Je přirozené, že se všichni chceme s někým srovnávat. Díky tomu totiž můžeme získat informace o tom, jak dobře si vedeme a jestli máme něco zlepšit.

V případě marketingu jsou některá srovnání jednodušší než jiná. Pokud budete chtít zjistit, kolik fanoušků na Facebooku mají vaši konkurenti, prostě navštívíte jejich profily a zjistíte si to. Pokud chcete získat přehled o celkovém výkonu internetového marketingu, můžete využít on-line nástroje pro hodnocení propagace webů, jako je marketing.grader.com. Nebo pokud budete chtít zjistit, jaké články na blozích vašich konkurentů mají největší úspěch, snadno si to zjistíte pomocí dalšího nástroje – buzzsumo.com

S jinými srovnáními je to ale těžší, například v oblasti e-mailového marketingu. Vezměte si třeba míry otevření e-mailu a prokliku – většina firem takové údaje nepublikuje. A tak, pokud právě teprve začínáte investovat do e-mailového marketingu, nemůžete mít žádný přehled o tom, jakého výkonu by vlastně vaše e-mailové kampaně měly dosahovat.

HubSpot zpracoval data od více než 11 500 zadavatelů e-mailových kampaní. Níže uvádíme statistiky, které vám pomohou určit, jak vypadá dobrá míra otevření e-mailu a míra prokliku v závislosti na tom, kolik e-mailových kampaní měsíčně rozešlete, a podle toho, v jaké oblasti podnikáte a jak velká je vaše firma.

mira_otevreni

 

Kolik e-mailových kampaní měsíčně rozešlete?

Všichni chceme vědět, kolik přesně cílených kampaní bychom měli měsíčně rozeslat. Je dobré myslet na to, aby na nás (potenciální) zákazníci nezapomněli, ale současně se krotit, abychom je častými e-maily neotravovali.

Od jaké úrovně je e-mailing příliš častý? Zjistili jsme, že společnosti, které měsíčně rozešlou více než 30 e-mailových kampaní, začnou brzy vykazovat klesající míry otevření e-mailu a prokliku. (Poznámka: Jedná se o kampaně, které jsou cílené a využívají individuální e-maily rozesílané jen části publika – nejedná se o masové e-maily rozesílané všem.)

Optimální intenzity je dosaženo v intervalu 10 – 20 e-mailových kampaní měsíčně. Společnosti, které se v tomto intervalu pohybují, dosahují více než 2x větší míry prokliku než ty, které posílají jen dvě kampaně měsíčně nebo méně. V případě tohoto optimálního intervalu vykazují společnosti medián míry otevření e-mailu 32,4 % a medián míry prokliku 6,5 %.

 

Jak sledované metriky závisí na velikosti společnosti?

Navzdory tomu, že 10–20 e-mailů rozeslaných měsíčně je celkové optimum, v případě segmentace podle velikosti společností dojdeme k poněkud jiným číslům.

Společnosti s 1–10 zaměstnanci a 26–200 zaměstnanci: Jejich výsledky odpovídají tomu, co vyplývá z tabulky nahoře – míry otevření a prokliku dosahují maxima v případě 10–20 cílených e-mailových kampaní měsíčně. Společnosti s 1–10 zaměstnanci mají typicky medián míry otevření 35,3 % a medián míry prokliku 6,9 %. Společnosti s 26–200 zaměstnanci dosahují mediánu míry otevření 32,3 % a mediánu míry prokliku 6,3 %.

Společnosti s 11–25 zaměstnanci: Míra otevření e-mailu je v případě kampaní společností s tímto počtem zaměstnanců obvykle nejvyšší, pokud rozešlou 21 a více e-mailů měsíčně. Při takové frekvenci dosahují mediánu míry otevření 32,4 %. Ale tato frekvence není optimální pro maximalizaci počtu prokliků – pro dosažení tohoto cíle je ideální, pokud rozesílají 16–30 e-mailů měsíčně, a medián míry prokliku pak činí 6,7 %.

