K mikrofonu jsem si dnes pozval klientku, která začala používat FAPI už před více než 2 lety a která šíří osvětu v oblasti, která je ještě u mnoha lidí a v mnoha rodinách tabu. Jaké tabu? Nechám to na ní, ať jej uvede. Umí to moc hezky :).

Sofi, jaké je vlastně téma tvého podnikání?

dana_mmTéma mého podnikání je pro naprostou většinu běžných lidí tabu. Já totiž učím lidi o menstruaci. I když tomu raději říkám cykličnost, protože to je přesnější název. Menstruace je jen jednou částí mého tématu. Cykličnost je o tom, že my ženy se v rámci měsíce, v rámci našeho menstruačního cyklu, pravidelně proměňujeme. Tyto proměny mají svá určitá pravidla a je možné je poznat a začít je využívat k tomu, abychom se lépe cítily ve svém těle, byly jsme kreativnější a efektivnější – nebo taky pohodovější a příjemnější na své okolí. 🙂

Všechno to začalo překladem knihy Cyklická žena od Mirandy Gray, kterou jsem vydala v roce 2013 ve svém nakladatelství OSULE. Tahle kniha uvedla v život celý stejnojmenný projekt, který neustále dále roste. Dnes máme mnoho dalších cyklických produktů, rozrůstající se e-shop, poradnu pro ženy i pro muže, velmi rozsáhlý blog – a od dubna 2015 také knihu o cykličnosti pro muže, kterou jsem napsala se svým mužem Erikem Hutterem a která se jmenuje příznačně Návod na ženy.

A celé toto naše podnikání funguje hodně na principech infopodnikání.

cyklicka-zena-3d-smaller

Zůstaňme ještě chvíli u menstruace. Jak na toto kontroverzní téma reaguje okolí?

Tohle téma je kontroverzní jen ve chvíli, kdy s ním nejsem ztotožněna já sama.

Proč se asi děti naučí tak rychle sprostá slova? Protože je dospělí často vyslovují s velmi silným emočním nábojem, který děti zaujme. Nejde o to slovo samotné, ale právě o tu emoci a energii, která je s ním spojena. A totéž platí pro slovo „menstruace“. Ve chvíli, kdy je pro mě slovo „menstruace“ stejně běžné slovo jako „chleba“, pak jsem o něm schopna mluvit kdykoli a kdekoli. A díky tomu, že se tímto tématem zabývám už pěknou řádku let, tak je to opravdu pro mne něco tak běžného, že už vůbec nevnímám, že je to pro ostatní tabu. Vidím to až na přednáškách… Pokaždé, když toto slovo poprvé vyslovím, tak se lidé začnou ošívat, protože ho možná slyšeli naposledy v sedmé třídě v biologii.

Já ho ale často vyslovuju schválně, protože menstruační cyklus je nedílnou součástí našich životů, ovlivňuje nás každý den, každou hodinu, každou minutu. Hladiny našich hormonů se totiž neustále proměňují a nelze se tomu nijak vyhnout (dokonce ani hormonální antikoncepce to nevyřeší). A tyhle proměny samozřejmě výrazně ovlivňují i životy mužů kolem nás.

Já tedy vždycky vyslovím ono kontroverzní slovo „menstruace“, ale hned pak navážu vysvětlením principu ženských proměn, a na to většina lidí už reaguje velmi pozitivně, protože se to týká opravdu každého. I když jste muži a cyklus nemáte, pořád jsou kolem vás ženy, které ho mají. A jak jejich cyklus ovlivňuje jejich život, ovlivňuje i vás, pokud jste s nimi v kontaktu. A pro muže je nakonec toto téma dost možná ještě zajímavější než pro ženy, protože muži ve skutečnosti touží poznat pravidla ženských proměn a porozumět jim. Rozklíčovat je. A já jim skutečně nabízím jasný návod, jak mohou ženám lépe porozumět a díky tomu výrazně zlepšit své vztahy s nimi, ať už jsou to vztahy partnerské, nebo třeba v zaměstnání.

O tom, jak může poznání cykličnosti pomoci mužům a ženám v jejich vzájemných vztazích, jste napsali s tvým mužem Erikem knížku, už zmiňovaný Návod na ženy.

