Být jiná je někdy strašně těžké: příběh realiťačky, která se rozhodla vybočit z řady

Ivana mne zaujala svojí odvahou jít si za svým cílem i přes negativní reakce okolí. Přes počáteční neúspěchy se dokázala vyšvihnout mezi top realitní experty, kteří operují a své kontakty získávají na internetu. Pokud se živíte “obchodováním v terénu” jakéhokoliv druhu, přečtěte si, co takový krok může pro vás znamenat v číslech.

Ivano, můžete krátce napsat, čím se živíte?
17 let jsem ženou v realitách. Mojí srdeční záležitostí jsou prodeje nemovitostí. Zabývám se také lektorskou činností – školím. To je moje druhá vášeň, to mě fakt baví.

ivana-fotos

Ve vašem oboru jste asi jedna z mála, která se pustila do online podnikání. Makléřina je tradičně o osobních schůzkách. Jak se vám to daří kloubit dohromady?
Ano to jsem a jsem za to ráda. Realitní obchod je hlavně o osobním kontaktu. Je postaven na vybudování důvěry mezi klientem a mnou, jako makléřem. Klient řeší střechu nad hlavou a to je tak citlivé téma, že je třeba ho provést opravdu s citem a bezpečně vším, co bude s transakcí spojeno. Až do konce.

Skloubení online světa s tím živým je super. A víte proč? Protože jste rychlejší, můžet být kreativnější, nevnucujete se. Dáváte klientovi svobodu volby a zároveň už při prvním kontaktu se prezentujete jako profík. Můžete mu formou online světa dát už na první dobrou to skvělé z vás.

Dáváte nejdříve informaci a nabídku možností a pak přijde zbytek. A to se mi líbí.

Zároveň to ale nestačí – pak si to musíte odmakat v živém světě, při osobním setkání. Super. Jsem z toho fakt nadšená.

Jaké byly reakce vašich kolegů na to, že jste se pustila do internetu? Jaké to je být jiná?
Skvělé. Ti co se nebojí pochválit, tak mi dali velmi pěknou zpětnou vazbu:). Toho si velmi vážím. Někteří to ani nevědí, nebo se tak tváří. Setkala jsem se i s reakcemi typu: Co blbneš, to nebude fungovat. A co to je ten online svět. A proč bych to měl mít…

Být jiná je někdy strašně těžké. Jste na očích a zodpovědnost máte nejen za sebe, zejména za klienty a příznivce. Za informace, které jim dáváte.

Co vás vůbec přimělo pustit se do internetu? Jaké jste měla zkušenosti s IT?
Restart a otrávenost. Loňský rok 2014 byl pro mne dost kritický. Neúspěch jednoho projektu, demotivace, otrávenost z opakujících se problémů. Pořád dokola stejné výmluvy makléřů: ono to nejde, nemáme kam volat, a za to může systém, manažer… výmluvy.

Chtěla jsem skončit. A jít jinou cestou. Ale jsem od přírody paličák a jen tak mě něco neodradí hned. Říkala jsem si: tak takovou dobu na sobě makáš, podívej co umíš a jak jsi dobrá. Přeci to jen tak neopustíš. No a začala jsem se na problémy dívat trochu jinak.

Našla jsem svoje vnitřní proč. Rozhodla jsem se vědomě, že neuteču a zůstanu. Začala jsem hledat cestu, jak být jiná a jak poslechnout i své srdce a ženskou intuici. A začala jsem hledat jiné informace a projekty.

A jak to tak chodí, najednou se mi otevřely nové obzory, projekty. AHA  – zjistila jsem, že obchodníci ze živého světa musí být na internetu. Pochopila jsem proč. Došlo, mi, že sama jako žena mám co na práci sama se sebou. A už se to nabalovalo.

Klíčovou akcí pro mě osobně bylo setkání na akci Milionová žena loni v září. Najednou bylo jasné, jak se mohu odlišit, a to je v mém oboru klíčové.

Pořídila jsem si Plážovou platformu, začala na sobě makat a tvořit. Sice mám blonďatou hlavu :), ale technicky jsem odjakživa velmi zdatná a baví mě to. Najednou tak do sebe začalo všechno zapadat.

Dalším velkým zlomem byl intenzivní kurz Podnikání z pláže. Tam se vše nastartovalo naplno a reálně. Nastala nová etapa podnikání 🙂

Byl to váš první pokus o web? Měla jste s tím už nějaké zkušenosti?
Pokoušela jsem se už jednou tvořit v jiném prostředí, ale nebylo to ono. Dneska vím, že jsem musela dozrát, jak se říká. Takže ano. V takovém rozsahu a kvalitě ano. První.

Co je primárním cílem vašeho webu? Máte ještě nějaké jiné webové prezentace?
Cíl není jeden, myslím. Úkolem webu je poskytnout klientovi informace, rady a upozornit ho na problémy v oboru. Naučit ho něco a hýčkat ho :). Dále pak je to moje vizitka – jsem expert. A samozřejmě budování databáze a práce s kontakty, kteří něco hledají. Formou článků, e-booků, videí apod.

ivana-ebook

Dá se na prodeji e-booků ve vašem oboru “zbohatnout”? Kolik vám váš e-book vydělal (ať už přímo nebo nepřímo), pokud to není obchodní tajemství?
Napsala jsem do této doby 2 e-booky. E-book zdarma Jak se nespálit při prodeji nemovitosti a obchodní Jak prodat nemovitosti s maximálním ziskem.

