Zajímá Vás, co dělají úspěšní lidé jinak než Vy? Inspirujte se a zaveďte do svého života třeba jen jeden, dva nové návyky, díky kterým se stanete lepším a úspěšnějším člověkem.

25CharakteristikUspesnychLidi (1)

JakMitPerfektniPracovniDen

Je to tak jednoduché! Vsadím se, že o všech 12 krocích jistě víte, že je dobré je dělat a že vám zvednou hladinu štěstí. Řeknete si, to není žádná novinka. Ale ruku na srdce, opravdu si pravidelně dopřáváte odpočinek, jezdíte na výlety, scházíte se s inspirativními lidmi a….

mohla bych pokračovat dál, ale to si přečtěte v infografice 🙂 Doporučuji si těchto 12 kroků ke štěstí vytisknout a každý den alespoň některé pravidelně udělat. Přeji vám v životě hodně štěstííííííí 🙂

12_kroku_ke_stesti

Přemýšlíte někdy nad tím, kde děláte chybu, že nejste stále úspěšní tak, jak byste si přáli? Proč se to jiným daří a vám ne? Co dělají jinak než vy?

Přečtěte si těchto 12 důvodů a možná se v některém z nich najdete. Když pak zapracujete na jejich odstranění, tak věřím, že se vaše přání, projekty a cíle posunou minimálně o krok, nebo o několik větších kroků, kupředu k úspěchu. Někdy stačí opravdu změnit pár věcí a začnou se dít zázraky 🙂

banner_co_nam_brani_uspet

Co vám tedy může bránit v tom, abyste byli úspěšní?

1. LENOST

Přiznejme si, že jsme někdy líní a nic se nám nechce. Já osobně nevěřím, že lenost existuje, spíš je to podle mě o tom, že člověk neví, jaké konkrétní kroky má udělat a jak správně, aby se daná věc stala a byla podle našich představ. To, proč často také prokrastinujeme je způsobeno i tím, že děláme věci, které nejsou v souladu s našimi hodnotami a také protože nemáme ujasněné své VELKÉ proč!

Proč tu danou věc chci udělat? Co MNĚ osobně to přinese? Je daná věc v souladu s mými hodnotami, cíli a přáními? Myslím si, že najít své PROČ a pak si naplánovat a rozkouskovat nějaký větší úkol, je cesta jak být produktivnější.

 

2. ČEKÁNÍ NA “LEPŠÍ” OSUD

Jen málo z nás je součástí “klubu šťastných spermií” 🙂 Většinou musíme nejprve opravdu makat, abychom se dostali na vytoužený vrchol a dosáhli úspěchu. Nečekejte, až vám “osud” pošle lepší život, začněte na tom sami pracovat. Čtěte inspirativní knížky, potkávejte se se stejně naladěnými lidmi a především se nestavte nikdy do role oběti, ale do role tvůrce svého života – zkrátka změňte především své myšlení.

3. STRACH

Mít z věcí strach je přirozené. Všichni ho máme, ať už větší nebo menší, ale nikdy se ho úplně zbavit nejde. Strach z toho, co na to řeknou přátelé, rodina, strach, že když se do něčeho pustíme, že to nemusí vyjít a selžeme, a tak dále. Jak ho překonat? Zkrátka udělejte to, čeho se nejvíce bojíte.

Vím, že se to lehce říká a hůře dělá, znám to, ale funguje to. Zkuste si říct: “Co nejhoršího se mi může stát, když to nevyjde?“ Možná zjistíte, že nic tak strašného. Neumřete, nikdo z vašeho okolí také ne, lidé se k vám zády neodvrátí. A tak na nic nečekejte  a udělejte to, co se bojíte udělat. Až to uděláte, tak si hrozně moc ulevíte, budete mít ze sebe radost  a zjistíte, že se vlastně nic hrozného nestalo, ba naopak. Věřte mi, znám ten pocit, … každý ho zná, kdo to udělá 🙂   

4. NEGATIVNÍ OKOLÍ

Možná si to někdy neuvědomujeme, ale máme kolem sebe někdy lidi, kteří nám berou energii a dávají do nás negativní myšlenky. Zní to teď asi trochu ošklivě, ale pokud je to možné, přestaňte se s takovými lidmi stýkat. S lidmi, kteří vám nic nedávají a jenom vám berou energii.

Své plány a nápady probírejte zásadně jen s lidmi, kteří jsou naladěni stejně jako vy. Negativní lidé by vás od vašich plánů akorát odradili. Znáte to, co se říká: “Jsme průměrem pěti lidí se kterými jsme nejčastěji v kontaktu”. S jakými pěti lidmi jste nejčastěji vy? 🙂

 

5. STOP PŘEMÝŠLENÍ!

Pokud chcete zrealizovat nějaký projekt, určitě je správné si jej nejprve v klidu promyslet. Dejte si ale pozor, aby se vám nestalo, že budete neustále jen promýšlet, promýšlet, promýšlet, jak věci udělat, co nejdokonaleji, budete studovat dokola různé materiály, budete čekat až vše budete mít perfektní a až vy budete perfektní….

Přestaňte přemýšlet a začněte věci dělat. Sama jsem s tím někdy bojovala a chtěla mít vše dokonalé, ale pak jsem některé věci kvůli tomu pořád odkládala a nepustila do světa. Učím se dělat i ne-dokonalé věci a za chodu se zdokonalovat 🙂 Vyzkoušejte to také.

 

6. ŽÁDNÉ CÍLE

Jak můžete být úspěšní a dosáhnout cílů, když vlastně nevíte, co je váš cíl a kam směřujete? Na dovolenou, kde to neznáte, taky nejedete bez mapy nebo navigace, ne? Tak proč tak přistupovat ke svému životu. Doporučuji si sepsat v každé oblasti vašeho života vždy jeden hlavní cíl a pak napsat dílčí kroky, které vás k těmto cílům dovedou a každý den pro to něco udělat.


