Novinky 2.0: Pekelné tempo vývoje, Reporting 2.0 a Originální oslava MDŽ

Ahoj moji milovaní dvanuláci!

Po hoooodně dlouhé době (já vím!) jsou tady vaše (i moje) oblíbené Novinky 2.0. Nebudu se vymlouvat na záhadné nemoci ála Parkinson či Alzheimer, pro které bych se nebyla schopná trefit na ty správné klávesy nebo si pamatovat, že je potřeba Novinky sepsat. V uplynulých měsících jsem zkrátka dávala přednost jiným prioritám. Ale Novinky mi hodně chybí a je mi jasné, že i vám. Přece je fajn mít přehled o tom, co se ve firmě děje 🙂 Takže dost úvodních keců a jde se na věc! 🙂

První miminko 2.0 je na světě!
Tohle jste určitě nikdo nepřehlédli. Ale kdyby přece jen, tak vězte, že 13.2. v 8:30 ráno se Janičce narodila Verunka. Holky už jsou zžité, Verunka prý krásně spí a Jana si už užívá i venkovní kočárkování 🙂 Verunce to sice nevyšlo, aby se narodila na Valentýna, ale odhaduji, že Janě to vůbec nevadí 🙂
Takže ještě jednou, vítej Verunko na tom našem krásném světě, ať se ti tady líbí, děláš mamince i tatínkovi jen samou radost a pěkně mamince koukej přes rameno (nebo dávej pozor, když budeš u prsu), jak čaruje s čísly, ať jí pak u nás můžeš jednou vypomáhat 🙂

Styk jedině s ochranou…
Používáte ochranu? Opravdu? A vážně pokaždé?

Ve SmartEmailingu ji ve jménu bezpečného styku používají. Toho obchodního, samozřejmě! 😀 Ke konci minulého roku byla oficiálně zaregistrována ochranná známka názvu SmartKampaň (erkovkolečkukterétadyanizanicnedokážuvložit). Takže, pokud se někde o této skvělé funkci naší milované email marketingové aplikace budete zmiňovat, označujte název SmartKampaň R-kem v kolečku (anotímkterétadynemůžuvložit).

A to není všechno. Na bezpečný (obchodní) styk myslíme i v jiných projektech. Aktuálně se připravují rešerže pro ochranné známky pro FAPI, MioWeb, EmailAcademy a také Firmu 2.0.

Originální oslava MDŽ v Ženy ženám
To by nebyla Alice, aby nenaplánovala některou z akcí ŽŽ ve vhodný čas související s ženami. Byť o jeden den dříve, slavilo v sobotu MDŽ 100 žen tím nejhezčím způsobem, jakým mohly. Láskou samy k sobě. V AS Clubu v Brně se 7.3. konal další ročník velkého semináře Sebeláska, na kterém navíc na závěr proběhl slavnostní křest a autogramiáda zbrusu nové knížky Lucky Kolaříkové Učebnice sebelásky. Lucinčinu knížku mohu jen a jen doporučit. Četla jsem ji jedním dechem a už se těším, až se do ní ponořím znovu a detailněji 🙂

Sebevědomí není nikdy dost…
Když už jsem u tématu žen, mám tady pro vás jednu pozvánku. Poslední květnový víkend (30.-31.5.) se bude konat v pořadí druhý seminář Sebe-vědomá žena. Pokud si doma nedovolíte dát nohy na stůl a ruce za hlavu, určitě si to přijďte vyzkoušet se mnou na seminář 😉 Přijďte se setkat se svým sebevědomím, nasát sílu ženské skupiny a nabrat vnitřní jistotu a sílu. A pokud znáte ženy, které by seminář zajímal, určitě jim o něm dejte vědět 🙂

Stali jsme se členy APEKu
A že nevíte, co APEK je a proč jsme jeho členy? Tak si to nastudujte! 😀
No, ale teď vážně. Není to ani Asociální parta empatických kamarádů, ani Analogie procesu evoluce kódu, ale (vcelku obyčejná) Asociace pro elektronickou komunikaci. Záměrem členství bylo získat certifikaci APEKu pro naše produkty. Objevil se ovšem malý zádrhel, kdy certifikaci prý poskytují pouze “standardním e-shopům se zbožím”, ale tak to by nebyla Firma 2.0, abychom se nepokusili jejich pravidla doplnit a certifikaci získat. Rozhodně jsem zatím nehodila flintu do žita 🙂

Brzy vám napíšu informace k tomu, kde a jak můžeme používat označení “Člen APEK”.

