Při rozesílání e-mailů stávajícím nebo potenciálním zákazníkům byste měli pamatovat na to, že každá část sdělení nemusí fungovat jako návnada k nákupu produktů nebo služeb. Kvalitní obchodní vztahy je třeba již od prvního e-mailu budovat na důvěře. Takže jak vlastně onu důvěru vybudujete? Tím, že si budete vážit času svých zákazníků, budete jim poskytovat profesionální rady a tipy, nabídnete jim něco, co pro ně bude skutečně prospěšné, a hlavně budete upřímní.

Potřebujete příklady? Přinášíme vám tipy na šest e-mailů, které přispějí k vybudování důvěry.

 

1. Uvítací e-mail

První e-mail, který zákazníkovi odešlete, funguje podobně jako podání ruky – zapracujte tedy na tom, aby byl příjemný. Buďte struční. Pozdravte nové čtenáře, poděkujte jim za to, že se přihlásili k odběru, představte jim vaše podnikání a také sdělte, jak často se budete ozývat.

6 druhů e-mailů, jak vybudovat důvěru zákazníka

Můžete také přidat stručný seznam toho, o čem vlastně e-maily budou. Nezapomeňte odběratele e-mailů požádat, aby si vaši e-mailovou adresu přidali do seznamu kontaktů. Vaše zprávy tak nebudou padat do složky pro spam.

 

2. Výjimečná upozornění

E-mailová upozornění je dobré posílat pouze ve chvílích, kdy se to opravdu hodí. Pokud jste například alergolog, můžete rozeslat e-mail s pylovými mapami. Cestovní kancelář by zase mohla poslat upozornění o změnách počasí. Logistická společnost pak může zákazníkům posílat informace o očekávaných termínech doručení zásilek. E-mailová upozornění by měla být dobře načasovaná a informativní. Budou tak efektivně přispívat k budování kvalitních vztahů se zákazníky.

 

3. Newslettery ­

Každý rozeslaný newsletter přispěje ke zlepšení informovanosti odběratelů o vašem podnikání a současně pomůže budovat důvěru. Cílem newsletterů není jen zvýšení prodejů, ale především informování o zajímavém hodnotném obsahu, který může odběratelům vašich e-mailů opravdu pomoci.

Je dobré si zvyknout na pravidelné rozesílání newsletterů, aby vaši zákazníci již dopředu věděli, kdy je mají očekávat. Newslettery fungují podobně jako schůzky. Pomocí těchto virtuálních setkání můžete se svými zákazníky udržovat kontakt.

Víte, jaký je nejlepší a nejhorší čas na posílání e-mailů zákazníkům?

 

4. Zprávy o chybách

Udělali jste chybu? Pokud ano, přiznejte to. Omluvte se za chybnou nabídku, nepřesná fakta nebo nefunkční odkaz. Každá chyba je příležitostí pro budování důvěry. Přiznejte, že jste udělali chybu, a vysvětlete, jak jí budete v budoucnosti předcházet.

6 druhů e-mailů, jak vybudovat důvěru zákazníka

 

5. Vzdělávací e-maily

Připomínejte svým čtenářům, proč jste skutečný odborník, a to tak, že jim budete posílat krátké články, videa nebo infografiky, jež je budou zajímat. Podle Barometru důvěry 2015 společnosti Edelman jsou odborníci dvakrát důvěryhodnější než ředitelé společností. Využijete toho a zaujměte své klienty (a získejte si jejich důvěru) pomocí vašich znalostí a expertízy.

 

6. E-maily se vzorky zdarma

Pokud vaše společnost něco rozdává, dejte o tom svým příznivcům vědět pomocí e-mailu. Nyní máme na mysli věci a služby, které jsou skutečně zdarma, bez jakýchkoliv hvězdiček. Zahradní architekt by například mohl zdarma rozdat 20 lístků na veletrh o domácnosti a zahradě. Můžete zdarma nabídnout členství nebo konzultace, které se týkají vašich služeb. Mnoho firem v odvětví B2B rozdává zdarma obsah, například e-knihy.

6 druhů e-mailů, jak vybudovat důvěru zákazníka

Jaké e-maily pro podpoření důvěry posíláte svým odběratelům vy?
Podělte se o ně s námi v komentářích níže.

Zdroj: http://www.verticalresponse.com/blog/build-customer-trust-by-sending-these-6-emails/

Stále se setkáváme s dotazy typu:

V tomto článku se zaměříme právě na poslední otázku. Nabídneme vám osvědčené předměty e-mailů, díky kterým příjemci neodolají a váš e-mail rozkliknou!

Budeme vycházet z toho, že vás příjemci určitým způsobem znají. Pokud budou vědět, od koho daný e-mail přichází, stoupne šance, že si jej otevřou a přečtou.

