Michala Měřínská, průvodkyně na cestě za ženskou krásou, dělá divy nejen se ženami, ale kupodivu i na internetu. Její příběh je zajímavý nejen tím, že dokázala ladně skloubit infopodnikání s poskytováním služeb, které je její vášní, ale také tím, že svoje podnikání dokázala vybudovat po večerech a víkendech. Pokud se stále vymlouváte, že musíte chodit do zaměstnání, a proto nemůžete začít podnikat, tento článek raději nečtěte.

Provedu vás Osobní stránka Michala MěřínskáOsobní stránka Michala Měřínská

Video, kterým vítám svoje návštěvníky na webu

Michalo, jak byste vysvětlila to, co děláte, muži, který z pochopitelných důvodů nemá moc vztah k líčení? 😉 Co to vlastně děláte se ženami?
Když vám, Viktore, odpovím, že provázím ženy světem ženské krásy, tak vám to asi moc neřekne, tak to zkusím jinak. Předpokládám, že jako muž se rád ohlédnete za pěknou ženou a že máte rád, když žena vypadá přirozeně, vkusně upraveně, elegantně a žensky. Takové ženy se líbí hlavně sobě a následně i vám, mužům. No a já ženy učím, jak na to. Jak se umět vkusně nalíčit a obléknout tak, aby to podtrhlo celkovou přirozenou krásu, nebylo to příliš a žena se prostě cítila skvěle.

Dá se něco tak osobního jako líčení přenést na internet? Co tedy přesně díky vašemu webu nabízíte za produkty / služby?
Ne zcela. Samozřejmě, že když líčím ženy na významné události v jejich životě, ať to jsou svatby, focení s dětmi nebo jakákoli jiná příležitost, musím se s nimi vidět. Ale díky mému webu se mi daří s ženami pracovat i na dálku, inspirovat je k jinému přemýšlení o sobě a své kráse.

Snažím se ve svých článcích sdílet i základní techniky, triky a novinky v líčení nebo stylingu. Napsala jsem pro ženy dva eBooky zdarma. Jeden je o Rituálech k dokonalé pleti, protože dokonalá pleť je základem líčení. Ten druhý je shrnutím zásad ženské krásy, které každé ženě pomohou se rozzářit během několika málo minut. Jsem moc ráda, že mají mezi čtenářkami úspěch.

eBook ZDARMA 5 Rituálů k dokonalé pleti

Upoutávka na magnet (eBook) „Rituály k dokonalé pleti“ s přihlašovacím formulářem a počítadlem stažení

 

Na webu nabízím samozřejmě možnost objednat se na osobní konzultaci, objednat si svatební líčení nebo fotomake-up či služby související se stylingem, jako jsou asistované nákupy nebo revize šatníku. A jsem také strašně šťastná, že se mi podařilo pro ženy připravit i eBook Dokonalé líčení krok za krokem, kde jsem shrnula nejen postupy, jak se o svou pleť starat, ale i jednotlivé kroky v líčení tak, aby ženy měly vše pohromadě na jednom místě a mohly se vyvarovat zbytečných chyb.

S čím vám pomůžu Osobní stránka Michala MěřínskáOsobní stránka Michala Měřínská

Detail stránky mého webu – rubrika „Nabízím“. Po kliku na rozcestník se návštěvník dostane na stránku s popisem služby, kde může vyplnit nezávaznou objednávku. Sem posílám čas od času svoji databázi, která se mi automaticky tvoří díky mým magnetům.

 

Jak vám funguje podpora prodeje vašich služeb díky šíření vašeho know-how po internetu (zdarma, ale i placeného)?
Jsem hodně překvapená, jaký je internet mocný nástroj. Sama vidím, že čím víc se snažím dávat, psát články a inspirovat ženy, tím častěji se čtenářky na můj web pro inspiraci vrací. Samozřejmě, že líčení na svatbu nebo focení není služba, kterou žena využije každý den. Stejně tak si ženy nenechají radit s výběrem oblečení každý týden.

Ale na vlastní kůži zažívám, že se mi začínají ozývat ženy, které mě už delší dobu sledují a nyní právě přišla chvíle, kdy potřebují pomoc. Budou se vdávat, chtějí letní foto s dětmi, nebo zhubly a chtějí svoji změnu podtrhnout i slušivým oblečením. Takže internet a správnou prezentaci sebe sama doporučuji všem! A to i těm, kteří si zdánlivě myslí, že veškeré služby mohou poskytovat pouze osobně (i já jsem si to před časem myslela).

