Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Miluju knížky. A teď nemyslím beletrii nebo prózu, ale knížky, které vás něco naučí. Myslím, že se jim říká naučná literatura. Jsou to všemožné knihy, které vás v něčem posouvají, něco vás učí, učí vás nějaké postupy, metody, strategie, jak něco, ve všemožných oblastech života, dělat. A knihy jsou s námi odjakživa a vlastně to byl prostředek, takové médium, skrz které se k nám dostávaly informace.

Ale s přístupem internetu se i kniha mění a informace se dostávají na internet online a skrz to vzniká nový trend – online vzdělávání, online learning industry. Je to obrovská věc a taky obrovská příležitost pro všechny z nás, protože dříve, když někdo něco věděl, někdo něco znal, tak to mohl sdílet s nějakou úzkou skupinou lidí, ve svém kmenu, ve své vesnici, ve svém městě, nebo mohl někam vycestovat. Ovšem pokud dneska někdo něco ví a umí na druhém konci světa, tak se to můžete dozvědět během několika minut.

Internet nás spojil tou svou online sítí a umožnil nám sdílet to, co dřív bylo k dispozici vybraným, se všemi. Každý teď můžeme sdílet to nejlepší know-how, sledovat nejlepší experty, sledovat nejlepší postupy, jak něco v životě dělat. Tohle je trend online vzdělávání.

A byť možná tyhle věci děláme přirozeně a ani tomu online vzdělávání neříkáme, tak zároveň je online vzdělávání něco, do čeho můžete vstoupit vy jako člověk, jako někdo, kdo chce s ostatními sdílet své know-how, můžete vstoupit do něčeho, čemu se dneska říká expert business. A tohle je online vzdělávání a velká příležitost pro všechny z nás, kteří chceme sdílet své know-how, postupy, techniky, strategie, jak jsme něčeho ve svém životě dosáhli, uvědomili jsme si a teď to chceme učit další lidi.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Vy jste milionové impérium. Možná vám tohle spojení úplně nezní. Možná máte pocit, že je příliš nabubřelé. Možná se vám jednoduše nezdá. Mnoha lidem se nezdálo v roce 2012, kdy jsem takhle pojmenoval svůj nový program – Milionové impérium.

Tehdy jsem se chtěl se světem podělit o to, že v každém z nás je nějaký dar, že každý z nás má uvnitř sebe takové malé vnitřní volání, kterému někteří lidé naslouchají a v nějaké fázi života ho vyslyší a pak vyrazí do světa a začnou křičet: „Hej, jsem tady. Mám něco, o co se s vámi chci podělit.“ Část lidí toto udělá, ale pak je tady velká, velká část lidí, kteří to za celý svůj život neudělají. A potom se říká, že člověk na smrtelné posteli leží a lituje některých věcí, do kterých nešel.

A tak tohle spojení pro mě skutečně znamenalo, že každý by měl v sobě objevit to milionové impérium, že každý z nás je milionové impérium. Každý se také může rozhodnout, zda své milionové impérium zpeněží. Máme tuhle možnost, neboť dneska existují na internetu, v byznyse, v podnikání příležitosti, jak své dary, jak své vnitřní volání skutečně přeměnit na prosperující, smysluplný a užitečný byznys.

A byť doba milionového impéria už skončila a některé věci vidím jinak, tak význam toho slova, té hodnoty, kterou každý nosíme a skrz kterou můžeme posloužit, zůstává.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Když se podívám na svůj životní příběh před deseti lety a na svůj příběh před pěti lety, vidím velký rozdíl, ke kterému došlo, a tím je, že jsem se naučil lépe prodávat svůj talent. A uvědomil jsem si, že moje schopnost, kterou jsem se naučil vlastně celkem nedávno, je inspirovat k tomuto i další lidi. Pomoci dalším lidem, aby uviděli, co je jejich talent, co je ta oblast, ve které můžou pomoct dalším lidem.

A tak jsem si začal lámat hlavu nad tím, jak bych mohl tyhle své zkušenosti a svůj talent zabalit a nabídnout ostatním, abych jim pomohl. A objevil se nový název – Prodej svůj talent. Vytvořil jsem sérii kurzů, vzdělávacích nástrojů, vzdělávacích informačních produktů, ať už online na internetu, nebo taky ve formě živé akce, kterou připravuji už brzo, k tomu, aby se lidé lépe podívali na to, co jim jde, v čem jsou dobří, co umí, co znají, zabalili svůj talent a naučili se ho prodávat.

