Příběh vstupenky zdarma, která vydělala milióny…

Je 11. 10. 2011 a mně zvoní budík. Je mi zima a nikam se mi nechce. Dnes ale pořádá v Praze celodenní seminář e-mail marketingu David Kirš.  E-mail marketing je mojí doménou a na přednášku Davida jsem opravdu zvědavá. Akce “konkurentů” navštěvuji celkem pravidelně. David mojí konkurencí beze sporu je, ačkoli jsem ho tak nikdy nebrala. Ve spojení s ním mě napadá spíš slovo inspirace…

E-mail marketingu se věnuji již několik let. Pro klienty vytvářím strategie a pomáhám jim díky newsletterům více prodávat. Připravuji pro ně i samotné kampaně a především sama pro jednu přední českou agenturu, specializující se na internetové obchody, e-mail marketing školím. Nepředpokládám, že bych se dozvěděla něco přelomového. Před týdnem mi ale nadšeně volala kamarádka, že chce na seminář jít, a díky akci 1+1 dostane vstupenku zdarma. Tak, že bych mohla jít s ní a případně jí na vstupné přidat. Proč ne:)

Akce začíná: tak trochu jiný seminář

Na akci je něco kolem dvaceti účastníků. Zatím nic neobvyklého. Na stole je pro každého připravený pracovní sešit. Nakouknu do něj a přichází moje první překvapení. Doplňovačky v textu? V celém sešitě jsou věty, ve kterých chybí slova? Chyba tisku? Záměr? Takhle přece podklady pro školení nevypadají. Musíte mít slidy prezentace pěkně pod sebou a vedle toho možnost doplňovat si své poznámky. Nebo ne?

Stačilo pár listů, abych pochopila, jak cenné tyhle díry jsou. Udrží pozornost, vedou mě k přemýšlení nad vlastními projekty a ze suchého zápisu ze školení vytváří můj individuální návod, který nezaložím hned po akci na hromadu jiných podkladů na stole. Je mi jasné, že k těmhle poznámkám se budu vracet.

katka-fiserova

 

Klíčová otázka: Co já to vlastně dělám?

Dalším milým překvapením školení bylo prokládání bloky pro sdílení s ostatními účastníky. (Zapomněla jsme vizitky. Už zase.) Ale nevadí. Tenhle prostor pro sdílení měl totiž daleko vyšší hodnotu než kontakt na potenciálního klienta. Poskytl mi zpětnou vazbu k tomu, jak srozumitelné je moje sdělení, které do světa šířím skrze e-mailing. Jak pochopitelný je pro ostatní můj e-mailový projev. Pomohli mi stanovit si core message. A tak vznikl emotivní marketing. To je interní pojmenování, které jsem začala používat pro to, co dělám.

Pomáhám internetových obchodům komunikovat se svými zákazníky tak, aby se rádi vraceli.

Bez strachu ptát se. Znovu a znovu a znovu.

Celý seminář probíhal v pohodové atmosféře. Miluji speakery, kteří dokáží předávat své znalosti bez toho, aniž by se vyvyšovali nebo si o sobě moc mysleli. V takovém prostoru se totiž nikdo nebojí na cokoli zeptat. A od toho podle mě školení a semináře jsou.

Těšila jsem se domů, až budu moct uplatnit nové postřehy k e-mailingu mých klientů a hlavně využít ten příval energie a chuti do práce, který ve mně zůstal – jako dozvuk semináře…

15.10.2014 – o tři roky později…

Chcete vidět výsledky? Jasně a kdo by nechtěl. 
Při ohlédnutí zpátky mohu jen obtížně říct, co vše zapříčinil tenhle jediný seminář. Posouzení nechám na vás. Řeknu vám co vše se událo a kde jsem dnes.
Odešla jsem z reklamní agentury a pustila se na volnou nohu. Pomohla jsem rozjet e-mail marketing od nuly více než 47 e-shopům a firmám, s dalšími 27 jsem spolupracovala na pravidelných kampaních. 
Od června 2014 jsem členem Firmy 2.0, od září projektovou manažerkou SmartEmailingu.

To, kde jsem dnes, je výsledkem řady rozhodnutí a upřímně vám říkám, že nic z toho jsem neplánovala. Více méně se to tak nějak stalo. Nemyslím si, že by 8 kroků vysoce efektivního e-mail marketingu (tak se seminář jmenoval) mohl přímo za to, že dnes pracuji ve SmartEmailingu. Vím ale, že změnil (rozšířil víc než jsem si dokázala do té doby představit) moje vnímání e-mail marketingu. Ukázal mi nový pohled, díky kterému se mi podařilo resuscitovat e-mail marketing v několika eshopech, které to již chtěli zabalit, a vybudovat od píky několik desetitisícových databází jiným klientům.

Bez nadsázky tedy říkám, že jedna vstupenka zdarma mi umožnila předávat know-how a pomoci téměř padesátce českých firem a e-shopů rozjet e-mailing.

47 firem dodnes těží
z jediné vstupenky zdarma

Chtěla jsem vám ukázat, kolik e-mail marketing mým klientům za tu dobu vydělal. Upřímně jsem ale líná počítat a čísla nejsou moji zálibou. Vybrala jsem tedy dvě různé hodnoty od dvou různých klientů, kteří mi dovolili čísla zveřejnit, ovšem nepřáli si být jmenováni přímo a já to respektuji.

Největší nárůst databáze

Největší databáze jednoho z mých klientů je 71 798 kontaktů.
Začínali jsme na deseti tisících cca před 14 měsíci a před třemi jsme spolupráci ukončili. Nastavené automatické kampaně však běží dále.

Nejúspěšnější e-mailová kampaň

Nejúspěšnější e-mailová kampaň pro internetový obchod, kterou jsem realizovala, vydělala na položkách v průměrné hodnotě 500 Kč celkem 617 457 Kč. (Jedná se o obrat. Je to cca 3x více než vydělával klient před začátkem naší spolupráce ve stejném období.)

David Kirš podniká srdcem

Bude mít tenhle příběh šťastný konec i pro vás?

Tenhle článek se jmenuje Příběh o vstupence. Ačkoli to není pohádka, má šťastný konec, a může ho mít i pro vás. S Davidem Kiršem jsme se rozhodli tento seminář začít opakovat. Ten příští se bude konat v Praze 11.3.2015 a stále ještě můžete sehnat vstupenky.

Chcete i Vy bezbolestně nakopnout svůj byznys? Získat 2x více zákazníků a 5x větší návratnost investic?
Přihlaste se na seminář 8 kroků vysoce efektivního e-mail marketingu. Stejně jako před třemi roky – i dnes dostane jednu vstupenku pro svého kolegu nebo známého zdarma…

Více informací o semináři >>

 

Kateřina Fišerová

Pomáhala rozjet e-mail marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního e-mail marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat jen na vybraných konferencích.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.