Ano. Ta kniha vznikla tak, že jsem dělala kurzy pro ženy, na které přicházeli i jejich muži, protože je zajímalo, jak to ty jejich ženy vlastně mají. A ti muži se ptali, kde si o tom můžou něco přečíst. Kde to dostanou nějak strukturovaně, stručně popsáno tak, aby tomu porozuměli. Já jsem tento impuls nosila nějakou dobu v hlavě a už jsme měla i něco rozepsáno, ale teprve až když přišel do mého života Erik, se mohla tahle kniha opravdu narodit. Já jsem jí dala své ženské cyklické know-how a ženskou příběhovost a Erik přidal své mužské cyklické know-how a mužskou strukturu, jednoduchost a srozumitelnost.

Nicméně tato kniha není jenom pro muže, i ženy v ní najdou spoustu podnětných informací. Popisujeme v ní nejprve detailně čtyři fáze ženského menstruačního cyklu, jak ženy během nich fungují a co je pro tyto fáze typické jak v osobním životě ženy, tak v partnerství a v zaměstnání. Jednotlivé nejběžnější projevy jsou pak přehledně shrnuty do závěrečných odrážkových přehledů, aby muži jasně poznali, kdy je žena právě v této fázi. A v úplném závěru každé kapitoly najdou informace, co mají v které fázi dělat a co rozhodně nedělat. 🙂

Máme tam také kapitolu o tom, jak je možné se ženou v každé fázi komunikovat, protože i to se mění, a jak ji naladit na sex každý den v měsíci. A pak jsme ještě doplnili jednu veledůležitou kapitolu o antikoncepci a kapitolku rozhovorů s „cyklickými muži“, tedy s muži, kteří žijí s cyklickými ženami a aplikují cyklické znalosti jak ve svém osobním životě, tak v podnikání. A poslední kapitola je takovým shrnutím jednotlivých fází právě pro ženy, které třeba nečetly Cyklickou ženu a se svou měsíční proměnlivostí se teprve seznamují.

obalka_bez_pozadi

Jak dlouho už podnikáš?

Firmu jsem založila v roce 2010 a vznikla primárně jako nakladatelství, ale podnikáním bych to v té době ještě nenazývala. To byly opravdu jen začátky podnikání. Mému synovi bylo v té době 5, byla jsem s ním sama, takže tyhle začátky byly velmi pomalé. Změna k „opravdovému“ podnikání přišla až někdy na konci roku 2012, kdy jsme vydali třetí knížku, kterou byla právě Cyklická žena.

Cyklickou ženou začala chodit i spousta objednávek, a tak přišel čas některé věci automatizovat. Vystavovat ručně takové množství faktur už nebylo možné. Takže jsme hledali něco, co by nám s tím pomohlo, a objevili jsme FAPI. No a když jsme navíc zjistili, že FAPI není jen fakturační systém, ale zároveň objednávkový, hned jsme po něm skočili a používáme ho dodnes. Nejprve jsme měli jen jednotlivé formuláře na stránkách s produkty, dnes se k tomu přidalo propojení s kompletním e-shopem.

Jaké největší překážky tě čekaly při vstupu do online byznysu?

Já si myslím, že při vstupu do jakéhokoli byznysu, ať je online, nebo offline, jsou největší překážky vždycky v naší hlavě a v tom, že si myslíme, že nějaká oblast není pro nás, anebo že se to nemůžeme naučit, anebo že to je příliš divné nebo příliš složité.

Což můžu ilustrovat i na svém příkladu: V určitou chvíli jsem už měla spoustu znalostí z online podnikání, už jsem používala třeba FAPI jako fakturační a objednávkový systém a SmartEmailing na rozesílání e-mailů do pomalu rostoucí databáze, ale ještě pořád to nebylo tak, že bych to dokázala využívat nějak skutečně efektivně. V létě roku 2013 jsem odjela na Bali na infopodnikatelský kurz k Rogeru Hamiltonovi, autoru Dynamiky bohatství, který mě tam učil vlastně v podstatě tytéž věci, co jsem znala už z Čech, například od Davida Kirše a podobně.

Ale přestože jsem to teoreticky znala, když nás tam učili, jak dělat webinář, tak jsem si vůbec neuměla představit, že bych si tu techniku dokázala doopravdy osedlat tak, že bych webináře mohla dělat nějak pravidelněji. Ale po návratu jsem se hecla a udělala první webinář.

Byl tehdy s Bohdanou Kabátovou (na téma cykličnosti, jak jinak) a naštěstí jsme měly super technickou podporu v podobě tebe, Kamile, takže jsme to daly všechno dohromady, webinář se vyvedl a já jsem najednou zjistila, že ty webináře jsou vlastně strašně jednoduché a že není třeba se ničeho bát a že to zvládne prostě i holka, která má úplně normální IT vzdělání. Když umím používat Facebook nebo e-mail, zvládnu i Google Hangout a jiné aplikace.