My lidé jsme totiž často pod cenou svých schopností. Svou cenu neumíme dost dobře vidět, neumíme ji uchopit a tu hodnotu neumíme nabídnout mnoha lidem tam venku.

Moje zkušenost je, že tam venku je mnoho lidí, kteří jsou teď ochotni a mají připraveny peníze k tomu, aby zaplatili za váš talent. Jediná věc je, že o vašem talentu neví. Neví, že existujete a v čem jim můžete pomoct.

A právě k tomuhle vede můj nový program a nový projekt Prodej svůj talent a já vás do něj srdečně zvu.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Pokud se rozhodnete prodávat informační produkty, tedy zabalit to, co znáte, umíte a děláte, své zkušenosti, svůj životní příběh, do produktů a ty produkty začít prodávat na internetu, pak potřebujete projít nějakým jednoduchým systémem, kdy vám dojde, že máte něco, co pro druhé tam venku má obrovskou hodnotu. Ten systém je velmi jednoduchý a má tři kroky.

První je uvědomění, kdo jste, co jste se za život naučili, jakým životním příběhem jste prošli, začínáte si uvědomovat sami sebe. Uvědomění je první krok k tomu, abyste mohli pokračovat dál.

Pokud si uvědomíte a jste si vědomí sami sebe, začnete přirozeně vidět své talenty. Uvidíte své talenty, dary, to, co vám buď bylo dáno shůry, anebo co jste se za svůj život prostě naučili, to, k čemu jste se vytrénovali, co vám už teď jde přirozeně a už na to nemusíte ani myslet.

Ve chvíli, kdy jste si vědomí sami sebe a vidíte svoje talenty a dary, může přijít třetí krok, kdy se rozhodnete tyto talenty a dary uchopit a zabalit je. Zabalit je do informačních produktů.

Informační produkty jsou tady vlastně odpradávna. Informační lidé byli dříve šamani v kmenech. Lidé, kteří jako stařešinové předávali informace, vzdělávali mladé lidi v kmenu, aby se naučili lovit, najít vodu a rozdělat oheň.

A jak jsme postupem času šli a šli a šli, našli jsme nové způsoby, jak si předávat zkušenosti, know-how a informace. Přidali jsme knihy a s novými technologiemi se tyhle věci převedly na internet. V digitálním světě už se nepředávají informace jen skrz semináře, živá setkání a mluvení, ale skrz digitální technologie, skrz e-booky, online kurzy, videa, blogy, články a podobně. A z nich můžete vytvořit právě informační produkty.

Pokud znáte celý ten systém, kterému se dneska říká expert byznys, můžete tyto informace zabalit a prodávat je dalším lidem, a tím nejen vytvořit skvělé živobytí pro sebe, ale také pomáhat mnoha dalším lidem v tom, co umíte, v čem jste dál.

Přeji vám a držím vám palce, abyste se v té první fázi alespoň odhodlali podívat se na to, co ve svém životě umíte, co děláte a jestli byste i vy nemohli informační produkty začít vytvářet.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Myslím, že expert economy je jenom další část v evoluci a vývoji toho, jak funguje celá společnost a lidstvo. Po průmyslové revoluci přišla revoluce technologická. Po technologické revoluci jsme teď všichni v době informační revoluce. Ale to, co vnímám, že je expert economy, je vyšší fáze po informacích, kdy existují na světě lidé, experti, mentoři, vědomí lidé, kteří uchopili informace, data, podívali se na svůj životní příběh, na to, co v životě dokázali, co ví a znají, a vytvořili z toho rady, které mohou pomoct někomu dalšímu.

Zjednodušili proces, zrychlili cestu a řekli: „Hele, nemusíte se učit tohle všechno, stačí se naučit těchto pět kroků, následovat tenhle postup, tenhle systém, tenhle řád věcí, a tím můžete dojít do cíle rychleji.“ Těmhle lidem říkám experti. A tihle lidé jsou součástí expert economy. Ekonomie, kdy vytváříte informační produkty, online kurzy, e-booky, vytváříte možnosti, skrz které se lidé mohou vzdělávat primárně na internetu.

Každý den miliony a milinovy nových lidí, kteří ještě včera nebyli připojeni na internetu, jsou dneska online a hledají informace. Jinak řečeno, hledají řešení na své problémy. A vy jste možná někdo, kdo je tím expertem, jste někým, kdo zná odpověď na otázku, kterou teď někdo hledá na internetu a Googluje.

