Jak přilákat a vychovat zákazníka-2

Pokud jste majiteli malého businessu, pravděpodobně jste již začali nesnášet slovo „očekávání“ více než jakékoli jiné. Zákazníci mají spousty představ o tom, co jim váš produkt a s ním jdoucí servis může přinést, a je velmi snadné je zklamat.

V online světě to platí dvojnásob a termíny jako „cloud“ klientova očekávání rozhodně nezmírňují. Vždyť mraky jsou magické nadýchané věci, které se vznášejí a dokáží na sebe vzít milióny podob, ne? Nelze se divit, že klienti mají pocit, že v tomto odvětví je možné všechno.

Ve chvíli, kdy máte na své podnikání vymezený určitý rozpočet, je jasné, že není možné splnit každý zákazníkův rozmar. Součástí odpovědnosti za to, že jste pánem svého vlastního businessu, je naučit se nastavit a pak hlavně splnit očekávání klientů.

Přilákejte správné klienty

Jako hlas vašeho produktu máte jedinečnou moc přitáhnout si právě ten druh zákazníků, který chcete. Vše začíná u budování vaší značky.

Pokud se prezentujete jako full-service, který vede zákazníka za ručičku od začátku do konce, je třeba, abyste takoví opravdu byli, a to od samého začátku. Pokud neposkytujete tak komplexní služby, budete atraktivní spíše pro klienty, kteří nepotřebují dokonalou péči a zvládnou se o sebe postarat více méně sami. Komunikujte, kdo jste, a držte se toho.

Když za vámi lidé přicházejí se špatnou představou o tom, kdo jste a jaké služby jste schopni poskytnout, znamená to, že o sobě nekomunikujete dostatečně jasně.

Porozumějte svým klientům

Jakmile zákazníka zaujmete, hra na očekávání skutečně začíná. Jistě získáte klienty, kteří vás budou milovat. Mimochodem, už máte jejich reference? Ale bezesporu i takové, kteří vás opravdu rádi mít nebudou.

S těmi druhými zacházejte jako s případovými studiemi. Nechte je ventilovat jejich rozhořčení. Zjistěte, co se pokazilo. Tito lidé vám pomohou růst víc než vaši největší fanoušci, a to i přesto, že od vás navzdory všemu, co uděláte, už nikdy nekoupí!

Kousnout se do rtu a opravdu upřímně se ptát: „Kde jsme pohořeli?“, to zákazníky uklidní a vás skutečně poučí. Pravidelná komunikace, ať už online (třeba prostřednictvím zpětnovazebního pop-up), nebo osobní, dává zákazníkům pocit, že byli vyslyšeni, a vám poskytne průběžný pohled na to, jak se vám daří.

Transformujte váš vztah

Příště, až narazíte na „obtížného“ klienta, budete vědět, odkud přišel a co byste mohli udělat, aby byl šťastnější. Nejde to ale vždy, smiřte se s tím, že vám někteří zákazníci proklouznou mezi prsty bez ohledu na to, jak dokonalý prodejní nástroj máte k dispozici a jak skvělou zákaznickou péči jste vybudovali.

Častěji se ale stává, že jsou lidé ochotni změnit názor na vaši značku, když jim k tomu dáte šanci. Začněte tím, že se do nich vcítíte, a skončete tím, že je přetáhnete na svou stranu.

Vyslechněte je a pak jim řekněte, co přesně uděláte, aby své rozhodnutí změnili. Nevytvářejte ještě větší očekávání, než už mají. Dejte jim realistická řešení, o nichž jste si jisti, že je splníte. Tím, že převezmete kontrolu a předestřete, jak by mohl váš obchodní vztah vypadat, jej začnete přetavovat v něco, co vy i klient chcete.

 

Zlepšujte, zlepšujte, zlepšujte

Když ztratíte zákazníka, berte to jako příležitost k přilákání někoho lepšího. Vyzbrojeni novými poznatky o tom, komu chcete a nechcete prodávat, se můžete vrátit k budování vaší značky, prodejních nástrojů a proaktivní komunikace.

