Jak už víte, základem úspěšného online podnikání je kvalitní email marketing. Pojďme se ale posunout dál. Chcete vytvářet zajímavé e-maily pro vaše klienty, ale nejste si jisti, jak má vypadat taková struktura úspěšného e-mailu? Přečtěte si dnešní infografiku, která Vám poradí, na co nezapomenout při tvorbě e-mailu a jak má vypadat jeho struktura.
Připravila jsem pro vás checklist, díky kterému si můžete zkontrolovat, jestli váš email splňuje všechny požadavky dokonalého emailu. Přeji vám mnoho úspěchů při tvorbě vašich obchodních emailů 🙂
Chcete si vytvořit krásnou profesionální šablonu vašeho obchodního emailu? Chcete měřit, kdo otevírá a kliká na vaše emaily? Chcete nástroj na efektivní sběr nových kontaktů?
Vyzkoušejte zdarma českou aplikaci Smartemailing.
E-mail je naším nejdůležitějším komunikačním nástrojem. S ohledem na efektivitu snad neexistuje lepší metoda komunikace v digitálním marketingu. Přinášíme vám proto seznam snadno aplikovatelných tipů pro profesionální tvorbu e-mailů.
Při rozesílání interních e-mailů se držte následujících zásad:
Buďte pochopitelní: Ujistěte se, že použitý předmět e-mailu jasně definuje úkol a je úzce propojen s obsahem – tím usnadníte nalezení e-mailu, pokud se někdy budou hledat zprávy související s určitým tématem.
Buďte struční: Snažte se, aby e-maily byly krátké a výstižné.
Buďte korektní: Vždy buďte slušní a používejte správnou gramatiku.
Buďte profesionální: E-maily mohou být přátelské, ale pište je profesionálně a neodbočujte od tématu.
Buďte realističtí: Urgence používejte pouze výjimečně.
Při posílání e-mailů mimo váš podnik se držte následujících zásad:
Předmět: Vždy používejte vhodný předmět e-mailu, který bude souviset s obsahem e-mailu.
Důraz na detail: Snažte se používat správnou gramatiku a vyhýbejte se zkratkám.
Tón e-mailu: Celý e-mail by měl působit pozitivně. Nepoužívejte negativní obraty a vyhněte se obviňování.
Buďte osobní: Dělejte si poznámky o jednání s klienty a v budoucnu je zužitkujte při komunikaci, abyste vytvořili silnější pouto.
Formátování: Používejte správné fonty a velikost a barvu textu, a to v celém e-mailu. Budete tak působit konzistentně a zlepšíte čitelnost.
Prolomení ledů: Oslovujte příjemce přímo a nezapomeňte na vhodný pozdrav. Například: „Ahoj Petře, doufám, že se ti daří dobře.“ nebo „Ahoj Petře, děkuji ti za zprávu.“
Účel: Jasně definujte účel e-mailu již v první větě. Například: „Reaguji na zveřejněná doporučení SEO týmu.“
Nabídněte řešení: To je velice důležité a dodá to vaší konverzaci smysl. Poskytování komplexnějších řešení může ovšem vyžadovat komunikaci prostřednictvím telefonu nebo osobního kontaktu, na což je dobré v e-mailu upozornit.
Otázky: Když se někoho na něco ptáte, nebo žádáte o informace, poskytněte nejprve všechny relevantní informace a potom se přímo zeptejte. Například: „Je toto něco, o co byste měli zájem?“ nebo „Až se vám to bude hodit, můžete to prosím poslat?“
Odpovídání na otázky: Na otázky odpovídejte přímo. Je užitečné tuto příležitost využít a hned poskytnout odpovědi i na případné budoucí dotazy. Například: „Pokud jde o on-page SEO, podle SEO týmu je důležité…“
Závěr: E-maily zakončujte výzvou k další komunikaci. Například: „V případě jakýchkoliv otázek nebo připomínek mě prosím kontaktujte.“
Řetězce e-mailů: Pokud píšete odpověď na e-mail, ujistěte se, že odpovídáte na řetězec e-mailů. Díky tomu bude mít příjemce sdělení přehled o předchozí komunikaci. Pro nová témata ovšem vytvářejte zcela nové e-maily, aby nedocházelo k nedorozuměním.
Kopie e-mailů: Pokud vám přišel e-mail a v záhlaví je uvedeno, že kopie e-mailu byla zaslána i někomu jinému, nezapomeňte této osobě poslat také kopii vaší odpovědi.
Vysoká priorita: Občas můžete použít nastavení vysoké priority, ale snažte se vyhnout urgentnímu nastavení nebo výzvám v předmětech, že se jedná o důležitá sdělení. Nikdy nevíte, jak moc je daný e-mail důležitý pro příjemce.
Kontrola e-mailu: Vždy si po sobě e-mail zkontrolujte ještě před tím, než ho odešlete.
Další užitečný tip: Snažte se nevyplňovat políčko, kam se uvádí příjemce e-mailu, ještě před závěrečnou kontrolou. Někdy se vám totiž může stát, že po dopsání e-mailu reflexivně kliknete na tlačítko pro odeslání.
V dalším článku tento týden se můžete těšit na konkrétní videonávod, ve kterém si prakticky ukážeme, jak má vypadat správná struktura vašeho e-mailu.