Vizuální obsah je v současnosti z hlediska vzbuzení zájmu důležitější než kdykoliv předtím – měli byste tedy s jeho tvorbou začít co nejdříve. Nemáte žádné obrázky? Vytvořte si je. To je velice důležité zejména pro podniky, které nenabízí fyzické výrobky, ale spíše služby, a nemají tak k dispozici moc fotografií.

Tvorba vlastních obrázků je také výbornou taktikou pro opětovné využití textového obsahu – můžete ho přetvořit na zajímavé obrazové materiály. Máme pro vás několik příkladů: Z nabídek udělejte zajímavé prezentace, pozvánku na událost udělejte v hezké obrazové formě, statistiky převeďte do poutavých grafů, vytvořte infografiku o historii vašeho podnikání, navrhněte zajímavý obrazový náhled pro vaše video a podobně. Popusťte uzdu vaší fantazii.

Jak přesně se obsah po internetu šíří? Sociální média jsou výborným odrazovým můstkem. Abychom porozuměli tomu, jak probíhá distribuce obsahu po sociálních sítích, pojďme se podívat na některé statistiky:

V tomto článku jsme pro vás připravili seznam 10 našich nejoblíbenějších, snadno použitelných nástrojů pro tvorbu vizuálního obsahu, abychom vám pomohli s vytvářením obrázků, které si získají zájem vašeho publika. Pojďme se na ně podívat. 🙂

 

  1. Canva

Canva je jednoduchý nástroj pro tvorbu obrázků, který je zdarma, a práce s ním je zábavná. Proto se nedivte, pokud vás Canva hned pohltí a nebudete se moci od práce s tímto programem odtrhnout. V jeho nabídce je mnoho velikostí a typů obrázků, včetně formátů pro fotografie a záhlaví na Facebook, Twitter, Instagram a Pinterest. Můžete si vybrat z různých pozadí, rozvržení, bannerů, šablon, fontů a podobně. Několik obrázků je zdarma, můžete si nahrát vlastní anebo si v aplikaci obrázky koupit – cena je 1 dolar za kus.

Screen_Shot_2015-02-18_at_3.09.31_PM

 

  1. Piktochart – nebo – 3. Infogr.am

Infografiky jsou super, ale kdo má po ruce designéra? Vy od teď ano, a pozor, jste to vy sami! Díky programům Piktochart nebo Infogr.am můžete sami poměrně rychle vytvořit zajímavou infografiku.

Piktochart i Infogr.am mají v nabídce šablony zdarma. Infogr.am je nejlepší pro přeměnu velkého množství dat na grafy. Piktochart vám zase dává možnost vytvořit si vlastní infografiku s několika obrázky nebo grafy zdarma, případně přejít na profesionální verzi za 29 dolarů měsíčně a získat tak více šablon, možnost nahrávání a kontrolu soukromí. Verze zdarma vkládá do dolní části obrázků vodoznaky. Jen tak mezi námi… je možné je vyříznout.

piktochart

 

  1. Placeit

Chcete vaši stránku, výrobek nebo službu předvést v akci? Využijte Placeit. Tento nástroj vám umožní nahrát obrázek nebo vytvořit snímek obrazovky přímo pomocí URL, a následně ho umístit do formátu pro iPhone, laptop nebo tablet. Po stažení zdarma získáte rozměr 300 x 400 pixelů a možnosti úprav. Větší obrázky začínají na 8 dolarech.

placeit

 

  1. Awesome Screen Shot – nebo – 6. Skitch

Tato aplikace je pojmenovaná velice výstižně. Jedná se o rozšíření prohlížeče, který vám umožní zachytit cokoliv, co je na vaší obrazovce vidět, nebo i to, co je na pozadí. Po získání snímku ho můžete upravovat, ořezávat, přidat k němu text, tvary a mnoho dalších vylepšení. Je to velice užitečný nástroj pro tvorbu větších obrázků (například pro e-mailové newslettery). Podívejte se sami:

awesomescreenshotexample1

Skitch je nástroj služby Evernote, nicméně nemusíte být nutně jejím uživatelem, abyste mohli využívat jeho výhod. Jedná se o aplikaci, kterou je možné stáhnout a následně s její pomocí tvořit snímky obrazovky, ty pak upravovat a přidávat komentáře, a to vše v jednom okně. Pokud nejste uživatelem Evernote, obrázek uložíte kliknutím na File a pak na Export.

vrskitchscreenshot1

 

