Budovat podnikání a přitom být stále zaměstnaný není jednoduché. V týdnu přijdete domů po dlouhém dni v práci, strávíte trochu času s rodinou a přáteli, a než jdete spát, ještě narychlo uděláte pár věcí, aby se vaše podnikání posunulo alespoň o krůček dál.

Víkendy vám naproti tomu umožní udělat mnohem více práce ve větších celcích. Ale jak z nich vymáčknout maximum? A jakou strukturu by vlastně měl produktivní víkend mít?

Přepněte do jiného módu

První věc, kterou je třeba změnit, je způsob, jak přemýšlíte o svých víkendech.

Co děláte v průběhu týdne, by vám mělo pomoci k tomu, abyste udělali více práce o víkendu. Nepoužívejte své víkendy k tomu, aby podpořily věci, které děláte v týdnu. Místo toho se ujistěte, že kdykoli přijdete domů z práce a začnete pracovat na svém vlastním businessu, tak tím podporujete to, co máte v plánu dělat o víkendu.

Například pokud se chystáte přes víkend řešit online prodejní nástroj pro váš web, tak v týdnu vytvořte webovou stránku, kam později umístíte objednávkový formulář, vyberte vhodný online prodejní nástroj a rozmyslete si, jak bude vypadat vaše produktová nabídka. Díky tomu se pak můžete o víkendu soustředit na nejdůležitější úkol – implementaci e-shopu na váš web.

Jak v týdnu podpořit aktivity, které budete dělat o víkendu

Kdykoliv vám na mysl přijde nějaký úkol nebo nápad, ale nezvládnete si na něj udělat čas během týdne, přidejte si ho na seznam „dalších akcí“. Pokud máte seznam věcí, které chcete pro své podnikání udělat, podpoří vás to v rychlejším a jasnějším rozhodování.

Jak strukturovat svůj víkend

Pátek

Vzhledem k tomu, že v pátek nemáte čas udělat tolik práce jako v sobotu nebo v neděli, je to dobrá příležitost popřemýšlet nad tím, čeho jste během týdne dosáhli a co máte v plánu na víkend.

Zamyslete se

Než začnete plánovat svůj pracovní čas, je dobré se na pět minut posadit a zamyslet se nad tím, co vám jde dobře a co ne.

Neudělat si pravidelně čas na reflexi toho, kde jste šlápli vedle a kde jste na dobré cestě, může velmi zpomalit váš růst jako podnikatele. Vaše firma poroste jen tehdy, když porostete vy. Každý týden se sami sebe zeptejte na tyto otázky:

Plán útoku

Nyní je čas naplánovat časové úseky pro každý úkol a seřadit si priority.

Vezměte si k ruce kalendář, ze seznamu „dalších akcí“ vytáhněte úkoly s nejvyšší prioritou a začněte si je plánovat v čase. Pokud máte nějaký úkol, který můžete udělat do 5 minut, tak ho udělejte hned (ano hned, zatímco si plánujete čas), namísto toho, abyste ho nechávali na víkend.

Tady je příklad, jak může váš plán na víkend vypadat:

Snímek obrazovky 2015-08-29 v 14.32.26

Obecně platí, že nejprve budete řešit nejtěžší nebo časově nejnáročnější úkoly. Nejvyšší prioritu mají úkoly, které musí být hotovy ihned nebo mají okamžitý dopad na vaše podnikání.

Sobota

Využijte vzrušení a motivaci z páteční reflexe a plánování a začněte řešit nejdůležitější sobotní úkoly.

„Airplane Mode“

Klíč k tomu, abyste z víkendů získali maximum, je „fokus“. Zní vám to povědomě?

Přepněte se do „Airplane Mode“, podobně jako přepínáte svůj telefon. To vám umožní odstřihnout věci, které by vás mohly od práce rušit.

Řekněte své rodině, co máte v plánu a od kdy do kdy jim nebudete k dispozici. Vytvořte si takový pracovní prostor, kde vás nebude nikdo rušit, a vypněte si telefon, pokud je to třeba.

Ačkoli je dost nepravděpodobné, že v dnešní době toho mnoho uděláte bez internetu, internet a jeho lákadla jsou právě jednou z věcí, které vás mohou od efektivní práce odvádět. Existují ale nástroje, které vám v této prokrastinaci mohou zabránit.

StayFocused – Blokuje stránky, které vás okrádají o čas (třeba Facebook :-)), a vy tak můžete pracovat na tom, co je podstatné.

Neděle

Je škoda ztrácet dynamiku práce, kterou jste vytvořili v pátek a sobotu, ale každý asi chápeme, že existují i jiné věci, které je třeba o víkendu dělat. 🙂 Od toho je tu neděle.

Pokud máte v neděli čas, dokončete z plánovaných aktivit, co je potřeba. Pokud čas nemáte, přesuňte nedokončené úkoly zpět na seznam „příštích akcí“, nebo je jednoduše přeplánujte na následující víkend.

Naplánujte si úkoly na následující týden

Díky plánování na nadcházející týden budete přesně vědět, co byste měli dělat, až se vrátíte domů z práce, a nebudete tak mrhat časem. Prostě přijdete domů a uděláte to.

Stanovte si cíle

Pokud jste to ještě neudělali, tak vám doporučuji, abyste si napsali a sledovali týdenní cíle vašeho podnikání. Tady jsou příklady cílů:

Sepsání cílů vám pomůže získat jasnost v tom, co děláte, a být akčnější.  