Vyšli jsme vstříc světlým zítřkům a přesným číslům
V uplynulých týdnech dochází k zásadním změnám v oblasti placených reklam. A musím teda říct, že mě ty změny doslova vyzuly z ponožek 😀 Abych byla konkrétní… Ve vyhodnocování reklam přecházíme na systém porovnávání seznamů ve SmartEmailingu na základě nových údajů (utm parametrů) ve statistikách webových formulářů. Jak říká Michal, je to krok kupředu směrem k přesným číslům. A proč mě to vyzulo z ponožek? Mnooo, to nechám na vaší fantazii, případně kdo chcete, můžete tipovat :-p

Ája má čím dál více fanoušků
Pamatujete si, když jsem dříve psala, že Ája bude brzy potřebovat pro své fanoušky velký stadion? Představte si, že došlo na má slova! 😀 Facebooková stránka Mám se ráda nedávno oslavila 19.000 návštěvníka. To je opravdu úctyhodný počin a nádherná ukázka síly, kterou má jasně vymezená cílová skupina a na ni velmi trefně cílený obsah v dostatečném množství. Áji, blahopřeji tobě i projektu Ženy ženám a těším se, co speciálního vymyslíš pro oslavení 20.000 fanouška 😉

Doplňte si své znalosti o email marketingu
Myslíte si, že o email marketingu víte dost? Vsadila bych se, že ne 🙂 Však to znáte. Kovářova kobyla… No, nebudu se ptát jmenovitě, ani dělat průzkumy, ale pokud při zpytování svého svědomí zjistíte, že by se vám nějaké osvěžení znalostí hodilo, máte příležitost tak učinit už dnes. V Praze se koná EmailAcademy živě, kam jste samozřejmě srdečně zváni. David už má připravenou prezentaci, Katka Fišerová sčítá účastníky a bude to jako obvykle obsahová pecka. Takže… kdo máte volno, nenechte si tuhle akcičku ujít.

Pozn.1: Účast členů týmu Firmy 2.0 je zcela dobrovolná.
Pozn.2: Od Katky si vyžádám seznam členů týmu, kteří se akce zúčastnili.
Pozn.3: Na základě seznamu nebudou vyvozované žádné závěry… 😡 :-p

O zákaznících teď víme víc
Jak je to možné? Díky informacím a údajům, které máme poměrně nově možnost vidět v Anabixu. Kdo jste v častém přímém kontaktu s našimi zákazníky, víte, o čem mluvím. Po dlouhém martyriu se nám v Anabixu povedlo zavést rozdělení podle projektů a stahovat ke kontaktům veškeré faktury. Značky, které o Anabix projevily zájem, ho mají nastavený a kdo zájem neprojevil, toho tam Markétka Danišová brzy natlačí 😀 Skvělé je, že teď v Anabixu můžete vidět u zákazníků vcelku komplexní informace, díky kterým je komunikace v rámci péče o zákazníky, a mnohdy i technické podpory, mnohem efektivnější.

