Audio verze

Kreativní síla nás vytvořila. Zrodili jsme se z ničeho. A tak funguje kreativita. Je to nejsilnější síla, síla Života. Tvoří z ničeho cokoliv a cokoliv vrací do ničeho. Je to nekonečný běh věcí, který z energie myšlenky tvoří hmotu, který z myšlenky tvoří realitu. Nelze nebýt kreativní. Lze jen zamezit přístupu k této síle. Lze zablokovat tuto energii omezením vlastní mysli. Odpojením se.

Kreativita jsou vhledy, nápady, aha momenty, sny a touhy. Kreativita je hledat tam, kde nic není, hledat cesty, které neexistují. Kreativita tvoří nemožné. „Je to vlastně zábavné, tvořit nemožné.“, řekl Walt Disney.

Strategický podnikatel dělá zázraky, tvoří nemožné, protože je spojen se svou kreativitou, s nekonečnou tvořivou silou Života. Tvoří každý den.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

5_StrategickyPodnikatel_Kreativita_DavidKirs3

To, jak přistupujeme k sobě samému, se promítá nejen do našeho osobního života, ale i do profesního. Pokud jste člověk, který vede tým lidí, a pokud je nejen vedete, ale i osobnostně posouváte jako mentor, je více než žádoucí, abyste byli příkladem. A příkladem jste tehdy, když žijete, co hlásáte…

(Pokračování textu…)

Audio verze

 

Být lídrem. Vést. Skutečný lídr potřebuje dvě věci. Potřebuje vizi a potřebuje energii vést. Vede sebe a tím vede druhé. Skrz silnou vizi inspiruje další lidi a ti ho mohou následovat, nechat se vést. Ne každý je lídr, ne každý chce být lídr. Ne každý má vizi lídra, ne každý má energii na to, být lídrem. Berte věci tak, jak jsou. Ale pokud cítíte, že lídr uvnitř na vás ťuká, dejte mu prostor, dejte mu vizi a energii a on se projeví.

Veďte sebe silně a vědomě, tím povedete druhé. Lídr následuje hlas svého srdce. Nemůže si pomoci a dělá věci tak, jak považuje za správné. Někdy si ťukají na hlavu, někdy ho zrazují, někdy ho omezují. To vše je součást hry. Lídra to nezastaví.

Strategický podnikatel má schopnosti lídra.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

4_StrategickyPodnikatel_Leadership_DavidKirs3

Audio verze

 

Jsme z ní stvořeni. Jsme energie. Jsme malá továrna na elektřinu a životní energii. Zpracováváme energie mnoha věcí, abychom ji použili pro náš život. Jak a co zpracujeme rozhodne o množství energie, kterou máme. Jak zpracováváme a vážně bereme naše myšlenky a to, co se nám honí hlavou ovlivňuje naši energii. Jak se stravujeme a jíme a jak kvalitní jídlo zpracováváme ovlivňuje o naší energii. Jak cvičíme naše tělo a trénujeme jeho sílu, výdrž a vitalitu rozhoduje o množství životní energie, kterou máme k životu. Jak dodržujeme pitný režim a co pijeme ovlivňuje míru naši energie dělat věci. Bez energie nelze nic.

Strategický podnikatel dbá a pečuje o svou energii, pečuje o energii svého těla, pečuje o energii své mysli. Udržuje a zvyšuje proud své energie.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

3_StrategickyPodnikatel_Energie_DavidKirs3

Audio verze

Co vidíte? Kam jdete? Jaký máte směr? A kdo jde s vámi? Přežíváte v „Každodni“, slovy Jana Procházky? Nebo máte vizi a problémy všedních dní jsou jen zastávkami za vašimi sny, přáními a touhami? Jsou ve vašem životě problémy proto, abyste je řešili a zabývali se jimi nebo proto, abyste jimi procházeli za něčím větším? Za něčím co vás skutečně přitahuje, co má vaši pozornost, za čím jdete. Mějte vizi. Malou nebo velkou. To je jedno, ale dovolte si ten luxus vidět na obzor. Nemusíte znát cestu, stačí jen vědět, kam vede. Vesmír se pak otočí, aby vám pomohl. A v tu chvíli nepůjdete sami, k vaši vizi se přidají další s podobnou vizí a pak už nejdete nikdy sami. Jste pak součástí větší vize, vize Života.

