Jste umělci. Ano. I vy.

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Mám pro vás, pro některé z vás možná trošku odvážnou, otázku: Jste umělci? Teď mluvím převážně k vám podnikatelům, kteří máte živnost, podnikáte nebo máte firmu, větší nebo menší, vedete nějaký tým, něco tvoříte, něco prodáváte, chcete o něčem dát vědět světu. Pro vás je tahle otázka velmi důležitá. Jste umělcem? Jste umělci toho, co děláte?

Mně se totiž obrovsky líbí představa tvořit firmu jako umělecké dílo. Mojí velkou vizí je teď vytvořit naši firmu, Firmu 2.0, jako umělecké dílo. Umělecké dílo, na které budeme pyšní, na které můžeme ukazovat, kterým můžeme inspirovat. Umělecké dílo, které inspiruje další lidi.

Každý jsme umělcem

Jsem fascinován představou budování firmy jako uměleckého díla. Jsem totiž přesvědčen o tom, že každý z nás je vlastně na nějaké úrovni umělec. Umělec, který pomáhá v účetnictví, umělec, který vytváří krásný účetní výkaz, umělec, který vytvoří krásný inzerát, umělec, který napíše webovou stránku, umělec, který povídá o produktu a je to pro něj vášní a uměním.

Každý se může stát umělcem. Umění je za mě schopnost spojit dvě možná nejdůležitější věci, které máme, a to je spojit srdce a hlavu. Pokud totiž chcete být umělcem a chcete vytvořit vaše podnikání, vaši firmu jako umělecké dílo, pak potřebujete podnikat srdcem a potřebujete podnikat hlavou. Potřebujete spojit tyhle dvě věci dohromady. Potřebujete být tím umělcem, který vidí kvádr u sebe na zahradě, vidí ho možná několik měsíců nebo několik let a čeká na tu myšlenku, co z toho kvádru vznikne, co z něj vytvoří.

Možná i vy máte myšlenku na vaše podnikání, chcete něco dokázat, chcete někam dojít, chcete něco vytvořit, chcete být umělcem ve svém životě a chcete tvořit umělecká díla, ať je to umělecké dílo v čemkoli. A ten umělec přijde do chvíle, kdy získá inspiraci, získá chvíli, kdy se rozhodnul, co z toho kvádru mramoru vytvoří, a udělá tu první ránu. Tohle je stejná analogie jako v byznyse, jako v dělání. Ve chvíli, kdy máte ten svůj sen, máte svoji vizi, potřebujete jít a potřebujete udělat svou první ránu a pak potřebujete ten kámen opracovávat a opracovávat a opracovávat, dokud to umělecké dílo před vámi nevznikne.

Umělecké dílo v podnikání

Možná si většina z vás nespojila umělecké dílo s podnikáním nebo s vytvářením prodejních stránek nebo s vytvořením nějakého obchodního systému, s produktem, který chcete nabídnout, s vaším kurzem, seminářem, s čímkoliv. A i v tomhle můžete aplikovat ty principy uměleckého díla, principy obrábění, principy inspirace, principy, kdy jste opravdu pyšní na to, co vytvoříte, a chcete to ukázat dalším lidem.

V tomhle vám držím palce, v tomhle vám přeji, abyste uspěli, abychom každý z nás vytvářeli vlastní umělecká díla, o kterých si potom můžeme povídat, která si můžeme navzájem ukazovat, kterými se navzájem můžeme inspirovat.

 Podnikání jako umění

 

David Kirš

David Kirš žije v Brně s Alicí, je táta Klárky, (info)podnikatel, lektor, zakladatel SmartEmailingu a Firmy 2.0, tvůrce online programů Miliónové impérium a EmailAcademy a je mentorem ve výcviku Cesta pravého muže. Zvedl v Čechách a na Slovensku vlnu info-podnikání, je vášnivým propagátorem poctivého email marketingu a info-marketingu a dnes učí novou generaci podnikatelů, jak si (nejen) díky internetu zjednodušit život.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.