Jak na problémy?

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Řešíte problémy, anebo skrz problémy procházíte? Jdete životem, anebo život řešíte? Možná je v těchto dvou věcech na první pohled jen malý rozdíl, ale ve skutečnosti tahle malá věc dělá obrovský rozdíl v tom, jak se nám v životě, v byznyse daří. Jak se nám daří procházet skrz každodenní životní situace. Jak se nám daří vyrovnávat se situacemi, které do našeho života, do našeho byznysu přicházejí.

Pokud totiž nepochopíme rozdíl mezi těmihle dvěma věcmi, stává se, že se začneme zaplétat. Přestaneme vidět situace takové, jaké ve skutečnosti jsou, a začneme kolem nich vytvářet různé příběhy a situace, začneme věci řešit jiným způsobem, než bychom ve skutečnosti měli.

Problém

Je totiž velký rozdíl, pokud se objeví nějaký problém a my ten problém uvidíme, jsme si ho vědomi a skrz ten problém pak projdeme k nějakému našemu cíli, k nějaké naší vizi, anebo zda zapomeneme, že máme náš cíl, že máme nějakou vizi, kam jdeme, ale najednou ten problém se stane tím okamžikem, tou situací, kterou začneme řešit.

Začneme problém studovat, začneme se ho ptát, začneme jít do hloubky toho problému, začneme v něm vytvářet další problémy, protože ve chvíli, kdy začneme něco studovat a ptát se kolem toho, objeví se samozřejmě další a další věci, a my často zapomeneme na to, že mimo ten problém je tam náš cíl. Je tam to, kam jdeme, kam směřujeme. A tahle situace nám bere obrovské množství energie. Ztrácíme tam energii, kterou pak nemáme k tomu, abychom do našeho cíle došli.

Možná byl tenhle příklad složitý na pochopení, ale vezměte si obyčejnou situaci, kdy jdeme do obchodu nakoupit. Obchod je za rohem, ale musíte tam jít přes křižovatku. Je to rušná křižovatka, kde jsou auta, jezdí tam cyklisté, autobusy, tramvaje, jsou tam různé situace, dopravní značení, jsou tam semafory, a vyřešit problém, jak projít skrz tu křižovatku, musíte pro to, abyste se dostali do obchodu.

Ale máte dvě možnosti. Buď začnete tu křižovatku řešit, začnete si všímat situací, začnete se rozčilovat na řidiče, který jede, začnete vidět to, že někdo nedal někomu přednost, že se nějak chová, a začnete se nořit do problémů té křižovatky. Anebo na tu křižovatku přijdete, přejdete skrz přechod a půjdete do obchodu, kam jste původně šli.

Tahle situace je možná jednoduchá a děláme ji každý den, jdeme do toho obchodu a často křižovatku neřešíme, ale v běžném životě, třeba v byznyse, se často do problému zaplétáme.

Problémy ve vztazích a řešení

A zaplétáme se do problému třeba také ve vztazích. Vezměte si Tomáše a Jitku, kteří chtějí dnešní večer strávit spolu. Jenže Tomáš chce jít do restaurace a Jitka chce jít do kina.

Začnou diskutovat, kde byli posledně, co je lepší, kde ušetří více peněz, kde se jim to bude více líbit, a začnou tak moc diskutovat, že se začnou za chvíli hádat. Nakonec se hádají a řeší to, proč se hádají, a jsou v problému až po uši. Najednou oba zapomněli, že spolu chtěli strávit pěkný večer, a řeší problém, který si v danou chvíli vytvořili. Místo toho, aby skrz tyhle věci prošli a viděli, že důležité je, že chtějí být večer spolu, ztratili mnoho energie v dané situaci, v řešení daného problému a nezbyla jim energie, aby do té restaurace zašli.

Začněte pozorovat tahle místa ve vašem životě. Pokud totiž v těchto místech, kdy byste měli skrz problémy spíše procházet, tyhle situace řešíte tím způsobem, že se u problému zastavíte, rozpitváváte ho a příliš jej řešíte, možná tam ztrácíte energii a ta vám pak chybí v tom, abyste došli do cíle, do toho místa, kam v životě směřujete.

 Vize

 

David Kirš

David Kirš žije v Brně s Alicí, je táta Klárky, (info)podnikatel, lektor, zakladatel SmartEmailingu a Firmy 2.0, tvůrce online programů Miliónové impérium a EmailAcademy a je mentorem ve výcviku Cesta pravého muže. Zvedl v Čechách a na Slovensku vlnu info-podnikání, je vášnivým propagátorem poctivého email marketingu a info-marketingu a dnes učí novou generaci podnikatelů, jak si (nejen) díky internetu zjednodušit život.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.