Nikdy jsem si nemyslela, že by šok mohl být v čemkoliv pozitivní. Jednoho dne jsem se ve svém životě zastavila, ohlédla zpět a zamyslela se nad tím, co mě přivedlo až tam, kde dnes jsem. A překvapilo mě, že to byly právě šoky, které mě přivedly k mému úspěšnému podnikání.

První kulturní šok – studium v USA

Když mi bylo 17, vydala jsem se do velkého světa. Díky notné dávce štěstí a mému silnému vnitřnímu rozhodnutí jsem měla možnost vycestovat do USA na roční studium 4. ročníku střední školy zakončené maturitou. Rozhodně by mě tehdy nenapadlo, že tato cesta položí pevné základy mé samostatnosti, podnikavému duchu a touze něco v životě dokázat. Na rozdíl od českého školství se totiž děti v Americe od ranného dětství učí dělat si na věci svůj vlastní názor, dokázat ho odprezentovat a také si jej obhájit. Ať už je jakýkoliv. Taktéž se učí toleranci k názorům druhých a zpochybňování jakéhokoliv status quo.

usa

Pro poslušnou holku z komunistické země, která se svobodě teprve učila, to byl slušný kulturní šok. A díky Bohu za něj. Byl prvním a možná nejdůležitějším milníkem na cestě, která vedla k mému dnešnímu podnikání a práci, která mě baví a naplňuje.

Po návratu domů jsem už nikdy nebyla jako dřív. Mamince jsem se zdála být až příliš „ofrklá“ – rozuměj sebe-vědomá – což se tehdy příliš nenosilo. Začala jsem studovat vysokou školu (obor marketing a management) a vydělávat své první peníze soukromou výukou angličtiny a také zpíváním v kapele, se kterou jsme hráli na plesech, svatbách a všelijakých jiných akcích. Na vysokoškolskou studentku jsem si, ač jsem svou činnost zdaleka nebrala jako podnikání, žila opravdu dobře. Ochutnala jsem finanční svobodu a má samostatnost se mi hodně líbila.

Druhý kulturní šok – první zaměstnání

Mnoho mých spolužáků se po škole pustilo do podnikání (však jsme taky studovali Obchodně-podnikatelskou fakultu). Já jsem ale jejich řady nerozšířila. Neměla jsem žádný nápad, podnikatelský plán, dokonce ani touhu budovat něco svého. Vsadila jsem na jistotu a získala práci v tehdy francouzsko-německé bance BNP-Dresdner Bank. Můj přítel (dnes manžel) mi blahopřál a opakoval, jaké mám veliké štěstí. „Nastoupit hned po škole a bez zkušeností do banky a ještě k tomu přes inzerát v Avízu, to je k neuvěření,“ říkal.

Což o to, prestižní a na moravskoslezský region poměrně dobře placená práce to byla. Misku vah však vyvažovalo rigidní korporátní prostředí, občas náročné na umění „plavat“ ve smíšené (a někdy dost schizofrenní) francouzsko-německé firemní kultuře a tlak na získávání zákazníků za každou cenu. Nepochopte mě špatně. Práce to byla skvělá a hodně mi dala. S mým současným vědomím bych si ji už ale nevybrala.

V době, kdy jsem odcházela na mateřskou dovolenou, jsem v bance zastávala pozici manažerky pro privátní klientelu Moravskoslezského kraje. Byla jsem osobní bankéřkou nejbohatších lidí v našem regionu. A už tehdy jsem někde v hloubi duše věděla, že tuto práci dál dělat nechci. Nebyla v souladu s mými vnitřními hodnotami. Abych získala a pak si udržela klienta, musela jsem být obrovský diplomat a umět nepříjemnou pravdu zabalit do líbivých slov a polopravd. Takto s lidmi nejednám a jednat nechci. V osobních ani pracovních vztazích. Tušila jsem, že se už do bankovního prostředí nevrátím…

Třetí „kulturní“ šok – jsem máma

Říká se, že rodičovství člověku obrátí svět vzhůru nohama. Já říkám, že rodičovství nám dospělým naopak ten svět staví zpátky na nohy. U mně se to projevilo v přeskládání žebříčku hodnot, návratu k pocitům z doby studia na VŠ a potřebě něco v životě dokázat a vybudovat něco vlastního. Jako by mateřství samo o sobě nebylo dost.

Sotva to po porodu šlo, našla jsem si nové žáky a začala znovu soukromě vyučovat angličtinu. Když měla malá asi 6 měsíců, rozhodla jsem se navíc začít podnikat v oblasti dětských bavlněných plen, šátků na nošení dětí a ekologických pracích a čistících prostředků. Měla jsem e-shop, pořádala přednášky pro stávající i budoucí maminky, dělala semináře a praktické ukázky péče o miminka. A Nikolka byla všude se mnou. Rozvážela jsem s ní zboží, při přednáškách a prezentacích ji měla u sebe v šátku, kočárek (a v zimě sáně) sloužily jako úložný prostor pro balíky na poštu.

Cítila jsem opět radost z tvoření, naplňovalo mě, že dělám něco dobrého nejen pro maminky a jejich děti, ale i pro životní prostředí, peníze navíc se doma během mateřské rozhodně hodily a já jsem byla šťastná, že při tom všem můžu být nepřetržitě se svým milovaným dítětem.

deti

V podnikání jsem pokračovala i po narození druhého dítěte, syna Kryštůfka. Když měl přibližně rok (a Nikolka 3,5), měla jsem vybudovanou síť obchodních partnerek v Moravskoslezkém kraji, týdně jsem odesílala v průměru 6 balíků se zbožím a téměř každý týden jsem někde přednášela nebo vedla prezentaci. Vše jsem dělala sama a jednoho dne jsem se přistihla, jak přemýšlím, jestli jsem už nepřekročila mou pomyslnou hranici, kdy jsem ještě pořád dobrá máma.

A překročila. Rostoucí obchod si žádal stále více mého času. Objem kvalitního času stráveného s mými dětmi rapidně klesl. Rozhodla jsem se poměrně rychle. Děti jsou důležitější. Nebylo to ze dne na den, ale během pár týdnů jsem svou obchodní činnost ukončila. Poděkovala jsem obchodním partnerům (kteří mimochodem většinou dodnes fungují a daří se jim skvěle), zavřela e-shop, rozdala a rozprodala zásoby. Svou vcelku zajetou obchodní značku jsem nikomu neprodala ani nepředala dál. Začala jsem si více užívat dětí, našeho nového domu, zahrady a volného času.

Čtvrtý kulturní šok – já, hory a bláznivý Angličan

Má povaha mi však nedovolila, aby toto období trvalo dlouho. K výdechu a odpočinku mi postačil přibližně rok. Ještě mi oficiálně neskončila mateřská dovolená a mě se naskytla pracovní příležitost, které jsem neodolala. Oslovil mě Peter Chappell, známý homeopat z Anglie žijící v té době na Čeladné se svou českou ženou, jestli bych jim pomohla vybudovat business postavený na Peterově nové a převratné technologii. Vymyslel způsob, jak na zvukový nosič nakódovat informace, které, zkráceně řečeno, lidem pomáhaly rozšiřovat jejich vědomí v různých oblastech.

Vytvářeli jsme osobní MP3 nahrávky, kerým jsme říkali PPD-čka (Personal Potential Downloads). Byly dělány každému na míru. Základem bylo tělo, mysl, schopnost být tady a teď a celistvost. Můj manžel mě v mém nadšení pro Petera a jeho práci podporoval, byť byl k technologii skeptický. Nejen pro něho byly nahrávky rozumem neuchopitelné, byť výzkum s vrcholovými sportovci ukazoval měřitelné pozitivní výsledky. Myslím, že Petera má mnoho lidí za blázna. Já jsem přesvědčená, že je vědcem, který svými vizemi a smýšlením předběhl svou dobu.

celadna_prace

Práce mě bavila. Byla totiž TAK odlišná od práce v bance. Pracovala jsem v domě na Čeladné, kde jsem si v zimě před prací zatápěla v kamnech, abych v kanceláři nezmrzla. Z okna jsem nejednou zahlédla na poli srnu nebo zajíce. V našem malém týmu o třech lidech jsme spolu sdíleli své radosti i starosti, pomáhali jsme si a podporovali se, řídili se intuicí, vedli dlouhé rozhovory o životě a podstatě bytí. Byly dny, kdy jsme nezačali pracovat dřív, než jsme se vzájemně vypovídali z toho, co nás trápí. Věděli jsme, že by naše práce jinak stejně stála za starou bačkoru.

Po extrému, který jsem zažila v bance, jsem prožívala extrém opačný. Naprostá svoboda, hluboké vztahy, někdy lítání v oblacích a tři roky intenzivního osobního rozvoje. Naučila jsem se porozumět svému tělu, mysli i duši. Ač to byly úžasné tři roky, nedokázali jsme s PPD prorazit do světa tak, jak jsme si představovali a vybudovat trvale prosperující business.

Poslední (a pozitivní) kulturní šok – svobodná a prosperující Firma 2.0

Mým hlubokým přáním vždy bylo propojit obor, který jsem vystudovala s osobním rozvojem. Myslela jsem si, že je to bláhový sen a mé dosavadní pracovní zkušenosti mě v tom jen utvrzovaly. Buď máš jedno nebo druhé. Buď děláš úspěšný business, který tě dobře živí, nebo jedeš v osobním rozvoji. Dohromady to nefunguje.