7. TO ONI

Častým důvodem, proč jsou lidé neúspěšní, je také to, co jsem už zmínila výše. Neumějí převzít zodpovědnost za to, co se jim děje, za svůj vlastní život. Neúspěšní lidé často mají pocit, že za to, kde jsou a jak se jim daří, mohou ONI – šéf, manžel/ka, kamarádi, kolegové, rodiče atd. Pravdou ale je, že tam kde jsme nyní, tak tam jsme se dostali sami svými myšlenkami a činy. Přiznejte si to. Už samotné uvědomění si tohoto faktu vám pomůže nad dalšími kroky vašeho života přemýšlet jinak.

 

8. NEMÁM „X“ FAKTOR

Nemůžu to udělat, protože na to nejsem ještě dost chytrá/ý, neumím vystupovat na veřejnosti, nevím, o čem bych měl/a točit videa, nikdo mě nebude poslouchat atd. blablabla. Přestaňte o sobě uvažovat sebekriticky, jinak nikdy nic neuděláte ve svém projektu a váš život se nemůže tak změnit.

Přestaňte poslouchat svého vnitřního kritika. Soustřeďte se na to, co vás motivuje a jak by mohl být váš život lepší, když uspějete. Už teď jste dost dobří a víte o své oblasti více než ostatní lidé, i když vám to přijde jako samozřejmost a říkáte si “to ví přece každý”. Neví. Každý jsme jedinečný a každý máme nějaké dary, talenty, znalosti, které můžeme předat už teď světu.

 

9. ZTRÁTA ČASU

Možná se vám nedaří, protože jste typický “časoplýtvač”. Někdy pracujeme hodiny a hodiny, ale když se na konci dne ohlédneme, tak máme pocit, že se vlastně nic pořádně nestalo a náš cíl či projekt jsme neposunuli natolik, abychom zažívali ten blažený pocit satisfakce  z dobře udělané práce. Asi to každý někdy zažil… Přestaňte dělat věci, které nemají hodnotu a jenom vám berou čas.

Určete si každý den 1-3 prioritní úkoly, které se musí stát, abyste posunuli svůj projekt a měli dobrý pocit. Dokud neuděláte tyto 1-3 věci, tak nedělejte nic jiného. Doporučuji si vypnout telefon, Skype, email a opravdu se soustředit vždy jen na tu svoji jednu věc.

 

10. ČASOŽROUT JMÉNEM SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Toto souvisí s předchozím důvodem, ale myslím si, že to je na samostatnou kapitolu. Odpovězte si upřímně: “Kolik času denně trávíte na Facebooku,YouTube či jiných sociálních sítích?” Myslím, že tento problém má v dnešní době hodně lidí. Sledováním sociálních sítí vám utíká denně velká část času, kterou můžete trávit tím, co vám může zlepšit a změnit život.  Choďte např. na Facebook vědomě ve stanovený a limitovaný čas za odměnu. Až si splníte jeden ze svých hlavních úkolů dne, tak si řekněte, že za odměnu půjdete na chvilku na Facebook.

 

11. NEVĚŘÍTE, ŽE TO DOKÁŽETE

Je to i váš případ? V hloubi duše možná sami nevěříte, že to, o čem sníte, dokážete. Pokud sobě a svému projektu nevěříte vy sami, jak tomu pak mohou uvěřit vaši zákazníci, obchodní partneři, investoři a další lidé? Zkuste uvěřit, že lidská mysl je schopna dokázat vše, čemu dokáže sama uvěřit. Úspěch není jen pro pár vyvolených, je tu pro každého, kdo se pro něj rozhodne, bude na sobě makat, bude se učit od nejlepších, bude si věřit a půjde si za svým snem, dokud neuspěje. S tímto nastavením mysli nepochybuji o tom, že se váš úspěch dostaví a vy tak budete naplnění a šťastní.


PŘIJĎTE NA DVA NABITÉ DNY, NA AKCI PRODEJ SVŮJ TALENT ŽIVĚ V BRNĚ VE DNECH 26.-27.3., ABYSTE UCHOPILI SVŮJ TALENT, SÍLU A ODHODLÁNÍ. DAJÍ VÁM NOVOU CHUŤ, ODVAHU, STRATEGII A POSTUP A POSVÍTÍ NA VAŠI NOVOU KARIÉRU V EXPERT ECONOMY.

david

 

Od mala jsem snil, že budu podnikat. Mohl za to strýc. Jenže jsem nevěděl v čem. Hodně dlouho…

Vystudoval jsem a začal hned pracovat. A pořád nic. 10 let jsem chodil do práce, můj sen zůstával, ale téma mého podnikání ne. Nic mi nepřišlo dost dobré. Znáte to?

Pak jsem na pozici e-shop manažera řešil jeden konkrétní problém. Rozesílání newsletterů. Začetl jsem se do článků, koukal na videa. Zaujalo mě to. Jak budovat databázi, jak psát emaily, jak používat automatizaci a jak správně komunikovat, aby to lidi bavilo a člověk získal důvěru a mohl přirozeně prodat.

A pak, bum! Email marketing.

Co když bych mohl dělat email marketing? Co? Vždyť o něm pořádně nic nevíš… „Před 2 měsíci ne, ale teď už vím více, vlastně celkem dost, o aplikacích na rozesílání, doručování, o strategii budování databáze, prodejních cestách zákazníků, šablonách emailů, stylu komunikace… je toho dost.“

 

1010 (1)

Ale hlavně se stalo něco zajímavého. Tam, kde jsem dříve neviděl nic, byla najednou obrovská spousta zajímavých věcí, o kterých jsem chtěl vědět víc. Jako bych otevřel dveře do nového světa. Je dobré uvést, že obchod a marketing mě bavil od malička. Pracoval jsem jako obchodní manažer mnoho let, taky mě bavily počítače, internet mě fascinoval, ale to vše jsem tak nějak považoval za přirozené a nijak zvláštní nebo důležité. Prostě mě tyhle věci bavily.

