Při rozesílání e-mailů stávajícím nebo potenciálním zákazníkům byste měli pamatovat na to, že každá část sdělení nemusí fungovat jako návnada k nákupu produktů nebo služeb. Kvalitní obchodní vztahy je třeba již od prvního e-mailu budovat na důvěře. Takže jak vlastně onu důvěru vybudujete? Tím, že si budete vážit času svých zákazníků, budete jim poskytovat profesionální rady a tipy, nabídnete jim něco, co pro ně bude skutečně prospěšné, a hlavně budete upřímní.
Potřebujete příklady? Přinášíme vám tipy na šest e-mailů, které přispějí k vybudování důvěry.
První e-mail, který zákazníkovi odešlete, funguje podobně jako podání ruky – zapracujte tedy na tom, aby byl příjemný. Buďte struční. Pozdravte nové čtenáře, poděkujte jim za to, že se přihlásili k odběru, představte jim vaše podnikání a také sdělte, jak často se budete ozývat.
Můžete také přidat stručný seznam toho, o čem vlastně e-maily budou. Nezapomeňte odběratele e-mailů požádat, aby si vaši e-mailovou adresu přidali do seznamu kontaktů. Vaše zprávy tak nebudou padat do složky pro spam.
E-mailová upozornění je dobré posílat pouze ve chvílích, kdy se to opravdu hodí. Pokud jste například alergolog, můžete rozeslat e-mail s pylovými mapami. Cestovní kancelář by zase mohla poslat upozornění o změnách počasí. Logistická společnost pak může zákazníkům posílat informace o očekávaných termínech doručení zásilek. E-mailová upozornění by měla být dobře načasovaná a informativní. Budou tak efektivně přispívat k budování kvalitních vztahů se zákazníky.
Každý rozeslaný newsletter přispěje ke zlepšení informovanosti odběratelů o vašem podnikání a současně pomůže budovat důvěru. Cílem newsletterů není jen zvýšení prodejů, ale především informování o zajímavém hodnotném obsahu, který může odběratelům vašich e-mailů opravdu pomoci.
Je dobré si zvyknout na pravidelné rozesílání newsletterů, aby vaši zákazníci již dopředu věděli, kdy je mají očekávat. Newslettery fungují podobně jako schůzky. Pomocí těchto virtuálních setkání můžete se svými zákazníky udržovat kontakt.
Víte, jaký je nejlepší a nejhorší čas na posílání e-mailů zákazníkům?
Udělali jste chybu? Pokud ano, přiznejte to. Omluvte se za chybnou nabídku, nepřesná fakta nebo nefunkční odkaz. Každá chyba je příležitostí pro budování důvěry. Přiznejte, že jste udělali chybu, a vysvětlete, jak jí budete v budoucnosti předcházet.
Připomínejte svým čtenářům, proč jste skutečný odborník, a to tak, že jim budete posílat krátké články, videa nebo infografiky, jež je budou zajímat. Podle Barometru důvěry 2015 společnosti Edelman jsou odborníci dvakrát důvěryhodnější než ředitelé společností. Využijete toho a zaujměte své klienty (a získejte si jejich důvěru) pomocí vašich znalostí a expertízy.
Pokud vaše společnost něco rozdává, dejte o tom svým příznivcům vědět pomocí e-mailu. Nyní máme na mysli věci a služby, které jsou skutečně zdarma, bez jakýchkoliv hvězdiček. Zahradní architekt by například mohl zdarma rozdat 20 lístků na veletrh o domácnosti a zahradě. Můžete zdarma nabídnout členství nebo konzultace, které se týkají vašich služeb. Mnoho firem v odvětví B2B rozdává zdarma obsah, například e-knihy.
Jaké e-maily pro podpoření důvěry posíláte svým odběratelům vy?
Podělte se o ně s námi v komentářích níže.
Zdroj: http://www.verticalresponse.com/blog/build-customer-trust-by-sending-these-6-emails/