Společnosti s více než 201 zaměstnanci: Optimální frekvence pro tyto firmy je mnohem nižší, než je tomu u společností jiných velikostí. Nejvyšší medián míry otevření (32,2 %) byl nalezen pro interval 3–5 e-mailových kampaní za měsíc a nejvyšší medián míry prokliku (7 %) odpovídá frekvenci 6–15 e-mailů za měsíc.

Jaké z toho všeho plyne poučení? Měsíční četnost rozesílání e-mailů byste měli přizpůsobovat velikosti své společnosti.

 

Jak se míry otevření a prokliku liší pro B2B a B2C?

Data jsme segmentovali i podle druhu podnikání – B2B nebo B2C.

V případě B2B jsou míry otevření poměrně stabilní – pohybují se okolo 30 %. Pro B2C se ovšem interval této metriky nachází mezi 30,5 % až 34,9 %. Horní okraj intervalu platí pro B2C společnosti, které rozesílají 10 – 20 e-mailingových kampaní měsíčně.

B2C společnosti sice dosahují lepších měr otevření e-mailů, B2B společnosti mají naproti tomu ale lepší míru prokliku. Platí také, že čím více B2B e-mailů bylo odesláno, tím lepší míry prokliku je dosahováno. B2B společnosti, které rozesílají 10–20 e-mailů měsíčně, mají nejvyšší medián míry prokliku na úrovni 6,0 %.

Pro B2C firmy je podle našich dat nejlepší, pokud rozesílají 10–20 kampaní měsíčně – v takovém případě bude dosaženo mediánu míry prokliku 5,6 %.

 

Tak, a je to – teď už máte přehled o tom, jaký výkon je možné od e-mailingu očekávat podle toho, jak často e-mailové kampaně rozesíláte, jaká je velikost vaší společnosti a jaký je váš podnikatelský model. Co teď? Využijte tyto informace a zapracujte na svých kampaních.

 

Zdroj: http://blog.hubspot.com/marketing/email-open-click-rate-benchmark

Máte připravenou marketingovou kampaň,
ale nejste si jisti, kdy ji během dne ideálně odeslat?

Určitě je dobré zamyslet se nad tím, jak asi tráví den váš ideální klient, což může být u každé cílové skupiny jinak. V následující infografice však naleznete obecná zjištění o chování zákazníka během jeho pracovního dne. Než si ale prohlédnete infografiku, přečtěte si pár zajímavých faktů z průzkumu společnosti GetResponse, která zanalyzovala 21 milionů e-mailů odeslaných z účtů svých klientů.

Podívejme se na nejzajímavější výsledky:

 

Infografika – Nejlepší a nejhorší čas na posílání vašich e-mailů

 

Zdroj infografiky: http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/24396/11-Excellent-Email-Marketing-Infographics.aspx

Stále se setkáváme s dotazy typu:

V tomto článku se zaměříme právě na poslední otázku. Nabídneme vám osvědčené předměty e-mailů, díky kterým příjemci neodolají a váš e-mail rozkliknou!

Budeme vycházet z toho, že vás příjemci určitým způsobem znají. Pokud budou vědět, od koho daný e-mail přichází, stoupne šance, že si jej otevřou a přečtou.

Pokud podnikáte v oblasti obchodu, bude váš e-mailový marketing pravděpodobně zaměřen na prodej. Ať již prodáváte své vlastní produkty, nebo produkty jiných výrobců či poskytovatelů, budete se pravděpodobně věnovat oznamování novinek, sezónních nabídek a slev. Vaším cílem je, aby příjemci na sdělení reagovali co nejrychleji – proto se snažte navodit dojem urgence. K tomu můžete využít pobídky k akci nebo časová omezení nabídek.

Jak sami uvidíte, příklady předmětů, které v článku níže uvádíme, jsou poněkud vágní, jako například „Exkluzivní nabídka speciálně pro Vás“, nicméně samozřejmě bude lepší, pokud budete hovořit o specifických produktech. To si již budete muset otestovat sami v rámci svých kampaní.