IMG_3667_mm

Od té doby jsem natočila těch webinářů už pěknou řádku a přijde mi to naprosto běžné – a trochu se směju té holce, co seděla na Bali v přednáškové místnosti a měla pocit, že se spíš zboří svět, než ona udělá první webinář. A tohle mě pak povzbudilo k dalšímu využívání prvků online podnikání. Začala jsem psát víc blogových článků a pravidelně je pomocí SmartEmailingu posílat své databázi, která tak díky hodnotnému obsahu dál rostla – už o dost rychleji.

Nejhorší byl tedy ten první krok, kdy jsem se musela přesvědčit, že to dám, že to zvládnu. Protože hned vzápětí jsem zjistila, že je to všechno vlastně velmi triviální. A pak následovaly kroky další. Ale není třeba hned mít velkou databázi nebo dokonalé produkty nebo dokonalé weby. Každý nějak začíná a věci pak vylepšuje postupně. I já jsem psala blogové články nejdřív nepravidelně, teď téměř každý týden (a mailingy jdou pravidelně každý týden v neděli a ještě někdy v týdnu přidávám další). Před rokem bych vůbec netušila, že to zvládnu, dnes je to naprosto a úplně běžné… 😉

A pochopitelně, jak se vyvíjím a vyvíjíme s celým naším podnikáním, tak postupně vylepšujeme i weby, aby byly zajímavější pro čtenáře a zákazníky a lépe odpovídaly principům online podnikání, ale je to také postupný proces – nemáme všechno dokonalé a nikdy ani mít nebudeme, protože svět infopodnikání se bude stále vyvíjet. A to je inspirace i pro ostatní – klidně začít s tím, co už mají, i když je to nedokonalé.

Proč jste si vybrali právě FAPI jako fakturační a objednávkový systém?

Jak už jsem říkala, původně jsme hledali systém, který by nám usnadnil fakturaci, a u FAPI nás nadchlo, že nám navíc dodá i ten pro nás také důležitý prvek objednávkového systému. Bylo to super, že jsme najednou nemuseli řešit kromě fyzického odeslání balíčku vůbec nic ručně. A navíc nám FAPI umožnilo rovnou zasílat naše e-knihy, a to zcela bez doteku lidské ruky. To bylo fakt úžasné.

FAPI v té době vybrala moje kolegyně Katka, a když mi ho představila, moje intuice hned řekla, že je to ono a že to bereme. Nejsem si jistá, jestli v té době existovalo něco jiného, co by bylo na stejné úrovni finanční dostupnosti a zároveň nabízelo to, co chceme. Možná to byla jen šťastná náhoda, která nás k FAPI přivedla, ale rozhodně můžu říct, že od té doby jsme velmi spokojení a i do našeho komplet nového e-shopu, který jsme nazvali Pro vědomý život.cz, jsme FAPI implementovali.

A kdybys měla FAPI popsat třemi slovy?

:-)) Jasně. Budou to slova: zjednodušení, přehlednost a automatizace!

Dana-Sofie Šlancarová – vystudovala češtinu a angličtinu a dlouho působila na volné noze jako překladatelka, korektorka, fotografka a novinářka. Majitelka nakladatelství OSULE a zakladatelka projektu Cyklická žena®. Spolu se svým mužem Erikem Hutterem založila firmu Vědomý svět, která provozuje e-shop s produkty pro tvůrce svého života: provedomyzivot.cz.

Miluje cykličnost a vědomý život – to znamená, že tak žije a zároveň tyto principy předává dál. Ve firmách učí cyklický time management, koučuje a konzultuje, a také pořádá „menstruační večírky“, což jsou populární večerní workshopy určené pro ženy i muže, které odpovídají na všechny otázky ohledně toho, co „kdy chtěli vědět o menstruaci, ale báli se zeptat“.

Její vášní je psaní a fotografování. Autorka knih Balijský deník Cyklické ženy, 7 návyků efektivní Cyklické ženy a spoluautorka knihy o cykličnosti pro muže nazvané Návod na ženy, kterou napsala spolu se svým mužem Erikem Hutterem. Autorka projektu Cesty vášně.

www.dana-sofie.cz / www.cyklickazena.cz / www.navodnazeny.cz / www.cestyvasne.cz

Untitled Infographic-3

Blahopřejeme! Máte někoho, kdo od vás chce koupit… Co teď?

