Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Existuje oblast, která není vůbec kompatibilní s byznys obchodním světem. Přesto je to oblast, které musí každý, kdo chce prodávat, podnikatel, byznysmen, firma, věnovat obrovskou pozornost. Proč se jmenuje tento článek Nebuďte chladní čumáci? Protože právě tahle oblast má vliv na to, jak ve vašem byznysu prodáváte. Pokud tahle oblast je přítomná ve vaší marketingové komunikaci, pak se můžete k vašim klientům přiblížit. Jestliže tahle oblast chybí, pak je to možná důvod, proč jste vzdálení od vašich klientů a nemůžete se s nimi tak řečeno potkat.

Tou oblastí je oblast emocí a pocitů. Emoce, emotion, pohyb znamená, že v obchodní komunikaci potřebujete přidat živost. Pokud totiž nemáte emoce ve vaší komunikaci, ve vašich e-mailech, na vaší webové stránce, ve vašich letácích, jestliže tam nemáte něco, s čím se může váš potenciální klient identifikovat, ale jdete takovou tou tradiční cestou, kdy máte ve vašich materiálech pouze informace, fakta, logická čísla, data a praktické a užitečné informace, je to samozřejmě velmi důležitá součást vaší komunikace, ale nesmíte zapomenout na oblast emocí. Emoce totiž rozhodují v prvém případě o tom, jestli zákazník udělá rozhodnutí, koupí si, nebo řekne ne.

Emoce vs. logika

Máme pocit, že se rozhodujeme racionálně, máme pocit, že se rozhodneme na základě plusů a minusů a výsledek je, zda kupujeme, nebo nekupujeme. Zdá se, dle posledních výzkumů, že celá situace je mnohem, mnohem složitější, že o tom rozhodnutí je často dáno mnohem dříve, než si myslíme, že to rozhodnutí je dáno někde v našem podvědomí a je založeno primárně na tom, jak se cítíme, jak funguje náš emoční systém. A tak pracujte s tímto vědomím ve vaší marketingové komunikaci.

Proč jsou tak úspěšné filmy? Proč celý průmysl Hoollywoodu je na tak obrovské vlně a chodíme do kina, koukáme na filmy, koukáme na televizi? Je to proto, že se bavíme. Je to proto, že ve chvíli, kdy se díváme na film, jsme na vlně emocí. Je to proto, že jsme chvilku šťastní a radostní a za chvíli pláčeme, jsme smutní a rozčílení. Tahle schopnost hýbat se nahoru dolů vlastně znamená, že prožíváme, že žijeme, je to součást našeho života.

Aby vám zákazník rozuměl

A tak pokud se vám podaří tuhle součást, tyhle emoce, tuhle schopnost vyprávět příběhy dostat do vaší byznys komunikace, do vašeho newsletteru, na vaše stránky, váš potenciální zákazník se s vámi mnohem lépe identifikuje, mnohem lépe se na vás naladí a bude vám mnohem více rozumět. Bude vám taky mnohem více naslouchat. Možná znáte frázi, která říká: More personal means more general. Znamená to, že čím více vyprávíte o svých zážitcích, o svých potřebách, o svých emocích, o svých pocitech, tím lépe se může člověk na druhé straně identifikovat s vámi.

Pokud mluvíte jenom obecně v teoriích nebo o někom druhém, je to fajn, ale vztah dvou lidí tímhle příliš nevznikne. Vzpomeňte si na vaši poslední schůzku, kdy jste byli s kamarádem, nebo na rozdíl, jak vypadá rozhovor, když jste s vaším blízkým přítelem, a jak vypadá rozhovor, když jste na obchodní schůzce s vaším partnerem. Hloubka tohoto rozhovoru definuje vztah, který máte. A na základě hloubky tohoto vztahu se pak bude rozhodovat i o tom, jaká velikost čísel bude fungovat v tomhle byznyse.