50 rychlých tipů, které zatraktivní předměty vašich e-mailů

Pojďme si tedy projít příklady efektivních předmětů:

Nabídka, nabídka, nabídka

Chytlavé a kreativní

 

BONUS – 19 doporučení, jak ještě více zlepšit
předměty vašich e-mailů

19 doporučení, jak ještě více zlepšit předměty vašich e-mailůVaši odběratelé budou e-maily hodnotit hned, jakmile uvidí jejich předměty. Přestože jde jen o malou část zpráv, jsou předměty velice důležité a ovlivňují zájem příjemců.

Předměty e-mailů totiž vytváří první dojem. Proto je třeba na nich trochu zapracovat a dosáhnout tak zvýšení míry otevření a přečtení e-mailů. Připravili jsme pro vás 19 skvělých tipů, se kterými jednoduše vylepšíte předměty svých e-mailů.

Tip #1: Buďte struční. Předmět by měl mít maximálně 50 znaků. Někdy může být náročné dosáhnout zkrácení předmětů, ale vyplatí se to.

Tip #2: Nikdo nemá rád automatické zprávy od robota. Stalo se vám, že jste volali do nějaké společnosti a místo člověka vám odpověděl automat? Bylo to frustrující, že? Přesně tak se cítí lidé, kteří čtou automatizované e-maily. Nikdy nepoužívejte e-mail „neodpovidat@[nazevfirmy].cz“. Opravdu ne. Nejen že s takovým odesílatelem e-mail působí neosobně (takže příjemce e-mail nejspíš neotevře), ale navíc to povede k tomu, že si lidé e-mailovou adresu nepřidají do kontaktního seznamu.

Tip #3: Buďte osobní. Používejte v předmětech e-mailů oslovení – jméno. Každý má rád, když se o něm mluví. Pokud příjemce v e-mailu narazí na své jméno, bude mít pocit, že s firmou navázal bližší vztah. Používejte věty jako: „Pane Nováku, tohle Vám prostě musíme říct!“

Tip #4: Přidejte náhledy e-mailu hned do úvodu. V některých e-mailových klientech se poblíž předmětu e-mailu zobrazí i začátek samotného obsahu. Hned na začátek tedy dejte zajímavý náhled obsahu, který budete odběratelům v daném e-mailu sdělovat. Ať to stojí za to!

Tip #5: Někdy je jednoduchá komunikace lepší než komplexní, barvité sdělení. Cíl e-mailu by měl být jasný, pokud není vaším záměrem zaujmout odběratele zvláštním jazykem.

Tip #6: Nesnažte se donutit odběratele k otevření e-mailu na základě falešných sdělení. Tím byste dosáhli jedině toho, že by se čtenáři naštvali a dost možná by přestali vaše e-maily odebírat.

Tip #7: Když už jsme u těch slibů, pokud si návštěvník vašich stránek stáhl nějakou nabídku a vy ji doručíte prostřednictvím e-mailu, může být užitečné dát do předmětu něco ve smyslu „Vaše nová e-kniha je připravena ke stažení!“ nebo „Váš průvodce čeká na stažení!“ Bude to mnohem efektivnější, než kdybyste do předmětu uvedli jen „Děkujeme“. Odběratelům bude jasné, že na ně v e-mailu něco čeká.

Tip #8: A/B testování je užitečné. Měli byste ho aplikovat na většinu svého obsahu, tedy i na předměty e-mailů.

Tip #9: Efektivní metodou pro zaujetí odběratelů je navození pocitu naléhavosti. Použitím jasných vymezení jako například „Pouze dnes“ nebo „24hodinová akce“ pobídnete čtenáře k tomu, aby neváhali a jednali ihned. Každé odložení vykonání akce totiž zvyšuje riziko, že na ni odběratel zapomene.

Tip #10: Co čtenáři váš e-mail přinese? Dejte mu to jasně najevo. Například „Zvyšte konverzní poměr o 50 % ještě dnes“ bude mnohem poutavější než „Jak zvýšit konverzní poměr“.