My všichni sníme o tom, být v pozici, kdy si můžeme dovolit odmítnout zákazníky, kteří jsou pro nás nevhodní. Většina z nás v takové pozici ale není. Nevadí. Namísto toho se můžete na své klienty pro příště lépe připravit a své služby průběžně zlepšovat.

A jak si při všech těch milionech věcí a problémů, které musíte v podnikání řešit, udělat ještě čas na vyslechnutí vašich zákazníků a plnění jejich očekávání?

Třeba tím, že si pořídíte prodejní nástroj, který vás osvobodí od náročné administrativy. 24 hodin denně, 365 dní v roce vmžiku a kvalitně obslouží vaše klienty. Přijme objednávku, vystaví fakturu, zprostředkuje platbu, spáruje ji s fakturou a zašle klientům produkt. Vy můžete rozvíjet své nápady a zkvalitňovat své služby, vše ostatní za vás udělá eShop nové generace – FAPI.

WebJe tak snadné koupit, a přesto může být tak složité přilákat klienty, aby to udělali. Z jakéhokoli důvodu – cena; načasování; nejsou si jisti, zda váš produkt je právě pro ně – ještě neudělali krok k tomu, aby se z nich stali platící zákazníci.

Opravdu aktivně prodávat je přitom jediný způsob, jak dostat svůj produkt na oči lidem, kteří z něj budou mít prospěch. A není to o tom, tlačit je ke koupi něčeho, co nechtějí, ale poskytnout jim hodnotu, kterou potřebují.

Dnes se podíváme na dva způsoby, jak můžete více propagovat své produkty. Přemýšlejte o nich jako o praktických nástrojích, které vám pomohou přilákat do vašeho světa nové zákazníky, vést je správným směrem a v ideálním případě s nimi vybudovat dlouhodobý vztah.

Audio verze tohoto článku:

Upsell: Klasický manévr

Definice: Upselling jednoduše znamená, že v momentě, kdy od vás klient něco kupuje, mu k nákupu nabídnete další, související produkt.

Upsell je klasický tah, který vidíte všude kolem sebe, ať už si toho všímáte, nebo ne. Hračkářství vám při nákupu auta na dálkové ovládání nabízí baterie. Při koupi tiskárny vám nabídnou prodlouženou záruku. Kadeřník vám po ostříhání nabídne foukanou.

Efektivní upsell musí nastat v okamžiku prodeje. Proč? Protože v ten moment již má klient otevřenou peněženku. Je již v režimu „Teď si něco koupím“. Nedává přece smysl nabízet někomu baterie do autíčka na dálkové ovládání den nebo týden poté, co ho koupil. Upsell je něco, co zákazník potřebuje TEĎ.

Upsellovaný výrobek musí mít souvislost s prvotně nakupovaným produktem. Proč by vám v hračkářství nabízeli baterie, když kupujete čtvrtky, že? Pokud klientům nabídnete něco, co v nějakém smyslu doplňuje kupovaný produkt, máte velkou šanci, že to koupí. Zamyslete se prostě spíše nad tím, co vaši klienti potřebují, co jim prospěje a co využijí, než že byste nabízeli něco jen proto, abyste se toho zbavili.

Upsell je také fantastická příležitost, jak využít data, která jste nashromáždili o nákupním chování vašich stávajících zákazníků. Pokud víte, jaké produkty se v minulosti prodávaly společně, můžete předvídat, co upsellovat novým klientům. Je to stejné kouzlo, kterým vám Amazon doporučuje výrobky, které by vás mohly zaujmout.

Jak byste měli upsellovat svým zákazníkům?

Ideální je nechat klienta dokončit nákup prvního produktu a nabídnout mu několik dalších ihned poté, co odešle objednávku. V případě, že se rozhodne dodatečný produkt koupit, zahrne se do celkového prodejního procesu. Klient kliknutím odsouhlasí, že si upsellovaný produkt zakoupí, a za všechny produkty pak zaplatí dohromady a na všechny mu bude vystaven jeden daňový doklad.

Vše by mělo být rychlé a snadné: vaši klienti by měli být schopni přidat upsell do svého nákupního košíku na jeden klik. Tak řeší upsellování produktů například aplikace FAPI.