  1. ThingLink

Kdo chce tvořit interaktivní obrázky pro odkazy na sociálních médiích? Určitě vy! ThingLink vám umožní nahrávat obrázky, přidávat ikony, které se zobrazí po najetí myší na obrázek nebo video, a následně z těchto ikon vytvářet odkazy na různé části vašich stránek. Jedná se o užitečný nástroj, jenž je snadno použitelný.

thinglink

 

 

Tohle by vás nemělo překvapit, ale ano, Photoshop je skutečně drahý! Navíc je práce s ním poměrně náročná, pokud člověk přesně neví, co má dělat. Pixlr, BeFunky a PicMonkey vám nabízí podobné (ovšem snadněji použitelné) funkce jako Photoshop, ale bez toho, abyste museli cokoliv stahovat nebo platit.

picmonkey

 

S těmito 10 nástroji pro tvorbu nebo úpravy obsahu byste měli být schopni vytvořit a sdílet mnoho zajímavých obrázků. Máte i vy nějaké oblíbené nástroje na tvorbu vizuálního obsahu? Podělte se o tipy dole v komentářích. 

Zdroj: http://www.verticalresponse.com/blog/13-easy-to-use-tools-for-creating-killer-visual-content/

Infografika-E-mail_marketing_a_randeni

Existuje několik teorií, které nám říkají něco o tom, jak dlouho trvá, než návštěvník opustí vaše stránky. Jedna z nich, která vychází z průzkumu Nielsen Norman Group, udává, že velká většina lidí stráví na vašich stránkách méně než 59 sekund (upřímně, více výzkumů mluví o číslech, která jsou spíše zlomkem tohoto). Říkejme tomu pravidlo 59 sekund. V praxi to znamená, že nezaujmete-li do minuty, pravděpodobně nezaujmete vůbec 😉

 

Jak to ale udělat? Jak zaujmout?

Podívejme se na důvody, které vedou lidi k opuštění webu, a samozřejmě taky na to, jak jejich pozornost udržet.

 

1. Uživatel odchází, když nedostane to, co očekával

Znáte web Nissan.com?
Schválně si na něj klikněte (nebojte, nevybuchne vám počítač nebo tak něco ;)). Teď mi řekněte: co jste očekávali, že tam najdete? Většina lidí očekává, že najde hlavní stránku výrobce aut Nissan. To dává smysl. Namísto toho jste se ocitli na stránkách prodejce počítačů, že? Takže pokud jste si chtěli koupit auto, zůstali byste na těchto stránkách, abyste si vybrali nějaký díl k počítači? Odpověď je ne. Mám pravdu?
Dokládá to průměrná doba strávená na stránkách Nissan.com, která osciluje někde kolem půl minuty. Naopak „opravdová“ stránka amerického Nissanu (www.Nissanusa.com) zaujme návštěvníky průměrně na 4 minuty (podle amerického statistického webu Alexa.com).

 

Smutnou pravdou je, že většina návštěvníků stránek Nissan.com prostě chce nové auto. Vůbec je nezajímají počítače. V tomto případě je Nissan jméno člověka, který založil počítačovou společnost v USA. Je proto přirozené, že si pan Nissan doménu chce nechat (i přesto, nebo možná právě proto, že se s ním slavný výrobce aut o ni soudí ;)). Z pohledu byznysu mu však toto zmatení spíše ubližuje, než že by mu pomáhalo.

Jaké z toho plyne ponaučení?

 

Dejte uživateli to, co očekává.

Nechtějte jej vědomě zmást tím, že se vydáváte za někoho, kým nejste. Ohlídejte si, že jak doména, tak titulek stránky, ale i poslední kousek obsahu je v souladu se zaměřením vašich stránek! Uživatel totiž není blbec. Uživatel ví. 😉

 

2. Návštěvník stránku opouští, pokud neví, co má dělat

Běžným nešvarem (nejen) českých webů je poskytovat příliš mnoho informací najednou. Zní to divně, že? Přirozeně totiž tíhneme k tomu, dát lidem veškeré informace, aby se na jejich základě mohli rozhodnout, zda koupí, či ne. To ale ve webové realitě funguje jen zřídkakdy.

Méně v tomto případě JE opravdu více. Takže ač to zní divně, nedávejte lidem příliš mnoho možností po přistání na svých stránkách. Řiďte se heslem „Zmatená mysl nikdy nekoupí“ (John Childers).
Podívejte se například na tuto stránku:
pravidlo_59_sekund_3_duvody_proc_lide_odchazeji_z_vasich_stranek
Vypadá šíleně, že? A podívejte se, kolik je tam aktivních odkazů. Napočítal jsem 297.
A to nepočítám hledací políčka (3x). To je přesně 300 možností (!)