Máte 2 možnosti:

  1. Necháte ho projít nákupem tak, jako to dělají ostatní konkurenti…, nebo
  2. úplně ho ohromíte tím, jak věnujete pozornost detailům a umíte z nákupu udělat zábavu a skvělou zkušenost s vaší značkou.

Která z nich myslíte, že bude mít dopad na zvýšení pravděpodobnosti, že od vás klient opakovaně koupí?

Srovnávací studie říkají, že průměrný internetový obchod získá až 43 % svých příjmů z opakovaných nákupů. Ale nepředbíhejme. Získat klienta k tomu, aby od vás koupil podruhé, začíná u jeho zkušenosti s prvním nákupem.

 

Pohrajte si s „Děkovací“ stránkou

Co se stane hned poté, co klient dokončí zaplacení?

Vidí stránku, jako je tato…

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 11.59.51

Samozřejmě na této stránce není nic špatného. Ukazuje logo značky a říká „děkuji“. Ale mohlo by to být mnohem lepší.

Ačkoli je věta „Děkujeme za váš nákup!“ v pořádku, nemusí ani zdaleka odrážet atmosféru vaší značky. Přitom jednoduchá úprava může změnit nudný text ve skvělý zážitek a posunout klienta od nákupu k dalšímu kroku.

Co třeba přidat produktovou fotku na oživení, nebo fotku vašeho týmu a produkt tak personalizovat a propojit ho s těmi, kdo za ním stojí? A co takhle doporučit další produkt videem a kontinuálně tak budovat vaši značku? Nebo klienta odkázat na Facebook a blog, aby mohl sledovat, co je u vás nového?

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 15.06.45

FAPI – eshop nové generace nabízí dvě možnosti, jak s „Děkovací“ stránkou pracovat. Buď použijete předpřipravenou šablonu přímo ve FAPI, kam umístíte fotku a krátký text.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 12.28.14

Nebo si vytvoříte vlastní děkovací stránku ve vašem webovém editoru a do FAPI vložíte URL stránky. Tady můžete být více kreativní a opravdu klientovu zkušenost posunout o několik levelů výš.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 12.32.28

Objednávka se nezdařila? Chybová stránka

Uuuups. Něco se pokazilo.

Není to příjemná situace, ale může se stát, že se klientovi objednávka z nějakého důvodu nepodaří dokončit. Nezoufejte, i takto nepříjemnou situaci můžete pomocí dobře udělané chybové stránky zvrátit ve váš prospěch.

Co je třeba na chybovou stránku umístit, abyste neztratili klientovu trpělivost a důvěru nadobro? Samozřejmě omluvu a vysvětlení, že se jeho objednávku nepodařilo zpracovat. Klíčové ale je umístit na ni link, který klienta přesměruje zpět do prodejního formuláře, aby mohl znovu vyplnit své údaje a objednávku odeslat.

Chybová stránka je přesně tím místem, kde můžete uplatnit svůj humor. Namísto toho, abyste klienta naštvali technickou chybou, ho rozesmějete vtipným designem. Tady je pár inspirativních příkladů chybových stránek 404.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 14.28.46

        Chybová stránka firmy Titleist prodávající golfové vybavení.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 14.29.57

         Na chybové stránce Blue Fountain Media si můžete zahrát hru Pac-Man.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 14.30.07

       Roztomilá chybová stránka firmy Lego.

Ve FAPI můžete při nezdařilém zpracování objednávky opět volit mezi dvěma možnostmi.

Jednodušší, kdy si nastavíte stránku přímo ve FAPI, použijete obrázek a krátký text.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 14.46.11

Nebo pokud chcete mít víc prostoru a být tvořivější, jako například Blue Fountain Media, která na svou chybovou stránku umístila hru Pac-Man, vytvořte si vlastní webovou chybovou stránku a do FAPI umístěte její URL.

Snímek obrazovky 2015-07-24 v 14.46.22

Napište skvělý e-mail potvrzující objednávku

Po úspěšném objednání by měl váš klient obdržet e-mail s potvrzením objednávky a daňovým dokladem. Tradičně jsou tyto e-maily pěkně nudné a většinou nestojí za otevření, mám pravdu?

S prvním nákupem se to ale má tak, že chcete nového zákazníka nadchnout a posílit jeho důvěru, že nákup u vás byla dobrá volba. Už s e-mailem potvrzujícím objednávku klienta trénujete k tomu, aby vaše budoucí e-maily otevíral, nebo je ignoroval. Nenechávejte tyto e-maily jen tak a místo toho vtáhněte klienta ještě víc do srdce vaší značky.