O tom, jak moc se mýlím, mě přesvědčila až má spolupráce s Davidem Kiršem a jeho ženou Alicí. Firma 2.0 s.r.o., jíž jsem dnes jednatelkou a ředitelkou, je zhmotněním mého snu. Na principech vzájemné důvěry, tolerance, otevřené komunikace, integrity a autenticity budujeme a rozvíjíme úspěšnou a prosperující firmu. Jsme přesvědčení, že spojení principů osobního rozvoje a podnikání je dnes cestou k úspěchu a našim cílem je šířit tuto zprávu dál. Sami už jinak ani podnikat neumíme.

Náš tým je mou druhou rodinou. Mám svobodu dělat co chci, kdy chci a s kým chci. Firma mě podporuje v mém osobním i profesním rozvoji a růstu a já firmu podporuji zpátky tím, že v ní aplikuji to, co se naučím. Mám dostatek prostoru věnovat se mimo jiné mé osobní specializaci – koučinku, který dělám uvnitř i vně firmy a který jsem s podporou firmy zpracovala do mého koučovacího programu s názvem Boží koučink.

f20tym

Netuším, kudy se má cesta bude ubírat dál. Těším se na všechno, co mě ještě čeká. Tady a teď jsem však šťastná a vděčná za to, kde jsem a za příležitost svým příběhem a znalostmi inspirovat a obohacovat druhé.

Máte také podnikatelský sen, který zatím čeká na splnění? Možná je právě teď ten správný čas vyjít mu vstříct. Pokud vás můj příběh inspiroval, srdečně vás zvu na seminář Miliónová žena, na kterém budu společně s Davidem Kiršem jakožto hlavním lektorem, Alicí Kirš a Stáňou Mrázkovou provázet ženy na cestě za jejich sny 🙂

Sdílíme know-how, které buduje vztah a prodává. V affiliate databázi máme stovky partnerů. Víme, kolik jim měsíčně vyplácíme. Musejí být na výsost spokojení. Jsou ale spokojení všichni? Co menší a střední hráči? Jak se cítí? Můžeme udělat něco, aby se všem dařilo lépe? Nadešel čas říct si pravdu a posunout affiliate Firmy 2.0 dál.

Oslovili jsme naše partnery s dotazníkem, mapujícím otázky spokojenosti s programem i jejich pocity. Velmi děkujeme všem partnerům, kteří se do průzkumu zapojili. Ceníme si jejich zpětné vazby, díky které do toho můžeme zase pořádně šlápnout.

Podívejte se, jak nás vidí. Výsledky dotazníku jsme pro Vás zpracovali do přehledné infografiky.

Infografika - Affiliate program Firmy 2.0

Přehlednost affiliate programu

První otázka se zabývala přehledností našeho provizního programu a 95 % dotázaných odpovědělo, že se v systému vyzná a je pro ně přehledný.

Hranice pro výplatní minimum partnerům vyhovuje!

Druhá otázka směřovala k výši výplatního minima. Myslíme si, že výplatní minimum 1000 Kč je na poli českého affiliate standardem. Ovšem byli jsme připravení na výsledek reagovat a případně hranici upravit. Valná většina však potvrdila náš předpoklad a tak s výší výplatního minima hýbat nebudeme. Alespoň prozatím.

Evergreeny, nebo velké kampaně?

Víme, že mezi affiliate partnery jsou rozdíly. Klasická skupina affiláků upřednostňuje prodej produktů a stálých služeb, které mohou zajistit stabilní příjem v průběhu celého roku. Naopak affiliate partneři z řad infopodnikatelů rádi propagují velké kampaně s vyšší provizí.  V portfoliu našich vzdělávacích programů a aplikací je zastoupeno obojí – evergreeny i akční kampaně. Jak to tedy mají naši partneři? Z výsledku jsme měli radost! Více než polovina partnerů propaguje obojí!!!

Pro ty, kteří dávají přednost evergreenům, máme jednu dobrou zprávu. Plánujeme překlopení vzdělávacích kurzů EmailAcademyPremium a Milionové Impérium na evergreeny. Výhledově je tedy budete moci nabízet po celý rok.

Proč jsou s námi?

Zajímavé pro nás bylo to, proč nás naši partneři podporují. Byli jsme přesvědčení, že přitahujeme partnery na stejné vlně. Dotazník ukázal, že rozhodně ANO! Téměř všichni partneři sami využívají naše aplikace a prošli některým z našich vzdělávacích programů. Hlavními důvody: „proč jsou s námi“ jsou: dobrá zkušenost s produkty a naše společná vize. Tohle je pro nás fantastická zpětná vazba.

Mohli napsat Ježíškovi… chtěli Davida a na doživotí!

Co by si přáli? Zeptali jsme se, jaké výjimečné odměny by si naši partneři přáli a jaký druh vzdělávání by jim pomohl. Nejvíce by ocenili doživotní přístup k našim aplikacím. (WOW, vážně máte naše aplikace rádi!) Na druhém místě byly individuální konzultace s Davidem Kiršem. Co se týče vzdělání – partneři by rádi více rad a tipů k propagaci marketingového rázu, jak propagovat prostřednictvím PPC, SEO a na Facebooku.

Třešnička na dortu… 97 % partnerů by nás doporučilo i bez provize!

Poslední otázkou na tělo bylo, zda by nás partneři doporučili svým známým i bez nároku na provizi. ANO napsalo 86 % dotázaných a dalších 11 % by doporučilo alespoň některé produkty. Dělat ankety nás Vážně baví! 🙂 Děkujeme!

Nemusíte se bát, poslední otázka byla pro radost. Neznamená, že zrušíme náš affiliate program. Naopak. Celý dotazník měl sloužit k tomu, abychom zjistili, jak vám pomoct ještě více a posunout vaše prodeje a naší spolupráci na další metu.

Na základě výsledků dotazníku se můžete těšit na:

Ještě jednou děkujeme všem affiliate partnerům. Jsme rádi, že jste s námi.

Chcete se i Vy stát součástí velké affiliate rodiny Firmy 2.0?

Jasně! Rádi Vás přivítáme. I Vy můžete získat odměnu za doporučení našich aplikací a programů, které znáte a máte rádi. Více informací o AFFILIATE najdete ZDE. Registrovat se k nám pak můžete TADY.

 

AHÓJ dvanuláčci! (Trénuji si tady už tak trochu vodácký pozdrav, tak mě omluvte, pokud se vám pozdrav zdá poněkud méně inventivní. 😀 )
S nadšením vám posílám první prázdninové Novinky, které mě jako obvykle obrovsky bavilo psát 🙂

 

Není trychtýř jako trychtýř
Není to tak dávno, co jsme oslavovali vznik historicky prvního startovacího trychtýře na zákazníky. A nebyl by to David, kdyby po pár týdnech nepřišel s ještě lepší a vychytanější myšlenkou, tentokrát v podobě trychtýřové strategie.

V těchto dnech tedy vzniká nová podoba trychtýřů pro SmartEmailing s mnoha mikro-stránkami jakožto magnety. Nastavení nového systému startovacího trychtýře (s malými trychtýřky) se s nadšením ujali Stáňa, obě Markéty a Kamil. A já se už teď těším na první reálná čísla, která nám ukážou, jak Davidova nejnovější geniální myšlenka obstojí v praxi 🙂

Vyhláška BOZP 2.0 – část první
Nikomu z vás v žádném případě nepřeji jakokouliv nemoc. Ale zdravotní osvěta je v každé firmě nezbytně nutná. To víte, BOZP je BOZP! Takže tady máme první společnou lekci z oblasti Bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, kterou si, prosím, pilně prostudujte a zapamatujte!

Vyhláška BOZP 2.0

V případě zánětu šlach způsobeného přílišným sezením u počítače a intenzivním ťukáním do klávesnice je potřeba zajít do skříně, sbalit si pár základních kusů oblečení, nasednout do auta a vyjet na 14-denní výlet do Francie. Volba míst pro přespání, přesné trasy a finální destinace je ponechána svobodné vůli zdravotně indisponovaného člena týmu.

Nemyslete si, že tady píšu nějaké nesmysly. Tato nová vyhláška už byla ověřena v praxi. A se značným úspěchem! Konkrétně si zánět šlach pod bedlivým dohledem Danči cestou do Francie léčila Ája.

Přecházíme na “open space” kanceláře
Už je to tak. Ať se vám to líbí nebo ne, open space, neboli kanceláře v otevřeném prostoru, přicházejí už i do naší firmy. A David jako správný lídr do toho šel jako první, jak můžete vidět na přiložené fotografii. Vemte si z něho, prosím, všichni příklad a začněte si pomalu zvykat. Open space by měl být brzy našim novým standardem.

