Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Info-marketing – takové zaklínadlo, které v mém případě způsobilo, že jsem nejen nastartoval celou svoji kariéru, vytvořil a vybudoval svoji firmu, několik milionových značek, ale vůbec vnímám, že obrovský trend info-marketingu v dnešní době může udělat velký rozdíl pro mnoho podnikatelů, pro živnostníky a firmy vůbec.

Když vezmeme spojení těchto dvou slov, info, informace a marketing, tak marketing je pro mě komunikace. Komunikace vedoucí k prodeji. Takže když spojíme slovo informace a slovo komunikace, dostaneme se do oblasti, kdy sdílíte, komunikujete své informace, své know-how, s někým sdílíte to, co víte.

A dostáváme se do velmi, velmi zajímavé oblasti prodeje, které se říká selling by teaching. Vaši lidé kupují na základě toho, že je něco učíte. Skrz to, že někoho něco učíte, něco někomu vysvětlujete, s něčím někomu pomáháte, můžete zároveň velmi efektivně prodávat.

Jestliže pochopíte, že vaše obyčejná práce, činnost ve firmě, živnosti, podnikání může být propagována tím, že učíte další lidi o tom, co víte, v čem jste experti, a začnete jednoduše sdílet, jak děláte to, co je pro vás běžnou denní praxí, co vy už ani nevidíte, a uvědomíte si, že vlastně můžete být pro někoho dalšího učitelem, tak tohle je velká věc na poli propagace. Propagace vašeho byznysu i velká příležitost, jak lépe prosperovat v podnikání.

My často kupujeme reklamy, hledáme na internetu, budujeme webové stránky a podobně, ale často jenom stačí, abychom sdíleli to, co víme. Abychom vytvářeli informační články, informační videa, abychom se naučili více sdílet informace a komunikovat to, co nám připadá přirozené.

Využijte info-marketing ve svém byznyse. Učte se více o info-marketingu a o tom, jak ho dělat, jak dneska publikovat online a jak si tím zjednodušit život.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Miluju knížky. A teď nemyslím beletrii nebo prózu, ale knížky, které vás něco naučí. Myslím, že se jim říká naučná literatura. Jsou to všemožné knihy, které vás v něčem posouvají, něco vás učí, učí vás nějaké postupy, metody, strategie, jak něco, ve všemožných oblastech života, dělat. A knihy jsou s námi odjakživa a vlastně to byl prostředek, takové médium, skrz které se k nám dostávaly informace.

Ale s přístupem internetu se i kniha mění a informace se dostávají na internet online a skrz to vzniká nový trend – online vzdělávání, online learning industry. Je to obrovská věc a taky obrovská příležitost pro všechny z nás, protože dříve, když někdo něco věděl, někdo něco znal, tak to mohl sdílet s nějakou úzkou skupinou lidí, ve svém kmenu, ve své vesnici, ve svém městě, nebo mohl někam vycestovat. Ovšem pokud dneska někdo něco ví a umí na druhém konci světa, tak se to můžete dozvědět během několika minut.

Internet nás spojil tou svou online sítí a umožnil nám sdílet to, co dřív bylo k dispozici vybraným, se všemi. Každý teď můžeme sdílet to nejlepší know-how, sledovat nejlepší experty, sledovat nejlepší postupy, jak něco v životě dělat. Tohle je trend online vzdělávání.

A byť možná tyhle věci děláme přirozeně a ani tomu online vzdělávání neříkáme, tak zároveň je online vzdělávání něco, do čeho můžete vstoupit vy jako člověk, jako někdo, kdo chce s ostatními sdílet své know-how, můžete vstoupit do něčeho, čemu se dneska říká expert business. A tohle je online vzdělávání a velká příležitost pro všechny z nás, kteří chceme sdílet své know-how, postupy, techniky, strategie, jak jsme něčeho ve svém životě dosáhli, uvědomili jsme si a teď to chceme učit další lidi.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Vy jste milionové impérium. Možná vám tohle spojení úplně nezní. Možná máte pocit, že je příliš nabubřelé. Možná se vám jednoduše nezdá. Mnoha lidem se nezdálo v roce 2012, kdy jsem takhle pojmenoval svůj nový program – Milionové impérium.