Tip #11: Vyvarujte se nudných detailů. Je to ztráta cenných slov. Pokud například posíláte potvrzení objednávky, bude lepší uvést „Vaše objednávka se zpracovává“, místo „Objednávka #32546425234 se zpracovává“.

Tip #12: Odeslání e-mailu ve správný čas a se správným předmětem je receptem na úspěch. Skvělým příkladem je rozeslání akční nabídky happy hour okolo páté, kdy lidé jdou z práce domů.

Tip #13: Využívání čísel v předmětech e-mailů je efektivní. Lidé milují číselně organizované přehledy. Pokud se někde objeví číslo, ve čtenáři se vždy probudí zájem. Dobrý příklad je „7 chyb, které děláte při psaní“.

Tip #14: Čtenáře zaujmete také pomocí otázek. Zaujměte je tím, že jim přímo v předmětu e-mailu položíte otázku jako „Děláte tyto chyby v SEO?“ nebo „Víte, jakou máte na webu chybu?“

Tip #15: Pokud nemůžete nebo neumíte využívat v předmětech personalizované tokeny se jmény uživatelů, uveďte alespoň oslovení jako „Vy“ nebo „Váš“. Předmět tak bude stále působit osobně.

Tip #16: Využijte informace o tom, co již o vašich odběratelích víte. Jaké formuláře vyplnili? V jaké oblasti podnikají? Pomocí těchto informací proveďte zacílení.

Tip #17: Další taktikou, která využívá osobní přístup, je přizpůsobení předmětu e-mailu pomocí lokality, ve které se odběratel nachází. Slevové servery v tom excelují. Nabídky ušité na míru podle místa bydliště budou zcela jistě dosahovat lepšího výkonu.

Tip #18: Dopřejte vašim čtenářům pocit, že jsou výjimeční. Využití předmětů e-mailů ve stylu „Pouze pro naše milované zákazníky“ může být velice efektivní.

Tip #19: Nepřehánějte to s velkými písmeny. Řiďte se především gramatickými pravidly. Předměty jako „OTEVŘETE NYNÍ A ZÍSKEJTE SLEVU“ pravděpodobně nepovedou k přečtení, ale spíše k opaku.

Pamatujte na to, že můžete mít sebelepší sdělení pro své odběratele, ale pokud si e-mail neotevřou, bude k ničemu. Máte skvělý obsah, který bude lidi zajímat? Tak jim to dejte najevo už pomocí předmětu.

Doufáme, že tyto tipy podpořily vaši kreativitu. Pokud máte svoje vlastní oblíbené předměty e-mailů, které se vám osvědčily, dejte nám o nich prosím vědět dole v komentářích.

Zdroj:
http://blog.hubspot.com/marketing/improve-your-email-subject-line
http://www.verticalresponse.com/blog/50-all-time-great-subject-lines-that-work/

Mám špatnou zprávu: počet emailů ve vaší databázi klesá přibližně o 22,5% ročně. E-mailové adresy vašich kontaktů se mění při přechodu z jednoho zaměstnání do druhého, kontakty se z vaší databáze odhlašují nebo začnou používat novou emailovou adresu.

Vaší prací podnikatele je starat se o to, aby neustále narůstaly nové kontakty do vaší emailové databáze a vy jste si tak udrželi počet svých kontaktů ve stoupající křivce.

Pokud jste ještě nezačali budovat svou emailovou databázi nebo vám zkrátka jen došly nápady, jak získávat nové emailové kontakty, inspirujte se těmito 30 způsoby, jak si mnohonásobně navýšit počet kontaktů ve své databázi.

30_jednoduchych_zpusobu_diky_kterym_vzroste_vase_emailova_databaze


Jak zdarma navýšit svou e-mailovou databázi?

1) Vytvořte hodnotný obsah svých e-mailů. Váš obsah musí přinášet zákazníkům vysokou hodnotu, pokud chcete, aby ho lidé pravidelně odebírali a přeposílali svým přátelům, rodině či kolegům, kteří ještě nejsou na vašem mailing listu.