A pak se objevily tyhle dveře email marketingu a za nimi úplně nový svět a taková spousta informací a novinek, o kterých jsem dosud nevěděl, že jsem byl překvapen. Z té doby si pamatuju jednu větu:
„Když jsem já sám, po 10 letech v obchodě a sezení u počítače, věděl o internetovém marketingu a e-mail marketingu pořád tak málo, možná existuje více lidí, jako jsem já, kterým by tyto informace také pomohly.“
A na tomto předpokladu jsem zasel semínko toho, že je čas začít podnikat sám za sebe a udělat další krok.

Šablona na úspěch

Až později jsem si uvědomil, že tento zárodek počátku mého podnikání je vlastně velmi důležitý. Že kopíruje jakýsi vzorec, který může být šablonou pro úspěch. Možná i pro vás. ŘEŠENÍ PROBLÉMU nebo lépe PROCHÁZÍ PROBLÉMEM K CÍLI. Mít problém je v tomto smyslu skvělá věc. Problém nás nutí hledat řešení. Dává nám příležitost se učit. A řešením nějakého problému dostatečně dlouhou dobu se stáváme na tento problém, resp. na to, jak jím projít, jak se dostat za něj, aby tento problém zmizel, expertem.
Ještě později jsem si uvědomil, že toto je vlastně základ celé Expert Industry a oboru Expert Economy. Projít nějakým problémem pod vedením experta (mentora) a tím docílit toho, že problém zmizí nebo již nehraje roli.

Jediný muž

Můj příběh se dál odvíjel pod taktovkou jediného muže. Ten se stal mým průvodcem, mentorem a učitelem. Byť jsem studoval mnoho dalších lidí, můj učitel se objevil.

Dovolím si dál citovat z předmluvy knihy Miliónový expert, kterou jsem měl tu čest napsat:

Nevěřil jsem vlastním očím, když jsem otevřel Robertův email a v něm četl: „Chystám se vydat knihu Millionaire Messenger od nějakého Brendona Burcharda, znáš ho?“ Usmál jsem se v duchu, pak nahlas a běžel to říct Alici, mojí ženě. Pak jsem zvedl telefon a zavolal Robertu Gajdošovi, nakladateli, který vydal tuto knihu. „Roberte, děláš si srandu, Brendon mi změnil život, je to MŮJ ČLOVĚK a učitel, který mě přivedl k tomu, co od roku 2010 dělám.“

Brendon Burchard. Expert, inspirace, která přišla před lety do mého života a vedla až k tomu, že teď sedím v letadle do Bangkoku a píšu pro vás s velkou vděčností tuto předmluvu. S knihou Miliónový expert jsem se poprvé potkal a přečetl ji až na začátku roku 2012. Rok jsem tou dobou už ale aplikoval strategie a postupy, které kniha popisuje, z Brendonových videí a kurzů. A rok 2012 se později stal také bodem zlomu v mém podnikání a profesionální kariéře experta.

A kdo já vůbec jsem, že…

V sedmé kapitole Miliónový expert (vydává Synergie v dubnu 2016) si později přečtete tuto větu: „A kdo já vůbec jsem, že…“, a tato jediná věta nejspíš způsobila, že jsem začal pochybovat o svých dřívějších přesvědčeních. Přes kariéru úspěšného manažera v distribuční firmě, vystudovaného inženýra na technice, kluka, který seděl u klávesnice od dvanácti, manžela i tátu jsem si stejně pořád kladl otázku: „A kdo já vůbec jsem?“, a odpovídal si: „Nikdo.“

Pokud znáte ten vnitřní hlas, který vás neustále hodnotí a zrazuje od vašich nápadů, zakazuje, abyste něco řekli, abyste se naplno projevili, abyste se za sebe postavili, sdíleli svůj názor, hlas, který navenek tvoří obraz silného člověka, ale uvnitř je slabý a bojácný, tak tento hlas byl se mnou od mých dětských let, ve škole, na gymnáziu i mnoho let v práci. Prostě jsem měl pocit, že ještě pořád nejsem dost dobrý. Že ještě není můj čas. A tak nebyl.

Až pak jsem seděl na parkovišti hotelu Mariott v San José v Kalifornii. A o přestávce třetího dne Brendonova semináře Experts Academy, v ten okamžik, tam na patníku, jsem věděl na 1 000 %, že věci už nebudou nikdy jako dříve. Že můj život se změní.

It’s my time

IMG_0067A skutečně se to stalo. Navíc způsobem, který bych si dříve ani nedovedl představit. Tenkrát tam jsem se poprvé rozhodl následovat inspiraci a také krok za krokem aplikovat postupy, které Brendon Burchard učil. Otevřel se mi nový svět. Svět expertního podnikání, info marketingu a online marketingu. Svět, o kterém jsem do té doby slyšel, ale jak se ukázalo, vůbec mu nerozuměl a ani ho nechápal. Tam pro mě osobně začala doba, o které už teď směle můžu říct: „It’s my time.“

Díky Brendone.

Vrátil jsem se domů. Mým oborem byl e-mail marketing. Provozoval jsem službu SmartEmailing a rozhodl jsem se, že podle Brendonova návodu uspořádám první seminář, napíšu e-book a vytvořím online kurz. A to jsem udělal. Vznikla EmailAcademy. A až při psaní prvního e-booku mi došlo, že o email marketingu vím tolik jako málokdo u nás. Až po prvním semináři jsem pochopil, jakou hodnotu můžu lidem předat a jak jim můžu pomoci. Až po prvním online kurzu jsem uvěřil, že i u nás jsou tisíce a tisíce kupujících zákazníků určených právě přesně pro mě. A pro každého, kdo je bude skutečně chtít.

