Proč je CRM užitečný systém asi všichni dobře víme. Mít přehled mezi svými klienty a vyvarovat se tak trapné situaci, že někomu pošlete dvakrát stejnou nabídku nebo někoho oslovíte špatným jménem, je základ. A když už máte všechno krásně na jednom místě, je škoda, aby se vám vaši zákazníci rozutekli poté, co konečně nakoupí. Udržet jejich pozornost ale nebývá jednoduché. Pomoct vám k tomu mohou například členské sekce.

Co jsou členské sekce?

Všichni máme rádi exkluzivní místo, kde nám nabídnou něco navíc. Členské sekce slouží jako nástavba ke klasickým produktům nebo službám, kde můžete zákazníkům poskytnout bonusový obsah, podporu, návody, slevové poukázky a spoustu dalšího. Důležité je, že daný obsah má skutečně přidanou hodnotu nad rámec toho, co běžně nabízíte. Členské sekce mohou fungovat v několika plánech.

a) Za pravidelný (měsíční, čtvrtletní, roční) poplatek

b) Jednorázový poplatek

c) K nákupu vašich produktů nebo služeb

d) Zdarma

Propojení členských sekcí se CRM systémem

Dáme vám jednoduchý příklad, ať si dokážete užití členských sekcí lépe představit. Jednou z funkcí Anabixu jsou například štítky, kterými roztřídíte své kontakty do různých skupin či segmentů. Hodí se to skvěle, pokud nabízíte více produktů. Členské sekce mají tu výhodu, že v nich můžete vytvořit několik úrovní a do nich umístit odlišný obsah (zákazníkovi, který si koupí zahradní sekačku, nabídnete jiný bonusový obsah, než zákazníkovi, který si koupí motorovou pilu a podobně). Podle CRM systému tedy budete vědět, kterým klientům poskytnout jakou část vaší členské sekce tak, aby v ní našli přesně to, co potřebují.

Další skvělou možností, jak udržet kontakt se svými věrnými zákazníky, jsou samozřejmě akce, na které je pozvete, ať už to bude výroční happening, školení nebo online webinář (prodejní samozřejmě), který v rámci členské sekce jednoduše zprovozníte. Anabix vám zase pomůže pohlídat, zda jste o události dali vědět všem, koho se to týká. Jednoduše si k ní přiřadíte všechny klienty-účastníky, poznačíte si datum školení nebo prodeje a evidujete si proběhlou komunikaci.

Členské sekce nabízejí využití i interně. Poslouží totiž k práci s vaším obchodním či poradenským týmem. Je to prostor, kde se mohou online sdružovat, komunikovat a postupně dostávat přístup k obsahu, který si za svou práci zaslouží a výhodám, které je budou motivovat k lepším výsledkům.

Systémy si rozumí i po technické stránce

Možností provázání se nabízí spoustu. Na závěr je ještě nutné zmínit, že systémy si spolu rozumí i technicky, neboť Anabix používá stejně jako například členské sekce od MioWebu aplikace, jako jsou FAPI, SmartEmailing, AffilBox a další.

Způsob, jakým se do toho pustíte, je už na vás. Určitě přijdete na spoustu možností, které vašemu podnikání přinesou výhody a nasměrují ho novou cestou, která přiláká další zákazníky a ti současní si vás ještě více oblíbí.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

To, co v podnikání a byznyse často způsobuje AHA, nějakou přelomovou myšlenku, přelomový koncept nebo přelomový zlom v tom, jak věci děláte, je důležité k tomu, abyste si v tom, co děláte, zjednodušili život.

Pokud chcete začít něco dělat jinak, chcete mít jiný výstup, je třeba změnit vstup. K tomu by vám dneska mohl pomoct jednoduchý trojúhelník. Dívá se totiž na byznys, na podnikání, na to, co děláme, z jiného úhlu. Vždycky je dobré podívat se na naše činnosti, které dnes a denně opakujeme, z jiného úhlu. Jiná perspektiva dělá to, co nakonec znamená rozdíl nebo dobré výsledky v podnikání.

Podívejte se jinou perspektivou, jak fungujete v byznyse a v podnikání. Nahoře na trojúhelníku je to hlavní – člověk – . Je to člověk jako vy, který se snaží něco ve světě konat. Na každé časti trojúhelníku je třeba se ptát základní otázky. Základní sada otázek je: Proč? Co? Kdo? Kdy? Jak? Pokud si položíme tyhle otázky ve všech částech toho trojúhelníku, hodně se nám uleví.