Díval jsem se na vaše weby http://michalamerinska.cz/http://www.makeupforyou.cz/ – oba jsou na MioWebu a oba vypadají profesionálně. Dělala jste si je sama?
Děkuji za pochvalu. Zvlášť právě proto, že jsem si je dělala sama. Předtím, než jsem potkala MioWeb, jsem si absolutně neuměla představit, že bych něco takového dokázala. I když mám dlouholeté pracovní zkušenosti z projektového řízení, kde jsem se musela naučit trochu rozumět kolegům IT-kům a naučit se chápat jejich mluvu a základy v SQL přemýšlení, nikdy bych si nemyslela, že já, jako holka, dokážu sama postavit web. Proto mě každá pochvala strašně hřeje u srdce!

web1

Titulní stránka www.michalamerinska.cz

 

Už jste někdy nějaký web stavěla?
Nene, jsou to moje prvotiny. Začala jsem s projektem www.makeupforyou.cz loni na podzim a stavěla ho opravdu intuitivně s pomocí návodových videí. V noci jsem seděla u počítače, zastavovala video kousek po kousku a klikala jako „opička“, která jen opakuje, co vidí. A časem jsem pochopila a zautomatizovala činnosti, takže moje osobní stránky www.michalamerinska.cz, které jsem spustila na jaře tohoto roku, jsem dělala rychleji a s větší jistotou.

web2

www.makeupforyou.cz – titulní stránka. Oba weby mám navzájem prolinkované a oba obsahují na titulce upoutávku na magnety

 

Jak se vám s MioWebem pracovalo? Weby prý vznikly hodně rychle, jak jsem se někde dočetl. Jak se vám podařilo v tak krátké době postavit 2 funkční moderní weby, za které by si agentura účtovala desítky tisíc?

Výborně! MioWeb je zlatý nástroj a je jako skládačka puzzle. Všechno je intuitivní a krásně do sebe zapadá. Nejhorší asi je snad jen doladit grafiku, protože těch možností, jaké MioWeb nabízí je taková spousta, že když je člověk tvořivec jako já, tak neví, pro co se má rozhodnout. Jaká barva, jaký font písma, kolik sloupců, jak krásné chce tlačítko… tak zkouší a zkouší.

Ano, weby vznikly hodně rychle. Jak se mi to podařilo? Prostě mě to nadchlo! Když vidíte, jak vám roste pod rukama něco, co jste si v životě nepředstavoval, že dokážete, je to obrovská dávka energie, která vás nakopává dopředu. Musím přiznat, že jsem byla s každou další vytvořenou stránkou pyšnější.

Tvoření s MioWebem mě nadchlo tak, že jsme s partnerem asi před měsícem vytvořili další stánky pro naši společnou vášeň, kterou je cestování. Takže MioWeb už nám skvěle slouží i na stránkách www.michalaatomas.cz , kde se s námi už první cestovatelé vydali na daleké cesty. Takže už jsme doma na skládání puzzle na webu dva. Což je paráda.

Dozvěděl jsem se o vás, že kromě podnikání jste i zaměstnaná. Jak vypadal váš pracovní život před MioWebem a jak vypadá dnes?
Ano, jsem zaměstnaná a všechny weby jsem tvořila ve volném čase po práci nebo o víkendech. Mám pocit, že v pracovním životě se toho tolik nezměnilo (stále ráno vstávám a vracím se nejdříve po 8,5 hodinách), ale v tom volném čase se věci změnily hodně. Za prvé jsem totálně propadla tvoření a vzdělávání se. Takže například televizi (kterou jsem dříve sem tam zapínala alespoň pro sledování dokumentů) v podstatě můžu prodat.

Raději čtu, tvořím a píšu články. A přibylo mi daleko více zakázek na osobní schůzky a líčení, takže se bavím tím, jak se kolečka pomalu roztáčejí a jak se setkávám s inspirativními lidmi. Mám před sebou teď navíc mateřskou dovolenou a tak jsem opravdu ráda, že se mi podařilo najít způsob, díky kterému si mě za prvé mohou klientky najít na internetu samy a za druhé jim můžu ukazovat cestu ke kráse i na dálku.

