Rozhovor s Petrou Svobodovou: Odlište se animovaným videem

Dnešní doba je přeplněná informacemi a ne vždy nás baví číst nekonečně dlouhé texty. Nejen na webech. Ale s videem… to je jiná!

Petra SvobodováKaždý ale nemá koule postavit se před kameru (ani já ne!) a smysluplně, plynule říct, co má na srdci. Ani nemusí. Lze to takřka šalamounsky obejít a použít video animované. Pokud se chcete odlišit, můžete o tom nejen přemýšlet, ale animované video si i vytvořit. Nebo si ho nechat vytvořit…

O tom, co obnáší tvorba animovaných videí a na co nezapomenout při jejich tvorbě, mi odpověděla má kolegyně Petra Svobodová, která pomáhá online podnikatelům prezentovat se na internetu formou originálního animovaného videa.

 

1. Jak ses dostala k animování videí?

Tak trochu náhodně – bylo to potřeba. Řada mých klientů měla kvalitní obsah, o kterém věděli, že by bylo nejlepší ho prezentovat formou videa, ale každý z nás není rozený řečník a necítí se na to vystoupit sám před kamerou, a při tom myslet na to, co chce říct, jak to zní, jak se u toho tváří a ještě hlídat postoj těla apod. Tak jsem hledala možnosti, abych svým klientům pomohla a objevila jsem formu animovaných videí s jejich vlastní animovanou postavičkou, která bude prezentovat produkty, služby a zákazníky samotné.

 

2. Co tě na animování baví nejvíc a proč?

Tvorba samotná. Podle Dynamiky Bohatství jsem “Tvůrce”, takže mě moc baví hrát si a tvořit animované příběhy. Je to jako vrátit se do dětských let a tvořit vlastní pohádkové příběhy 🙂 Navíc je krásné vdechnout projektům život a slyšet zpětnou vazbu od svých zákazníků.

 

3. Kdy jsi vytvořila první animované video? O čem bylo?

Mé první animované video bylo pro prádelnu v zahraničí. Ano, možná trochu zvláštní klient, ale krásně to ukazuje, že zákazníky touží oslovit opravdu každý. Video vzniklo pro potřeby obchodních zástupců mého klienta, aby mohli rychle a nenásilně předávat informace potenciálním zákazníkům. Úspěšnost předání informací vzrostla až o 40 % !

animacka2

 

4. Čtyřicet procent není málo. Jsou výsledky vždy takové?

To záleží na produktu a na píli klienta propagovat a sdílet informace správnou formou. Ale i s tím ráda poradím, má pomoc nekončí prostým odesláním videa.

 

5. Čím a jak si ten úspěch videa vysvětlit?

Je to nová a zatím neokoukaná forma prezentace. Zásadní pro reklamu je odlišit se. Doba je rychlá a zákazníci, když už konzumují informace, tak také většinou rychle. Není čas číst dlouhé texty na webu, ale na pěkné, zábavné, minutu a půl dlouhé video se většinou každý rád podívá.

Takové video můžete pak použít nejen na webu/eshopu, na svém youtube kanálu, ale i na seminářích, veletrzích, facebooku či přímo ve své prodejně…

 

6. Už se ti stalo, že by se nějaké téma nedalo videem sdělit?

Ještě ne. Asi by se něco našlo, ale zatím se mi nestalo, že by nešel zrealizovat projekt nějakého mého klienta. Vždy se našla cesta, způsob jak zachytit myšlenky obrazem.

animacka4

7. Můžeš v krátkosti popsat proces tvorby od nápadu po hotové video?

Prvně je třeba si ujasnit, co je cílem videa. Dále zjistit, kdo je náš prototyp zákazníka – cílová skupina. Následně se snažím vcítit nejen do prodejce, ale naladit se i do uvažování zákazníka. Pak už je přichází má tvorba a obrovská smršť kreativity 🙂

Následuje fáze doladění scénáře. Vybírám scénu, tvořím ideální obraz postavičky (avatara), která se mnohdy podobá majiteli firmy. Pak už jen dodám do videa hudbu a zvukové efekty. Zvuk natáčíme ve studiu s profesionálním moderátorem. A pak vše sestříhat, upravit a výsledný zvuk dodat do jednotlivých scén animace.

Poslední fází je ladění k dokonalosti – nejdřív sama a pak i s klientem. Jakmile si odsouhlasíme finální podobu díla, připravím ho pro export v HD kvalitě a doručím v požadovaném formátu. Tohle všechno ale nedělám sama. K vysoké úrovni videa mi pomáhá můj čtyřčlenný tým.

 

8. Jak dlouho celý ten proces trvá a co zabere nejvíc času?

To záleží na délce videa a potřebách konkrétního klienta. Pomáhám klientům i s tvorbou scénáře, výběrem moderátorky nebo moderátora a nabízím jazykové mutace i ve slovenštině, němčině a angličtině, a to výrobní čas prodlužuje. Vytvořit profi videoanimaci zabere dle náročnosti 2-4 dny.

A co trvá nejdéle? Samozřejmě samotná animace videa.

 

9. Kam si chodíš pro inspiraci?

Inspirace je všude kolem nás, jen se dívat a přijímat ji. Jednoduchá pravda 🙂

Inspirací jsou mi i lidé z Firmy 2.0 a spolupráce s Davidem, který má dar motivovat a inspirovat nejen mě, ale každého, kdo s ním a jeho prací přijde do styku.

animacka3

 

10. Kdybych se dnes rozhodla, že si udělám animované video sama, co bys mi poradila?

Nedělej ho sama 🙂 Ne vážně, není to práce na jeden večer, pokud to má působit profesionálně a účinně. Kromě toho, že by ti nějaký čas trvalo než bys ovládla animační program a možnosti samotné animace, nekvalitní zvuk a neznalost prodejní strategie by tvému výtvoru profesionalitu moc nepřidaly. Chci tím říct, abys to určitě vyzkoušela, ale výsledek bude úměrný tvým znalostem a zkušenostem, ale i programu a technice, jakou použiješ pro animaci a zvuk.

Ale pokud bys to chtěla zvládnout sama, doporučuji si určitě najít dobrého moderátora – kvalitní zvuk dělá hodně. Doporučuji také ohlídat marketingovou strategii videa. A jak připravit správný scénář pro animované video se můžeš inspirovat v tomto mém videonávodu.

 

11. Co je pro tebe v animování momentálně největší výzvou?

Stále se zlepšovat a mít spokojené zákazníky, kterým má videoanimace zvedne prodeje a zisky 🙂

 

Děkuji za rozhovor.

Pokud se chcete poradit, inspirovat nebo nechat si video vytvořit,
podívejte se na Petry web – Animačka.cz 

 

Katka Svobodová

Jsem úplně normální vodnářka, která miluje psaní. Proto píšu... A co vy, taky děláte to, co vás baví? Více o mne na www.pismenkovakralovna.cz

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.