Do e-mailu můžete zahrnout:

I kdyby představení sebe a své značky bylo to jediné, co prostřednictvím tohoto e-mailu chcete docílit, udělejte to zajímavě a s humorem. I tohle může být místo, kde se odlišíte od konkurence, klient si vás zamiluje a bude s radostí otvírat i jakékoli další e-maily od vás.

Ve FAPI si můžete vytvořit šablonu takového e-mailu a FAPI ji za vás bude automaticky zasílat s každou realizovanou objednávkou.

Co z toho vyplývá?

Nepodceňujte malé detaily.

Existuje mnoho malých nejistot a pochybností, které přicházejí s nákupem u neznámého obchodníka. A vy jste v té nejlepší pozici, abyste překročili klientova očekávání a nadchli ho něčím nečekaným.

Každý detail má tu moc, změnit obyčejného klienta v evangelistu, který se nemůže dočkat, až přijdete s novým produktem a on znovu objedná.

WebJe tak snadné koupit, a přesto může být tak složité přilákat klienty, aby to udělali. Z jakéhokoli důvodu – cena; načasování; nejsou si jisti, zda váš produkt je právě pro ně – ještě neudělali krok k tomu, aby se z nich stali platící zákazníci.

Opravdu aktivně prodávat je přitom jediný způsob, jak dostat svůj produkt na oči lidem, kteří z něj budou mít prospěch. A není to o tom, tlačit je ke koupi něčeho, co nechtějí, ale poskytnout jim hodnotu, kterou potřebují.

Dnes se podíváme na dva způsoby, jak můžete více propagovat své produkty. Přemýšlejte o nich jako o praktických nástrojích, které vám pomohou přilákat do vašeho světa nové zákazníky, vést je správným směrem a v ideálním případě s nimi vybudovat dlouhodobý vztah.

Audio verze tohoto článku:

Upsell: Klasický manévr

Definice: Upselling jednoduše znamená, že v momentě, kdy od vás klient něco kupuje, mu k nákupu nabídnete další, související produkt.

Upsell je klasický tah, který vidíte všude kolem sebe, ať už si toho všímáte, nebo ne. Hračkářství vám při nákupu auta na dálkové ovládání nabízí baterie. Při koupi tiskárny vám nabídnou prodlouženou záruku. Kadeřník vám po ostříhání nabídne foukanou.

Efektivní upsell musí nastat v okamžiku prodeje. Proč? Protože v ten moment již má klient otevřenou peněženku. Je již v režimu „Teď si něco koupím“. Nedává přece smysl nabízet někomu baterie do autíčka na dálkové ovládání den nebo týden poté, co ho koupil. Upsell je něco, co zákazník potřebuje TEĎ.

Upsellovaný výrobek musí mít souvislost s prvotně nakupovaným produktem. Proč by vám v hračkářství nabízeli baterie, když kupujete čtvrtky, že? Pokud klientům nabídnete něco, co v nějakém smyslu doplňuje kupovaný produkt, máte velkou šanci, že to koupí. Zamyslete se prostě spíše nad tím, co vaši klienti potřebují, co jim prospěje a co využijí, než že byste nabízeli něco jen proto, abyste se toho zbavili.

Upsell je také fantastická příležitost, jak využít data, která jste nashromáždili o nákupním chování vašich stávajících zákazníků. Pokud víte, jaké produkty se v minulosti prodávaly společně, můžete předvídat, co upsellovat novým klientům. Je to stejné kouzlo, kterým vám Amazon doporučuje výrobky, které by vás mohly zaujmout.

Jak byste měli upsellovat svým zákazníkům?

Ideální je nechat klienta dokončit nákup prvního produktu a nabídnout mu několik dalších ihned poté, co odešle objednávku. V případě, že se rozhodne dodatečný produkt koupit, zahrne se do celkového prodejního procesu. Klient kliknutím odsouhlasí, že si upsellovaný produkt zakoupí, a za všechny produkty pak zaplatí dohromady a na všechny mu bude vystaven jeden daňový doklad.

Vše by mělo být rychlé a snadné: vaši klienti by měli být schopni přidat upsell do svého nákupního košíku na jeden klik. Tak řeší upsellování produktů například aplikace FAPI.

Snímek obrazovky 2015-06-11 v 13.55.15

 

Snímek obrazovky 2015-06-08 v 15.00.02

 

FAPI za vás navíc udělá všechnu špinavou administrativní práci – přijme objednávku, vystaví daňový doklad, spáruje platbu s fakturou, upomene nesplacené pohledávky a zašle klientovi váš produkt.