Během prvních několika měsíců jsem prodala eBooky a vyfakturovala si na návazných službách za několik desítek tisíc navíc k mému platu, za což jsem moc vděčná.

Nějaké pikanterie související s procesem tvorby?
Tak teď jsem se musela pousmát. Měla jsem si ty pikanterie od začátku sepisovat, protože jich rozhodně nebylo málo. Asi si to umíte představit. Žena a počítač. Prostě se někdy nedomluvíme. Takže si vzpomínám na chvíle, kdy jsem ho opravdu prosila, ať se se mnou baví, až po slzy, kdy jsem prostě něco chtěla a nejspíš jsem mu dávala špatné pokyny. Nebo když jsem oslavovala spuštění eBooku zdarma a první kontakty v databázi, ale zapomněla jsem aktivovat Smartkampaň. A kontakty k mé radosti přibývaly a eBook neodcházel. Takže jsem potom v Kostarice (kam jsem odletěla první den po spuštění webu www.makeupforyou.cz) řešila, kde jsem udělala chybu.

Krásné na tom je, že i když to zpočátku vypadá jako katastrofa, klienti chyby promíjí a vy se tím hodně učíte. Co jsem si vyzkoušela teď na vlastní kůži je stav, kdy se váš počítač rozhodne umřít. Když pominu svoji hloupost s tím, že jsem si nedělala zálohy (naštěstí jsem po dvou měsících díky šikovným lidem přišla konečně zpět k datům), zjistila jsem, že s MioWebem a aplikacemi SmartEmailing a FAPI můžete pracovat odkudkoli a na jakémkoli počítači.

Takže se nemusíte hroutit, že jste bez svého počítače neflexibilní. Tato zkušenost mi hodně pomohla a hlavně uklidnila, že mám své online pracovní nástroje v podstatě k dispozici neustále. Stačí jen vědět přihlašovací hesla. Nicméně i tak všem doporučuji, zálohujte pravidelně 😉

Jak už jsme si říkali v minulém článku, prodejní stránka je jednou z pěti, které je dobré mít na vašem webu, pokud chcete opravdu vydělávat peníze.

Stojíte na křižovatce důležitého rozhodnutí. Chcete webem informovat, nebo prodávat? Pokud chcete mít web, který informuje, vydáte se tou první a nejvíce obvyklou cestou. Zařadíte se do davu 99,9 % podnikatelů, kteří jen utrácejí své peníze za úpravy a optimalizace webů, aniž by se jejich investice reálně zhodnotila. 

U nás ve Firmě 2.0 máme mnoho prodejních webů, které nám generují desítky milionů ročně. Trvalo to pár let, než jsme přišli na to, jak efektivně prodávat online, a nyní značnou část našeho „know-how“ předáváme dalším podnikatelům. Tento článek je návodem, jak na to, a pomůže vám proniknout do reality prodeje na webu. Dostat se čtenáři do hlavy.

 

Pracovat správně s psychologií prodeje je základ.
Cílem je „dostat se vašemu potenciálnímu klientovi do hlavy“:

1. Zaujmout ho titulkem, který zabrnká na jeho strach či touhu.

2. Hned v úvodu mu dát motivaci k tomu, aby četl dál.

3. Nabídnout mu řešení jeho problému a příležitost, kterou třeba dosud neviděl.

4. Ujistit ho o vaší věrohodnosti, kvalitě produktu.

5. Dát mu nabídku včetně bonusů, které nemůže odmítnout.

6. Odhalit cenu.

7. Nakonec zrekapitulovat v jedné větě, co dostane a co mu to přinese.

8. Dát mu garanci vrácení peněz a vůbec ho zbavit všech pochybností, které může mít.

 

Přitom neustále pracujte s představivostí čtenáře, zároveň však i s jeho racionální částí.

Emoce sice prodávají, to ví každý dobrý markeťák nebo prodejce, ve finále to je ale často hlava, která rozhodnutí zablokuje např. námitkou: „Tady něco nesedí, co všechno tedy vlastně kupuji?“ nebo „Je tento člověk opravdu expert, nebo to o sobě jen tvrdí?“

Potřebujete strukturované odpovědi pro hlavu. 😉

Nejdůležitější na celém procesu tvorby je zodpovědět maximum potenciálních otázek a námitek, které se budoucímu zákazníkovi honí hlavou. Pokud to uděláte, máte vyhráno.