Dostáváme se na část . Tady je potřeba si postupně zodpovědět ty jednotlivé otázky. Proč dělám právě to, co dělám? Proč chci dělat tuhle práci? Proč chci dělat tohle podnikání? Proč se chci zabývat právě tímto? Proč chci být s tímto člověkem?

Jenom položením těchto otázek se dostanete k sebereflexi, jak to teď v životě máte. Identifikujete toho, kdo v životě jste, v tom našem myšlenkovém světě. Položíte si otázku a dostanete odpověď na to, jak se vám v té dané oblasti daří.

Pokud si odpovíte, proč jednotlivé věci děláte, proč jste s jednotlivými lidmi, můžete se dostat dál k otázce: Aha, pokud v tomhle jsem z toho a toho důvodu, tak co je věc, která mě k tomu dovede? Co je to, co mi umožní, abych naplnil to svoje proč?

Ve chvíli, kdy vím co a znám proč, můžu se ptát otázku: Ha, kdo mi s tím pomůže? Kdo mi může pomoct na té cestě? Kdo mi může poradit? Kdo mi může dát nějaký nový vhled? A dostáváme se k otázce kdo.

A ve chvíli, kdy vím kdo, tak už je třeba se rozhodnout, kdy ty věci dělat, a teprve na poslední části je to o tom, jak ty věci dělat.

Byznys

Ten trojúhelník JÁ pokračuje, protože vedle já je náš BYZNYS, naše firma například, naše podnikání. A stejné otázky je potřeba aplikovat na váš byznys. Tedy, proč máte vaši firmu? Proč prodáváte zrovna tyhle vaše produkty a vaše služby? Proč vůbec existuje tahle firma a co dodává na trh? Proč existuje byznys, který jste stvořili? Jakou má vizi, jaké má poslání? Jaký má důvod, že existuje? Pokud znáte tohle proč, ten důvod existence, můžete se ptát otázku co.

Co je tím předmětem podnikání? Co skutečně dodáváte? Co je to, za co vám lidé platí? A pak pokračujete opět dál. Kdo. Kdo jsou vaši zákazníci, kteří jsou právě pro tenhle byznys vhodní? No a kdy je jim nejlépe prodávat a jakým způsobem? A roztáčíte samozřejmě celý ten podnikatelský systém, jak vytvářet byznys a dělat obchod.

Produkt

A třetí částí trojúhelníku je PRODUKT. Pokud máte nějaké podnikání nebo firmu a nějaké portfolio produktů, měli byste si teď klást otázku pro každý váš produkt. Protože každý ten produkt může mít svoje proč, svoje co, kdo, kdy a jak.

Můžete mít produkty, které plní jiné proč než některý jiný produkt. Také jinými způsoby můžete naplňovat vizi vaší firmy, protože budete mít jiný produkt, to je to CO pro firmu, kterou dostáváte na trh a prodáváte vašim zákazníkům. A taky každý produkt může mít jiného cílového klienta, avatara, který rezonuje s tím produktem. Pokud jste si neudělali jasno v tom, pro jakého klienta je produkt určen, kde ti klienti pobývají, jak jim nejlépe prodávat, možná to je ten důvod, proč se některé produkty ve vašem portfoliu vůbec neprodávají, nebo možná máte produkty, které byste už dávno neměli mít a je čas se jich zbavit.

Vracejte se k tomuhle trojúhelníku jednou za kvartál, jednou za rok. Udělejte si check list, jak to máte s vaší vizí, s vaší sérií otázek, s vaším posláním a místem tady na zemi, vaší identitou. A jak to má váš byznys, vaše firma se svou identitou. Jak má jasno v tom, kam chce jít. Jak se pohybuje s odpověďmi na ty otázky. A jak je to s vašimi produkty, jak vypadá vaše aktuální portfolio a jak ty produkty naplňují vizi vašeho byznysu a jak váš byznys naplňuje vizi vašeho života.

Držím vám palce, aby tohle všechno bylo v souladu a skvěle to fungovalo dohromady.

David Kirš_Trojice já byznys produkt

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Nedávno jsem v jednom videu viděl zajímavou otázku. Když se podíváte na měsíc zpět, jste naprosto spokojení s přínosem, který jste poskytli vašim klientům, s hodnotou, kterou jste předali vašim zákazníkům, a zároveň jste naplno v souladu a spokojení s tím, jak jste odpočívali, jak vypadaly vaše dny, jaký jste měli životní styl? Byli jste sami sebou? Cítili jste v posledním měsíci svobodu a pohodu?