DOWN-SELL: Lákavá nabídka

Definice: Down-selling nabízí produkty nižší ceny zákazníkovi, který z nákupního košíku odešel, aniž by cokoli koupil.

Všichni jsme někdy nakupovali on-line a zastavili se těsně před tím, než jsme dokončili objednávku. To se děje z několika důvodů: nenašli jste to, co hledáte; nesedí vám cena; nemůžete se rozhodnout, co vlastně chcete.

Když nabízíte produkt novému klientovi a on odejde bez jeho zakoupení, může to vyvolat dojem, že jste ho ztratili navždy. Down-sell vám dává další příležitost postavit se před zákazníka s tím, že mu nabídnete produkt, na který je snazší říci „ano“.

Počkejte den nebo týden poté, co zákazník opustil svůj nákupní košík, a pošlete mu e-mail s nabídkou, která je odlišná od té, kterou původně zavrhl. Nepokoušejte se o down-sell, když je ještě v režimu „Ne, toto koupit nechci!“. Počkejte pár dní a pokud na vaši nabídku nezareagoval, zašlete mu ještě jeden, maximálně dva další e-maily s připomenutím down-sellovaného produktu.

Pro down-sell prostřednictvím e-mailu můžete využít tzv. autoresponder, který pro daný prodej bude e-maily rozesílat automaticky za vás. Jednoduše nastavíte podmínky, kdy se má e-mail s nabídkou odeslat, a naformulujete text, vše ostatní za vás udělá automat. Zkusit můžete například naši aplikaci SmartEmailing.

Jednu věc je třeba mít na paměti: nenabízejte levnější produkty pokaždé, když zákazník odejde z nákupního košíku, nebo začne podceňovat vaši přidanou hodnotu.

A co je cílem upsellu a down-sellu? Celoživotní hodnota.

Upsells a down-sell vám pomohou prodávat, ale nepřemýšlejte o nich prosím jako o způsobech, jak napravit nefungující obchodní strategii, nastartovat vaše zisky nebo dosáhnout týdenních cílů. Vaším záměrem není zvýšení krátkodobých prodejů, ale poskytování dlouhodobé hodnoty vašim klientům.

Proč se zaměřovat na dlouhodobou hodnotu namísto krátkodobých prodejů? Protože navázání skutečného vztahu s vašimi zákazníky je dělá šťastnými, a hlavně zvyšuje váš obchodní potenciál.

Untitled Infographic-2

Vytrénujte klienty-3

online_prodej_musi_byt_sprint_na_100m_ne_prekazkova_drahaNení důležité, zda jste v podnikání začátečník, nebo mazák s lety praxe. Porozumět psychologii prodeje a vyvarovat se chyb, kterými můžete zákazníka od koupě na internetu odradit, je evergreen.

Pravidlem číslo 1 úspěšných online podnikatelů je uvědomění, že online prodej není překážkový běh, ale sprint na 100 metrů. Jinými slovy, že klientovi musíte připravit takové podmínky, aby cílovou páskou – platbou za váš produkt – proběhl bez průtahů, co nejrychleji a nejhladčeji. Podívejme se společně na to, jak zvýšit pravděpodobnost, že od vás klienti koupí.

 

Všechny cesty veďte do Říma

Nenechte zákazníka, aby se prokousával nabubřelou webovou architekturou. Veďte ho co nejpřímější cestou tam, kam ho chcete dostat – K NÁKUPU A PLATBĚ.

Nefunkční odkazy nebo nepromyšlené přesměrování budou pouze hatit vaše těžce získané obchodní příležitosti. Zjednodušte strukturu webu a zefektivněte všechny kanály, kterými se zákazník dostává do nákupního košíku nebo prodejního formuláře. Docílíte tak toho, že už nebude na vašem webu jen lelkovat, ale opravdu koupí.

 

Umožněte koupi bez požadavku na zřízení účtu

Vážně vaši klienti potřebují další přihlašovací údaje a heslo, které si musí zapamatovat? Pochybuji. Proč byste jim tedy stavěli zbytečnou zeď, kterou musí na cestě k získání vašeho produktu překročit. Vynucovat zřízení účtu je pro klienta, který u vás nakupuje poprvé, více než dotěrné. Je to jedna z věcí, která dokáže zákazníka dokonale znechutit a vám na konci roku pokazit pěknou výsledovku.