Na Googlu je spousta informací a spousta dat, ale řešení je něco jiného. To si vyžaduje experta, vědomí a nějakou hloubku znalostí, a proto si myslím, že expert economy je velká příležitost pro všechny lídry, lidi, kteří se uvnitř cítí jako lídři a chtějí inspirovat další lidi.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Mám raději pojem expertní byznys (expert byznys) než výrazy jako info-podnikání, info-produkty, info-marketing, protože to všechno není jen o prodeji informací, o informačních produktech.

Každopádně se ale nacházíme v tomto oboru, v oboru vzdělávání, v oblasti, kde my jako lidé sdílíme svůj životní příběh, své zkušenosti, know-how, dary a talenty. Sdílíme je s někým, kdo není na té cestě tak daleko jako my. A tím, že mu vstoupíme do života jako mentor, jako někdo, kdo ho vede jako jeho trenér a kouč, mu můžeme v životě pomoci.

V tomhle vidím obrovskou příležitost info-podnikání, expert byznysu, expertního podnikání, protože skrz tohle se můžeme všichni učit mnohem rychleji a mnohem jednodušeji. Můžeme nalézt svou cestu, kterou teď možná hledáme, ale taky můžeme v různých oblastech života jenom najít rychlé řešení, protože expert byznys je postaven na řešení problémů, které v životě existují.

A to ve všemožných oblastech, v maličkatých věcech, jak se něco naučit, jak umět dobře sportovat, jak umět lépe byznys, dělat marketing, prodávat, jak se naučit lépe klikat v Excelu. Je jedno, jaká oblast života to je. Existuje někdo, kdo mi může pomoct. A expert byznys ukazuje na lidi, kteří se rozhodli pomáhat lidem v té své oblasti, v té své expertize, tím svým talentem.

Čím více budeme tohle mezi sebou dělat, čím více budeme každý z nás mezi sebou sdílet to, co umíme, tak nejenže skrz to můžeme vydělávat peníze, ale navzájem si můžeme pomoci.

A proto myslím, že expert byznys má obrovský smysl. Je to velká příležitost pro lidi, kteří cítí, že chtějí pomáhat, že se chtějí stát inspirací pro druhé lidi.

Retence_akvizice nástroje-2

V minulém článku jste se dozvěděli, že komplexní online marketingová strategie zahrnuje jak akvizici, tak retenci, a zejména jakou z nich byste měli pro své podnikání aktuálně zvolit. Nyní se můžeme podívat na konkrétní nástroje a na to, jak je začlenit do vašeho podnikání.

 

Útočné strategie (Akvizice)

Google AdWords

Výhodou AdWords je, že vám umožní přizpůsobit vaše marketingové sdělení velmi specifické skupině lidí. To vám pomůže udržet váš marketingový rozpočet na uzdě, protože míříte pouze na lidi, kteří jsou součástí vaší cílové skupiny zákazníků.

 

Sociální média a reklamy na nich

Sociální média jsou fantastické nástroje, jak přilákat zákazníky. Nejenže budete mít přístup k vaší vlastní skupině klientů a fanoušků, ale můžete skrze ně oslovit i okruh jejich přátel.

Experimentujte s různými sociálními kanály a zjistěte, které z nich přinášejí vašemu podnikání výsledky. Výběr je široký – Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, LinkedIn, Instagram, YouTube, Vimeo… Jakmile budete vědět, které z nich jsou nejúčinnější, můžete na nich svůj business podpořit placenou reklamou.

 

Obsahový marketing (info-marketing)

Obsahový marketing má často pro online prodejce podružnou roli, protože nemá okamžité výsledky jako AdWords nebo reklamy na sociálních médiích. Nicméně, pokud se do obsahového marketingu pustíte, budete svědky úžasných výsledků.

Kvalitní informace utvářejí vaši značku a oslovují komunitu lidí, kteří mají o vaši práci opravdu zájem. Pomohou vám vybudovat status experta a řekněme si upřímně, kdo by nechtěl nakupovat od nejlepšího v oboru? Finanční investice do něj jsou oproti reklamám zanedbatelné.