Strategický podnikatel má vizi. Tu sdílí se zákazníky a skrz tu slouží. Skrz tu je v kontaktu, skrz jeho vizi, jeho proč totiž skutečně prodává.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

2_StrategickyPodnikatel_Vize_DavidKirs4

Audio verze

„Jste hledačem příležitostí nebo vědomým a strategickým podnikatelem? Běháte jen kolem nebo jasně vidíte, kam jdete a proč?“

Před 2 lety jsem sestavil PDF 10 dovedností strategických podnikatelů. (Nakonec, asi na vás vyskočí okno níže, kde si ho můžete stáhnout.) Dnes je čas přidat NOVÝCH 10 dovedností strategických podnikatelů. Jsou dovednosti nezbytné pro váš naplněný, bohatý a šťastný život, pro váš úspěch v práci, kariéře i podnikání, pro vaši osobní svobodu, svobodu žít svůj vlastní život, potkat se s tím, kdo doopravdy jste.

Jak plni jste v těchto dovednostech? Jak vědomě s nimi pracujete? Jak často je trénujete? Jak je žijete?

Tak pak vypadá váš život… (a váš byznys, firma, podnikání…)

„Nikdy nenechte své strachy, aby vás stáhly na zem. Nikdy nenechte strachy druhých lidí, aby vás stáhly na zem.“

Vědomí

Být si vědom. Vědomý si sebe, vědomý si druhých. Vědomý si věcí, situací, vztahů. Není dovednost, která by šla do hlubší podstaty života. Bez vědomí jste automat, stroj, nástroj druhých. Ovce, která následuje příkazy a hlas druhých. Nevědomý člověk zatím nenašel sebe. Pravou esenci uvnitř.

Vědomí toho, jak Život skutečně funguje dává totiž hojnost dvěma nejpodstatnějším věcem, které lidstvo vždy hledalo. Bezpečí a Svobodu. Ve chvíli, kdy je bezpečno, je postaráno o naše přežití, automaticky toužíme po svobodě. Svobodě projevu, ducha, peněz, tvoření. Být si vědom znamená poznat skutečné bezpečí života. Být si vědom dává naprostou svobodu žít náš život.

Strategický podnikatel žije život vědomě a hraje svou podnikatelskou hru vědomě.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

1_StrategickyPodnikatel_Vedomi_DavidKirs3

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

V roce 2010 jsem o e-mail marketingu nevěděl vůbec nic. A 2010 byl pro mě ten rok, kdy se mi otevřel úplně nový svět toho, co je možné na internetu díky e-mailu a e-mail marketingu dělat, co je možné dosáhnout, jak je možné akcelerovat a rozrůst váš vlastní byznys, pokud pochopíte principy korektního, poctivého a chytrého e-mail marketingu. Tehdy jsem už deset let pracoval jako manažer e-shopů, ale otevřel se mi úplně nový svět toho, co je díky e-mailu možné.

Dneska se chci zastavit jenom u malinké věci, ale možná o to důležitější. Jsou to tři jednoduché věci, které poté, co mi prošlo tisíce lidí tréninkem EmailAcademy, považuji za nejdůležitější v tom, abyste nedělali chybu v rozesílání e-mailů.

Jak zaručeně pokazit e-mail. Podíváme se na tři možná primitivní věci, ale sami si udělejte takový test a podívejte se na váš poslední newsletter nebo e-mail, zda se náhodou tyhle nešvary u vás neobjevují.

Neosobní styl

Jaká je ta první věc, na kterou je třeba dbát, abyste nepokazili e-mail? Tou první věcí je neosobní styl. Pokud odesíláte e-maily neosobně, takovým tím tradičním korporátním způsobem, kdy oslovujete: Vážení zákazníci a tatatata, pak samozřejmě jen těžko vyjdete z řady a vystoupíte z těch desítek e-mailů, které každý z nás dostává denně do své e-mailové schránky.

Je potřeba vytvořit svůj vlastní styl. Osobitý, možná zábavný, možná v něčem neotřelý, ale především se pokuste něčím odlišit. Pokud posíláte e-mail vašemu kamarádovi, kolegovi z práce nebo vašemu tátovi, jak vypadá tento e-mail? Možná to zní divně, ale já vám doporučuji, abyste následovali tento styl e-mailů, pokud to jen trošičku jde, i ve vaší obchodní komunikaci.

Pokud totiž váš e-mail bude neosobní, o to méně osobní bude i váš obchodní vztah. Čím více se vám podaří do e-mailu dostat jakousi osobitost, privátnost, velmi intimní rozměr v komunikaci mezi vámi a vaší databází, o to silnější vztah vytvoříte s vaší komunitou a o to efektivnější bude vaše e-mail komunikace.

Proto si dejte pozor na řekněme ten tradiční korporátní styl e-mailové komunikace. Zkuste se alespoň trošičku odlišit od tohoto stylu a přidat více svých osobních věcí, trošku více emocí, vašich osobních příběhů a zkušeností z vaší firmy. Čím více se vám to podaří, o to méně budete posílat e-maily, které jsou tzv. pokažené.