Pokud podnikáte v oblasti obchodu, bude váš e-mailový marketing pravděpodobně zaměřen na prodej. Ať již prodáváte své vlastní produkty, nebo produkty jiných výrobců či poskytovatelů, budete se pravděpodobně věnovat oznamování novinek, sezónních nabídek a slev. Vaším cílem je, aby příjemci na sdělení reagovali co nejrychleji – proto se snažte navodit dojem urgence. K tomu můžete využít pobídky k akci nebo časová omezení nabídek.

Jak sami uvidíte, příklady předmětů, které v článku níže uvádíme, jsou poněkud vágní, jako například „Exkluzivní nabídka speciálně pro Vás“, nicméně samozřejmě bude lepší, pokud budete hovořit o specifických produktech. To si již budete muset otestovat sami v rámci svých kampaní.

50 rychlých tipů, které zatraktivní předměty vašich e-mailů

Pojďme si tedy projít příklady efektivních předmětů:

Nabídka, nabídka, nabídka

Chytlavé a kreativní

 

BONUS – 19 doporučení, jak ještě více zlepšit
předměty vašich e-mailů

19 doporučení, jak ještě více zlepšit předměty vašich e-mailůVaši odběratelé budou e-maily hodnotit hned, jakmile uvidí jejich předměty. Přestože jde jen o malou část zpráv, jsou předměty velice důležité a ovlivňují zájem příjemců.

Předměty e-mailů totiž vytváří první dojem. Proto je třeba na nich trochu zapracovat a dosáhnout tak zvýšení míry otevření a přečtení e-mailů. Připravili jsme pro vás 19 skvělých tipů, se kterými jednoduše vylepšíte předměty svých e-mailů.

Tip #1: Buďte struční. Předmět by měl mít maximálně 50 znaků. Někdy může být náročné dosáhnout zkrácení předmětů, ale vyplatí se to.

Tip #2: Nikdo nemá rád automatické zprávy od robota. Stalo se vám, že jste volali do nějaké společnosti a místo člověka vám odpověděl automat? Bylo to frustrující, že? Přesně tak se cítí lidé, kteří čtou automatizované e-maily. Nikdy nepoužívejte e-mail „neodpovidat@[nazevfirmy].cz“. Opravdu ne. Nejen že s takovým odesílatelem e-mail působí neosobně (takže příjemce e-mail nejspíš neotevře), ale navíc to povede k tomu, že si lidé e-mailovou adresu nepřidají do kontaktního seznamu.

Tip #3: Buďte osobní. Používejte v předmětech e-mailů oslovení – jméno. Každý má rád, když se o něm mluví. Pokud příjemce v e-mailu narazí na své jméno, bude mít pocit, že s firmou navázal bližší vztah. Používejte věty jako: „Pane Nováku, tohle Vám prostě musíme říct!“

Tip #4: Přidejte náhledy e-mailu hned do úvodu. V některých e-mailových klientech se poblíž předmětu e-mailu zobrazí i začátek samotného obsahu. Hned na začátek tedy dejte zajímavý náhled obsahu, který budete odběratelům v daném e-mailu sdělovat. Ať to stojí za to!

Tip #5: Někdy je jednoduchá komunikace lepší než komplexní, barvité sdělení. Cíl e-mailu by měl být jasný, pokud není vaším záměrem zaujmout odběratele zvláštním jazykem.

Tip #6: Nesnažte se donutit odběratele k otevření e-mailu na základě falešných sdělení. Tím byste dosáhli jedině toho, že by se čtenáři naštvali a dost možná by přestali vaše e-maily odebírat.

Tip #7: Když už jsme u těch slibů, pokud si návštěvník vašich stránek stáhl nějakou nabídku a vy ji doručíte prostřednictvím e-mailu, může být užitečné dát do předmětu něco ve smyslu „Vaše nová e-kniha je připravena ke stažení!“ nebo „Váš průvodce čeká na stažení!“ Bude to mnohem efektivnější, než kdybyste do předmětu uvedli jen „Děkujeme“. Odběratelům bude jasné, že na ně v e-mailu něco čeká.

Tip #8: A/B testování je užitečné. Měli byste ho aplikovat na většinu svého obsahu, tedy i na předměty e-mailů.

Tip #9: Efektivní metodou pro zaujetí odběratelů je navození pocitu naléhavosti. Použitím jasných vymezení jako například „Pouze dnes“ nebo „24hodinová akce“ pobídnete čtenáře k tomu, aby neváhali a jednali ihned. Každé odložení vykonání akce totiž zvyšuje riziko, že na ni odběratel zapomene.