 

Tip pro vás: Zjednodušujte!

Nezapomeňte, že „zmatená mysl nikdy nekoupí“. Takže zjednodušujte a veďte návštěvníka vaším webem za ruku.
Výzva k akci by měla být VELMI zřetelná a dostupná. Například pokud chcete, aby se vám lidi přihlásili do mailing listu (což doporučuji), měla by tato výzva být vidět jako jedna z prvních věcí na stránce. Prostě vyberte jejich jméno a e-mail rychle a máte vystaráno.
Udělejte to tak, aby návštěvník dostal to, co chce, a potom i vy dostanete to, co chcete od něj. A věřte tomu, že v dnešní záplavě přeplácaných webů bude ten váš opravdu vyčnívat (v pozitivním slova smyslu).

 

3. Uživatel stránku opouští, pokud vás podezírá z toho, že nejste opravdoví

Tohle je v on-line světě opravdu kritické. Web si dnes teoreticky dokáže udělat každý včetně podvodníků. Z tohoto důvodu to první, co návštěvník udělá, je, že začne vaši stránku kriticky zkoumat. Často jen podvědomě. Bude hledat dva důkazy:

 

Důkaz toho, že váš web je legitimní a důvěryhodný.
Důkaz toho, že není.

 

Předpokládám, že váš web je legitimní a že vaše pohnutky jsou čisté. Otázkou ale je, zda tento fakt jasně komunikujete směrem k vašemu publiku a zda lidem dáváte šanci, aby vás poznali lépe. Pokud zrovna nejste značka, jakou je Škoda, Plzeňský prazdroj nebo Ikea, budete muset vybudovat důvěru jinak.

 

Podívejte se na stránky jedné americké firmy poskytující nástroje pro SEO:

 

pravidlo_59_sekund_3_duvody_proc_lide_odchazeji_z_vasich_stranek2

 

Tohle je legitimní stránka, o které jste asi nikdy neslyšeli. Podle Alexa.com je průměrná doba strávená návštěvníkem 15 minut. Lidé jí pravděpodobně věří, protože jinak by na ní netrávili takovou dobu.

Jak to ti lidé dokázali? Jak je možné vygenerovat takovou důvěru v případě, že vás nebo vaši službu nikdo nezná?

Odpovědí je potvrzení (validace) třetí stranou. Web obsahuje „pečeť“, že je „Ověřený a bezpečný podle GoDaddy.com“.Je celkem jedno, jestli jste někdy slyšeli o firmě GoDaddy (jedna z nejuznávanějších amerických internetových firem), nebo ne – to, co se počítá, je potvrzení třetí strany – ověření z vnějšího, nezávislého zdroje.
Dalším prvkem podporujícím důvěru je napojení na sociální média. V sidebaru najdete odkazy na Facebook, Google a Twitter. Tyto zdroje jsou ověřitelné a web tak demonstruje, že nemá co skrývat. Jedná se totiž o web aktivní na sociálních sítích a to zní věrohodně. 😉

 

Taky si všimněte hned několika způsobů, jak se může uživatel dovolat pomoci: v patičce, v hlavním menu a nakonec i v boční sekci. Výsledkem je pocit jistoty, že mohu někoho kontaktovat, budu-li cokoliv potřebovat. Také to naznačuje, že lidé schovaní za tímto webem mi opravdu chtějí pomoct. Nakonec si všimněte možnosti přihlásit se do členské sekce v navigační liště. To nám říká něco o tom, že webová stránka má svoje příznivce, respektive komunitu lidí.

Tip pro vás: Dbejte na pocit bezpečí!
Opatřete váš web validačními prvky a buďte vidět na všech důležitých sociálních sítích, stejně jako na webu samotném (zveřejníte-li svůj obličej a obličeje svého týmu, tím lépe).

Jen 59 sekund. To je čas, který máte.

 

Tento článek si zdaleka nedělá ambice být úplným výčtem toho, co je třeba udělat, aby návštěvníka váš obsah na webu zaujal. Ukazuje to, jak je důležité vzbudit zájem RYCHLE.
Nakonec 59 sekund je zatraceně krátká doba.

>Nezapomeňte: Dejte jim to, co chtějí. Zjednodušujte. Dbejte na pocit bezpečí.

Chcete se dozvědět, kterých 5 stránek musíte mít na webu, pokud chcete, aby váš web nejen zaujal, ale také prodával? Sledujte třídílný trénink zdarma.