Z vlastní zkušenosti jsem si často na tyhle dvě otázky odpověděl ne a ne. Vlastně jsem měl pocit, že můžu a chci dát víc, že to můžeme v byznyse udělat lépe, že můžeme ještě něco vylepšit, že to ještě není dost dobré. A zároveň jsem v té práci seděl více, než jsem chtěl, a možná jsem se dřel více, než jsem chtěl. Neměl jsem pocit, že životní styl, který žiju, je přesně to, co bych si přál.

Dneska bych se u těchto dvou oblastí rád zastavil. Jestli teď přemýšlíte nad svým podnikáním, jste majitelem firmy, máte nějakou živnost, pracujete na sebe, nebo přemýšlíte, že začnete podnikat, tak je vždycky důležité, když plánujete nějakou kampaň, plánujete začít něco prodávat nebo vůbec přemýšlíte nad tím, co bude váš obchodní proces v dalších obdobích, dívat se na obě tyhle strany. Protože my všichni bychom se na nějaké úrovni rádi rozdali, rádi bychom sloužili, rádi bychom dávali… Dáváme a dáváme, a pak zjistíme, že jsme obrovsky unavení, že už nemůžeme a že náš životní styl, vztahy, rodina a podobně, není ono.

Přínos pro klienty

A tak když teď přemýšlíte nad tím, co ještě pro klienty vymyslíte, jestli uděláte další akci, další produkt, zda budete vyvíjet něco nového, nebo přidáte další hodnotu, další bonus, další dárky, zamyslete se také, co všechno to bude znamenat pro váš životní styl. Pokud chcete klientům obrovsky moc dát, možná vám potom nezbyde čas na životní styl, jaký byste si přáli.

Myslete i na svůj životní styl

Proto když přemýšlíte a plánujete váš čas, vaše podnikání, vždycky važte, co je ten přínos pro vaše klienty, co je ve vašem podnikání to, co lidé skutečně oceňují a co chtějí, co je to nejhlavnější, proč vám dávají peníze, a to jim dejte. A nechte si prostor na to, abyste se mohli ohlédnout a dopřát si čas na sebe, dopřát si čas na to, co vás baví mimo práci, dopřát si čas na odpočinek, na regeneraci, protože v tuhle chvíli přicházejí i krásné nápady, inspirace a další věci, které nakonec mohou být i přínosem pro klienty.

Poslední měsíce se hodně pohybuji právě v těchto dvou oblastech, a když přemýšlím nad novým projektem, vždycky se snažím mít ty věci v souladu. Sám jsem si vyzkoušel, že životní styl může velmi trpět na úkor přínosu pro klienty, tak vy na to nezapomeňte.

 

David Kirš_přínos_klienti_životní_styl

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Rád bych se s vámi podělil o jednu zkušenost, kterou jsem si v posledních pár měsících zažil na vlastní kůži. Řekl bych, že existuje taková naprosto běžná logika, že čím více práce dáme, tím více peněz dostaneme. Čím více budeme pracovat, tím více budeme mít peněz. Čím více se budeme dřít, tak odměnou za to bude více peněz. Mám však pocit, že to takhle vůbec není. Práce samozřejmě má vliv na to, jaká je vaše odměna, jaká je výše vašeho konta, ale v úplně jiné logice, než si myslíme.

Na jednoduchém grafu vám ukážu, co jsem si sám zjistil. Myslím si, že když se rozhlédnete kolem sebe ve svém vlastním životě, zjistíte, že graf, který teď nakreslím, se možná bude hodně rovnat i tomu vašemu.

Na začátku to funguje

Na začátku, když se pustíte do nějakého projektu nebo do nějaké činnosti, do nějakého byznysu a podnikání, tak samozřejmě investovaná energie je nějak rovna tomu, kolik vyděláváte peněz. Je třeba ty věci nastartovat, vydáváte více a více energie a roste práce a rostou příjmy. Jenže existuje nějaká špička, na které se najednou ten výdělek zastaví. Vy pořád víc pracujete, sedíte u počítače, pořád se hodně snažíte, dřete, dřete, a ty peníze nepřibývají. Naopak začnou klesat. Začnou klesat, aby se ustálily na nějaké konstantní, fixní hladině, na které pak zůstávají. A i když vydáváte více a více energie, pracujete a dřete, tak více peněz nepřichází.

