Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

To, co v podnikání a byznyse často způsobuje AHA, nějakou přelomovou myšlenku, přelomový koncept nebo přelomový zlom v tom, jak věci děláte, je důležité k tomu, abyste si v tom, co děláte, zjednodušili život.

Pokud chcete začít něco dělat jinak, chcete mít jiný výstup, je třeba změnit vstup. K tomu by vám dneska mohl pomoct jednoduchý trojúhelník. Dívá se totiž na byznys, na podnikání, na to, co děláme, z jiného úhlu. Vždycky je dobré podívat se na naše činnosti, které dnes a denně opakujeme, z jiného úhlu. Jiná perspektiva dělá to, co nakonec znamená rozdíl nebo dobré výsledky v podnikání.

Podívejte se jinou perspektivou, jak fungujete v byznyse a v podnikání. Nahoře na trojúhelníku je to hlavní – člověk – . Je to člověk jako vy, který se snaží něco ve světě konat. Na každé časti trojúhelníku je třeba se ptát základní otázky. Základní sada otázek je: Proč? Co? Kdo? Kdy? Jak? Pokud si položíme tyhle otázky ve všech částech toho trojúhelníku, hodně se nám uleví.

Dostáváme se na část . Tady je potřeba si postupně zodpovědět ty jednotlivé otázky. Proč dělám právě to, co dělám? Proč chci dělat tuhle práci? Proč chci dělat tohle podnikání? Proč se chci zabývat právě tímto? Proč chci být s tímto člověkem?

Jenom položením těchto otázek se dostanete k sebereflexi, jak to teď v životě máte. Identifikujete toho, kdo v životě jste, v tom našem myšlenkovém světě. Položíte si otázku a dostanete odpověď na to, jak se vám v té dané oblasti daří.

Pokud si odpovíte, proč jednotlivé věci děláte, proč jste s jednotlivými lidmi, můžete se dostat dál k otázce: Aha, pokud v tomhle jsem z toho a toho důvodu, tak co je věc, která mě k tomu dovede? Co je to, co mi umožní, abych naplnil to svoje proč?

Ve chvíli, kdy vím co a znám proč, můžu se ptát otázku: Ha, kdo mi s tím pomůže? Kdo mi může pomoct na té cestě? Kdo mi může poradit? Kdo mi může dát nějaký nový vhled? A dostáváme se k otázce kdo.

A ve chvíli, kdy vím kdo, tak už je třeba se rozhodnout, kdy ty věci dělat, a teprve na poslední části je to o tom, jak ty věci dělat.

Byznys

Ten trojúhelník JÁ pokračuje, protože vedle já je náš BYZNYS, naše firma například, naše podnikání. A stejné otázky je potřeba aplikovat na váš byznys. Tedy, proč máte vaši firmu? Proč prodáváte zrovna tyhle vaše produkty a vaše služby? Proč vůbec existuje tahle firma a co dodává na trh? Proč existuje byznys, který jste stvořili? Jakou má vizi, jaké má poslání? Jaký má důvod, že existuje? Pokud znáte tohle proč, ten důvod existence, můžete se ptát otázku co.

Co je tím předmětem podnikání? Co skutečně dodáváte? Co je to, za co vám lidé platí? A pak pokračujete opět dál. Kdo. Kdo jsou vaši zákazníci, kteří jsou právě pro tenhle byznys vhodní? No a kdy je jim nejlépe prodávat a jakým způsobem? A roztáčíte samozřejmě celý ten podnikatelský systém, jak vytvářet byznys a dělat obchod.

Produkt

A třetí částí trojúhelníku je PRODUKT. Pokud máte nějaké podnikání nebo firmu a nějaké portfolio produktů, měli byste si teď klást otázku pro každý váš produkt. Protože každý ten produkt může mít svoje proč, svoje co, kdo, kdy a jak.

Můžete mít produkty, které plní jiné proč než některý jiný produkt. Také jinými způsoby můžete naplňovat vizi vaší firmy, protože budete mít jiný produkt, to je to CO pro firmu, kterou dostáváte na trh a prodáváte vašim zákazníkům. A taky každý produkt může mít jiného cílového klienta, avatara, který rezonuje s tím produktem. Pokud jste si neudělali jasno v tom, pro jakého klienta je produkt určen, kde ti klienti pobývají, jak jim nejlépe prodávat, možná to je ten důvod, proč se některé produkty ve vašem portfoliu vůbec neprodávají, nebo možná máte produkty, které byste už dávno neměli mít a je čas se jich zbavit.

Vracejte se k tomuhle trojúhelníku jednou za kvartál, jednou za rok. Udělejte si check list, jak to máte s vaší vizí, s vaší sérií otázek, s vaším posláním a místem tady na zemi, vaší identitou. A jak to má váš byznys, vaše firma se svou identitou. Jak má jasno v tom, kam chce jít. Jak se pohybuje s odpověďmi na ty otázky. A jak je to s vašimi produkty, jak vypadá vaše aktuální portfolio a jak ty produkty naplňují vizi vašeho byznysu a jak váš byznys naplňuje vizi vašeho života.

Držím vám palce, aby tohle všechno bylo v souladu a skvěle to fungovalo dohromady.

David Kirš_Trojice já byznys produkt