Splněné sny

Dodalo mi to odvahu. Následovala druhá EmailAcademy, pak třetí a čtvrtá. Dnes už je to více než +50 mil. v prodejích expertních produktů, překonaná bláznivá hranice vydělat 5 mil. Kč za hodinu, tři desetimiliónové kampaně v řadě, 180.000 kontaktů v databázi, kniha Miliónový e-mail, +3.000 lidí v mých placených kurzech, +1.500 lidí na živých seminářích a mnoho splněných klukovských snů. Tady v České republice, v oblasti, o které si lidé před rokem 2010 mysleli, že to u nás fungovat nebude.

 

Digital summit_vackova (30)

 

Objevil jsem svůj zlatý grál, své miliónové impérium. Pochopil jsem, že jen já sám jsem svým miliónovým impériem, a rozhodl se pak toto mé zjištění poslat dál a učit z mých zkušeností další lidi, jak svůj talent uvidět, vystavět kolem něj podnikání, pomáhat a tím vydělávat. Tak vznikly další kurzy – Miliónové impérium, Online Academy, EmailAcademy 2.0 a můj nejnovější trénink Prodej svůj talent.

Je Expert Economy realitou i u nás? Ano. Její součástí jsou dnes již stovky a stovky lidí v Čechách a na Slovensku, kteří uviděli svou hodnotu, rozpoznali svůj talent a začali kolem něj tvořit expertní byznys.

Je možné vydělat peníze tím, co Expert Economy přináší? Ano. Skvělé a milé peníze, které vyděláváte tím, co milujete, a tam, kde máte nadšení a vášeň. Když vydržíte dostatečně dlouho.
Může se expertní podnikání stát smyslem života i pro vás a můžete tak změnit život mnoha dalším lidem? Ano. Stovky dalších lidí u nás potvrzují můj příběh a příběhy studentů našich studentů. Rodí se nová generace expertů – vědomých a dospělých, lidí, kteří podnikají srdcem, používají chytré strategie a dělí se o svůj talent a know-how s dalšími lidmi.

Přichází nové postupy a příležitosti, jak se my všichni můžeme učit být úspěšnější, a hlavně šťastnější, vzdělávat se rychleji, jednodušeji a efektivněji.

Přichází nová generace učitelů expertů, nová generace lídrů, mentorů, lektorů, spíkrů a koučů, lidí, kteří vedou příkladem a svým životem.
Vítejte. Jste jedním z nich.

Děkuju všem, kteří mi na mé cestě posledních let pomohli. Kteří uvěřili, že je to možné. Děkuju i těm všem, kteří neuvěřili a nevěří dodnes. I od vás se hodně učím.

David Kirš
PS: Pokud se o světě expert byznysu a prodeje informačních produktů online chcete dozvědět více, sledujte online seminář: Prodej svůj talent, který jsem pro vás připravil a koná se už za pár dní.

Dáváte si na nový rok předsevzetí a cíle, které si chcete splnit? Máte tajné sny, na které si v lednu myslíte a přejete si, aby se daný rok staly, ale pak kvůli záplavě každodenních starostí a úkolů upadnou v zapomnění?

Ukážeme si, jak dát svým přáním a cílům řád a napomoci tomu, aby se vám konečně povedlo je realizovat. Ukážeme si, jak si vytvořit vlastní tzv. “nástěnku snů”.

banner_vision_board

Co je to vision board?

Nástěnka snů (neboli vision board) je jakási vizuální mapa vašich vysněných představ a cílů v daném roce.
Tato mapa neustále udržuje vaši pozornost na to, co je pro vás v životě opravdu důležité a co vás dělá šťastnými.

Často na to totiž zapomínáme a naši počáteční lednovou euforii, kdy jsme plní pozitivních rozhodnutí, přání a chuti do nových návyků, často pak nahradí rutina, stereotyp a zjistíme, že opět děláme věci, které nám nemusí vždy dávat smysl nebo plníme úkoly a sny někoho jiného.

Je třeba si udržovat neustálou motivaci a fokus na věci, které chceme změnit a které nás dovedou na vyšší úroveň, kde budeme úspěšnější, šťastnější, zdravější, spokojenější. Jak se říká jeden obrázek vydá za 1 000 slov, a tak je vision board úžasným znázorněním toho, jaké máme cíle a sny pro daný rok.

Pro inspiraci s vámi sdílím také náš firemní vision board na rok 2016, který je jen malovaný 😉

visionboard_firma20

A nyní už dost povídání a jdeme do akce… 🙂

 
Co budete potřebovat k vytvoření vision boardu?

 

Jak postupovat při tvorbě vision boardu?

Jen dívat se nestačí, chce to i akci….

Nestačí se na váš vision board jen dívat, snít a čekat, že se vaše sny jen tak samy stanou realitou. Já osobně se večer, než jdu spát, dívám na svůj vision board a připomínám si, co jsou mé sny a cíle. Poté si jdu naplánovat seznam činností, které chci následující den dělat. Samozřejmě, že ne úplně vše jde dělat jen tak, jak byste si přáli a co máte zrovna na svém vision boardu, ale myslím si, že alespoň jednu, byť maličkost, by člověk měl denně udělat, aby se posunul k naplnění svých snů, které má na vision boardu.