Tehdy jsem se chtěl se světem podělit o to, že v každém z nás je nějaký dar, že každý z nás má uvnitř sebe takové malé vnitřní volání, kterému někteří lidé naslouchají a v nějaké fázi života ho vyslyší a pak vyrazí do světa a začnou křičet: „Hej, jsem tady. Mám něco, o co se s vámi chci podělit.“ Část lidí toto udělá, ale pak je tady velká, velká část lidí, kteří to za celý svůj život neudělají. A potom se říká, že člověk na smrtelné posteli leží a lituje některých věcí, do kterých nešel.

A tak tohle spojení pro mě skutečně znamenalo, že každý by měl v sobě objevit to milionové impérium, že každý z nás je milionové impérium. Každý se také může rozhodnout, zda své milionové impérium zpeněží. Máme tuhle možnost, neboť dneska existují na internetu, v byznyse, v podnikání příležitosti, jak své dary, jak své vnitřní volání skutečně přeměnit na prosperující, smysluplný a užitečný byznys.

A byť doba milionového impéria už skončila a některé věci vidím jinak, tak význam toho slova, té hodnoty, kterou každý nosíme a skrz kterou můžeme posloužit, zůstává.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Když se podívám na svůj životní příběh před deseti lety a na svůj příběh před pěti lety, vidím velký rozdíl, ke kterému došlo, a tím je, že jsem se naučil lépe prodávat svůj talent. A uvědomil jsem si, že moje schopnost, kterou jsem se naučil vlastně celkem nedávno, je inspirovat k tomuto i další lidi. Pomoci dalším lidem, aby uviděli, co je jejich talent, co je ta oblast, ve které můžou pomoct dalším lidem.

A tak jsem si začal lámat hlavu nad tím, jak bych mohl tyhle své zkušenosti a svůj talent zabalit a nabídnout ostatním, abych jim pomohl. A objevil se nový název – Prodej svůj talent. Vytvořil jsem sérii kurzů, vzdělávacích nástrojů, vzdělávacích informačních produktů, ať už online na internetu, nebo taky ve formě živé akce, kterou připravuji už brzo, k tomu, aby se lidé lépe podívali na to, co jim jde, v čem jsou dobří, co umí, co znají, zabalili svůj talent a naučili se ho prodávat.

My lidé jsme totiž často pod cenou svých schopností. Svou cenu neumíme dost dobře vidět, neumíme ji uchopit a tu hodnotu neumíme nabídnout mnoha lidem tam venku.

Moje zkušenost je, že tam venku je mnoho lidí, kteří jsou teď ochotni a mají připraveny peníze k tomu, aby zaplatili za váš talent. Jediná věc je, že o vašem talentu neví. Neví, že existujete a v čem jim můžete pomoct.

A právě k tomuhle vede můj nový program a nový projekt Prodej svůj talent a já vás do něj srdečně zvu.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Pokud se rozhodnete prodávat informační produkty, tedy zabalit to, co znáte, umíte a děláte, své zkušenosti, svůj životní příběh, do produktů a ty produkty začít prodávat na internetu, pak potřebujete projít nějakým jednoduchým systémem, kdy vám dojde, že máte něco, co pro druhé tam venku má obrovskou hodnotu. Ten systém je velmi jednoduchý a má tři kroky.

První je uvědomění, kdo jste, co jste se za život naučili, jakým životním příběhem jste prošli, začínáte si uvědomovat sami sebe. Uvědomění je první krok k tomu, abyste mohli pokračovat dál.

Pokud si uvědomíte a jste si vědomí sami sebe, začnete přirozeně vidět své talenty. Uvidíte své talenty, dary, to, co vám buď bylo dáno shůry, anebo co jste se za svůj život prostě naučili, to, k čemu jste se vytrénovali, co vám už teď jde přirozeně a už na to nemusíte ani myslet.

Ve chvíli, kdy jste si vědomí sami sebe a vidíte svoje talenty a dary, může přijít třetí krok, kdy se rozhodnete tyto talenty a dary uchopit a zabalit je. Zabalit je do informačních produktů.

Informační produkty jsou tady vlastně odpradávna. Informační lidé byli dříve šamani v kmenech. Lidé, kteří jako stařešinové předávali informace, vzdělávali mladé lidi v kmenu, aby se naučili lovit, najít vodu a rozdělat oheň.

A jak jsme postupem času šli a šli a šli, našli jsme nové způsoby, jak si předávat zkušenosti, know-how a informace. Přidali jsme knihy a s novými technologiemi se tyhle věci převedly na internet. V digitálním světě už se nepředávají informace jen skrz semináře, živá setkání a mluvení, ale skrz digitální technologie, skrz e-booky, online kurzy, videa, blogy, články a podobně. A z nich můžete vytvořit právě informační produkty.