2) Vyzvěte současné odběratele svých emailů, aby je sdíleli a přeposílali pomocí sociálních tlačítek na webu nebo pomocí tlačítka „poslat příteli“. Tímto způsobem můžete získat přístup ke kontaktům svých kamarádů a kolegů, kteří by se mohli přihlásit do vašeho emailového seznamu. Ve spodní části e-mailu mějte text nebo tlačítko „Přihlásit se k odběru“.

3) Vyhlašte on-line soutěž a darujte něco zdarma. Nechte účastníky zaregistrovat se do soutěže pomocí jejich e-mailové adresy (nezapomeňte propagovat svou soutěž také na sociálních sítích).

4) Vytvořte více typů e-mailů, které pošlete cíleně na specifický segment kontaktů ve své databázi. Je větší pravděpodobnost, že příjemci emailů kliknou na email, který je individuálně zacílen na jejich aktuální potřeby a také, že se přihlásí k odběru emailů, které budou zaměřeny na téma, které je konkrétně zajímá.

5) Oživte svou zastaralou databázi e-mailů z opt-in kampaní.
Máte starší seznam kontaktů, o který jste se dlouhou dobu nestarali? Vytvořte poutavý email a pošlete ho na tento starý seznam kontaktů. Odkažte například na ebook zdarma ke stažení na svém webu. Díky tomu si vyfiltrujete kontakty, které nereagují.

hand pressing e-mail icon

 

 

6) Přidejte odkaz do podpisů svých zaměstnanců, který povede lidi na vaši vstupní stránku, kde se mohou přihlásit do vašeho mailing listu.

7) Vytvořte nový obsah k získávání emailů – například ebook, článek nebo video – a vyžadujte od návštěvníků, aby vám poskytli svou e-mailovou adresu výměnou za přístup k vašemu hodnotnému obsahu.

social_028) Používejte svou Facebook stránku, abyste podpořili povědomí o svém webu a magnetech (= obsahy zdarma jako ebooky, články, videa, které nabízíte výměnou za návštěvníkův email). Přidejte na svou vstupní stránku také sociální tlačítka na sdílení vašeho obsahu.

9) Přidejte tlačítko – výzvu k akci do horní části své Facebook stránky. Vložte odkaz na vstupní stránku, která vyžaduje e-mailovou adresu pro přístup.

10) Publikujte na svém účtu na LinkedIn nebo ve vhodných a příslušných skupinových diskusích LinkedIn, odkaz vedoucí na vaši vstupní webovou stránku.

11) Použijte Pinterest na podporu své nabídky, která vyžaduje emailovou registraci. Například můžete vytvořit zeď obrázků z obalů svých ebooků, které budou odkazovat na registrační stránku pro stáhnutí ebooku na vašem webu.

12) Využijte svého kanálu na YouTube. Přidejte výzvu k akci do svých videí. Ke konci videa vložte odkazy na svou vstupní stránku.

13) Odkazujte na svou nabídku na různých místech svého webu.
Nenechte návštěvníky jen tak odejít ze svých stránek, aniž byste na ně získali kontakt. Zahrňte různé výzvy k akci na téměř každé stránce svých webových stránek. Klíčová místa na vašich webových stránkách jsou: homepage, hlavní stránka vašeho blogu, „O nás/O mě“ stránka a „Kontaktujte nás/mě“.

14) Při vytváření obsahu pro jiné (hostovské) blogy využijte také příležitosti a zahrňte do článku výzvu k akci, jakož i odkaz pro čtenáře, aby se přihlásili k odběru článků na vašem blogu.

15) Najděte si affiliate partnery a domluvte se s nimi na vaší propagaci na jejich webových stránkách nebo v jejich emailových kampaních. Díky tomu můžete získat velký příliv nových kontaktů do své emailové databáze a váš affiliate partner provizi od vás za doporučení a prodej vašich produktů nebo služeb.