Složitý design

Jaká je druhá věc? Druhou věcí je složitý design. Pokud máte složitý design vašich e-mailů, jsou obrovsky nepřehledné. Složitost, komplikovanost, přílišná komplexnost e-mailových šablon způsobuje to, že ve chvíli, kdy člověk od vás dostane e-mail, je tzv. ztracen.

Možná víte, že lidé e-maily nečtou, ale spíše je skenují a během dvou tří vteřin zjistí, zda v tom e-mailu pro ně něco je, nebo není. Jestliže je šablona e-mailu s několika sloupci, mnoha obrázky, je komplikovaná a složitá, stejně jako například složitá webová stránka, nefunguje. Lidé mají rádi jednoduché věci.

Vždycky si vzpomeňte na nejdražší a nejvýnosnější stránku na internetu. Jaká je ta stránka a jak vypadá? Zadejte si www.google.cz. A vidíte naprosto primitivní a jednoduchou stránku a je to nejlepší inspirace pro to, když budete vytvářet váš web anebo v tomto případě budete vytvářet vaši novou e-mailovou šablonu nebo styl komunikace, který budou následovat vaše newslettery a e-maily.

Složitost designu zkomplikuje pak i to, aby se ta zpráva, kterou chcete, dostala k vašemu příjemci. Potřebuje ji najít okamžitě a potřebuje být jasná. Takže nepřehánějte to s příliš složitými korporátními firemními šablonami.

Mnoho zajíců

A třetí věcí, na kterou je třeba si dát pozor, abyste nepokazili váš e-mail, je, abyste v e-mailu neměli mnoho zajíců. Co tím myslím? Mnoho zajíců znamená, že často se do jednoho e-mailu snažíme dát mnoho věcí. Chápu. Chceme sdělit spoustu informací našim klientům, chceme jim prodat všechny naše produkty, chceme jim říct o téhle akci a o tom, že mají přijít sem a koupit si ještě něco.

Jenže na to není e-mail stavěn. V e-mailu potřebujete jasně definovat jednu klíčovou věc, jeden hlavní záměr vašeho e-mailu a na ten se zaměřte. Nikdy nedávejte více odkazů na různé věci do vašeho e-mailu. Zaměřte se vždycky na jednu hlavní věc a na tu umístěte více odkazů, ale mějte vždycky jasno, co je ta první, nejhlavnější věc, na kterou chcete, aby lidé proklikli a dostali se z vašeho e-mailu.

Je to jako s těmi zajíci. Pokud honíte tři zajíce, nejspíš nechytnete ani jednoho. A tak se soustřeďte na to, co v daném e-mailingu, v daném newsletteru je pro vás to nejdůležitější, na co se chcete zaměřit. Tenhle jeden odkaz nebo jedna věc ve více odkazech je to, na co se v dalším e-mailu zaměřte.

Snad vám tyhle tři věci pomůžou k tomu, aby váš další e-mailing byl trošku jednodušší, efektivnější a úspěšnější. Držím vám v tom palce.

 ZivotaFirma20_30_JakPokazitEmail_DavidKirs3

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Dostáváme se do zajímavé etapy vývoje marketingové komunikace. Marketing je mrtev, ať žije marketing. Tak zní název tohoto článku a také fáze v evoluci marketingové komunikace, jak ji v současné době vnímám.

Existují totiž dva velké světy. Ty dva velké světy proti sobě stojí, navzájem se inspirují, kopírují od sebe, přitom každý z těch světů je úplně jiný. Mluvím o marketingu pro velké firmy, velké společnosti a korporace a marketingu pro malé firmy, podnikatele, střední firmy a živnostníky. Tyhle dva světy od sebe často kopírují. Především ty malé firmy se dívají na ty velké a někdy vědomě, někdy spíše nevědomě přebírají techniky, postupy a způsoby, jak dělají marketing a reklamu právě ti velcí.

Bohužel pro ty malé je to tak trošku cesta do pekel. Oni totiž nemají marketingové oddělení, nemají ani rozpočty, které mají velké firmy, nemají všechno to pozadí a možnosti, které umožňují dělat tzv. neefektivní marketing ve velkém stylu.

A proto je velké neštěstí, když vidím malé firmy a podnikatele, jak si kupují billboardy, jak investují do tradičních reklamních ploch, jak kupují na internetu bannery a dělají ty věci, které samozřejmě kolem sebe vidí. A není se čemu divit, protože dnes a denně to vidí ve městě, v televizi, na internetu a snaží se jenom napodobovat to, co kolem sebe vnímají.

Je však třeba pochopit, jak funguje evoluce marketingu, a pochopit velký rozdíl mezi těmito dvěma světy. Velké firmy si tak trošku žijí svůj vlastní život. Ale my menší se potřebujeme chytře zorientovat v tom, jak funguje byznys, jak funguje marketing, jak funguje psychologie prodeje.