Čím to je? A je vůbec možné tohle nějak změnit? Co se s tím dá udělat? Myslím si, že princip toho, že věci máme dělat s radostí, s lehkostí, že je máme dělat ve flow, je vám asi známý. Také si myslím, že má něco společného i s tímto konceptem. Protože pokud je té vydané energie najednou už moc, ty věci prostě netečou. My se to ale snažíme takzvaně urvat, když to nejde velkou silou, půjde to ještě větší silou. Na tohle právě energie peněz a vůbec věcí kolem skvěle funguje. Není totiž možné věci urvat, protože váš život pak bude stát za houby.

Jak tedy udělat, abychom mohli pracovat tak akorát a vydělávat tak akorát? Myslím si, že je třeba do toho zapojit jeden koncept, kterému říkám oblíbeným, respektive naprosto běžným slovem spolu-práce.

Můžete samozřejmě pracovat, že zvýšíte vaši sazbu, zvýšíte vaši odměnu za to, jak pracujete, a tím zvýšíte svoji hodnotu. Zase se však dostanete na nějaký limit a dál nepůjdete. Takže pokud najdete tu vaši optimální úroveň, ve které se s vydanou energií vůči penězům chcete pohybovat, jak pak ty věci akcelerovat dál? Odpovědí je spolu-práce.

Pak je potřeba začít spolu-pracovat

Takže peníze rozhodně nerovná se práce, ale peníze = práce × práce druhých. Možná to zní pro některé z vás příliš ostře, napadne vás: aha, já budu vydělávat na práci druhých. Naopak, je důležité začít spolu-pracovat. Tedy zaměřte se na to, co vám jde, a najděte si na jiné věci někoho dalšího, kdo vám s tím pomůže.

Například na internetu v online byznyse nemůžete dělat všechno. Jsou lidé, kteří se snaží natáčet si videa, udělat si svůj web, napsat si svoje texty, pak ty věci chtějí dokonce naprogramovat na internetové stránky, všechno si provozovat a podobně. Ano, mnoho věcí se zjednodušuje a zjednodušuje a můžeme si je dělat sami. Jenže pak vám asi nezůstává čas na to, kde máte největší flow, kde máte největší sílu, kde vám to nejvíc teče a co jsou vaše silné stránky.

Zapojte do vaší práce, do vašich aktivit spolupráci s jinými lidmi. Řekněte si, co už fakt dál dělat nechcete. U čeho se dřete. Kde vydáváte více energie, než se vám vrací. Přesně tohle jsou ta místa, která je potřeba identifikovat a předat, delegovat ty činnosti dalším lidem. Najít si někoho, kdo je na to skvělý. Pokud vás nebaví účetnictví, proč se každý rok trápíte s tím, abyste si doplnili daný Excel? Možná čas, který uvolníte, můžete dát do něčeho mnohem smysluplnějšího.

Uvědomte si, že skutečně dřina není to, co by zvyšovalo množství peněz na vašem účtu. Začněte nad věcmi přemýšlet, a především začněte spolupracovat s druhými a využijte silné stránky jiných lidí.

penize-prace-spoluprace

Petr Starý. To jméno dnes slyšíte prvně, ale věřím, že ne naposledy.
Je mladý, má sny a obrovskou chuť je realizovat. A také ví, že tohle nestačí. Když jsem poprvé, jen v náznacích, četla jeho nápad, zaujalo mne to. Nejvíc asi to, jak jasně o tom všem mluvil. Ale až teprve tímto rozhovorem jsem odkryla s jeho podnikatelskou touhou i jasnou vizi a obrovskou motivaci udělat ze svého nápadu reálné podnikání…

 

Petře, začnu netradičně – jaký je to pocit, když vám někdo vyká?

S vykáním mám pořádnou zkušenost až teď na střední škole. Učitelé nám vykají, chovají se k nám už jako k dospělým lidem. To, že mě někdo bere jako dospělého, mi dává sebevědomí, a to především v tom co dělám.

 

Tuhle otázku bychom měli asi vysvětlit: Petře, kolik vám je a co aktuálně děláte?

Je mi 15 let a nedávno mi skončily prázdniny, které jsem strávil převážně v tátově firmě, kde jsem byl na brigádě a získal jsem zde spoustu nových zkušeností. Jsem přesvědčen, že mi tyto zkušenosti velmi pomůžou ve vlastním podnikání, a tak budu mít všechno jednodušší.
Naslouchám názorům a radám druhých, protože vím, že zkušenosti, které mi předávají, mě posouvají o míle dál a dál. Zatím jsem „expert teoretik“.