Snímek obrazovky 2015-06-11 v 13.55.15

 

Snímek obrazovky 2015-06-08 v 15.00.02

 

FAPI za vás navíc udělá všechnu špinavou administrativní práci – přijme objednávku, vystaví daňový doklad, spáruje platbu s fakturou, upomene nesplacené pohledávky a zašle klientovi váš produkt.

DOWN-SELL: Lákavá nabídka

Definice: Down-selling nabízí produkty nižší ceny zákazníkovi, který z nákupního košíku odešel, aniž by cokoli koupil.

Všichni jsme někdy nakupovali on-line a zastavili se těsně před tím, než jsme dokončili objednávku. To se děje z několika důvodů: nenašli jste to, co hledáte; nesedí vám cena; nemůžete se rozhodnout, co vlastně chcete.

Když nabízíte produkt novému klientovi a on odejde bez jeho zakoupení, může to vyvolat dojem, že jste ho ztratili navždy. Down-sell vám dává další příležitost postavit se před zákazníka s tím, že mu nabídnete produkt, na který je snazší říci „ano“.

Počkejte den nebo týden poté, co zákazník opustil svůj nákupní košík, a pošlete mu e-mail s nabídkou, která je odlišná od té, kterou původně zavrhl. Nepokoušejte se o down-sell, když je ještě v režimu „Ne, toto koupit nechci!“. Počkejte pár dní a pokud na vaši nabídku nezareagoval, zašlete mu ještě jeden, maximálně dva další e-maily s připomenutím down-sellovaného produktu.

Pro down-sell prostřednictvím e-mailu můžete využít tzv. autoresponder, který pro daný prodej bude e-maily rozesílat automaticky za vás. Jednoduše nastavíte podmínky, kdy se má e-mail s nabídkou odeslat, a naformulujete text, vše ostatní za vás udělá automat. Zkusit můžete například naši aplikaci SmartEmailing.

Jednu věc je třeba mít na paměti: nenabízejte levnější produkty pokaždé, když zákazník odejde z nákupního košíku, nebo začne podceňovat vaši přidanou hodnotu.

A co je cílem upsellu a down-sellu? Celoživotní hodnota.

Upsells a down-sell vám pomohou prodávat, ale nepřemýšlejte o nich prosím jako o způsobech, jak napravit nefungující obchodní strategii, nastartovat vaše zisky nebo dosáhnout týdenních cílů. Vaším záměrem není zvýšení krátkodobých prodejů, ale poskytování dlouhodobé hodnoty vašim klientům.

Proč se zaměřovat na dlouhodobou hodnotu namísto krátkodobých prodejů? Protože navázání skutečného vztahu s vašimi zákazníky je dělá šťastnými, a hlavně zvyšuje váš obchodní potenciál.

Untitled Infographic-2

Vytrénujte klienty-3

online_prodej_musi_byt_sprint_na_100m_ne_prekazkova_drahaNení důležité, zda jste v podnikání začátečník, nebo mazák s lety praxe. Porozumět psychologii prodeje a vyvarovat se chyb, kterými můžete zákazníka od koupě na internetu odradit, je evergreen.

Pravidlem číslo 1 úspěšných online podnikatelů je uvědomění, že online prodej není překážkový běh, ale sprint na 100 metrů. Jinými slovy, že klientovi musíte připravit takové podmínky, aby cílovou páskou – platbou za váš produkt – proběhl bez průtahů, co nejrychleji a nejhladčeji. Podívejme se společně na to, jak zvýšit pravděpodobnost, že od vás klienti koupí.

 

Všechny cesty veďte do Říma

Nenechte zákazníka, aby se prokousával nabubřelou webovou architekturou. Veďte ho co nejpřímější cestou tam, kam ho chcete dostat – K NÁKUPU A PLATBĚ.

Nefunkční odkazy nebo nepromyšlené přesměrování budou pouze hatit vaše těžce získané obchodní příležitosti. Zjednodušte strukturu webu a zefektivněte všechny kanály, kterými se zákazník dostává do nákupního košíku nebo prodejního formuláře. Docílíte tak toho, že už nebude na vašem webu jen lelkovat, ale opravdu koupí.