 

 

(přeloženo z http://blog.crazyegg.com/2013/07/19/why-users-leave-a-website/)

Při rozesílání e-mailů stávajícím nebo potenciálním zákazníkům byste měli pamatovat na to, že každá část sdělení nemusí fungovat jako návnada k nákupu produktů nebo služeb. Kvalitní obchodní vztahy je třeba již od prvního e-mailu budovat na důvěře. Takže jak vlastně onu důvěru vybudujete? Tím, že si budete vážit času svých zákazníků, budete jim poskytovat profesionální rady a tipy, nabídnete jim něco, co pro ně bude skutečně prospěšné, a hlavně budete upřímní.

Potřebujete příklady? Přinášíme vám tipy na šest e-mailů, které přispějí k vybudování důvěry.

 

1. Uvítací e-mail

První e-mail, který zákazníkovi odešlete, funguje podobně jako podání ruky – zapracujte tedy na tom, aby byl příjemný. Buďte struční. Pozdravte nové čtenáře, poděkujte jim za to, že se přihlásili k odběru, představte jim vaše podnikání a také sdělte, jak často se budete ozývat.

6 druhů e-mailů, jak vybudovat důvěru zákazníka

Můžete také přidat stručný seznam toho, o čem vlastně e-maily budou. Nezapomeňte odběratele e-mailů požádat, aby si vaši e-mailovou adresu přidali do seznamu kontaktů. Vaše zprávy tak nebudou padat do složky pro spam.

 

2. Výjimečná upozornění

E-mailová upozornění je dobré posílat pouze ve chvílích, kdy se to opravdu hodí. Pokud jste například alergolog, můžete rozeslat e-mail s pylovými mapami. Cestovní kancelář by zase mohla poslat upozornění o změnách počasí. Logistická společnost pak může zákazníkům posílat informace o očekávaných termínech doručení zásilek. E-mailová upozornění by měla být dobře načasovaná a informativní. Budou tak efektivně přispívat k budování kvalitních vztahů se zákazníky.

 

3. Newslettery ­

Každý rozeslaný newsletter přispěje ke zlepšení informovanosti odběratelů o vašem podnikání a současně pomůže budovat důvěru. Cílem newsletterů není jen zvýšení prodejů, ale především informování o zajímavém hodnotném obsahu, který může odběratelům vašich e-mailů opravdu pomoci.

Je dobré si zvyknout na pravidelné rozesílání newsletterů, aby vaši zákazníci již dopředu věděli, kdy je mají očekávat. Newslettery fungují podobně jako schůzky. Pomocí těchto virtuálních setkání můžete se svými zákazníky udržovat kontakt.

Víte, jaký je nejlepší a nejhorší čas na posílání e-mailů zákazníkům?

 

4. Zprávy o chybách

Udělali jste chybu? Pokud ano, přiznejte to. Omluvte se za chybnou nabídku, nepřesná fakta nebo nefunkční odkaz. Každá chyba je příležitostí pro budování důvěry. Přiznejte, že jste udělali chybu, a vysvětlete, jak jí budete v budoucnosti předcházet.

6 druhů e-mailů, jak vybudovat důvěru zákazníka

 

5. Vzdělávací e-maily

Připomínejte svým čtenářům, proč jste skutečný odborník, a to tak, že jim budete posílat krátké články, videa nebo infografiky, jež je budou zajímat. Podle Barometru důvěry 2015 společnosti Edelman jsou odborníci dvakrát důvěryhodnější než ředitelé společností. Využijete toho a zaujměte své klienty (a získejte si jejich důvěru) pomocí vašich znalostí a expertízy.

 

6. E-maily se vzorky zdarma

Pokud vaše společnost něco rozdává, dejte o tom svým příznivcům vědět pomocí e-mailu. Nyní máme na mysli věci a služby, které jsou skutečně zdarma, bez jakýchkoliv hvězdiček. Zahradní architekt by například mohl zdarma rozdat 20 lístků na veletrh o domácnosti a zahradě. Můžete zdarma nabídnout členství nebo konzultace, které se týkají vašich služeb. Mnoho firem v odvětví B2B rozdává zdarma obsah, například e-knihy.

6 druhů e-mailů, jak vybudovat důvěru zákazníka

Jaké e-maily pro podpoření důvěry posíláte svým odběratelům vy?
Podělte se o ně s námi v komentářích níže.

Zdroj: http://www.verticalresponse.com/blog/build-customer-trust-by-sending-these-6-emails/

Stále se setkáváme s dotazy typu:

V tomto článku se zaměříme právě na poslední otázku. Nabídneme vám osvědčené předměty e-mailů, díky kterým příjemci neodolají a váš e-mail rozkliknou!