 

Jaký byl váš rok 2015? A jaký bude 2016?
Stáhněte si Zrcadlo roku, které pro vás připravila kolegyně Bohdana Kabátová, a podívejte se na svůj život a práci z netradičních úhlů pohledu.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

To, co v podnikání a byznyse často způsobuje AHA, nějakou přelomovou myšlenku, přelomový koncept nebo přelomový zlom v tom, jak věci děláte, je důležité k tomu, abyste si v tom, co děláte, zjednodušili život.

Pokud chcete začít něco dělat jinak, chcete mít jiný výstup, je třeba změnit vstup. K tomu by vám dneska mohl pomoct jednoduchý trojúhelník. Dívá se totiž na byznys, na podnikání, na to, co děláme, z jiného úhlu. Vždycky je dobré podívat se na naše činnosti, které dnes a denně opakujeme, z jiného úhlu. Jiná perspektiva dělá to, co nakonec znamená rozdíl nebo dobré výsledky v podnikání.

Podívejte se jinou perspektivou, jak fungujete v byznyse a v podnikání. Nahoře na trojúhelníku je to hlavní – člověk – . Je to člověk jako vy, který se snaží něco ve světě konat. Na každé časti trojúhelníku je třeba se ptát základní otázky. Základní sada otázek je: Proč? Co? Kdo? Kdy? Jak? Pokud si položíme tyhle otázky ve všech částech toho trojúhelníku, hodně se nám uleví.

Dostáváme se na část . Tady je potřeba si postupně zodpovědět ty jednotlivé otázky. Proč dělám právě to, co dělám? Proč chci dělat tuhle práci? Proč chci dělat tohle podnikání? Proč se chci zabývat právě tímto? Proč chci být s tímto člověkem?

Jenom položením těchto otázek se dostanete k sebereflexi, jak to teď v životě máte. Identifikujete toho, kdo v životě jste, v tom našem myšlenkovém světě. Položíte si otázku a dostanete odpověď na to, jak se vám v té dané oblasti daří.

Pokud si odpovíte, proč jednotlivé věci děláte, proč jste s jednotlivými lidmi, můžete se dostat dál k otázce: Aha, pokud v tomhle jsem z toho a toho důvodu, tak co je věc, která mě k tomu dovede? Co je to, co mi umožní, abych naplnil to svoje proč?

Ve chvíli, kdy vím co a znám proč, můžu se ptát otázku: Ha, kdo mi s tím pomůže? Kdo mi může pomoct na té cestě? Kdo mi může poradit? Kdo mi může dát nějaký nový vhled? A dostáváme se k otázce kdo.

A ve chvíli, kdy vím kdo, tak už je třeba se rozhodnout, kdy ty věci dělat, a teprve na poslední části je to o tom, jak ty věci dělat.

Byznys

Ten trojúhelník JÁ pokračuje, protože vedle já je náš BYZNYS, naše firma například, naše podnikání. A stejné otázky je potřeba aplikovat na váš byznys. Tedy, proč máte vaši firmu? Proč prodáváte zrovna tyhle vaše produkty a vaše služby? Proč vůbec existuje tahle firma a co dodává na trh? Proč existuje byznys, který jste stvořili? Jakou má vizi, jaké má poslání? Jaký má důvod, že existuje? Pokud znáte tohle proč, ten důvod existence, můžete se ptát otázku co.

Co je tím předmětem podnikání? Co skutečně dodáváte? Co je to, za co vám lidé platí? A pak pokračujete opět dál. Kdo. Kdo jsou vaši zákazníci, kteří jsou právě pro tenhle byznys vhodní? No a kdy je jim nejlépe prodávat a jakým způsobem? A roztáčíte samozřejmě celý ten podnikatelský systém, jak vytvářet byznys a dělat obchod.

Produkt

A třetí částí trojúhelníku je PRODUKT. Pokud máte nějaké podnikání nebo firmu a nějaké portfolio produktů, měli byste si teď klást otázku pro každý váš produkt. Protože každý ten produkt může mít svoje proč, svoje co, kdo, kdy a jak.

Můžete mít produkty, které plní jiné proč než některý jiný produkt. Také jinými způsoby můžete naplňovat vizi vaší firmy, protože budete mít jiný produkt, to je to CO pro firmu, kterou dostáváte na trh a prodáváte vašim zákazníkům. A taky každý produkt může mít jiného cílového klienta, avatara, který rezonuje s tím produktem. Pokud jste si neudělali jasno v tom, pro jakého klienta je produkt určen, kde ti klienti pobývají, jak jim nejlépe prodávat, možná to je ten důvod, proč se některé produkty ve vašem portfoliu vůbec neprodávají, nebo možná máte produkty, které byste už dávno neměli mít a je čas se jich zbavit.

Vracejte se k tomuhle trojúhelníku jednou za kvartál, jednou za rok. Udělejte si check list, jak to máte s vaší vizí, s vaší sérií otázek, s vaším posláním a místem tady na zemi, vaší identitou. A jak to má váš byznys, vaše firma se svou identitou. Jak má jasno v tom, kam chce jít. Jak se pohybuje s odpověďmi na ty otázky. A jak je to s vašimi produkty, jak vypadá vaše aktuální portfolio a jak ty produkty naplňují vizi vašeho byznysu a jak váš byznys naplňuje vizi vašeho života.

Držím vám palce, aby tohle všechno bylo v souladu a skvěle to fungovalo dohromady.

David Kirš_Trojice já byznys produkt

Zajímalo vás někdy, jak je možné, že někteří lidé si neustále užívají život a přitom mají pořád dost peněz? Myslíte si, že peníze se vydělávají úsilím a pokud chcete být finančně svobodní, musíte tomu hodně obětovat? Myslíte si, že na to nemáte? To jsou jen některá přesvědčení, která doslova ovládají životy miliónů lidí. A to víc, než  si myslíte. A stojí je to spoustu peněz i času. Víc, než si myslíte. Pravda je taková, že každý může být bohatý! 

