Novinky 2.0: SmartEmailing umí odečítat, FAPI od něj opisuje

Ahojky, moji milí dvanuláčci! Já vím, já vím. Bylo vám po novinkách smutno, že? Mně taky…

Zdá se, že se z nich teď stává pravidelně nepravidelná záležitost. Věřím, že o to víc vás pak překvapí a pobaví 🙂 Chtěla jsem dnešní novinky rozdělit na více částí, ale když ono je to aktuální všechno a rozhodnout, co se dozvíte hned a co až příští týden mi nějak nešlo. Tak tady máte vše, co se od minulých novinek událo a taky, co nás v nejbližším období čeká. Hezké počteníčko a brzy naviděnou v Polsku! :-*

 

Sejdeme se na Vlachovce…teda na Pepitě!
Jednou z nejžhavějších novinek tohoto týdne je bezesporu blížící se firemní setkání v Polsku. Nevím jak vy, ale já se už tak 2 týdny na vás na všechny neskutečně těším, mám nachystaný kufr, plán, co si do něho sbalím a od minulého víkendu přivykám svůj žaludek na větší objemy chutného jídla.

Na setkání budeme mít možnost osobně poznat novou bloggerkou Ženy ženám Katkou Svobodovou. Ája vzkazuje všem firemním divochům, aby na ni byli hodní! 😉

A co budeme mít na programu? V plánu je spousta fajn věcí:

  • chutné jídlo od festovní paní kuchařky Haliny
  • promítání fotek z výletu Lukáše a Martina do USA
  • chutné jídlo od festovní paní kuchařky Haliny
  • celodenní workshop Dynamiky bohatství s Jankem Polákem (prokládaný chutným jídlem od festovní paní kuchařky Haliny)
  • povídání o našem randění ve dvojicích
  • chutné jídlo od festovní paní kuchařky Haliny
  • a ještě pár dalších věcí, vždy prokládaných chutným jídlem od festovní paní kuchařky Haliny

Už chápete ty mé “jídelní přípravy”? 😀
Pár informací k setkání si ještě budete moct brzy přečíst v samostatném vlákně v Basecampu.

 

Workshop Platformy 2.0: Kdo má u Viktora panáka a co měl Vašek v kapse?
Jsem asi ta poslední, která by vám měla něco psát o úspěšně proběhnuvším workshopu Platformy 2.0. Na rozdíl ode mě, maminky pečující ten den o své milované děti, vás většina 22.5. poletovala ve žlutých tričkách po Jundrově 🙂

Přesto mám pro vás z workshopu informace, které věřím, že zatím nemáte. Inu, být šéfredaktorkou Novinek má své výhody :-p

Tak v první řadě se vsadím, že nevíte, co měl Vašek Růt při své přednášce v kapse pro štěstí. A víte co? Já vám to neprozradím a tímto vyhlašuji další firemní mini-kvíz. Schválně jestli uhádnete, co způsobilo, že byla Vaškova přednáška tak skvělá? Díky čemu to všechno tak bravůrně zvládl a tréma, kterou měl před svým vstupem, šla rázem (a vcelku ochotně) na procházku po Jundrově?

Odpovězte na otázku: Co měl Vašek při přednášení na workshopu Platformy 2.0 v kapse pro štěstí?
Vítěz dostane na našem setkání v Polsku malou odměnu pro potěšení 🙂

Malá nápověda: Předmět pro štěstí se třpytí a byl Vaškovi darován přímo na workshopu někým z týmu. (Dotyčná osoba má až do odvolání embargo na poskytování odpovědí na případné doatzy, které by se k ní ve spojitosti s kvízem dostaly.)

No a za druhé, workshop skončil skvělým prodejním úspěchem. Padl rekord prodeje z Digital Summitu a Viktor tímto zve top prodejce Markétu Danišovou a Vaška Růta v Polsku na velkého panáka.

Viktor tímto ještě jednou děkuje celému prodejnímu, ale i organizačnímu a prezentačnímu týmu a těší se na další podobné akce.

 

Daly jsme se s Markétou D. na úklid
Ne že by nás naše pozice ve firmě nenaplňovaly a nebavily. Ba naopak! Ale znáte to. Každý z nás má nějaký sen 😀 A můj sen, který nás sdílí v našem týmu hned několik, je mít konečně pořádek ve všech datech. A tak jsme si s Markétkou Danišovou vyhrnuly rukávy, uvázaly šátky kolem hlavy a za vydatné pomoci Vaška jsme se pustily do úklidu. Našim cílem je mít všechna data nejen kompletní a na jednom místě, ale k dispozici nám všem tak, aby každý z nás měl vždy k dispozici přesně ty informace, které potřebuje.