 

O jakých zkušenostech teď konkrétně mluvíte? Jaká myšlenka vás v poslední době nejvíc posunula?

Zkušenosti o tom, jak to funguje ve firmě, kde se můžou vyskytovat chyby nebo naopak úspěchy. Že i věc, která se zdá být jednoduchá, tak jednoduchá vůbec nemusí být.
Nedávno jsem si přečetl citát Steva Jobse „Nejsme první, kdo do téhle hry vstoupili, ale budeme těmi nejlepšími“. Přesně tohle je myšlenka, která mě, tedy především psychicky, posunula dál.

petr-stary-naskale

 

Pojďme se ještě chvíli bavit o vás a o tom, jak (vy)užíváte svůj čas…

Věnuji se rozvíjení své osobnosti – pochopitelně jako každý.
Na některé věci mám pro někoho trochu zvláštní názor. Například, že je velmi důležitý prostor, ve kterém člověk tráví svůj každoden, protože nás extrémně ovlivňuje. Tím mám na mysli, že když budu žít v neuklizeném, neuspořádaném malém domě či pokoji, budu úplně stejný jako tento prostor. Budu uzavřený, nesebevědomý, nevýrazný člověk, který bude mít v hlavě úplně stejný nepořádek jako je v tom pokoji.

Proto jsem rodiče požádal o tu největší místnost v domě, kde si buduji jednoduchost použitím bílého, hranatého nábytku, příjemného osvětlení, a především soulad každého předmětu v něm. Věřím, že jednou budu velký a výjimečný, stejně jako tento pokoj v našem domě.

Dále mě baví vařit a snažím se zdravě se stravovat.
Pak se věnuji takovým těm běžnějším koníčkům je například rybaření, natáčení outdoorových videí, kreslení nebo třeba jízdě na koni (tomu se bohužel v poslední době aktivně nevěnuji).

 

S vlivem prostoru na člověka souhlasím… a tak mne napadlo, zda k uspořádání prostoru využíváte principy Feng shui, nebo to řešíte nějakým vnitřním „šestým“ smyslem?

Všechno dělám podle vlastní intuice. Všechno dělám tak, aby se mi to líbilo a působilo to klidným dojmem. Líbí se mi kontrasty barev, čisté linie a výrazné předměty, které vzbuzují pozornost, ale zároveň neruší harmonii celého pokoje.
Mým cílem je vybudovat si interiér svého pokoje tak, aby každý, kdo vejdete dovnitř, na první pohled poznal moji osobnost a díky atmosféře, kterou si pokoj sám vytváří, mu přejel mráz po zádech.

 

Co vy a podnikání? Jak vnímáte možnost vlastního podnikání a co to pro vás znamená?

Aktuálně to pro mě znamená strašně moc. Miluji, když můžu celý den studovat a vymýšlet strategii svého podnikání. Kdyby mi to z nějakého důvodu nevyšlo (což si vůbec nepřipouštím), trvalo by mi pár týdnů, než bych se z toho oklepal a vymyslel nový plán, který by mě znova postavil na nohy. Bylo by to pro mě jako ztratit nejlepšího kamaráda, byl bych z toho psychicky vyčerpaný a otrávený.
Možnost vlastního podnikaní vnímám jako velice výjimečnou. Tento zvláštně výjimečný pocit ve mně vyvolávají především lidé kolem mě a také já sám, také si připadám výjimečný.

Lidé, přátelé, ale i nepřátelé, mi jsou jako souzeni, v každém z nich vidím něco, co mi neuvěřitelně pomáhá v rozvíjení sebe samotného. Jsou jako hlavní předměty ve škole života, které mě učí ty nejdůležitější dovednosti.

Velkou výhodou, která mi umožňuje začít podnikat, je, jak jsem už zmiňoval, můj táta. Díky tomu, že on sám má svoji firmu, kde mimochodem vyrábí také nábytek, mi může s čímkoliv poradit a varovat mě před některými chybami, kterých se třeba i on sám někdy dopustil. Myslím, že právě díky němu a vlastnostem, které jsem po něm zdědil, mám tu výjimečnou možnost podnikat už v 15 letech.

Petr Starý: Nejdůležitější je umět pracovat se svými myšlenkami

 

Jaké konkrétní vlastnosti to jsou?