 

Umožněte koupi bez požadavku na zřízení účtu

Vážně vaši klienti potřebují další přihlašovací údaje a heslo, které si musí zapamatovat? Pochybuji. Proč byste jim tedy stavěli zbytečnou zeď, kterou musí na cestě k získání vašeho produktu překročit. Vynucovat zřízení účtu je pro klienta, který u vás nakupuje poprvé, více než dotěrné. Je to jedna z věcí, která dokáže zákazníka dokonale znechutit a vám na konci roku pokazit pěknou výsledovku.

Lidé mají ze zřizování účtů strach, protože očekávají, že je zahrnete hromadou reklamních materiálů. Především to ale znamená, že musí vyplnit několik dalších polí navíc, a to celý proces prodlužuje a zvyšuje šanci, že si klient nákup rozmyslí.

 

Požadujte pouze ty nejnutnější informace

Nic nezabíjí prodeje více než vyplňování polí formuláře, která jsou pro nákup naprosto zbytečná. Dlouhým formulářem plným polí zákazníkovi jen hazíte klacky pod nohy. Výzkumy ukazují, že až 10 % zákazníků upouští od online nákupu proto, že je od nich požadováno příliš mnoho informací.

 

Neodvádějte klientovu pozornost

Asi není třeba zdůrazňovat, že platba je posledním krokem prodejního procesu. V dnešní době, kdy jsou lidé schopni udržet svou pozornost pouhých několik vteřin, je klíčové, aby je od dokončení platby absolutně nic nevyrušovalo.

To znamená, v žádném případě na stránku, kde klienti platí, nevkládejte reklamu!

Tady je vaším cílem dovést lidi co nejrychleji k zaplacení, a ne jim prodávat další produkty nebo je upozorňovat na jiné informace. To si nechte na jindy.

 

Především ale…

Potřebujete prvotřídní a spolehlivý prodejní nástroj, který vašim klientům umožní bez průtahů objednat a zaplatit. Postará se o přijetí objednávky, automaticky klientovi vystaví a okamžitě odešle daňový doklad, nabídne mu širokou paletu platebních možností, spáruje došlou platbu s fakturou, a pokud prodáváte elektronické produkty, zašle mu i váš produkt.

FAPI, e-shop nové generace, je doslova revoluce v online prodeji. Vložit jej můžete jednoduše, bez programátora, do jakéhokoli webu, za méně než 60 minut. Obslouží vaše klienty automaticky za vás, klient tak nemusí na nic čekat a jeho zážitek z koupě je doslova magický. Navíc za vás udělá i špinavou práci, jako je upomínání pohledávek.

Přesvědčte se sami, jak si můžete s FAPI zjednodušit život. Dáme vám ho na 30 dní zdarma. Bez smlouvy, bez závazků, bez placení. 🙂 

Jak udělat prvních 100 prodejů-4

Jste spíše inovátor, který vytváří a jde s trendy, nebo naopak čekáte, co udělá a přinese konkurence, a pak se přizpůsobíte? V dnešním světě se trendy a vaši zákazníci mění stále rychleji a je proto dobré vědět, co je při nákupu na internetu ovlivňuje, a mít přehled o tom, jak se mění jejich platební návyky. Podívejme se, co se děje na českém trhu on-line plateb a kam se ubírá.


Karty a tlačítka jsou IN

Karty a bankovní tlačítka (expresní bankovní převody) jsou mezi Čechy stále populárnější metodou on-line plateb. Jejich výhoda tkví v tom, že klient zaplatí bezprostředně po objednání a zboží obdrží ihned.

Jak platí Češi na internetu nejčastěji?

Zdroj APEK – E-commerce survey Czech Republic srpen 2014

 

Čím déle má totiž zákazník čas na rozmyšlenou, tím větší je riziko, že si transakci rozmyslí a nezaplatí. Jako například u dobírky či běžného bankovního převodu, kdy má klient na rozmyšlenou poměrně dost času. Peníze se navíc okamžitě přičtou na váš účet.