Budeme vycházet z toho, že vás příjemci určitým způsobem znají. Pokud budou vědět, od koho daný e-mail přichází, stoupne šance, že si jej otevřou a přečtou.

Pokud podnikáte v oblasti obchodu, bude váš e-mailový marketing pravděpodobně zaměřen na prodej. Ať již prodáváte své vlastní produkty, nebo produkty jiných výrobců či poskytovatelů, budete se pravděpodobně věnovat oznamování novinek, sezónních nabídek a slev. Vaším cílem je, aby příjemci na sdělení reagovali co nejrychleji – proto se snažte navodit dojem urgence. K tomu můžete využít pobídky k akci nebo časová omezení nabídek.

Jak sami uvidíte, příklady předmětů, které v článku níže uvádíme, jsou poněkud vágní, jako například „Exkluzivní nabídka speciálně pro Vás“, nicméně samozřejmě bude lepší, pokud budete hovořit o specifických produktech. To si již budete muset otestovat sami v rámci svých kampaní.

50 rychlých tipů, které zatraktivní předměty vašich e-mailů

Pojďme si tedy projít příklady efektivních předmětů:

Nabídka, nabídka, nabídka

Chytlavé a kreativní

 

BONUS – 19 doporučení, jak ještě více zlepšit
předměty vašich e-mailů

19 doporučení, jak ještě více zlepšit předměty vašich e-mailůVaši odběratelé budou e-maily hodnotit hned, jakmile uvidí jejich předměty. Přestože jde jen o malou část zpráv, jsou předměty velice důležité a ovlivňují zájem příjemců.

Předměty e-mailů totiž vytváří první dojem. Proto je třeba na nich trochu zapracovat a dosáhnout tak zvýšení míry otevření a přečtení e-mailů. Připravili jsme pro vás 19 skvělých tipů, se kterými jednoduše vylepšíte předměty svých e-mailů.

Tip #1: Buďte struční. Předmět by měl mít maximálně 50 znaků. Někdy může být náročné dosáhnout zkrácení předmětů, ale vyplatí se to.

Tip #2: Nikdo nemá rád automatické zprávy od robota. Stalo se vám, že jste volali do nějaké společnosti a místo člověka vám odpověděl automat? Bylo to frustrující, že? Přesně tak se cítí lidé, kteří čtou automatizované e-maily. Nikdy nepoužívejte e-mail „neodpovidat@[nazevfirmy].cz“. Opravdu ne. Nejen že s takovým odesílatelem e-mail působí neosobně (takže příjemce e-mail nejspíš neotevře), ale navíc to povede k tomu, že si lidé e-mailovou adresu nepřidají do kontaktního seznamu.

Tip #3: Buďte osobní. Používejte v předmětech e-mailů oslovení – jméno. Každý má rád, když se o něm mluví. Pokud příjemce v e-mailu narazí na své jméno, bude mít pocit, že s firmou navázal bližší vztah. Používejte věty jako: „Pane Nováku, tohle Vám prostě musíme říct!“

Tip #4: Přidejte náhledy e-mailu hned do úvodu. V některých e-mailových klientech se poblíž předmětu e-mailu zobrazí i začátek samotného obsahu. Hned na začátek tedy dejte zajímavý náhled obsahu, který budete odběratelům v daném e-mailu sdělovat. Ať to stojí za to!

Tip #5: Někdy je jednoduchá komunikace lepší než komplexní, barvité sdělení. Cíl e-mailu by měl být jasný, pokud není vaším záměrem zaujmout odběratele zvláštním jazykem.

Tip #6: Nesnažte se donutit odběratele k otevření e-mailu na základě falešných sdělení. Tím byste dosáhli jedině toho, že by se čtenáři naštvali a dost možná by přestali vaše e-maily odebírat.

Tip #7: Když už jsme u těch slibů, pokud si návštěvník vašich stránek stáhl nějakou nabídku a vy ji doručíte prostřednictvím e-mailu, může být užitečné dát do předmětu něco ve smyslu „Vaše nová e-kniha je připravena ke stažení!“ nebo „Váš průvodce čeká na stažení!“ Bude to mnohem efektivnější, než kdybyste do předmětu uvedli jen „Děkujeme“. Odběratelům bude jasné, že na ně v e-mailu něco čeká.

Tip #8: A/B testování je užitečné. Měli byste ho aplikovat na většinu svého obsahu, tedy i na předměty e-mailů.