Já osobně hlasuji PRO a už si vybírám to správné místečko. Jediné, co mi zůstává záhadou je, jak David přemluvil ta lesní zvířata, aby jim se Zdenkem držela paraboly a chytala internetový signál :-p

open space

Pár odvážlivců se chystá na koňoseminář
Asi jste na Basecampu zachytilli informaci o možnosti zúčastnit se jednodenního workshopu s názvem Horsense Leadership. Bylo zaplněno 9 z 10 míst a už toto pondělí se kousek od Brna sejde skupina odvážných členů našeho týmu, kteří pohlédnou koňům do očí. Co na to koně a jak to celé dopadne, se určitě dozvíte minimálně v příštích Novinkách. Předpokládám však, že z workshopu vznikne také reportáž, kterou si přečtete na našem blogu.

Ženy ženám bude mít ambasadorky
Projekt Ženy ženám ani při Aliččiných tříměsíčních prázdninách zdaleka nespí. Spíše naopak. Plánují se další akce, vše šlape jako skvěle namazaný stroj, tým pracuje a Ája jen koordinuje, deleguje a s pohledem jedním okem do e-mailové schránky jednou za týden vše skvěle řídí 🙂

Řeknu vám… Jestli takto vypadá výkonnost v okamžiku, kdy si člověk řekne, že si dá tři měsíce oddych, jdu do toho minimálně na půl roku! 😀

Nejžhavější novinkou v rámci Ženy ženám je připravovaný projekt ambasadorek z řad příznivkyň a zákaznic projektu. Ája ve spolupráci s Katkou Střelcovou (kterou můžete znát z Affilboxu nebo ještě předtím z projektu Cyklická žena) aktuálně intenzivně pracují na přípravě a nastavení celého systému, díky kterému bude mít Ženy ženám mnoho nadšených propagátorek. A nemyslete si. Rozhodně se nebude jednat o klasickou síť affiliate partnerů. Však znáte Áju… 🙂

Vašek se nadchnul pro lektořinu
Mám takový pocit, že všestrannost Vaška nezná hranic. Zeptejte se ho na cokoliv a on vám odpoví. Požádejte ho o cokoliv a on vaše přání nejen vyslyší, ale také zařídí, aby bylo splněno. Na co sáhne, to se mu daří a dříve nebo později v dané oblasti exceluje. Ať už je to technická podpora, plánování vývoje aplikací či cokoliv jiného.

A tak mě už dnes ani nepřekvapuje, že se Vašek našel i v další roli, a to roli lektora. Tentokrát zazářil na historicky prvním workshopu pro nové zákazníky. Ti měli možnost v rámci červnové akce získat účast na workshopu při zakoupení SmartEmailingového účtu.

Společně s našim týmem bylo na workshopu 40 lidí. Účastníci byli opět spokojení a z workshopu odcházeli nadšení. Možná to bude i novým Vaškovým talismanem, který pro štěstí přidal k vám již známé třpytivé rtěnce. Byl jím lovecký nůž od jeho dědečka. (Pro mně za mně, ať má v kapse třeba i živou želvu. Hlavně, že to funguje! :D)

SE workshop

Ve SmartEmailingu to bylo jako na střelnici
Jeden zákazník SmartEmailingu doslova sestřelil konkurenci i iPad. Kdo? Autor nejúspěšnějšího článku v rámci letní akce pro zákazníky “iPad za váš příběh”, pan Jiří Sedlačík z České zbrojovky a.s. Článek včetně titulku a obrázku byl velmi nápaditý a získal od čtenářů nejvíce hlasů v podobě “To se mi líbí”.

Odměna už zaslouženě letí k panu Jiřímu a brzy budeme mít se šťastným majitelem novounkého iPadu (na který si brousil zuby nejeden člen SE týmu) sepsaný i rozhovor, který pak zveřejníme na blogu SmartEmailingu.

Nečekejte peníze za svou práci
Přinejmenším tedy ne do 7.7. I účetní jsou jen lidé a potřebují dovolenou. Týká se to i naší Janičky, která odjela na zaslouženou dovolenou neznámo kam. Na dálku vám všem děkuje za pochopení a vzkazuje, že penízky začne posílat nejdříve po 7. červenci.

Předprázdninová tipovačka ještě nemá vítěze
Viktor je až po uši ponořený do dotahování záležitostí kolem Platformy 2.0, a tak prozatím redakci nedodal podklady pro vyhlášení výsledků tipovací soutěže z minulých Novinek.

Co to znamená pro vás? Že máte prostor ještě stále hlasovat a posílat své tipy! Takže neváhejte, přečtěte si kvízovou otázku z předchozích novinek a tipujte. V každém z nás přece číhá soutěživý duch. Tak ho koukejte probudit! Vitkor má připravenou skvělou odměnu pro vítěze! 😉

Síň slávy vývoje SmartEmailingu
Ve SmartEmailingu se stále něco děje a opravdu to žije. Vašek se společně s týmem porgramátorů v čele s Martinem neuvěřitelně činí a v aplikaci je to znát. Byť se jedná někdy o zdánlivé drobnosti, vede to k vymazlené a ještě více sexy aplikaci, na kterou můžeme být poprávu všichni pyšní.

Za posledních cca 14 dní vybírám několik novinek:

Přátelé, za mně: “SmartEmailingu a jeho vývojářskému týmu třikrát zdar!”
Eeeee…. Odpovím sborovitě za vás za všechny, bo by mi to tady chybělo 😀

„ZDAR! ZDAR! ZDAR!”

Krásné pondělí! Jsou tady Noooviiiinkyyyyyy! 🙂 Tak přeji příjemné počteníčko, které vám, věřím, nastartuje skvělý pracovní týden 🙂

Co mají společného babka kořenářka, pohádkopisec a výrobce zbraní?
Pevně věřím, že většina z vás už dnes na tuto otázku zná odpověď. Je totiž vcelku jednoduchá. Všichni tito lidé používají k budování a podpoře svého podnikání SmartEmailing.

V těchto dnech naplno běží SmartEmailingová akce „iPad za váš příběh“, do které se zapojilo „17 statečných“ – 17 našich zákazníků, kteří nám poslali své příběhy. A řeknu vám, že každý z nich je v něčem unikátní, všechny jsou skvělé a mnohé i poučné.

Vřele doporučuji, abyste si příběhy, které jsme nazvali SmartStory, přečetli. Uvidíte v nich, co pro lidi děláme a jak jim zjednodušujeme život. A když najdete příběh, který se vám bude líbit, dejte mu „To se mi líbí“. Do konce června probíhá hlasování o nejzajímavější příběh, jehož autor pak získá iPad.

Poznámka: Kdyby vás to náááhodou zajímalo, prozradím vám mé dva favority. Do jednoho příběhu jsem se pohádkově zamilovala. Druhý příběh mě zase uchvátil profesionalitou, s jakou je zpracovaný a skvělým projevem jeho autora (navíc je to jediný video-příběh, který k nám doputoval).

17-statecnych

 

Je radost (a taky snadné) dělat Stáni radost
Pokud jste typem lidí, kteří občas přemýšlejí, čím druhým udělat radost, mám pro vás dnes jeden tip. Stáňa se mi svěřila, co je její skutečná vášeň (respektive jedna z mnoha) a jaké prožívá pocity, když je tato její vášeň naplňována. Než abych něco sama vymýšlela, nejlépe to vystihuje Stáňa sama: „Ty jo já mám vždycky takovou velkou radost, když se zveřejní nějaký nový článek z našich vod 😀 To bude asi ta moje vášeň, co furt o ni všichni mluví, ne?”

Takže myslím, že je to jasné. Jestli budete chtít někdy Stáňu potěšit, stačí si sednout k počítači a napsat pár odstavečků pro náš blog. Věřte mi, že má opravdu upřímnou radost z každého publikovaného článku a také z toho, že kromě jí, Alice a mně na blog začali přispívat i další členové týmu. Takovými prvními vlaštovkami jsou třeba Petra Svobodová se svým článkem o workshopu MioWebu nebo Katka Svobodová a její reportáž z našeho posledního firemního setkání v Polsku.

Pojďme si tedy říct, že budeme Stáni dělat radost co nejčastěji. Věřím, že každý z nás by měl o čem psát. Účastníme se zajímavých akcí, seminářů a konferencí, děláme práci způsobem, který inspiruje ostatní, jsme v mnoha rovinách inovativní. To vše představuje bohatou studnici zdrojů zajímavého obsahu. Jdete do toho? 🙂

Na podpoře jsou samé škatule…
…a v uplynulých dnech se pěkně rozhýbaly. Markéta Danišová vzala organizaci celého týmu pevně do svých rukou a upřímně bych vám přála být na tom Skype callu, kdy se nad organizací péče o naše zákazníky rozvířil prach. Když si zase zpátky sednul, nezůstal téměř kámen na kameni 🙂 Holky si přeskládaly práci tak, aby ji lépe zvládaly a aby každá pokud možno dělaly to, co je baví a co jim jde nejlépe.