 

„Předpokládá se, že v roce 2015 bude v ČR až 69 % plateb realizováno přes platební tlačítka a karty.“

Podle průzkumů je 50 % kupujících otevřeno on-line platbám, jen o nich potřebují mít více informací. Výzkum tedy popírá častý argument obchodníků, že nakupující platby on-line nepožadují, a tudíž je nepotřebují.

Meziroční srovnání online platebních metod

Zdroj APEK – E-commerce survey Czech Republic srpen 2014

 

Dobírka na ústupu

Ačkoli měla dobírka dlouhodobě silné postavení, zdá se, že o ni mají Češi stále menší zájem. Souvisí to zřejmě s všeobecnou preferencí bezhotovostních transakcí, větší důvěrou i v předem neprověřené obchodníky a faktem, že dobírka zboží často značně zdraží. Pro vás znamená dobírka nevýhodu v tom, že na peníze za produkt musíte několik dní čekat.

 

Není peněženka jako peněženka

PayPal nebo například PaySec – v zahraničí tolik populární elektronické peněženky – si nás, zdá se, příliš nezískaly. Zřejmě proto, že s elektronickou peněženkou zákazníci platí přes prostředníka (buď si peněženku dobíjí přes bankovní účet, nebo přes kartu), což je pro mnohé z nich zdlouhavé a nepohodlné.

Peněženky byly populární v době, kdy platby kartou nebyly ani zdaleka tak bezpečné jako dnes a lidé dávali přednost dobití peněženky u důvěryhodného provozovatele. I ze zahraničí se nyní ozývají hlasy, že peněženky v konceptu, v jakém je známe dnes (tedy s nutností dobíjet kredit), nemají budoucnost. Výhodou peněženek ale nadále zůstává, že zboží může být odesláno ihned, protože úhrada probíhá okamžitě.

online-platby3

 

Žádné peněženky, žádné karty, prostě jen mobilní telefon

Další platební metody, které se na českém trhu rozvíjí, jsou mobilní platby, zatím jsou zastoupeny produkty mPlatba a PremiumSMS, které zákazníkům umožňují platit za zboží či služby prostřednictvím SMS.

Po zaplacení je částka stržena v rámci měsíčního vyúčtování, či z kreditu. Výhodou je především absence jakékoli registrace a rychlý platební proces. Nevýhodou může být nákladnost služby, protože se o svůj zisk dělíte s operátorem, a omezení výše platby, jejíž strop je například u mPlatby omezen na 1 500 Kč.

 

Hmmm… a kterou metodu vybrat?

Výběr platebních metod na webu, který chce prodávat, by měl být široký. A v žádném případě na něm nesmí chybět platba kartou a bankovním tlačítkem, které jsou na českém internetu nejoblíbenější.

„Zákazník, který na webu nenajde svou oblíbenou platební metodu, většinou odchází jinam.“

Umožnit široký výběr platebních metod znamená skloubit dohromady technologie vašeho webu, platební brány, fakturačního modulu a dalších prvků, což vyžaduje znalosti programování. Většina podnikatelů tak naráží na zdánlivě nepřekonatelné překážky, které je mohou od on-line prodeje naprosto odradit.

 

Řešením je využít aplikace, které integrují platební brány s webovými technologiemi – například FAPI.

FAPI je e-shop nové generace, který je možné umístit do každého webu během pár minut. Integraci široké nabídky on-line platebních metod s ním běžný uživatel zvládne jednoduchým klikáním.

Přínos FAPI tím zdaleka nekončí. Automaticky za vás přijme objednávku, vystaví fakturu, zprostředkuje platbu a zašle produkt. Zbaví vás rutinních a nepříjemných činností, jako je párování a upomínání plateb, a díky statistikám budete mít okamžitý přehled o všech objednávkách a platbách.

Více o tom, jak vypadá FAPI a jak podpoří i váš on-line prodej, se dozvíte na http://fapi.cz.

Ahoj moji milovaní dvanuláci!