V první fázi se tedy dotahuje slučování všech seznamů, kampaní a formulářů všech projektů pod jeden SmartEmailingový účet. Následovat bude vymetení historicky zaprášených dat v Anabixu, ZOHO a FAPI a pak propojení všech těchto systémů společně se SmartEmailingem do jednoho nádherně šlapajícího soustrojí. Při té představě mám po telě samotným vzrušením husí kůži 😀

 

I servery chtějí být v dobré společnosti
O víkendu 24.-25.5. došlo k přesunu našich firemních serverů z Casablanky do TTC Teleport. Ač by název nové serverovny mohl naznačovat něco jiného, servery se Lukášovi Pourovi nepovedlo teleportovat, a tak si musel dát noční. Naštěstí vše proběhlo hladce a svou noční šichtu mohl v klidu v 8:00 ráno ukončit odchodem domů a dospáním probděné noci.

Nová serverovna představuje také naplnění tajných snů našich serverů být v dobré společnosti. Vedle našeho půl racku totiž sedí cca 100 racků významné české internetové společnosti. (Poznámka pod čarou: Prosím vás, není tady řeč o ptácích, ano?) Jen mě napadá, že by měl Lukáš naučit své servery lepším móresům, pokud mají dělat Firmě 2.0 čest a odnaučit je se kousat. Přeci jen bych tipovala, že tohle se v lepší společnosti nedělá! 😀

 servery_teleport

 

Martin Strouhal naučil SmartEmailing 2.0 odečítat (a pár dalším kouskům)
Mám podezření, že Martin tajně připravuje Mailovátko pro cirkusová čísla. Učí ho různým kouskům, za která by nejeden cirkusový lachtan dal vlastní kůži (byla by vůbec někomu k něčemu?).

Tak v první řadě umí Mailovátko odečítat. Konkrétně odečítá seznamy. Takže pokud posíláte kampaň na nějaký seznam, můžete si teď přímo v rozesílce vybrat, že se kampaň odešle na seznam A, ze kterého zároveň budou vyloučeny kontakty v seznamu B.

Taktéž má Mailovátko nový import, který konečně pochopí každý (i lachtan).

Nově je dále možné vkládat oslovení (a také jiná vlastní pole) do předmětu e-mailu. Tedy nyní můžete například odeslat kampaň, u které se příjemci objeví předmět “Lachtane, už sis dnes koupil své ryby?” A jinému příjemci pak “Tomáši, už sis dnes koupil své banány?”

 

Cesta do hlubin študákovy duše (a zase ven)
Tak by se dalo pojmenovat několik uplynulých týdnů ve FAPI. Honza Fabík byl hluboce ponořen do příprav na svou zkoušku dospělosti, kterou (TADÁÁÁÁÁ) úspěšně složil a zároveň se Kamil snažil ho co nejvíce uchránit před nálety požadavků na další a další úpravy, kterých bylo ve FAPI zapotřebí.

Další zkoumanou študákovou duší pak byla ta, která patří Ondřejovi Hübschovi. Přijal nabídku práce pro FAPI. Všichni jásali, Kamil otevíral šampaňské, David začínal plánovat další rozvoj FAPI a Honza se těšil a připravoval na pomocníka. Po pár dnech však bylo všechno jinak. Ondřej dal přednost zábavě a šel programovat mobilní aplikace, Kamil dal šampáňo opět na led, David se prozatím nevyjádřil a Honza počítá s tím, že bude programovat i v letadle cestou na mezinárovní olympiádu v programování na Thajwanu.

 

FAPI se nenechá Smartem zahanbit. Nové kousky zvládá taky (a tak trochu opisuje :))
Nový kousek FAPI se týká rozesílání e-mailů s fakturami. Dříve byla rozesílka řešena přes SMTP uživatele. Nově FAPI odkoukalo od Smartu možnost server-envelope, což v praxi znamená, že e-maily jsou rozesílány přes naše vlastní firemní IP adresy, avšak příjemce vidí jako e-mail odesílatele adresu majitele FAPI účtu. Očekávaným výsledkem je vyšší doručitelnost emailů s fakturami, tudíž větší spolehlivost FAPI.

Kromě toho se po návratu Honzy do jeho běžného pracovního módu opět naplno rozjely programátorské prace ve FAPI. Upravuje, čístí, uklízí resty a pouští se do nových funkcí.

 

SmartEmailing to na prázdniny rozjede
SmartEmailing má na červen připravené dvě promo akce s pracovním názvem “Rozjeďte to na prázdniny”. Cílem je rozvířit smarťácké vody, podpořit obchod a prodej a aktivovat zákaznickou i nezákaznickou základnu.