A tak vnímám evoluci v tom smyslu, že je důležité, abychom opustili ten starý způsob. Starý způsob je, že jste křičeli do světa: hej, kupte si moje věci. Dnešní marketing funguje jinak. Je potřeba přidat mezi naši snahu získávat návštěvnost, v našem případě na internetu, a prodávat některé mezikroky.

Souhlasný marketing

Jen získávat návštěvnost a okamžitě prodávat už není platný způsob prodeje na internetu. Potřebujete mezi tyhle dvě věci vložit něco, čemu se říká souhlas. Seth Godin tohle nazývá souhlasným marketingem. Naprosto souhlasím. Pokud totiž budete jenom plošně šířit mezi vaše potenciální zákazníky vaši informaci, bude to drahé, nedoplatíte se a na konci nevyjdete v černých číslech.

Je důležité, abyste z těch všech klientů tam venku vybrali přesně ty, které váš byznys zajímá. Potřebujete udělat to, aby lidé zvedli ruku a přihlásili se a řekli: ano, vy mě zajímáte, od vás chci informaci, řekněte mi víc, s vámi chci spolupracovat. To je ten souhlas, který potřebujete jako firma získat. Souhlas znamená jinak řečeno to, že budujete databázi kontaktů. Budovat databázi kontaktů znamená získávat souhlas od vašich potenciálních klientů, abyste s nimi mohli komunikovat.

A tak pokud vložíte dovnitř mezi tyhle dvě věci, získávat návštěvnost a prodávat, vaši schopnost budovat databázi e-mailů, budovat souhlasnou databázi, se kterou můžete následně komunikovat, získáváte obrovskou výhodu. Výhodu budovat důvěru a budovat vztah.

Budování vztahu a důvěry s klientem

Jako chytrý podnikatel totiž víte, že prodat můžete jenom ve chvíli, kdy máte dostatečnou důvěru a dostatečný vztah s vaším klientem. A to se neděje při první schůzce, první informaci, prvním setkání. Statistiky říkají, že se to děje u pátého, sedmého kontaktu, a tak potřebujete zůstat ve spojení, potřebujete se připomínat a na to potřebujete souhlas, na to potřebujete databázi vašich potenciálních kontaktů, abyste s nimi mohli komunikovat dál a dál.

Opusťte tedy ten starý marketing velkých firem. Opusťte přístup, který vypadá líbivě a lákavě, ale buduje spíše značku a povědomí o značce, než že by vám přinášel peníze do vaší banky. Vy totiž jako menší a střední podnikatelé potřebujete vydělávat peníze, potřebujete prodávat. Vaším úkolem není budovat světovou značku, která bude mít hodnotu miliardu dolarů. Pro vás je mnohem důležitější získat klienta, který přijde do vaší prodejny nebo na vaše stránky a tam si něco koupí. A to je rozdíl mezi marketingem staré a nové generace.

Marketing nové generace podnikatelů

Marketing nové generace vede k tomu, aby vedl maximálně k prodeji, abyste vedli váš kontakt cestou zákazníka ideálně k tomu, že se o vás na jedné straně dozví a chytře si ho provedete tak, aby na druhé straně od vás koupil. Nejde tak o brand a o značku, ale jde o to, abyste dodali dobrou službu a užitek vašemu klientovi a tím vydělali peníze.

Pokud totiž jenom násilím budete kupovat reklamní prostor a komunikovat, prodávat skrz tradiční kanály, možná je to důvod, proč utrácíte mnohem více peněz, než byste museli.

Věnujte myšlenku této evoluci v marketingu, v online komunikaci a zeptejte se sami sebe, zda byste se nemohli s touto evolucí posunout dál, možná k výsledkům, které i ve vaší firmě čekáte.

„Jak by asi vypadal můj život, kdybych se měla už v 18 ráda? A kdybych věděla, že se mám mít ráda…“ zdánlivě řečnická otázka může znamenat rozdíl, který si možná ani nedokážete představit, ale udělá opravdu hodně!

Začátky jsou různé. Některé působí snadně, jiné jsou bolestivé a zdlouhavé. A často ty „skutečné“ začátky našich rozhodnutí, jsou mnohem dál než tušíme. Ale abychom došli, nebo spíš vůbec vyšli na cestu ke svým snům, musíme začít změnou sebe sama. V tom jsou si všechny začátky podobné.

(Pokračování textu…)

Žena podnikatelka – ačkoliv úkaz stále častější – překonává mýty, překračuje hranice, a častokrát hlavně ty své.

Co pro ženu znamená podnikání? Jaký k němu má přístup, co jí přináší a umožňuje? Expertky projektu Ženy ženám odpovídaly na otázku:

Jaký význam má pro váš život vlastní podnikání?

(Pokračování textu…)