Tip #9: Efektivní metodou pro zaujetí odběratelů je navození pocitu naléhavosti. Použitím jasných vymezení jako například „Pouze dnes“ nebo „24hodinová akce“ pobídnete čtenáře k tomu, aby neváhali a jednali ihned. Každé odložení vykonání akce totiž zvyšuje riziko, že na ni odběratel zapomene.

Tip #10: Co čtenáři váš e-mail přinese? Dejte mu to jasně najevo. Například „Zvyšte konverzní poměr o 50 % ještě dnes“ bude mnohem poutavější než „Jak zvýšit konverzní poměr“.

Tip #11: Vyvarujte se nudných detailů. Je to ztráta cenných slov. Pokud například posíláte potvrzení objednávky, bude lepší uvést „Vaše objednávka se zpracovává“, místo „Objednávka #32546425234 se zpracovává“.

Tip #12: Odeslání e-mailu ve správný čas a se správným předmětem je receptem na úspěch. Skvělým příkladem je rozeslání akční nabídky happy hour okolo páté, kdy lidé jdou z práce domů.

Tip #13: Využívání čísel v předmětech e-mailů je efektivní. Lidé milují číselně organizované přehledy. Pokud se někde objeví číslo, ve čtenáři se vždy probudí zájem. Dobrý příklad je „7 chyb, které děláte při psaní“.

Tip #14: Čtenáře zaujmete také pomocí otázek. Zaujměte je tím, že jim přímo v předmětu e-mailu položíte otázku jako „Děláte tyto chyby v SEO?“ nebo „Víte, jakou máte na webu chybu?“

Tip #15: Pokud nemůžete nebo neumíte využívat v předmětech personalizované tokeny se jmény uživatelů, uveďte alespoň oslovení jako „Vy“ nebo „Váš“. Předmět tak bude stále působit osobně.

Tip #16: Využijte informace o tom, co již o vašich odběratelích víte. Jaké formuláře vyplnili? V jaké oblasti podnikají? Pomocí těchto informací proveďte zacílení.

Tip #17: Další taktikou, která využívá osobní přístup, je přizpůsobení předmětu e-mailu pomocí lokality, ve které se odběratel nachází. Slevové servery v tom excelují. Nabídky ušité na míru podle místa bydliště budou zcela jistě dosahovat lepšího výkonu.

Tip #18: Dopřejte vašim čtenářům pocit, že jsou výjimeční. Využití předmětů e-mailů ve stylu „Pouze pro naše milované zákazníky“ může být velice efektivní.

Tip #19: Nepřehánějte to s velkými písmeny. Řiďte se především gramatickými pravidly. Předměty jako „OTEVŘETE NYNÍ A ZÍSKEJTE SLEVU“ pravděpodobně nepovedou k přečtení, ale spíše k opaku.

Pamatujte na to, že můžete mít sebelepší sdělení pro své odběratele, ale pokud si e-mail neotevřou, bude k ničemu. Máte skvělý obsah, který bude lidi zajímat? Tak jim to dejte najevo už pomocí předmětu.

Doufáme, že tyto tipy podpořily vaši kreativitu. Pokud máte svoje vlastní oblíbené předměty e-mailů, které se vám osvědčily, dejte nám o nich prosím vědět dole v komentářích.

Zdroj:
http://blog.hubspot.com/marketing/improve-your-email-subject-line
http://www.verticalresponse.com/blog/50-all-time-great-subject-lines-that-work/

Asi každý z nás by chtěl mít nějaké eso v rukávu, které může vytáhnout a poté mu raketově vzrostou konverze. 100% úspěch zaručit nemůžeme, ale ve většině případů tato funkce zabrala. O čem se bavíme? No přece o pop-up oknech nebo česky o vyskakovacích oknech.

Ukážeme si význam vyskakovacího okna, jeho strategie, a mimo jiné také použití v praxi a dopad na konverze. Připraveni? Tak jdeme na to! 🙂

(Pokračování textu…)

Mám špatnou zprávu: počet emailů ve vaší databázi klesá přibližně o 22,5% ročně. E-mailové adresy vašich kontaktů se mění při přechodu z jednoho zaměstnání do druhého, kontakty se z vaší databáze odhlašují nebo začnou používat novou emailovou adresu.

Vaší prací podnikatele je starat se o to, aby neustále narůstaly nové kontakty do vaší emailové databáze a vy jste si tak udrželi počet svých kontaktů ve stoupající křivce.

Pokud jste ještě nezačali budovat svou emailovou databázi nebo vám zkrátka jen došly nápady, jak získávat nové emailové kontakty, inspirujte se těmito 30 způsoby, jak si mnohonásobně navýšit počet kontaktů ve své databázi.