A tak nově se například Danča stává hlídačkou platební morálky zákazníků napříč celou firmou. Bude obvolávat dlužníky. Ivetka převzala žezlo zdatného obchodníka pokrývající produkty napříč celou firmou. Nově se rozšířilo také pole působení Veroniky, která pomáhá kompletně s otázkami týkajícími se fakturace našich produktů a v neposlední řadě je tady Jitka, která si průběžně po celý rok hraje na Ježíška a rozesílá našim zákazníkům dárky.

podporacke skatule

Alice skončila s maily i Facebookem
Před několika dny Ája vzala do rukou svůj telefon a udělala (pro mnohé z nás) děsivý krok – odinstalovala si z něho aplikaci pro Facebook a e-maily. Tím zahájila své tříměsíční prázdniny, které už tak dlouho avízovala. Ve středu pak nabalila do auta své věci, na místo spolujezdce usadila Danču a obě spolu vyrazily na 14 dní do Francie. Ájino hlavní předsevzetí po dobu prázdnin je číst maily 1x týdně. Určitě si dovedete představit, jaká je to pro ni obrovská výzva a já jsem moc zvědavá, jak se jí toto předsevzetí podaří naplnit. A schválně si zkuste představit, co s vámi dělá představa, že byste měli (byť na kratší časové období) číst své e-maily jen jednou týdně i vy 😉

Janě došla při výběru její pomocnice slova
Pokud se to k vám ještě nedoneslo (což by znamenalo, že jste neposlouchali poslední firemní hangout), Janča si v uplynulých dnech pro sebe vybírala pomocnici. Osobně jsem tajně doufala v pomocníKA (samozřejmě jsem myslela na Janičku, aby se jí pracovalo co nejpříjemněji :-p), ale zdá se, že čísla a účetnictví statisticky přitahují více ženy než chlapy. (Přitom představa chlapa ponořeného v číslech, papírech a dokladech je tak sexy! :D)

Takže se do výběrového řízení přihlásilo celkem 12 zájemkyň, ze kterých si Jana vybrala 3 pro osobní pohovor. Její favoritka pak Janču na odchodu zaskočila. Martina, která bude od 7.7. naší novou pomocnou účetní, totiž při průchodu kolem firemní knihovny na Nálepkově začala komentovat, které knihy zná. Jana mi k tomu napsala: “Když šla kolem knihovničky, hned se zadívala a říkala toto znám a toto znám… Tak jsem na to nemohla ani já odpovědět, neboť já to nečetla.” Myslím, že je to poprvé, co slyším, že Janě došla slova 😀

Tajemství vztahů odhaleno
Určitě vás nepřekvapí, že Ája nespala v uplynulých 14 dnech na vavřínech a nabídla své komunitě další možnost hodnotného sebe-vzdělávání. Je jí záznam semináře Richarda a Denisy s názvem Tajemství vztahu. Takže tantrici Firmy 2.0….pokud máte zájem, napište si Veronice o své přístupy do členské sekce 😉

Vašek Růt shání koně
Ano, už je to tak, Vašek shání dva koně a ne ledajaké. Hledá hřebce, kteří jsou plní sil, mají chuť do práce a budou výkonní. Až hřebce najde, zapřáhne je do práce na technické podpoře. Měli by nahradit Michala, částečně i Vaška a stát se výraznou pomocí v poskytování našim zákazníkům té nejlepší možné technické podpory, kterou si dokážeme představit. Pevně věřím, že Vašek má už pro své nové koně řádně připravené stáje!

SmartEmailing mobilizuje všechny síly
Vývoj SmartEmailingu a jeho podpora po obchodní stránce jsou v těchto týdnech v centru pozornosti. To jste si už možná stihli všimnout 🙂 Byla dokonce vyhlášena mobilizace všech možných sil, což znamená, že se do vývoje SmartEmailingu nyní zapojí také Honza Fabík a jsou prováděny zásnubní tanečky s novou posilou – UX programátorem Martinem Pavlíkem.

Cíl je jasný. Komplet dokončit do konce července SmartEmailing 2.0 se všemi nově vymyšlenými vychytávkami tak, aby po prázdninách mohl jít s kůží definitivně na trh. A nutno říci, že se Smart k tomuto cíli soustavně blíží, někdy mílovými, jindy mravenčími (avšak neméně důležitými) kroky. Z posledních žhavých novinek můžu vyjmenovat například:

Těch kroků a novinek je mnohem mnohem víc, ale kdo by to četl, že ano… 😀

Viktor je na vrcholu blaženosti
Jak jste mohli tady na Basecampu zaznamenat, zažívá Viktor v těchto dnech pocity jemu doposud cizí. To vše díky Platformě 2.0, které se s vervou věnoval v uplynulých dvou měsících a je nutno říct, že jeho energie se jemu (i firmě) mnohonásobně vrátila. Nejen, že jsme rozvířili poněkud stojaté a pomalu se zelenající vody majitelů Platformy a podpořili je v aktivnějším využívání jejich nástrojů, ale povedlo se nám (a hlavně Viktorovi za vydatné pomoci Davida) také docílit zajímavých objemů prodeje aplikací na další období.

Viktorovi během prodejů plesalo srdce. Stačí se podívat na obrázek z projektu Platformy ve FAPI. Upřímně, kdo z vás to už někdy viděl ? 🙂 🙂 🙂

FAPI

Pojďte si hrát, aneb další tipovací soutěž 🙂
V návaznosti na přechozí příspěvek máme dnes pro vás s Viktorem další tipovačku. Inspirovala nás k ní finální čísla z prodeje Platformy a hodně by nás zajímalo, jak na tom budete se svými odhady 🙂

Jak zní úkol? Tipněte si, kolik objednávek pro prodloužení jednotlivých aplikací (SmartEmailing, FAPI, Anabix, Affilbox) jsme obdrželi v období od 23.4. (spuštění prodejního formuláře) do 17.6. (jeho uzavření). Své tipy pište ke každé aplikaci zvlášť sem do vlákna, a to do konce tohoto týdne.

Abyste nelovili v úplně neznámých vodách, prozradím vám, že v databázi Platformy 2.0 je celkem 726 kontaktů. To jsem hodná, že? :-p

Vyhrává ten, jehož součet absolutních hodnot rozdílů (realita minus tip) bude nejnižší 😀

Ze soutěže jsou (bohužel) pro znalost správných výsledků vyloučeni: Markéta Danišová, Marek Šudák, Mário Roženský, Kamil Kabát, David Kirš a Bohdana Kabátová.

Pravidla soutěže:
Tipovat lze pouze na základě vlastního selského rozumu. Export faktur z FAPI a počítání jednotlivých položek je zakázán. Není dovoleno podplácet, mučit či pod jinou pohrůžkou získávat informace od výše zmíněných osob 😀
Vítěz, kterého vyhlásíme v příštích novinkách, získá krásnou cenu (kterou prozatím necháme zahalenou rouškou tajemství).

Boj o titul „Nejvíce drbaný člen týmu“
Přátelé, nepovedlo se mi odhalit, jestli jde o individuální snahu se více zviditelnit nebo skutečný obecný zájem o dvě konkrétní osoby z našeho týmu, ale mám jisté podezření. Jen se podívejte na náš blog a zeptejte se sami sebe: Čí fotky se tam poslední dobou objevovaly nejčastěji? Nevím, jak na vás, ale na mě ze všech stran koukají Markétka Danišová a Vašek Růt. Připadá mi, že se spolu přinejmenším vsadili a oba teď usilují o titul “Nejčastěji drbaný člen týmu”. Zajímalo by mě, kdo z nich vyhraje. (A skrytě si tipuji, že tento článeček bude mít za následek zavalení Stáni novými články pro náš blog doplněnými o fotografie s jinými členy týmu. No přece je to nenecháte vyhrát tak snadno! :D)

Martin Dolenský uspávačem hadů?
Cenné zkušenosti a poznatky si odnesl Martin D. z workshopu MioWebu, který úspěšně proběhl v neděli 15.6. v Brně. V první řadě je rozhodně na místě Martinovi i celému týmu, který se na workshpu podílel, poblahopřát k úspěšné první akci pro MioWeb. Na tohle pečlivě vypiplané miminko jsme se všichni moc těšili a rozhodně od něho hodně čekáme 🙂

Když jsem se Martina ptala na jeho první dojmy, dostalo se mi jeho (standardně)  skromné a stručné odpovědi: „Proběhl první workshop. Snad úspěšně.“ 😀 Dodal pak, že první dvě hodinky, kdy se podrobně věnoval jednotlivým elementům a nastavení MioWebu, lidé trochu spali. Jakmile však přešli k praktickým záležitostem týkajícím se nastavování blogu a členské sekci, všichni v sále ožili.

martin-dolensky

Workshop MioWebu měl ještě jednu zvlášnost, o které možná ne všichni víte. Akce se zůčastnil v barvách Firmy 2.0 také Martin Vlk, kterého tak mohl tým vidět v akci, všichni si mohli vyzkoušet vzájemnou spolu-práci a výsledkem bylo, že jsme se s Martinem dohodli, že na zkušební období dvou měsíců posílí řady podporáků. Tímto tedy Martina vítám v našem týmu. Věřím, že se ti u nás bude líbit, rychle se rozkoukáš a budeš nám všem skvělým parťákem 🙂

Na závěr mám ještě důležitý dovětek. S radostí prostřednictvím Novinek vyřizuji Martinovo poděkování PetřeMarkétě, které celou akci skvěle zorganizovaly a klukům z podpory, že si udělali čas a na workshop přijeli.