Po hoooodně dlouhé době (já vím!) jsou tady vaše (i moje) oblíbené Novinky 2.0. Nebudu se vymlouvat na záhadné nemoci ála Parkinson či Alzheimer, pro které bych se nebyla schopná trefit na ty správné klávesy nebo si pamatovat, že je potřeba Novinky sepsat. V uplynulých měsících jsem zkrátka dávala přednost jiným prioritám. Ale Novinky mi hodně chybí a je mi jasné, že i vám. Přece je fajn mít přehled o tom, co se ve firmě děje 🙂 Takže dost úvodních keců a jde se na věc! 🙂

První miminko 2.0 je na světě!
Tohle jste určitě nikdo nepřehlédli. Ale kdyby přece jen, tak vězte, že 13.2. v 8:30 ráno se Janičce narodila Verunka. Holky už jsou zžité, Verunka prý krásně spí a Jana si už užívá i venkovní kočárkování 🙂 Verunce to sice nevyšlo, aby se narodila na Valentýna, ale odhaduji, že Janě to vůbec nevadí 🙂
Takže ještě jednou, vítej Verunko na tom našem krásném světě, ať se ti tady líbí, děláš mamince i tatínkovi jen samou radost a pěkně mamince koukej přes rameno (nebo dávej pozor, když budeš u prsu), jak čaruje s čísly, ať jí pak u nás můžeš jednou vypomáhat 🙂

Styk jedině s ochranou…
Používáte ochranu? Opravdu? A vážně pokaždé?

Ve SmartEmailingu ji ve jménu bezpečného styku používají. Toho obchodního, samozřejmě! 😀 Ke konci minulého roku byla oficiálně zaregistrována ochranná známka názvu SmartKampaň (erkovkolečkukterétadyanizanicnedokážuvložit). Takže, pokud se někde o této skvělé funkci naší milované email marketingové aplikace budete zmiňovat, označujte název SmartKampaň R-kem v kolečku (anotímkterétadynemůžuvložit).

A to není všechno. Na bezpečný (obchodní) styk myslíme i v jiných projektech. Aktuálně se připravují rešerže pro ochranné známky pro FAPI, MioWeb, EmailAcademy a také Firmu 2.0.

Originální oslava MDŽ v Ženy ženám
To by nebyla Alice, aby nenaplánovala některou z akcí ŽŽ ve vhodný čas související s ženami. Byť o jeden den dříve, slavilo v sobotu MDŽ 100 žen tím nejhezčím způsobem, jakým mohly. Láskou samy k sobě. V AS Clubu v Brně se 7.3. konal další ročník velkého semináře Sebeláska, na kterém navíc na závěr proběhl slavnostní křest a autogramiáda zbrusu nové knížky Lucky Kolaříkové Učebnice sebelásky. Lucinčinu knížku mohu jen a jen doporučit. Četla jsem ji jedním dechem a už se těším, až se do ní ponořím znovu a detailněji 🙂

Sebevědomí není nikdy dost…
Když už jsem u tématu žen, mám tady pro vás jednu pozvánku. Poslední květnový víkend (30.-31.5.) se bude konat v pořadí druhý seminář Sebe-vědomá žena. Pokud si doma nedovolíte dát nohy na stůl a ruce za hlavu, určitě si to přijďte vyzkoušet se mnou na seminář 😉 Přijďte se setkat se svým sebevědomím, nasát sílu ženské skupiny a nabrat vnitřní jistotu a sílu. A pokud znáte ženy, které by seminář zajímal, určitě jim o něm dejte vědět 🙂

Stali jsme se členy APEKu
A že nevíte, co APEK je a proč jsme jeho členy? Tak si to nastudujte! 😀
No, ale teď vážně. Není to ani Asociální parta empatických kamarádů, ani Analogie procesu evoluce kódu, ale (vcelku obyčejná) Asociace pro elektronickou komunikaci. Záměrem členství bylo získat certifikaci APEKu pro naše produkty. Objevil se ovšem malý zádrhel, kdy certifikaci prý poskytují pouze „standardním e-shopům se zbožím“, ale tak to by nebyla Firma 2.0, abychom se nepokusili jejich pravidla doplnit a certifikaci získat. Rozhodně jsem zatím nehodila flintu do žita 🙂

Brzy vám napíšu informace k tomu, kde a jak můžeme používat označení „Člen APEK“.

