Soutěž formou pop-up okna pro odhalení návštěvníků
se skutečným zájmem

Pokud jsou i pro Vás cennější návštěvníci, kteří na Vašich stránkách vydrží, projdou si více stran, prohlédnou více produktů či přečtou více článků a nebo se Vám prostě jen nechce umístit vyskakovací okno hned na titulní stránku, může být variantou pop-up okno, které vyskočí např. až po 5prohlédnutých stránkách. (S počtem stránek můžete experimentovat.) Přesně na takovém principu jsou založeny soutěže, které jsme našli na BellaRose.czGrilovani.cz.

Zdroj: BellaRose.cz a Grilovani.cz – soutěže pro návštěvníky stránek

 

Obsah je král…

Další formulář, který nám padl do oka, sice nepředstavuje žádnou převratnou novinku, ovšem v Česku se zatím příliš nepoužívá. Pokud nabízíte ve svých článcích opravdovou hodnotu, nevymýšlejte nové magnety a použijte to, co máte. Zamknout za e-mail můžete jen vybrané články, nebo vytvořit celou placenou sekci.

affilak clanek 7 ukázek formulářů a zajímavých pop up oken

Zdroj: Affilak.cz – Screen zamčeného článku

 

Poslední pop up formulář, který nás zaujal je z blogu Stáni Mrázkové.
A jakou má zkušenost s pop-upy?

„Používání tzv. pop-up okna mi na mém webu přineslo do databáze už přes 5000 kontaktů. Používám jej od července 2014 a lidé, kteří přicházejí na mé stránky, si mohou buď přes pop-up stáhnout eBook zdarma, nebo se zaregistrovat do tzv. VIP klubu. Za stejnou dobu jsem přes druhý formulář, který není v pop-up okně, nasbírala 712 kontaktů. Pop-up má tedy cca o 700% větší úspěšnost.“

Ovšem nepřikládám to pouze tomu, že se jedná o pop-up. Ba naopak si myslím, že tento rozdíl je dán především tím, že formulář v pop-up okně nabízí vysokou hodnotu formou eBooku zdarma, zatímco druhý formulář nabízí jen obyčejný newsletter. Jde tady tedy krásně vidět, že lidé chtěji především hodnotu, kterou jim můžete nabídnout právě formou eBooku zdarma. Testování by bylo relevantní, kdyby oba formuláře nabízely totéž.
Tak či tak si myslím, že je nutné budovat databázi z návštěvníků vašeho webu a mít možnost je znovu kontaktovat pomocí kvalitního email marketingu. A pop-up k tomu rozhodně může ve velké míře pomoct.

Stanislava Mrázková, www.stanislavamrazkova.cz

stana screen 2 7 ukázek formulářů a zajímavých pop up oken

Zdroj: www.stanislavamrazkova.cz – vstupní stránka

 

Rada závěrem: Testujte a kombinujte!

Nespokojte se jen s jedním formulářem. Kombinujte je a testujte. Více je v tomto opravdu více. Nemyslíme tím, aby se přes webové formuláře nedalo na vašem webu hnout, ale to, že umístěním více různých magnetů oslovíte více skupin svých potenciálních zákazníků. Někdo slyší na e-book či video, jiného zaujme sleva na první nákup. Níže přikládáme dva důkazy, jak snadno lze umístit více magnetů (či formulářů k jednomu magnetu) na jedinou stránku bez rušivého dojmu.

Část článku zdroj: http://www.smartemailing.cz/7x-inspirace-webovy-formular/

 

mioweb-banner-2-clanek