Začala stavba dalšího patra Cesty pravého muže
V atmosféře velkého klidu a vnitřního sepětí probíhalo ve druhém červnovém týdnu natáčení dalších videí pro projekt Cesta pravého muže. Zúčasntili se ho všichni mentoři, kdy každý z nich natočil 20-minutové video s „core message“ pro muže (promiňte mi ty amerikanismy, ale core message mi opravdu přeložit dnes nejde :-p). A to není všechno. Natáčelo se také velmi hluboké sdílení u ohně, natáčelo se s ženami, které přijely jako hosté a odpovídaly na otázky mužů, natáčelo se s účastníky prvního běhu CPM, natáčely se také zajímavé bonusy o masážích a o meditaci. Nebudu tady ale prozrazovat příliš mnoho, abyste měli důvod se na pokračování CPM těšit jako malé děti 🙂

Natáčení bylo jedním z prvních důležitých kroků při přípravě druhého běhu CPM. Dalším krokem bude setkání s affiliate partnery 27.-28.8. a v neposlední řadě samozřejmě příprava celé kampaně.

Neděle tráví většina lidí relaxací, avšak v Brně v Jundrově se dne 15.6. poprvé oficiálně konal Workshop MioWebu 2.0, kterého se zúčastnilo téměř 50 lidí – klientů Platformy 2.0, kteří si mohli zakoupit nový MioWeb 2.0 mezi prvními a k tomu se zúčastnit tohoto praktického workshopu.

První uživatele MioWebu 2.0 provedl jeho funkcemi jeho tvůrce Martin Dolenský, který krok za krokem ukázal, jak v prostředí MioWebu 2.0 pracovat, kde a jak jej propojit se Smartemailingem, FAPI, Affilboxem či Google Analytics velmi snadno a uživatelsky přívětivě a další funkce tohoto nástroje pro tvorbu webových stránek.

martin-dolensky

V jednotlivých hodinových blocích představil nejprve to, jak funguje nový vylepšený grafický editor, ve kterém je radost stránky vytvářet. Dále návštěvníkům workshopu detailně představil jednotlivé moduly MioWebu 2.0 – klasický web, blog, kampaně a členskou sekci.

Akce je mnohem poučnější, než pasivní poslouchání, a tak…

Účastníci si měli na workshop připravit zaregistrovanou doménu a hosting, mít nainstalovaný WordPress a MioWeb 2.0, to proto, aby jen pasivně nesledovali, co Martin Dolenský říká, ale aby se mohli sami zapojit a vše si následně zkusit tvořit přímo na svém webu, jelikož je jasné, že si člověk více zapamatuje, nejen když něco sleduje, ale především, když si to hned i sám zkusí.

Někteří účastníci nebyli 100% připraveni tak, aby hned mohli na svém webu tvořit – někomu chyběl hosting, WordPress a někomu MioWeb 2.0, ale to nás nezastavilo a společnými silami jsme vše na začátku pomohli účastníkům dokončit tak, aby měli svůj web připravený, mohli držet krok s ostatními a zkoušet si všechny zajímavé prvky v šabloně. Kdo my? No přece my žluťásci Firmy 2.0 ☺

workshop-mioweb-vasek-rut  workshop-mioweb-petra-svobodova

První uživatelé jsou zároveň ti, kdo pomáhají MioWeb 2.0 vylepšit

Tento workshop měl za cíl představit prvním uživatelům MioWebu 2.0 všechny jeho funkce a zároveň získat zpětnou vazbu přímo od klientů. Ono totiž, „zajťáčtělý“ člověk bere jako samozřejmost pojmy jako „otagovat něco“, „defaultní nastavení“, „API“ apod. Laik pak kroutí hlavou a připadá si jako v cizí zemi.

tvorba-webovych-stranek-workshop

Našim cílem však je, aby tvorba webových stránek a ovládání nového MioWebu 2.0, bylo pro naše klienty intuitivní a jednoduché, proto jsme rádi za jejich zpětnou vazbu a tipy pro zlepšení. I když návštěvníci workshopu nevstřebali vše na 100% za ten jeden den školení (což je přirozené), jejich reakce i tak byly skvělé a lidé byli z nového MioWebu 2.0 nadšeni! ☺

Pro zopakování a připomenutí si všech nastavení jsme pro klienty, kteří byli na workshopu (a nejen pro ně) připravili videozáznam celodenní přednášky, který bude umístěn v členské sekci na www.mioweb.cz (videonávody budou dostupné pro všechny uživatele MioWebu 2.0).

A pokud jste spíše vizuální typ, nasajte atmosféru workshopu z tohoto fotoalba

Fotograf: David Mitáš

Zajímá vás blíže MioWeb 2.0?

Pokud jste ještě neměli možnost nahlédnout pod pokličku nového Mio Webu 2.0 nezoufejte, již brzy spustíme prodej pro širokou veřejnost a budete si moci i Vy vyzkoušet tuto revoluční metodu tvorby jak klasického webu, tak i kampaní pro info-podnikání, členských sekcí či blogu a to vše i bez znalostí jakéhokoliv programování.

Pokud chcete být u toho a mít všechny novinky týkající se MioWebu 2.0, zaregistrujte se na stránce www.mioweb.cz a my Vás budeme informovat.

Těším se až i Vám nový Mio Web 2.0 představíme a že tvorba webu už nebude Vaší noční můrou ☺

Možná už to víte, ale možná taky ne – SmartEmailing to na prázdniny se svými klienty rozjíždí 🙂 Kreativní tým kolem aplikace SmartEmailing dal hlavy dohromady a vymyslel na teplé letní dny hned dvě akce. Jednu jako poděkování stávajícím klientům za jejich dlouhodobou věrnost a druhou jako usnadnění rozjezdu, třeba právě v prázdninových dnech, klientům novým.

Tu první bych přiblížila stručně asi takto:

Podělte se, inspirujte a získejte iPad

Jak na to? Od 1-15.června nám posílejte vaše úspěchy, příběhy, výsledky, prostě Success stories – úspěšné příběhy – na téma email marketing a SmartEmailing. Následovat bude facebooková soutěž a autor příběhu, který získá nejvíce palců nahoru, vyhraje iPad.

Takže pokud jste klientem SmartEmailingu, neváhejte a pusťte se do tvoření! Detaily k akci najdete tady >>

iPad se na prázdninové dny hodí náramně, coby propagátor podnikání z pláže bych vám o tom mohla vyprávět hodiny 🙂 Ale budu stručná. Jen si představte, jak ležíte na pláži, sem tam zašátráte v batohu, zkontrolujete přicházející objednávky a pak si jdete zařádit s dětmi nebo kamarády do moře…

Kolegové ze SmartEmailingu mají v představě využití jasno a Markéta Danišová měla co dělat, aby pro vás výhru pohlídala!

IMG_6198

Takže hurá do toho, těšíme se na vaše příběhy!

A ta druhá akce? Tu bych stručně popsala těmito slovy:

Nasedněte do Ferrari a rozjeďte to na prázdniny

Tím Ferrari tady myslím právě aplikaci SmartEmailing. Jak by totiž řekl klasik, když je cesta k úspěchu rovná, šlápněte na plyn a rozjeďte to naplno.

To, že email marketing je jedna z nejlepších a nejsnáze aplikovatelných metod online marketingu, to už možná víte (a pokud ne, podívejte se na videa zdarma v EmailAcademy). Ovšem žádná teorie nefunguje a zázraky se nestanou, když se člověk nepustí do akce a nemá k tomu ty správné nástroje.

A tak pokud už nějakou dobu koketujete s myšlenkou profesionálního emailmarketingu, nebo jej už dávno děláte, jen k tomu nemáte ten správný nástroj, který vám pomáhá nejen se správou kontaktů, ale taky s automatizací, prodejem, statistikami a dalšími vychytávkami, máte teď jedinečnou možnost nasednout do tohoto vozu a navíc se ho naučit řídit.

Více o neobvyklých podmínkách pro nové klienty najdete tady >>

Jak to teda můžete rozjet?

S aktivací účtu SmartEmailing dostanete navíc vstup na několikahodinový workshop jako dárek od nás, kde vše pro váš email marketing pod dohledem nastavíte, abyste mohli o prázdninách klidně odpočívat.

Proč? Příměr bych mohla zase udělat na tom Ferrari, nebo jiném sexy voze 🙂

Když jsem loni na jaře měla možnost na pár dní jezdit v James-Bondovském Aston Martinu, po usednutí za volant jsem měla pocit, že sedím za volantem poprvé v životě. Teorii jsem znala, ale auto bylo tak dokonalé, že jsem vlastně nevěděla, co s ním. Musela jsem se pár věcí naučit.

2013-04-30-899

A se SmartEmailingem je to podobné. Může být pro vás úžasným pomocníkem a nástrojem, bez kterého si časem nebudete umět představit život a podnikání.

Bude dnem i nocí pracovat pro vás a vydělávat vám peníze – sbírat nové kontakty do databáze, komunikovat s nimi, rozesílat vašim klientům emaily, novinky z vašeho webu či blogu, prodávat, pomáhat s budováním důvěry, ale musíte se naučit, jak se ovládá a vyhradit si čas na to, abyste jednotlivé procesy nastavili.

Proto to s námi můžete rozjet na léto pohodlně a s jistotou – vše si nastavit pod dohledem na workshopu a navíc mít prázdniny zdarma.

