Naši klienti jsou hýčkáni mistry komunikace

Jedním z kréd týmu Firmy 2.0 je to, že se neustále vzděláváme ve svém oboru a učíme se od nejlepších a platí to napříč celým týmem. Na počátku května se do učení od nejlepších pustilye hlavy klientské podpory Firmy 2.0 – Markéta Danišová a Václav Růt  a vydali na školení “Majster komunikácie” od Andyho Winsona až do krásného slovenského města Trenčín.

Navíc toto školení spojili s nově vzniklou tradicí členů Firmy 2.0, o které se také dočtete v rozhovoru níže.

Rozhovor: Majster komunikacie a den “dvojic”

Jak jste na toto školení narazili?

Jak je naším zvykem, hledali jsme způsob, jak být ještě lepší v tom, co děláme, Bohdana Kabátová nám doporučila ze svých osobních skvělých zkušeností Andyho Winsona, jemuž jsme neodolali, a bum, byli jsme přihlášení.

S čím jste ho spojili?

Na posledním živém setkání se nám ve firmě narodila nová milá tradice: abychom se ještě lépe poznali a vyvážili nedostatek osobního kontaktu při práci, kdy se vidíme častěji po skypu než osobně, každý měsíc si rozlosujeme dvojice, které spolu stráví den podle své úvahy, buď mohou spolu-pracovat, nebo práci hodí za hlavu a budou se jen bavit, důležité je, aby byli spolu. Ruka losujícího Davida spojila poprvé zrovna nás dva.

Jaký byl váš společný den, co vám dal a že by vám i snad něco vzal?

Markéta
Protože donedávna jsme byli s Vašíkem v jednom týmu (Smartemailing), troufám si říct, že se známe už docela dobře. Zašli jsme si na večeři, povídali si a večer si užili hromadu srandy u vymýšlení a focení nezveřejnitelných fotek :D. Přesto jsem na Vašíkovi objevila vlastnosti mně dosud utajené:

Jako máma dítěte celiaka jsem zvyklá s sebou jídlo vozit, protože ne všude narazíte na vhodnou stravu. Oproti tomuto zvyku jsem na cestu vyrazila vybavena pouze láhví vody a dvěma tyčinkami deli s tím, že si cestou něco koupíme. O to mileji mě překvapil Vašík vybaven pečlivě namazanými a proloženými houskami a krabičkou s nakrájenou mrkvičkou a paprikou.

Naprosto jsem netušila, že Vašík je člověk, který se nechá okouzlit krajinou, a pro snídani vybral nádherné místo s výhledem na louku, řepkové pole a les. Sice byla příšerná zima ☺, ale byla to krásná snídaně. Od té doby jsme se krajinou kochali oba a celou tu dobu strávenou spolu jsme si měli co povídat a opravdu jsme byli rádi, že jsme mohli být spolu.

Vřele vám takovéto dny pro posílení vztahů s kolegy můžu doporučit a moc se těším na další kolo a na člověka, kterého mi ruka losujícího Davida vybere.

Václav:
Celý den byl suprovej. Jak po stránce obsahu, tak společnosti Markétky. Jediný nedostatkovým zbožím byla ke konci dne energie. Večer předtím jsme byli společně na večeři a pak jsme kecali snad do 2 ráno. Vstávání před 6 a celodenní školení mě pěkně vyšťavilo. Takže co mi celý den s Markétkou dal? Spoustu zábavy, povídání, příjemných zážitků a vzal mi energii. Tu jsem ale rychle doplnil a zůstaly pouze příjemné vzpomínky a znalosti ze školení ☺

Andy

Jaká byla hlavní myšlenka tohoto školení?

Václav:
Šlo o to se naučit, jak být pánem rozhovoru, umět vést druhou osobu rozhovorem tak, aby se v něm cítila dobře, důvěřovala mi a řekla mi tak vše, co potřebuji zjistit pro to, abych jí pomohl v rámci technické podpory, kde pracuji.

Markéta:
Co nejrychleji se nacítit na člověka, s ním jsem kontaktu, vyvolat v něm pocit pohody, dosáhnout toho, co potřebuji, bez pocitu ztráty na obou stranách, a naučit se techniky, jak toho dosáhnout.

Co vás nejvíce oslovilo na semináři Majster komunikacie?

Markétka:
To, jak bylo školení vedeno, sotva jsme si sedli, už jsme vstávali a šli rovnou do praxe. V minulosti jsem se již intenzivně věnovala neverbální komunikaci a část školení byla o ní, tohle je téma, které mě neomrzí nikdy. Naprosto mě uchvátil trénink, kterému jsem věřila ze začátku nejméně, totiž technika „ako čítat z očí.“

Bylo pro mě naprosto fascinující pochopit pravidla a zjistit, že fungují téměř na sto procent. Nepokoušejte se mi od teď neříkat pravdu, poznám to! ☺

Václav:
Nejlepší byla tvorba „raportu“, tedy vztahu s druhým člověkem v rozhovoru, jak s ním navázat co nejrychleji vztah, aby mi důvěřoval. Super byly i vhledy do výchovy dětí, které třeba jednou využiji :))

A v poslední části školení jsme probírali i krizové situace, jak zachovat chladnou hlavu, nebrat si věci osobně apod. Což je jedna z věcí, s kterými bojuji a stále se učím.

S čím se hodláte v souvislosti s nově nabytými poznatky poprat a na co se zaměřit?

Markétka:
Nezapomenout na věci, které jsme se naučili, a naučit se je přirozeně používat ve vzájemné komunikaci. Metoda zvládání konfliktů mi již pomáhá v osobním životě, zdokonaluji se i v písemném styku se zákazníky.

Václav:
Určitě na řešení krizových situací, kdy se něco nedaří, klient je naštvaný a já se mu snažím vysvětlit, že opravdu udělám co bude v silách podpory, aby se našlo řešení situace a obě strany byly tak spokojené! ☺

Plánujete se dále vzdělávat, jít na další školení nebo seminář?

Václav:
Mívám problém druhou stranu přesvědčit o tom, že jeho řešení není moc vhodné a měl by postupovat jinak, ale nikdy se v té chvíli na to moc necítím mu to jen tak „vmést“, takže bych se chtěl určitě naučit a vzdělat v asertivní komunikaci.

Markétka:
Ledva jsem dojela domů, našla jsem si další, na které jsem se hned přihlásila. Týká se telefonické interaktivní komunikace. Moc se na něj těším, a taky na to, jak nově nabyté zkušenosti předáme ostatním kolegům z firmy na podpoře.

 

Stanislava Mrázková

je spokojená a šťastná žena, která si plní své sny a miluje svou práci. Projektová manažerka několika úspěšných online kampaní Firmy 2.0, expertka na online marketing, podnikatelka z pláže, autorka online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní a knihy Podnikání z pláže.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.