 

Možná už jste četli skvělou knihu Jak myslí milionáři od Harva T. Eckera, ve které se ty nejdůležitější principy rozebírají, a tak víte, že v každé kapitole její autor doporučuje jediné. Pojeďte na můj seminář Millionaire mind a změní vám to život.  Pár takových příběhů opravdu známe, a proto jsme se jako firma rozhodli, že se do Londýna vydáme a nainstalujeme do našich hlav opravdovou Millionaire mind!

 

blankblank IMG_7929

 

Vyzpovídali jsme kolegy z Firmy 2.0, aby nám sdělili své pocity, myšlenky a akční kroky, které si ze semináře odnesli:

Bohdanu Kabátovou, Davida Kirše, Radima Topiče, Lucii Stříbrskou a Viktora Šabackého.

bohdana-kabatova-2-150x150david-kirs-2-150x150radim_topicluckaviktor-sabacky-150x150

 

1) Zažil/a jsi při semináři nějaké AHA momenty, nějaká zásadní životní uvědomění?

2) Která jedna myšlenka/aktivita na semináři pro tebe byla zásadní?

3) Naplánoval/a jsi si už nějaké akční kroky, které se ti zrodily v hlavě, že chceš udělat?

thumbnail (1)thumbnail (2)thumbnail (5)

 

 

 

 

 

Viktor Šabacký:
Myšlenek je spousta, které utkvěly, ale vyčnívá mi z toho všeho momentálně jeden krátký příměr.

Představte si, že máte čtyřletého chlapečka a jdete s ním na zmrzlinu. Dítě je rádo že jde, což mu ale nebrání v tom, aby si cestou z cukrárny – oblizujíc se až za ušima – pyšně neslo svůj jeden kopeček zmrzliny.
Po deseti metrech chůze z cukrárny mu zmrzlina přepadne z kornoutu a skončí na zemi. Ouha. Velký křik, a tak jako správný rodič jdete zpátky do cukrárny to napravit. Najednou si chlapeček všimne reklamního plakátu, který vyobrazuje tři obří kopečky (přečtete si, že cukrárna nabízí štědrou akci 2+1 zdarma), a začne se sladké porce dožadovat. Vytáhnete peněženku a objednáváte 2+1…

Otázka na tělo nejen pro rodiče malých dětí: CO JE NA TÉHLE SITUACI ŠPATNĚ???
Odpověď tentokrát v kontextu peněz: Dokud nedokážete vesmíru, že zvládnete uřídit málo, nikdy vám nepošle víc.

 

A protože jsme se toho naučili opravdu hodně a chceme vám život nejen zjednodušovat, ale také doslova obohacovat, budeme vám v následujících týdnech předávat myšlenky a postřehy, které vás posunou dál, ať už jste milionáři nebo ne. Každý může být bohatý!

Taky se vám občas stává, že se ráno probudíte a jste naprosto bez nálady, unavení a nechce se vám nic dělat? Zatočte s podzimní utahanou náladou a napumpujte si do žil elán, energii a dobrou náladu.

Jak na to? Inspirujte se touto infografikou. Doporučuji si ji ideálně vytisknout, mít jí na očích a řídit se pravidelně tipy v ní uvedenými. Uvidíte, jak se postupně vaše nálada začne měnit o 180 stupňů k lepšímu.

infografika_inspirace_elan

Petr Starý. To jméno dnes slyšíte prvně, ale věřím, že ne naposledy.
Je mladý, má sny a obrovskou chuť je realizovat. A také ví, že tohle nestačí. Když jsem poprvé, jen v náznacích, četla jeho nápad, zaujalo mne to. Nejvíc asi to, jak jasně o tom všem mluvil. Ale až teprve tímto rozhovorem jsem odkryla s jeho podnikatelskou touhou i jasnou vizi a obrovskou motivaci udělat ze svého nápadu reálné podnikání…

 

Petře, začnu netradičně – jaký je to pocit, když vám někdo vyká?

S vykáním mám pořádnou zkušenost až teď na střední škole. Učitelé nám vykají, chovají se k nám už jako k dospělým lidem. To, že mě někdo bere jako dospělého, mi dává sebevědomí, a to především v tom co dělám.

 

Tuhle otázku bychom měli asi vysvětlit: Petře, kolik vám je a co aktuálně děláte?

Je mi 15 let a nedávno mi skončily prázdniny, které jsem strávil převážně v tátově firmě, kde jsem byl na brigádě a získal jsem zde spoustu nových zkušeností. Jsem přesvědčen, že mi tyto zkušenosti velmi pomůžou ve vlastním podnikání, a tak budu mít všechno jednodušší.
Naslouchám názorům a radám druhých, protože vím, že zkušenosti, které mi předávají, mě posouvají o míle dál a dál. Zatím jsem „expert teoretik“.

 

O jakých zkušenostech teď konkrétně mluvíte? Jaká myšlenka vás v poslední době nejvíc posunula?

Zkušenosti o tom, jak to funguje ve firmě, kde se můžou vyskytovat chyby nebo naopak úspěchy. Že i věc, která se zdá být jednoduchá, tak jednoduchá vůbec nemusí být.
Nedávno jsem si přečetl citát Steva Jobse „Nejsme první, kdo do téhle hry vstoupili, ale budeme těmi nejlepšími“. Přesně tohle je myšlenka, která mě, tedy především psychicky, posunula dál.

petr-stary-naskale

 

Pojďme se ještě chvíli bavit o vás a o tom, jak (vy)užíváte svůj čas…

Věnuji se rozvíjení své osobnosti – pochopitelně jako každý.
Na některé věci mám pro někoho trochu zvláštní názor. Například, že je velmi důležitý prostor, ve kterém člověk tráví svůj každoden, protože nás extrémně ovlivňuje. Tím mám na mysli, že když budu žít v neuklizeném, neuspořádaném malém domě či pokoji, budu úplně stejný jako tento prostor. Budu uzavřený, nesebevědomý, nevýrazný člověk, který bude mít v hlavě úplně stejný nepořádek jako je v tom pokoji.