Tip #10: Co čtenáři váš e-mail přinese? Dejte mu to jasně najevo. Například „Zvyšte konverzní poměr o 50 % ještě dnes“ bude mnohem poutavější než „Jak zvýšit konverzní poměr“.

Tip #11: Vyvarujte se nudných detailů. Je to ztráta cenných slov. Pokud například posíláte potvrzení objednávky, bude lepší uvést „Vaše objednávka se zpracovává“, místo „Objednávka #32546425234 se zpracovává“.

Tip #12: Odeslání e-mailu ve správný čas a se správným předmětem je receptem na úspěch. Skvělým příkladem je rozeslání akční nabídky happy hour okolo páté, kdy lidé jdou z práce domů.

Tip #13: Využívání čísel v předmětech e-mailů je efektivní. Lidé milují číselně organizované přehledy. Pokud se někde objeví číslo, ve čtenáři se vždy probudí zájem. Dobrý příklad je „7 chyb, které děláte při psaní“.

Tip #14: Čtenáře zaujmete také pomocí otázek. Zaujměte je tím, že jim přímo v předmětu e-mailu položíte otázku jako „Děláte tyto chyby v SEO?“ nebo „Víte, jakou máte na webu chybu?“

Tip #15: Pokud nemůžete nebo neumíte využívat v předmětech personalizované tokeny se jmény uživatelů, uveďte alespoň oslovení jako „Vy“ nebo „Váš“. Předmět tak bude stále působit osobně.

Tip #16: Využijte informace o tom, co již o vašich odběratelích víte. Jaké formuláře vyplnili? V jaké oblasti podnikají? Pomocí těchto informací proveďte zacílení.

Tip #17: Další taktikou, která využívá osobní přístup, je přizpůsobení předmětu e-mailu pomocí lokality, ve které se odběratel nachází. Slevové servery v tom excelují. Nabídky ušité na míru podle místa bydliště budou zcela jistě dosahovat lepšího výkonu.

Tip #18: Dopřejte vašim čtenářům pocit, že jsou výjimeční. Využití předmětů e-mailů ve stylu „Pouze pro naše milované zákazníky“ může být velice efektivní.

Tip #19: Nepřehánějte to s velkými písmeny. Řiďte se především gramatickými pravidly. Předměty jako „OTEVŘETE NYNÍ A ZÍSKEJTE SLEVU“ pravděpodobně nepovedou k přečtení, ale spíše k opaku.

Pamatujte na to, že můžete mít sebelepší sdělení pro své odběratele, ale pokud si e-mail neotevřou, bude k ničemu. Máte skvělý obsah, který bude lidi zajímat? Tak jim to dejte najevo už pomocí předmětu.

Doufáme, že tyto tipy podpořily vaši kreativitu. Pokud máte svoje vlastní oblíbené předměty e-mailů, které se vám osvědčily, dejte nám o nich prosím vědět dole v komentářích.

Zdroj:
http://blog.hubspot.com/marketing/improve-your-email-subject-line
http://www.verticalresponse.com/blog/50-all-time-great-subject-lines-that-work/

O lásce se někdy říká, že prochází žaludkem. Mám-li být upřímná, ona tak nějak prostupuje celé tělo – bez výjimky. Pokud je ale vaší láskou kuchtit něco lahodného v kuchyni, nebo se o tu lahodnost minimálně pokoušet, či naopak – jít si vychutnat exkluzivní um profíka, tohle pořekadlo hravě splníte. I u nás ve Firmě 2.0 se najde dost labužníků a tak přinášíme jejich šťavnatá svědectví.

A dostanete i recept, takoví už prostě jsme… Mlsní 🙂

 

alice_kirs_gurmanAlice Kirš: „Nechala jsem si zavolat kuchaře…“

Oba s Davidem jsme vášnivý gurmáni. Já mám dokonce řetízek se slovem gurmánka na krk – můj nejoblíbenější. Jídlo mě prostě baví a vaření obzvlášť. Proto také pořádáme gurmánské večeře.

Dneska se chci ale podělit o zážitek s kuchařem. Už dobrý rok se s Davidem hecujeme, že si po vynikající večeři v restauraci necháme zavolat kuchaře a osobně mu poděkujeme. Pořád se nedařilo, pořád to nebylo nějak ono, až do té doby než jsme navštívili restauraci Šupina a Šupinka v Třeboni.

Projížděli jsme Třeboní při návratu dobů ze sjíždění Vltavy a její bilboard mě hned oslovil. Stylově zpracovaný nás okamžitě nalákal. Našli jsme jí, ale bylo plno. V Šupině i v druhé restauraci přes cestu – Šupince. Řekli jsme si, že počkáme. Čuchali jsme, že to bude stát za to. A taky, že jo!