Vyšli jsme vstříc světlým zítřkům a přesným číslům
V uplynulých týdnech dochází k zásadním změnám v oblasti placených reklam. A musím teda říct, že mě ty změny doslova vyzuly z ponožek 😀 Abych byla konkrétní… Ve vyhodnocování reklam přecházíme na systém porovnávání seznamů ve SmartEmailingu na základě nových údajů (utm parametrů) ve statistikách webových formulářů. Jak říká Michal, je to krok kupředu směrem k přesným číslům. A proč mě to vyzulo z ponožek? Mnooo, to nechám na vaší fantazii, případně kdo chcete, můžete tipovat :-p

Ája má čím dál více fanoušků
Pamatujete si, když jsem dříve psala, že Ája bude brzy potřebovat pro své fanoušky velký stadion? Představte si, že došlo na má slova! 😀 Facebooková stránka Mám se ráda nedávno oslavila 19.000 návštěvníka. To je opravdu úctyhodný počin a nádherná ukázka síly, kterou má jasně vymezená cílová skupina a na ni velmi trefně cílený obsah v dostatečném množství. Áji, blahopřeji tobě i projektu Ženy ženám a těším se, co speciálního vymyslíš pro oslavení 20.000 fanouška 😉

Doplňte si své znalosti o email marketingu
Myslíte si, že o email marketingu víte dost? Vsadila bych se, že ne 🙂 Však to znáte. Kovářova kobyla… No, nebudu se ptát jmenovitě, ani dělat průzkumy, ale pokud při zpytování svého svědomí zjistíte, že by se vám nějaké osvěžení znalostí hodilo, máte příležitost tak učinit už dnes. V Praze se koná EmailAcademy živě, kam jste samozřejmě srdečně zváni. David už má připravenou prezentaci, Katka Fišerová sčítá účastníky a bude to jako obvykle obsahová pecka. Takže… kdo máte volno, nenechte si tuhle akcičku ujít.

Pozn.1: Účast členů týmu Firmy 2.0 je zcela dobrovolná.
Pozn.2: Od Katky si vyžádám seznam členů týmu, kteří se akce zúčastnili.
Pozn.3: Na základě seznamu nebudou vyvozované žádné závěry… 😡 :-p

O zákaznících teď víme víc
Jak je to možné? Díky informacím a údajům, které máme poměrně nově možnost vidět v Anabixu. Kdo jste v častém přímém kontaktu s našimi zákazníky, víte, o čem mluvím. Po dlouhém martyriu se nám v Anabixu povedlo zavést rozdělení podle projektů a stahovat ke kontaktům veškeré faktury. Značky, které o Anabix projevily zájem, ho mají nastavený a kdo zájem neprojevil, toho tam Markétka Danišová brzy natlačí 😀 Skvělé je, že teď v Anabixu můžete vidět u zákazníků vcelku komplexní informace, díky kterým je komunikace v rámci péče o zákazníky, a mnohdy i technické podpory, mnohem efektivnější.

Funnel, funnelu, funnelem, funnele!
Pojem funnel už věřím všichni znáte. Pokud ne, jsou to naše oblíbené trychtýřky a trychtýře, kterými provádíme lidi zvenčí na cestě k tomu, aby se stali našimi zákazníky 🙂 Vytvoření funnelů pro všechny naše značky a produkty je jednou z vysoce aktuálních priorit. Někde jsme už daleko a vidíme první pozitivní výsledky, jinde teprve začínáme tvořit koncept. Ale věci se dějí 🙂

Dnes mám pro vás z této oblasti tři aktualitky:

Vývoj jede pekelným tempem
Další věc, které jste si mohli všimnout, jsou změny, které se dějí v DEVu (rozuměj ve vývoji aplikací). Až si skoro říkám, jestli zkratka DEV, kterou hoši pro svou oblast působení používají, nepochází od slova DEVIL (neboli ďábel). Je mi jasné, že budou tvrdit, že je to od slova development, ale já bych jim to moc nevěřila :-p

Ve vývoji přibylo několik nových lidí. Já sama jsem je povětšinou zatím poznala pouze skrze jména a nutné administrativní záležitosti. Ale věřím, že to jsou všechno kvalitní programátoři, díky kterým nabere vývoj ještě větší obrátky. Konkrétně k Martinovi Dolenskému přibyl v MioWebu Jakub Klapka a tým SmartEmailingu nově posílil Petr Jirouš.