Lidé mají ze zřizování účtů strach, protože očekávají, že je zahrnete hromadou reklamních materiálů. Především to ale znamená, že musí vyplnit několik dalších polí navíc, a to celý proces prodlužuje a zvyšuje šanci, že si klient nákup rozmyslí.

 

Požadujte pouze ty nejnutnější informace

Nic nezabíjí prodeje více než vyplňování polí formuláře, která jsou pro nákup naprosto zbytečná. Dlouhým formulářem plným polí zákazníkovi jen hazíte klacky pod nohy. Výzkumy ukazují, že až 10 % zákazníků upouští od online nákupu proto, že je od nich požadováno příliš mnoho informací.

 

Neodvádějte klientovu pozornost

Asi není třeba zdůrazňovat, že platba je posledním krokem prodejního procesu. V dnešní době, kdy jsou lidé schopni udržet svou pozornost pouhých několik vteřin, je klíčové, aby je od dokončení platby absolutně nic nevyrušovalo.

To znamená, v žádném případě na stránku, kde klienti platí, nevkládejte reklamu!

Tady je vaším cílem dovést lidi co nejrychleji k zaplacení, a ne jim prodávat další produkty nebo je upozorňovat na jiné informace. To si nechte na jindy.

 

Především ale…

Potřebujete prvotřídní a spolehlivý prodejní nástroj, který vašim klientům umožní bez průtahů objednat a zaplatit. Postará se o přijetí objednávky, automaticky klientovi vystaví a okamžitě odešle daňový doklad, nabídne mu širokou paletu platebních možností, spáruje došlou platbu s fakturou, a pokud prodáváte elektronické produkty, zašle mu i váš produkt.

FAPI, e-shop nové generace, je doslova revoluce v online prodeji. Vložit jej můžete jednoduše, bez programátora, do jakéhokoli webu, za méně než 60 minut. Obslouží vaše klienty automaticky za vás, klient tak nemusí na nic čekat a jeho zážitek z koupě je doslova magický. Navíc za vás udělá i špinavou práci, jako je upomínání pohledávek.

Přesvědčte se sami, jak si můžete s FAPI zjednodušit život. Dáme vám ho na 30 dní zdarma. Bez smlouvy, bez závazků, bez placení. 🙂 

V tomto příspěvku vám dáme praktický návod, jak pomocí pěti prodejních strategií získat první zákazníky. Pro každou strategii jsme připravili plán, takže se nemusíte bát, prvních sto objednávek vám na stole přistane jedna dvě.

Kromě získání prvních zákazníků bude vaším úkolem pochopit, jak pro vás a vaši značku každý z prodejních kanálů funguje, a odhalit úroveň jejich obtížnosti.

Váš cíl…

… je získat dvacet prodejů prostřednictvím každé z následujících metod.

 

Strategie č. 1: E-mail na databázi kontaktů

A pak měřte, měřte, měřte.

 

Strategie č. 2: Prodej přátelům a rodině osobně

Cílem této strategie je získat kvalitní zpětnou vazbu na váš produkt, marketing a online prodejní nástroj. Pokud zatím žádný prodejní nástroj nemáte, zkuste se podívat, co vám může nabídnout FAPI – e-shop nové generace.

Co o vašem produktu, marketingu a prodejním nástroji přátelé řekli?

Snímek obrazovky 2015-05-27 v 9.29.52

 

Strategie č. 3: Soutěž nebo něco zdarma

 

Strategie č. 4: Strategický prodej přátelům přes sociální sítě

 

Strategie č. 5: Placená reklama na Facebooku

A opět měřte, měřte, měřte.

 

U každé strategie si nezapoměňte odpovědět dvě důležité otázky. 

Snímek obrazovky 2015-05-27 v 14.09.08

Když začínáte podnikat, jsou vaše první prodeje jedny z nejdůležitějších. Přinesou vám nejen další chuť do práce, ale hlavně vám pomohou vyladit marketingovou, provozní a zákaznickou strategii. Ukážeme si několik cest, jak oslovit zákazníky a získat vaše úplně první objednávky. Roztlačíte jimi těžký vlak, na kterém jste měsíce pracovali, a konečně se rozjedete.
Jste připraveni začít? Jdeme na to.

Zašlete e-mail na svou databázi kontaktů

Tvorba e-mailové databáze je důležitým prvním krokem, když spouštíte nový business. Databázi můžete vybudovat například tak, že na svou webovou stránku umístíte sběrný formulář.