Jsem empatický. Podnikání a pomáhání lidem mám v krvi.
Neznám nikoho ve svém okolí, kdo by se o podnikání v mém věku zajímal a vlastně neznám nikoho, kdo by měl takovou chuť podnikat jako já.

Čtu knihy o podnikatelích, sleduji videa podnikatelů, zajímám se o vytváření webových stránek, o to jak má vypadat zajímavý e-mail, o nové produkty různých firem atd. Od mala miluji, když druhého nějak můžu překvapit, udělat mu radost. Zkrátka vášeň k podnikání je to, co jsem po tátovi zdědil.

 

Vy jste už nakousl svůj podnikatelský záměr, který se týká nábytku. Prozradíte víc?

Mám svoji vizi, která je jako obrovská stavba, kterou je jen potřeba zrealizovat. Chci a budu prodávat luxusní jídelní židle, které budou vyráběny z velmi kvalitních materiálů a zkonstruovány elegantně a jednoduše.

Chci vytvořit svoji značku, kterou každý bude znát a mluvit o ní se slovy týkajícími se především vysoké kvality. Budou stvořeny pro osoby s obdivem moderních, uměleckých předmětů, které okouzlují především svým praktickým využitím. Budou hlavně pro luxusní kavárny a restaurace a jednotlivce s vyššími nároky na kvalitu svého nábytku.

Se zákazníky budu maximálně komunikovat a plnit všechna jejich individuální přání v podobě možnosti vygravírovat cokoliv na zahnuté opěrátko, například logo restaurace, a dát jakýkoliv odstín barvy jejich židlím. Přesnější informace o židlích a mých dalších plánech či produktech, budou zveřejňovány postupem času na mé facebookové stránce.

 

To je velmi jasná a nadmíru konkrétní představa, kterou by vám mohl závidět kdejaký podnikatel. Jak vás tohle celé vlastně napadlo? A proč zrovna jídelní židle?

Jednou jsem tak seděl a přemýšlel, na čem bych mohl postavit svoje podnikání. Co bych mohl nabízet. Napadlo mě, že jelikož už mám nějaké zkušenosti s nábytkem z tátovi firmy a jsem na umělecké škole na oboru design interiéru, tak by se moje podnikání také mělo točit kolem nábytku.

Dále jsem přemýšlel, co z nábytku není moc velké, aby to bylo dobře skladné, co je takový univerzální kus nábytku, který potkáváme prakticky kdekoliv a co za nábytek se dá vyrábět ze dřeva. Ideální jsou pro to židle. A jelikož miluji jídlo, tak jídelní židle.
Miluji návštěvy restaurací a bylo by mi ctí podílet se na kráse interiérů těchto posvátných míst.

Petr Starý: Nejdůležitější je umět pracovat se svými myšlenkami

 

V jaké fázi realizace právě teď jste?

Právě dokončuji modelaci židle ve 3D programu, kde stanovuji přesné rozměry a důmyslně promýšlím samotný design, především aby působil jednoduše a čistě. Ve chvíli, kdy židle bude dobře promyšlená a budu už v ruce držet výkresy s kótami, tak za sebou budu mít myslím tak 40 % úspěchu.
Bez skvělého produktu můžu na celé svoje podnikatelské plány zapomenout.

 

Správný produkt je rozhodně důležitý, přesto je to jen dílek skládanky. Co vy sám považujete v úspěšném podnikání za nejdůležitější?

Nejdůležitější je podle mě způsob přemýšlení. Musíte myslet pozitivně a umět si přebrat důležité myšlenky od těch, které vás jen zdržují. Dále si musíte umět přebrat rady druhých, ty jsou totiž velkým zdrojem informací, které získávám.

Kolikrát se mi někdo snaží pomoci, ale naopak mě od aktivity jen odrazuje. Někdo by tak mohl propadnout beznaději, že vše, co dělá, je k ničemu, ale právě v těchto chvílích musíte být silní a říct si, že vám je jedno, co si myslí, že si za tím stojíte a nic vás nezastaví. Pak to pořádně promyslet s chladnou hlavou, jestli na tom, o čem mluvil, nebude i trocha pravdy.

Podle mne je tedy nejdůležitější umět skvěle pracovat se svými myšlenkami. A to nejen v podnikání, ale i v reálném životě.

 

Vrátím se k samotné realizaci – co je ještě třeba udělat, vyřešit a zařídit, než se na vaši židli v nějaké restauraci usadíme a vypijeme si kávu?