Než abych se dlouze rozepisovala, co nového se konkrétně ve vývoji děje, předám vám to v několika základních bodech (byť je toho samozřejmě mnohem mnohem více, než co si tady přečtete).

SmartEmailing

FAPI (kromě zavádění nové metodiky stejně jako v SE)

A co se chystá v nejbližší době?
SmartEmailing

FAPI

Těšte se na Reporting 2.0!
Chystá se přerod našich reportů do online podoby, což je skutečně velký milník v magické zahradě čísel naší vrchní zahradnice Markétky Málkové 🙂 Jsme v kontaktu s firmou Getchart, která nám umožní napojení na GoodData a online přehledy. Nyní jsme ve fázi, kdy se bude napojovat report  funnelu EmailAcademy a následně nového Děda Vševěda.

Já vím, že mnohým z vás čísla nic moc neříkají (i když alespoň základní přehled o tom, jak na tom firma a značky jsou, by měl mít každý), ale za sebe můžu říct, že se na Reporting 2.0 FAKT těším (a vím, že nejsem sama :)). A až to bude, věřím, že se na čísla budete těšit i vy :)))

———————

Taaaak…. Zdaleka to není všechno, co se od posledních Novinek stalo. Sami asi tušíte, že to bych mohla rovnou sepsat nějakou útlou knížečku, kdybych to měla pokrýt komplet. I tak je toho dost a kdo jste dočetli až sem, mám z toho radost! 🙂

Nepatrný krok pro lidstvo, obrovský krok pro Firmu 2.0 a její zákazníky.

Fapi opět silnější

Už od prosince je FAPI – jedna z našich aplikací, která zjednodušuje vaše internetové placení – překvapení za překvapením.

Jen pár dní před Štědrým dnem, přesně jak tým slíbil, spatřila světlo světa nová verze FAPI, verze 1.2. Nebylo to jen tak. Jsou v tom tisíce řádků kódu, stovky řádků nápovědy a desítky velkých či malých změn. Probdělých nocí a hodin za monitorem je nespočítaně.

Kromě vizuálních změn – třeba přehlednější vzhled menu aplikace nebo výmluvnější popisky v platebním formuláři, který se zobrazuje na webu, přibyly například další platební metody, funkce Akce, možnosti dalších exportů, anebo nejen kosmetické úpravy v zobrazování roku, které vám usnadní přehlednost hlavně na přelomu období.
Fapi je navíc opět gramotnější a umí cizí řeč – anglicky a slovensky.
A aby to bylo kompletní – optimalizovali jsme procesy a tak je Fapi opět o něco rychlejší!

Co přesně a jak se změnilo najdete v tomto článku na blogu Fapi.

Vrcholný (po)krok na nový rok

Jestli i pro vás byl Amazon ještě donedávna jen synonymem obrovského internetového obchoďáku, tak věřte, že je to jen špička ledovce.

Počátkem roku 2015 jsme se rozhodli pro zásadní změnu. Přenášíme FAPI na infrastrukturu Amazon AWS (Amazon Web Services).

AWS je celosvětově nejuznávanější cloudové řešení pro webové služby a největší světový poskytovatel výpočetního výkonu. FAPI tím poskytne vysokou míru stability a dostupnosti a konstantní rychlosti přes mnoho serverů po celém světě.

A co to znamená pro vás, naše zákazníky?
Vyšší spolehlivost, konstantní rychlost a dostupnost prodejních formulářů na vašich webech.

 

Vize aplikace snů je zas o kousek víc naplněna.