Více o této akci si přečtěte tady a rozjeďte to na prázdniny >>

 

Zdravím vás moji milí dvanuláci 🙂 I tentokrát přicházím se žhavými Novinkami o dění v naší firmě, byť po dvou týdnech. Ale nebojte, ani o jedinou jsem vás nepřipravila, takže přeji pohodové předsváteční počteníčko 🙂 :-*

Spanilá jízda Platformy 2.0
Platforma 2.0 pod pevnou rukou Viktora Šabackého jen vzkvétá a věci se dějí. Určitě jste zaznamenali konání dvou webinářů. Jejichž cílem bylo namotivovat majitele Platformy 2.0 k tomu, aby ji využívali efektivně (nebo alespoň začali vůbec používat) a následně ve využívání našich aplikací také pokračovali.

První webinář vysílali David Kirš, Mário Roženský a Viktor Šabacký. Týkal se jednotlivých aplikací, jejich využití a práce s nimi. Druhý webinář byl na téma marketingu a strategie, konal se 29.4. a David Kirš se Stáňou Mrázkovou se na něm věnovali konkrétním dotazům a praktickým komentářům ze strany zákazníků. Spanilá jízda Platformy 2.0 bude završena 20. května finálním celodenním workshopem v Brně, ze kterého účastníci odejdou s nastavenou Platformou 2.0.

Jak měřit v ČR štěstí aneb průzkumná cesta členů Firmy 2.0 do Bhútánu
Všechno to začalo (jak jinak) myšlenkou. Myšlenkou v hlavách Davida a Alice Kirš, že by rádi učinili české lidi šťastnějšími. Myšlenka dala myšlenku, slovo dalo slovo a vznikl projekt www.budstastny.cz. A od něho už je to do Búthánu a k naplnění „šuplíkového“ projektu Šťastné Česko, co by kamenem dohodil. Pokud nevíte, co má Bhútán společného se zmiňovaným projektem a záměrem Davida a Áji, tak vězte, že hodně. Tato malá a také jedna z nejchudších zemí světa, jíž vládne velmi pohledný král (check it out, girls!), je proslulá tím, že se v ní měří nikoliv HDP (hrubý domácí produkt) ale HNŠ (hrubé národní štěstí).

Míra kvality lidského života je bezpochyby v rámci filosofie Firmy 2.0 významnou veličinou. A tak se David s Alicí a Stáňa s Jirkou rozhodli, že na jaře příštího roku vycestují právě do Búthánu, aby zjistili, jak měřění štěstí prakticky probíhá a mohli pak získané know-how aplikovat v českých podmínkách. Finálním projektem

Potvrzeno! Honza Fabík je plodný
Programátor FAPI Jan-Sebastian Fabík v uplynulých týdnech dokazuje, že dokáže být neskutečně výkonný a plodný i ve velmi vypjatých situacích. (Pánové, fakt by mě upřímně zajímalo, kolik z vás to dokáže také! :-p)
Přestože se Honza aktuálně připravuje na zkoušku dospělosti a vyhlásil, že pracovat a programovat bude pouze do konce března, zvládl v dubnu ve FAPI naprogramovat a nasadit úctyhodný počet nových funkcí a úprav. Nemluvě o průběžných nutných opravách, na jejichž oznámení vždy reagoval velmi rychle.

Co lze zvládnout při přípravě na maturitní zkoušku a co je tedy ve FAPI nového?

Honzo, držíme ti u maturity palce. A kdyby se komise tvářila, že to nemáš na jedničku, ať mi zavolají (číslo, doufám, máš). Řeknu jim, kdo před nimi stojí a jak se věci s tvými schopnostmi a znalostmi doopravdy mají 😉

Tajné plány mentorů Cesty pravého muže s Deepakem Chopra odhaleny
Už příští týden se v Praze koná velká událost. Seminář Deepaka Chopry, na jehož podporu vysílal minulý čtvrtek David společně se Ctiradem Hemelíkem webinář. Pokud jste webinář nemohli sledovat živě nebo se ten večer rozhodli věnovat bohulibějším činnostem, můžete se ještě stále podívat na jeho záznam 🙂

V souvislosti s tímto jistě významným seminářem se mi povedlo odhalit tajné plány, které s Deepakem mají mentoři projektu Cesta pravého muže. Před samotnou akcí má tým CPM v Praze setkání (no, nazývejme věci pravými jmény – válečnou poradu), po kterém se svorně vydají na seminář. Po něm se mentoři setkají s Deepakem Chopra, kterému každý z nich poskytne osobní konzultaci. I k Deepakovi se totiž dostaly zvěsti o českém monumentálním osobním, duchovním i firemním rozvoji a rozhodl se využít svou šanci setkat se s některými jeho představiteli osobně.

A tak bude ochotně platit. Nejdříve Davidovi, 30.000 USD za 30-minutovou konzultaci. Poté Zdenkovi za taktéž 30-minutovou konzultaci, avšak už jen 25.000 USD (Zdenek se rozhodl poskytnout slevu). A na závěr se Deepak sejde s Richardem Vojíkem, který mu za 25.000 USD poradí s jeho sexuálním životem (časový rozsah této konzultace je tajen, víme však, že Deepakova osobní asistentka před týdnem spěšně zařizovala nové letenky s odletem o jeden den později, než bylo původně plánováno).

Z BitBucketu na GitHub neboli z ČástiDžbera do StřediskaZmetků
Vývojový tým aplikace SmartEmailing se rozhodl k zásadnímu kroku. V uplynulých týdnech doško k přesunu vývoje a zdrojových kódů z BitBucketu (ČástiDžbera) na GitHub (StřediskoZmetků), což v praxi zmamená, že se na vývoji kódu aktuálně může podílet více než 5 programátorů.

StřediskoZmetků našim programátorům umožňuje sobě navzájem kontrolovat zdrojový kód. Takže se učí jeden od druhého, čímž se možnost chyby. (Volně přeloženo, programátoři něco pošlou do GitHubu a Martin Strouhal je pak buzeruje, že tam mají něco blbě. Však ono se to nejmenuje StřediskoZmetků pro nic za nic, že ano…).

Hlavní dozorčí vývoje Václav Růt o významném kroku ve vývoji SmartEmailingu říká: “Přešli jsme na GitHub, protože jsme už BitBucket přerostli. GitHub je mnohem víc profi, má i issue tracker, komentáře do kódu atd, super záležitost :)”

Sbohem a šáteček
Tato Nezvalova báseň zněla minulý pátek v hlavách mnohých z nás, kdy Martin Strouhal s Lukášem Pourem odlétali na školení do Ameriky. Nutno přiznat, že Firma 2.0 neskutečně riskovala, kdy svolila, aby cestovali společně jedním letadlem. Přeci jen hlavní tvůrce a programátor nové verze SmartEmailingu a serverový guru by ve firmě HODNĚ chyběli. Na cestu a případné možné komplikace se však Martin s Lukášem velmi důkladně připravovali, takže jsme byli poměrně v klidu.

První zatěžkávací zkouškou byl pro ně společný trénink pro turbulentní situace. Ten proběhl na trampolíně u Kabátů, kdy se Martin a Lukáš přesvědčili, že jejich dobrotami přecpané žaludky jsou schopné zvládnout i nácvik přemetů. Nějaké turbulence je tedy nemohly rozházet ani překvapit nepřipravené. Jak probíhal trénink pro nebezpečnější a náročnější situace se mi nepovedlo zjistit.

Když se kousne server
Nemůžu se zbavit myšlenky na to, jak to asi vypadá, když taková neživá věc, jakou je server, sama sebe kouše. Ale k věci…

Kousající se server byl v uplynulých dnech a týdnech v centru zájmu Vaška Růta. Neodbytná myšlenka na to, jak s takovým pokousaným serverem naložit, ho přivedla až ke správci našich serverů Lukášovi. Ten Václava důkladně proškolil v oblasti poskytování první pomoci kousnutým serverům, včetně obnovení zálohy pro uživatele. Dašího školení se pak Václavovi dostalo od Martina Strouhala, který ho pro změnu zaučil v oblasti mergování a přepínání větví. (Přátelé, neptejte se mě… Prošla jsem všechny stromy v naší zahradě a ani na jediné z nich jsem žádný čudlík pro přepínání nenašla!)

Obě návštěvy a školení byly nezbytné pro zajištění základní zastupitelnosti Lukáše a Martina během jejich pobytu za velkou louží. Díky Vaškově bystré mysli mohli minulý pátek oba s klidem v duši nasednout do letadla a odletět na seminář o Perconě do New Yorku.

Z otročiny ke svobodě
Toť jeden z pracovních názvů nového projektu Zdenka, Davida a Václava Němečka, jehož první natáčení je naplánováno na 9.-12.6.2014. Další možné názvy připravovaného projektu jsou Výdech do hojnosti a Rozvojové fáze finančního růstu (osobně preferuji Výdech do hojnosti, kdyby to někoho zajímalo :-p). Jak se tedy můžete dovtípit, projekt bude o penězích. A ne že by takový projekt v naší zemi nebyl potřeba…

Ve výše zmiňovaném termínu se bude konat také týden natáčení CPM2. Tým CPM plánuje na jeden z těchto dnů pozvat účastníky prvního běhu Cesty pravého muže, s kterými budou natočeny jejich zpovědi o tom, jakou hodnotu pro ně tento projekt měl a má.