Petr Starý: Nejdůležitější je umět pracovat se svými myšlenkamiJeště mě čeká dlouhá cesta, která je náročná především na čas, obzvlášť, když při tom studuji. Nejprve musím dokončit tvar a rozměry židle, na čemž právě pracuji, potom vyrobit první zkušební model, natočit o židlích prezentační video, vytvořit webovou stránku, získat potenciální zákazníky a vyřídit různé papírování, abych mohl už v patnácti letech podnikat.

Dále musím uzavřít dohodu s firmou, která mi židle bude vyrábět, ale hlavně musím promyslet výrobu tak, aby židle byly vyráběny efektivně, to znamená kvalitně, ale rychle. Tohle by mělo mým zákazníkům ušetřit nějaké peníze.

Následně se chci zaměřit na svoji originální strategii prodeje a na marketing. Vím, že mi pár firem bude konkurencí, proto musím zákazníkům ukázat, v čem jsou židle tak výjimečné a celkově svoji odlišnost. Chci vše hodně zautomatizovat, abych vše nemusel dělat ručně. Proto se chystám používat nejnovější aplikace například na automatické rozesílání e-mailů, zkoumání grafů úspěšnosti e-mailů, a tak dále.

Vždy se počítá až to, co člověk udělá, ne to, co ví, proto je realizace mých plánů to nejdůležitější, co mě teď čeká.

 

To je spousta práce, ale velmi promyšlená. Vím, že s něčím vám pomůže OnlineAcademy Club, který se chystáte studovat po našem rozhovoru. Co od toho očekáváte?

Očekávám, že mi to přinese spoustu dalších inspirací do mého podnikání, dá mi to motivaci a posune mě to o další dva kroky kupředu. Jsem přesvědčený, že Davidovy rady jsou velmi cenné a upřesní směr mého přemýšlení. Natáčí spoustu zajímavých videí jako například „Jak přemýšlejí úspěšní lidé„… tato videa mě velmi inspirují…

Jako první se chystám natočit video o svém podnikání, kterým odstartuji sérii videí, které mám v plánu o sobě a židlích natáčet.

 

Na závěr budu zvědavá a ráda bych, abyste nám prozradil jaké máte plány do budoucna (i ty nepodnikatelské)…

Především si chci splnit svoje sny a vize, žít si život, který mě bude dělat šťastným.
Být spokojený a nadšený ze svého života beru jako ten nejdůležitější úkol, na který by se měl zaměřit úplně každý. Chci poznávat nové věci, lidi i země a k tomu v dnešní době potřebuji jedinou věc – peníze.

V mé osobnosti se ukrývá touha být závislý jen sám na sobě a hlavně být svobodný a schopný realizovat každý – někdy i šílený – nápad, co mě právě napadne. Proto jako jedinou cestu vidím podnikání. Podnikání mi zároveň přinese i peníze pro uspokojení mých potřeb.
Po letošních prázdninách jsem nastoupil na Střední uměleckou školu v Brně na obor design interiéru, kde jsem se na talentových zkouškách umístil třetí ze 44 uchazečů. V průběhu čtyřletého studia střední školy bych chtěl s kamarádem přestoupit na střední školu na Floridu. Když z nějakého důvodu nebudu moci přestoupit už na střední školu, chtěl bych tam studovat alespoň školu vysokou.

Druhá možnost studia vysoké školy je v Brně, architektura, kde bych se chtěl věnovat moderním stavbám, domům jako stavěl Joseph Eichler v Kalifornii. Kalifornie je díky těmto překrásným domům jedním z prvních států, které bych chtěl navštívit.

 

Petře, děkuji za rozhovor a držím palce!

Více o Petrovi a jeho podnikatelských krocích najdete na FACEBOOKU

Audio:

Spojit nespojitelné je naše přirozená dovednost. Černá a bílá jsou jen zdánlivě jiné barvy. Muž a žena jsou jen zdánlivě jiní lidé. Teplo a chlad jsou jen zdánlivě jiné energie. Vše je jedno a zázraky se dějí ve spojení. My jsme spojeni a obsahujeme vše, na co pomyslíte.

Každý z nás obsahuje sílu muže samuraje, který v pravý okamžik míří na cíl a stíná hlavu. Každý z nás obsahuje lásku bohyně, která hýčká, léčí a přijímá vše. Ve spojení se rodí nový život. Ve spojení vznikají velké věci. Ve spojení jsme šťastní. Ve spojení jsme super-hero s našimi magickými schopnostmi.

