5 nejčastějších mýtů o e-mail marketingu

Každý máme nějaké své e-mailové rituály. Někdo posílá e-maily brzy ráno, někdo naopak pozdě v noci. Někdo vytváří šíleně dlouhé předměty e-mailů a někdo naopak žádné nebo velmi krátké. Každý zkrátka preferujeme něco jiného. Chtěli byste ale vědět, co opravdu funguje v e-mail marketingu a co jsou jen mýty?

Yesware, což je společnost se sídlem v Bostonu, která měří a vyhodnocuje e-mailové informace, studovala více než 500.000 e-mailů, aby rozeznala skutečné, nebo falešné e-mailové mýty.

 

1. Mýtus: Pondělí je nejlepší den na posílání e-mailů.

Pravda? Je nám líto – v pondělí nemá smysl posílat marketingové e-maily.

Společnost Yesware zjistila, že míra e-mailové reakce (otevření e-mailu, kliknutí na odkaz, odpověď na e-mail) je skutečně podstatně vyšší o víkendu. Je to pravděpodobně proto, že lidé jsou o víkendu více v klidu a mají více času na odpověď. Během týdne byla míra e-mailové reakce skoro stejná každý den.

Podívejte se na infografiku – Nejlepší a nejhorší čas na posílání vašich e-mailů.

Proč tedy neposílat e-maily v pondělí? Protože je to na začátku pracovního týdne. Lidé dohánějí resty z minulého týdne a do toho se jim v poště hromadí jiné povinnosti od kolegů, obchodních partnerů, dodavatelů apod. Toto je obecné doporučení. Samozřejmě je třeba brát ohled na vaše cílové publikum. Pokud posíláte e-maily přes nějakého chytrého klienta (nejznámější zahraniční je například MailChimp nebo český nejznámější e-mail klient SmartEmailing), můžete si pomocí statistik zjistit, jak lidé reagují na vaše e-maily v průběhu jednotlivých hodin, dnů, měsíců apod.

 

 

2. Mýtus: Na e-mail dostanete rychlejší odpověď ráno.

PRAVDA? No… tak nějak.

U e-mailů odeslaných mezi 6. hodinou a 7. hodinou ranní bylo zjištěno, že mají rychlé odpovědi. Nicméně zhruba 40 % e-mailů odeslaných večer okolo 20. hodiny dostalo také rychlou odpověď. Opět platí, že pokud vaše publikum dobře znáte, určitě se rozhodnete správně, kdy jim odeslat e-mail a kdy můžete čekat na odpověď. U maminek na mateřské to bude jiné než třeba u manažerů firem.

 

3. Mýtus: Předměty e-mailů by měly být krátké.

Pravda: Vlastně to vůbec nehraje roli.

Předmět je něco jako titulek v novinách – musí vás zaujmout v prvních vteřinách, abyste e-mail otevřeli. Avšak údaje společnosti Yesware ukazují, že délka předmětu e-mailu neměla skutečný dopad na míru otevření a odpovědí. To ale na druhou stranu neznamená, že by váš předmět měl být román. Víte, jaký byl v Americe jeden z nejúspěšnějších e-mailových předmětů všech dob? Jen slovo „Hej“ poslal Barack Obama při re-volební kampani v loňském roce. Jeho jednoduchost byla vítězným tahem celé kampaně.

Podívejte se na 50 rychlých tipů, které zatraktivní předměty vašich e-mailů.

 

4. Mýtus: Přidáním více příjemců dostanete rychleji odpověď.

Pravda: To nebude fungovat. Místo toho použijte možnost „CC“ (dát do kopie).

Odolejte nutkání zahltit pole příjemce. To, že jste poslali e-mail na více lidí, neznamená, že budete mít více odpovědí. Údaje společnosti Yesware ukazují, že uvedení jedné osoby v poli příjemce a dalšího příjemce v kopii má o 10 % vyšší míru odpovědi.

Když to uděláte, jedna osoba je povinna reagovat, protože je příjemce. Tím, že dáte dalšího člověka do kopie, tak příjemce ví, že není jediný, kdo e-mail dostal, a jeho snaha reagovat je vyšší. Především pokud tím člověkem v kopii je například jeho nadřízený. 🙂

 

5. Mýtus: Pošlu e-mail dnes, zítra dostanu odpověď.

Pravda: Ne – měli byste dostat odpověď do 24 hodin.

Společnost Yesware zjistila, že příjemci na 90 % e-mailů odpovídají ten den, kdy je dostanou, pokud je zrovna zachytíte u vyřizování e-mailů. Později nebo další dny je reakce stále méně pravděpodobná. Ale nezoufejte – připomínající e-mail dává 21% šanci na získání odpovědi.


A jaké máte vy zkušenosti s posíláním e-mailů vašim klientům? Podělte se o ně v komentářích pod článkem.

Zdroj: http://mashable.com/2014/11/24/email-myths/

 

Petra Svobodová

je svobodná a šťastná online podnikatelka.
Členka týmu Davida Kirše, kterému pomáhá nejen s publishingem na firemních blozích, ale i s marketingovými videi a tvorbou videonávodů pro podnikatele, např. jak si nastavit SmartSelling (MioWeb, FAPI, SmartEmailing a jiné podnikatelské aplikace pro podnikání).

Také pomáhá a radí online podnikatelům, jak díky videím mohou oslovit své zákazníky. Jejím cílem je dělat pro klienty animovaná videa, která jednoduše, zábavně a lidsky vystihnou podstatu, výhody a výjimečnost jejich projektu.

Je autorkou online kurzů Online Video Academy ,dále Milionový Web a tvůrkyní projektu Animačka.

Také ráda vaří, jí, cestuje, tancuje a vzdělává se :) Můj příběh si přečtete zde >>

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.