Opakování matka moudrosti

Návod, jak plánovat svou práci, už máte. Teď je vše jen otázka opakování a schopnosti operativně si návod přizpůsobit aktuální situaci.

Věřte, že všechny vaše snahy začnou časem přinášet ovoce, a než se nadějete, můžete mít vaše vlastní online prodejní impérium.

Jak přilákat a vychovat zákazníka-2

Pokud jste majiteli malého businessu, pravděpodobně jste již začali nesnášet slovo „očekávání“ více než jakékoli jiné. Zákazníci mají spousty představ o tom, co jim váš produkt a s ním jdoucí servis může přinést, a je velmi snadné je zklamat.

V online světě to platí dvojnásob a termíny jako „cloud“ klientova očekávání rozhodně nezmírňují. Vždyť mraky jsou magické nadýchané věci, které se vznášejí a dokáží na sebe vzít milióny podob, ne? Nelze se divit, že klienti mají pocit, že v tomto odvětví je možné všechno.

Ve chvíli, kdy máte na své podnikání vymezený určitý rozpočet, je jasné, že není možné splnit každý zákazníkův rozmar. Součástí odpovědnosti za to, že jste pánem svého vlastního businessu, je naučit se nastavit a pak hlavně splnit očekávání klientů.

Přilákejte správné klienty

Jako hlas vašeho produktu máte jedinečnou moc přitáhnout si právě ten druh zákazníků, který chcete. Vše začíná u budování vaší značky.

Pokud se prezentujete jako full-service, který vede zákazníka za ručičku od začátku do konce, je třeba, abyste takoví opravdu byli, a to od samého začátku. Pokud neposkytujete tak komplexní služby, budete atraktivní spíše pro klienty, kteří nepotřebují dokonalou péči a zvládnou se o sebe postarat více méně sami. Komunikujte, kdo jste, a držte se toho.

Když za vámi lidé přicházejí se špatnou představou o tom, kdo jste a jaké služby jste schopni poskytnout, znamená to, že o sobě nekomunikujete dostatečně jasně.

Porozumějte svým klientům

Jakmile zákazníka zaujmete, hra na očekávání skutečně začíná. Jistě získáte klienty, kteří vás budou milovat. Mimochodem, už máte jejich reference? Ale bezesporu i takové, kteří vás opravdu rádi mít nebudou.

S těmi druhými zacházejte jako s případovými studiemi. Nechte je ventilovat jejich rozhořčení. Zjistěte, co se pokazilo. Tito lidé vám pomohou růst víc než vaši největší fanoušci, a to i přesto, že od vás navzdory všemu, co uděláte, už nikdy nekoupí!

Kousnout se do rtu a opravdu upřímně se ptát: „Kde jsme pohořeli?“, to zákazníky uklidní a vás skutečně poučí. Pravidelná komunikace, ať už online (třeba prostřednictvím zpětnovazebního pop-up), nebo osobní, dává zákazníkům pocit, že byli vyslyšeni, a vám poskytne průběžný pohled na to, jak se vám daří.

Transformujte váš vztah

Příště, až narazíte na „obtížného“ klienta, budete vědět, odkud přišel a co byste mohli udělat, aby byl šťastnější. Nejde to ale vždy, smiřte se s tím, že vám někteří zákazníci proklouznou mezi prsty bez ohledu na to, jak dokonalý prodejní nástroj máte k dispozici a jak skvělou zákaznickou péči jste vybudovali.

Častěji se ale stává, že jsou lidé ochotni změnit názor na vaši značku, když jim k tomu dáte šanci. Začněte tím, že se do nich vcítíte, a skončete tím, že je přetáhnete na svou stranu.

Vyslechněte je a pak jim řekněte, co přesně uděláte, aby své rozhodnutí změnili. Nevytvářejte ještě větší očekávání, než už mají. Dejte jim realistická řešení, o nichž jste si jisti, že je splníte. Tím, že převezmete kontrolu a předestřete, jak by mohl váš obchodní vztah vypadat, jej začnete přetavovat v něco, co vy i klient chcete.

 

Zlepšujte, zlepšujte, zlepšujte

Když ztratíte zákazníka, berte to jako příležitost k přilákání někoho lepšího. Vyzbrojeni novými poznatky o tom, komu chcete a nechcete prodávat, se můžete vrátit k budování vaší značky, prodejních nástrojů a proaktivní komunikace.

My všichni sníme o tom, být v pozici, kdy si můžeme dovolit odmítnout zákazníky, kteří jsou pro nás nevhodní. Většina z nás v takové pozici ale není. Nevadí. Namísto toho se můžete na své klienty pro příště lépe připravit a své služby průběžně zlepšovat.

A jak si při všech těch milionech věcí a problémů, které musíte v podnikání řešit, udělat ještě čas na vyslechnutí vašich zákazníků a plnění jejich očekávání?

Třeba tím, že si pořídíte prodejní nástroj, který vás osvobodí od náročné administrativy. 24 hodin denně, 365 dní v roce vmžiku a kvalitně obslouží vaše klienty. Přijme objednávku, vystaví fakturu, zprostředkuje platbu, spáruje ji s fakturou a zašle klientům produkt. Vy můžete rozvíjet své nápady a zkvalitňovat své služby, vše ostatní za vás udělá eShop nové generace – FAPI.