Zdenek s Davidem objevují svá mužná těla
Zdenek Weber se rozhodl vrátit se do vědomého fitness stavu a objevovat své tělo a jeho potřeby více do hloubky a “šířky“. O této své cestě píše i blog.

zdenek-weber-hubneA ať už byl Zdenkův krok Davidovi inspirací nebo se jedná o nějakou prozatím utajenou záležitost v rámci projektu CPM, od 1.5. se rozhodl na svém těle pracovat a začít trénovat také David. Možná že právě toto rozhodnutí přispělo k tomu, že David začal uvažovat o tom, že jako affiliate partner podpoří program Tělo ako pán Michala Kyselicy.

Dali si kvůli nevěstě do držky
Jak jistě všichni víte, 24.4.2014 se konala svatba našeho dvorního kreativce a grafika Martina Dolenského a Petry Jochové. Co možná ale nevíte je, že si na svatbě dali David Kirš a Jirka Stibor kvůli nevěstě do držky… 😀 Co je k tomu vedlo a jak situace dopadla se podrobně dočtete v tomto článku, kde najdete také video s celým incidentem, které nám bylo poskytnuto jedním ze svatebních hostů.

V týmu Ženy ženám je více SVOBODY
Ano ano, už je to tak a je zosobněná Katkou Svobodovou, která je novou bloggerkou, copywriterkou a rozvaděčkou facebokových diskuzí 😀 Alice jí důvěrně říká písmenková královna a my se už všichni můžeme těšit, že Katka tomuto titulu v dalších dnech, týdnech a měsících jistě skvěle dostojí 🙂

Co zajímá lidi na Firmě 2.0? Hlavně sex a jídlo
Alice Kirš způsobila zemětřesení na blogu Podnikamesrdcem.cz poté, co zveřejnila článek Skandál: Ve Firmě 2.0 večeřelo po sexu 10 lidí! a poslala ho své první životní idolce Ditě P. Ta neváhala, zveřejnila článek na svém FB profilu a z poklidných vod blogu, na který průměrně denně přijde pár stovek lidí, se staly divoké vody bulvární, kdy jej za jediný večer navštívilo 2700 čtenářů. Stáňu, jakožto hlavní kmotru blogu, jeho nárazová návštěvnost tak vzrušila, že z toho pravděpodobně vznikne další eBook. Inu, cesty tvorby obsahu jsou různé 😀

Máme trychtýř na zákazníky
Nový Start Funnel neboli Startovní Trychtýř Firmy 2.0 brzy spatří světlo světa. Jedná se o zbrusu novou prodejní strategii, kterou aktuálně testujeme.

A co o Startovním Trychtýři říká jeho hlavní spoluautorka, Stáňa Mrázková? “Ve funnelu budeme sledovat chování lidí a konverze a optimalizovat jej tak, abychom ho pak mohli použít napříč všemi produkty Firmy 2.0. Už jsme do toho zapojili celý sales tým a všechno se pěkně připravuje a chystá. Chtěla bych to spustit 12.5., což nevím, jestli stihneme, ale z mé zkušenosti jsou šibeniční termíny motivační a věci se díky nim pak dějí, místo aby se o nic jen další dny jen mluvilo a mluvilo. Takže mám pocit, že se teď věci fakt dějí :)”

Můžu jen potvrdit, že se nejedná jen o Stánin pocit a my se všichni můžeme zž brzy těšit na spuštění nového prodejního funnelu.

Ženy, práce, podnikání a peníze
V uplynulých týdnech byl v rámci Ženy ženám spuštěn zajímavý průzkum. Zjišťujeme, jak to ženy v naší komunitě mají s prací, podnikáním a penězi. Na tento průzkum navazuje předprodej zářijového semináře Miliónová žena. Na tomto semináři bude možné na pódiu poprvé vidět unikátní čtveřici ve složení David Kirš (hlavní lektor), Alice Kirš, Stáňa Mrázková a já (Bohdana Kabátová).

I v tomto projektu Ženy ženám ukazuje, jak se dělá business a co v něm funguje. Rozeslání dotazníku vedlo k vysoké angažovanosti. Vyplnilo ho 2300 žen a 41 z nich si už v předprodeji objednalo účast na semináři Miliónová žena.

Vidět tančit Áju a zemřít
Chcete-li naplnit alespoň první polovinu tohoto rčení, případně vás zajímá, jaká byla akce Ženy ženám ŽIVĚ 2014, máte nyní možnost. Bylo totiž dokončeno zpracovávání záznamu z této skvělé akce. Proto pokud chcete přístup pro jeho shlédnutí, obraťte se prosím přímo na Veroniku, která vám ho zřídí 🙂

Projekt Ženy ženám slaví
Projekt Ženy ženám pokořil další bájnou a velmi úctyhodnou hranici. Jeho Facebooková stránka Mám se ráda včera uvítala desetitisící fanynku (či fanouška). U této příležitosti připravila Ája pro fanynky dárek v podobě hodnotného videa (samozřejmě výměnou za e-mail :)). Je tedy očekáván další nárůst databáze.

zeny-zenam-facebook

Mluvím, mluvíš, mluvíme na podpoře
Určitě mi dáte za pravdu, že komunikace je základem pro práci na zákaznické a technické podpoře. A umění správně komunikovat dělá mnohdy se zákazníky zázraky.

Nejen z tohoto důvodu se Markéta Danišová s Vaškem Růtem vydali minulou neděli na jednodenní seminář Andyho Winsona Majster komunikácie. Jaký seminář byl a co si z něho odnesli, posdílejí brzy v článku na našem novém firemním blogu podnikamesrdcem.cz. Už teď je však jasné, že se v návaznosti na seminář uskuteční interní workshop týmu zákaznické podpory na téma komunikace. Předběžný termín je směřován na červenec a podrobnosti se dozvíte brzy.

andy-winson

David pracuje v lese….na anatomické židli
Že někdo z našeho týmu pracuje v přírodě (do níž se dle přírodovědných učebnic započítává i les) asi nikoho z vás nepřekvapí. A u Davida nejsou pobyty v lese až tak výjimečné. Ovšem pozor! David posunul celou filosofii soužití s přírodou do nové roviny a nechal si les nainstalovat přímo do své kanceláře. Vyřizování úředního povolení k provedení instalace trvalo několik týdnů, avšak za podpory Alice se vše nakonec zdařilo a David v kanceláři svůj les má. A ne ledajaký. Je s Wi-Fi připojením, elektrickými přípojkami a nově instalovanou anatomickou židlí pro tak potřebné zdravé sezení každého info-podnikatele.

Jediné, co v Davidově lesní kanceláři prozatím chybí, je instalace zvířat. Tady jsou úřady, co se povolení týče, dosti zdrženlivé. Ovšem není všem dnům konec, takže při Davidově online vysílání mějte oči i uši otevřené pro nějakou tu veverku nebo datla.

david-v-lese

Srdce buší.

Dech se zastavuje.

Atmosféra houstne.

… pak se zhluboka nadechnete a uděláte první krok…

(Pokračování textu…)

První květnovou neděli jsme tentokrát nestrávili procházkami jarní přírodou, ale posezením pod světlem reflektorů v přenosném natáčecím studiu Firmy 2.0. Vznikal totiž v pořadí už pátý díl letošního ročníku Online Academy Clubu, tentokrát s názvem Book & eBook WOW efekt – jak napsat, editovat, vydat a prodat knihu či eBook.

Samotná příprava scény společně s nastavením kamer a osvětlení trvala téměř hodinu a půl a po krátkém testu jsme se pustili do natáčení.

Natáčeli jsme hodinu a zvládli celé video na jeden zátah a nutno říct, že jsme se u toho skvěle bavili, padlo spousta cenných rad a vhledů, nových informací i inspirace. V závěru natáčení využil i náš dnešní kameraman a jinak expert na video marketing Jiří Stibor nastavení studia a natočil i vlastní video.

Podívat se na zákulistní fotky můžete v této galerii:

Co jsme to vlastně natáčeli?

Jednotlivé díly Online Academy Clubu jsou v tomto roce věnovány vždy jednomu tématu online marketingu a toto téma je detailně prodiskutováno s expertem na toto téma.

A tak už letos mohli členové klubu nahlédnout do zákulisí tvorby několika milionové kampaně s Davidem Kiršem, proniknout do tajů video-marketingu s Jirkou Stiborem, objevit zákoutí čísel, dat a analýz s Jirkou Svobodou a detailně prozkoumat podstatu PPC s Martinem Kalinou. Tentokrát přišla řada na téma páté…

Květnový díl o tom, jak napsat, editovat, vydat a prodat knihu a eBook

Květnové téma týkající se knih a eBooků si vyžádalo hosty hned dva, a to Alici Kirš, autorku knihy 17 tváří ženy a Stáňu Mrázkovou, autorku online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní. A že jsme tento marketingový kanál probrali ze všech stran. O knize i eBooku jsme se bavili ve smyslu toho, že si je vydáváte sami, bez vydavatele a zprostředkovatele.

eBooky i knihy mají samozřejmě funkci vzdělávací a inspirativní, ale především je lze velmi efektivně využít v rámci marketingu firmy, protože právě díky knihám a eBookům lze velmi dobře posílit svůj statut experta v oboru, osobní značku, či značku firmy.