Obsahový marketing je skvělý způsob, jak získat zákazníky, pro ty z vás, kteří jste ochotni přijmout určitou výzvu. Abyste díky obsahovému marketingu uspěli, musíte mu věnovat čas a být trpěliví. Je třeba pravidelně publikovat a zaměřit se na kvalitu sdílených informací. Publikovat můžete v různých formách: články, videa, audia, infografiky…

 

Jak jsme již řekli v předchozím článku, akviziční strategie jsou jen polovinou online marketingové rovnice. Ta musí být doplněna správným množstvím retenčních technik.

 

Obranné strategie (retence)

Retenční e-maily

Retenční e-maily jsou jednou z nejjednodušších retenčních taktik, s nimiž můžete začít. Většina e-shopů již má nějakou formu e-mail marketingového řešení a retenční e-maily mohou být do tohoto řešení zahrnuty. Typicky se retenční e-maily zaměřují na zvyšování frekvence nákupu a znovuzískání „ztracených“ zákazníků.

Zákazníky můžete motivovat k častějšímu nákupu tím, že jim zasíláte nabídky, které je nabádají k návratu na váš web a nákupu dříve, než jaká by byla frekvence jejich průměrného opakovaného nákupu. Zákazníkům, kteří u vás nenakoupili mnohem déle, než je tato průměrná doba, můžete posílat e-maily s velmi výhodnou nabídkou. E-maily „ztraceným“ zákazníkům mohou být vaším posledním pokusem o to, získat je zpět.

Retenční e-maily můžete začít vytvářet například díky naší aplikaci SmartEmailing. Ta vám pomůže automatizovat celý proces a vy ho tak hravě zvládnete.


Věrnostní programy

Věrnostní programy jsou ve světě online podnikání velmi silným retenčním nástrojem. Nejenže podporují opakovaný nákup, ale obvykle jsou také použity jako odměna například za registraci účtu nebo referenci dalšímu potencionálnímu klientovi.

Věrnostní body fungují jako jakási pomyslná pojistka proti tomu, aby klient nekupoval u konkurence. Pro zákazníka je těžší nakupovat jinde, protože se tím vzdává přidané hodnoty, kterou mu poskytujete. Vaši zákazníci získají větší hodnotu pokaždé, když se vrátí, a vy máte užitek z jejich opakovaného nákupu.

 

Podpůrné systémy

Podpůrné systémy vytvářejí podmínky pro to, abyste mohli efektivně komunikovat se svými zákazníky a poskytovat jim podporu, kterou potřebují. Systém podpory může pomoci jak před, tak po prodeji tím, že vám umožní jasnou komunikaci se zákazníkem.

Live chat nebo help desk mohou zákazníkovu otázku proměnit v prodej. Účinně vyřešená stížnost nebo problém může často nespokojeného zákazníka proměnit na loajálního klienta, který kupuje opakovaně.

Svou roli hraje i prodejní nástroj, který chcete pro svůj online business používat. Pro klienta by měl být nákup rychlý a co nejjednodušší. FAPI – e-shop nové generace – vám nabízí plnou automatizaci celého procesu od přijetí objednávky přes zprostředkování platby, zaslání daňového dokladu, spárování platby s fakturou a odeslání produktu. Vše spolehlivě a rychle, bez toho, abyste museli cokoli odbavovat sami ručně. Vy můžete klidně spát nebo třeba odjet na dovolenou a nechat FAPI, aby za vás klienty obsluhovalo samo.

Info-marketing-2

Internet je plný článků a tipů na to, jak vydělat peníze online. Mnohé z nich jsou banální a otřepané a většina z nich dělá z online prodeje velkou vědu. Podnikání online přitom není nic jiného než jednoduchá rovnice:

Úspěch online prodeje = nápad + web + prodejní nástroj

 fapi-clanek-5-top-cest-jak-bez-velkych-investic-vydelat-super-penize-online_banner

Nápad je to nejcennější, co máte. Je to vaše vstupenka do online světa, do světa podnikání, kde jste svým vlastním pánem. Web a prodejní nástroj jsou vaším dopravním prostředkem, který dnes již opravdu můžete pořídit s minimální investicí a který vás a vaši vizi dopraví na druhý břeh.

Až 90 % lidí chodí na internet proto, aby tam našli informace, které jim zpříjemní nebo zjednoduší život. A přesně to může být váš zlatý důl. Každý z nás má nějakou oblast, v níž je expertem na slovo vzatým. Všichni vlastníme informace, o něž se můžeme podělit, po kterých je poptávka, které mají svého kupce.

Jak tedy bez velkých investic začít prodávat informace online? Tady je několik tipů, jak rozjet váš vlastní info-marketing, který vydělává.