Funnel, funnelu, funnelem, funnele!
Pojem funnel už věřím všichni znáte. Pokud ne, jsou to naše oblíbené trychtýřky a trychtýře, kterými provádíme lidi zvenčí na cestě k tomu, aby se stali našimi zákazníky 🙂 Vytvoření funnelů pro všechny naše značky a produkty je jednou z vysoce aktuálních priorit. Někde jsme už daleko a vidíme první pozitivní výsledky, jinde teprve začínáme tvořit koncept. Ale věci se dějí 🙂

Dnes mám pro vás z této oblasti tři aktualitky:

Vývoj jede pekelným tempem
Další věc, které jste si mohli všimnout, jsou změny, které se dějí v DEVu (rozuměj ve vývoji aplikací). Až si skoro říkám, jestli zkratka DEV, kterou hoši pro svou oblast působení používají, nepochází od slova DEVIL (neboli ďábel). Je mi jasné, že budou tvrdit, že je to od slova development, ale já bych jim to moc nevěřila :-p

Ve vývoji přibylo několik nových lidí. Já sama jsem je povětšinou zatím poznala pouze skrze jména a nutné administrativní záležitosti. Ale věřím, že to jsou všechno kvalitní programátoři, díky kterým nabere vývoj ještě větší obrátky. Konkrétně k Martinovi Dolenskému přibyl v MioWebu Jakub Klapka a tým SmartEmailingu nově posílil Petr Jirouš.

Než abych se dlouze rozepisovala, co nového se konkrétně ve vývoji děje, předám vám to v několika základních bodech (byť je toho samozřejmě mnohem mnohem více, než co si tady přečtete).

SmartEmailing

  • byla zavedena nová metodika (v rámci které kluci pracují s pojmy a nástrojí jako sprinty, planbox, backlog)
  • došlo k úpravě rozhraní pro práci s dotazníky
  • byly přidány nové segmenty pro kategorie kontaktů
  • v aplikaci přibyla statistika webových formulářů
  • uživatelé si mohou vybrat z většího množství patiček pro maily
  • Martin naprogramoval super výkonný nový rozesílací modul
  • v aplikaci přibyla nová patička /kontakty apod./
  • byly nasazeny nové fakturační procesy, což VELMI ulehčilo práci Ivetě a Markétě
  • přibyla nová statistika webových formulářů

FAPI (kromě zavádění nové metodiky stejně jako v SE)

  • uživatelský vzhled prodejních formulářů
  • statistiky – nový přístup počítání statistik
  • optimalizace objenávek na pozadí – rychlejší a spolehlivější
  • optimalizace exportu faktur do PDF

A co se chystá v nejbližší době?
SmartEmailing

  • nový editor pro webové formuláře
  • migrace adminů na mailovátko
  • zavedení intercomu a analytik

FAPI

  • zjednodušení integrace GoPay (současně jeden z bodů pro přípravu na reccuring platby)
  • Import plateb z bank – zjednodušení, vyšší spolehlivost a rychlost
  • probíhá analýza zásilkových služeb (eSkladek a Packservis)
  • a také analýza slevových kupónů

Těšte se na Reporting 2.0!
Chystá se přerod našich reportů do online podoby, což je skutečně velký milník v magické zahradě čísel naší vrchní zahradnice Markétky Málkové 🙂 Jsme v kontaktu s firmou Getchart, která nám umožní napojení na GoodData a online přehledy. Nyní jsme ve fázi, kdy se bude napojovat report  funnelu EmailAcademy a následně nového Děda Vševěda.

Já vím, že mnohým z vás čísla nic moc neříkají (i když alespoň základní přehled o tom, jak na tom firma a značky jsou, by měl mít každý), ale za sebe můžu říct, že se na Reporting 2.0 FAKT těším (a vím, že nejsem sama :)). A až to bude, věřím, že se na čísla budete těšit i vy :)))

———————

Taaaak…. Zdaleka to není všechno, co se od posledních Novinek stalo. Sami asi tušíte, že to bych mohla rovnou sepsat nějakou útlou knížečku, kdybych to měla pokrýt komplet. I tak je toho dost a kdo jste dočetli až sem, mám z toho radost! 🙂

 

Bohdana Kabátová

Manažerka a jednatelka společnosti Firma 2.0 s.r.o., konzultantka a koučka, jedna z prvních 150 koučů na světě, kteří v Kalifornii získali certifikaci pro ojedinělý systém High Performance Coaching. Spokojená žena provdaná za úžasného muže a máma dvou báječných dětí.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.