Můj obor není přímo předurčen k bohatnutí přes prodej e-booků. Samotný e-book si za 3 měsíce koupilo 20 klientů, což mi přineslo necelých 14 tisíc korun. To je krásné, ještě když se to učím. Ale díky e-booku zdarma a práci s ním jsem během prvních dvou měsíců získala obchody, které mi přinesly 170 tisíc na provizích. Nyní mám rozpracovaných dalších 6 konkrétních obchodních případů. A to jsem nevěděla, jak pořádně pracovat s e-bookem, databází apod.

Viděl jsem vás v nějakém videu říkat, že jedním z vašich AHA-momentů bylo uvědomění, že vlastně za tu dobu v manažerských pozicích nemáte žádné kontakty v databázi. Proč je pro vás důležite budovat databázi? Jak dnešní realitní makléř využije takovou databázi?
Restart mi přinesl poznání toho, že chci být blízko klientům a kolegům, které školím. A to bez databáze nejde. Navíc jsem od přírody líný člověk 🙂 takže pracovat efektivně a s automatem mi přijde jako nesmírně chytrý způsob podnikání. Makléřům to přinese odbourání studených telefonátů a razantní snížení odmítání od klientů. Dostat se blíže ke klientovi, pomoci mu a nenutit mu obchod napřímo. Používám třeba Leadbox – nenápadnou vychytávku pro sběr kontaktů.

Proč jste si vybrala MioWeb? Jak se vám s ním pracovalo? Pomáhal vám s webem někdo? Nějaké těžkosti?
Miluji chytré nástroje, telefony apod. A buď mi něco na první dotek sedí nebo ne. A s Miowebem jsme si padli do náruče 🙂 Je jasné, že se člověk nejdříve naučí základy. Musela jsem pochopit logiku systému, principy. Kdybych vám ukázala svoji první prezentaci stránek, tak se zasmějeme 🙂

Pracuje se mi s ním velmi dobře. Pro mne je intuitivní. Nikdy bych neřekla, že budu sama schopna něco takového udělat. Jasně že si můžete nechat postavit velmi pěkné designové profesionální stránky. Ale to, co si nekoupíte, je pocit, že to je vaše dítko, vaše dílo a že si ho vážíte o to víc. A kdykoli se vám zachce, si tam můžete zkusit nastavit třeba i momentální nápad a podívat se, jak bude vypadat. Super.

Ivana magnet

S webem jako takovým mi nikdo na začátku nepomáhal. Posléze jsme dostali skvělé základní návody v kurzu Podnikání z pláže. To pro mne znamenalo velký upgrade a nastavení celého webu znovu. Nepočítám ovšem skvělou podporu, kterou má každý uživatel k dispozici a která funguje velmi dobře. Takže když byly nějaké těžkosti, hned se vyřešily.

Musím se vás zeptat – platíte za návštěvnost? Jak přivádíte lidi na váš web?
Jedinou placenou podporu, kterou jsem zkusila a učím se ji, je sponzorování příspěvků na FB. Dobrý. Zatím jsem odkázaná na organické šíření a jde to překvapivě dobře. Tzn: komunikace ve skupinách na FB, psaní blogu, zapojování se do přispívání jiných úspěšných blogů, cílené vyhledávání odborných skupin, prezentace e-booků, odkazy v článcích apod. Až se pořádně mrknu na SEO, PPC reklamy, tak to bude svištět trochu více.

Kam podle vás směřuje realitní trh (myšleno v souvislosti s makléřinou)? Dovedete předpovědět budoucnost? Co by se muselo stát, aby váš obor nebyl vnímán negativně?
Jednoznačně k novým způsobům práce, klade vyšší důraz na sebevzdělávání makléřů a přesouváme klíčové vstupy na internet. To je jasný trend a myslím, že i pro klienty to bude průhlednější.

Tenhle obor je a bude závislý na lidském faktoru. Dokud mezi námi budou moci být zlatokopové, kteří vidí pouze profit, nikoli službu klientovi, lepší to nebude. Je strašně důležité, aby se ti dobří a spolehliví makléři naučili svou kvalitu ukázat a nebáli se. Myslím, že klient si už může vybírat. Kde? Na internetu přece:)

Poslední otázka: jste na váš web pyšná? 😉
Netušíte jak! :)) Chudák. Už ted ho čeká další pořádný upgrade. Bude zase o něco větší a chytřejší 🙂 Jak říkám, je to další dítě do rodiny.

Bohužel to má i “negativní” přínos: závislost. Těžkou. Tohle totiž už nikdy neopustíte. Jak jednou vytvoříte něco takového a tvoření vás chytne, nemáte šanci 🙂

 

Viktor Šabacký

Ve Firmě 2.0 se starám o marketing a prodej Platformy 2.0 - Nejvýkonnějšího obchodníka na internetu.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.