Proto jsem rodiče požádal o tu největší místnost v domě, kde si buduji jednoduchost použitím bílého, hranatého nábytku, příjemného osvětlení, a především soulad každého předmětu v něm. Věřím, že jednou budu velký a výjimečný, stejně jako tento pokoj v našem domě.

Dále mě baví vařit a snažím se zdravě se stravovat.
Pak se věnuji takovým těm běžnějším koníčkům je například rybaření, natáčení outdoorových videí, kreslení nebo třeba jízdě na koni (tomu se bohužel v poslední době aktivně nevěnuji).

 

S vlivem prostoru na člověka souhlasím… a tak mne napadlo, zda k uspořádání prostoru využíváte principy Feng shui, nebo to řešíte nějakým vnitřním „šestým“ smyslem?

Všechno dělám podle vlastní intuice. Všechno dělám tak, aby se mi to líbilo a působilo to klidným dojmem. Líbí se mi kontrasty barev, čisté linie a výrazné předměty, které vzbuzují pozornost, ale zároveň neruší harmonii celého pokoje.
Mým cílem je vybudovat si interiér svého pokoje tak, aby každý, kdo vejdete dovnitř, na první pohled poznal moji osobnost a díky atmosféře, kterou si pokoj sám vytváří, mu přejel mráz po zádech.

 

Co vy a podnikání? Jak vnímáte možnost vlastního podnikání a co to pro vás znamená?

Aktuálně to pro mě znamená strašně moc. Miluji, když můžu celý den studovat a vymýšlet strategii svého podnikání. Kdyby mi to z nějakého důvodu nevyšlo (což si vůbec nepřipouštím), trvalo by mi pár týdnů, než bych se z toho oklepal a vymyslel nový plán, který by mě znova postavil na nohy. Bylo by to pro mě jako ztratit nejlepšího kamaráda, byl bych z toho psychicky vyčerpaný a otrávený.
Možnost vlastního podnikaní vnímám jako velice výjimečnou. Tento zvláštně výjimečný pocit ve mně vyvolávají především lidé kolem mě a také já sám, také si připadám výjimečný.

Lidé, přátelé, ale i nepřátelé, mi jsou jako souzeni, v každém z nich vidím něco, co mi neuvěřitelně pomáhá v rozvíjení sebe samotného. Jsou jako hlavní předměty ve škole života, které mě učí ty nejdůležitější dovednosti.

Velkou výhodou, která mi umožňuje začít podnikat, je, jak jsem už zmiňoval, můj táta. Díky tomu, že on sám má svoji firmu, kde mimochodem vyrábí také nábytek, mi může s čímkoliv poradit a varovat mě před některými chybami, kterých se třeba i on sám někdy dopustil. Myslím, že právě díky němu a vlastnostem, které jsem po něm zdědil, mám tu výjimečnou možnost podnikat už v 15 letech.

Petr Starý: Nejdůležitější je umět pracovat se svými myšlenkami

 

Jaké konkrétní vlastnosti to jsou?

Jsem empatický. Podnikání a pomáhání lidem mám v krvi.
Neznám nikoho ve svém okolí, kdo by se o podnikání v mém věku zajímal a vlastně neznám nikoho, kdo by měl takovou chuť podnikat jako já.

Čtu knihy o podnikatelích, sleduji videa podnikatelů, zajímám se o vytváření webových stránek, o to jak má vypadat zajímavý e-mail, o nové produkty různých firem atd. Od mala miluji, když druhého nějak můžu překvapit, udělat mu radost. Zkrátka vášeň k podnikání je to, co jsem po tátovi zdědil.

 

Vy jste už nakousl svůj podnikatelský záměr, který se týká nábytku. Prozradíte víc?

Mám svoji vizi, která je jako obrovská stavba, kterou je jen potřeba zrealizovat. Chci a budu prodávat luxusní jídelní židle, které budou vyráběny z velmi kvalitních materiálů a zkonstruovány elegantně a jednoduše.

Chci vytvořit svoji značku, kterou každý bude znát a mluvit o ní se slovy týkajícími se především vysoké kvality. Budou stvořeny pro osoby s obdivem moderních, uměleckých předmětů, které okouzlují především svým praktickým využitím. Budou hlavně pro luxusní kavárny a restaurace a jednotlivce s vyššími nároky na kvalitu svého nábytku.

Se zákazníky budu maximálně komunikovat a plnit všechna jejich individuální přání v podobě možnosti vygravírovat cokoliv na zahnuté opěrátko, například logo restaurace, a dát jakýkoliv odstín barvy jejich židlím. Přesnější informace o židlích a mých dalších plánech či produktech, budou zveřejňovány postupem času na mé facebookové stránce.

 

To je velmi jasná a nadmíru konkrétní představa, kterou by vám mohl závidět kdejaký podnikatel. Jak vás tohle celé vlastně napadlo? A proč zrovna jídelní židle?

Jednou jsem tak seděl a přemýšlel, na čem bych mohl postavit svoje podnikání. Co bych mohl nabízet. Napadlo mě, že jelikož už mám nějaké zkušenosti s nábytkem z tátovi firmy a jsem na umělecké škole na oboru design interiéru, tak by se moje podnikání také mělo točit kolem nábytku.