Alespoň v mém případě to takhle často funguje. Jestliže mám s obchodním partnerem úzký vztah, nebojíme se mezi sebou sdílet, pak to znamená, že je i větší ochota s tímhle partnerem dělat byznys. A zároveň když posílám e-mail a nebojím se do toho e-mailu vložit nějakou moji osobní zkušenost, co jsem zažil, co se mi stalo, co si myslím, jaký je můj názor, jak přemýšlím, to všechno vytváří mnohem zajímavější rezonanci a emoční prostředí, se kterým se mí potenciální klienti, v tomhle případě lidé v mé databázi, mohou mnohem lépe identifikovat. A to má pak vliv i na to, jak následně prodáváte.

Podívejte se na váš následující newsletter nebo e-mail, který budete posílat, na váš nový článek, který chystáte na váš blog, a odpovězte si na otázku, kolik je tam informací, faktů a jasných dat a kolik je tam věcí spojených s příběhem, s nějakými emocemi vašich pocitů, názorů a vašich osobních myšlenek. Možná tohle může rozhodnout o tom, aby se váš další kus na internetu šířil mnohem virálněji než doposud.

 

V tomto příspěvku vám dáme praktický návod, jak pomocí pěti prodejních strategií získat první zákazníky. Pro každou strategii jsme připravili plán, takže se nemusíte bát, prvních sto objednávek vám na stole přistane jedna dvě.

Kromě získání prvních zákazníků bude vaším úkolem pochopit, jak pro vás a vaši značku každý z prodejních kanálů funguje, a odhalit úroveň jejich obtížnosti.

Váš cíl…

… je získat dvacet prodejů prostřednictvím každé z následujících metod.

 

Strategie č. 1: E-mail na databázi kontaktů

A pak měřte, měřte, měřte.

 

Strategie č. 2: Prodej přátelům a rodině osobně

Cílem této strategie je získat kvalitní zpětnou vazbu na váš produkt, marketing a online prodejní nástroj. Pokud zatím žádný prodejní nástroj nemáte, zkuste se podívat, co vám může nabídnout FAPI – e-shop nové generace.

Co o vašem produktu, marketingu a prodejním nástroji přátelé řekli?

Snímek obrazovky 2015-05-27 v 9.29.52

 

Strategie č. 3: Soutěž nebo něco zdarma

 

Strategie č. 4: Strategický prodej přátelům přes sociální sítě

 

Strategie č. 5: Placená reklama na Facebooku

A opět měřte, měřte, měřte.

 

U každé strategie si nezapoměňte odpovědět dvě důležité otázky. 

Snímek obrazovky 2015-05-27 v 14.09.08

Jak udělat prvních 100 prodejů-4

Když začínáte podnikat, jsou vaše první prodeje jedny z nejdůležitějších. Přinesou vám nejen další chuť do práce, ale hlavně vám pomohou vyladit marketingovou, provozní a zákaznickou strategii. Ukážeme si několik cest, jak oslovit zákazníky a získat vaše úplně první objednávky. Roztlačíte jimi těžký vlak, na kterém jste měsíce pracovali, a konečně se rozjedete.
Jste připraveni začít? Jdeme na to.

Zašlete e-mail na svou databázi kontaktů

Tvorba e-mailové databáze je důležitým prvním krokem, když spouštíte nový business. Databázi můžete vybudovat například tak, že na svou webovou stránku umístíte sběrný formulář.

„Nabídněte lidem výměnou za e-mail něco hodnotného zdarma – e-book, článek nebo třeba video.“

Fapi – e-shop nové generace například nabízí zdarma e-book, jak za 15 minut udělat z webových stránek prodejní automat.

 Snímek obrazovky 2015-05-10 v 19.25.52

Pokud jste si list kontaktů již vytvořili, je načase na něj zaslat první zprávu. Udělejte to dříve, než použijete jakoukoli jinou prodejní taktiku. Lidé na vašem seznamu jsou totiž vašimi nejpravděpodobnějšími zákazníky. Sami přece vyjádřili zájem o to, vědět o vašich produktech více.

K vytvoření a rozeslání e-mailů na vaši databázi můžete použít jednu ze šikovných online aplikací.

 

Prodávejte svým přátelům a rodině osobně

Nejjednodušší způsob, jak uskutečnit několik prvních objednávek, je získat na svou stranu rodinné příslušníky nebo přátele. To neznamená, že chudáka maminku vmanipulujete do koupě něčeho, co nikdy nevyužije!