Akce č.1: objednej si SE Business účet a získáš 2 měsíce zdarma a workshop k tomu navrch
Noví zákazníci budou mít možnost si v první polovině června objednat SmartEmailing za velmi lákavých podmínek. Workshop se pro ně pak bude konat koncem měsíce v Brně, pod odborným vedením Vaška Růta.

Akce č.2: soutěž pro zákazníky o iPad
Stávající zákazníci SmartEmailingu budou vyvzáni k tomu, aby nám napsali své “success stories”, případové studie o tom, jak jim email marketing pomohl v jejich podnikání. Všechny příběhy budou zveřejněny na SE blogu a autor článku, který získá do konce června nejvíce “lajků”, vyhraje iPad. Ten už je pro výherce připraven (společně s cenami pro druhé a třetí místo, jejichž životnost ale není zaručena).

 iPad4

Rubrika Alice Kirš
Jak to na začátku vypadalo se seminářem JustLove trochu bledě, nakonec se jej podařilo krásně naplnit. Ája vyzkoušela mini trychtýř v kombinaci s akční cenou platnou po dobu tří dnů, což ve výsledku přineslo krásných 50 přihlášek.

Společně s Davidem se Ája vydala předminulý víkend na zajímavou akci pořádanou týmem kolem projektu Naucmese.cz. O čem akce byla, jak to na ní vypadalo a co všecho se Alice s Davidem naučili, se dočtete v Ájiném článku.

Seminář s Táňou Havlíčkovou s názvem Oblékám svou duši dopadl skvěle a měl hladký průběh. Odcházelo z něho 32 nadšených žen a brzy se můžete těšit na článek, který se o semináři chystá Alice napsat.

 

Nová rubrika Markéty Málkové: Dvakrát měř, jednou řeš
Markétka mě tentokrát zásobila takovým množstvím informací a důležitých sdělení, že si vysloužila svou vlastní rubriku 😀 Zda jí zůstane i do budoucna, to uvidíme 🙂 V každém případě pozorně čtěte. Z Markéty se stává měřící guru a dává dohromady přehledy a data, ze kterých budeme konečně schopní vyčíst podklady pro důležitá obchodní a marketingová rozhodnutí.

Světlo světa spatřil nový “Sales report”, který nám s měsíční pravidelností poví, jak moc byl který projekt/produkt úspěšný, jaké byly prodeje, náklady na traffic a jakou hodnotu nám přinese např. nový email v databázi. Budeme sledovat i celkový počet emailů v databázi nebo počet zákazníků ve všech našich aplikacích. Součástí Sales reportu bude také PPC report, který nám řekne, jaká PPC kampaň byla úspěšná a jak moc výnosná (a také třeba jaké jsou tržby pouze z trafficu z PPC a třeba jaký příjem máme za 1 proklik).

Vznikl tzv. “Checklist pro nový prodej”. Ten při spuštění nového prodeje/produktu zajistí, aby nebylo zapomenuto na nějaký proces, který se má udát, aby vše fungovalo, nastartovalo se a dotáhlo do konce.  Checklist bude součástí rodného listu a na to, jak vypadá, se můžete podívat v našich dokumentech na Google Drive.

Lehkou úpravu dostala i tabulka s triggery. Především se tam objevilo pár nových věcí, které budou součástí “Sales reportu”. Markétka tímto prosí o její pravidelné vyplňování. A to vždy nejpozději do 3. dne v novém měsíci, aby pak mohla s daty dále pracovat a domalovat hodnoty do Sales reportu 🙂

 

Co mají společného Kennedy a trychtýř?
Měli byste vědět, že 29.5. se od letošního roku nebude slavit už pouze výročí narození Johna F. Kennedyho. Tento den bude významný ještě z jednoho důvodu. V odpoledních hodinách byl totiž 29.5. roku 2014 spuštěn historicky první, takzvaný startovací, trychtýř Firmy 2.0. Jsem přesvědčená, že lepší datum jsme si nemohli vybrat a že i Kennedy, kdyby ješět žil, by byl rád, že slaví své narozeniny společně s našim trychtýřem.

Mrkněte na EmailMarketing.cz. Je to prozatím miminko, které se rozkoukává a jeho kmotři bedlivě sledují, jak se daří. Ale všichni věří, že poroste jedna radost. A aby měli kmotři v tomto ohledu jistotu, nenechávají nic náhodě. U startovacího trychtýře se celkem sleduje neuvěřitelných 49 metrik (rozuměj hodnot)!