30_jednoduchych_zpusobu_diky_kterym_vzroste_vase_emailova_databaze


Jak zdarma navýšit svou e-mailovou databázi?

1) Vytvořte hodnotný obsah svých e-mailů. Váš obsah musí přinášet zákazníkům vysokou hodnotu, pokud chcete, aby ho lidé pravidelně odebírali a přeposílali svým přátelům, rodině či kolegům, kteří ještě nejsou na vašem mailing listu.

2) Vyzvěte současné odběratele svých emailů, aby je sdíleli a přeposílali pomocí sociálních tlačítek na webu nebo pomocí tlačítka „poslat příteli“. Tímto způsobem můžete získat přístup ke kontaktům svých kamarádů a kolegů, kteří by se mohli přihlásit do vašeho emailového seznamu. Ve spodní části e-mailu mějte text nebo tlačítko „Přihlásit se k odběru“.

3) Vyhlašte on-line soutěž a darujte něco zdarma. Nechte účastníky zaregistrovat se do soutěže pomocí jejich e-mailové adresy (nezapomeňte propagovat svou soutěž také na sociálních sítích).

4) Vytvořte více typů e-mailů, které pošlete cíleně na specifický segment kontaktů ve své databázi. Je větší pravděpodobnost, že příjemci emailů kliknou na email, který je individuálně zacílen na jejich aktuální potřeby a také, že se přihlásí k odběru emailů, které budou zaměřeny na téma, které je konkrétně zajímá.

5) Oživte svou zastaralou databázi e-mailů z opt-in kampaní.
Máte starší seznam kontaktů, o který jste se dlouhou dobu nestarali? Vytvořte poutavý email a pošlete ho na tento starý seznam kontaktů. Odkažte například na ebook zdarma ke stažení na svém webu. Díky tomu si vyfiltrujete kontakty, které nereagují.

hand pressing e-mail icon

 

 

6) Přidejte odkaz do podpisů svých zaměstnanců, který povede lidi na vaši vstupní stránku, kde se mohou přihlásit do vašeho mailing listu.

7) Vytvořte nový obsah k získávání emailů – například ebook, článek nebo video – a vyžadujte od návštěvníků, aby vám poskytli svou e-mailovou adresu výměnou za přístup k vašemu hodnotnému obsahu.

social_028) Používejte svou Facebook stránku, abyste podpořili povědomí o svém webu a magnetech (= obsahy zdarma jako ebooky, články, videa, které nabízíte výměnou za návštěvníkův email). Přidejte na svou vstupní stránku také sociální tlačítka na sdílení vašeho obsahu.

9) Přidejte tlačítko – výzvu k akci do horní části své Facebook stránky. Vložte odkaz na vstupní stránku, která vyžaduje e-mailovou adresu pro přístup.

10) Publikujte na svém účtu na LinkedIn nebo ve vhodných a příslušných skupinových diskusích LinkedIn, odkaz vedoucí na vaši vstupní webovou stránku.

11) Použijte Pinterest na podporu své nabídky, která vyžaduje emailovou registraci. Například můžete vytvořit zeď obrázků z obalů svých ebooků, které budou odkazovat na registrační stránku pro stáhnutí ebooku na vašem webu.

12) Využijte svého kanálu na YouTube. Přidejte výzvu k akci do svých videí. Ke konci videa vložte odkazy na svou vstupní stránku.

13) Odkazujte na svou nabídku na různých místech svého webu.
Nenechte návštěvníky jen tak odejít ze svých stránek, aniž byste na ně získali kontakt. Zahrňte různé výzvy k akci na téměř každé stránce svých webových stránek. Klíčová místa na vašich webových stránkách jsou: homepage, hlavní stránka vašeho blogu, „O nás/O mě“ stránka a „Kontaktujte nás/mě“.

14) Při vytváření obsahu pro jiné (hostovské) blogy využijte také příležitosti a zahrňte do článku výzvu k akci, jakož i odkaz pro čtenáře, aby se přihlásili k odběru článků na vašem blogu.

15) Najděte si affiliate partnery a domluvte se s nimi na vaší propagaci na jejich webových stránkách nebo v jejich emailových kampaních. Díky tomu můžete získat velký příliv nových kontaktů do své emailové databáze a váš affiliate partner provizi od vás za doporučení a prodej vašich produktů nebo služeb.