Není jedna pravda. Ve spojení jsou všechny pravdy. Každý má svou pravdu a naším cílem je spojení. Uctěme bílou a černou, uctěme západ i východ. Spojme se.

Strategický podnikatel touží po spojení. A zažívá ho pokaždé, kdy do svého života integruje těchto 10 dovedností.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

10_StrategickyPodnikatel_Spojeni_DavidKirs3

Audio verze

Nadšení boří hranice a rozpouští ledy. Nadšení přináší vzrušení. Nadšení aktivuje zvědavost. Nadšení je naše vnitřní motivace věci dělat. Náš vnitřní život je naše nadšení. Kde je nadšení je živost. Kde je nadšení je flow. Kde je nadšení, tam se věci dějí.

Nadšení přitahuje pozornost a magnetizuje okolí. Nadšení zvedá energii. Nadšený hlas nelze neposlouchat. Nadšeného lídra nelze nenásledovat. Nadšeného podnikatele nelze ignorovat. Nadšeného člověka nelze nevidět. Nadšení podpaluje každý den a tahá z postele. Nadšení hoří zvědavostí a hýří energií.

Strategický podnikatel je nadšený z toho, co dělá a své nadšení šíří dál.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

9_StrategickyPodnikatel_Nadseni_DavidKirs4

Audio verze

Nikdy nejste sami. Osamělost neexistuje pokud si ji nevymyslíte. Spolupracovat je přirozené. Nikdo nedosáhl velkých věcí sám. Nebýt druhých, nejsme na tomto světě. Nebýt druhých, nenajedli bychom se. Nebýt druhých, nemělo by smysl pracovat, nebylo by komu sloužit.

Pracovat spolu znamená sdílet a poskytnou to, co umím nejlépe. Pracovat spolu znamená naslouchat svým dovednostem a silným stránkám. Ty pak lze nabídnout ke spolupráci. Spolupracovat znamená hledat, co mi chybí, hledat, kdo mi může asistovat, hledat s kým si můžeme navzájem prospět. Spolupráce je podnikání, firma je spolupráce. Se zákazníky je nutné spolupracovat, partneři potřebují spolupráci.

Strategický podnikatel ví, že spolupráce je páka. Páka na výsledky a přínos. Páka tam, kde jedna síla nestačí.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

8_StrategickyPodnikatel_Spoluprace_DavidKirs4

Audio verze

 

Moc slova je zprostředkována skrz moc hlasu. Hlas z nás vychází. Skrz hlas vycházíme my. Náš hlas jsme my. Naše slova zvučí a tím ovlivňují ostatní. Náš hlas rozhodne o našem vlivu. Náš hlas rozhodne, zda lidé reagují nebo ne.

Jak autentický je váš hlas? Jak pravdivé je to, co říkáte? Je hlas jen prodloužení vašeho myšlení? Hrajete hru nebo říkáte, co si myslíte? Jste skutečně hlasem, který z vás vychází? Hlas má moc měnit životy. Inspirovat a motivovat. Hlas je dech. Inspirovat znamená dýchat. Dýchat znamená rozeznít váš hlas. Buďte vědomým lídrem, který má hlas. Buďte hlasem, který má energii. Buďte hlasem, který šíří vizi.

Buďte strategickým podnikatelem, který zná sílu hlasu a využívá jeho vliv.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

7_StrategickyPodnikatel_Hlas_DavidKirs3

Audio verze

Je to pnutí, které nelze zastavit. Je to touha, která nám nedá spát. Je to síla, která nás zve do věcí a my nevíme proč. Zvědavost otevírá dveře, zvědavost objevuje nová místa, poznává nepoznané. Zvědavost je sestra růstu a pokroku. Zvědavost nás posiluje a dává nám výdrž tam, kde ostatní krachuje.

Skrz zvědavost jsme se zamilovali, skrz zvědavost jsme se učili, skrz zvědavost jsme se dostali až sem. Co nás čeká dál? Jste zvědaví? Nebyli byste na tomto světě, pokud by ne. Zvědavost nás drží při životě. Jakmile vyprchá, vyprchá život sám.

Strategický podnikatel je přirozeně zvědavý, zvídavý, neposedný a hravý, zajímá se o nové věci, zkouší, padá a znova se zvedá, je zvědavý, jak to pokaždé dopadne.

Celou sérii videí i s ebookem a bonusy najdete na www.10dovednosti.cz

6_StrategickyPodnikatel_Zvedavost_DavidKirs4