16) Sbírejte e-mailové adresy na offline akcích jako jsou například veletrhy, semináře, konference apod. a importujte je poté do své databáze. Ujistěte se, že mají zájem být ve vaší databázi a pošlete jim uvítací e-mail, ve kterém potvrdí zájem o příjem vašich pravidelných informací.

17) Uspořádejte online webinář a sbírejte e-mailové adresy při registraci. Po webináři poděkujte za účast a pošlete účastníkům webináře prezentaci nebo jiný slíbený obsah na jejich email.

18) Přidejte QR kód do tištěných marketingových materiálů, které lidé mohou skenovat a přihlásit se do vaší e-mailové databáze, aby získali zajímavý obsah zdarma.

19) Uspořádejte soutěž na offline akcích. Účastněte se nebo vystavujte na veletrzích nebo jiných událostech a uspořádejte soutěž o zajímavé ceny pro své návštěvníky. Mějte na akci iPad nebo jiné zařízení a oslovte návštěvníky, aby se zaregistrovali do vaší soutěže.

20) Navažte spolupráci s místními obchodními komorami, informujte o svých produktech a službách, a zahrňte do své prezentace odkaz na přihlášení se k odběru vašeho zajímavého obsahu.

21) Uspořádejte vlastní akci (přednášku, odborný workshop, výstavu, prezentaci vašeho softwaru či aplikace) a vyzvěte lidi, aby se zaregistrovali na tuto akci nebo k odběru informací o dalších akcích.

business woman giving presentation

 

22) Udělejte narozeninovou nabídku pro své klienty. Připravte vlastní věrnostní klub a darujte něco speciálního pro ty, kteří mají narozeniny a zaregistrují se do vaší databáze emailů.

23) Motivujte své zaměstnance. Dejte jim finanční odměny za sběr platných e-mailových adres.

24) Darujte vzorky, prohlídku zdarma, konzultaci, ebook zdarma či záznam z vaší akce výměnou za email Vašich návštěvníků.

25) Získejte doporučení. Požádejte své zákazníky, aby na vaši nabídku odkazovali a doporučili vás svým kontaktům a výměnou jim dejte slevu na váš produkt.

26) Na konec každého článku na blogu, vložte výzvu k akci – odkaz nebo registrační formulář, díky kterému získají čtenáři hodnotné doplňující informace k článku, slevový poukaz na váš produkt apod.

27) Řekněte si o email při hovoru. Pokud hovoříte se zákazníky, kteří se zajímali o vaše služby, nezavěšujte dokud se nezeptáte, zda si můžete přidat email klienta do svého emailového zpravodaje a informovat ho tak cíleně o tom, co ho zajímá a co by mu mohlo pomoci v souvislosti s vaším produktem nebo službou.

28) Máte kamennou prodejnu? Vyhlašte nějakou zajímavou soutěž! Dejte na pult skleněnou mísu a zeptejte se návštěvníků své prodejny na vizitku a povolení k registraci do e-mailového seznamu. Díky tomu se mohou zapojit do slosování o zajímavou výhru.

29) „Postujte“ fotografie svých produktů, zajímavý obsah či infografiku na Instagram včetně odkazu na váš web a požádejte lidi, aby se zaregistrovali k odběru vašich zajímavostí a novinek.

30) Použijte Pop-upy (vyskakovací okna na webu). Když někdo přijde na vaše webové stránky, vyskočí mu okno pro získání emailu výměnou za zajímavý ebook, video apod.

 

Tak to bylo 30 tipů, jak zvýšit o 200% počet kontaktů ve Vaší databázi.

Doporučuji aplikovat co nejvíce způsobů získávání emailů vašich návštěvníků (budoucích klientů).

Máte nějaký vlastní tip, který se Vám osvědčil pro získávání kontaktů do Vaší emailové databáze a který Vám zde chyběl? Podělte se o něj s dalšími čtenáři a napište nám ho do komentářů pod článkem.

Přeji Vám mnoho spokojených odběratelů a zákazníků ve Vaší databázi!