Navíc, jak poznamenala Stáňa Mrázková právě v tomto díle Online Academy Clubu – návštěvník webových stránek vám většinou věnuje pár sekund, pokud mu však dáte svou knihu nebo eBook, věnuje vám často hodiny svého času, Váš příběh a informace se mu vryjí pod kůži a důvěra klienta a povědomí o vás jako expertovi, což byste jinak nákladně budovali v dlouhodobém horizontu, lze vybudovat jen díky tomuto jednomu médiu.

Videem jako vždy provázel David Kirš a ten dal svým hostům tentokrát několik otázek, aby z videa diváci vytěžili maximum. A tak jsme se bavili o čtyřech základních věcech týkajících se knih a eBooků:

  1. Jak vlastně knihu nebo eBook napsat, jaká jsou specifika a možnosti postupu, když se člověk necítí být spisovatelem.
  2. Jak správně knihu editovat a jaké jsou rozdíly, když jde o eBook. Co k tomu potřebujete, kdo vám s tím může pomoct a jak si to můžete udělat i sami.
  3. Jak vydat knihu, jaké jsou náklady na vydání knihy. Jak vydat eBook a jaké jsou náklady. Jaké jsou výhody a specifika obou způsobů.
  4. Jak prodat knihu a jak prodat eBook? Jak je dostat mezi lidi?

jak-napsat-knihu

Obě autorky se podělily o své zkušenosti i praktické rady a téměř hodinový květnový díl Online Academy Clubu je tak velice výživný. Pokud jste členy, máte se na co těšit. Obě autorky pak uslyšíte i na webináři pro členy Online Academy Clubu, kde odpoví na vaše konkrétní dotazy.

Pokud nejste členy Online Academy Clubu, můžete si koupit členství i v průběhu roku a nepřijdete tak o žádné z předchozích videí – naopak – můžete se na všechna aktuální videa, včetně záznamů webinářů, podívat ihned. Květnový díl bude zveřejněn 15.5. Více o Online Academy Clubu si můžete přečíst tady. 

Od dob, co pamatuji (tedy od října 2012) je milou tradicí každoměsíční pravidelné setkávání týmu Firmy 2.0. Pro běžnou firmu, která se setkává den co den v kanceláři, by toto mohlo být spíše podivnou tradicí, nicméně pro svobodnou firmu, která funguje ve své podstatě online a to všude po České republice (a někdy i ve světě), kde většina členů týmu pracuje ze svého domova a komunikuje spolu pomocí internetu, je každoměsíční setkávání takovou milou nutností.

Internet a virtuální doba mají mnohá plus, spousta věcí jde dělat rychle, efektivně. Internet nám dává svobodu. Každopádně setkání tváří v tvář má úplně jinou energii, než skype call nebo hangout, takže i přesto, že využíváme nástroje internetu na maximum, potřeba osobního setkávání tím nevymizela.

setkani-firmy-2-0-1

Jedno z takových setkání proběhlo právě pár dní zpátky, v sobotu 26. dubna, a to tentokrát v domě naší paní šéfové Bohdany Kabátové ve Frýdlantě nad Ostravicí. Toto místo je pro naše setkávání neobvyklé, protože zatím téměř vždy jsme se setkávali v domě u Kiršů v Brně. O to zajímavější setkání bylo. V mezičase proběhlo taky setkání Firmy 3.0 🙂 a to o pár domů dál u Markéty Danišové, kde hlídací četa zaopatřila a zabavila všechny zúčastněné děti setkání.

Jak setkání Firmy 2.0 probíhalo tentokrát?

Obvyklým startem každého setkání je tzv. „kolečko“, kdy každý člen týmu má slovo a prostor na to říct, co potřebuje, obvykle jak se má a jaký byl pro něj uběhlý měsíc. Pomáhá nám to sladit se na společnou vlnu a taky se rychle zorientovat v tom, jaká nálada v týmu panuje a co kdo řeší, jak se kdo má. Leckdy se při tom člověk dozví i nějaký ten drb, takže abychom nebyli tak vážní, tak tady je pár z toho setkání:

Davidova chvilka osvícení

Tak jsme (s nadsázkou) nazvali tradiční vstup majitele a šéfa Firmy 2.0 Davida Kirše, který obvykle po úvodním kolečku následuje. Osobně musím říct, že toto jsou ty části setkání, ve kterých vždycky najdu nějaký posun a AHA moment a je pro mě přínosný.

Tentokrát na téma vedení týmu a fungování firmy jako kmene, inspirováno knihou Zrození kmenového vůdce o tom, že na úrovni týmu fungují lidé v různých výchozích pozicích. Tou primární je pozice oběti, která se staví k řešení pozitivních i negativních situací v rámci firmy i vně ve stylu „to oni“. V okamžiku, kdy člověk objeví své sebe-vědomí a svou hodnotu často přichází pozice „to já“, což je dle mé zkušenosti situace, kdy mnoho lidí pocítí potřebu se osamostatnit a nepokračovat na další level, kterým je „to my“ – to my tvoříme, to my jsme zodpovědni jako tým, to my jako tým inspirujeme. Poslední úroveň pak David nazval „to jedno“ a pokud se mi podaří od Bohdany získat záznam této části Davidovy chvilky osvícení, dám vám tady odkaz 🙂

Následovalo zamyšlení a odpovězení si individuálně na otázky: 

  1. Čeho se vlastně snažíme dosáhnout?
  2. Jak zjistíme, že jsme úspěšní?

Zkuste si na ně taky odpovědět, a to jak z pozice „já“ – tedy čeho vy osobně se snažíte dosáhnout a jak zjistíte, že jste úspěšní a taky z pozice „my“ – čeho se snažíte dosáhnout v rámci týmu, ve kterém pracujete a jak jako tým/firma zjistíte, že jste úspěšní.

setkani-firmy-2-0-3

Před obědem jsme ještě informovali o záměru nového blogu PodnikámeSrdcem.cz a o jeho fungování s možností všech členů týmu k tomu dát své námitky, otázky nebo se zeptat na nejasnosti a následoval oběd, obohacený tentokrát výslužkou ze svatby našeho grafika Martina Dolenského. Ku příležitosti svatby jsme taky předali hromadný svatební dar – Povinnou výbavu na společné cesty manželským životem.

petra-martin-svatebni-dar2

Superfirmáci na scéně 🙂

Po obědě následovalo několik milých každoměsíčních tradicí. Tou první je, že v průběhu obědové přestávky má každý člen týmu možnost napsat na lístek jméno toho člena týmu, který měl pro něj a jeho práci za poslední měsíc největší přínos. Následně se vylosují dva vítězové, superfirmáci měsíce, kteří kromě trofeje získají i oficiální „čas pro sebe“ v hotelu Infinit – poukázku na relax.

Tento měsíc se stali superfirmáky měsíce Markéta Danišová a já, Stáňa Mrázková (nový blog PodnikámeSrdcem se líbí). Těším se do Infinitu na masáž 🙂

A hned další příjemnou tradicí je oslava všech narozenin uběhlých v posledním měsíci. Zatímco obvykle se toto týká jednoho až dvou lidí, přelom března a dubna byl na narozeniny hodně bohatý a oslavenců se sešlo hned 8. V následující půlhodině program vyrušovalo šustění obalů od čokoládek Merci.

Seznámení s detaily firemní struktury

Bohdana Kabátová s Davidem Kiršem v posledních měsících pečlivě pracovali na rozpracování detailně propracované firemní struktury, se kterou se celý tým v následujících hodinách seznámil. Zjednodušeně řečeno tak každý mohl vidět svou pozici a zodpovědnost v souvislostech s ostatními členy týmu, ujasnit si, na koho se s čím obracet, stejně jako pochopit, na jakých pilířích firma staví. Věřím, že detailněji o tvorbě firemní struktury napíše Bohdana samostatný článek, protože si myslím, že to může být skvělou inspirací pro další majitele firem.

Na to jsme volně navázali novou strategií prodeje, kterou právě David Kirš se Stáňou Mrázkovou v těchto dnech vytvářejí a promýšlejí a proto jsme chtěli tým seznámit s konceptem na další měsíce. Padlo slovo i na systém odměňování, který se bude teď v rámci nově vzniklé struktury taky vybrušovat, stejně jako na koncept nově vzniklého blogu PodnikámeSrdcem.cz a jeho navazujícího sourozence, který vznikne co nevidět.

A na závěr trocha srandy – protože při úvodním ranním kolečku mnoho členů týmu řeklo, že by se chtěli setkávat častěji, rozhodli jsme se to zrealizovat v trochu vtipnější formě a to tak, že se vylosovaly náhodné dvojice, které spolu v následujícím měsíci stráví jeden den nebo odpoledne, ať už pracovně nebo volnočasově a užijou si tak trochu nevirtuálního lidského kontaktu 🙂

Při závěrečném „kolečku“, které tradičně probíhá formou sdílení toho, s jakými pocity člověk ze setkání odchází, hodně lidí sdílelo radost z toho, v jak pohodovém duchu se tentokrát setkání neslo a Vašek Růt se nabídl, že poprázdninové setkání uděláme v jeho novém domě v Jižních Čechách. Těšíme se 🙂