„Nabídněte lidem výměnou za e-mail něco hodnotného zdarma – e-book, článek nebo třeba video.“

Fapi – e-shop nové generace například nabízí zdarma e-book, jak za 15 minut udělat z webových stránek prodejní automat.

 Snímek obrazovky 2015-05-10 v 19.25.52

Pokud jste si list kontaktů již vytvořili, je načase na něj zaslat první zprávu. Udělejte to dříve, než použijete jakoukoli jinou prodejní taktiku. Lidé na vašem seznamu jsou totiž vašimi nejpravděpodobnějšími zákazníky. Sami přece vyjádřili zájem o to, vědět o vašich produktech více.

K vytvoření a rozeslání e-mailů na vaši databázi můžete použít jednu ze šikovných online aplikací.

 

Prodávejte svým přátelům a rodině osobně

Nejjednodušší způsob, jak uskutečnit několik prvních objednávek, je získat na svou stranu rodinné příslušníky nebo přátele. To neznamená, že chudáka maminku vmanipulujete do koupě něčeho, co nikdy nevyužije!

To, o co vám jde, je najít blízkého člověka, který by váš produkt skutečně ocenil. Zkontaktujte ho osobně, představte mu svůj produkt a zeptejte se na dojmy z vašeho webu, prodejního procesu a samozřejmě z vašeho produktu. Získáte tak nejen objednávku, ale i neocenitelnou zpětnou vazbu.

 

Uspořádejte soutěž nebo poskytněte něco zdarma

Buďme upřímní, ZDARMA je kouzelné slovíčko, které otevírá jakékoli dveře. Nabídnout něco zdarma je skvělý způsob, jak upoutat pozornost na váš nový produkt. Pokud to uděláte dobře, může například soutěž přilákat plno zvědavců a rozšířit povědomí o vás.

„Nabídněte něco zdarma lidem, kteří o vás šíří informace na sociálních sítích.“

 

Strategicky prodávejte přátelům, přes sociální sítě

Už jste si vyzkoušeli, jaké to je, prodávat přátelům osobně. Možná jste je odchytli na večírku nebo je pozvali na kávu, nyní je načase smočit prsty v sociálních sítích a oslovit širší publikum.

Před tím, než na Facebooku vykřičíte, že jste zbrusu novými online podnikateli, zamyslete se, jak byste to mohli udělat chytřeji a lépe cílit na své koncové zákazníky.

Pomocí Facebook vyhledávání můžete mezi svými přáteli najít lidi, které váš produkt nejpravděpodobněji zaujme a koupí si jej. Uděláte to pomocí klíčových slov, která se s produktem pojí.

„Když takové lidi najdete, pošlete jim OSOBNÍ zprávu a představte jim, na čem právě pracujete.“

Dalším krokem je připravit vlastní facebookovou stránku, začít psát o produktech na svou zeď a získat tak širší skupinu fanoušků.

Zkuste placenou reklamu na Facebooku

Facebook je jedním z nejpřesnějších a nejcílenějších prodejních nástrojů vůbec. Je to reklamní kanál, který by měli vyzkoušet všichni online podnikatelé.

Abyste svou reklamou skutečně oslovili správnou skupinu zákazníků, je třeba se poctivě zamyslet nad tím, kdo jsou vaši klienti, jaký mají životní styl, co mají a naopak co nemají rádi. Jedině pak bude vaše reklama fungovat.

„Měřte úspěšnost své reklamy a neustále ji vylepšujte. Upravujte cílovou skupinu, měňte magnety (nadpisy a obrázky), experimentujte, buďte vynalézaví a živelní.“

První prodeje nejsou o zisku

Pamatujte, vaše první prodeje nejsou o zisku. Jsou o tom, nalézt své místo na trhu a dovést do dokonalosti marketing, zákaznickou péči a celkově vymazlit zákazníkův dojem z prodejního a poprodejního servisu.

Jedna věc je přilákat klienty na vaši webovou stránku a druhá je provést je prodejním procesem tak, aby ani nemrkli a už k jejich rukám putoval váš zbrusu nový produkt.

K tomu potřebujete nejen super marketing, ale i super online prodejní nástroj, který v ideálním případě obslouží klienta 365 dní v roce. Ať jste v práci, spíte, jste na pláži, věnujete se dětem, nebo houbaříte.

FAPI – e-shop nové generace spojuje budoucnost s přítomností. Přijímá objednávky, vystavuje faktury, páruje platby, upomíná klienty, když nezaplatí, a automaticky zasílá (online) produkty. Myslíte, že sníte? Podívejte se sami, jak vám FAPI zjednoduší podnikání a život!!!