Online vzdělávání

Online vzdělávání začaly nejprve propagovat univerzity, které tak udaly tón nové formě vzdělávání. Dnes už naštěstí nepotřebujete složité aplikace a systémy, abyste mohli jít s kůží na trh.

Dveřmi ke klientovu srdci a peněžence je kvalitní obsah a přidaná hodnota. Něco, co dokáže transformovat jeho život. Pokud jste nashromáždili dostatek informací na dlouhodobý trénink, skvělé, pokud ne, nevadí. Životní změnu může přinést i jedno jediné kvalitně strukturované a obsažné video.

Máte obsah? Pořiďte si kameru a dobrý mikrofon a pusťte se do toho. K videím můžete na vaše stránky připravit i dotazníky, prezentace nebo pracovní listy. Fantazii se meze nekladou. Pod videa určitě vložte sekci, kde mohou lidé vkládat komentáře či otázky.

 

E-book

Mým dalším favoritem je e-book. Je to vlastně kniha v elektronické podobě, nejčastěji ve formátu PDF. Nelekejte se, nemusíte napsat 100stránkovou bibli, stačí 10–15 stran. Cílem e-booku je vybudovat s klientem vztah a získat jeho důvěru.

E-book můžete buď prodávat, nebo ho klientům poskytnout zdarma výměnou za jejich e-mailovou adresu. Tím si začnete budovat databázi, na niž můžete později zasílat nabídky svých dalších produktů.

E-book by měl řešit jeden nebo více problémů, kvůli kterým lidé navštívili váš web. Nabídněte v něm klientovi komplexní informace na dané téma a seznamte ho s řešením, které mu nabízíte. Ukažte mu, že právě vy jste expertem v daném oboru. Dejte čtenářům vždy něco navíc, buďte zajímaví a lákejte čtenáře k dalšímu čtení. A nezapomeňte dodat e-booku šťávu pěknou grafikou a obrázky.

Online life coaching, konzultace, poradenství

Pokud máte zkušenosti s koučováním a poradenstvím nebo s ním chcete začít, není nic jednoduššího než dělat ho online. Osobní konzultace mají své kouzlo a opodstatnění, bohužel ne každý bude chtít cestovat desítky kilometrů, aby se s vámi setkal, zejména pokud vaši práci zatím nezná.

Díky nástrojům jako Google Hangouts, Skype nebo jiným webinářovým platformám můžete bez problémů koučovat jednoho klienta nebo třeba celou skupinu. Dosah vaší služby tak překoná hranice města, ve kterém bydlíte, a vy můžete své know-how předávat komukoli a odkudkoli.


Členské sekce a placený obsah

Další šampion info-marketingu je placený obsah nebo také členská sekce. Princip spočívá ve vytvoření členské sekce na vašem webu, kam umístíte atraktivní informace – články, prezentace, videa. Následně pak každý měsíc poskytujete nové užitečné a konkrétní informace komunitě lidí, která se o vaše téma zajímá.

Lidé prospívají z vaší expertizy a platí vám měsíčně, aby měli i nadále přístup k dění v komunitě a jejím zdrojům. Krása tohoto modelu je v tom, že prodáte jednou a dostáváte za to zaplaceno každý měsíc.

Nápad máte! A co web a prodejní nástroj?

Nadchli jste se pro info-marketing a chcete šířit své know-how? Nenechte se brzdit technikou. Vytvořit webové stránky je dnes už maličkost. Teď ještě potřebujete chytrý a finančně dostupný prodejní nástroj. My ve Firmě 2.0 používáme k prodeji našich info produktů FAPI – e-shop nové generace. Udělá za nás všechnu administrativu a my tak máme prostor na vymýšlení nových produktů, kreativitu a kvalitu.

 

Peníze, nebo vášeň

Cesta, která vás naplňuje, nemusí zákonitě znamenat velké množství peněz, které tečou na váš účet, ty stejně přijdou samy, pokud to uděláte dobře.

Mohou to být i e-maily, které dostanete od zákazníka o tom, jak jste změnili jeho život, nebo osobní setkání s klientem, který je vděčný, že se díky vám splnily jeho sny. Klíčem k úspěchu v info-marketingu je vášeň. Naprosté zapálení pro to, co děláte, a láska ke sdílení kvalitních informací, které mění osudy lidí.
Je to úžasný pocit a přála bych vám, abyste ho zažili také.

cta_fapi

cta_fapi2