To, o co vám jde, je najít blízkého člověka, který by váš produkt skutečně ocenil. Zkontaktujte ho osobně, představte mu svůj produkt a zeptejte se na dojmy z vašeho webu, prodejního procesu a samozřejmě z vašeho produktu. Získáte tak nejen objednávku, ale i neocenitelnou zpětnou vazbu.

 

Uspořádejte soutěž nebo poskytněte něco zdarma

Buďme upřímní, ZDARMA je kouzelné slovíčko, které otevírá jakékoli dveře. Nabídnout něco zdarma je skvělý způsob, jak upoutat pozornost na váš nový produkt. Pokud to uděláte dobře, může například soutěž přilákat plno zvědavců a rozšířit povědomí o vás.

„Nabídněte něco zdarma lidem, kteří o vás šíří informace na sociálních sítích.“

 

Strategicky prodávejte přátelům, přes sociální sítě

Už jste si vyzkoušeli, jaké to je, prodávat přátelům osobně. Možná jste je odchytli na večírku nebo je pozvali na kávu, nyní je načase smočit prsty v sociálních sítích a oslovit širší publikum.

Před tím, než na Facebooku vykřičíte, že jste zbrusu novými online podnikateli, zamyslete se, jak byste to mohli udělat chytřeji a lépe cílit na své koncové zákazníky.

Pomocí Facebook vyhledávání můžete mezi svými přáteli najít lidi, které váš produkt nejpravděpodobněji zaujme a koupí si jej. Uděláte to pomocí klíčových slov, která se s produktem pojí.

„Když takové lidi najdete, pošlete jim OSOBNÍ zprávu a představte jim, na čem právě pracujete.“

Dalším krokem je připravit vlastní facebookovou stránku, začít psát o produktech na svou zeď a získat tak širší skupinu fanoušků.

Zkuste placenou reklamu na Facebooku

Facebook je jedním z nejpřesnějších a nejcílenějších prodejních nástrojů vůbec. Je to reklamní kanál, který by měli vyzkoušet všichni online podnikatelé.

Abyste svou reklamou skutečně oslovili správnou skupinu zákazníků, je třeba se poctivě zamyslet nad tím, kdo jsou vaši klienti, jaký mají životní styl, co mají a naopak co nemají rádi. Jedině pak bude vaše reklama fungovat.

„Měřte úspěšnost své reklamy a neustále ji vylepšujte. Upravujte cílovou skupinu, měňte magnety (nadpisy a obrázky), experimentujte, buďte vynalézaví a živelní.“

První prodeje nejsou o zisku

Pamatujte, vaše první prodeje nejsou o zisku. Jsou o tom, nalézt své místo na trhu a dovést do dokonalosti marketing, zákaznickou péči a celkově vymazlit zákazníkův dojem z prodejního a poprodejního servisu.

Jedna věc je přilákat klienty na vaši webovou stránku a druhá je provést je prodejním procesem tak, aby ani nemrkli a už k jejich rukám putoval váš zbrusu nový produkt.

K tomu potřebujete nejen super marketing, ale i super online prodejní nástroj, který v ideálním případě obslouží klienta 365 dní v roce. Ať jste v práci, spíte, jste na pláži, věnujete se dětem, nebo houbaříte.

FAPI – e-shop nové generace spojuje budoucnost s přítomností. Přijímá objednávky, vystavuje faktury, páruje platby, upomíná klienty, když nezaplatí, a automaticky zasílá (online) produkty. Myslíte, že sníte? Podívejte se sami, jak vám FAPI zjednoduší podnikání a život!!!

Asi každý z nás by chtěl mít nějaké eso v rukávu, které může vytáhnout a poté mu raketově vzrostou konverze. 100% úspěch zaručit nemůžeme, ale ve většině případů tato funkce zabrala. O čem se bavíme? No přece o pop-up oknech nebo česky o vyskakovacích oknech.

Ukážeme si význam vyskakovacího okna, jeho strategie, a mimo jiné také použití v praxi a dopad na konverze. Připraveni? Tak jdeme na to! 🙂

(Pokračování textu…)