Máte-li svůj produkt, možná si teď říkáte: „To je všechno hezké, ale jak to teď dostanu na web?“

Na to se zaměříme právě teď. Podívejme se nyní na konkrétní elementy prodejní stránky v MioWebu. Ukázky jsou postaveny na webu Petry Mikuláškové, která prodává elektronickou knihu pro majitele e-shopů, ale stejný postup můžete aplikovat na prodej jakéhokoliv jednoduchého produktu, ať už videa, nebo i fyzických věcí. Princip je totiž stále stejný.

Elementy, bez kterých se na vaší prodejní stránce neobejdete

Platí, že obrázky prodávají. Čím hezčí bude obrázek vašeho produktu, tím více budete mít prodejů. Podíváte-li se na velké e-shopy, zjistíte, že máte možnost si jejich produkty prohlížet pod lupou ze všech možných úhlů a v různých barevných kombinacích. Musíte uznat, že byste se v tom také cítili dobře. Přehánět to však nemusíte, úplně postačí, když umístíte na svou prodejní stránku alespoň jednu profesionální fotku vašeho produktu.

I v případě infoproduktu je vizuál velice podstatný. Vytvořte si obrázek, tzv. „cover“, vašeho e-booku a zvyšte tak návštěvníkův pocit „hmatatelnosti“.

jak_na_vydelecnou_prodejni_stranku

Existují služby, např. http://www.boxshotking.com/ nebo http://www.myecovermaker.com/, kde si takovou 3D grafiku vyrobíte sami bez grafických znalostí a často i zdarma.

Pak už stačí fotku nahrát do galerie MioWebu, potom zvolit element „obrázek“ a MioWeb se postará o to, aby se správně nadimenzoval na velikost bloku, do kterého ho vkládáte.

Sociální tlačítko pod fotkou produktu je dobré mít z toho důvodu, že vám pomůže virálně šířit produkt skrz Facebook a jiné sítě. Když na něj uživatel klikne, má možnost okomentovat váš produkt a dalším klikem jej poslat na svoji zeď, kde tuto informaci uvidí jeho přátelé.

I toto tlačítko je funkcí MioWebu. Stačí uvést adresu vaší Facebook stránky a o zbytek se postará MioWeb.

2. Tlačítko vedoucí na stránku s objednávkou

Tlačítko obsahující výzvu k akci (Call to Action) je na vaší prodejní stránce nezbytností. Jak jinak byste totiž chtěli návštěvníka odvést na objednávku?

Tlačítko by z designu vaší stránky mělo výrazně vystupovat, tj. ideálně jinou barvou než okolí, nebo jej aspoň udělat veliké. Dáte-li mu stín, případně změnu barvy po najetí myši, tím lépe. Existují různé testy, jaké barvy konvertují nejlépe, výsledky se nedají zobecnit – stačí se řídit pravidlem „výrazné = lepší“. Extrém v podobě kombinací křiklavé růžové, červené a fialové však dojem profesionality rozhodně nevytvoří. 😉

Stejnou písničkou je i výzva k akci. MioWeb obsahuje funkci A/B testování, tj. můžete měřit, která varianta výzvy k akci konvertuje nejlépe.

Tlačítko v MioWebu lze nastavit na pár kliků. Definujete si barvu, velikost, tvar, textový obsah i jeho font, URL, kam má odkazovat, a pak už stačí jen uložit. Pokud používáte více tlačítek na jedné stránce, což doporučuji, je možné tlačítka duplikovat, abyste je nemuseli definovat víckrát.

Podívejte se na krátké video, jak jednoduše lze v MioWebu přizpůsobit stránku tak, aby vypadala podle vašich představ. Stačí zvolit vhodnou šablonu a zbytek už je „klikačka“.

3. Blok o autorovi

Informace o vás jako autorovi produktu jsou něčím, co zvyšuje vaši kredibilitu a tím pomáhá prodeji. Ideální je blog, dostačující je umístit na svůj prodejní web jednoduchý element s vaší fotkou a krátkým textem o vás.