16) Sbírejte e-mailové adresy na offline akcích jako jsou například veletrhy, semináře, konference apod. a importujte je poté do své databáze. Ujistěte se, že mají zájem být ve vaší databázi a pošlete jim uvítací e-mail, ve kterém potvrdí zájem o příjem vašich pravidelných informací.

17) Uspořádejte online webinář a sbírejte e-mailové adresy při registraci. Po webináři poděkujte za účast a pošlete účastníkům webináře prezentaci nebo jiný slíbený obsah na jejich email.

18) Přidejte QR kód do tištěných marketingových materiálů, které lidé mohou skenovat a přihlásit se do vaší e-mailové databáze, aby získali zajímavý obsah zdarma.

19) Uspořádejte soutěž na offline akcích. Účastněte se nebo vystavujte na veletrzích nebo jiných událostech a uspořádejte soutěž o zajímavé ceny pro své návštěvníky. Mějte na akci iPad nebo jiné zařízení a oslovte návštěvníky, aby se zaregistrovali do vaší soutěže.

20) Navažte spolupráci s místními obchodními komorami, informujte o svých produktech a službách, a zahrňte do své prezentace odkaz na přihlášení se k odběru vašeho zajímavého obsahu.

21) Uspořádejte vlastní akci (přednášku, odborný workshop, výstavu, prezentaci vašeho softwaru či aplikace) a vyzvěte lidi, aby se zaregistrovali na tuto akci nebo k odběru informací o dalších akcích.

business woman giving presentation

 

22) Udělejte narozeninovou nabídku pro své klienty. Připravte vlastní věrnostní klub a darujte něco speciálního pro ty, kteří mají narozeniny a zaregistrují se do vaší databáze emailů.

23) Motivujte své zaměstnance. Dejte jim finanční odměny za sběr platných e-mailových adres.

24) Darujte vzorky, prohlídku zdarma, konzultaci, ebook zdarma či záznam z vaší akce výměnou za email Vašich návštěvníků.

25) Získejte doporučení. Požádejte své zákazníky, aby na vaši nabídku odkazovali a doporučili vás svým kontaktům a výměnou jim dejte slevu na váš produkt.

26) Na konec každého článku na blogu, vložte výzvu k akci – odkaz nebo registrační formulář, díky kterému získají čtenáři hodnotné doplňující informace k článku, slevový poukaz na váš produkt apod.

27) Řekněte si o email při hovoru. Pokud hovoříte se zákazníky, kteří se zajímali o vaše služby, nezavěšujte dokud se nezeptáte, zda si můžete přidat email klienta do svého emailového zpravodaje a informovat ho tak cíleně o tom, co ho zajímá a co by mu mohlo pomoci v souvislosti s vaším produktem nebo službou.

28) Máte kamennou prodejnu? Vyhlašte nějakou zajímavou soutěž! Dejte na pult skleněnou mísu a zeptejte se návštěvníků své prodejny na vizitku a povolení k registraci do e-mailového seznamu. Díky tomu se mohou zapojit do slosování o zajímavou výhru.

29) „Postujte“ fotografie svých produktů, zajímavý obsah či infografiku na Instagram včetně odkazu na váš web a požádejte lidi, aby se zaregistrovali k odběru vašich zajímavostí a novinek.

30) Použijte Pop-upy (vyskakovací okna na webu). Když někdo přijde na vaše webové stránky, vyskočí mu okno pro získání emailu výměnou za zajímavý ebook, video apod.

 

Tak to bylo 30 tipů, jak zvýšit o 200% počet kontaktů ve Vaší databázi.

Doporučuji aplikovat co nejvíce způsobů získávání emailů vašich návštěvníků (budoucích klientů).

Máte nějaký vlastní tip, který se Vám osvědčil pro získávání kontaktů do Vaší emailové databáze a který Vám zde chyběl? Podělte se o něj s dalšími čtenáři a napište nám ho do komentářů pod článkem.

Přeji Vám mnoho spokojených odběratelů a zákazníků ve Vaší databázi!

Nevím jak vy, ale vánoce jdou stále mimo mne, i když už začínám pociťovat rostoucí naléhání té blížící se chvíle „V“. Pod palbou různě jedovatých otázek zvenčí i uvnitř sebe, jsem neodolala a položila 5 otázek té nejpovolanější z týmu Firmy 2.0 – naší time management guru Markétě Málkové.

Jestli se taky sami sebe ptáte, zda tyhle Vánoce musí být stejně hektické jako ty loňské, jestli jde zažít sváteční čas jinak a v pohodě, zda a JAK za 14 dní vyřešit napečení cukroví, úklid a nákupy dárků, je tenhle článek to pravé pro vás.

(Pokračování textu…)