Přínos pro klienty vs. životní styl

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Nedávno jsem v jednom videu viděl zajímavou otázku. Když se podíváte na měsíc zpět, jste naprosto spokojení s přínosem, který jste poskytli vašim klientům, s hodnotou, kterou jste předali vašim zákazníkům, a zároveň jste naplno v souladu a spokojení s tím, jak jste odpočívali, jak vypadaly vaše dny, jaký jste měli životní styl? Byli jste sami sebou? Cítili jste v posledním měsíci svobodu a pohodu?

Z vlastní zkušenosti jsem si často na tyhle dvě otázky odpověděl ne a ne. Vlastně jsem měl pocit, že můžu a chci dát víc, že to můžeme v byznyse udělat lépe, že můžeme ještě něco vylepšit, že to ještě není dost dobré. A zároveň jsem v té práci seděl více, než jsem chtěl, a možná jsem se dřel více, než jsem chtěl. Neměl jsem pocit, že životní styl, který žiju, je přesně to, co bych si přál.

Dneska bych se u těchto dvou oblastí rád zastavil. Jestli teď přemýšlíte nad svým podnikáním, jste majitelem firmy, máte nějakou živnost, pracujete na sebe, nebo přemýšlíte, že začnete podnikat, tak je vždycky důležité, když plánujete nějakou kampaň, plánujete začít něco prodávat nebo vůbec přemýšlíte nad tím, co bude váš obchodní proces v dalších obdobích, dívat se na obě tyhle strany. Protože my všichni bychom se na nějaké úrovni rádi rozdali, rádi bychom sloužili, rádi bychom dávali… Dáváme a dáváme, a pak zjistíme, že jsme obrovsky unavení, že už nemůžeme a že náš životní styl, vztahy, rodina a podobně, není ono.

Přínos pro klienty

A tak když teď přemýšlíte nad tím, co ještě pro klienty vymyslíte, jestli uděláte další akci, další produkt, zda budete vyvíjet něco nového, nebo přidáte další hodnotu, další bonus, další dárky, zamyslete se také, co všechno to bude znamenat pro váš životní styl. Pokud chcete klientům obrovsky moc dát, možná vám potom nezbyde čas na životní styl, jaký byste si přáli.

Myslete i na svůj životní styl

Proto když přemýšlíte a plánujete váš čas, vaše podnikání, vždycky važte, co je ten přínos pro vaše klienty, co je ve vašem podnikání to, co lidé skutečně oceňují a co chtějí, co je to nejhlavnější, proč vám dávají peníze, a to jim dejte. A nechte si prostor na to, abyste se mohli ohlédnout a dopřát si čas na sebe, dopřát si čas na to, co vás baví mimo práci, dopřát si čas na odpočinek, na regeneraci, protože v tuhle chvíli přicházejí i krásné nápady, inspirace a další věci, které nakonec mohou být i přínosem pro klienty.

Poslední měsíce se hodně pohybuji právě v těchto dvou oblastech, a když přemýšlím nad novým projektem, vždycky se snažím mít ty věci v souladu. Sám jsem si vyzkoušel, že životní styl může velmi trpět na úkor přínosu pro klienty, tak vy na to nezapomeňte.

 

David Kirš_přínos_klienti_životní_styl

 

David Kirš

David Kirš žije v Brně s Alicí, je táta Klárky, (info)podnikatel, lektor, zakladatel SmartEmailingu a Firmy 2.0, tvůrce online programů Miliónové impérium a EmailAcademy a je mentorem ve výcviku Cesta pravého muže. Zvedl v Čechách a na Slovensku vlnu info-podnikání, je vášnivým propagátorem poctivého email marketingu a info-marketingu a dnes učí novou generaci podnikatelů, jak si (nejen) díky internetu zjednodušit život.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.