Dále jsem přemýšlel, co z nábytku není moc velké, aby to bylo dobře skladné, co je takový univerzální kus nábytku, který potkáváme prakticky kdekoliv a co za nábytek se dá vyrábět ze dřeva. Ideální jsou pro to židle. A jelikož miluji jídlo, tak jídelní židle.
Miluji návštěvy restaurací a bylo by mi ctí podílet se na kráse interiérů těchto posvátných míst.

Petr Starý: Nejdůležitější je umět pracovat se svými myšlenkami

 

V jaké fázi realizace právě teď jste?

Právě dokončuji modelaci židle ve 3D programu, kde stanovuji přesné rozměry a důmyslně promýšlím samotný design, především aby působil jednoduše a čistě. Ve chvíli, kdy židle bude dobře promyšlená a budu už v ruce držet výkresy s kótami, tak za sebou budu mít myslím tak 40 % úspěchu.
Bez skvělého produktu můžu na celé svoje podnikatelské plány zapomenout.

 

Správný produkt je rozhodně důležitý, přesto je to jen dílek skládanky. Co vy sám považujete v úspěšném podnikání za nejdůležitější?

Nejdůležitější je podle mě způsob přemýšlení. Musíte myslet pozitivně a umět si přebrat důležité myšlenky od těch, které vás jen zdržují. Dále si musíte umět přebrat rady druhých, ty jsou totiž velkým zdrojem informací, které získávám.

Kolikrát se mi někdo snaží pomoci, ale naopak mě od aktivity jen odrazuje. Někdo by tak mohl propadnout beznaději, že vše, co dělá, je k ničemu, ale právě v těchto chvílích musíte být silní a říct si, že vám je jedno, co si myslí, že si za tím stojíte a nic vás nezastaví. Pak to pořádně promyslet s chladnou hlavou, jestli na tom, o čem mluvil, nebude i trocha pravdy.

Podle mne je tedy nejdůležitější umět skvěle pracovat se svými myšlenkami. A to nejen v podnikání, ale i v reálném životě.

 

Vrátím se k samotné realizaci – co je ještě třeba udělat, vyřešit a zařídit, než se na vaši židli v nějaké restauraci usadíme a vypijeme si kávu?

Petr Starý: Nejdůležitější je umět pracovat se svými myšlenkamiJeště mě čeká dlouhá cesta, která je náročná především na čas, obzvlášť, když při tom studuji. Nejprve musím dokončit tvar a rozměry židle, na čemž právě pracuji, potom vyrobit první zkušební model, natočit o židlích prezentační video, vytvořit webovou stránku, získat potenciální zákazníky a vyřídit různé papírování, abych mohl už v patnácti letech podnikat.

Dále musím uzavřít dohodu s firmou, která mi židle bude vyrábět, ale hlavně musím promyslet výrobu tak, aby židle byly vyráběny efektivně, to znamená kvalitně, ale rychle. Tohle by mělo mým zákazníkům ušetřit nějaké peníze.

Následně se chci zaměřit na svoji originální strategii prodeje a na marketing. Vím, že mi pár firem bude konkurencí, proto musím zákazníkům ukázat, v čem jsou židle tak výjimečné a celkově svoji odlišnost. Chci vše hodně zautomatizovat, abych vše nemusel dělat ručně. Proto se chystám používat nejnovější aplikace například na automatické rozesílání e-mailů, zkoumání grafů úspěšnosti e-mailů, a tak dále.

Vždy se počítá až to, co člověk udělá, ne to, co ví, proto je realizace mých plánů to nejdůležitější, co mě teď čeká.

 

To je spousta práce, ale velmi promyšlená. Vím, že s něčím vám pomůže OnlineAcademy Club, který se chystáte studovat po našem rozhovoru. Co od toho očekáváte?

Očekávám, že mi to přinese spoustu dalších inspirací do mého podnikání, dá mi to motivaci a posune mě to o další dva kroky kupředu. Jsem přesvědčený, že Davidovy rady jsou velmi cenné a upřesní směr mého přemýšlení. Natáčí spoustu zajímavých videí jako například „Jak přemýšlejí úspěšní lidé„… tato videa mě velmi inspirují…

Jako první se chystám natočit video o svém podnikání, kterým odstartuji sérii videí, které mám v plánu o sobě a židlích natáčet.

 

Na závěr budu zvědavá a ráda bych, abyste nám prozradil jaké máte plány do budoucna (i ty nepodnikatelské)…

Především si chci splnit svoje sny a vize, žít si život, který mě bude dělat šťastným.
Být spokojený a nadšený ze svého života beru jako ten nejdůležitější úkol, na který by se měl zaměřit úplně každý. Chci poznávat nové věci, lidi i země a k tomu v dnešní době potřebuji jedinou věc – peníze.

V mé osobnosti se ukrývá touha být závislý jen sám na sobě a hlavně být svobodný a schopný realizovat každý – někdy i šílený – nápad, co mě právě napadne. Proto jako jedinou cestu vidím podnikání. Podnikání mi zároveň přinese i peníze pro uspokojení mých potřeb.
Po letošních prázdninách jsem nastoupil na Střední uměleckou školu v Brně na obor design interiéru, kde jsem se na talentových zkouškách umístil třetí ze 44 uchazečů. V průběhu čtyřletého studia střední školy bych chtěl s kamarádem přestoupit na střední školu na Floridu. Když z nějakého důvodu nebudu moci přestoupit už na střední školu, chtěl bych tam studovat alespoň školu vysokou.

Druhá možnost studia vysoké školy je v Brně, architektura, kde bych se chtěl věnovat moderním stavbám, domům jako stavěl Joseph Eichler v Kalifornii. Kalifornie je díky těmto překrásným domům jedním z prvních států, které bych chtěl navštívit.

 

Petře, děkuji za rozhovor a držím palce!

Více o Petrovi a jeho podnikatelských krocích najdete na FACEBOOKU