 

Magický slet prodejní party
Po sletu čarodějnic, který jste jistě mnozí z vás slavili, je na řadě další slet. Ten se koná právě dnes a týká se prodejní party. Ne, že by se tam slétly čarodějnice, jsou tam i čarodějové. Setkání bude bezpochyby magické a věřím, že se všichni můžeme těšit na prodejní a marketingová kouzla a čáry, která spolu na Nálepkově naši firemní mágové uvaří. (Tak a teď už i vy všichni znáte doposud utajovaný další účel, pro který je využíván obrovský Kiršovic hrnec, z něhož jídáme na setkáních tak lahodné polévky.)

 

Máme rádi ocásky
Pracujete v rámci vaší pozice s URL adresami (v kampaních, na FB, na blogu, kdekoliv), které odkazují na webové stránky naší firmy? Zamilujte si ocásky a začněte je používat! 🙂

Pro naše interní potřeby byl dokonce pro vaše pohodlí za tímto účelem vytvořen “Nástroj pro tvorbu ocásků”. Jedná se o prográmek, který generuje UTM odkazy. Zní to strašidelně, ale věřte, že je to jen “značkovač” odkazů, který přidá za url odkaz “ocásek”, který se dá zpětně změřit. Můžeme tak zjistit, kolik lidí odkaz přivedl nebo kolik návštěvníků dovedl až k prodeji.

A kdybyste potřebovali s čímkoliv poradit, obraťte se na naši odbornici na ocásky Markétu Málkovou.

 

Je čas zaplnit si kalendáře
Už jste doufali, že se vyhnete zapisování nějakých termínů a akcí, že? Omyl 🙂 Stejně jako v každých Novinkách, mám pro vás i tentokrát několik důležitých datumů, které byste rozhodně měli mít poznačené ve svých online či offline kalendářích, chytrých founech, aj jiných founech, post-it papírcích na ledničce, zkrátka v čemkoliv, co používáte jako svou externí paměť. Připraveni? Tak jedem.

14.6. JustLove – Praha
Tento termín byste už měli v kalendářích mít, ale opakování, matka moudrosti…

15.6. MIOweb workshop – Brno
Martinovi Dolenskému se povedl na workshopu Platformy 2.0 husarský kousek. 49 lidí si pořídilo beta verzi nového MIOwebu společně s workshopem, na kterém jim Martin ukáže, jak s ním pracovat. Krásné na tom všem je, že se s těmito lidmi vychytají případné chyby (Martin věří a doufá, že jich bude minimum, pokud vůbec nějaké) a pak bude vše připraveno pro spuštění ostrého prodeje.

24.6. SmartEmailing workshop – Brno
V rámci prodejních červnových akcí SmartEmailingu bude tento workshop určen pro naše nové zákazníky. Podrobné informace budou brzy k dispozici.

29.8. setkání VIP zákazníků Firmy 2.0 – Brno
Ptáte se, kdo jsou naši VIP zákazníci a kolik jich může být? Možná vás to překvapí, ale je celkem 154 zákazníků, kteří si koupili všechny Davidovy vzdělávácí online programy (EmailAcademy, Milionové impérium, Online Academy Club) a k tomu využívají ještě některou z našich aplikací. To už je slušné číslo. A my jsme se rozhodli tyto zákazníky odměnit a poděkovat jim. V létě pro ně proto uspořádáme tuto celodenní akci, k níž taktéž dostanete podrobnější informace někdy později (samozřejmě s dostatečným předstihem). Termín si už ale rozhodně poznačte a ne že místo toho si pojedete někam válet šunky k moři! 😀

 

Stáňa Mrázková se chlubí husarským kouskem
“Považuju se za skvělého fejsbukáře. Jeden můj post má skoro 23 tisíc lidí dosah a to je teda sakra hodně lidí 😀 Nevím, co to znamená, ale líbí se mi to :D” Nemůžu jinak, než dát Stáni za pravdu. Takový organický dosah FB postu se nám ve firmě doposud nepodařil. Naše FB stránka Zjednodušte si život díky internetu je bezesporu v těch nejlepších rukou!

Stáni k jejímu kousku blahopřeji a vás všech se ptám: Jak byste vy odpověděli na otázku ze Stánina postu?

Moje odpověď je: Věř sama sobě.

Unknown

Vy ty své můžete psát do komentářů tady pod Novinkami 🙂

 

Bohdana Kabátová

Manažerka a jednatelka společnosti Firma 2.0 s.r.o., konzultantka a koučka, jedna z prvních 150 koučů na světě, kteří v Kalifornii získali certifikaci pro ojedinělý systém High Performance Coaching. Spokojená žena provdaná za úžasného muže a máma dvou báječných dětí.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.