V MioWebu tento element najdete pod názvem Autor/lidé:

obr1-autor-lide

4. Vlastnosti produktu

Výčet vlastností produktu v MioWebu zobrazíte díky elementu Vlastnosti.

Celý design včetně ikonek je již pro vás připravený v rámci šablony stránky, kterou jste si zvolili. Stačí jen vepsat nadpisy, krátký popis vlastností a zvolit předdefinovanou ikonku, která danou vlastnost opticky ilustruje. Pokud by náhodou 270 ikonek nestačilo, můžete si vložit vlastní:

obr2-vlastnosti

5. Fotogalerie – náhled vašeho produktu

Fotogalerie je běžným jevem dnešních webů. Vy ji však můžete využít i netradičně – uložte si do ní náhledy vašeho (elektronického) produktu. Čtenáři to tak usnadní rozhodování, zda je váš produkt pro něj, či ne. Získá tak totiž dobrý přehled o obsahu a formě toho, co nabízíte.

Pokud máte video o vás a vašem produktu, tohle je jedno z možných míst, kam jej uložit. Stačí jen zadat adresu vašeho videa na YouTube či Vimeo do elementu Video, případně omezit jeho šířku, a máte hotovo:

obr3-fotogalerie

6. Reference

Dle průzkumu Nielsen Norman Group vám uvěří až 70 % návštěvníků, uvedete-li reference jiných lidí (a to překvapivě i těch, o kterých vaši potenciální klienti nikdy neslyšeli). Proto byste tento blok rozhodně neměli vynechat.

Nemáte-li reference, stačí si o ně napsat vašim současným klientům. Pokud jste jim dobře posloužili, věřte, že to pro vás udělají rádi. 😉 Dejte jim za úkol max. dvěma větami popsat největší přínos vašeho produktu a takovou referenci s fotkou potom zveřejněte. (Nebojte se referenci vhodně stylisticky upravit.)

Na webu to uděláte jednoduše pomocí elementu Reference, kde vložíte fotky lidí, jejich citace, jména, případně pozici a firmu, zvolíte si jeden z definovaných vzhledů a uložíte. Víc není třeba:

obr4-reference

7. Bonusy

Každá správná nabídka by měla obsahovat bonusy, a to ideálně natolik lákavé, aby si návštěvník koupil hlavní produkt už kvůli nim. 😉

Bonusy je dobré popsat, a to včetně jejich přínosů (nikoliv jen jejich vlastnosti), ideálně vložit jejich náhled jako obrázek, a nezapomeňte taky uvést jejich finanční hodnotu. Vysoký součet cen bonusů je vždycky fajn a nějakým způsobem „ospravedlňuje“ cenu vašeho hlavního produktu. Není cílem cenu hlavního produktu uměle nafouknout, spíše maximalizovat celkovou vnímanou hodnotu celého setu.

Bonusy můžete vložit v MioWebu např. pomocí elementu Obrázek s textem. Je možné zvolit nejen umístění obrázku vpravo, či vlevo od textu, ale taky proporci textové části vůči obrázku:

obr5-bonusy

8. Garance vrácení peněz

Ostřílení weboví prodejci doporučují umístit pod poslední „nákupní“ tlačítko na stránce krátký text s garancí ubezpečující nakupující, že se nemusí bát o své peníze. Věrohodnost této části s garancí vrácení peněz zvýšíte „pečetí“, která je pro vás v MioWebu připravena hned v několika provedeních. Stačí si zvolit tu, která vám designově sedí nejvíce, případně si můžete vložit svůj vlastní vzhled pečeti pomocí už známého elementu Obrázek:

obr6-garance

Závěr

Pokud jste rozhodnutí prodávat přes web, jenž generuje peníze, zatímco vy spíte, jste na pláži, s dětmi nebo třeba v kině, tento článek je jednoduchým výčtem toho, co byste měli mít na vaší prodejní stránce.

Další informace o tom, jak postavit prodejní web a začít vydělávat dokonce bez investic do návštěvnosti, najdete v třídílném tréninku zdarma.

V jiném článku přinášíme rozhovor s Petrou, odbornicí na e-shopy, která provozuje již několik prodejních stránek na MioWebu a generuje tak tisíce Kč měsíčně pasivního příjmu. Dozvíte se, co jí funguje, co ne, a jak se se vším prakticky vypořádává.

mioweb-banner-2-clanek