Restaurace obyčejná, ale jídelní lístek i personál neobyčejně příjemný. V menu jsme našli snad všechny druhy sladkovodních ryb, které jsme si jen uměli ze školních lavic přírodovědy vybavit.

Volba padla na filátko z pstruha s koriandrovým máslíčkem s grilovanou zeleninou a kapra s červenou řepou. Těmto chodům předcházela fantastická krémová rybí polévka. Chutnala i mě a to je co říct, protože já rybí polévku nejím (letos na Vánoce jsme poprvé udělala výjimku). Také paštika ze sumce byla naprosto skvělá. Dokonale vychucená.

gurman_alice

A hlavní chody? Pecka. Já ryby moc neprožívám (kromě vánočního kapra, toho miluju). Ryby mi vždy přišly takové nějaké mdlé, nevychucené, obyčejné. Ale tohle byla chuťová jízda. Tak skvěle upravené, chuťově vymazlené rybičky jsem ještě nejedla.

Takže ano, čekáte a tušíte správně! Nechali jsme si zavolat kuchaře, kterému jsme s nadšením za zprostředkování tohoto gurmánského zážitku poděkovali. Mladý kuchař (tak v mém věku) se nám vděčně a s úsměvem svěřil, že tahle restaurace aspiruje na best of restauraci v úpravě sladkovodních ryb v Evropě. Pro mě se jedničkou rozhodně stala už v ten den.

 

Markéta DanišováMarkéta Danišová: „Miluju plný dům přátel, které nakrmím…“

Moc ráda vařím, je to můj koníček. Miluju mít náš dům plní lidí, které můžu hostit :). Není nic neobvyklého, že jídla navařím víc, než dokážeme sníst, takže občas u našich přátel neplánovaně přistanou kastrůlky s jídlem.

Předpokládám, že většina mých kolegů vám poskytne recepty vegetariánské, zdravé či dokonce raw-food pokrmy. Já vám pošlu jeden pořádně masový, a navíc skoro bezpracný. Je ideální, pokud čekáte velkou návštěvu: večer si suroviny připravíte, ráno vše vrazíte do trouby a pak se dopoledne můžete věnovat návštěvě, zatímco se domem line báječná vůně.

Rozstřelené ražniči
Množství surovin si upravte podle počtu strávníků, všechno dáváme tak nějak ve stejném poměru.

Potřebujeme:

Vše dáme do hlubokého plechu, promícháme, osolíme, podlejeme vývarem, plech zakryjeme alobalem, rozehřejeme troubu na 170, vrazíme tam plech s masem a na dvě hodiny na něj naprosto zapomeneme (neodkrývat alobal!) V průběhu procesu si uvaříme jasmínovou rýži a za dvě hodiny můžeme podávat.

 

kac_2005Kateřina Svobodová: „Mám novou lásku“

Ráda dělám taková ta „rychlá jídla“ – neomáčková, jen hodit na pánev pěkný kus masa, trochu něco barevného v podobě všemožné doma dostupné zeleniny a tradááá – chutné jídlo hotovo.
Nedám dopustit na poctivý olivový olej a sádlo. Jenže pak jsem objevila kokosový olej. Dar z nebes – vlastně z kokosových palem a jejich úžasných plodů, které mimochodem zbožňuju i v sušené podobě jen tak samotné, nebo v čemkoliv od müsli počínaje, přes různé tyčinky a kokosky a koláčem či roládou konče.
Tenhle olej je naprosto úžasný na smažení. Ano, a hlavně na maso! A zeleninu taky. Nejen, že krásně voní při samotné akci, a váš byt tak neprošpikuje typická vůně škvařících se živočišných tuků, ale navíc nezanechává na mase žádnou chuť, pachuť, ale ani mastný film. Fascinující!
Palačinky jsou na něm naprosto boží. Buchtu krásně provoní a dodá zvláštní nádech, prostě jiný level než dostanete z másla. Stačí jen lžička. V detailech je kouzlo 😉
Kdo ještě nezkusil, rozhodně se o mnoho ochudil.

 

David KiršDavid Kirš: „Poznat ten okamžik kdy vařit bez receptu!“

Nikdy nevařím podle receptu. Dobře, málokdy. Vždy mám potřebu si přidat něco svého. A výsledek? Jak kdy. 🙂 Asi je to jako v životě. Člověk musí poznat, kde se řídit receptem někoho jiného a kde už je to jen na něm. Každopádně, je třeba si věřit. Takže v naší kuchyni jsem „skvělý“ kuchař, ale hlavní slovo mají samozřejmě ti u stolu.

 

A co váš gurmánský tip? Podělte se