Pokud znáte celý ten systém, kterému se dneska říká expert byznys, můžete tyto informace zabalit a prodávat je dalším lidem, a tím nejen vytvořit skvělé živobytí pro sebe, ale také pomáhat mnoha dalším lidem v tom, co umíte, v čem jste dál.

Přeji vám a držím vám palce, abyste se v té první fázi alespoň odhodlali podívat se na to, co ve svém životě umíte, co děláte a jestli byste i vy nemohli informační produkty začít vytvářet.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Myslím, že expert economy je jenom další část v evoluci a vývoji toho, jak funguje celá společnost a lidstvo. Po průmyslové revoluci přišla revoluce technologická. Po technologické revoluci jsme teď všichni v době informační revoluce. Ale to, co vnímám, že je expert economy, je vyšší fáze po informacích, kdy existují na světě lidé, experti, mentoři, vědomí lidé, kteří uchopili informace, data, podívali se na svůj životní příběh, na to, co v životě dokázali, co ví a znají, a vytvořili z toho rady, které mohou pomoct někomu dalšímu.

Zjednodušili proces, zrychlili cestu a řekli: „Hele, nemusíte se učit tohle všechno, stačí se naučit těchto pět kroků, následovat tenhle postup, tenhle systém, tenhle řád věcí, a tím můžete dojít do cíle rychleji.“ Těmhle lidem říkám experti. A tihle lidé jsou součástí expert economy. Ekonomie, kdy vytváříte informační produkty, online kurzy, e-booky, vytváříte možnosti, skrz které se lidé mohou vzdělávat primárně na internetu.

Každý den miliony a milinovy nových lidí, kteří ještě včera nebyli připojeni na internetu, jsou dneska online a hledají informace. Jinak řečeno, hledají řešení na své problémy. A vy jste možná někdo, kdo je tím expertem, jste někým, kdo zná odpověď na otázku, kterou teď někdo hledá na internetu a Googluje.

Na Googlu je spousta informací a spousta dat, ale řešení je něco jiného. To si vyžaduje experta, vědomí a nějakou hloubku znalostí, a proto si myslím, že expert economy je velká příležitost pro všechny lídry, lidi, kteří se uvnitř cítí jako lídři a chtějí inspirovat další lidi.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Mám raději pojem expertní byznys (expert byznys) než výrazy jako info-podnikání, info-produkty, info-marketing, protože to všechno není jen o prodeji informací, o informačních produktech.

Každopádně se ale nacházíme v tomto oboru, v oboru vzdělávání, v oblasti, kde my jako lidé sdílíme svůj životní příběh, své zkušenosti, know-how, dary a talenty. Sdílíme je s někým, kdo není na té cestě tak daleko jako my. A tím, že mu vstoupíme do života jako mentor, jako někdo, kdo ho vede jako jeho trenér a kouč, mu můžeme v životě pomoci.

V tomhle vidím obrovskou příležitost info-podnikání, expert byznysu, expertního podnikání, protože skrz tohle se můžeme všichni učit mnohem rychleji a mnohem jednodušeji. Můžeme nalézt svou cestu, kterou teď možná hledáme, ale taky můžeme v různých oblastech života jenom najít rychlé řešení, protože expert byznys je postaven na řešení problémů, které v životě existují.

A to ve všemožných oblastech, v maličkatých věcech, jak se něco naučit, jak umět dobře sportovat, jak umět lépe byznys, dělat marketing, prodávat, jak se naučit lépe klikat v Excelu. Je jedno, jaká oblast života to je. Existuje někdo, kdo mi může pomoct. A expert byznys ukazuje na lidi, kteří se rozhodli pomáhat lidem v té své oblasti, v té své expertize, tím svým talentem.

Čím více budeme tohle mezi sebou dělat, čím více budeme každý z nás mezi sebou sdílet to, co umíme, tak nejenže skrz to můžeme vydělávat peníze, ale navzájem si můžeme pomoci.

A proto myslím, že expert byznys má obrovský smysl. Je to velká příležitost pro lidi, kteří cítí, že chtějí pomáhat, že se chtějí stát inspirací pro druhé lidi.

Víte, že email je stále nejvýkonnější kanál pro prodej na internetu? Znáte kouzlo email marketingu? Pokud ne, tak v této nadupané infografice se dozvíte vše, co potřebujete vědět, abyste mohli i Vy začít úspěšně prodávat skrze email.

SE_infografika_JakProdavatPresEmail